abonnement Unibet Coolblue
pi_47545293
God, geen idee op wie ik straks stem. Ik weet alleen op wie ik zeker niet zal stemmen.

Misschien stem ik wel niet, want de verkiezingen vallen midden in de examens en blijkbaar kunnen studenten dat als excuus inroepen om niet te gaan stemmen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:34:35 #77
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47545516
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:27 schreef Heero87 het volgende:
God, geen idee op wie ik straks stem. Ik weet alleen op wie ik zeker niet zal stemmen.

Misschien stem ik wel niet, want de verkiezingen vallen midden in de examens en blijkbaar kunnen studenten dat als excuus inroepen om niet te gaan stemmen.
Om niet te gaan zitten of tellen in het geval ze daarvoor moesten opgeroepen worden
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_47545748
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om niet te gaan zitten of tellen in het geval ze daarvoor moesten opgeroepen worden
Volgens de brief die ik van de universiteit kreeg moeten studenten in hun blok [als ze het aanvragen] in principe niet gaan stemmen. Wel moet je dan een machtiging geven aan een andere stemgerechtigde om in jouw plaats te gaan.

Nu goed, ik zal wel gaan denk ik. Het kieskantoor is in principe vlakbij, op tien minuutjes is het gefikst. Een machtiging aanvragen neemt waarschijnlijk meer tijd in.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:47:25 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47545956
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Volgens de brief die ik van de universiteit kreeg moeten studenten in hun blok [als ze het aanvragen] in principe niet gaan stemmen. Wel moet je dan een machtiging geven aan een andere stemgerechtigde om in jouw plaats te gaan.

Nu goed, ik zal wel gaan denk ik. Het kieskantoor is in principe vlakbij, op tien minuutjes is het gefikst. Een machtiging aanvragen neemt waarschijnlijk meer tijd in.
Een volmacht is nog iets anders dan "niet gaan stemmen" hé. Dat bedoel ik dus. (je kan altijd met een verklaring van je werkgever (in jouw geval dus je school) dat je niet aan de opkomstplicht kunt voldoen een machtiging geven trouwens)

Maar op wie ga je dan zeker niet stemmen bv ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_47546017
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een volmacht is nog iets anders dan "niet gaan stemmen" hé. Dat bedoel ik dus. (je kan altijd met een verklaring van je werkgever (in jouw geval dus je school) dat je niet aan de opkomstplicht kunt voldoen een machtiging geven trouwens)
Ja oké, dat klopt. Maar ik bedoelde dus dat je niet zelf naar het stembureau moet gaan etcetera.
quote:
Maar op wie ga je dan zeker niet stemmen bv ?
VB.
pi_47546266
Dan is het in NL toch een stuk makkelijker geregeld. Als je neit wilt stemmen ga je niet en als je iemand wilt machtigen dan is een handtekening achterop je oproepkaart voldoende .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:06:58 #82
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47546608
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:56 schreef du_ke het volgende:
Dan is het in NL toch een stuk makkelijker geregeld. Als je neit wilt stemmen ga je niet en als je iemand wilt machtigen dan is een handtekening achterop je oproepkaart voldoende .
En toch vind ik die opkomstplicht nog altijd een goede zaak hier ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:07:42 #83
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47546634
"Tv-optredens zijn aantasting van gezag"



wo 21/03/07 - Oppositiepartij Vlaams Belang heeft in het Vlaams Parlement bezwaren geuit tegen de televisieoptredens van ministers. De partij vindt dat de hele Vlaamse politiek te kijk is gezet. De regering wijst dan weer op de verantwoordelijkheid van elke minister afzonderlijk.

Het optreden van Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) zondagavond in het VRT-programma Debby en Nancy is niet onopgemerkt voorbijgegaan.

Vlaams minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit) treedt dan weer op in het nieuwe programma Celebrity Shock op VTM.

Vlaams Belang sprak vandaag van een "verkleutering" van de politiek. Fractieleider Filip Dewinter vindt de tv-optredens van de ministers een aantasting van het gezag.

"U beseft dat u als de minister-president van Vlaanderen daar geen goede beurt gemaakt hebt," zei Dewinter. "Geeft dat dan ook eerlijk toe!"
"Gezwicht onder druk van makers"
Leterme gaf toe dat hij gezwicht is voor de druk van de makers van Debby en Nancy en zei dat het aan de kijker is om daarover te oordelen.

"Uiteindelijk ben ik gezwicht voor de laatste uitzending nadat de VRT opnieuw had gevraagd om mee te doen. Je kan daarover oordelen, ik heb ook lang geaarzeld, maar daar zullen de mensen over oordelen."

De Vlaamse regering vindt het niet nodig om een gedragscode voor ministers op te stellen. Iedereen moet zelf maar beseffen of hij of zij te ver gaat, luidt het.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_47546768
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En toch vind ik die opkomstplicht nog altijd een goede zaak hier ...
Tja het heeft voor en nadelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47550912
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En toch vind ik die opkomstplicht nog altijd een goede zaak hier ...
Wat is er zo goed aan die plicht?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_47553821
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Tv-optredens zijn aantasting van gezag"

[afbeelding]

wo 21/03/07 - Oppositiepartij Vlaams Belang heeft in het Vlaams Parlement bezwaren geuit tegen de televisieoptredens van ministers. De partij vindt dat de hele Vlaamse politiek te kijk is gezet. De regering wijst dan weer op de verantwoordelijkheid van elke minister afzonderlijk.

Het optreden van Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) zondagavond in het VRT-programma Debby en Nancy is niet onopgemerkt voorbijgegaan.

Vlaams minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit) treedt dan weer op in het nieuwe programma Celebrity Shock op VTM.

Vlaams Belang sprak vandaag van een "verkleutering" van de politiek. Fractieleider Filip Dewinter vindt de tv-optredens van de ministers een aantasting van het gezag.

"U beseft dat u als de minister-president van Vlaanderen daar geen goede beurt gemaakt hebt," zei Dewinter. "Geeft dat dan ook eerlijk toe!"
"Gezwicht onder druk van makers"
Leterme gaf toe dat hij gezwicht is voor de druk van de makers van Debby en Nancy en zei dat het aan de kijker is om daarover te oordelen.

"Uiteindelijk ben ik gezwicht voor de laatste uitzending nadat de VRT opnieuw had gevraagd om mee te doen. Je kan daarover oordelen, ik heb ook lang geaarzeld, maar daar zullen de mensen over oordelen."

De Vlaamse regering vindt het niet nodig om een gedragscode voor ministers op te stellen. Iedereen moet zelf maar beseffen of hij of zij te ver gaat, luidt het.
Wat een gezwets weer. Hebben ze nu echt niets beters te doen in het parlement dan daarover te discussiëren? Of een minister-president nu in zijn vrije tijd tv-shows bezoekt of postzegels verzamelt, who cares. En als de mensen dat dan toch niet appreciëren, dan zullen ze hem daar wel bij de verkiezingen voor afstraffen.

De VB-toplui zijn waarschijnlijk een beetje misnoegd dat zij met hun zure gezichten nooit voor een entertainment-programma worden uitgenodigd.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:47:12 #87
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47554402
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan die plicht?
Je hebt een totaalbeeld van wat de bevolking denkt. En een bepaalde druk om niet te gaan stemmen heb je op die manier niet.

Je krijgt trouwens hoe dan ook meer politieke interesse , zelfs mijn ouders die totaal geen politieke interesse hebben zie ik dan even voor de verkiezingen toch wel eens dat drukwerk doorbladeren of naar een uitzending op de tv errond kijken. Want je moet toch een keuze maken hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 23:19:33 #88
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47599662
Vlamingen willen Leterme als premier, Walen Verhofstadt

Voor veel Belgen mag premier Verhofstadt gerust nog vier jaar langer aanblijven.
Meer dan een kwart van de Belgen maakt er geen probleem van als huidig premier Verhofstadt ook de volgende vier jaar de lakens uitdeelt. De liberaal scoort in beide landsdelen even hoog.

Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) eindigde tweede met zo'n twintig procent. PS-voorzitter Di Rupo krijgt de steun van tien procent van de Belgen.

Waarschijnlijk profiteerde Verhofstadt in de enquête van zijn bekendheid als eerste minister. Toch kon hij niet voorkomen dat Leterme met 36 procent de numero uno is bij de Nederlandstaligen.

Maar zo goed Leterme scoort in het Nederlandse taalgebied, zo slecht doet hij het in de rest van het land. Amper drie procent van de Franssprekenden wil de CD&V'er aan het roer van het land.

Elio Di Rupo kampt met hetzelfde probleem als Leterme. In het Franssprekende deel van België doet Di Rupo het met twintig procent behoorlijk goed. Maar eenmaal over de taalgrens zakt zijn populariteit ver beneden het vriespunt. Slechts twee van de honderd Vlamingen ziet in Di Rupo de ideale opvolger van Verhofstadt. Verhofstadt doet bij de Franstaligen trouwens beter dan Di Rupo.

Achter de drie kopstukken gaapt een enorme kloof. Zo halen SP.A-voorziter Vande Lanotte en minister van Financiën Reynders (MR) niet meer dan enkele procenten.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_47609509
Uit dezelfde peiling:


http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF23032007_101

Dus slechts 7% van de Vlamingen wil onafhankelijkheid. Meeste peilingen komen uit ronde de 10% (hangt fel af van de vraagstelling). Verassender imo dat in Vlaanderen een meerderheid van de bevolking blijkbaar geen voorstander is van een nieuwe staatshervorming die resulteert in meer bevoegdheden voor gewesten en gemeenschappen.

Ook opvallend hoeveel Walen bepaalde zaken geregionaliseerd willen zien.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:15:29 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47610118
Eerlijk gezegd durf ik daaraan twijfelen. Uit dezelfde peiling blijkt ook dat meer dan de helft van de Belgen er vanuit gaat dat Belgie binnen 50 jaar niet meer zal bestaan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:46:29 #91
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47615204
Groen! vraagt intrekking verbod hoofddoeken
za 24/03/07 - In Antwerpen vraagt de partij Groen! om het verbod op het dragen van een hoofddoek in te trekken.

Stadsmedewerkers die aan een loket zitten in Antwerpen, mogen sinds kort geen religieuze symbolen meer dragen.

Volgens Groen! geeft Antwerpen op die manier het signaal dat moslimvrouwen niet welkom zijn.

Eerder had ook de christelijke vakbond ACV al protest aangetekend.

Het ACV wijst erop dat het verbod ook wordt opgelegd aan moslimvrouwen die niet met het publiek in aanraking komen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:00:21 #92
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47617215
"Verhofstadt is blij met z'n penis!"


heeft hij dan toch nog 1 aanhanger
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:03:33 #93
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47617296
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De vorige keer stemde ik op de N-VA, maar na de farce die ze opvoerden eind vorig jaar rond Dedecker zou ik misschien wel eens op die laatste durven stemmen. Want ik hoop eigenlijk wel dat hij de kiesdrempel kan halen.
Joost is rationeel genoeg om , als het erop aankomt, dus bij de echte verkiezingen, voor het uberkartel te stemmen, en dedecker als quasi dood gewicht te aanschouwen

alvast , dat hoop ik toch
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:15:37 #94
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47617622
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:03 schreef misteriks het volgende:

[..]

Joost is rationeel genoeg om , als het erop aankomt, dus bij de echte verkiezingen, voor het uberkartel te stemmen, en dedecker als quasi dood gewicht te aanschouwen

alvast , dat hoop ik toch
Voor de machtsgeile CD&V/N-VA stem ik niet meer, dat is praktisch een uitgemaakte zaak voor mij ...

Trouwens, een dood gewicht is Dedecker nooit, in het slechtste geval haalt hij toch nog de nodige stemmen weg bij het VB , en in het beste geval komt hij in het parlement te zitten. (en een alternatief voor het VB in de oppositie dat ook lawaai maakt kan in een democratie nooit kwaad)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:29:05 #95
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47618035
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Voor de machtsgeile CD&V/N-VA stem ik niet meer, dat is praktisch een uitgemaakte zaak voor mij ...

Trouwens, een dood gewicht is Dedecker nooit, in het slechtste geval haalt hij toch nog de nodige stemmen weg bij het VB , en in het beste geval komt hij in het parlement te zitten. (en een alternatief voor het VB in de oppositie dat ook lawaai maakt kan in een democratie nooit kwaad)
dan vrees ik dat je nog heel lang je ondertitel zal mogen meedragen. Er is trouwens niets mis met machtsgeil , zolang er ook een behoorlijk beleid uit voortvloeit...
Men kan het draaien en keren hoe je wil; maar CD&V heeft iig méér potentieel en ervaring om er toch nog "iets" van te bakken. Je zou als vlaams nationalist moeten blij zijn dat dit kartel er is, en dat de cd&v méér vlaamse accenten legt...
Ik heb niets tegen je idealisme ; maar ik hoop dat je toegeeft dat je daarin in de politiek (en zeker belgie) niet ver komt..
only my 2 cents ; ik ga zeker en vast op "de goei "stemmen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:32:53 #96
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47618144
let op mijn woorden, misteriks, van die nieuwe staatshervorming komt niks in huis na de verkiezingen. Of toch geen fractie van wat ze nu roepen. Meer nog, ik denk dat de CD&V de N-VA na de verkiezingen nog als een baksteen zal laten vallen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:39:48 #97
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47618369
het is inderdaad koffiedik kijken hoe het na deze verkiezingen zal verlopen ; en ik kan je zeker volgen dat er geen enkele certitude is ; maar dan nog; met lijst dedecker heb je nog minder garanties naar de toekomst toe... tja, andere insteek op de kijk.. om opportunistische redenen zou ik er toch nog in geloven..
Het is wel verdacht hoe alle kranten en media de laatste weken over Belgie berichtten ; alsof we sinds kort weer weten dat er walen in ons landje wonen... heel verdacht, inderdaad.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:42:47 #98
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47618487
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:39 schreef misteriks het volgende:
het is inderdaad koffiedik kijken hoe het na deze verkiezingen zal verlopen ; en ik kan je zeker volgen dat er geen enkele certitude is ; maar dan nog; met lijst dedecker heb je nog minder garanties naar de toekomst toe... tja, andere insteek op de kijk.. om opportunistische redenen zou ik er toch nog in geloven..
Het is wel verdacht hoe alle kranten en media de laatste weken over Belgie berichtten ; alsof we sinds kort weer weten dat er walen in ons landje wonen... heel verdacht, inderdaad.
Dat bedoel ik. Ik snap wel waar ge op doelt, maar als Dedecker straks de kiesdrempel niet haalt zit ge met alleen de seuten van Groen! en het VB in de oppositie. En dat is voor de democratie allesbehalve een goeie zaak ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49:11 #99
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47618721
en denk je dan dat Dedecker wel op de correcte toon zal blaffen...? Ik weet het niet zo..
het ergste dat ons kan overkomen is dat het inderdaad ook op federaal vlak naar een triparti gaat...
maar dat zou misschien de federale structuur nog sneller kapot maken; zo kan je het ook bekijken..
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:57:32 #100
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47619030
Ik vrees eerder dat men dan mooi de postjes zal kunnen verdelen. Leterme MP in Vlaanderen, Verhofstadt federale premier, de SP.a de belangrijkste ministerpostjes en de Franstaligen op justitie, defensie, financien ... en iedereen "tevree"

En Dedecker mag van mij blaffen wat hij wil, je weet tenminste wat je eraan hebt. Dedecker is geen racist of extremist hé. En is bovenal nog een democraat ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')