quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:18 schreef danos het volgende:even voor de duidelijkheid, het was niet het doel van Huub en Eric om door Jaap verkracht te worden volgens mij

, dat was ook niet het doel van Jaap (hoop ik).
Ik vind het helemaal niet vies wat jaap deed, hij probeert op zijn manier H&E uit de tent te lokken, met alleen woorden redt die dat niet, dus dan gebruikt die zijn lichaam maar een beetje om te zieken en te etteren, meer niet. En mensen die daarover dan ook nog eens brieven gaan schrijven naar de Rabobank (OMG hoe triest kan je zijn) die moeten maar weer terug zappen naar NED 1.
Ik denk gewoon dat men hoe verder ze komen steeds meer op zoek gaat naar de grenzen van wat toegestaan is, anders krijg je er simpelweg nooit iemand uit, want op een gegeven moment hoort iedereen dat geschreeuw van Huub en het gepapegaai van Erik ook niet meer. Jaap heeft hier een eerste aanzet voor gegeven, ik heb in ieder geval niks gezien waarvoor jaap op ene mogelijke manier veroordeeld zou kunnen worden, zowel binnen als buiten de gouden kooij, gezien de omstandigheden uiteraard!
Jaap is gewoon zwak, net zoals Nena bv dat was. Jaap kan het met woorden niet meer af en gaat dus over tot lichamelijke acties. En dat is altijd een zwakte bot. Jaap kan maar beter iets aan z'n geestelijke en verstandelijk vermogen gaan doen inplaats van zich zo zwak te gedragen.
En het was vast jaap z'n doel niet om iemand te verkrachten, maar hij maakt zich wel degelijk schuldig aan aanranding (iemand met slechte bedoelingen te lijf gaan): Aaien, rijden tegen benen, tikjes geven, wrijven van lichaam tegen lichaam.
Ook maakt hij zich schuldig aan intimidatie (door bedreiging afschrikken, weerhouden, ontmoedigen): Doe dan, doe dan dan mag je lekker naar huis...
Hij deed verder meerdere pogingen tot belemmering (de vrije beweging, het vrije gebruik, de voortgang bemoeilijken): Telefoon wegdrukken als er word gebeld of als iemand belt, mensen vast zetten op dingen, doorgang verspering.
Ik snap niet dat er iemand is die dit kan goedkeuren en met droge ogen kan bewerend hij alleen maar de grenzen aan het verkennen is. Die grensen: daar was ie al ver overheen gegaan, zeker als dit de buitenwereld was geweest.
Dit programma moest een miljionairs stijl krijgen, dit soort provecerend en kinderachtig gedrag is niet waar dit spel voor bedoeld word. Als lichamelijk contact de enige manier is waarop je ooit denkt zo'n spel te kunnen gaan winnen dan zit je daar gewoon verkeerd.
Verder vraag ik me af hoe iedereen hier denkt z'n conclusie te trekken uit een filmpje van 10 minuten terwijl het hele gedoe bijna 2 uur heeft geduurt.