abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:02:18 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48786627
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 03:33 schreef APK het volgende:

[..]


[..]


Weet iemand trouwens nog een budget airline die tussen Hong Kong en Bangkok vliegt?
Dat is Orient Thai / One Two Go.

Probleem hierbij is dat je die niet online kunt boeken. Sri Lankan Airlines heeft op korte termijn vaak goedkope vluchten. (http://www.srilankan.aero/) vanaf Hong Kong.

Als alternatief kan je overigens best vanaf Bangkok (met Air Asia) of Singapore (Tiger Airways) naar Macau vliegen. Met de boot van Macau naar Hong Kong duurt 1 uur en kost ongeveer 120-140 HKD, zo'n 12-14 Euro dus!

Macau heeft een leuke toren, een aanrader
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:35:48 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_48812315
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

Sri Lankan Airlines heeft op korte termijn vaak goedkope vluchten. (http://www.srilankan.aero/) vanaf Hong Kong.
Hmmz, 238¤, later nog maar eens proberen.
Via vliegwinkel kan ik voor 190¤ retour met Emirates....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:11:47 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48815151
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:35 schreef APK het volgende:

[..]

Hmmz, 238¤, later nog maar eens proberen.
Via vliegwinkel kan ik voor 190¤ retour met Emirates....
Sri Lankan heeft soms zo'n super actie voor 500 HKD enkele reis exclusief taxes, wat dan neerkomt op zo'n 700 HKD, 70 Euro dus. (En das niet duur voor 3 uur vliegen met een niet-budget maatschappij).
Maar niet altijd, ligt eraan hoe goed de vliegtuigen gevuld zijn, af en toe de website checken kan geen kwaad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 april 2007 @ 10:39:17 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_48859517
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef Elefes het volgende:
Oke dan Foto's maken is ook een hobby, dus dat gaat dan wel goed komen Ik ben benieuwd naar wat plaatjes!
Dat weet ik, ik bewonder altijd hoe geduldig je steeds weer mensen probeert uit te leggen welke camera het beste voor ze geschikt is En plaatjes komen, maar 't is even druk.
quote:
Is het trouwens ver, van Bangkok naar Pranburi?
3,5 uur denk ik. 30 tot 45 minuten voorbij Hua Hin. Ik kijk 't weekend even, dan zijn we er weer.

Voor de reislustige voetbalfans: 6 juni speelt het NL elftal een oefenwedstrijd in BK (het was al langer bekend, maar aangezien het eerste mailtje rond 1 april binnen kwam, had ik het nog altijd niet serieus genomen ).
  maandag 30 april 2007 @ 10:52:41 #80
6941 APK
Factual, I think.
pi_48859705
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:39 schreef Gaoxing het volgende:

Voor de reislustige voetbalfans: 6 juni speelt het NL elftal een oefenwedstrijd in BK (het was al langer bekend, maar aangezien het eerste mailtje rond 1 april binnen kwam, had ik het nog altijd niet serieus genomen ).




Ik heb in 2003 Thailand tegen Real Madrid gezien.
Tip: Neem oordopjes mee, Thaise vrouwen kunnen verschrikkelijk krijsen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 30 april 2007 @ 11:18:06 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_48860158
Oordopjes.... check! Ik kan me er iets bij voorstellen

Gaaf, die foto's!
  maandag 30 april 2007 @ 18:32:28 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_48867446
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 03:05 schreef Gaoxing het volgende:
Pas op Blik: Sukhumvit is heel, heel lang, en in de buurt van het vliegveld een compleet 'andere' straat dan de drukke straat die het in hartje Bangkok is.
Ik weet dat het een heel lange straat is, ben vorig jaar in Bangkok geweest. Wat bedoel je precies met "anders" ? Meer criminaliteit ofzo? In principe maakt het me niet zoveel uit aangezien het echt alleen om te pitten is, ben de volgende ochtend om 4 uur toch weer weg
  maandag 30 april 2007 @ 19:04:56 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48868041
De Sukhumvit road die langs het vliegveld loopt is een snelweg.......

Overigens blijf ik erbij pak een taxi / airportbus naar het centrum zodat je nog wat te doen hebt 's avonds, want om 17:00 uur aankomen is niet heel laat, het is zelfs nog licht... En 's ochtends vroeg rijden er voldoende taxi's!

Al snap ik wel dat je graag in de buurt van het vliegveld wilt zitten, maar echt dichtbij, (als naartoe lopen vanuit je hotel), is behalve het Hilton hotel niet mogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 april 2007 @ 20:09:27 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_48869628
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
De Sukhumvit road die langs het vliegveld loopt is een snelweg.......

Overigens blijf ik erbij pak een taxi / airportbus naar het centrum zodat je nog wat te doen hebt 's avonds, want om 17:00 uur aankomen is niet heel laat, het is zelfs nog licht... En 's ochtends vroeg rijden er voldoende taxi's!

Al snap ik wel dat je graag in de buurt van het vliegveld wilt zitten, maar echt dichtbij, (als naartoe lopen vanuit je hotel), is behalve het Hilton hotel niet mogelijk.
Nee, ik hoef ook niet echt dichtbij het vliegveld. Ik wil ook gewoon een taxi pakken vanaf het vliegveld. Maar ik hoef niet helemaal naar Kao San rd ofzo.
  maandag 30 april 2007 @ 20:17:10 #85
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48869814
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, ik hoef ook niet echt dichtbij het vliegveld. Ik wil ook gewoon een taxi pakken vanaf het vliegveld. Maar ik hoef niet helemaal naar Kao San rd ofzo.
Ik heb Kao San ook niet genoemd, je kan ook in de buurt van het MBK / Chidlom zitten (Shopping malls met eventueel een bioscoop_, in de buurt van Asoke, wherever, maar alles beter dan in een hotel dicht bij de airport en verder niets te doen te hebben....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:14:01 #86
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_49117658
Vanmorgen ticket geboekt naar BKK. Vlieg op 16 augustus en kom 14 september terug. Met Thai Air trouwens. Ben benieuwd
Let's go fucking Mental.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:47:45 #87
4180 Hare
Come fly with me!
pi_49122510
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:14 schreef Freshthinking het volgende:
Vanmorgen ticket geboekt naar BKK. Vlieg op 16 augustus en kom 14 september terug. Met Thai Air trouwens. Ben benieuwd
Hoeveel was je kwijt?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:21:03 #88
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_49132124
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:47 schreef Hare het volgende:

[..]

Hoeveel was je kwijt?
Weet ik niet. Iemand anders heeft geboekt en heeft het er nog niet over gehad. Zodra ik het weet, zal ik het hier wel posten.
Let's go fucking Mental.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:14:14 #89
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49135581
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:17 schreef ozzietukker het volgende: Ik heb Kao San ook niet genoemd, je kan ook in de buurt van het MBK / Chidlom zitten (Shopping malls met eventueel een bioscoop_, in de buurt van Asoke, wherever, maar alles beter dan in een hotel dicht bij de airport en verder niets te doen te hebben....
Wat ozzie zegt dus. Sukhumvit is richting vliegveld gewoon snelweg, grauw, vies en ongezellig.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:21:21 #90
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49135817
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:44 schreef Elefes het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat plaatjes!
Is het trouwens ver, van Bangkok naar Pranburi?
Het is iets minder dan 4 uur rijden. En ik geloof dat jij nog iets dichterbij zit dan wij.

Maar goed, plaatjes, vers verkleind:

Pranburi Highway. Altijd lastig om die auto's te omzeilen:



En al die mensen op het strand.... helemaal gallisch word je ervan:



De zee is ook helemaal vol met waterscooterdingen:



En alleen maar toeristen he...



Ok, hierbij weet ik geen header



's Avonds tussen 7 en half 8 kun je dit maken. Wel achter je blijven kijken naar waakhonden



Overdag was er een vissersfamilie bezig schelpdieren te zoeken:





Kindje vermaakte zich ondertussen in de modder:

  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:44:09 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_49144091
Ik moet een ticket (enkele reis) boeken van Hanoi naar Bangkok voor eind augustus. De goedkoopste die ik kan vinden is via www.airasia.com voor 126 dollar voor 2 personen (incl. toeslagen en vertrektoeslag). Is er een kans dat dit goedkoper wordt naarmate de vertrekdatum dichterbij komt of wordt het juist duurder?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:55:14 #92
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_49144564
Ik zit er aan te denken om de 17e voor ruim 2 weken te vertrekken richting Thailand.

Is dat slim of kan ik beter aan het eind van het jaar gaan?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:31:03 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_49148523
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:44 schreef Blik het volgende:
Ik moet een ticket (enkele reis) boeken van Hanoi naar Bangkok voor eind augustus. De goedkoopste die ik kan vinden is via www.airasia.com voor 126 dollar voor 2 personen (incl. toeslagen en vertrektoeslag). Is er een kans dat dit goedkoper wordt naarmate de vertrekdatum dichterbij komt of wordt het juist duurder?
Laat maar zitten, kwam nog een andere goedkopere vlucht tegen voor 98 dollar (2 personen incl. alles) via airasia. Sluit ook nog eens beter aan op onze vervolgvlucht naar Nederland toe
pi_49149025
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:23 schreef Laura 2000 het volgende:
Verwend meisje meld zich hier...!!

Afgelopen zomer met vriendlief een rondreis door Thailand gemaakt (BKK/Chiang Mai/Koh Samui) en helemaal verliefd geworden op het land, de sfeer, het eten...
Helaas zit het er voor ons niet in om deze zomer terug te gaan, we hebben een huisje gekocht (ook leuk natuurlijk, eindelijk ruimte voor de souvenirs ook ) maar ik was alvast aan het wennen aan het idee dat teruggaan geen mogelijkheid zou zijn de komende tijd.

Belt een vriendin me deze week op, of ik mee wil met haar en haar familie, in de plaats van haar ex-vriend, twee weken Bangkok & Hua Hin in de kerstvakantie....! En ik hoef niets te betalen OMG hoe ga ik ze bedanken!!

Anyway, ik had inmiddels begrepen dat Hua Hin de oudste badplaats van Thailand is, maar misschien kunnen jullie me wat meer vertellen? T zal overigens een strandvakantie worden, aangezien er ook een heel jong babietje bij zal zijn.

Veel succes met een strandvakantie in HuaHin. Daar zit namelijk geen hond op het strand. Ik ben een aantal jaar geleden op vakantie geweest, 5 dgn bangkok, 14dgn Huahin. Twee weken lang heb ik absoluut niemand op het strand gezien - dus ook geen strandtenten enzo.

Ben het zelf eens gaan proberen na een tijdje, en ik denk dat het komt doordat het water zó warm is, dat een warme douche nog verkoelend is.

Eerlijk gezegd vond ik het doodsaai, maar ik denk dat dat kwam omdat ik 16 was en eigenlijk niet met m'n ouders op vakantie wilde gaan.
pi_49174757
Goaxing, mooie foto's Wat apart eigenlijk, zo'n strand. Enig idee hoe het komt dat er maar weinig mensen naar het strand gaan? Of is er geen plek om te liggen o.i.d.?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:27:18 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_49179290
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:26 schreef Elefes het volgende:
Goaxing, mooie foto's Wat apart eigenlijk, zo'n strand. Enig idee hoe het komt dat er maar weinig mensen naar het strand gaan? Of is er geen plek om te liggen o.i.d.?
Zo te zien is het vooral een strand dat gebruikt wordt voor vissen. In Indonesie heb ik dat ook vaker gezien. Werd er nergens gezwommen door de plaatselijke bevolking, een paar kilometer verderop echter wel.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:58:52 #97
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49180495
Er zijn geen enorme hoogbouw-hotelfabrieken. Dus er zijn wel mensen, maar het is een flink strand (zeker als het eb is, zoals hier), en de mensen zijn wat verspreid. Bovendien zijn het dus ook niet de mensen die naar grote, drukke toeristenplaatsen zoeken, en zijn ze vaak aktief bezig (als in wandelen, wat zwemmen, schelpen zoeken.... En overdag zijn ze vaak weg. Of er wordt (met name door de kinderen *zucht* gespeeld in het zwembad wat vaak bij het hotel zit).

Het moment was er ook niet naar: zondagmorgen, uur of 9, buiten het hoogseizoen. En natuurlijk had ik ook best een foto kunnen maken waar wel wat toeristen opstonden, maar dan nog.... het is dus rustig.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:48:46 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49196836
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef Gaoxing het volgende:
Er zijn geen enorme hoogbouw-hotelfabrieken. Dus er zijn wel mensen, maar het is een flink strand (zeker als het eb is, zoals hier), en de mensen zijn wat verspreid. Bovendien zijn het dus ook niet de mensen die naar grote, drukke toeristenplaatsen zoeken, en zijn ze vaak aktief bezig (als in wandelen, wat zwemmen, schelpen zoeken.... En overdag zijn ze vaak weg. Of er wordt (met name door de kinderen *zucht* gespeeld in het zwembad wat vaak bij het hotel zit).

Het moment was er ook niet naar: zondagmorgen, uur of 9, buiten het hoogseizoen. En natuurlijk had ik ook best een foto kunnen maken waar wel wat toeristen opstonden, maar dan nog.... het is dus rustig.
Maar het is in ieder geval beter dan Pattaya, daar zijn wel een boel mensen, maar nou niet echt het soort welke ik op vakantie tegen wil komen.
Overigens, in Hua Hin is ook een red light district voor farang, maar behoorlijk kleinschalig, 2 straten ofzoiets.

De Main entrance tot het strand is overigens wel druk, en ik vond de prijzen eigenlijk wel aan de hoge kant, 50 THB per persoon voor een strandstoel is niet goedkoop, dat kan op andere plekken voor 20-30 THB, uiteraard is dat niet veel na Europese maatsfaaf, maar wel voor Thaise begrippen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 10 mei 2007 @ 03:05:45 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49213045
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
) Maar het is in ieder geval beter dan Pattaya, daar zijn wel een boel mensen, maar nou niet echt het soort welke ik op vakantie tegen wil komen.
Aaaargh, dat had je niet moeten zeggen, nu moet ik m'n Pattayaanse Russen tevoorschijn halen.







Mijn stukje sloeg trouwens op de vraag van Elefes, over Pranburi
pi_49216134
Dat strand bij Pranburi bevalt me wel ik ben niet zo'n strandligger, en al helemaal niet als het heel druk is... Maar toch zijn er vast ook nog leuke excursies te maken die laatste dagen.
Als het allemaal door gaat, want ik krijg net een mailtje van FOX dat er nog maar 8 mensen in de reis zitten... Hoewel ik dat niet vervelend vind, hoop ik niet dat ze het gaan cancellen
Maar ik ga er maar van uit dat het gewoon doorgaat. Dan zit ik over 6 weken in Bangkok

Die foto's hierboven .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')