abonnement Unibet Coolblue
pi_47316879
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).

Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.

Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?

Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
pi_47318232
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).

Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.

Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?

Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
je kan zelf de cursussen doorlopen hoor.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47318350
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).

Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.

Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?

Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.

Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.

Als ik te vroeg mijn conclusies trek dan mijn excuses, misschien heb je er wel geldige redenen voor, als dat zo is dan hoor ik dat graag.

Verder kun je eens het politiebureau opbellen en vragen naar de dienst speurhonden en daar je vragen stellen. Ook kun je contact opnemen met een asiel of hondentrainer bij jou in de buurt (gewoon ff googlen).
pi_47318369
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:04 schreef Electrified het volgende:
Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Mechelse herder genomen uit het asiel. Dit was een afgekeurde politiehond (tijdens de trainingen bleek zij te lief te zijn, en daardoor onbruikbaar voor het echte politiewerk).

Nu willen m'n vriendin en ik ook graag zo'n hond hebben. Mede omdat de hond van m'n ouders extreem goed afgericht was.

Ik vraag me alleen af waar je normaalgesproken zo'n hond vandaan haalt, want de hond van m'n ouders was per toeval in het asiel terecht gekomen. We zijn niet op zoek naar een volledig afgetrainde of agressieve hond. Bij voorkeur ook een hond die "te lief" is. Weet iemand waar die honden naartoe gaan wanneer er is vastgesteld dat ze ongeschikt zijn?

Ik weet dat we ook een "willekeurige" pup kunnen nemen en daarmee op hondencursus kunnen gaan, maar daarmee zal je niet snel (misschien wel nooit) een dusdanig afgerichte hond krijgen als zo'n afgekeurde politiehond.
Je kan dezelfde cursus doen.
Mag pas vanaf 8 maanden ongeveer.

De meeste mensen die de honden trainen zijn prive eigenaar en verkopen hem na de training aan de politie. Als deze hond niet zijn trainingen weet te behalen zal de kans groot zijn dat de trainer de hond zelf gaat houden. Het is over het algemeen geen broodfok en die mensen zijn oprecht heel erg gehecht aan hun hond.

Waarom ze hem daarna verkopen......... Ja, dat is een gedeelte van hun leven.
Mijn collega doet het o.a. (al verkoopt hij niet) maar die is 3 tot 4 dagen per week aan het trainen met die hond.
pi_47318450
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:

[..]

De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.

Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.

Als ik te vroeg mijn conclusies trek dan mijn excuses, misschien heb je er wel geldige redenen voor, als dat zo is dan hoor ik dat graag.

Verder kun je eens het politiebureau opbellen en vragen naar de dienst speurhonden en daar je vragen stellen. Ook kun je contact opnemen met een asiel of hondentrainer bij jou in de buurt (gewoon ff googlen).
hij wil geen hond die al dienst heeft gedaan, hij is op zoek naar een hond die net op het laatst is afgekeurd dus geent dienst mag doen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47319047
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:38 schreef Mirage het volgende:

[..]

hij wil geen hond die al dienst heeft gedaan, hij is op zoek naar een hond die net op het laatst is afgekeurd dus geent dienst mag doen
Oh, my bad, had het verkeerd gelezen.. Maar goed, dat verandert niks aan het hele verhaal wat ik vertelde. Waar ik overigens wel nog aan wil toevoegen dat zo'n beestje een goed thuis willen geven geen probleem is.
pi_47319680
hmmm tvp.....ervaring mee namelijk
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:25:44 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47320638
die adressen heb ik wel voor je.
Mijn ouders hebben nog steeds de koningin der politiehonden, moeder van vele pliesiepups.
Zij is zelf nu wel 18 en grijs, maar ze heeft veel nageslacht welke ook weer nestjes hebben gekregen en krijgen.
Mijn moeder werkt ook voor jusitite en er zijn kanalen waar je verantwoorde mechelaars kan krijgen.
Ik zweer bij dit ras, maar weet ook dat je er veel verstand/ruimte en geduld voor hebben.
afgekeurd of niet is niet het issue, je moet zoeken naar zuiverheid en fokkers zijn doorgaans niet zo heel betrouwbaar. vandaar dat zelfs de politie vaak honden uit eigen 'netwerk'gebruikt.

Als je wilt kun je pm-en; dan kan ik je wel aan een adres helpen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:02:30 #9
166341 AyGuey
kloon van Casey
pi_47321790
Bij de werkhonden herplaatsing staan vaak ook te zachte (of anderszins ongeschikte) honden aangeboden. Maar ik vraag me af of dat wel een goed idee is. Die honden zijn vaak nog steeds een stukje scherper en vooral ook actiever dan de gemiddelde showhond. Als jij dus perse zo'n hond wilt omdat je te lui bent om hem zelf af te richten (lees ik een beetje uit je verhaal) dan denk ik niet dat je jezelf of de hond een plezier doet.
Ook je idee dat knpv-honden zo goed afgericht zouden zijn daar twijfel ik een beetje aan. Er wordt van dat sort honden nl. en forse dosis eigengereidheid verwacht (zelfstandig ingrijpen en zo) wat dus niet altijd te combineren valt met een superbrave en gehoorzame hond. Wellicht was de hond van je ouders een toevalstreffer?
Als ik jou was dan nam ik een 'normale' hond en ging er lekker G&G mee trainen, heb je waarschijnlijk meer aan.

AG
El sexo más barato es el que se paga
pi_47367901
Een verzorgingshuis hier in de buurt had een afgekeurde sociale geleidehond. Ook net niet door het examen gekomen. Dat was een wereldhond voor alle mensen die daar zo rondlopen en het ontbreken van één duidelijke baas. Persoonlijk voed ik net zo lief zelf op maar ik snap wel dat je er een superhond aan hebt.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
pi_47373219
Behalve met oud en nieuw

Vrienden van ons hadden ook een afgekeurde pliesiehond.
Voorbeeldig beest, mechelse herder genaamd Mike, was beste vrienden met mijn hond Tyson
Luisterde ontzettend goed, had 2 baasjes, maar luisterde beter naar de man dan naar de vrouw.

Was een jongetje dat na oud en nieuw nog wat vuurwerk afstak.
Mike dacht dat er geschoten werd en rende op het joch af.
Baas schreeuwde tgen het joch, blijf stilstaan en kijk niet naar de hond. Toen de baas bij Mike aankwam, had die al een schoen en sok van het joch uitgetrokken.

Volgens mij heeft het joch nooit meer na oud en nieuw vuurwerk afgestoken.

(Niks aan de hand met het joch, alleen erg geschrokken).
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:23:19 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47374453
Die van mijn ouders wordt ook helemaal nuts van vuurwerk; zo oud als ze is. Kun je nagaan hoe goed ze getraind worden en hoe lang dat blijft hangen in het geheugen.
  zondag 18 maart 2007 @ 17:30:19 #13
167723 sanni
Acima de seu
pi_47405004
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:

[..]

De meeste politiehonden die hun tijd erop hebben zitten gaan na afkeuring met het baasje mee naar huis om te genieten van hun pensioen. Daarom komt het ook niet vaak voor dat je een dergelijke hond in een asiel tegen komt.

Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.

Als ik te vroeg mijn conclusies trek dan mijn excuses, misschien heb je er wel geldige redenen voor, als dat zo is dan hoor ik dat graag.

Verder kun je eens het politiebureau opbellen en vragen naar de dienst speurhonden en daar je vragen stellen. Ook kun je contact opnemen met een asiel of hondentrainer bij jou in de buurt (gewoon ff googlen).
gesegd
pi_47422388
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 17:44 schreef Cici het volgende:
Behalve met oud en nieuw

Vrienden van ons hadden ook een afgekeurde pliesiehond.
Voorbeeldig beest, mechelse herder genaamd Mike, was beste vrienden met mijn hond Tyson
Luisterde ontzettend goed, had 2 baasjes, maar luisterde beter naar de man dan naar de vrouw.

Was een jongetje dat na oud en nieuw nog wat vuurwerk afstak.
Mike dacht dat er geschoten werd en rende op het joch af.
Baas schreeuwde tgen het joch, blijf stilstaan en kijk niet naar de hond. Toen de baas bij Mike aankwam, had die al een schoen en sok van het joch uitgetrokken.
Volgens mij heeft het joch nooit meer na oud en nieuw vuurwerk afgestoken.

(Niks aan de hand met het joch, alleen erg geschrokken).
En als dat jochie bang was geworden en was weggerent, wat was er dan gebeurd?
Vind het mogal een kwalijke zaak dat deze hond dan losloopt.
pi_47426274
Hier vriendin ts:

Topic kan slotje op we krijgen zaterdag de mooiste hond van de wereld
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 10:43:19 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47427191
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:10 schreef Zus_konijn het volgende:
Hier vriendin ts:

Topic kan slotje op we krijgen zaterdag de mooiste hond van de wereld
Wat nou 'topic mag op slot' Foto's willen we zien, en verhaaltjes lezen enzo
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 11:23:47 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47428462
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:43 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Wat nou 'topic mag op slot' Foto's willen we zien, en verhaaltjes lezen enzo
Nou precies

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47428879
de reden van afkeuren kan overigens van alles zijn.

Bang voor water tot verzin maar iets.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator maandag 19 maart 2007 @ 12:02:06 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47429599
Wat ik trouwens wel eens heb gehoord is dat sommige honden ook gewoon op een willekeurig moment uit de training worden gehaald.
Dat lijkt me eigenlijk zelf niet echt verantwoord, als je een hond hebt leren stellen (bijten) is het ook wel handig als hij goed kan lossen, dat soort dingen.
Nou zijn het alleen verhalen hierover die ik gehoord heb en ik weet dus niet of het een broodje aap verhaal is, misschien dat SHE hier wat meer over weet?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_47434875
We zijn via via gekomen aan een herplaatsing site voor allerlei soorten herders, en zijn verliefd geworden op een Hollandse herder teef.

Het is wel een wat oudere dame maar met een hartje van goud en een geweldige uitstraling.

Zaterdag komt het baasje met haar langs om kennis te maken en kijken of er een klik is tussen de hond en ons.
Alles doen we stapje voor stapje en de mevrouw die de herplaatsingen begeleid, helpt ons hiermee.

Foto's volgen wel als het echt zover is dat we haar mogen overnemen.
pi_47435184
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 22:36 schreef Never-Break het volgende:

[..]


Verder vind ik het trouwens een erg luie instelling van je om direct een volledig afgerichte hond in huis te nemen. Je wilt een hond en alle leuke dingen die daarbij horen maar het komt een beetje over alsof je niet bereid bent de moeite te nemen die hond (onder begeleiding van professionals) zelf op te voeden en af te richten. Met zo'n instelling raad ik je aan er nog eens goed over na te denken of je uberhaupt wel een hond in huis wil nemen. Als je de tijd en moeite neemt om het de rakker op te voeden en te trainen krijg je ook een veel betere band met het beestje. En er zijn genoeg rassen die de nodige karaktereigenschappen hebben om een lieve en trouwe kameraad te zijn.
Wij hebben niet gekozen om een oudere hond te nemen uit luiheid, weet je wat lui is? Een pup via marktplaats kopen er niks mee doen en binnen een jaar weer op internet zetten omdat hij niet luistert.

Wij kiezen voor een oudere hond omdat het onze eerste gezamelijke hond is en het dus beter is als je een oudere hond neemt die een goede opvoeding gehad heeft en al de basis binnen heeft.
Veel instanties hebben ons dat ook geadviseerd.
pi_47436563
quote:
Op maandag 19 maart 2007 02:06 schreef Madelijne het volgende:

[..]

En als dat jochie bang was geworden en was weggerent, wat was er dan gebeurd?
Vind het mogal een kwalijke zaak dat deze hond dan losloopt.
Joh, niet zeuren.
Mike leeft al jaren niet meer.
pi_47438498
Ik denk dat het het vermelden waard is dat ook zo;'n hond je nog gewoon kan verpesten hoor.
Je zal zelf het 1 en ander van honden moeten weten anders gaat het nog niet goed.

Het is niet zo "ow hij is goed opgeleid"..."dus ik hoef geen poot uit te steken".

Juist wel. Wil jij het gezag houden, dan moet je net zoals gewoon de leiding ook daadwerkelijk houden en iedere poging die een hond doet om de leiding over te nemen op weten te vangen.
Want honden doen dat. Eens in de zoveel tijd proberen ze even te checken of jij nog wel zeker weet dat jij de baas bent.


Een hond is zo "verpest".

ja ik heb daar ervaring mee.

toen ons vorige doggy de laatste fase van zijn leven in is gegaan (ook opgeleid, paar jaar meegeweest naar het werk, luisterde strak), heb ik zonder al te veel moeite de discipline om zeep weten te helpen.

Hij dacht dat hij een schoothondje was en koekjes jummie en ohw... "plaats"is natuurlijk achter de benen van het vrouwtje. En andere commando's mag het baasje ook best een tweede keer geven hoor... als ik een berisping krijg dan ga ik gewoon weer achter het vrouwtje staan of spring ik op d'r schoot.


dit was natuurlijk omdat we het wel prima vonden, hij had niet lang meer en het was wel best allemaal.
maar ik kan mij situaties voorstellen waarin dit absoluut niet wenselijk is....de meeste eigenlijk



en lui.. een volwassen en opgevoede hond nemen ?
Ik denk dat het juist goed is als juist zij ook een leuk plaatsje krijgen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 19 maart 2007 @ 17:32:11 #24
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_47441975
Je kunt ook de asiels afgaan naar een goed afgerichte volwassen hond die geen politiewerk heeft gedaan? Dan weet je dat het "stellen" nooit erin is geramd!
Een hond die plolitiewerk heeft gedaan, maar afgekeurd is, dan zou ik toch echt zijn vorige trainenr willen spreken, ik ken zelf mensen die dit werk doen, en er soms toch wel eens een hondje tussen die gewoon verpest is door hem erg jong heel scherp te maken, en dat men dat erna er niet meer uitkrijgt.

Maar misschien ben ik bevooroordeeld, ik hou nou eenmaal van 50 kilo plus honden die ik van pup af aan uitleg dat de knuffelen is wat de klok slaat en geen grom of blaf!
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_47449546
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:32 schreef bima het volgende:
Je kunt ook de asiels afgaan naar een goed afgerichte volwassen hond die geen politiewerk heeft gedaan? Dan weet je dat het "stellen" nooit erin is geramd!
Een hond die plolitiewerk heeft gedaan, maar afgekeurd is, dan zou ik toch echt zijn vorige trainenr willen spreken, ik ken zelf mensen die dit werk doen, en er soms toch wel eens een hondje tussen die gewoon verpest is door hem erg jong heel scherp te maken, en dat men dat erna er niet meer uitkrijgt.

Maar misschien ben ik bevooroordeeld, ik hou nou eenmaal van 50 kilo plus honden die ik van pup af aan uitleg dat de knuffelen is wat de klok slaat en geen grom of blaf!
Volgens mij lees jij meer dan ik schrijf ik lees nergens terug dat onze schat een politiehond geweest is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')