abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 13 maart 2007 @ 02:48:12 #1
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47216620
Deze lente wordt voor mij de lente van de ludieke acties. Nummer 1 heb ik afgelopen weekend uitgevoerd.

Mijn missie: stap op de fiets, en volg de eerste de beste fietsroute waar je onderweg een bordje van tegenkomt. Easy toch?

Zonder plan, maar met mijn ogen wijd open om mogelijke bordjes te ontdekken, begon ik aan mijn missie. Waar ik bang voor was gebeurde: het eerste bordje wat ik tegen kwam, was een fietsroute van 445 km. Maarja, ik had mezelf voorgenomen de eerste de beste route te volgen, dus ik sloeg linksaf de NAP-route op.



Onder het motto: 'als er niks staat aangegeven, fietsen we gewoon rechtdoor' bleef ik rechtdoor fietsen. Hoewel, wat is rechtdoor bij een t-splitsing? Kennelijk had ik de verkeerde 'rechtdoor' gekozen, want de NAP-route-bordjes waren nergens meer te zien. So far voor mijn fietsroute van 445km.

Ik besloot het bijltje er niet bij neer te gooien, maar gewoon opnieuw de eerstvolgende route te kiezen. Zo belandde ik op de fietsroute naar Zeist.



Fantastisch, deze route! Het eerste stuk was langs het spoor en een vinexwijk door. Waar uiteraard geweldige natuur te bewonderen was. (Ahum).

Al snel kwam ik tot de ontdekking dat ook deze Zeist-route niet helemaal aan de verwachtingen voldeed, getuige het volgende 'bordje':



De 'bij twijfel rechtdoor'-regel voldeed hier gelukkig wel, en twee bordjes later was ik zelfs weer op de NAP-route beland!

Hier ging de route gelukkig van het spoor en de snelweg af, richting Maartensdijk. Een klein dorpje met grote huizen. Via wat kronkelweggetjes met idyllische bruggetjes, paarden en schapen, werd ik door de bordjes bos Voordaan in gestuurd. Het is maar net wat onder je definitie van 'bos' valt. Hoewel, ik zag er wel konijntjes!



Bos of geen bos, de natuur was mooi, het zonnetje heerlijk, en het fietsen fijn. Intussen begon de tijd echter te verstrijken en begon ik me af te vragen hoe ik ooit weer thuis zou komen... het verlossende antwoord kwam al snel, toen ik ineens bij de snelweg was beland, pal voor een benzinestation. Ik had grote hilariteit verwacht door aan de pompbediende te vragen waar ik eigenlijk was en hoe ik weer in Utrecht kon komen, maar zijn antwoord was serieus en simpel. "Langs de snelweg, naar links". En we waren in één of ander gehucht, Grotegat ofzo. Nouja, in elk geval iets met een G, wat eruit zag als een groot gat (5 huizen en een schaap kan je geen dorp noemen toch?).



Enfin, omdat de bordjes van zowel de NAP-route als de fietsroute naar Zeist ophielden, besloot ik maar het advies van de pompbediende op te volgen. Langs de snelweg naar links. Euh, juist...



Uiteindelijk ben ik maar dezelde weg terug gefietst, tot ik bordjes 'Utrecht' tegen kwam. Een uur later was ik weer thuis. Precies voor een regenbuitje aan. Missie geslaagd!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 04:14:37 #2
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_47217031
Allememaggies WAT LUDIEK!!! Ludiek is als je je blote billen laat zien aan de congresleden van de Navo-top. Ludiek is als tijdens Nederland - Duitsland, het Wilhelmus maarliefst 2 keer wordt afgespeeld en op het moment dat de Duitsers hun lied verwachten de stadionspeaker vraagt aan het publiek of iemand weet wie zijn fiets heeft gejat!

Maar de fiets pakken, de NAP bordjes volgen ( in je eigen omgevin nota bene, wereldvreemd?), de weg vragen aan een pompbediende ( Nee je vond hem niet leuk, je kende gewoon de weg niet meer ) Foto's maken van de NAP bordjes (en vervolgens de moeite doen om het op FOK! te zetten), schapen voeren met gras (terwijl ze in een wei staan..), en Konijntjes fotograferen voor een Nissan....!!!!

DAT IS ECHT NIET LUDIEK
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:10:53 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47217685
Je had ook de LF9a moeten volgen naar Breda!

En consigliedinges, STFU, kutn00b .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_47217926
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 04:14 schreef Consigliere het volgende:
Allememaggies WAT LUDIEK!!! Ludiek is als je je blote billen laat zien aan de congresleden van de Navo-top. Ludiek is als tijdens Nederland - Duitsland, het Wilhelmus maarliefst 2 keer wordt afgespeeld en op het moment dat de Duitsers hun lied verwachten de stadionspeaker vraagt aan het publiek of iemand weet wie zijn fiets heeft gejat!

Maar de fiets pakken, de NAP bordjes volgen ( in je eigen omgevin nota bene, wereldvreemd?), de weg vragen aan een pompbediende ( Nee je vond hem niet leuk, je kende gewoon de weg niet meer ) Foto's maken van de NAP bordjes (en vervolgens de moeite doen om het op FOK! te zetten), schapen voeren met gras (terwijl ze in een wei staan..), en Konijntjes fotograferen voor een Nissan....!!!!

DAT IS ECHT NIET LUDIEK
Waar is jouw topic, mierenneuker?
pi_47217945
Ik vind het best een leuke actie! Wellicht dat ik ook zoiets ga doen als ik me op een mooie zonnige dag mocht vervelen

Hoewel ik waarschijnlijk op het eerste beste terras beland
Work hard, play harder!
Last.fm
  Moderator dinsdag 13 maart 2007 @ 09:37:48 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_47219123
Ik vind hem wel ludiek. En wat nou jammer is voor Consigliere is dat mijn mening in dit subforum wet is.

Ik vind de actie zelfs zo ludiek, dat ik het ook ga doen. En nu maar hopen dat ik geen Landelijke Fiets-route als eerste tegenkom. Gelukkig heb ik een fietskaart van Nederland wat dat betreft.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:41:06 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47286123
Nee, je mag niet op je fietskaart spieken, UIO. Dat maakt het minder ludiek.
  Moderator donderdag 15 maart 2007 @ 10:32:03 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_47293232
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:41 schreef Christine het volgende:
Nee, je mag niet op je fietskaart spieken, UIO. Dat maakt het minder ludiek.
Dat is waar, maar hier in de buurt weet ik al waar de LF-routes langs komen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:52:57 #9
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47293819
Ik ga dit trouwens over niet al te lange tijd nóg een keertje doen, maar dan de andere kant op .
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:58:04 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47293966
Wederom met chique fotoreportage, neem ik aan?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:03:51 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47294152
Als daar behoefte aan is... . Maar ik ga nog veel meer leuke dingen doen binnenkort.
pi_47294277
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:03 schreef Christine het volgende:
Als daar behoefte aan is... . Maar ik ga nog veel meer leuke dingen doen binnenkort.
Vertel? nog meer ludieke acties?
Work hard, play harder!
Last.fm
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:09:31 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_47294348
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:07 schreef TheEgoHasLanded het volgende:

[..]

Vertel? nog meer ludieke acties?
Yes. Maar niet teveel tegelijk. .
pi_47299332
Goed idee! Ga ik van de zomer ook eens proberen.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:38:28 #15
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_47301317
Ik heb een keer een fietsroute gelopen

Toen kwam ik bij een bordje aan dat ik rechtsaf moest richting A'dam, maar dat vond ik toch iets te ver vanuit Haarlem dus ben toen maar links gegaan. Ben toch 4.5 uur onderweg geweest en rond de 25-30km gelopen zonder eten/drinken en met 25 graden

Achteraf wel stom geweest maar ik had niet gedacht dat ik zo ver zou gaan lopen.
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_47301420
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:38 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb een keer een fietsroute gelopen

Toen kwam ik bij een bordje aan dat ik rechtsaf moest richting A'dam, maar dat vond ik toch iets te ver vanuit Haarlem dus ben toen maar links gegaan. Ben toch 4.5 uur onderweg geweest en rond de 25-30km gelopen zonder eten/drinken en met 25 graden

Achteraf wel stom geweest maar ik had niet gedacht dat ik zo ver zou gaan lopen.
Beter dan zelf een fietsroute verzinnen en vervolgens wat verdwalen en na 110 kilometer bij een oom stoppen om naar huis gebracht te worden (heb ik dus ooit gedaan)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:45:09 #17
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47301550
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:41 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Beter dan zelf een fietsroute verzinnen en vervolgens wat verdwalen en na 110 kilometer bij een oom stoppen om naar huis gebracht te worden (heb ik dus ooit gedaan)

Had je toen nog geen mobiele telefoons?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47301638
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]


Had je toen nog geen mobiele telefoons?
Vergeten
Daarna ook altijd meegenomen, zeker als ik ga mountainbiken.
Gelukkig had ik wel geld bij om drinken en eten te kopen..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:49:21 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47301719
Anders had je moeten bedelen. Ik zie het al helemaal voor me...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 01:53:23 #20
167723 sanni
Acima de seu
pi_47358849
Yo TS leuk gedaan man. En weet je wat ik nou het allerleukste vind? Die kop van
die geit
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:34:19 #21
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_47363249
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 01:53 schreef sanni het volgende:
Yo TS leuk gedaan man. En weet je wat ik nou het allerleukste vind? Die kop van
die geit
Dat is een schaap!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_47365911
Ik vind het een leuke actie!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:24:42 #23
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_47369290
edit
donder een eind op

[ Bericht 95% gewijzigd door UIO_AMS op 18-03-2007 08:53:15 (lijkt me duidelijk) ]
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:41:46 #24
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_47513036
Leuk hoor, ik ga dat ook maar eens doen (mits het mooi weer is), woon in Hilversum en er is meer dan genoeg natuur te bewonderen (y)
:D
pi_47640013
Ik heb wel 's bij verveling tijdens het uitgaan een willekeurig persoon aangeklampt en daarmee de VVV Stadswandeling gelopen, komt wel een beetje overeen toch . Was laf, maar best lachen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')