abonnement Unibet Coolblue
pi_48428241
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:56 schreef Yi-Long het volgende:
[afbeelding]

Vandaag in de achtertuin genomen. Meerkoet waarvan de eitjes vandaag open zijn gegaan.
Zie OP, een positief en een negatief punt van voorgaande foto noemen.

Waarvoor dank.
pi_48438819
@Marjo:
Mooie, lekkere felle kleuren. Diagonaal en DOF zijn ook prima.

@LeeHarveyOswald:
Compositie is wel ok, alleen is de foto vrij overbelicht (ik kan amper zien of hij wel goed scherp is)

@PatrickSkim:
Lekkere actiefoto. Jammer van de zwarte suit, dat maakt de persoon icm met het tegenlicht nog donkerder.
Persoonlijk zou ik ook voor een uitsnede gekozen hebben waarbij hij het beeld insurft, dus niet in het midden.

@PankPinther:
Prachtig moment, fraaie kleuren. Als ik dan toch een minpuntje moet geven is het (zoals Marc H al zei) de net íets te kleine DOF.

M'n eigen foto: afgelopen zondag geschoten langs de bollenroute (Noordoostpolder). Zelf vond ik het jammer dat er niet echt een onderwerp was, lijnenspel was ik wel erg over te spreken.
(klikbaar voor groter)
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:08:09 #253
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_48441243
oe, die is lekker MarBu
pi_48445856
quote:
Zelf vond ik het jammer dat er niet echt een onderwerp was, lijnenspel was ik wel erg over te spreken.
En terecht, erg mooi hoe die lijnen daar samenkomen! Je zou dat grafische nog iets kunnen benadrukken door de lucht wat lichter en alles onder de horizon wat donkerder te maken, zodat de horizon ook een duidelijkere lijn vormt. Omdat hij toch kaarsrecht is zal dat niet moeilijk zijn. Verder zou een bredere uitsnede, bv 16:9 verhouding, de diepte nog versterken. Je kunt er ook nog een heel mooi vierkant uithalen met de horizon in het midden, maar dan valt er erg veel van het originele beeld af.
pi_48448663
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:19 schreef MarBu het volgende:

M'n eigen foto: afgelopen zondag geschoten langs de bollenroute (Noordoostpolder). Zelf vond ik het jammer dat er niet echt een onderwerp was, lijnenspel was ik wel erg over te spreken.
(klikbaar voor groter)
[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07162/PICT1440_edit_thumb.jpg]afbeelding][/url]
Errug lekker
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48452595
Erg mooi Marbu! Lijnen zijn idd het mooiste aspect. Als ik een min moet noemen is dat wellicht dat de zee en lucht wat in elkaar overlopen, de scheiding hiertussen zou wel wat duidelijker mogen.

De mijne, technisch geen topplaat, maar wel een mooi moment:

pi_48460162
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:19 schreef MarBu het volgende:

M'n eigen foto: afgelopen zondag geschoten langs de bollenroute (Noordoostpolder). Zelf vond ik het jammer dat er niet echt een onderwerp was, lijnenspel was ik wel erg over te spreken.
(klikbaar voor groter)
[[url=http://xs114.xs.to/xs114/07162/PICT1440_edit_thumb.jpg]afbeelding][/url]
Oei oei, erg mooi
Dat onderwerp mis ik niet persoonlijk, het onderwerp is in mijn ogen de wijdse "stilte" in het beeld.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:39:40 #258
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48488056
LeXX

+ Het moment is inderdaad goed getroffen. Je ziet die ouwe zo ongeveer kijken van 'Kinderen, altijd wat mee te stellen'
- Ik vind de kleuren wat flets, en de hoek van waaruit de foto genomen is ongelukkig, maar dat valt natuurlijk niet mee om zo'n moment nou net op ooghoogte vast te kunnen leggen

Ik vroeg me serieus af, toen ik deze nam hoe in godesnaam hier een bootje aan zou kunnen leggen, tussen die rotsen

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_48488511
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:39 schreef ElizabethR het volgende:


[afbeelding]
fieuw... die kleuren... lekkere plaat hoor...
kan echt als ansichtkaart door
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_48499980
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:39 schreef ElizabethR het volgende:
LeXX

+ Het moment is inderdaad goed getroffen. Je ziet die ouwe zo ongeveer kijken van 'Kinderen, altijd wat mee te stellen'
- Ik vind de kleuren wat flets, en de hoek van waaruit de foto genomen is ongelukkig, maar dat valt natuurlijk niet mee om zo'n moment nou net op ooghoogte vast te kunnen leggen

Ik vroeg me serieus af, toen ik deze nam hoe in godesnaam hier een bootje aan zou kunnen leggen, tussen die rotsen
De foto is genomen vanaf de brug over het bavianenverblijf in Dierenpark Amersfoort, dus op ooghoogte ging niet lukken Omdat alles grijs/bruin is, is het idd flets. Ik moet me meer gaan toeleggen op nabewerking denk ik

De jouwe:
+ Kodakmoment! Erg mooi en professioneel, met die "beukende" golven. Het relief van de voorste rotsen is erg mooi.
- De golven net onder het paaltje zijn te wit, en wat uitgebeten.

Nog ééntje van een aap (een Laponder om precies te zijn), om het af te leren. Overigens weer onbewerkt, zo uit de camera:

pi_48500319
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:29 schreef LeXX het volgende:

Nog ééntje van een aap (een Laponder om precies te zijn), om het af te leren. Overigens weer onbewerkt, zo uit de camera:

[[url=http://gallery.alexridder.nl/gallery2/d/2530-2/IMG_3054+_Custom_.JPG]afbeelding][/url]
Mooi

Sowieso heb ik vaak de voorkeur foto's niet te bewerken.. Het is toch de kunst iets zo mooi mogelijk op de foto te zetten, en niet om onnauwkeurigheden zo veel mogelijk weg te werken?
pi_48500743
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mooi

Sowieso heb ik vaak de voorkeur foto's niet te bewerken.. Het is toch de kunst iets zo mooi mogelijk op de foto te zetten, en niet om onnauwkeurigheden zo veel mogelijk weg te werken?
Het gaat bij bewerken niet om onnauwkeurigheden wegwerken, maar vaak meer om contrast, kleur, etc. En wat dat betreft denk ik dat er uit de laatste apenfoto een heleboel meer te halen is. Hij is nu wat plat, flets en kan nog iets scherpte gebruiken (wat na het verkleinen, ook al is het origineel nog zo scherp, eigenlijk altijd nodig is).
Maar goed, het gaat hier niet om de discussie wel/niet bewerken voordat ik die weer oprakel in dit geval zou ik er nog eens naar kijken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48505710
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:47 schreef Elefes het volgende:

[..]

Het gaat bij bewerken niet om onnauwkeurigheden wegwerken, maar vaak meer om contrast, kleur, etc. En wat dat betreft denk ik dat er uit de laatste apenfoto een heleboel meer te halen is. Hij is nu wat plat, flets en kan nog iets scherpte gebruiken (wat na het verkleinen, ook al is het origineel nog zo scherp, eigenlijk altijd nodig is).
Maar goed, het gaat hier niet om de discussie wel/niet bewerken voordat ik die weer oprakel in dit geval zou ik er nog eens naar kijken .
Nabewerken is mooi, maar het moet niet mooier worden dan dat het is. Die aap zag er zo uit, evt kun je idd contrast ed aanpassen, maar daar moet je je weg een beetje in vinden. Ik mis sowieso de kennis om in photoshop de foto's fatsoenlijk na te bewerken, daar heb ik me nooit echt in verdiept
pi_48507973
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:39 schreef ElizabethR het volgende:
LeXX

+ Het moment is inderdaad goed getroffen. Je ziet die ouwe zo ongeveer kijken van 'Kinderen, altijd wat mee te stellen'
- Ik vind de kleuren wat flets, en de hoek van waaruit de foto genomen is ongelukkig, maar dat valt natuurlijk niet mee om zo'n moment nou net op ooghoogte vast te kunnen leggen

Ik vroeg me serieus af, toen ik deze nam hoe in godesnaam hier een bootje aan zou kunnen leggen, tussen die rotsen

[afbeelding]
Lekkere foto hoor, alleen vind ik het contrast wel erg scherp. Kan aan mij liggen hoor .
Wat is dat voor paaltje?

Die apenfoto's zijn qua compositie (en die eerste qua moment zeker) aardig gelukt. Voor de rest: zie het commentaar

Zelf zojuist mijn 5000e plaatje getrokken:
pi_48507995
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:44 schreef LeXX het volgende:

[..]

Nabewerken is mooi, maar het moet niet mooier worden dan dat het is. Die aap zag er zo uit, evt kun je idd contrast ed aanpassen, maar daar moet je je weg een beetje in vinden. Ik mis sowieso de kennis om in photoshop de foto's fatsoenlijk na te bewerken, daar heb ik me nooit echt in verdiept
Niet mooier worden dan het is? Het ligt er aan, ik heb er niet zo'n problemen mee. Bovendien is je objectief/lens/camera niet het menselijk oog, dus op foto is het altijd anders in eerste instantie dan je het zelf ziet. Met nabewerken kun je zo veel verbeteren aan je foto imho
Waarom fotografeer je? Om de werkelijkheid zo waarheidsgetrouw weer te geven, of om een zo mooi mogelijke plaat te maken? In mijn geval is het bijna altijd het laatste, en ik zou dan ook bewerken. Als het om het eerste gaat, kan ik me voorstellen dat je niet wilt bewerken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48515285
quote:
Op donderdag 19 april 2007 17:51 schreef Elefes het volgende:

Waarom fotografeer je? Om de werkelijkheid zo waarheidsgetrouw weer te geven, of om een zo mooi mogelijke plaat te maken? In mijn geval is het bijna altijd het laatste, en ik zou dan ook bewerken. Als het om het eerste gaat, kan ik me voorstellen dat je niet wilt bewerken.
Toch kun je je daar op verkijken. Dat apenportret heeft nu een wat dromerige, beetje melancholische uitdrukking omdat het contrast laag is en de donkerste en lichtste tinten ontbreken. Als je het contrast gaat verhogen, of beter het histogram verbreedt om de gehele toonschaal te benutten, dan krijg je een helderder, gestoken scherp, 'realistisch' beeld waarin die sfeer ineens afwezig is. Technisch wordt de foto dan beter, maar qua sfeer waarschijnlijk niet, en alhoewel hij de indruk zal wekken 'realistischer' te zijn is hij dat waarschijnlijk niet, omdat in binnenverblijven van dieren nou eenmaal vaak een nogal diffuus en contrastarm licht hangt waarin je ze goed kunt bekijken.
pi_48516194
quote:
Op donderdag 19 april 2007 20:59 schreef dvr het volgende:

[..]

Toch kun je je daar op verkijken. Dat apenportret heeft nu een wat dromerige, beetje melancholische uitdrukking omdat het contrast laag is en de donkerste en lichtste tinten ontbreken. Als je het contrast gaat verhogen, of beter het histogram verbreedt om de gehele toonschaal te benutten, dan krijg je een helderder, gestoken scherp, 'realistisch' beeld waarin die sfeer ineens afwezig is. Technisch wordt de foto dan beter, maar qua sfeer waarschijnlijk niet, en alhoewel hij de indruk zal wekken 'realistischer' te zijn is hij dat waarschijnlijk niet, omdat in binnenverblijven van dieren nou eenmaal vaak een nogal diffuus en contrastarm licht hangt waarin je ze goed kunt bekijken.


Ik heb het eens geprobeerd op mijn computer en vind 'm toch mooier met wat meer contrast en scherpte. Ik snap aan de andere kant je punt wel. Dat bedoelde ik ook te zeggen: als je dus het realistische wilt hebben bewerk je wellicht niet na, ik zou hier nabewerken omdat het realistische (tot op zekere hoogte) me niet tegenhoudt. Het is en blijft denk ik vooral een kwestie van smaak.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 19 april 2007 @ 21:27:29 #268
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_48516757
Zie ik nou een glimlach op de snavel van de Meerkoet?
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:15:56 #269
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_48533318
Arjan
+ lief portret, mooie kleuren, beetje pastelachtig
- jammer van die paal op de achtergrond en de scherpe schaduw van de lolly. Waarschijnlijk door het flitsen?

De mijne, niks bijzonders, met een lelijke achtergrond, alleen een heel grappig moment. Ik heb een stuk of 15 foto's genomen van dat kalfje terwijl die allerlei gekke bokkesprongen maakte.

Hey mama, spelen??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:47:48 #270
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_48536507
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:27 schreef didotcicero het volgende:
Zie ik nou een glimlach op de snavel van de Meerkoet?
Geen idee, maar ze zal nu niet meer glimlachen: haar hele nest is leeggeroofd 1 dag nadat ik de foto nam

Ik ben nu van plan een hekje om het nest te maken als ze die opnieuw gaat gebruiken, en koffie-prut in de grond te doen zodat katten wegblijven, en rijgers er door het hekje moeilijker bij kunnen.
pi_48536811
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:15 schreef ElizabethR het volgende:
Arjan
+ lief portret, mooie kleuren, beetje pastelachtig
- jammer van die paal op de achtergrond en de scherpe schaduw van de lolly. Waarschijnlijk door het flitsen?

De mijne, niks bijzonders, met een lelijke achtergrond, alleen een heel grappig moment. Ik heb een stuk of 15 foto's genomen van dat kalfje terwijl die allerlei gekke bokkesprongen maakte.

Hey mama, spelen??

[afbeelding]
Idd harde schaduw door flitser. Kon helaas niet bouncen op die plek...

Had je die koe niet even schoon kunnen maken?
pi_48569355
ElizabethR, de achtergrond stoort mij helemaal niet zo. Het kom juist wel urban over! Ik vindt het alleen jammer dat het hoofd van de koe niet helemaal scherp/minder detail heeft, of komt dat door de JPG compressie ?


Een boot was de grachten van Amsterdam aan het uitbaggeren, en dit is de beste foto geworden !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:49:27 #273
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48579353
+ scherpte en de vraag waar is de stuurman?

- Alleen door de uitleg wist ik wat het was.

Naar aanleiding van een eerdere foto...Dit maal wel van voren!


pi_48597058
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:24 schreef Roi het volgende:
ElizabethR, de achtergrond stoort mij helemaal niet zo. Het kom juist wel urban over! Ik vindt het alleen jammer dat het hoofd van de koe niet helemaal scherp/minder detail heeft, of komt dat door de JPG compressie ?


Een boot was de grachten van Amsterdam aan het uitbaggeren, en dit is de beste foto geworden !
[afbeelding]
Gaaf zo, dat fel blauwe
pi_48597147
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:49 schreef chacama het volgende:
+ scherpte en de vraag waar is de stuurman?

- Alleen door de uitleg wist ik wat het was.

Naar aanleiding van een eerdere foto...Dit maal wel van voren!


[afbeelding]
+ Vliegtuig scherp en "dichtbij/duidelijk" op de foto - bij hoog vliegende dingen vind ik het zelf nogal lastig dit goed voor elkaar te krijgen
- Niet een heel bijzondere foto verder

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')