abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 maart 2007 @ 14:39:43 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_47434997
Ik heb dus afgelopen vrijdag een huis gekocht mijn eerste in Almere
Mag er over een paar weken in nu vraag ik mij af is het slim / verstandig om alle sloten te vervangen?
Of zijn dit onnodige kosten die je maakt?

Ik denk zelf namelijk misschien heeft de vorige eigenaar nog een sleutel bij laten maken en kunnen ze dus lekker inbreken over een tijdje..

Ben benieuwd hoe dit zit....andere tips zijn ook welkom
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 19 maart 2007 @ 14:46:50 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_47435272
Wij krijgen binnenkort een nieuwbouw huis.. en het plan is bij ons om iig alle sloten te laten vervangen (nouja alleen de cylinders). Maar dat heeft meer te maken met het feit dat alle sloten nu uit eenzelfde serie komen en gemakkelijk te openen zijn met een loper..

PS ook al in almere
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_47435335
ik ben van plan hetzelfde te doen bij het huisje waar ik eind april in kan.

Wat is ongeveer een redelijk bedrag per cilinder om aan te houden? dan kan ik daar rekening mee houden
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_47435404
Allebei het grootste gelijk.
Razor21, je weet ook niet of er al eens sleutels verloren zijn geraakt, of gewoon kwijt.
Slaapt wat rustiger als je je daar niet druk over hoeft te maken.

Parzival, ben je ooit al eens bij de uitvoerder in de bouwkeet geweest?
Daar hangen alle sleutels van alle huizen keurig op een bord, voor eenieder zo te bekijken/ mee te nemen

Wij hebben zelf dit systeem DOM ix 10KG

[ Bericht 6% gewijzigd door benxx op 19-03-2007 14:55:46 ]
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_47435949
Wij hebben dezelfde dag dat we in ons huis gingen alle cilinders vervangen.
Je weet nooit of er een sleutel ergens is blijven liggen en je slaapt ook rustiger.
pi_47436076
Mijn huis gekocht van niet westerse mensen, meteen sloten vervangen, maar goed ook, dezelfde dag nog (na plaatsen eerste spullen) zag ik ze over de schutting heen klimmen van de achtertuin. Ratten
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_47436346
Nieuwe sloten nemen lijkt me verstandig. Het kost meer geld als je je hele huis opnieuw moet inrichten omdat de oude bewoners (of kennisen met de sleutels nog in bezit) het huis hebben leeggehaald
pi_47436554
Wacht tot je alle werk lui over de vloer gehad hebt met vervangen van de sleutels, kun je die gerust een sleutel geven.
  maandag 19 maart 2007 @ 15:33:24 #9
36898 Kizim
Life is Music
pi_47437144
en een cilinderslot vervangen is maar een kleine investering, zeker doen zou ik zeggen.
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  maandag 19 maart 2007 @ 15:34:43 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_47437205
Ok bedankt voor de tips....ga ik zeker doen dus..
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 19 maart 2007 @ 15:43:01 #11
54408 Parzival
Where it happens
pi_47437532
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:18 schreef MURD0C het volgende:
Wacht tot je alle werk lui over de vloer gehad hebt met vervangen van de sleutels, kun je die gerust een sleutel geven.
Ja idd.. eerst even wachten tot de werklui weg zijn
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 19 maart 2007 @ 15:54:28 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47438032
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:48 schreef Leipo666 het volgende:
ik ben van plan hetzelfde te doen bij het huisje waar ik eind april in kan.

Wat is ongeveer een redelijk bedrag per cilinder om aan te houden? dan kan ik daar rekening mee houden
Cilinderssloten verdelen ze onder in categorien.

SKG * (1 ster)
SKG ** (2 sterren. Komt overigens op 90% van de voordeuren voor in Nederland)
SKG *** (3 sterren)

Des te meer sterren, hoe beter de kwaliteit en de inbraakwerendheid van een slot.

Nemef, Lips en Evva zijn de grootste fabrikanten van sloten. Je hebt de gewone cilinders met de traditionele sleutels, maar je hebt ook cilinders met platte sleutels. Dit zijn van die sleutels met putjes en gaatjes.

Voordeel van een 3 sterren SKG slot: Je kan alleen sleutels laten bijmaken met een certificaat. (leveren ze bij de cilinder)

Mijn voorkeur gaat uit naar Evva (platte sleutels) en dan de 3 sterren SKG versie's. Voor zo'n slot (cilinder) betaal je gemiddeld een tientje of 6, 7.

Kan een bak geld zijn, maar staat NIET in verhouding met het aankoopbedrag van je huis.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 maart 2007 @ 15:57:32 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47438159
En kijk dan naar geluiksluitende sloten. Dus een serie van meerdere sloten. Zo kan je je voordeur, garage, achterdeur en SM-zolder met dezelfde sleutel openen. Is vaak een stuk goedkoper omdat je meerder sloten afneemt.

Let wel op: Ga niet naar de Gamma of een Praxis. Zoek een ijzerwarenwinkel of iets dergelijks. Zij kunnen je beter adviseren en een combi-prijs maken en sloten op maat maken. Deuren hebben allemaal verschillende dikte's, dus de cilinders hebben vaak verschillende maten.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 maart 2007 @ 16:02:14 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47438353
En kijk ook gelijk naar inbraakstrips en dik deurbeslag. Ook die onderdelen zijn te verdelen in categorien. Dus de 1 ster, 2 sterren...

Hier voldoet 2 sterren prima.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 maart 2007 @ 16:02:59 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47438387
En voor vragen mailen.

Heb jarenlang huizen voorzien van sloten en inbraakwerende artikelen

Dus ik kan wellicht de nieuwe huisbezitters adviseren

[ Bericht 17% gewijzigd door Biogarde op 10-11-2008 14:11:35 ]
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 19 maart 2007 @ 16:03:36 #16
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_47438411
Almere
Geef mij maar Amsterdam
pi_47438827
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:02 schreef Biogarde het volgende:
En voor vragen biogarde@fok.nl

Heb jarenlang huizen voorzien van sloten en inbraakwerende artikelen

Dus ik kan wellicht de nieuwe huisbezitters adviseren
Quatro-post nice.

Oh en TS gefeliciteerd
pi_47438946
Ik heb toen ik mijn huis kocht wel degelijk de sloten vervangen. Ik heb geen idee wie de vorige bewoners (pand was al leeg) zijn en wie er allemaal een een sleutel van had. Toch maar het zekere voor het onzekere genomen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_47439091
Ik heb alle sloten vervangen want wij kochten een voormalige huurwoning en dan weet je helemaal niet wie er allemaal sleutels hebben..

600 euro waren we kwijt maar dan hebben we ook sloten op de ramen en wet ik wat voor extra dingen allemaal nu hebben we zo'n politie keurmerk dus op zuch redelijk veilig
  maandag 19 maart 2007 @ 16:21:45 #20
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_47439173
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:19 schreef wendy4ever het volgende:
Ik heb alle sloten vervangen want wij kochten een voormalige huurwoning en dan weet je helemaal niet wie er allemaal sleutels hebben..

600 euro waren we kwijt maar dan hebben we ook sloten op de ramen en wet ik wat voor extra dingen allemaal nu hebben we zo'n politie keurmerk dus op zuch redelijk veilig
Stoer zeg zo'n politie keurmerk mag ik je aanraken?
Dag zusje...
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  maandag 19 maart 2007 @ 16:23:10 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47439231
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:19 schreef wendy4ever het volgende:
Ik heb alle sloten vervangen want wij kochten een voormalige huurwoning en dan weet je helemaal niet wie er allemaal sleutels hebben..

600 euro waren we kwijt maar dan hebben we ook sloten op de ramen en wet ik wat voor extra dingen allemaal nu hebben we zo'n politie keurmerk dus op zuch redelijk veilig
Een een smaakpolitie stickert.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_47439238
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:21 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Stoer zeg zo'n politie keurmerk mag ik je aanraken?
Dag zusje...
veel plezier in Alminder broertje
  maandag 19 maart 2007 @ 22:26:41 #23
145677 Specsavers
Save your Specs
pi_47454600
Ik zou het wel doen
  maandag 19 maart 2007 @ 23:10:22 #24
97745 Thorical
finding a way
pi_47456467
De cilinders vervangen zal je toch niet meer dan 200¤ kosten?
Ik zou er een stuk prettiger bij slapen.
pi_47456830
Ik zou de sloten alleen vervangen als het gewoon slechte sloten waren. Maar goed, het huis wat ik ga kopen is bewoond door een bejaarde vrouw die nu dood is, dus ik denk niet dat ze nog terugkomt. En anders heeft ze toch geen sleutel nodig.
Sanity is (not) statistical
pi_47458143
Ja wij hebben hier allemaal dezelfde sloten, handig dat je overal in kan met dezelfde sleutel. Ze zijn van EVVA DPI, die mogen niet zonder certificaat nagemaakt worden. Is dit ook niet mogelijk? Want er zullen vast wel malafide sleutelhandelaren zijn. (vraagje aan biogarde)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:23:43 #27
166669 dvunz
krijg de ..........geilerituzz
pi_47458740
heb er altijd een extra slotje bijgezet...
het leven is net een ROOS ziet er mooi uit maar je kan je lelijk bezeren
pi_47459241
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:19 schreef wendy4ever het volgende:
Ik heb alle sloten vervangen want wij kochten een voormalige huurwoning en dan weet je helemaal niet wie er allemaal sleutels hebben..

600 euro waren we kwijt maar dan hebben we ook sloten op de ramen en wet ik wat voor extra dingen allemaal nu hebben we zo'n politie keurmerk dus op zuch redelijk veilig
Politie keurmerk zegt ook geen ene reet eigenlijk, alleen vind je verzekering dat leuk om te horen.
Samen met m'n pa een hoop huizen beveiligd (waaronder die van mezelf) en mijn ervaring leert inmiddels dat de politie (althans in mijn oude woonplaats) een hoop huizen goedkeurde die maar voor een kwart voldeden aan de eisen van het politiekeurmerk.
Sloten vervangen van een nieuwe woning (zekers als het bestaande bouw is) is altijd interessant. In mijn geval betrof het een appartement uit 1955 waar het originele slot op zat, daar zou inmiddels de halve stad een sleutel van kunnen hebben.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_47460770
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:19 schreef Maeghan het volgende:
Ik zou de sloten alleen vervangen als het gewoon slechte sloten waren. Maar goed, het huis wat ik ga kopen is bewoond door een bejaarde vrouw die nu dood is, dus ik denk niet dat ze nog terugkomt. En anders heeft ze toch geen sleutel nodig.
en de rest van familie/vrienden/buren?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:40:33 #30
164711 sharonfactor
www.popstarsfansite.nl
pi_47460800
Eigenlijk nooit over nagedacht, maar wel een goed idee inderdaad.
www.popstarsfansite.nl - alles over het programma Popstars en hun kandidaten.
pi_47460808
Heel goed idee! Ik ga ook nieuwe sloten kopen voor mijn nieuwe huis.
De gouden tip om mijn huis verkocht te krijgen? JE VERDIENT 1000 EURO! Tip je familie, vrienden, dokter, baas, fysiotherapeut, radiopresentator, buurman etc. http://www.praktijkaanhuis.nl/tip.htm
pi_47460816
Bedankt voor de tip
pi_47500951
Handig voor in de toekomst
pi_47525860
Wij hebben ook de cilinders vervangen; veilig gevoel wel.
pi_47531115
Altijd een goed idee inderdaad. Altijd een fijn idee dat jij zelf kan bepalen wie er een sleutel heeft, en niet de vorige 10 bewoners+ex-buren e.d Bovendien heb je dan zeker sloten die niet hopeloos verouderd zijn.
pi_47532178
Bij ons in de flat is er op de centrale toegangsdeur een lezer gezet iedere bewoner heeft een druppelvormige electronische sleutel die geregistreerd staat en die gecodeerd is,als er iemand verhuisd of er sleutels verloren worden kunnen die uit het systeem gehaald worden zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden.
pi_47538868
Politekeurmerk Veilig Wonen is wat mij betreft een item wat zwaar overschat wordt. Voordat je woning aan de eisen voldoet, moet je diep in je buidel tasten ( 2000¤ ben je zo kwijt) om vervolgens een premie korting te krijgen van wel 2 % op jaar basis. Daarnaast zit jij achter slot en grendel en de boef loopt vrij op straat. Dat wil niet zeggen dat je niks moet doen want Biogarde geeft al aan dat een goede cilinder en goed deurbeslag (dat zijn die platen aan weerskanten van de deur waar je cilinder door heen steekt) houdt de meeste gauw dieven wel uit je huis. Maar als er iemand echt denkt dat hij meer recht heeft op jou spulletjes dan jou dan komt hij hoe dan ook in je huis. Ook met politiekeurmerk spul. Je kan je huis prima beveiligen met nieuwe cilinders maar gebruik die dan ook en trek niet alleen de voordeur achter je dicht en denk dan die krijgen ze niet open want daar zit een vaste knop ipv een kruk. Altijd op slot doen. Ik heb namelijk zo'n voordeur in 10 seconden geruisloos open zonder daarbij iets te slopen. (Wees gerust, ik doe dit in opdracht van de Politie, woonbouwvereninging of huiseigenaar, Alleen in geval van buitensluiting)

Als je een nieuwbouw huis koopt let dan goed op de raamsluitingen en vraag naar de garantie periode van het draai/kiep systeem en van welke leverancier deze is. Dit zijn metname zwakke punten van een nieuwbouw huis. Spuit bij een nieuwbouwhuis ook geen kruipolie in je cilinder als deze stroef gaat lopen. Meestal wordt er in de omgeving nog gebouwd en waaid er een hoop zand in je sloten en als je dan kruipolie erbij spuit dan loopt hij nog een dag soepel en dan gaat tie kapot omdat de olie en het zand een grote klont gaan vormen. Even van binnenuit naar buiten toe doorblazen of laten doorblazen met een compressortje.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_47539108
Nooit bij nagedacht. Weer een leuke kostenpost voor de verhuizing straks.
pi_47539313
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:02 schreef Biogarde het volgende:
En voor vragen biogarde@fok.nl

Heb jarenlang huizen voorzien van sloten en inbraakwerende artikelen

Dus ik kan wellicht de nieuwe huisbezitters adviseren
pi_47540164
Vrienden van mij zijn ook pasgeleden verhuisd. Ik was druk bezig om daar een handje te helpen (beetje schilderen enzo) komen er een paar buren langs om hun sleutel braaf in te leveren.

Gezien het aantal sleutels wat die gozer terug gekregen heeft lijkt het wel alsof de hele wijk sleutels van dat huis had. Wel eerlijk dat ze ze terug komen brengen, maar je weet nooit of iedereen dat doet.
Don't hurry, be crappy!
pi_47540412
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:50 schreef benxx het volgende:
Parzival, ben je ooit al eens bij de uitvoerder in de bouwkeet geweest?
Daar hangen alle sleutels van alle huizen keurig op een bord, voor eenieder zo te bekijken/ mee te nemen
Bij ons in de straat zijn veel huurwoningen koopwoningen geworden. Vlak voor de verkoop heeft de verhuurder nog wat verbeteringen aangebracht zoals een nieuwe CV-ketel en... een nieuwe voordeur. Daar paste de oude cylinder niet in, dus daar is een nieuwe voor gekomen. (Dus gelijksluitende sloten meer).

Nu hadden we van beide de buren (links en rechts van ons) de sleutel, dus we kregen van hun ook nieuwe sleutels. Van de linker buur kregen we een originele sleutel en van de rechter een kopie. Was het buurmeisje van links laatst d'r sleutel kwijt dus ik geef haar die bos en zie dat ze kopie-sleutel naar binnen gaat. Ik:

Dus toen ze weer naar buiten kwam vroeg ik welke sleutel ze nou gebruikt had... en inderdaad, de kopie. Dus ik pak die bos en ga naar hun deur toe... pak het origineel, deur gaat open. Pak de kopie, deur gaat open!

Hebben beide buren dus exact hetzelfde slot gekregen in de nieuwe deuren.


Dus sloten wissellen? altijd handig!
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:55:43 #42
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_47540581
Ik ben het eens met iedereen die zegt dat je de cilinders moet vervangen. Ik heb het zelf ook gedaan. Slaapt toch wat rustiger zoals iemand hierboven zei.

Oh ja, de reden waarom ik dit deed, was omdat ik iemand ken (nee geen vriend van me) die nog steeds de oude sleutel van zijn ouders huis gebruikt om daar naar binnen te gaan. Zijn ouders zijn al 7 jaar verhuisd.
Horrible Cunt!
pi_47540774
Nu iedereen het hier toch heeft over het vervangen van cilinders, wat kost zoiets ongeveer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 maart 2007 @ 11:07:30 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47540926
Een tip: als de cilinders toevallig gelijk zijn, kun je ze ook ruilen met familie/vrienden. Kost niks maar werkt net als nieuwe cilinders
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47559483
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:07 schreef Rewimo het volgende:
Een tip: als de cilinders toevallig gelijk zijn, kun je ze ook ruilen met familie/vrienden. Kost niks maar werkt net als nieuwe cilinders
Hebben wij inderdaad met het garageslot gedaan; dat werkt ook prima.
pi_47572008
Hoe zit dat trouwens bij huurhuizen? Ik ga misschien binnenkort een huurhuis in, maar daar zal je niet zo makkelijk een slot kunnen vervangen denk ik...
Have fun...
pi_47572336
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:29 schreef Handschoen het volgende:
Hoe zit dat trouwens bij huurhuizen? Ik ga misschien binnenkort een huurhuis in, maar daar zal je niet zo makkelijk een slot kunnen vervangen denk ik...
Cilinders vervangen is het makkelijkste, alleen de oude cilinders bewaren om ze terug te plaatsen als je het huis weer uit gaat. Bij m'n zus ook gedaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')