abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_47200355
Ja, post ik es 1 keer in een maand tijd... gooi ik 'm dicht Tot zover mijn low profile hier in OUD



Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Voorgaande delen:
Het grote rammelaars-topic, deel 1
Het grote 'rammelaars' topic, deel 2
Het grote 'rammelaars' topic, deel 3
Het grote 'rammelaars' topic, deel 4
Het grote 'rammelaars' topic, deel 5
Het grote 'rammelaars' topic, deel 6
Het grote 'rammelaars' topic, deel 7
Het grote 'rammelaars' topic, deel 8
Het grote 'rammelaars' topic, deel 9
Het grote 'rammelaars' topic, deel 10
Deel 11 dus! Rammel on

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 12-03-2007 19:16:50 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47200414
Ik zal even mijn vorige post ophalen uit het dichte topic, want die was van 10 minuten geleden
pi_47200433
En we hadden het hier over:
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:01 schreef owlet het volgende:

M. vertelde Ronja gister dat ze nog wel heel wat maandjes moet wachten op een broertje of zusje. En dat voelde zó als een cadeautje omdat ik er helemaal niet zo gerust op was dat hij dat zou willen. Ronja was een behoorlijke verrassing en het idee om over een tijdje echt bewust de stap te nemen, te wachten op twee streepjes, etc.... Daar ga ik toch wel heel even, heel hard van rammelen.
Maar ook het idee dat ik het nu nog niet wil voelt fijn, omdat ik dan weet dat er iets heel leuks in het verschiet ligt.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:50 schreef Smoezie het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een superfijn gevoel voor je Owlet.
Top voor je! Geniet ervan!

Hier was het rammelen even een periode minder, een beetje noodgedwongen omdat mijn wederhelft er een beetje Spaans benauwd van werd. Gisteren waren we op een rommelmarkt en daar stond zo'n mooie ouderwetse kinderwagen. Hij (!) had hem bijna gekocht 'om maar vast op zolder te zetten' Ik ben de verstandige geweest dat ik dat niet wil omdat ik dat een beetje de goden verzoeken vind...
Tis niet zo dat hij nu helemaal over de brug is hoor. Maar het helpt dus wel om het er zelf minder over te hebben, dan moet het helemaal uit hem zelf komen zeg maar

Sterkte voor de mede-rammel-dames
quote:
Op maandag 12 maart 2007 18:56 schreef innepin het volgende:
Mijn vriend werd vandaag al enthousiast bij het zien van zo'n leuke trapauto in de karwei krant.. voor kinderen tussen de 3 en de 6. En van die lieve gekleurde stoeltjes bij de prenatal...

Rammel.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47200459
Oh wat lief van je, dat heb jij dus al gedaan Top!
Ik was ook al terug aan het rennen om te copy pasten!
pi_47200501
Ik heb dat ook hoor Innepin, bij het zien van leuke kinderdingen!
Op de rommelmarkt stond ook zo'n leuke skelter. Die zou ik dus niet nieuw kopen, maar mooi op zo'n markt. Er wordt toch weer mee tegen een lantaarnpaal gereden ofzo
pi_47200628
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:01 schreef Smoezie het volgende:
Oh wat lief van je, dat heb jij dus al gedaan Top!
Ik was ook al terug aan het rennen om te copy pasten!
Te laat

Maar als reactie op jouw post: leukkkk als je vriend zomaar een kinderwagen wil kopen...! Mijn vriend rammelt nog harder dan ik... die wrijft dat soort dingen dus ook altijd lekker in

We hebben zelfs de tweede slaapkamer al "bachterkamer" gedoopt omdat hij, toen we de kamer aan het verven waren, zich versprak en "bab--ehh--achterkamer" zei
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47201125
Nou, er ging iets niet goed, heel bericht getypt, weg
Even opnieuw dan maar:

Bachterkamer

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en de kleur van de muren in de kleinste slaapkamer is een soort oranje/terra. Mijn vriend is kleurenblind en hij noemt de kleur 'babypoep'. Hij vindt dat nu eigenlijk wel zo handig, dan zie je later de spetters niet zo

Hij is een beetje wisselvallig wat dit onderwerp betreft de laatste tijd. Nu ik het er minder over heb, heeft hij het er een stuk enthousiaster over. Zo ook dat voorbeeld met die kinderwagen bijvoorbeeld. Een dag later kan hij ineens een soort 'geschrokken zijn van zichzelf' en dan is het weer gedaan met het kinder-onderwerp. Maar ik laat hem maar gewoon rustig aan het idee wennen. Maar ook weer niet TE lang, want ik word tenslotte dit jaar al 34
  maandag 12 maart 2007 @ 19:18:12 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47201225
Oh wat leuk, dat die mannen toch zelf al zo hier en daar wat richting kinderen gaan denken!

Nou ja, bij Innepin mag dat 'hier en daar' wel weg.
***
pi_47204655
Laat al die mannen eens gaan praten met mijn man aub!

Ik ga mezelf gewoon een oude muts vinden omdat ik gehoord heb dat inmiddels 4! van de meiden al mama zijn die bij me in de klas zaten op de basisschool, en ja ik ben hartstikke jaloers!
Ik ben trouwens 23, en ja ik hoor om me heen altijd dat ik nog zeeen van tijd heb, maar als je dat zelf anders voelt is dat verdomd moeilijk uit te leggen.

Bah dat stomme gewacht, IK wil helemaal niet wachten
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 13 maart 2007 @ 07:37:10 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47217418
Mja, ik zit met hetzelfde MevrouwKoRn. Maar zelfs als andere mannen praten met mijn vriend helpt het niet. Zijn beste vriend is nu ook pogingen aan het ondernemen om papa te worden, maar zelfs dat doet hem niks.

Dus zit er voor mij niks anders op dan heel geduldig te wachten.
pi_47218217
deel 11 alweer

Ik kom ook weer eens even om de hoek kijken. Eigenlijk ben ik de laatste tijd niet zo bezig met het rammelen, druk druk druk. Vandaar dat ik ook niet zoveel post.
Ik zag ook weer een paar nieuwe gezichten welkom
pi_47234852
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat leuk, dat die mannen toch zelf al zo hier en daar wat richting kinderen gaan denken!

Nou ja, bij Innepin mag dat 'hier en daar' wel weg.
Ja, hij is al wat ouder, en er duidelijk klaar voor. Nou ik nog
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47235219
ik ben ook drukdrukdruk, en wil toch nog wel even wachten, het rammelen is dus wel minder nu...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47236455
Innepin, zou je voor de tamelijk newbies onder ons (nog) eens willen vertellen waarom jij er nog niet klaar voor bent?

Ik zou (nog steeds) wel willen ont-pillen vast, om te kijken of mijn cyclus na meer dan 15 jaar pilgebruik nog wel in orde is. Maar ik zie er tegenop om weer onverwachts ongesteld te worden, triest eigenlijk he
pi_47238207
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Daar zijn vast wel manieren voor...
Je rammelt dus behoorlijk door zo te lezen. Hoe staat t met de bouwplannen, wanneer gaan ze bezig of zijn ze al bezig?
De architect is nog bezig met het opmaken van het plan voor de bouwvergunning. Dus echt bezig met de bouw? Dat zal nog een paar maand duren vrees ik (sowieso minstens 8 weken voor de bouwvergunning er is). Momenteel ligt het voor ons stil, eens het plan definitief af is, gaan we stenen, ramen, vloeren, keuken, badkamer, ... kiezen en naar de banken op zoek naar het beste krediet.

En ja, dat rammelen blijft maar duren. Laat ik er ook maar bij zeggen dat ik gisteren ongesteld ben geworden en het in de stopweek nog altijd net wat erger is Bij jullie ook?

Onlangs zat ik ook te denken om nog eens te stoppen met de pil, maar ik vrees dat dat weinig zin zal hebben en dat ik binnen een paar maand gewoon weer medicijnen moet nemen om mijn cyclus op te starten. Ook wat onnozel dan natuurlijk om nu al te stoppen, gewoon om te zien of het nu al in orde zou zijn
pi_47245906
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:20 schreef Smoezie het volgende:
Innepin, zou je voor de tamelijk newbies onder ons (nog) eens willen vertellen waarom jij er nog niet klaar voor bent?

Ik zou (nog steeds) wel willen ont-pillen vast, om te kijken of mijn cyclus na meer dan 15 jaar pilgebruik nog wel in orde is. Maar ik zie er tegenop om weer onverwachts ongesteld te worden, triest eigenlijk he
Tuurlijk Smoezie. 't ligt er vooral aan dat ik wel m'n opleiding heb afgerond, maar geen baan heb kunnen vinden die er ook maar enigszins op aansluit en/of mij gelukkig zou maken. Dus ik doe nu administratief werk via een uitzendbureau terwijl ik een universitaire opleiding heb gevolgd. Ik zal dus *of* een goede vaste baan moeten vinden, of een vervolgopleiding doen.

Voordat die financiele basis er is beginnen we er niet aan. Tenzij per ongeluk, maar dat gaat niet zo erg met een spiraaltje
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47255298
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:13 schreef leonieke het volgende:

[..]

De architect is nog bezig met het opmaken van het plan voor de bouwvergunning. Dus echt bezig met de bouw? Dat zal nog een paar maand duren vrees ik (sowieso minstens 8 weken voor de bouwvergunning er is). Momenteel ligt het voor ons stil, eens het plan definitief af is, gaan we stenen, ramen, vloeren, keuken, badkamer, ... kiezen en naar de banken op zoek naar het beste krediet.
Spannend hoor Leonieke . Lijkt me leuk als jullie straks alles mogen gaan uitzoeken! Ik hoop dat dat niet zo heel lang meer gaat duren!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 19 maart 2007 @ 18:11:54 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47443355
Nog even met vriendlief gepraat over mijn gerammel.
Hij wil nog even lekker met z'n tweetjes genieten van alle moois op de wereld.

We waren van de week nog foto's van de vakantie aan het inplakken, zegt hij heel lief: dan kunnen de kids later zien waar we allemaal zijn geweest en waar ze nog heen moeten

Vond ik toch wel heel lief!!
pi_47456453
Ook wij hebben het er de laatste tijd wat meer over gehad..
In ieder geval het komende jaar nog niet, eerst zij hij dat we eind van het jaar wel verder keken..maar later had hij het alweer over 2/3 jaar..
Niet dat ik nu echt zelf al wil denk ik..maar over een jaartje toch wel..

Eerst was het "probleem" studie van mij nog aanwezig..maar aangezien ik 2 weken geleden met m'n opleiding gestopt ben..is dat probleem in ieder geval weg..
Nu nog werk vinden zeg maar
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:42:41 #20
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_47464590


drammel, drammel, drammel. Lees/Lurk/Post maar eens even mee hier..
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:51:33 #21
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_47468728
welke rammelaar rammelt het best?
pi_47470897
*Voorzichtig maar eens binnen treedt*

Hier wordt het ook met de dag erger eigenlijk. We praten er steeds meer over.....
Maar ja, ons huis moet nog verkocht worden, nieuwe huis verdient nog wat aanpassingen, ik moet weg op mijn werk, dus nieuwe baan (waarbij je natuurlijk niet na 2 maanden al zwanger kan gaan zijn...)............dus..........zucht......wachten.......
pi_47471256
Moeilijk he, dat wachten

* Smoezie nog steeds vrolijk meerammelt

Enneh, Nanalune, wat is drammelen?
pi_47471582
bij mij begint het ook al weer te rammelen...
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:55:53 #25
167723 sanni
Acima de seu
pi_47472865
Nou...idd. en ik ben nog 3 uur verwijderd eer dat rammelen kan worden gestild.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:10:03 #26
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_47477984
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:23 schreef CrazyMoon het volgende:
bij mij begint het ook al weer te rammelen...
oooh! CM nog een outcoming!

CM, wat let je trouwens? huppakee, nog een broertjes/zusje voor Sarah!


drammel is : rammelderammelderammeldrammeldrammel..
pi_47478259
haha nou, nog maar ff wachten hoor! tenminste tot na Sarah dr eerste verjaardag.. ik wil er toch wel graag 2 jaar tussen hebben.. te snel vind ik ook niet leuk, ik wil eerst nog even goed van Sarah genieten! En ik ben bang, dat als ik weer zwanger raak, dat ik weer de eerste maanden hondsberoerd ben :S
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_47478295
maar toch rammelt het hier ontzettend
ik droom er best vaak over, en meestal krijg ik een jongetje
of ik ben aan het shoppen voor jongenskleertjes
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:44:02 #29
108648 cattie
lieve moeder
pi_47479251
[opbiechtmodus]
Ik rammel ook af en toe wel flink. Een broertje of zusje voor Ive, lijkt me zo leuk! Maar dan denk ik even rationeel en dan weet ik wel dat het nog een tijd gaat duren.
-We gaan dit jaar verhuizen
-Ik heb net een nieuwe functie en wil niet in het eerste jaar al weer een tijd afwezig zijn
-Ik wil graag dat Ive al wat zelfstandiger is als ik zwanger word.
-Ik zie op tegen de zwangerschap, er is een grote kans dat ik weer vroeg moet stoppen met werken
-Ik zie op tegen de bevalling
-Mijn man wil ook graag dat er een paar jaar tussen zit.

Ik ben bang dat ik dus nog wel een tijdje (2 jaar? 3 jaar?) blijf rammelen voordat we voor de tweede gaan. Ach ja, eerst maar eens goed genieten van Ive, de tweede komt wel, ooit.

* Cattie sluipt weer het topic uit.
pi_47504958
Ik ben vannacht voor de 2e keer tante geworden
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:14:05 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47516930
Micha en ik zijn overeengekomen wanneer we ongeveer voor een 2e gaan En hoewel het altijd nog anders kan lopen natuurlijk, ben ik blij dat ik nu wat heb om naar uit te kijken
overigens vertel ik het hier - op fok - denk ik pas als ik zwanger ben
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47517886
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:44 schreef cattie het volgende:
[opbiechtmodus]
Ik rammel ook af en toe wel flink. Een broertje of zusje voor Ive, lijkt me zo leuk! Maar dan denk ik even rationeel en dan weet ik wel dat het nog een tijd gaat duren.
-We gaan dit jaar verhuizen
-Ik heb net een nieuwe functie en wil niet in het eerste jaar al weer een tijd afwezig zijn
-Ik wil graag dat Ive al wat zelfstandiger is als ik zwanger word.
-Ik zie op tegen de zwangerschap, er is een grote kans dat ik weer vroeg moet stoppen met werken
-Ik zie op tegen de bevalling
-Mijn man wil ook graag dat er een paar jaar tussen zit.

Ik ben bang dat ik dus nog wel een tijdje (2 jaar? 3 jaar?) blijf rammelen voordat we voor de tweede gaan. Ach ja, eerst maar eens goed genieten van Ive, de tweede komt wel, ooit.

* Cattie sluipt weer het topic uit.
Het lijkt me inderdaad niet zo leuk om zoveel redenen te zien staan waarom het nu eigenlijk nog niet kan, maar als ik er iets positiefs mag aan toevoegen dan is dat gewoon dat je lekker lang met ons kunt meerammelen want er zijn er hier wel een aantal die hier nog voor een lange tijd zoet zijn

En zoals je zelf zegt: nu gewoon heel erg genieten van Ive
pi_47519537
Tante Koningin, gefeliciteerd!

Rammel je zelf nu nóg meer?
pi_47519999
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:18 schreef Smoezie het volgende:
Tante Koningin, gefeliciteerd!

Rammel je zelf nu nóg meer?
Ja, Telkens als ik die kleintjes dan zie.......smelt mijn hart weer.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 21 maart 2007 @ 19:02:52 #35
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47521148
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:14 schreef texelonia het volgende:
Micha en ik zijn overeengekomen wanneer we ongeveer voor een 2e gaan En hoewel het altijd nog anders kan lopen natuurlijk, ben ik blij dat ik nu wat heb om naar uit te kijken
overigens vertel ik het hier - op fok - denk ik pas als ik zwanger ben
Moeten we aan jaren, maanden, weken of dagen denken?
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:05:56 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_47521265
Wat leuk texelonia!

Koningin, ik kan me goed voorstellen dat je ervan smelt.

Vandaag vertelde een vriend dat zijn vrouw zwanger is van hun tweede. Ik begon spontaan ook weer te rammelen! Leonieke, ik blijf nog gezellig een tijd meerammelen! Op zich moet ik ook niet zeuren, ik heb al 1 kind (het liefste kindje van de hele wereld ) en mijn man en ik zijn beiden nog jong (ik 28, hij 29), dus we hebben nog tijd genoeg.
pi_47521611
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:05 schreef cattie het volgende:
Wat leuk texelonia!

Koningin, ik kan me goed voorstellen dat je ervan smelt.

Vandaag vertelde een vriend dat zijn vrouw zwanger is van hun tweede. Ik begon spontaan ook weer te rammelen! Leonieke, ik blijf nog gezellig een tijd meerammelen! Op zich moet ik ook niet zeuren, ik heb al 1 kind (het liefste kindje van de hele wereld ) en mijn man en ik zijn beiden nog jong (ik 28, hij 29), dus we hebben nog tijd genoeg.
Bwa, de uitspraak "ik moet niet zeuren" daar komt mijn haar wat van rechtop. Iedereen heeft hier het recht om te rammelen en te zeuren over het rammelen, ook iemand die al 5 kinderen heeft.
Wat moet ik dan zeggen? Ik rammel al 2 jaar uit mijn lijf en ik ben er nog geen 26
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:17:42 #38
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_47521675
hihi Cattie, jij ook al aan het rammelen.. wie weet gaan we weer samen op

Koningin, van harte!

Daniël is de laatste dagen een beetje onrustig, en ik heb nu al zoiets van 'pfff druk zeg..'.. maar ja we hebbennu nog maar 1 kindje.. vind het wel een goede oefening eigenljk om me in te leven in een groter gezinnetje..
Deze week ( hopelijk) gaan we op kraamvisite naar een lief klein meisje Rammelen maar!
pi_47532897
Zo, ik kom me ook maar eens melden als rammelaarster.
ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de pil, maar vind het af en toe ook wel een beetje eng idee.
dus ik heb ik voor mezelf eigenlijk een beetje besloten dat we misschien beter nog een tijdje kunnen wachten, aangezien ik op dit moment niet echt een inkomen heb, en ik voor het allemaal zover is in een fatsoenlijk huis wil wonen.
maar verder de gedachte dat het er binnenkort toch van gaat komen...
pi_47537594
Liatris, zijn jullie nu al echt bezig voor een kindje (je bent gestopt met de pil) of toch niet?
Snap het niet helemaal.
pi_47545596
Het lijkt erop dat wij er nog dit jaar voor zullen gaan
Maar ik jompel nog maar niet te hard hoor , maar de ''wachttermijnen'' van manlief zijn er niet meer, en veel praten en zelfs fantaseren met elkaar en samen twijfelen of we nog wel een grote reis willen gaan maken volgend jaar, geeft toch enorm veel vreugde en hoop
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_47548900
Tex, wat leuk!
En MevrouwKorn, ook al van die leuke berichten
]Hier heb ik gister met kleine lettertje in mijn agenda bij het einde van dit jaarkindje maken geschreven .
Ronja is dan 14 + maanden, dat wil zeggen dat ze minimaal twee is als er een tweede komt en dat vinden we de meest ideale situatie en mocht het dan onverhoopt wat langer duren zal het leeftijdsverschil toch niet zo heel groot zijn hopelijk. Gelukkig duurt het nog wel even, genoeg tijd om volop van Ronja te genieten en in stilte een beetje te rammelen
pi_47550221
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef owlet het volgende:

]Hier heb ik gister met kleine lettertje in mijn agenda bij het einde van dit jaarkindje maken geschreven .
Hahaha dat zou zo iets kunnen zijn wat ik ook zou hebben gedaan.
Hartstikke leuk en spannend!!

Texelonia ook al van die goede berichten!

Ik gooi er nog even een paar jompels tegenaan voor iedereen hier
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_47550366
Ik rammel nog net zo hard mee hoor... Ik zou ook wel heel graag een brusje voor Amber willen, maar ja, heb net als Cattie een aantal redenen om het nog niet te doen..

Heb ook een beetje uit zitten rekenen hor.. Ik wil nu een lente/zomerkindje en dan zou ik dus zo rond aug. zwanger moeten raken.. maar dit jaar kan het nog niet want ik heb net een nieuwe baan en het huis is nog steeds te klein...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47561294
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:49 schreef Koningin het volgende:
Liatris, zijn jullie nu al echt bezig voor een kindje (je bent gestopt met de pil) of toch niet?
Snap het niet helemaal.
ben idd gestopt met de pil, en gebruiken nu gewoon een tijdje condooms totdat we er echt voor willen gaan.
pi_47605459
Hallo allemaal ! Ik was jullie kwijt, er was zomaar een nieuw topic. Oeps, ik ben echt lang niet geweest. Heb even snel bijgelezen, spannende bekentenissen, pillen die gestopt zijn...spannend allemaal. HIer was de reden waarom ik er niet was wat minder. mijn oma kwam in het ziekenhuis en is uiteindelijk overleden. Ik ben het oudste kleinkind en ik had haar nog zo graag een extra achterkleinkind gegeven, maar helaas, dat kan niet meer. Het wordt nu toch echt tijd om mijn eigen mama maar eens oma te gaan maken.
Mijn pilvoorraad reikt nog tot juni, dan starten we in juli met de verbouwing van de zolder, dus we zitten er stiekum over te denken om in juni vast te stoppen, dan wat te klooien met condooms en er dan maar voor te gaan. De timing is toch nooit perfect, wie weet duurt het nog wel maanden voor het allemaal lukt. Het enige wat knaagt is dat ik een jaarcontract heb. Maar, er staan nu zoveel vacatures voor mijn soort baan dat ik me daar ook niet druk om kan maken...
Leonieke, fijn dat je al bezig bent met het huis. Het lijdt een beetje af en je ziet ook meteen dat er schot in de zaak komt.

Ik ga weer effe verder rammelen. En oja, een houtenrammelaar, die maken toch wel het meeste lawaai denk ik...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:27:40 #47
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47605744
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:02 schreef Yoni het volgende:

[..]

Moeten we aan jaren, maanden, weken of dagen denken?
Wat jij wil! Elke periode is wel om te rekenen in jaren, maanden, weken of dagen 0,5 jaar, 24 maanden, 12 weken of 56 dagen bijv
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47609466
Wat leuk , mefke, nog een paar maand de pil en dan gedaan

Hier gaat het weer niet zo goed. Gisteren zei er iemand "oh, het gaat nogal een gang, he allemaal!" en toen voelde ik me echt rot. Het gaat helemaal niet vlug bij ons, we staan nog steeds op dezelfde plaats te trappelen als 2 jaar geleden, we wonen nog steeds bij mijn schoonouders, het zal nog steeds bijna een jaar duren voor we daar weg kunnen en het zal nog steeds meer dan een jaar duren voor die stomme pil de deur uit kan.

En de jaloerse gevoelens over mijn schoonzus komen steeds boven. Ze kan elke dag bevallen en ik heb echt geen zin om weer een baby in mijn armen geduwd te krijgen of op bezoek te gaan of elke godganse dag over dat kind te moeten praten...
pi_47625563
Och Leonieke...kop op! Bekijk het eens van de andere (zonnige) kant. Je hebt bouwgrond, jullie krijgen het huis van je dromen en dan, heel gauw, kan je de pil de deur uit smijten. Of, misschien kun je dat zelfs al sneller...
Komt goed!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_47634245
Mefke, leuk zeg! Succes als jullie zo ver zijn strakkies !

Leonieke, wat jammer dat je zo het gevoel hebt stil te staan... Ondertussen zijn jullie natuurlijk wel bezig met het hele gebeuren voor het huis enzo. Maar een jaar kan nog zo lang lijken. En dan een schoonzus die op het punt van bevallen staat... Confronterend en moeilijk hoor. Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47635351
Het duurt idd gewoon lang. Ik weet wel dat er schot in de zaak komt hoor, alleen is het zo'n groot verschil in gevoel.
8 maand geleden vertelde mijn schoonzus dat ze zwanger was en krijgt ze eerstdaags haar kind. 8 maand geleden waren we bezig met bouwplannen en nu zijn we nog steeds enkel bezig met de plannen en niet met de bouw zelf. Snap je mijn gevoel over het stil staan?

Zelfde met iedereen rond mij eigenlijk, mijn zus is bevallen, huis van vriendin is bijna af, andere vriendin moet ook bijna bevallen, ... Bij die mensen zie ik allemaal resultaat en bij ons gebeurt er niet 'echt' iets.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:13:46 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47635589
Leonieke, ik kan het me best voorstellen. Voor je gevoel duurt dan alles lang.

Gisteren komt mijn zusje (2 kids) naar me toe. Haar beste vriendin is bevallen van een jongetje en om een of andere reden had ze zich daar erg zorgen om gemaakt. Of ik haar op de hoogte wilde houden als het bij mij zo ver was. Ik had echt zoiets van

Waar dat mens zich niet al druk om maakt...

ik bedoel is wel lief enzo maar dat duurt echt nog een 'eeuwigheid'
pi_47644170
Leonieke, ik kan me dat gevoel van stil te staan wel een beetje voorstellen. Om je heen gebeurd vanalles en bij jullie zijn er nog geen concrete resultaten, bv met de bouw. En dan nog, je kan wel weten dat het wel komt, het kan heel anders voelen (dat is maar al te herkenbaar...).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47656099
Leonieke Sterkte... wat een rotsituatie.. maar er komt een heel fijn, gelukkig eind aan Met huis, en gezin.

Ik ben wel even uitgerammeld voor de rest van de week Vandaag verjaardagsfeestje van buurjongetje gehad. Hij werd zes, en heeft ook nog twee jonge zusjes (de jongste is net 1). De visite bestond bijna geheel uit vriendinnen van de moeder, met aanhang en kinderen. Veel kinderen. Gillende kinderen. Kinderen met vieze pakjes van al het kwijl, met opgedroogde chocopasta op hun wang en een moeder die het allemaal ge-wel-dig vindt als eerdergenoemde kwijlende peuter een flesje bier aan haar mond stopt en een zooi knakworstjes met mosterd naar binnen werkt. En had ik het gillen al genoemd? En de vrouwen die zo hard mogelijk probeerden om hun kind vooral te negeren zodat ze met de andere kakelmoeders over hun oh-zo-geweldige kroost konden lachen gieren brullen?

Oh, en ik was een van de twee (!) aanwezige vrouwen die nog nooit een kind had gebaard. Ik geloof dat ik wel vier keer ben gevraagd wanneer het er bij ons van komt... door mensen die ik nog nooit eerder had gezien. Rot op zeg.

Zo.
disclaimer: morgen zal het wel weer terugzijn hoor, maar toch.... hier kreeg ik even de rillingen van
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 25 maart 2007 @ 23:07:11 #55
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_47656788
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:53 schreef innepin het volgende:
Leonieke Sterkte... wat een rotsituatie.. maar er komt een heel fijn, gelukkig eind aan Met huis, en gezin.

Ik ben wel even uitgerammeld voor de rest van de week Vandaag verjaardagsfeestje van buurjongetje gehad. Hij werd zes, en heeft ook nog twee jonge zusjes (de jongste is net 1). De visite bestond bijna geheel uit vriendinnen van de moeder, met aanhang en kinderen. Veel kinderen. Gillende kinderen. Kinderen met vieze pakjes van al het kwijl, met opgedroogde chocopasta op hun wang en een moeder die het allemaal ge-wel-dig vindt als eerdergenoemde kwijlende peuter een flesje bier aan haar mond stopt en een zooi knakworstjes met mosterd naar binnen werkt. En had ik het gillen al genoemd? En de vrouwen die zo hard mogelijk probeerden om hun kind vooral te negeren zodat ze met de andere kakelmoeders over hun oh-zo-geweldige kroost konden lachen gieren brullen?

Oh, en ik was een van de twee (!) aanwezige vrouwen die nog nooit een kind had gebaard. Ik geloof dat ik wel vier keer ben gevraagd wanneer het er bij ons van komt... door mensen die ik nog nooit eerder had gezien. Rot op zeg.

Zo.
disclaimer: morgen zal het wel weer terugzijn hoor, maar toch.... hier kreeg ik even de rillingen van
Ik kan me voorstellen dat je daar de rillingen van krijgt! Ik heb gisteren ook zo'n film gezien, weet naam/acteir/zender.. ( ) niet meer, maar hetzelfde..gillende monstertjes en even dito ouders..
Maarja.. dat afgrijzen zakt weg , en voor je het weet gaan ze weer klieren.. die hormonsters
pi_47705931
*rammel rammel*
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:55:45 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_47721110
Rammel rammel...
ga zeker niet naar een Ikea als je niet wil rammelen want:
-veel dikke buiken
- lieve knuffels
- kleine kindjes
- lieve bedjes

nee het was geen slim plan om even zweedse balletjes te gaan happen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_47746165
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:53 schreef innepin het volgende:
Leonieke Sterkte... wat een rotsituatie.. maar er komt een heel fijn, gelukkig eind aan Met huis, en gezin.

Ik ben wel even uitgerammeld voor de rest van de week Vandaag verjaardagsfeestje van buurjongetje gehad. Hij werd zes, en heeft ook nog twee jonge zusjes (de jongste is net 1). De visite bestond bijna geheel uit vriendinnen van de moeder, met aanhang en kinderen. Veel kinderen. Gillende kinderen. Kinderen met vieze pakjes van al het kwijl, met opgedroogde chocopasta op hun wang en een moeder die het allemaal ge-wel-dig vindt als eerdergenoemde kwijlende peuter een flesje bier aan haar mond stopt en een zooi knakworstjes met mosterd naar binnen werkt. En had ik het gillen al genoemd? En de vrouwen die zo hard mogelijk probeerden om hun kind vooral te negeren zodat ze met de andere kakelmoeders over hun oh-zo-geweldige kroost konden lachen gieren brullen?

Oh, en ik was een van de twee (!) aanwezige vrouwen die nog nooit een kind had gebaard. Ik geloof dat ik wel vier keer ben gevraagd wanneer het er bij ons van komt... door mensen die ik nog nooit eerder had gezien. Rot op zeg.

Zo.
disclaimer: morgen zal het wel weer terugzijn hoor, maar toch.... hier kreeg ik even de rillingen van
Wat jij schrijft is echt zó herkenbaar! Het had mijn stukje kunnen zijn. Zo gaat het er nl. vaak aan toe bij m'n zwager en schoonzus. Prima lui verder, maar die kinderverjaardagen zijn horror! En omdat ik nog geen kind heb hoor ik er ook niet helemaal bij ofzo, dat laat men wel blijken door bepaalde opmerkingen.

O en Mefke, ik ga vanavond naar de Ikea!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_47755784
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:13 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Wat jij schrijft is echt zó herkenbaar! Het had mijn stukje kunnen zijn. Zo gaat het er nl. vaak aan toe bij m'n zwager en schoonzus. Prima lui verder, maar die kinderverjaardagen zijn horror! En omdat ik nog geen kind heb hoor ik er ook niet helemaal bij ofzo, dat laat men wel blijken door bepaalde opmerkingen.

O en Mefke, ik ga vanavond naar de Ikea!
Ik heb zojuist peuterverjaardag nr 2 binnen een week achter de rug.. need i say more...?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_47782630
Een vriendin van mij is weer zwanger.. ze heeft een zoontje dat 5 dagen jonger is dan Sarah.
het rammelt erop los hier!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:40:30 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_47784396
en jij CM, ook alweer aan het rammelen daardoor?
stormy waters...
sailin'
pi_47784856
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow ja...........

ik blijf tegen mezelf zeggen, dat het gewoon nog niet kan, maar het werkt niet
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_47829925
IK WIL OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK WEEEEEEEEEEEEEEER!!!
Saartje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53:12 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_47833541
Ik wil ook!!!

Zeker als ik al die prachtige kinderfoto's zie...
En ik ben helemaal 'fulieft' op het fenomeen draagdoeken
pi_47961827
en ik rammel lekker door!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_47965106
Wat ons tegen houdt is (buiten het feit dat ons huis eerst verkocht moet worden) dat ik per 1 mei een nieuwe baan krijg (nog op een jaarcontract). Wat is redelijk als je evt. aan kinderen wilt beginnen? Zelf vind ik niet dat je na 2 maanden werken al zwanger kunt zijn.........??!!
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:37:45 #67
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47965985
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47969393
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:17 schreef Koningin het volgende:
Wat ons tegen houdt is (buiten het feit dat ons huis eerst verkocht moet worden) dat ik per 1 mei een nieuwe baan krijg (nog op een jaarcontract). Wat is redelijk als je evt. aan kinderen wilt beginnen? Zelf vind ik niet dat je na 2 maanden werken al zwanger kunt zijn.........??!!
Wat redelijk is... Je weet nooit hoe snel het lukt om zwanger te raken. En waarom zou je niet na 2 maanden al zwanger kunnen zijn...? Dat is toch het "risico" als je jonge dames in dienst neemt... Enige nadeel is dat ze dan kunnen besluiten je contract niet te verlengen...
Je kan dingen toch niet altijd sturen en ik denk dat er wat dat betreft geen "beste moment" is. Als jullie eraan toe zijn, gewoon voor gaan.

Ik heb onlangs gesolliciteerd en tijdens het onderhandelen over de uren heb ik verteld dat ik zwanger was, omdat dat mn motivatie een stuk duidelijker maakte. Ze hebben met toch aangenomen, dus het hoeft geen belemmering te zijn...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47969939
Koningin, dat weerhoudt mij ook van een 2e. Heb net een nieuwe baan met jaarcontract...
En moet eerst een groter huis..

Maar ik blijf gewoon lekker rammelen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:22:43 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47972833
Ik ben de 29ste getrouwd en een nichtje heeft de 29ste haar 2e kindje gekregen. Ze is maar 10 maanden ouder dan ik ben.

Ik Wil Ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_47974957
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat redelijk is... Je weet nooit hoe snel het lukt om zwanger te raken. En waarom zou je niet na 2 maanden al zwanger kunnen zijn...? Dat is toch het "risico" als je jonge dames in dienst neemt... Enige nadeel is dat ze dan kunnen besluiten je contract niet te verlengen...
Je kan dingen toch niet altijd sturen en ik denk dat er wat dat betreft geen "beste moment" is. Als jullie eraan toe zijn, gewoon voor gaan.

Ik heb onlangs gesolliciteerd en tijdens het onderhandelen over de uren heb ik verteld dat ik zwanger was, omdat dat mn motivatie een stuk duidelijker maakte. Ze hebben met toch aangenomen, dus het hoeft geen belemmering te zijn...
Als je het op voorhand vertelt (bv tijdens sollicitatie) vind ik het wel kunnen, maar om nu ergens op een nieuwe plaats te gaan werken en dan na 2 maand te moeten zeggen: ik ben zwanger ... Ik zou als baas toch niet echt tevreden zijn.

Persoonlijk vind ik het niet echt kunnen
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:29:01 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47975367
Bij sollicitaties meld(de) ik altijd dat mijn gezin nog niet compleet is zodra er over kinderen gesproken wordt, dat wordt altijd positief opgepakt. Zo weet iedereen waar hij/zij aan toe is. De termijn valt toch niet te bepalen, dat moeten we aan moeder natuur overlaten.
Ik rammel nog steeds mee hier, maar wel stilletjes
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47975577
Ik zou het ook melden dat mijn gezin niet compleet is (het feit dat je kinderloos bent, zegt meestal genoeg) maar om dan toch binnen de 2 maand zwanger te zijn... Ik bedoel, je bent nog niet helemaal ingewerkt en je moet al zeggen dat je binnen zoveel maand afwezig bent. Zeker als je dan ook nog eens van plan bent om bv borstvoeding te geven...
Ik ben in januari veranderd van werk en dat heeft alle plannen sowieso een jaar opgeschoven (hoe verschrikkelijk ik dat ook vind)
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:42:57 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47975940
Ik snap je standpunt wel, Leonieke, maar je weet niet hoe moeder natuur reageert. Ik heb het bij mijn sollicitaties dus vermeld en er werd onmiddellijk vanuit gegaan dat ik binnen een half jaar of korter dus wel eens kan komen vertellen dat ik met verlof wil/ga. (Dat zei de werkgever zelf overigens.) Neemt niet weg dat een termijn van 2 maanden erg krap is.

Ik wist trouwens niet dat jouw wens een jaar 'uitstel' heeft gekregen. Wat rot. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat de tijd stil blijft staan voor je op deze manier .
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47976068
Je weet idd niet hoe moeder natuur reageert, maar als je bv 6 maand de pil neemt, dan heb je toch minder kans om een probleempje te hebben, bv Ale, na 6 maand ga je er toch zeker 1 volledig jaar gewerkt hebben. Als je na 2 maand al zwanger bent, doe je nog niet je eerste jaarcontract uit. Ik denk dat dit me het meest zou storen.
pi_47976218
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:42 schreef Saffier het volgende:

Ik wist trouwens niet dat jouw wens een jaar 'uitstel' heeft gekregen. Wat rot. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat de tijd stil blijft staan voor je op deze manier .
Dat was ook hetgeen ik hier onlangs postte. Ons leven staat stil voor het ogenblik en dat stoort me zo hard.

Zeker nu de schoonzus van mijn man vorige week bevallen is. (ik geraak er niet over kan het momenteel echt niet verdragen dat iedereen er constant over bezig is en voel me niet sterk genoeg om op bezoek te gaan).
Na de bevalling heb ik geen oog dicht gedaan (bijna de hele nacht liggen wenen) en na het kraambezoek in het ziekenhuis was het weer van dat.

Ik vrees dat ik binnen een jaar nog steeds aan die stomme pil zal zitten (bouw van het huis) dus 2007 zal niet mijn jaar worden, maar ik vrees 2008 ook niet.
(wat ook de reden is dat ik minder in OUD zit te posten de laatste tijd, kheb het er nogal heel erg moeilijk mee momenteel)
pi_47993043
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Als je het op voorhand vertelt (bv tijdens sollicitatie) vind ik het wel kunnen, maar om nu ergens op een nieuwe plaats te gaan werken en dan na 2 maand te moeten zeggen: ik ben zwanger ... Ik zou als baas toch niet echt tevreden zijn.

Persoonlijk vind ik het niet echt kunnen
Ik snap je standpunt wel en misschien heb ik ook wel makkelijk praten nu, omdat ik ben aangenomen... .
Je bent overigens (hier in NL) niet verplicht om het te vertellen tijdens een sollicitatie, baas mag er geloof ik niet eens naar vragen.
Ik wilde met mijn stukje geloof ik ook meer zeggen dat je niet echt (of kan ik beter zeggen echt niet...) in de hand hebt hoe snel je zwanger bent. En misschien duurt het wel een hele tijd en dan heb je het misschien onnodig uit zitten stellen zeg maar.

Leonieke gewoon ff een voor jou, hou je taai hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_47993341
Zelf vind ik het ook niet kunnen hoor, dat je na 2 maanden al zwanger aan komt. Tijdens de sollicitatie is er niet over gesproken.
Eigenlijk moet ik wachten totdat mijn jaarcontract een vast contract wordt, maar dat duurt nog zo lang.....
Wat een dilemma's
  woensdag 4 april 2007 @ 08:51:40 #79
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47993652
Oh ik zou me daar dus niet zoveel van aantrekken. Alleen voor mezelf bepalen of ik het risico zou willen lopen dat het jaarcontract niet wordt verlengd. Maar mijn ervaring met mijn bazen is dat zij voornamelijk aan zichzelf en het bedrijf denken, dus dan denk ik ook lekker aan mezelf
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:58:44 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47993771
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Als je het op voorhand vertelt (bv tijdens sollicitatie) vind ik het wel kunnen, maar om nu ergens op een nieuwe plaats te gaan werken en dan na 2 maand te moeten zeggen: ik ben zwanger ... Ik zou als baas toch niet echt tevreden zijn.

Persoonlijk vind ik het niet echt kunnen
Ik was 2 maanden zwanger toen ik mijn baan kreeg, en ik heb het niet verteld. Je bent het helemaal niet verplicht hoor, om dat te melden, en 99% kans dat ze je dan niet aannemen met een of ander lullig excuus.

Als het een klein bedrijfje betrof had ik me wel schuldig gevoeld maar nu het zo'n groot bedrijf betreft, tja pech, ik ga mijn leven echt niet in de wacht zetten voor een werkgever hoor. Zo kan je altijd wel iets bedenken natuurlijk.

Ik denk trouwens niet dat ze mijn contract gaan verlengen aangezien ik na een maand werken al inde ziektewet kwam wegens bekken instabiliteit, dat vond ik wel vervelend maar ja, dat had ik natuurlijk ook niet voorzien en ik vind het eerlijk gezegd zieliger voor mezelf dan voor hen

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 04-04-2007 09:05:14 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:59:43 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47993787
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:51 schreef texelonia het volgende:
Maar mijn ervaring met mijn bazen is dat zij voornamelijk aan zichzelf en het bedrijf denken, dus dan denk ik ook lekker aan mezelf
Dit dus
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_47994959
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:51 schreef texelonia het volgende:
Oh ik zou me daar dus niet zoveel van aantrekken. Alleen voor mezelf bepalen of ik het risico zou willen lopen dat het jaarcontract niet wordt verlengd. Maar mijn ervaring met mijn bazen is dat zij voornamelijk aan zichzelf en het bedrijf denken, dus dan denk ik ook lekker aan mezelf
Het contract moet absoluut verlengd worden. Dat risico wil ik niet lopen!
Dan is het antwoord eigenlijk al vrij duidelijk............
pi_48024671
Ik snap je dilemma wel Koningin. Want stel dat ze je contract niet verlengen, dan moet je dus een nieuwe baan gaan zoeken terwijl je OF nog zwanger bent OF net een kindje hebt gekregen.
Mijn baas vind het gezien mijn leeftijd 'achterlijk als ik nu nog aan kinderen zou beginnen'. Ik ben 33. Hoezo ontmoedigingsbeleid
  woensdag 4 april 2007 @ 22:46:43 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48024758
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:44 schreef Smoezie het volgende:
Ik snap je dilemma wel Koningin. Want stel dat ze je contract niet verlengen, dan moet je dus een nieuwe baan gaan zoeken terwijl je OF nog zwanger bent OF net een kindje hebt gekregen.
Mijn baas vind het gezien mijn leeftijd 'achterlijk als ik nu nog aan kinderen zou beginnen'. Ik ben 33. Hoezo ontmoedigingsbeleid
Hoi

Wat een achterlijke baas, hoe durft ie en waar slaat dat in godsnaam op?! Ik zou er nu juist heel snel mee beginnen, al was het maar om hem te pesten

Ik moet natuurlijk wel al die leuke shirtjes kunnen doorschuiven naar iemand he
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48025035
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:
Ik moet natuurlijk wel al die leuke shirtjes kunnen doorschuiven naar iemand he
Muts!

Ga je een keertje een foto maken van Dean met boobiemuts op?
pi_48025490
ik wil het ik wil het ik wil het
Zondag op kraamvisiste geweest *rammel* maandag baby vastgehouden in de speeltuin *rammel* en vandaag had ik m`n nichtje beet *megarammel*
Zou het heel eigenwijs zijn om het gewoon tóch te doen, ook al zou mijn lijf er aan onderdoor gaan?
Saartje
  woensdag 4 april 2007 @ 23:10:25 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48025704
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:53 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Muts!

Ga je een keertje een foto maken van Dean met boobiemuts op?
Ja dat was ik al van plan, ga ik van de week even doen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 4 april 2007 @ 23:11:19 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48025746
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik wil het ik wil het ik wil het
Zondag op kraamvisiste geweest *rammel* maandag baby vastgehouden in de speeltuin *rammel* en vandaag had ik m`n nichtje beet *megarammel*
Zou het heel eigenwijs zijn om het gewoon tóch te doen, ook al zou mijn lijf er aan onderdoor gaan?
Ik zeg altijd maar, niet eigenwijs; eigenzinnig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48031242
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:05 schreef Maneki.Neko het volgende:

Zou het heel eigenwijs zijn om het gewoon tóch te doen, ook al zou mijn lijf er aan onderdoor gaan?
Hoe bedoel je dat je lijf er aan onderdoor gaat?
pi_48031407
wat zijn precies de risico's, manekineko? worst case, etc? als je de rest van je leven bijvoorbeeld echt vreselijke pijnen eraan over zou houden of niet meer zou kunnen lopen, ik noem maar een paar dingen, zou je dan wel voldoende gelegenheid hebben om van dat derde kindje te genieten? (en niet te vergeten van de rest van je gezin). lijkt me een erg moeilijke keuze.
pi_48032414
Wat betreft een nieuwe baan en zwanger zijn: Ik denk dat er toch nooit een moment komt dat helemaal perfect is om een kind te krijgen. Dan heb je een nieuwe baan, dan wil je zorgen dat ze je een vast contract geven, dan is het zo lullig om vlak daarna zwanger te worden, dan koop je een huis, dan zit je in een verbouwing... Ik wil ook een nieuwe baan én een kind, en voor beide doe ik hard m'n best Ik zie vanzelf wel wat er eerder komt.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:29:53 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48032465
Ik heb voor mezelf wel bepaald dat ik (hoogstwaarschijnlijk) toch echt wel even zou wachten als ik een nieuwe baan zou hebben. Mss niet totdat een evt. jaarcontract om is maar toch mss wel het eerste half jaar. Ik zou het zelf gewoon echt heel lullig vinden om idd na 1-2 maanden al te zeggen 'oh ja, whihihihi... ik ben zwanger '. Kijk, overkomt het je is het een ander verhaal, maar moedwillig... neuh, zou ikzelf gewoon niet doen.
***
pi_48032528
ik zou 't er niet om laten hoor. en zeker als 't toch al niet zo heel makkelijk gaat zou ik het echt niet door werk laten tegenhouden. als je zwanger bent ben je heus niet meteen uit de roulatie (tenzij je extreem veel pech hebt).
  donderdag 5 april 2007 @ 09:36:34 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48032651
Ja, dat zegt iedereen om me heen, maar als ik zie hoe moeilijk het is om een baan te vinden in de branche waar ik in wil... En het is dan ook nog eens een branche waarin de combinatie met (kleine) kinderen heel lastig is...
Dan wil ik toch liever eers een paar maanden gewoon werken als BE om mezelf te bewijzen ipv als 'die ene die gelijk zwanger is' zeg maar. Ik denk zelf dat het de beeldvorming gewoon heel erg kan beinvloeden.

Maar goed, als het nog een jaar duurt en het zwanger worden zou ook nog een jaar duren weet ik niet wat ik dan zou doen hoor.
***
pi_48033232
Ik vind een baan wel heel erg belangrijk. Heb het idee dat het hier wat minder is.
Ik kan niet zonder werk om verschillende redenen. Dat zou ik nooit in gevaar willen brengen.
Dat is een zekerheid die ik wil hebben.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:17:56 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48033844
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
'oh ja, whihihihi... ik ben zwanger '.
Dat "whihihi" vind ik ook echt niet kunnen idd

Maar goed, ik begrijp jou wel hoor, als ik echt mijn droombaan zou kunnen krijgen zou ik daar ook even voor wachten qua zwangerschap. Ik heb echter altijd alleen maar banen gehad voor het salaris


[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 05-04-2007 10:52:52 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48034138
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:57 schreef Koningin het volgende:
Ik vind een baan wel heel erg belangrijk. Heb het idee dat het hier wat minder is.
Ik kan niet zonder werk om verschillende redenen. Dat zou ik nooit in gevaar willen brengen.
Dat is een zekerheid die ik wil hebben.
Inderdaad, dat is ook een beetje mijn gevoel hier aangezien veel (aanstaande) moeders hier zeggen dat ze zomaar zouden stoppen met werken als er kinderen komen of nog 1 dag per week ofzo gaan werken. Ik zou het me niet kunnen inbeelden (om verschillende redenen, niet enkel om het huis te kunnen afbetalen).

Maar ik veronderstel dat het bij jullie in Nederland veel meer ingeburgerd is om thuis te blijven en te zorgen voor de kinderen. Hier in België leeft dit niet zo erg. Ik ken namelijk maar 1 iemand die na de bevalling van haar 2e kind door zwangerschapverlof, borstvoedingsverlof en ouderschapsverlof een jaar fulltime thuisblijft. Al de rest werkt na maximum 6 maand terug.
pi_48034530
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:35 schreef bixister het volgende:
wat zijn precies de risico's, manekineko? worst case, etc? als je de rest van je leven bijvoorbeeld echt vreselijke pijnen eraan over zou houden of niet meer zou kunnen lopen, ik noem maar een paar dingen, zou je dan wel voldoende gelegenheid hebben om van dat derde kindje te genieten? (en niet te vergeten van de rest van je gezin). lijkt me een erg moeilijke keuze.
Worst case scenario zou betekenen dat het voorlopig de rolstoel wordt, of minimaal krukken. Verder veel op bed liggen en hulp van thuiszorg. Oudste kinders zullen voorlopig overblijven op school.
Maar omdat ik weet hoe ik mezelf in de plooi moet krijgen, gok (en hoop) ik dat dat totzo`n maand of 3 na de bevalling duurt en ik daarna weer op kan gaan bouwen tot ik zo ben als nu. Nog steeds wel pijn maar met voldoende rust ed ik het allemaal prima.
Ik heb enorm makkelijke kinderen die zichzelf kunnen vermaken dus ik heb wat dat betreft mijn handen aardig vrij.
In mijn hoofd heb ik het al helemaal voor elkaar, ik ben alleen zo bang dat ik het té rooskleurig zie en achteraf keihard op mijn plaat ga
Saartje
pi_48037192
Hallo, ik kom zeker de eerste 6 maanden ( ) hier weer meerammelen
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:12:17 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_48166722
even zachtjes rammelen komt ivm afgelopen Paasdagen en lieve schattige neefjes die eieren zoeken
pi_48168304
Ik werk hier sinds december 2006.. En ik ben in december 2005 gestopt met de pil..
In eerste instantie niet omdat we kinderen wilde maar om medische redenen..
Tijdens mijn sollicitatiegesprek vroegen zij hoe de thuissituatie was..
Ik heb aangegeven dat ik net getrouwd was en nog geen kinderen hadden..
Hoe zie je jouw over 5 jaar werd er gevraagd, ik heb toen aangegeven dat ik mijzelf wel met kinderen zag maar dat niet zo snel zag gebeuren..
Toen ik in november kreeg te horen dat ik PCO heb en dat het toch allemaal al wat moeilijker zou gaan hebben mijn lief en ik besloten om er maar meteen voor te gaan..
Ik heb het mijn werkgever nog niet verteld (en ik twijfel ook of ik het moet zeggen) maar ik heb gekozen voor een gezin en mochten zij mijn jaarcontract niet verlengen heb ik vette pech..
Eindelijk een baan waar ik het naar mn zin heb maar ik ga het er ook niet vanaf laten hangen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:22:50 #102
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_48170624
Ik rammel zoooo hard!!!!

Maar ook voor mij zou een nieuwe baan me echt niet tegenhouden in het krijgen van kinderen, ik vind mn priveleven veel en veel belangrijker dan mn werk, zijn ze niet blij daarmee op mn werk en zouden ze een contract opzoeken; zoek ik gewoon wat anders waar ik wel welkom ben.

Maar ik heb momenteel een vaste baan, voor mij speelt het dus niet met jaarcomtracten e.d
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_48171837
* Vicky had niet in het fototopic moeten kijken....

*zucht*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48171930
Ik hoor het hier helemaal MevrouwKorn

ook hier rammelt het nog steeds..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48186867
Baal en rammel;
Heb ik eens een weekje vakantie, krijg ik de griep Gisteren op de kindjes van zwager & schoonzus gepast omdat daar zwaar de griep heerste. Ben bang dat ze me aangestoken hebben .

Maaaar... ik heb weer goeie hoop aan de andere kant; zijn moeder weet van mijn rammelen af en die heeft een stevig gesprek met gevoerd. Ik ben benieuwd
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_48188025
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:10 schreef LeNeHe het volgende:
zijn moeder weet van mijn rammelen af en die heeft een stevig gesprek met gevoerd. Ik ben benieuwd
Dat zou ik niet graag hebben eigenlijk... Dat mijn schoonmoeder zich zou moeien met het plannen van kinderen krijgen, hoe graag ik ook kinderen wil en hoe lang mijn man nog wil wachten.

Maar dat kan ook wel aan mij liggen
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:05:49 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_48188993
Of aan je schoonmoeder (en het contact daarmee natuurlijk) .
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_48189791
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:05 schreef Saffier het volgende:
Of aan je schoonmoeder (en het contact daarmee natuurlijk) .
Ik woon bij mijn schooouders

Maar ik zou het echt niet graag hebben en ik ben er bijna zeker van dat mijn direct zou zeggen dat ik nog een paar maand langer kan wachten
Nog een geluk dat ik mijn ventje goed ken
pi_48205568
Ben dit weekend weg geweest met mijn man en hebben er eens serieus over gepraat
We denken er gelukkig allebei hetzelfde over.........
  woensdag 11 april 2007 @ 09:26:24 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48205634
Wat een veelbetekende puntjes!
***
pi_48206474
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een veelbetekende puntjes!
die puntjes kunnen veel zeggen....
pi_48213957
Ik ben blij dat wij niks tegen mn schoonouders gezegd hebben vantevoren. Want mn schoonmoeder zou haar agenda erbij houden om in de gaten te houden of het al raak had kunnen zijn, tenminste daar zie ik haar wel voor aan. Ze kregen het pas te horen toen het al gelukt was .

Je kijkt wel vrolijk bij die puntjes Koningin... .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_48214017
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:35 schreef Nijna het volgende:
Ik ben blij dat wij niks tegen mn schoonouders gezegd hebben vantevoren. Want mn schoonmoeder zou haar agenda erbij houden om in de gaten te houden of het al raak had kunnen zijn, tenminste daar zie ik haar wel voor aan. Ze kregen het pas te horen toen het al gelukt was .
Dat is ook de reden waarom ik nu nog niet wil beginnen aan de hormonen. Eerst alleen wonen
quote:
Je kijkt wel vrolijk bij die puntjes Koningin... .
En ze maakt ons nog nieuwsgierig ook... Misschien een tipje van de sluier?
pi_48214328
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:36 schreef leonieke het volgende:


En ze maakt ons nog nieuwsgierig ook... Misschien een tipje van de sluier?
Ik ben ook blij, maar de komende tijd rammel ik nog even verder hier.
We hebben een "periode wanneer we denken dat het kan" aangegeven.
pi_48214951
Dan heb je wel een soort houvast Koningin. Rammel ze dan nog even
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 11 april 2007 @ 15:06:15 #116
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48217219
Van zo'n poepig klein babyprinsesje op de vroege ochtend ga je natuurlijk ook wel rammelen.. En een vriendin van me die ik al een tijdje niet gezien had, vertelde me dat ze me wat wilde vertellen, maar wel in persoon en dat we snel moesten afspreken... ik denk dat ze zwanger is van de 2de

Maarruh.. verder rammel ik natuurlijk even gezellig mee!

[ Bericht 16% gewijzigd door Wennie op 11-04-2007 15:18:19 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_48293890
even geknipt uit "als zwanger worden niet zo makkelijk gaat"

ikke:
quote:
leonieke, jullie hebben toch zelf gekozen om voorlopig even niet aan kinderen te beginnen (ivm baan of iets dergelijks)? Als je er zó vreselijke moeite mee hebt als je nu steeds beschrijft, moeten jullie misschien eens wat gaan schuiven met prioriteiten. Op deze manier verpest het je hele leven lijkt het wel.
leonieke
quote:
Het probleem is dat schuiven met prioriteiten nu echt niet mogelijk is (bij schoonouders wonen, beginnen aan het bouwen van ons huis, organiseren van huwelijk, in januari begonnen met nieuwe baan en ik vind het tijdens het eerste jaar van een nieuwe job niet kunnen dat je zwanger bent).
Ik vind het echt vreselijk dat we nu nog niets kunnen doen, want vooral dat stilstaan en verplicht moeten wachten, in combinatie met het feit dat iedereen in mijn omgeving wel zwanger lijkt te raken, stoort me eigenlijk zo erg. En daardoor voel ik me ook wel slecht, want ik zou liever echt blij willen zijn voor hen en niet jaloers zijn, maar hoe hard ik ook probeer, ik blijf steeds met dat wrang gevoel zitten.
miss_sly
quote:
Leonieke, er zullen heel vaak omstandigheden zijn waardoor het nu net niet lijkt uit te komen om zwanger te worden.
Ik heb ook sinds september een nieuwe baan, en hoewel ik het heel vervelend zou vinden voor ze als ik nu zwanger wordt, is dat nu net een van de dingen waarvan ikvind dat je bij het nemen van beslissingen eigenlijk alleen naar jezelf en je relatie moet kijken, neit naar allerlei externe factoren. Als het je zoveel verdriet doet om te moeten wachten, is het dat dan allemaal waard?
Bovendien weet je helemaal niet of je ook meteen zwanger wordt. Misschien duurt dat nog wel een half jaar of langer. En lukt het wel meteen: fijn toch!
Ik bedoelde inderdaad een beetje hetzelfde als miss_sly leonieke. Er zullen altijd omstandigheden zijn waarop het niet goed uitkomt. Je maakt het jezelf nu extra moeilijk door ofwel de prioriteiten op deze volgorde te stellen, ofwel je niet neer te leggen bij de keuzes die jullie nu maken.

Dat klinkt misschien wat strenger dan ik het bedoel. Ik zit ongeveer in een soortgelijke situatie, we willen erg graag een tweede maar omdat onze financiële situatie nu zó onzeker is durven we dat nu niet aan. Daar zijn we allebei wel verdrietig om, maar we kiezen dit nu ook heel bewust. Het zijn de gevolgen van onze beslissing om te emigreren bijvoorbeeld, en de gevolgen van de leefstijl die we nu hebben en willen handhaven en onze dochter willen bieden. Ik ben ook best vaak jaloers als ik zie dat vrijwel alle moeders van Isa's klasgenootjes op dit moment zwanger zijn, of als iemand de tweede of de derde komt melden (gek genoeg niet bij een eerste), maar dan probeer ik mijn schouders op te halen en te denken "dat is de keuze die we nu hebben gemaakt". Als ik mezelf toesta om jaloers te zijn op iedereen en daar steeds over in zak en as te zitten als ik mensen zie met twee kindjes, dan maak ik mijn leven onleefbaar.

Hoe het ook in elkaar zit, je hébt een keuze. Net als ik die heb. Wij zouden terug kunnen gaan naar Nederland, omdat daar de sociale zekerheid is. We zouden kleiner kunnen gaan wonen, op een andere manier leven. We kiezen nu om dat niet te doen. Net zoals jullie blijkbaar hebben besloten dat die baan, dat huis, dat huwelijk nu even belangrijker zijn dan jullie kinderwens. Dan moet je je daar ook bij kunnen neerleggen.

Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar je plaatst jezelf min of meer in de groep van vrouwen die in de MMM zitten en uit alle macht écht zwanger willen worden maar dat niet kunnen. Niet omdat ze ervoor hebben gekozen om het nog even uit te stellen, maar omdat de natuur het gewoon niet wil. (Ja, ik weet dat de kans groot is dat dat bij jou ook zo gaat verlopen, maar op dit moment is dat niet de reden waarom je (nog) geen kinderen hebt). Volgens mij maak je het jezelf daarmee onnodig vreselijk moeilijk, en zet je jezelf ook in een onmogelijke positie ten opzichte van je omgeving door zo jaloers te zijn. Mijn advies zou zijn om gewoon proberen zo snel mogelijk korte metten te maken met die jaloezie (en ja, ik weet dat dat best heel moeilijk is, want ik moet het ook dagelijks doen). Tegen jezelf te zeggen "dit zijn de keuzes die we nu hebben gemaakt, zo is het en niet anders". Want je verpest je leven op deze manier.
mooi he, alles
pi_48293991
Zo ver ik weet heeft Leo ook PCO..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_48294100
Volgens mij ook.. en moet ze dus gelijk aan de hormonen als ze zwanger wil worden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:02:01 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48294204
Maar nu nog niet toch? Dus wat dat betreft ben ik het wel een beetje eens met het stuk van Phileine dat dat op dit moment niet de reden van hun kinderloosheid is.

Daarnaast zou ik, als ik er zo zeker van zou zijn dat het problematisch zou zijn, mss andere keuzes gemaakt hebben om er sneller voor te kunnen gaan.
Maar goed, iedereen maakt zo zijn eigen overwegingen, dat is makkelijk praten vanaf hier natuurlijk.
***
pi_48294468
ik kan me voorstellen dat je nog niet zwanger wilt worden als je alleen nog maar bouwgrond hebt, en het dus nog ruim een jaar duurt voordat je uberhaupt op jezelf kan gaan wonen..
Het lijkt mij niet echt fijn om al met behandelingen te beginnen terwijl je bij je schoonouders inwoont.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:32:36 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48295105
Daarom zei ik ook, makkelijk praten vanaf hier, ik weet niet eens of er andere keuzes mogelijk waren.
***
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:46:18 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48297324
hoe zeer ik de frustratie van leonieke kan begrijpen ik vind het meer hier als in dat andere topic horen..
Kan me heel goed vinden in wat phileine schrijft
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48301864
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat zou ik niet graag hebben eigenlijk... Dat mijn schoonmoeder zich zou moeien met het plannen van kinderen krijgen, hoe graag ik ook kinderen wil en hoe lang mijn man nog wil wachten.

Maar dat kan ook wel aan mij liggen
Zo, ben weer een beetje op de been.
Het is niet zozeer bemoeien met kinderen krijgen ofzo hoor, ik heb een hele goeie band met haar. Z. (dat is mijn man) heeft een behoorlijke rotperiode van ruim 6 maanden achter de rug met z'n ziekte enzo. En daar heb ik met mijn schoonmoeder over gepraat. Ik dring gewoon niet tot hem door; zo kwamen we ook op het onderwerp kinderen en ze heeft laatst dus met hem gepraat over alles en dus ook hierover.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_48318975
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:52 schreef phileine het volgende:
even geknipt uit "als zwanger worden niet zo makkelijk gaat"
Wat die MMM betreft, hebben andere posters onder mij al geantwoord want aangezien ik PCO heb, zal ik nooit in "wachten op..." moeten posten.

Maar de boodschap is aangekomen hoor (is niet alleen op jou bedoeld, maar ook op anderen hier die me een tijd geleden gemeld hadden dat ik best wel in het topic over MMM kon posten. Blijkbaar is het niet alleen voor mij moeilijk om me bij een beslissing neer te leggen ).

Wat betreft jouw situatie zie ik toch één groot verschil. Je hebt een kind, je kan elke dag genieten van jouw kind en je weet zeker dat je nooit meer in mijn situatie zal zitten, nl het idee hebben dat het voor jullie misschien nooit zal lukken (ik loop al bijna 26 jaar op deze aardbol rond en heb nog nooit zomaar een eisprong gehad, is het zo raar dat ik misschien het idee heb dat ik onvruchtbaar ben? Als dat zo is, moet je dringend eens met de 4 dokters gaan spreken waar ik al ben langs geweest).

Oh ja, voor iemand valt op mijn pilgebruik: ik ben pas op mijn 21e met de pil begonnen en ben op die 4,5 jaar tijd al meer dan 6 maand gestopt om te kijken of het nu wel ging lukken. Niet dus

Veel succes met het 'erbij neerleggen' dat je nog geen tweede kunt hebben door jouw persoonlijke situatie! Ik ga hetzelfde proberen bij mij voor een eerste.

En ik zou graag eens weten hoe jij er zou tegenover staan als je hormonenkuren zou moeten doen als je bij je schoonouders inwoont (en ook die situatie is er niet zomaar gekomen, maar dat is een héél andere zaak die ik hier niet hoef uit te leggen vind ik)
pi_48319009
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Daarom zei ik ook, makkelijk praten vanaf hier, ik weet niet eens of er andere keuzes mogelijk waren.
Kort maar krachtig: nee (en geloof me als ik zeg dat ik het allemaal liever anders zou zien)
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:00:00 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48319049
Snap ik, en ik bedoelde het verder ook niet rot ik zei alleen dat ik Phileine in dit geval wel snapte omdat je huidige onvrede over je situatie niet voort komt uit een medisch probleem maar uit het feit dat het gewoon nog even niet gaat omdat jullie tijd er nog niet rijp voor is.

.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:56 schreef leonieke het volgende:
En ik zou graag eens weten hoe jij er zou tegenover staan als je hormonenkuren zou moeten doen als je bij je schoonouders inwoont (en ook die situatie is er niet zomaar gekomen, maar dat is een héél andere zaak die ik hier niet hoef uit te leggen vind ik)
Wil ik wel nog even hierop reageren. Je kan het anderen niet kwalijk nemen als ze reageren op wat zij van je weten. Men kan niet raden naar achterliggende motieven of redenen en kan dus ook niet daarop anticiperen.

Nogmaals, ik denk niet dat het rot bedoeld is...
***
pi_48319054
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:30 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Zo, ben weer een beetje op de been.
Het is niet zozeer bemoeien met kinderen krijgen ofzo hoor, ik heb een hele goeie band met haar. Z. (dat is mijn man) heeft een behoorlijke rotperiode van ruim 6 maanden achter de rug met z'n ziekte enzo. En daar heb ik met mijn schoonmoeder over gepraat. Ik dring gewoon niet tot hem door; zo kwamen we ook op het onderwerp kinderen en ze heeft laatst dus met hem gepraat over alles en dus ook hierover.

Dat had ik niet zo begrepen uit jouw vorige post. Sorry daarvoor.

Maar heb je dan geen schrik dat je hem op die manier nog meer zal 'afschrikken' (ik vind zo direct geen beter woord)?
Hoe goed mijn band en de band van mijn ook is met mijn schoonmoeder/zijn moeder, het zou bij mijn in het verkeerde keelgat schieten. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan mijn man liggen
pi_48319168
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Snap ik, en ik bedoelde het verder ook niet rot ik zei alleen dat ik Phileine in dit geval wel snapte omdat je huidige onvrede over je situatie niet voort komt uit een medisch probleem maar uit het feit dat het gewoon nog even niet gaat omdat jullie tijd er nog niet rijp voor is.
Zoals hierboven gezegd (of gedacht en niet geschreven?) de boodschap is aangekomen en ik zal me uit het andere topic houden.

Ik vraag me trouwens altijd af of het niet beter ging geweest zijn, moest ik niet geweten hebben dat ik PCO heb. Iedereen die me kent, zegt altijd dat het zo'n voordeel is voor mij dat ik het nu al weet (ja, want ik 'win' zo waarschijnlijk een jaar nodeloos proberen). Maar anderzijds beseffen zij niet wat er al bijna 8 jaar in me omgaat (ik weet namelijk al 8 jaar dat er iets niet juist is, ik weet 3 jaar dat ik PCO heb).

Misschien, als ik een regelmatige eisprong had gehad, of toch EEN eisprong dat ik me nu minder druk zou maken en dat ik zeker minder jaloers zou zijn want dan zou ik nog altijd met het idee zitten dat onze tijd ook zal komen (want denkt niet iedereen dat die nog niet bezig is met zwanger worden?) En als ik dan echt zou proberen, zou ik het na een jaar wel merken. Maar dan zou ik me toch een paar jaar minder zorgen gemaakt hebben...

Dan vraag ik me echt af: wat is nu beter? Het op voorhand weten of het beseffen na een jaar proberen?
pi_48319219
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Wil ik wel nog even hierop reageren. Je kan het anderen niet kwalijk nemen als ze reageren op wat zij van je weten. Men kan niet raden naar achterliggende motieven of redenen en kan dus ook niet daarop anticiperen.
Maar men kan misschien wel beseffen dat een getrouwd koppel niet zomaar bij zijn schoonouders gaat wonen? Maar misschien heb ik idd makkelijk spreken als ik er iets 'meer' zou achter zoeken omdat ik zelf in die situatie zit. Dat zal ook de reden zijn waarom ik zwaar til aan bepaalde uitspraken van mensen over al dan niet zwanger worden.
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:10:27 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48319264
Leonieke, zie ook mijn PM'etje, dat sluit een beetje aan op wat je in je post hierboven (nou ja, nog eentje dan) zegt.

Ik denk eig. niet dat het beter is. Want nu heb je dus daar ook nog eens mee te leven in je hoofd. Niet alleen dat je moet wachten omdat het gewoon nog even niet gaat ivm werk en huizen enzo, maar ook dat je weet dat als jullie er dan eindelijk voor kunnen gaan, dat het dan ook nog eens maar niet zomaar zal gaan lukken.
Dat maakt het denk ik wel ook zwaarder.
Vandaar wat ik net ook zei in mijn PM, probeer dat voor nu te accepteren als een vaststaand feit, er is nl. niets aan te veranderen en probeer een beetje te focussen op wat gaat komen met de bouw van je huis etc. etc.

Again, makkelijk gezegd vanuit hier, en aan wat je kan lezen van mij hier weet je dat ik de laatste zou zijn die het los zou kunnen laten, maar ik bedoel het echt alleen maar als goedbedoeld advies.
***
pi_48319534
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Leonieke, zie ook mijn PM'etje, dat sluit een beetje aan op wat je in je post hierboven (nou ja, nog eentje dan) zegt.

Ik denk eig. niet dat het beter is. Want nu heb je dus daar ook nog eens mee te leven in je hoofd. Niet alleen dat je moet wachten omdat het gewoon nog even niet gaat ivm werk en huizen enzo, maar ook dat je weet dat als jullie er dan eindelijk voor kunnen gaan, dat het dan ook nog eens maar niet zomaar zal gaan lukken.
Dat maakt het denk ik wel ook zwaarder.
Vandaar wat ik net ook zei in mijn PM, probeer dat voor nu te accepteren als een vaststaand feit, er is nl. niets aan te veranderen en probeer een beetje te focussen op wat gaat komen met de bouw van je huis etc. etc.

Again, makkelijk gezegd vanuit hier, en aan wat je kan lezen van mij hier weet je dat ik de laatste zou zijn die het los zou kunnen laten, maar ik bedoel het echt alleen maar als goedbedoeld advies.
Ik heb je een PM terug gestuurd
(Man wat ben jij snel trouwens )

En ik probeer me écht wel te focussen hoor op de bouw van het huis (alleen kunnen we daar nu voorlopig 2 maand niet meer echt iets aan doen) en op het huwelijk (tijdens de afgelopen twee weken bijna constant daarmee bezig geweest), maar doordat de kinderwens zo groot is, blijft dat tegenwoordig altijd wel ronddwalen in mijn gedachten. Geloof me als ik zeg dat ik het ook liever anders zou zien want dan zou ik idd meer tot rust komen.
pi_48319826
Leonieke ik bedoelde helemaal niet dat je daar weg moest blijven. Ik bedoel eigenlijk dat je jezelf onnodig veel pijn doet door jezelf op een lijn te stellen met de vrouwen daar. Temeer omdat je misschien zelf ook wel in die situatie terecht kan komen over een paar jaar.

Ik wil ook helemaal niet jouw keuzes in twijfel trekken, dat zijn jouw keuzes en daar heb ik verder niets mee te maken, ik probeer je alleen te laten zien dat het toch echt wel een keuze is die jullie hebben gemaakt en dat als je je er echt niet bij kunt neerleggen je dingen anders zou kunnen doen. Nee natuurlijk is bij je schoonouders wonen terwijl je zwanger bent of aan de hormonen niet ideaal (overigens zijn er ook genoeg vrouwen die nauwelijks last hebben van de clomid), maar is nu groen van jaloezie zijn en je constant doodongelukkig voelen omdat je er nog niet voor kunt gaan dan wel ideaal? Bij je schoonouders wonen is trouwens óók een keuze.

Het klinkt nu alsof je klaagt omdat de omstandigheden niet zo perfect zijn als je zou willen en dat je daarop zit te wachten, terwijl voor bijna niemand alle omstandigheden perfect zijn. Dat je daarop wil wachten is -nogmaals- jouw vrije keuze, maar het IS een keuze en je zou ook anders kunnen kiezen. Dat was eigenlijk mijn punt. Je bent geen slachtoffer van de omstandigheden, je hebt gekozen. En je maakt het jezelf een stuk makkelijker door daar wat meer achter te gaan staan.
mooi he, alles
pi_48330388
*rammelrammelrammel*

Zit BlauwBloed te kijken. Ze doen een kleine terugbik op de geboortes van Amalia en Alexia...

Wat een schatjes..

*rammelrammelrammel*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 april 2007 @ 20:33:17 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48359091
ik rammel me rot als ik al die zwangerschapsverhalen lees in Z&G!!
stom he, maar ik zou zo graag nog een keertje een gelukkige zwangerschap willen heerlijk, al dat gedroom en geklus met je kerel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 26 april 2007 @ 15:25:26 #136
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48740842
Gister liep ik met mijn bijna dreumes op de arm in de Prenatal. En daar zag ik allemaal buikkies.
En je verstand zegt; dat het helemaal niet zo leuk is als het eruit ziet. Maar ik vind het idee nog steeds zo romantisch en dan voel ik een steek door mijn hart. En mijn hoofd zegt; Nee, het is genoeg, het is goed zo. Je lijf is er gewoon niet op gebouwd en 2 mooie en gezonde kinderen is meer dan je je kunt wensen, laat het zo.
Maar soms klapperen mijn eierstokken toch en worden ze wild van kleine babietjes die nog niet zo'n ontzettend eigen willetje hebben als je eigenwijze bijna dreumes.
Nee, nee, NEE! Er komt GEEN 3e!!!!!!!!!!!
*rammel*
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48744229
Ok, ik meld me nu ook maar eens. Ik rammel ook gigantisch, maar het zit er helaas nog niet in. Maar een schoonzus die binnen nu en 2 weken gaat bevallen en een zusje die ineens zwanger blijkt te zijn helpen niet echt mee. R a m m e l !
pi_48756137
Ik ben hier een tijdje niet meer geweest, maar ik rammel nog steeds....... Van de week zat er iemand buiten naast me met een babytje van een maand oud, ik kon er dus niet naar kijken. Ik rammel me dus nog suf, maar ja we wachten nog wel een tijdje denk ik......
pi_48765503
Ik rammel rammel rammel
Verplicht worden stop gezet is ernstig
pi_48766501
Ik probeer eigenljk zo weinig mogelijk te rammelen de laatste tijd Ik heb het nog enorm moeilijk met het zien van baby's (en moet binnenkort nog op kraamvisite) maar voor de rest probeer ik het eigenlijk zoveel mogelijk van me af te zetten.

Het is druk, superdruk op het werk waardoor ik op 3 weken tijd 30 overuren heb samengespaard. De uitnodigingen voor het huwelijk zijn normaalgezien vandaag klaar waardoor we uitnodigingen moeten ronddragen. Onze bouwvergunning werd deze week goedgekeurd Het boekje voor de trouwmis is bijna klaar.
Je ziet, we hebben niet stilgezeten (en stiekem gebruik ik dit ook wel wat als excuus om niet in de buurt van kinderen te moeten zijn) Maar ik merk wel dat ik slechter slaap als ik een baby of zwangere vrouwen heb gezien. Dan lijkt het me nog meer bezig te houden. Dinsdag wel naar een doop dus dit wordt weer een zware dag. Maar dan kan ik de dag erop weer gaan werken en hoop ik dat dat me genoeg kan afleiden.
pi_48768995
pfffffff het rammelen gaat hier ook weer op volle sterkte.. zondag op kraamvisite geweest. en oooooooooow wat is zo'n klein babietje toch lief!!! maar ik moet zeggen, ik was na een tijdje blij dat ik weer naar huis kon.. de baby bleef huilen door de warmte en ik had mn handen genoeg aan Sarah die overal naar toe kruipt.
toch blijf ik rammelen..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48817599
Einde van mijn probeersel om niet te rammelen
Waarom hebben zoveel mensen kinderen als je eens een namiddag gaat winkelen? En waarom heeft mijn buurmeisje zo'n schattig peutertje?
Zo lief allemaal En ik wil ooohoook
  zaterdag 28 april 2007 @ 23:03:35 #143
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48818325
Ik meld me ook maar eens hier Ik rammel al een hele tijd..
In december gaan wij een reis maken naar Zuid-Afrika en daarna willen we eens gaan proberen of het gaat lukken
Heeft iemand enig idee hoe het zit met vaccinaties en zwanger willen worden? Ik heb namelijk gehoord dat je bij bepaalde vaccinaties een half jaar moet wachten..
pi_48818405
Ik heb er geen flauw idee van... Misschien best eens naar een dokter gaan om de juiste inlichtingen te krijgen. Op een forum krijg je soms nogal juiste en verkeerde info
pi_48818413
En hoe lang rammel je dan al precies?
  zaterdag 28 april 2007 @ 23:14:34 #146
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48818574
Nou toch al wel een half jaar echt Mijn beste vriendin is op dit moment zwanger en een andere vriendin heeft al een kindje en is nu zwanger van de tweede..Ik wil ook gewoon heel graag
  zondag 29 april 2007 @ 07:56:42 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48825245
JacMar, ik heb gehoord dat je na een malaria-kuur een half jaar zou moeten wachten.
Een van de redenen voor mij om te besluiten niet de bush in Zuid Afrka in te gaan as zomer. Ik moet erheen voor mijn werk en had langer kunnen blijven maar ik wilde niet ineens weer maanden moeten stoppen met proberen enzo.

Je kan het het beste even navragen bij de ggd, die weten precies hoe het zit.
***
  zondag 29 april 2007 @ 11:11:54 #148
331 Merel
Be here now.
pi_48827296
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:03 schreef JacMar het volgende:

In december gaan wij een reis maken naar Zuid-Afrika en daarna willen we eens gaan proberen of het gaat lukken
In Zuid-Afrika worden de leukste kinderen verwekt
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 29 april 2007 @ 11:53:17 #149
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48828300
quote:
Op zondag 29 april 2007 07:56 schreef Brighteyes het volgende:
JacMar, ik heb gehoord dat je na een malaria-kuur een half jaar zou moeten wachten.
Een van de redenen voor mij om te besluiten niet de bush in Zuid Afrka in te gaan as zomer. Ik moet erheen voor mijn werk en had langer kunnen blijven maar ik wilde niet ineens weer maanden moeten stoppen met proberen enzo.

Je kan het het beste even navragen bij de ggd, die weten precies hoe het zit.
Ik zal de GGD even bellen van de week..Misschien zijn de vaccinaties wel langer werkzaam en kan ik me eerder laten inenten
pi_48828517
Welkom hier tussen de rammelaarsters, JacMar
Je man rammelt dus ook al een tijdje? Hm, mannen hebben geen eierstokken, dus waarmee rammelen die dan? *mental image heeft*
  zondag 29 april 2007 @ 12:05:13 #151
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48828635
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:00 schreef Smoezie het volgende:
Welkom hier tussen de rammelaarsters, JacMar
Je man rammelt dus ook al een tijdje? Hm, mannen hebben geen eierstokken, dus waarmee rammelen die dan? *mental image heeft*
Mijn vriend rammelt ook ja, maar waar mee weet ik niet precies
Ik had al eerder last van rammelen hoor Maar hij is nu ook wel zover
pi_48835689
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:00 schreef Smoezie het volgende:
Welkom hier tussen de rammelaarsters, JacMar
Je man rammelt dus ook al een tijdje? Hm, mannen hebben geen eierstokken, dus waarmee rammelen die dan? *mental image heeft*
die van mij `rammelt´ ook af en toe maar *ahum*
  † In Memoriam † maandag 30 april 2007 @ 10:19:06 #153
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_48859228
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:11 schreef Merel het volgende:

[..]

In Zuid-Afrika worden de leukste kinderen verwekt
klopt helemaal en nu snel jij weg uit dit topic !

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 30 april 2007 @ 11:06:25 #154
331 Merel
Be here now.
pi_48859928
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:19 schreef just me het volgende:

[..]

klopt helemaal en nu snel jij weg uit dit topic !

Ik zat al te wachten op je reactie
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 30 april 2007 @ 12:05:10 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48861112
Ik dacht 'Huh? Merel in het topic, zou JM dat weten!'
***
pi_48896108
Hee meiden

Ik durf het bijna niet te zeggen.. maar ik mag dit topic gaan verlaten! Het kwam als een schok en het duurde een tijdje tot we het echt beseften en we weten ook nog helemaal niet hoe we het allemaal moeten regelen en hoe we dit gaan redden, maar we zijn heus ook wel blij!
Ik ben zwanger

Ik was er een poosje niet omdat het me heel zwaar viel dat we besloten hadden om geen kinderen te 'nemen/krijgen' maar nu het ons plotseling wel overkomt wil ik hier in OUD toch wel komen schrijven
De mensen die het nu weten (dit zijn er 3) vragen ons waarom wij geen abortus laten plegen want ons kind zou misschien gehandicapt kunnen zijn, zij vinden het erg egoistisch van ons. Maar abortus past niet in ons straatje, en wij zijn heel gelukkig met het kindje dat op komst is. Zelf kan ik ook goed met mijn handicap leven en waarom zou ons kindje dat niet kunnen? Daarbij is er 50% kans dat het kindje helemaal geen handicap krijgt.. Wij laten ons kindje niet afnemen.

Liefs,
S_oepstengel
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_48896162
Gefeliciteerd, S_oepstengel!

kan je mijn geheugen opfrissen? waarom zou je kindje gehandicapt kunnen zijn?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_48896196
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:56 schreef innepin het volgende:

kan je mijn geheugen opfrissen? waarom zou je kindje gehandicapt kunnen zijn?
Ik heb zelf een erfelijke spierziekte en er is een kans dat ons kindje deze ook krijgt, maar dat hoeft dus niet zo te zijn
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:06:44 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48896468
Gefeliciteerd S_oepstengel!
***
pi_48896537
Gefeliciteerd wat leuk voor jullie.
Wat betreft die mensen, zelf kunnen jullie daar de beste keuze over maken, laat de rest maar lullen!
pi_48896627
S_oepstengel, gefeliciteerd! En laat ze maar praten hoor!

Wat ik me nog wel afvraag, kunnen ze vantevoren al kijken of jullie kindje die ziekte heeft? Of wordt dat pas na de geboorte duidelijk?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48897282
Iedereen bedankt voor de felicitaties!
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:12 schreef teigan het volgende:

Wat ik me nog wel afvraag, kunnen ze vantevoren al kijken of jullie kindje die ziekte heeft? Of wordt dat pas na de geboorte duidelijk?
Dit kan op de echo wel gezien worden, maar na de geboorte zal het pas echt zeker zijn.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:12:27 #163
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_48898390
Soepstengel, van harte gefeliciteerd meid
Hartstikke leuk, geniet ze, ik wens je een hele fijne, hopelijk beetje onbezorgde, zwangerschap toe!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:14:11 #164
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48898456
Gefeliciteerd soepstengel!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:44:07 #165
108648 cattie
lieve moeder
pi_48899584
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap Soepstengel!
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef S_oepstengel het volgende:

(..)
De mensen die het nu weten (dit zijn er 3) vragen ons waarom wij geen abortus laten plegen want ons kind zou misschien gehandicapt kunnen zijn, zij vinden het erg egoistisch van ons. Maar abortus past niet in ons straatje, en wij zijn heel gelukkig met het kindje dat op komst is. Zelf kan ik ook goed met mijn handicap leven en waarom zou ons kindje dat niet kunnen? Daarbij is er 50% kans dat het kindje helemaal geen handicap krijgt.. Wij laten ons kindje niet afnemen.

Liefs,
S_oepstengel
Wat een ongelofelijke reacties! Ik kan daar zo boos om worden. Ten eerste is het jullie beslissing en hebben ze er niets mee te maken en ten tweede waarom zou je alleen maar een kind mogen krijgen als je zeker weet dat er niets aan de hand is? Alsof er alleen maar perfecte mensen mogen zijn. Als jij goed met je handicap kan leven, waarom zou je kind dat dan niet ook kunnen. En het is niet eens zeker dat het kindje ook die ziekte heeft. Onbegrijpelijk. Woest word ik hier van.
Het is absoluut niet egoïstisch van je, laat je niets aanpraten!
pi_48901487
Nogmaals iedereen bedankt! Leuk!
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:44 schreef cattie het volgende:
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap Soepstengel!
[..]

Wat een ongelofelijke reacties! Ik kan daar zo boos om worden. Ten eerste is het jullie beslissing en hebben ze er niets mee te maken en ten tweede waarom zou je alleen maar een kind mogen krijgen als je zeker weet dat er niets aan de hand is? Alsof er alleen maar perfecte mensen mogen zijn. Als jij goed met je handicap kan leven, waarom zou je kind dat dan niet ook kunnen. En het is niet eens zeker dat het kindje ook die ziekte heeft. Onbegrijpelijk. Woest word ik hier van.
Het is absoluut niet egoïstisch van je, laat je niets aanpraten!
Dit vind ik echt een onwijs gave reactie, Cattie!
Ik probeer me niets aan te laten praten, maar soms is het door al die negatieve reacties wel lastig
Maar door dit soort reacties krijg ik ook weer een wat blijer gevoel en geniet ik weer meer van mijn zwangerschap
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:32:23 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_48901504
Soepstengel van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Maar wat een ongelooflijke reacties! Het eerste wat me te binnenschiet is of de mensen die zo reageren dan ook vinden dat jijzelf beter niet geboren had kunnen worden omdat je die ziekte hebt? Echt belachelijk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_48901658
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:32 schreef texelonia het volgende:
Soepstengel van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Maar wat een ongelooflijke reacties! Het eerste wat me te binnenschiet is of de mensen die zo reageren dan ook vinden dat jijzelf beter niet geboren had kunnen worden omdat je die ziekte hebt? Echt belachelijk!
Dat zou je toch bijna wel gaan denken ja
Maar dan komen veel mensen waarschijnlijk weer met dat het vroeger anders was, dat er minder op gelet werd ofzo.. alsof ik al zo oud ben
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:42:28 #169
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48901934
Ik vraag me af of ik ook zulke reacties zou krijgen ivm mijn gehoor en MS...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_48902581
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vraag me af of ik ook zulke reacties zou krijgen ivm mijn gehoor en MS...
Ik hoop voor jou dat je hele positieve reacties zult krijgen.. maar dat weet je niet.. helaas.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_48904759
S_oepstengel, van harte . Lijkt me lastig als je zulke reacties krijgt... het is en blijft jullie keuze. Geniet ervan hoor en laat die negatieve reacties maar gewoon je ene oor in en de andere nog veel harder weer uit gaan!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_48954403
S_oepstengel, gefeliciteerd!

Ik rammel even heel erg hard. Het lijkt wel alsof ik overal ineens pasgeboren baby's zie en dan lijkt Ronja al weer zo groot. Terwijl ze nog geen negen maanden oud is
Er zijn ook zo veel dingen die ik anders zou willen doen, nu.
Een bevalling waarbij ik totaal overvallen werd door wat er gebeurde. Ik denk achteraf dat het een stuk prettiger en korter vooral was geweest als ik beter naar mijn eigen lichaam had geluisterd.
Ik ben best snel na de bevalling weer doorgegaan, wilde te veel en liet me te veel van mijn stuk brengen door dingen die er achteraf helemaal niet toe deden. Zoals een doorslapend kind of twijfels over of commentaar van buitenstaanders over onze manier van doen waardoor ik toch weer dingen anders ging doen en het zo vlees noch vis werd voor mijn gevoel. Pas nu ik met Ronja alles los heb gelaten zitten we alledrie weer lekker in ons vel. En dan maken die slapeloze nachten ineens niets meer uit want we nemen alles hoe het komt.
Ik heb heel sterk het gevoel dat ik het allemaal nog een keer over wil doen zodat ik een keer wel goed naar mezelf kan luisteren. Voor mijn gevoel zijn er zoveel momenten verloren gegaan omdat ik te druk was met twijfelen. Geen idee of dat sowieso wel kan, of dat het rond een bevalling en kraamtijd eigenlijk allemaal zulke primaire reacties zijn dat het bij een tweede precies hetzelfde zou gaan.

Een tweede kan nu niet want ik ga in september beginnen met een studie. Maar ja, ik wil ook weer niet vier jaar wachten dus ergens zal die studie toch een paar maanden onderbroken of vertraagd moeten worden. Maar nu is het belangrijker om eerst met alle energie te kunnen starten.
Ronja krijgt borstvoeding en ik wil haar (en mezelf) dat niet afnemen voor ze de leeftijd heeft dat het echt alleen maar om kleine slokjes tussendoor gaat.
Affijn, een tweede zou nu gewoon totaal nog niet handig zijn en dat geeft niet. Maar oh, wat zou het toch leuk zijn als het wel zou gebeuren
* owlet is blij met dit topic omdat het toch wel heel erg oplucht om even "onder lotgenoten" hardop te kunnen rammelen zodat het daarna weer een tijdje kan rusten.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:47:25 #173
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48958978
Ik kom ook weer even rammelen en mijn verhaal spuien in de hoop dat het weer even oplucht.
Ik wil zo graag nog een kindje en het liefst gisteren zwanger. Ik ben bijna 34 en daarmee verhogen de risico's tijdens een zwangerschap zich ook behoorlijk. Als de borstvoeding stopt door een nieuwe zwangerschap is dat niet wereldschokkend voor Emma.
Maarja, de financiën hè. Ik denk dat ik eerdaags toch maar eens alles op een rijtje ga zetten, of het haalbaar is om thuis te blijven met twee kindjes. MikeAir heeft een flinke loonsverhoging gekregen en krijgt dat weer in oktober.
Dan nog het probleem met de ruimte in huis, als de tweede de eerste maanden bij ons op de kamer slaapt is er alleen kastruimte nodig en daar hebben we nog wel plek voor denk ik zo.Samen met de zwangerschapziojn we dan al minstens een jaar verder enwellicht hebben we dan ondertussen wel een andere woning( en alsik er van uit ga dat ik niet 123 zwanger ben loopt het vast altegen de anderhalf- twee jaar aan) Een goede rotzooi-ruiming zou ook wel helpen :x
Oftewel ik ga maar eens aan de slag met de cijfertjes en dan met de ruimte en ga danmaar eens een goedgesprek aan met Mike. (Hij wil ook wel een tweede maar vindt bovenstaande argumenten zwaarder wegen dan ik)

Ik sluit me overigens aan bij jou Owlet, ik heb het gevoel dat de eerste tijd met Emma een beetje langs mij heen is gevlogen. Niet dat een tweede dat goed moet maken, we hebben altijd al gezegd dat twee kinderen wel erg leuk is. Ik heb dus sterk de behoefte om het met een tweede meer naar mijn gevoel te doen en niet hoe anderen vinden dat het moet.
* Jelief nu maar aan de slag gaat om te beginnen met de schoonmaak in huis

Oja het is ook wel wenselijk dat ik mijn lijf in een wat betere conditie krijg vóór een zwangerschap.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48959420
jelief
pi_48961997
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:29 schreef owlet het volgende:

Ronja krijgt borstvoeding en ik wil haar (en mezelf) dat niet afnemen voor ze de leeftijd heeft dat het echt alleen maar om kleine slokjes tussendoor gaat.
Zou dat echt niet meer gaan dan? Ik heb me dat ook al zitten afvragen...
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:22:51 #176
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48962761
Ik heb verschillende verhalen gehoord Bass-Miss. Van moeders die zonder problemen doorvoeden en van moeders waarbij de bv stopt of waar het kind het gewoon niet meer wil (smaak schijnt heftig te veranderen). Op het bv-forum zijn echter wel een flink aantal tandemvoedsters te vinden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48962905
Op zich kan het heel goed, er zijn veel vrouwen die tandemvoeden. Maar er bestaat ook een (kleine) kans dat je productie door de zwangerschap zo terug loopt dat het bijna onmogelijk is om het door veel aanleggen of veel kolven op een goed niveau te krijgen, helemaal met een misselijk/vermoeid zwanger lijf. Of dat de smaak gaat veranderen zodat je kind niet meer wil drinken.
De intentie op te tandemvoeden is er bij mij zeker wel, maar ik wil niet dat er een kans is dat ik moet stoppen met Ronja voeden als ze nog de leeftijd heeft dat ze een aantal melkvoedingen op een dag moet hebben.
pi_48966910
Ja, dat zou ik ook zeer jammer vinden.
pi_49002262
Hallo, hier ben ik weer eens. Ik rammel! Bij ons in de buurt zit een babyzaak en daar staat een hangwiegje voor het raam. Zo lief! Ik fiets er heel vaak even langs
Deze is het:





Als ik ooit zwanger ben ga ik me vast wel weer afvragen of een wiegje wel zo nodig is. Maar ik vind deze zó mooi! Hij staat trouwens ook op Marktplaats. Ik moet me inhouden om niet te bieden .
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:39:18 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49002456
dit is een vrij grote wieg, dus je kindje ligt er dan wel even in hoor hijs sjiek he
gewoon bieden joh, heb je een goede reden om kindjes te maken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:40:06 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49002497
Gaaf! Linkje naar MP?
Wrsch gaat ons kindje gelijk in het eigen bedje maar dit vind ik toch ook wel heel leuk hoor!
***
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:42:24 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49002589
ohh BE je krijgt een kindje!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:44:38 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49002688

Hoe pril ook nog, ik mag ein-de-lijk los met allerlei plannetjes, spulletjes en dingetjes.
***
pi_49002745
Hmm. Marktplaats linkjes zijn nog iets te moeilijk voor mij, even zoeken op 'Leander hangwieg'. Er staan er meerdere op En leuk voor je joh, dat je kunt gaan kopen en inrichten en zwijmelen en dromen
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 4 mei 2007 @ 13:47:44 #185
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49002812
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf! Linkje naar MP?
Wrsch gaat ons kindje gelijk in het eigen bedje maar dit vind ik toch ook wel heel leuk hoor!
BE wat doe je met me !!! Ik word elke keer emo als je dat soort dingen schrijft

En sinds ik weet dat jij zwanger bent, rammel ik zoooooooo hard. Ik wil ooooooooook!!!!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:48:57 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49002858
*linkje aan stinkie door geeft...

Ik had het idd gevonden door op 'leander hangwieg' te zoeken cloarie.

Hihi, Yoni! Lief!
***
  Jubileum moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 13:52:13 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49003025
Die wieg hebben ze op het kdv van Iris. Hij is groot
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 4 mei 2007 @ 14:01:28 #188
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49003425
Snoopy had toch ook zo'n wiegje voor Morris en Lis? Ik vind ze echt heel lief, ik heb thuis een linkje naar een site waar ze ze verkopen in mijn "leuk voor later"-bookmarks.
pi_49004720
Ik heb deze wieg inderdaad ook al vaker gezien, ook gelijksoortige hangwiegjes die iets goedkoper zijn. Daar ga je van rammelen inderdaad!!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:53:06 #190
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49007354
ik had er ook 1 voor Maxim, supermooi ding hoor

ik lees hier al langer mee, ik rammel toch ook wel een beetje.
ik wil dolgraag nog een derde, qua gevoel zou ik al wel zwanger willen zijn, maar qua verstand nog ff niet hoor wat een drukte word het dan met 3 kindjes kort op elkaar. ik heb nu net mijn weg gevonden met deze 2 kiddo's, en dan moet ik weer opnieuw beginnen
maar aan de andere kant, als we er een tijd tussen laten zitten komt er weer zo'n groot leeftijdsverschil, en dat wil ik ook weer niet
en daarbij.....mijn man moet er NU absoluut niet aan denken. en hij is nogal vd twijfel ook, ene kant wil hij het bij 2 houden, maar als ik dan vraag of ik het oude bedje van Maxim op markplaats kan zetten, dan weet hij het niet en nu staat het bedje samen met de box dus opgeslagen in zijn loods dus de kans is aanwezig dat er een derde komt, maar eigenlijk ook weer niet. dus rammelen we maar gewoon ff verder en zien we wel wat er ooit van komt
pi_49011226
Brighteyes Das nieuws voor mij!
Gefeliciteerd!!

Mijn nichtje wordt maandag al weer 2, dit weekend er heen. Haar broertje van 8 weken erbij en het rammelen kan weer beginnen!!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:17:36 #192
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49012449
Is die wieg niet erg laag? Of lijkt het alleen maar zo?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49013523
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is die wieg niet erg laag? Of lijkt het alleen maar zo?
Ja dat bedacht ik me ook, lijkt me wel vervelend voor vooral lange mensen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:59:14 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49013782
Hij hangt daar aan een driepoot maar hij kan ook gewoon aan het plafond. Met een ketting ertussen kan je hem op de juiste hoogte hangen.
***
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:16:03 #195
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49014456
ooh die wieg zoiets vind ik ook mooi, maar dan een ''gewone'' hangende die je zelf wat hoger kunt ophangen.

BE die gewoon inderdaad onbeschaamd prulletjes en spulletjes kan kopen, wat leuk

Enne verder ben ik niet jaloers ofzo hoor, en rammel ik ook nooit
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49017190
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Hij hangt daar aan een driepoot maar hij kan ook gewoon aan het plafond. Met een ketting ertussen kan je hem op de juiste hoogte hangen.
Ah dat is al beter! Heb je de link al aan Stinkie laten zien?

Voor als het bij ons zover is heb ik mijn schoonmoeder de wieg van mijn vriend laten bewaren
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:19:19 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49017340
Ja, ik heb het wiegje idd wel laten zien.
En daarna hadden we het nog even over het kamertje en ik heb geloof ik zo'n beetje carte blanche gekregen.

Maar ik weet het nog niet over dat wiegje hoor. Vindt het wel heel leuk en lief maar denk toch dat het onze voorkeur heeft om het kindje zsm in zijn/haar eigen kamertje te leggen.

Anyway, we gaan vreselijk off topic zo.
***
pi_49017376
Ik word gek van mijn gerammel.... arrrgghh ik wil nog zo'n lief klein moppie....
maar vriendje wil nog niet
die zegt steeds.. je hebt er toch al 1.....

nou ja, dan zit er niets anders op dan flink door te rammelen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:22:55 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_49017480
Maar BE, je kunt dat wiegje ook in het kamertje hangen!
Het is echt een geweldig wiegje.

Mijn rammelen is nu even opgehouden. Ive is 1,5 week ziek geweest en dat is wel heftig hoor, ik kan me voorstellen dat het wel heel heftig zou zijn als ik nu ook nog zwanger zou zijn. Dan lijkt het me toch fijner als er wat meer tijd tussen zit. En ik ben nu ongesteld en dan krijg ik bevallingsflashbacks, dat helpt ook niet. Wel rustig hoor, want twee weken geleden rammelde ik bijna het huis uit!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:25:47 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49017594
Oh ja, dat kan natuurlijk ook!
Ik vind het echt zo onwijs leuk en lievig eruit zien!
***
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:26:41 #201
108648 cattie
lieve moeder
pi_49017632
Het huis dat wij gekocht hebben, daar hing het in de (ieniminie) babykamer. Een heel leuk gezicht!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:28:10 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49017691
stinkie zegt nu naast me 'dat had ik ook al bedacht, maar expres niet gezegd'.
***
pi_49020400
Ik bedenk me nu pas dat dan ook eindelijk die tubetjes verf uit de kast mogen he BE, om de juiste kleur mee te mengen! Heb je ze al gecheckt of ze nog goed zijn?
Enneh... dat ding dat we toen zagen, een soort loop-wagentje voor kiddies in de vorm van een koe, of een bij. Die waren ook zo leuk Nu mag het

Oh nee, wacht maar even, we moeten nog wat te kopen over hebben voor kadootjes natuurlijk als we op kraamvisite komen, he Viev?

Ontopic:
Rammelen hier nog steeds, maar lief heeft deze week te kennen gegeven dat hij ECHT nog niet weet of hij uberhaupt wel kinderen wil

Hoe lang kan je zo'n beslissing afwachten, ik word deze zomer 34
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:48:00 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49020557
Ik had hem al bijna gekocht Smoez...
Maar wilde toch de 12 weken even afwachten.
Ze hebben nu ook een 'muis':



Balen van je vriend zeg... Lijkt me echt heel moeilijk.
Want ja, lulligheid kent geen tijd, het klokje tikt wel door...
***
pi_49020612
Oehh BE die zijn leuk!!
Bij het cb bij ons staat die bij

Smoezie, wat balen zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49020871
Ooohh die loopwagen is leuk! Die wil ik


Vervelend Smoezie!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49021031
Oh BE, die muis is ook al zo leuk. Je wist nog precies wat ik bedoelde dus

Soepstengel, het spijt me dat ik helemaal jou niet gefeliciteerd heb!
Bij deze!

Ik word wel erg nerveus van het feit dat mijn vent het nog niet weet hoor, zeker gezien mijn leeftijd. Ik kan hem natuurlijk geen deadline geven, want het is nogal een belangrijk besluit om te nemen. Maar stel nou dat hij over een paar jaar zegt dat hij het toch niet wil? Dan is het voor mij wellicht te laat...
Ik probeer het zo veel mogelijk van me af te zetten, anders blijf ik er mee bezig. Maar ik ben bang dat als ik er niet af en toe over begin dat hij er helemaal nooit uit zichzelf over nadenkt en zo kom je nooit tot een beslissing natuurlijk. Pffff, moeilijk hoor. Morgen op verjaardag waar mijn uber gelukkige zwangere schoonzusje zal zijn, jakkie, ik zal wel weer jaloers worden

Maar ik heb nog enige hoop dat als mijn vent zn broer deze zomer vader wordt, dat hij er dan meer over gaat nadenken, dan kan hij van dichtbij zien hoe het is.
pi_49021669
Smoezie, moeilijk hoor... Hopelijk komt hij er voor zichzelf een beetje uit. Het is zo lastig dat het voor zo veel mannen pas duidelijk is als het kind er eenmaal is. Van te voren is het allemaal moeilijk en zwaar en eng maar als ze eenmaal een kind hebben dan is het leuk. Kunnen ze dat niet van te voren bedenken!
* owlet zet de wheeliebug op het lijstje voor Ronja's verjaardag. Nog maar drie maandjes...
pi_49021887
Ik zag die wheeliebug laatst in het echt (de bij) en hij is super . Wel klein maar heel mooi.
Ik dacht trouwens ook aan het wiegje op een eigen kamer hoor, niet per se op de kamer van de ouders. Ik vind een wiegje wel iets moois hebben, echt voor pasgeboren baby'tjes. Hmmmmm. *Rammel*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:31:17 #210
640 snoopy
peanuts
pi_49022138
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:01 schreef Yoni het volgende:
Snoopy had toch ook zo'n wiegje voor Morris en Lis? Ik vind ze echt heel lief, ik heb thuis een linkje naar een site waar ze ze verkopen in mijn "leuk voor later"-bookmarks.
Die van ons hing boven ons bed. Ze hebben er allebei tot ongeveer 5 maanden ingelegen. Ik vind het ook nog steeds een geweldig ding

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49022472
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:31 schreef snoopy het volgende:

[..]

Die van ons hing boven ons bed. Ze hebben er allebei tot ongeveer 5 maanden ingelegen. Ik vind het ook nog steeds een geweldig ding
Maak het nog even erger
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:42:04 #212
640 snoopy
peanuts
pi_49022495
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 5 mei 2007 @ 00:54:01 #213
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49026527
Er zijn van hetzelfde merk ook bedjes, die vind ik ook heel lief



Het is een meegroeibedje ook nog eens, dus kan lang mee
pi_49029608
Die is ook leuk Yoni...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49031303
Vanmorgenvroeg, toen sarah nog even bij ons in bed speelde, zei mn vriend ineens dat hij had gedroomd dat Sarah een zusje kreeg
Dus ik zei tegen hem, wanneer wil jij voor een 2e gaan? Zegt hij, nou het lijkt me ook wel leuk, als er niet teveel tijd tussen zit.
Dus toen rammelde ik nog meer natuurlijk dus wie weet, als Sarah 1 is
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:04:48 #216
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49031310
Smoezie Wat ontzettend moeilijk lijkt me dat zeg, dat hij dus helaas nog helemaal niet weet of hij wel kinderen wil....
Weet jij al of je hoe dan ook heel graag kinderen wilt? of denk je daar nu nog helemaal niet over na.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49031330
en ow, die wieg is mooi zeg!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_49031377
Wat leuk CrazyMoon!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:08:07 #219
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49032642
Gisteren nog eens gehad over kinderen met mijn
Kwam eigenlijk omdat een collega tegen hem had gezegd: kinderen? Liever vandaag dan morgen! waarop ik reageerde: dat valt nog mee, bij mij liever gisteren dan vandaag

Waarop zei: bij mij toch maar liever binnen 9 maand dan. Dus ik helemaal natuurlijk.
Was het figuurlijk bedoeld

Maar eerst het huis 'afwerken' en dan zien we wel hoe het financieel allemaal zit. Maar misschien niet volgend jaar september maar volgend jaar april/mei ofzo Hoe? Ik droom weer hardop?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:18:25 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49032917
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:42 schreef Smoezie het volgende:
Ik bedenk me nu pas dat dan ook eindelijk die tubetjes verf uit de kast mogen he BE, om de juiste kleur mee te mengen! Heb je ze al gecheckt of ze nog goed zijn?
Enneh... dat ding dat we toen zagen, een soort loop-wagentje voor kiddies in de vorm van een koe, of een bij. Die waren ook zo leuk Nu mag het

Oh nee, wacht maar even, we moeten nog wat te kopen over hebben voor kadootjes natuurlijk als we op kraamvisite komen, he Viev?

Ontopic:
Rammelen hier nog steeds, maar lief heeft deze week te kennen gegeven dat hij ECHT nog niet weet of hij uberhaupt wel kinderen wil

Hoe lang kan je zo'n beslissing afwachten, ik word deze zomer 34
Oei Smoez..volgens mij heb jij er zo 1 die blijft twijfelen totdat ie voor een voldongen feit staat
Waarom zou je trouwens geen ultimatum stellen? Ik bedoel; aangenomen dat jij zeker weet dat je kinderen wilt... dan zou ik zeer zeker WEL een ultimatum stellen..al is het alleen maar om hem de "ernst" van je kinderwens te laten inzien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 05-05-2007 13:06:43 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:22:08 #221
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49033033
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oei Smoez..volgens mij heb jij er zo 1 die blijft twijfelen totdat ie voor een voldongen feit staat
Maar ze kan toch ook niet zomaar achter zijn rug voor het echie gaan?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:54:29 #222
105850 Fuente
mamamuts
pi_49033787
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:04 schreef CrazyMoon het volgende:
Vanmorgenvroeg, toen sarah nog even bij ons in bed speelde, zei mn vriend ineens dat hij had gedroomd dat Sarah een zusje kreeg
Dus ik zei tegen hem, wanneer wil jij voor een 2e gaan? Zegt hij, nou het lijkt me ook wel leuk, als er niet teveel tijd tussen zit.
Dus toen rammelde ik nog meer natuurlijk dus wie weet, als Sarah 1 is
Zo zegt Sara sinds kort de hele dag: Zus en Beeeeeebie, geen idee waar ze het vandaan heeft Maar ik rammel nog steeds rustig door.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:08:24 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49034101
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar ze kan toch ook niet zomaar achter zijn rug voor het echie gaan?
Nee dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat hij me zo'n typ lijkt die het allemaal geweldig vind als ie niks meer te kiezen heeft
mannen zijn gewoon zeikerds soms

Ik zou het trouwens WEL helemaal zijn verantwoordelijkheid maken nu; als in: HIJ wil geen kids? Oke, dan zorgt HIJ en hij alleen er dan maar voor dat die er niet komen, voorbehoedsmiddelgewijs. Wel van te voren melden dan he
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:20:33 #224
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49034385
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat hij me zo'n typ lijkt die het allemaal geweldig vind als ie niks meer te kiezen heeft
mannen zijn gewoon zeikerds soms

Ik zou het trouwens WEL helemaal zijn verantwoordelijkheid maken nu; als in: HIJ wil geen kids? Oke, dan zorgt HIJ en hij alleen er dan maar voor dat die er niet komen, voorbehoedsmiddelgewijs. Wel van te voren melden dan he
Waarom zou je het zijn verantwoordelijkheid maken? Vind ik eigenlijk een beetje onnozel aangezien je ook samen beslist om er wel voor te gaan, waarom dan niet samen voor voorbehoedsmiddelen zorgen (en geef nu toe: de pil is meestal makkelijker dan een condoom)
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:27:03 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49034569
Oh, maar ik zou ook al gestopt zijn met de pil hoor.
Al is het maar om er voor te zorgen dat je lichaam er wel klaar voor is mocht hij ineens het licht zien. Stel dat je dan nog eens een half jaar aan het klooien ben met je cyclus of zo. Lijkt mij vreselijk vervelend.

Wij hadden dat probleem niet omdat ik sowieso de pil al niet slikte.

Maar ik zou het wel echt heel lastig vinden. Ik denk namelijk dat ik niet zou weten hoe of wat dan met die relatie. Er is ooit al eens een R&P topic geweest en ik zou voor mezelf zoiets hebben dat de kinderwens een dusdanig groot verschil zou zijn in wat hij en ik zouden willen uit het leven dat ik zou kiezen om daar niet mee verder te gaan. (Makkelijk gezegd hoor, dat snap ik).

Dus ik zou hem geloof ik zeker wel iets van een ultimatum geven of zo. Iets van een jaar. Maar ja...
Zoals gezegd, het is heel makkelijk kletsen vanuit hier.

Ik ga gewoon heel hard hopen dat hij bij draait als hij van de zomer Oom wordt.
***
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:32:51 #226
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49034712
Dat was bijna mijn truc gisteren: maar laat ik nu al stoppen met de pil, dan zijn die hormonen uit mijn lijf.

Uiteraard moest mijn man weer zo helder bij zijn hoofd zijn en reageren met: dat heb je anderhalf jaar geleden ook al gedaan en toen ben je nooit meer ongesteld geworden en heb je van de gyn gehoord dat je onmiddellijk weer moest beginnen met de pil

hij heeft ook wel gelijk hoor

Ik zou het er ook wel moeilijk mee hebben en zou idd wel willen weten waar ik sta. Maar ik denk dat het voor de partner van Smoezie ook verschrikkelijk moet zijn: weten dat je partner het zo graag wil en er zelf niet uit geraken. Qua schuldgevoel kan het wel tellen idd

Wat dat topic niet van Moonah? Of heeft ze daar haar verhaal dan niet in gedaan?

Ultimatum lijkt mij zo moeilijk omdat je denk ik ook niet wil dat hij een beslissing neemt waar hij niet achter staat (zowel het wel of niet willen van kinderen)
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:33:29 #227
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49034727
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:27 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ga gewoon heel hard hopen dat hij bij draait als hij van de zomer Oom wordt.
En dat natuurlijk ook

(ook al lijkt dat niet bij iedereen te lukken )
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:59:27 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49035421
Ja, Moonah had daar idd wel een topic over, over hoe moeilijk het was als je partner nog niet wilde.
***
pi_49035639
Ik heb in het begin ook tegen Kevin gezegt: "Asl je geen kinderen wil zeg dat dan nu want ik wil ze wel en ik zal niet weten of ik dan nog wel bij j blijf". Ik weet het klinkt heel hard maar als je graag wilt en hij niet dan houdt het toch op? DAn was het voor ons beiden beter geweest dat er een eind aan gemaakt werd
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49035684
Ik geloof dat voor mij de relatie ook op een gegeven moment over zou zijn. Misschien niet als na lang proberen een een stuk MMM blijkt dat hij geen kinderen kan krijgen, misschien dat ik er dan meer vrede mee zou kunnen hebben.
Maar als het alleen een gebrek aan kinderwens is dan denk ik dat ik het uiteindelijk niet zou kunnen verteren.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:13:47 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49035834
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Waarom zou je het zijn verantwoordelijkheid maken? Vind ik eigenlijk een beetje onnozel aangezien je ook samen beslist om er wel voor te gaan, waarom dan niet samen voor voorbehoedsmiddelen zorgen (en geef nu toe: de pil is meestal makkelijker dan een condoom)
Nou ik vind het niet onnozel, hij wil toch geen kinderen? Dan zorgt hij er ook maar voor dat ze er niet komen.

En samen beslissen? Sorry hoor, maar ik durf er wat om te verwedden dat als jouw man zegt dat ie er voor wil gaan jij meteen een rondedansje doet ipv nog langer te miepen over dat huis...nofi.
En zo is het bij de meesten, meestal is er 1 van de twee die (nog) niet wil, en de ander heeft zich daar maar naar te schikken.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:18:02 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49035947
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:08 schreef owlet het volgende:
Ik geloof dat voor mij de relatie ook op een gegeven moment over zou zijn. Misschien niet als na lang proberen een een stuk MMM blijkt dat hij geen kinderen kan krijgen, misschien dat ik er dan meer vrede mee zou kunnen hebben.
Maar als het alleen een gebrek aan kinderwens is dan denk ik dat ik het uiteindelijk niet zou kunnen verteren.
Omdat je dan het verdriet zou kunnen delen, en als iemand gewoon niet WIL dan krijg je wrokgevoelens naar diegene, die jou dat "misgunt".

En dan nog iets, waarom zou degene die geen kinderen wil altijd maar zijn of haar zin moeten krijgen? Is die ander niet net zo belangrijk? En qua ultimatum; als ie me niet wil MET kind is ie me niet waard zonder, denk ik altijd maar. Beetje kort door de bocht, maar de strekking is wel hoe ik het bedoel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49036095
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:18 schreef Vivi het volgende:
En dan nog iets, waarom zou degene die geen kinderen wil altijd maar zijn of haar zin moeten krijgen? Is die ander niet net zo belangrijk?
Lastig.... Natuurlijk is die ander net zo belangrijk maar een vader die eigenlijk zijn eigen kind niet wil is ook weer niets. Relatie verbreken is dan toch de beste oplossing. maar ja, dan zit je toch zonder kind! Eerst zwanger worden en dan verbreken is wel erg gemeen he
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:36:35 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49036394
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:08 schreef owlet het volgende:
Ik geloof dat voor mij de relatie ook op een gegeven moment over zou zijn. Misschien niet als na lang proberen een een stuk MMM blijkt dat hij geen kinderen kan krijgen, misschien dat ik er dan meer vrede mee zou kunnen hebben.
Maar als het alleen een gebrek aan kinderwens is dan denk ik dat ik het uiteindelijk niet zou kunnen verteren.
Maar dat is voor mij idd ook iets heel anders.
Dan heb je namelijk samen verdriet over het niet kunnen vervullen van die kinderwens. Dat is iets anders dan het niet willen van de een waarbij dus de ander met heel veel verdriet blijft zitten.

En ja, wat jij zegt Vivi heb ik ook wel een beetje, waarom zou degene die wel wil het onderspit delven. Hoewel ik dat in dit geval wrsch toch wel het beste zou vinden. Je gunt een kind niet een ouder die jou nooit gewild heeft en jou mss wel verwijten maakt over dingen die wel of niet gebeuren.
***
pi_49037241
Maar geen kinderen krijgen kan ie dan wel alleen doen. Zoiets was mijn gedachten erachter. DAn kun je gewoon alle twee verder met je leven en dan hopen dat je een amn tegen komt die wel kinderen wil. Want ik zou echt gek worden als ie zou zeggen: Ik wil wel maar nu nog niet en als je dan de leeftijd hebt dat je je er al te oud voor bent dan zeggen ik wil niet. DAn word je toch ook helemaal moedeloos
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:20:59 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49037346
Maar ik zou er ook moedeloos van worden om halverwege de 30 een nieuwe vent zien te moeten vinden die wél een kinderwens heeft. En als je die dan eindelijk hebt gevonden gaat er meestal ook nog wel tijd overheen voor je gaat samenwonen, evt. trouwen en dan eindelijk aan kinderen proberen te beginnen. Tegen die tijd ben je er misschien ook wel te oud voor. Zeker als blijkt dat het zwanger worden ook nog eens niet zo makkelijk zou lukken.

Aan de andere kant is dat misschien wel de enige oplossing als je huidige man/vriend (nog) geen kinderen wil.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 15:39:35 #237
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49037776
Ik ben toen ik achter in de dertig was gescheiden van iemand die pertinent geen kinderen wilde. Mijn verlangen naar een kind nam gedurende ons huwelijk sterk toe, en hij reageerde daar zeer negatief op. Het werd een onhoudbare situatie. De ongelijkheid was te groot.
Vlak daarna ging vriendschap met mijn huidige partner over in een relatie. Hij had gelukkig wel een kinderwens en vond het prima om er snel aan te beginnen. Ik heb daarmee geboft.
Naar aanleiding van mijn eigen ervaring denk ik dat je relatie wel heel erg sterk moet zijn om het te kunnen houden als maar een van de twee rammelt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:43:53 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49037878
Dat denk ik idd ook wel hoor Macka. Ik zag hierboven ook al ergens 'verwijten' staan en daar zou ik iig heel erg last van hebben.

En over dat 'nieuwe vent vinden'...
Ik had me sowieso al voorgenomen om, als ik op mijn 32 geen nieuwe relatie had gehad, om het dan alleen te gaan doen. Die man om het evt. samen mee te op te voeden kan altijd nog gevonden worden, kindjes maken niet.
***
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 15:51:51 #239
43556 miss_dynastie
pi_49038057
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Waarom zou je het zijn verantwoordelijkheid maken? Vind ik eigenlijk een beetje onnozel aangezien je ook samen beslist om er wel voor te gaan, waarom dan niet samen voor voorbehoedsmiddelen zorgen (en geef nu toe: de pil is meestal makkelijker dan een condoom)
Makkelijker voor wie? Lijkt me helemaal niet makkelijker als je zelf een kinderwens hebt, hoor. Dan maak je jezelf onvruchtbaar (nou ja, 99,9% zeker) terwijl je dat juist niet wil.
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:08 schreef owlet het volgende:
Ik geloof dat voor mij de relatie ook op een gegeven moment over zou zijn. Misschien niet als na lang proberen een een stuk MMM blijkt dat hij geen kinderen kan krijgen, misschien dat ik er dan meer vrede mee zou kunnen hebben.
Maar als het alleen een gebrek aan kinderwens is dan denk ik dat ik het uiteindelijk niet zou kunnen verteren.
Maar dan zijn er ook nog andere opties, donorzaad, pleegkinderen, adoptie, etc. Of in elk geval het samen rouwen om wat niet is. Voor mij zou dat dus ook gelden
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2007 @ 16:21:39 #240
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49038582
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Dat denk ik idd ook wel hoor Macka. Ik zag hierboven ook al ergens 'verwijten' staan en daar zou ik iig heel erg last van hebben.

En over dat 'nieuwe vent vinden'...
Ik had me sowieso al voorgenomen om, als ik op mijn 32 geen nieuwe relatie had gehad, om het dan alleen te gaan doen. Die man om het evt. samen mee te op te voeden kan altijd nog gevonden worden, kindjes maken niet.
Geen verwijten bij mij, wat betreft het ontbreken van echtgenoot's kinderwens. Dat kun je nu eenmaal niet zelf sturen. Wel ongeloof en woede dat mijn verdriet er niet mocht zijn en werd gebagatelliseerd
(Als je dat verdriet wilt verdragen om toch met iemand samen te kunnen blijven dan moet die persoon daar toch minstens respect voor hebben.)
Het was voor mezelf overigens ook wel schokkend om te merken dat mijn kinderwens zo op ging spelen.

Je hebt voor opvoeden natuurlijk niet perse een vent nodig, een sociaal vangnet kan ook. Dat had ik niet, en ik kan in de winter niet in m'n eentje de zorg voor een kind dragen. Maar ik was nog liever kinderloos en alleenstaand verder gegaan dan kinderloos met een partner die m'n verdriet over kinderloosheid niet aankan. Het is idd. makkelijker om na je veertigste een partner te vinden dan zwanger te worden
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:42:09 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49039089
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet onnozel, hij wil toch geen kinderen? Dan zorgt hij er ook maar voor dat ze er niet komen.

En samen beslissen? Sorry hoor, maar ik durf er wat om te verwedden dat als jouw man zegt dat ie er voor wil gaan jij meteen een rondedansje doet ipv nog langer te miepen over dat huis...nofi.
En zo is het bij de meesten, meestal is er 1 van de twee die (nog) niet wil, en de ander heeft zich daar maar naar te schikken.
Zoals ik al waarschijnlijk 100 keer heb gezegd: ik begin niet aan hormonen zolang ik bij mijn schoonouders woon. Als jij dat niet wil geloven, dan doe je dat maar
Dus dat huis zal er echt moeten komen voor ik er echt aan begin.

Moest hij gezegd hebben: oke, dan geen pil meer dan was het opnieuw met condoom (zoals anderhalf jaar geleden).
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:46:00 #242
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49039194
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Makkelijker voor wie? Lijkt me helemaal niet makkelijker als je zelf een kinderwens hebt, hoor. Dan maak je jezelf onvruchtbaar (nou ja, 99,9% zeker) terwijl je dat juist niet wil.
[..]
Ik bedoelde echt gewoon makkelijker voor allebei. Wat een gedoe om altijd condooms te moeten gebruiken (vind ik). Dus dan liever gewoon de pil
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:53:01 #243
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49039375
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zoals ik al waarschijnlijk 100 keer heb gezegd: ik begin niet aan hormonen zolang ik bij mijn schoonouders woon. Als jij dat niet wil geloven, dan doe je dat maar
Dus dat huis zal er echt moeten komen voor ik er echt aan begin.

Moest hij gezegd hebben: oke, dan geen pil meer dan was het opnieuw met condoom (zoals anderhalf jaar geleden).
Ik zeg alleen maar hoe jouw posts op mij overkomen, ik kan me voorstellen dat je liever niet zwanger wordt als je nog bij je schoonouders woont, maar wat ik er meestal uit destilleer is dat je man het meeste "tegenstribbelt" en dat jij stiekem het gevoel hebt dat je er wel een mouw aan kan passen als je maar zsm zwanger kan worden maar dat voortdurend rationaliseert omdat je man er niet voor te porren is..
Gewoon MIJN gevoel wat ik bij je posts krijg, dat hoeft irl natuurlijk helemaal niet zo te zijn
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:04:36 #244
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49039633
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:53 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar hoe jouw posts op mij overkomen, ik kan me voorstellen dat je liever niet zwanger wordt als je nog bij je schoonouders woont, maar wat ik er meestal uit destilleer is dat je man het meeste "tegenstribbelt" en dat jij stiekem het gevoel hebt dat je er wel een mouw aan kan passen als je maar zsm zwanger kan worden maar dat voortdurend rationaliseert omdat je man er niet voor te porren is..
Gewoon MIJN gevoel wat ik bij je posts krijg, dat hoeft irl natuurlijk helemaal niet zo te zijn
Hoe erg ik ook rammel, ik ben nog altijd realistisch genoeg om te beseffen dat bepaalde dingen niet kunnen. Waarom ik er meer last van heb dan mijn man? Waarschijnlijk omdat ik de vrouw ben en hij de man en ik er al veel langer mee bezig ben dan hij.

En dat ik daardoor soms eens hardop zit te dromen van "oh moest ik nu zwanger zijn, dan zou het ook wel moeten lukken" tuurlijk wel hoe zouden de meeste hier zijn, denk je? En dat ik er de ene dag meer last van heb dan de andere? Tuurlijk Net zoals de meeste die hier posten, volgens mij (waarom wordt er soms dagenlang niet gepost in dit topic?)
Maar dat wil daarom nog altijd niet zeggen dat ik niet realistisch genoeg ben om te beseffen dat er 'betere' momenten zijn dan nu om aan kinderen te beginnen.

Ik denk dat het gewoon het fenomeen rammelen is. En hey, laat dit topic nu net daarover gaan
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:49:29 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49040728
Het is ook geen aanval, dus je hoeft jezelf ook niet te verdedigen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:01:43 #246
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49041009
Mijn man en ik zijn net op vriezerjacht gegaan. Ik zag een leuke met ongeveer de grootte van een wasmachine en vond dat wel een leuke, maar mijn man zei dat een grotere beter was in verband met wat de toekomst zal brengen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:40:08 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49042062
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn man en ik zijn net op vriezerjacht gegaan. Ik zag een leuke met ongeveer de grootte van een wasmachine en vond dat wel een leuke, maar mijn man zei dat een grotere beter was in verband met wat de toekomst zal brengen...
Hij wil je vermoorden en het lijk bewaren?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:04:14 #248
105850 Fuente
mamamuts
pi_49044455
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hij wil je vermoorden en het lijk bewaren?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:50:57 #249
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49045908
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:49 schreef Vivi het volgende:
Het is ook geen aanval, dus je hoeft jezelf ook niet te verdedigen
Hoe moet je er dan op reageren? Of helemaal niet op reageren en dan denk je nog langer dat jouw gevoel juist is?

Soms weet je echt niet wat je moet doen hoor
  zaterdag 5 mei 2007 @ 23:50:14 #250
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49050679
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hij wil je vermoorden en het lijk bewaren?
Toch weer dat maffiabloed van je, hé, dat je daaraan denkt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 6 mei 2007 @ 22:39:21 #251
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_49082039
Gisteren was mijn beste vriendin op visite..We hebben de baby voelen schoppen en bewegen
Daar ga ik alleen maar harder van rammelen

Oh en wat een ontzettend schattig wiegje!
pi_49091756
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik heb het wiegje idd wel laten zien.
En daarna hadden we het nog even over het kamertje en ik heb geloof ik zo'n beetje carte blanche gekregen.

Maar ik weet het nog niet over dat wiegje hoor. Vindt het wel heel leuk en lief maar denk toch dat het onze voorkeur heeft om het kindje zsm in zijn/haar eigen kamertje te leggen.

Anyway, we gaan vreselijk off topic zo.
Dat is altijd leuk BE!

verder vind ik de foto van snoopy met dat wiegje echt super lief!!

Rammelen staat hier een beetje op een laag pitje (vandaar dat ik ook een hele tijd niet gepost heb) door wat problemen enzo, heb gewoon even andere dingen aan mijn hoofd.
Natuurlijk rammel ik wel als ik weer zo´n lief klein schattig babietje zie in een draagzak
  maandag 7 mei 2007 @ 10:12:44 #253
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49091815
Gisteren was ik bij mijn schoonmoeder, en die wil ook graag oma worden. Ze had het al over het maken van onderlakens voor het wiegje... Dat mijn moeder graag oma wil worden is al veel langer bekend...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49093480
Ik was gister op een verjaardag waar ook een baby was. Ongemerkt zat ik een heel gesprek te voeren met de vader over ontwikkeling en waarom een wipstoeltje niet goed is etc. Op een bepaald moment keek de vader mij ietwat bevreemd aan en zei: waarom weet jij eigenlijk zoveel van kinderen? Oeps. Ik heb maar gezegd dat 't een lang verhaal is en heb het op mijn kind-gerelateerde opleiding gegooid.

De waarheid is trouwens dat ik bijna 4 jaar geleden een miskraam heb gehad en me toen haast obesessief ben gaan verdiepen in zwangerschap en baby's en borstvoeding etc. Een vorm van zelfkastijding en van verwerking, denk ik. Ik rammel dus ook al bijna 4 jaar actief. Zal ik het gaan vieren?
  maandag 7 mei 2007 @ 18:17:40 #255
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_49109645
Ojee, die hangende wiegjes zijn inderdaad heel erg leuk!!

Ik merk ook soms dat ik meer weet dan de gemiddelde persoon zonder kinderen. Gewoon omdat ik me er bij tijd en wijle in verdiep. Dan maak ik een opmerking en dan kijkt mijn vriend me aan mijn zo'n blik: 'waar weet jij dat allemaal van?'

Ondertussen blijf ik zachtjes doorrammelen (en sommige momenten wat harder...).
Mijn lief begint ondertussen wel meer te praten in de trant van 'als we kinderen hebben' etc. Toch denk ik niet dat er op korte termijn al 'voor het eggie' geknutseld gaat worden. Ik zal toch nog een tijdje geduld moeten hebben. Net als de meesten onder ons. En de ene keer valt dat mee en de andere keer valt dat (enorm) tegen...

Knuffel voor alle rammelaars!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 7 mei 2007 @ 19:36:41 #256
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49112969
Haha herkenbaar dat zoveel weten over kinderen Ik wist sowieso al redelijk veel, want ik heb vrij veel meegekregen van mijn halfzusje en halfbroertje (11 en 16 jaar verschil met mij), maar sinds ik hier lurk is het helemaal erg! En dan weet ik daarnaast ook nog eens alle ins en outs over adoptie
pi_49160473
Ik kom ook weer even meerammelen.
Cloarie dat is echt heel erg herkenbaar. Ik krijg ook altijd van die blikken als ik 'meepraat' over kinderdingen. Ik voel me dan altijd een beetje een muts.

Een rammeljubileum

Ik mag trouwens vrijdag oppassen op het kindje van mijn beste vriendin. Dus als jullie het horen rammelen vrijdagavond dan weten jullie dat ik het ben.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:01:23 #258
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49174070
Zo voel ik me op het moment even, vanwege een bepaald probleem.
En ik kan ook niet echt mijn hart uitstorten, vanwege dat bepaalde probleem.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49174219
Jakkes GWS..best balen.

Volgende week de narcotiseur en dan wachten op de oproep voor de operatie en daarna nog verplicht 4 maanden wachten
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:08:50 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49176163
GWS

Jolene, dat is ook nog heel lang...
***
pi_49176599
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zo voel ik me op het moment even, vanwege een bepaald probleem.
En ik kan ook niet echt mijn hart uitstorten, vanwege dat bepaalde probleem.


Jolene, jemig 4 maanden! Wel fijn dat het nu duidelijk is, aftellen dan maar he!
pi_49181987
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:08 schreef Brighteyes het volgende:

Jolene, dat is ook nog heel lang...
De 6 weken wachten tot ik bij de narcotiseur terecht kon zijn nu bijna voorbij
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:22:14 #263
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49195842
Ik voel me alweer wat beter, al is het probleem nog steeds niet helemaal opgelost.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:11:28 #264
100412 mefke79
komt goed!
pi_49203933
Zooo, ik kom ook weer eens even binnenrammelen. We hebben hier even bedacht dat we nog voor de zomer de pil de deur uit zouden doen, maar...de verbouwing gaat zo goed als zeker door, dus laten we dan die maar eerst doen. En, ik krijg loonsverhoging op mijn werk, ook nog maar even afwachten. Dus toch gewoon het najaar. Ooo, Leonieke, ik vind het zo rot voor jullie. Maar bedenk, al duurt het nog wel even, je weet nu dat het einde in zicht is. Je hebt bouwgrond, daar hoef je niet meer op te wachten.
En BE, las ik het nou goed? Ben je uitgerammeld? Proficiat!
En dat hangwiegje... ik heb al een paar keer op het punt gestaan om em via Marktplaatst te kopen. ZO van, je kan em maar vast hebben. Ik heb me nog kunnen beheersen... Laatst bij een vriendin geweest die er eentje had, het ziet er ook zo mooi uit.
Nou, tot snel, ik duik nu mijn bedje in, maar kom binnenkort even fatsoenljk bijlezen en praten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_49204797
We kunnen dat wiegje wel het rammelwiegje noemen.

voor iedereen bij wie het tegenzit.
pi_49261749
ooooooow, net even het fototopic bekeken.. *rammel rammel* vooral van mooie Meike
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_49296796
Zucht ik rammel nog rustig even door Gisteren op kraamvisite geweest. En o, wat is het toch lief zo'n inieminie baby'tje! M'n verstand zegt wel dat het nog niet kan, maar dat gevoel af en toe...
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:31:46 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49311993
rammelderammel, uit het niets
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:32:56 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_49312035
pinquit echt waar meid? zomaar ineens?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:35:00 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49312150
ja zo af en toe rammel ik ff
dan krijg ik ineens zo'n vlaag van: oehh doe mij er nog maar 10
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:36:50 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_49312238
oeiiiii, 10 nog wel

ik heb het ook wel met die hele kleine babietjes maar tegelijk zou ik er echt niet nog 1 willen
maar die ukkies zijn zooooooo (het is hier ook weer veel te snel gegaan, alweer bijna een jaar is mijn hompie )
stormy waters...
sailin'
pi_49312421
Ik rammel wel, maar dan liefst voor over een kleine twee jaar.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:41:23 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49312436
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:36 schreef Belana het volgende:
oeiiiii, 10 nog wel

ik heb het ook wel met die hele kleine babietjes maar tegelijk zou ik er echt niet nog 1 willen
maar die ukkies zijn zooooooo (het is hier ook weer veel te snel gegaan, alweer bijna een jaar is mijn hompie )
jaa dat heb ik ook hoor ik zou niet eens weten als ik de mogelijkheid had hoe ik een 2e erbij zou moeten doen, hoe ik me zou moeten delen dat kan ik bij mijn 'volwassen' vriendinnen al niet eens, laat staan nog een kind

en het gaat inderdaad zo vreselijk snel!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:04:14 #274
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49315908
Bah, iedereen om me heen komt met aankondigingen van zwanger zijn..
En dan zijn ze ook nog eens van mijn leeftijd, dus dat tegenwoordig vrouwen in de 30 zijn die kinderen krijgen..?! Nou IK ken ze persoonlijk niet hier hoor.

En het lijkt ook wel of iedereen dus blijkbaar hetzelfde denkt als zn/haar partner en maar zwanger wordt of er voor gaat samen.
Ik WIL helemaal niet meer rammelen, ik wil er gewoon voor gaan!


Ik ben strontjaloers
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:06:48 #275
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49316016
MevrouwKoRn: wat vervelend om constant nieuwe zwangerschapberichten te moeten krijgen Zijn het vriendinnen die je vaak ziet of eerder vage kennissen?
Hopelijk komen jullie er ook samen vlug uit.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:15:55 #276
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49316434
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:11 schreef mefke79 het volgende:
Zooo, ik kom ook weer eens even binnenrammelen. We hebben hier even bedacht dat we nog voor de zomer de pil de deur uit zouden doen, maar...de verbouwing gaat zo goed als zeker door, dus laten we dan die maar eerst doen. En, ik krijg loonsverhoging op mijn werk, ook nog maar even afwachten. Dus toch gewoon het najaar.
Maar het najaar is al niet meer zo ver weg
We zijn nu al aan de vijfde maand van het jaar begonnen en het najaar is er al in de negende Misschien nog één doosje pillen erdoor jagen en misschien is het dan al bijna tijd om helemaal te stoppen.
Zou toch heerlijk zijn?
quote:
Ooo, Leonieke, ik vind het zo rot voor jullie. Maar bedenk, al duurt het nog wel even, je weet nu dat het einde in zicht is. Je hebt bouwgrond, daar hoef je niet meer op te wachten.
Vandaag nog eens de architect gezien om een aantal keuzes te maken wat de ramen betreft. Ondertussen gaat de aannemer nu prijzen beginnen opvragen voor ramen en moet er nog een grondonderzoek plaatsvinden om de dikte van de funderingsplaat te bepalen. De prijs voor het dak hebben we al binnen
Op dit moment voelt het wel goed aangezien het toch een beetje vooruitgaat de bouw dan wel niet, maar toch de dingen eromheen.

Maar het rammelen gaat nog altijd door hoor Ook al probeer ik het tegen te houden. Alleen gaat dat niet zo makkelijk
  maandag 14 mei 2007 @ 14:31:30 #277
100412 mefke79
komt goed!
pi_49364154
Rammelen is gewoon niet tegen te houden. Ja, je kan er minder aan proberen te denken, maar helemaal weg is het gewoon niet. En inderdaad, nog even een keer een nieuwe voorraad pillen halen en die dan niet eens op gaan maken, dat is nu de planning.
De laatste dagen kan ik het niet meer uit mijn hoofd zetten. Heb in mijn gedachten de babykamer al klaar en ingericht, weet precies wat ik wel en niet wil. Maar goed, nog even wachten dus.
Leonieke, heb je al bedacht welke kamer de babaykamer gaat worden in jullie nieuwe huis?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 14 mei 2007 @ 16:39:01 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_49369436
Mefke, het einde van je rammelen is in zicht! Mooi zo!

Ik rammel ook weer volop. Maar nog steeds veel redenen om nu nog niet voor een tweede te gaan. Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik een keertje per ongeluk zwanger blijk. Dan hoeven we niet te bedenken wat nou het goede moment is. Uiteindelijk zijn al onze redenen om het nu nog niet te willen vooral praktisch en eigenlijk niets onoverkomelijks. Het kindje zou heel erg welkom zijn, bij ons beiden!
  maandag 14 mei 2007 @ 18:26:46 #279
100412 mefke79
komt goed!
pi_49372975
Cattie, je kunt volgens mij nog eeuwen plannen, maar je schiet er weinig mee op. Ik ken het wel hoor, ik twijfel ook steeds of we het financieel redden, of ik wel minder kan (en wil!) gaan werken, of we geen commentaar krijgen enz enz. Maar ja, ik wil nou eenmaal ook voor mijn 30ste mijn eerste kindje, dus het moet gewoon een keer. En ja, je leven zal er enorm door veranderen, maar ach...al die andere vrouwen zijn me voor gegaan, dus dit moet ook lukken. Hoeveel tijd zou er nu zitten tussen je eerste en tweede kindje?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 14 mei 2007 @ 19:37:00 #280
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49375175
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:31 schreef mefke79 het volgende:
Rammelen is gewoon niet tegen te houden. Ja, je kan er minder aan proberen te denken, maar helemaal weg is het gewoon niet. En inderdaad, nog even een keer een nieuwe voorraad pillen halen en die dan niet eens op gaan maken, dat is nu de planning.
De laatste dagen kan ik het niet meer uit mijn hoofd zetten. Heb in mijn gedachten de babykamer al klaar en ingericht, weet precies wat ik wel en niet wil. Maar goed, nog even wachten dus.
Leonieke, heb je al bedacht welke kamer de babaykamer gaat worden in jullie nieuwe huis?
Het zal waarschijnlijk de kamer aan de noordkant worden Kwestie dat het niet te warm wordt he...
  maandag 14 mei 2007 @ 19:43:31 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_49375395
Als ik nu zwanger zou worden zou er 19 maanden verschil tussen zitten. Weinig, vind ik. Rationeel wil ik ten minste 3 jaar leeftijdsverschil. Als ik dan namelijk weer zo'n zware zwangerschap en bevalling krijg, dan kan Ive tenminste al goed lopen enzo en hoef ik hem niet te tillen. En mijn man vindt wat meer leeftijdsverschil ook wel fijn.
Ach ja, ik moet ook niet piepen, ik heb al een geweldig ventje en de tweede komt echt wel. Ik rammel gewoon rustig door, de ene keer wat luider dan de andere keer.
pi_49377830
Ik deel je gerammel, cattie en eigenlijk vind het het best luxe voelen soms.
Ik weet dat ik zwanger kan worden, ik heb al een kind (klinkt raar, maar kinderloos rammelen voelde voor mij echt pijnlijk door de onzekerheid of ik het ooit mee zou mogen maken) en ik weet ook dat we ooit een tweede willen.
Nu alleen nog even niet en omdat ik weet dat het over een tijdje wel gaat gebeuren kan ik ongeneerd dromen, fantaseren en wensen. Ooit.....
  maandag 14 mei 2007 @ 20:47:30 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_49378096
Dat heb ik ook wel Owlet. Het is inderdaad anders dan toen Ive er nog niet was. Nu weet ik dat het wel komt, de vraag is alleen wanneer. En vaak kan ik lekker dromen enzo, maar soms is het ook wel echt een heel diep verlangen. Het is net als Sinterklaas of mijn verjaardag vroeger. Ik weet dat het komt en dat is heel leuk, maar soms vind ik het nog veel te lang duren en vind ik het even niet zo leuk meer.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:20:32 #284
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49394785
Och de foto's van de tweeling Ik rammel weer flink mee
Ik rammelde eerst even op een lager pitje, vooral omdat ik me bedacht dat ik door m'n postnatale depressie het eerste jaar niet optimaal van Robin heb genoten, maar vandeweek het 3 weken oude kleindkind van mijn buren gezien en dan weer die foto's, de buiken, de kleine kleertjes... zucht, doe mij er nog maar 1! Maar goed, nog niet nu (it takes two to tango ) nog even wachten.... en dromen
En ik kan me inderdaad niet bedenken hoe ik het moet gaan doen met 2 kinderen, maar daar had ik de eerste keer ook niet uitgebreide ideeën over en dat is toch ook vanzelf goed gekomen En inderdaad die praktische redenen om het nog maar even niet te doen.. zwanger raken is geen garantie dat alles zo goed blijft
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_49430571
Er zouden van die aftelbanners voor rammelaars moeten zijn, he.
"Nog zoveel dagen tot de produktiestart" of zo.
  woensdag 16 mei 2007 @ 08:33:52 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49430767
Dat zou een leuke zijn idd!

Hoewel, er zijn toch banners die je helemaal zelf in kan vullen met wat erin staat?
***
  woensdag 16 mei 2007 @ 08:53:06 #287
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49431073
Het enige wat jammer is, is dat een heleboel mensen dat gewoon nog niet weten. Voor mij hangt het bijvoorbeeld geheel af van wanneer meneer denkt dat de situatie geschikt is. Maar wanneer dat is en welke voorwaarden er eventueel aan verbonden zouden zijn weet hij ook niet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49431081
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:33 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou een leuke zijn idd!

Hoewel, er zijn toch banners die je helemaal zelf in kan vullen met wat erin staat?
Geen idee.
pi_49431115
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het enige wat jammer is, is dat een heleboel mensen dat gewoon nog niet weten. Voor mij hangt het bijvoorbeeld geheel af van wanneer meneer denkt dat de situatie geschikt is. Maar wanneer dat is en welke voorwaarden er eventueel aan verbonden zouden zijn weet hij ook niet...
Dat is idd moeilijk dan. Maar ik lees hier ook regelmatig van mensen die nog vijf pilstrips te gaan hebben of zo.
  woensdag 16 mei 2007 @ 08:55:41 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49431127
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het enige wat jammer is, is dat een heleboel mensen dat gewoon nog niet weten. Voor mij hangt het bijvoorbeeld geheel af van wanneer meneer denkt dat de situatie geschikt is. Maar wanneer dat is en welke voorwaarden er eventueel aan verbonden zouden zijn weet hij ook niet...
Tuurlijk, maar het idee is toch best leuk.
***
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:10:25 #291
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49435129
En dan tegen je lief roepen: "ja, mijn banner zegt dat we nu gaan klussen, of je nou wil of niet!"

BE, ik snap dat je gewend bent aan dit topic, maar ga jij nou even snel weg hier! Jij bent even uitgerammeld
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:06:37 #292
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49437153
Welnee, ze gaat gewoon verder rammelen voor een tweede...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:11:17 #293
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49437329
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:59:37 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_49535568
Excuses voor de geluidsoverlast van gisteravond. Dat gerammel dat luid en duidelijk te horen was, dat was ik. Sorry, kon er echt niets aan doen, moeten ze me maar geen tweeling van een maand oud in handen duwen.

Gisteravond dus op kraamvisite geweest bij een collega van een vriend. Twee hummels van net een maand oud, allebei net zes pond. Zo gaaf. Ook leuk om te zien dat vriendlief zo goed met die kleintjes omgaat. Gewoon vasthouden zonder benauwd te kijken. Toen we terugreden was het ineens zo van he over een jaar hebben wij misschien ook wel zo'n ukje in huis. Zucht.
Voorlopig houd ik het maar bij het in mijn gedachten honderd keer opnieuw inrichten van de babykamer en maak ik me druk om de komende verbouwing. Wat ooit de babykamer moet worden is nu nog een veredelde inloopkast gevuld met ikeakasten. Maar omdat de nieuwe kamers op zolder iets minder hoog worden, kunnen die kasten daar niet meer in. Dus nieuwe kasten. Maar iedereen blijft maar vragen: waarom laat je de kasten dan niet beneden staan? Duhhuh, gaat toch niet in de babykamer...maar ja, dat ga ik ze voorlopig maar even niet vertellen.

Hoe gaat het met de andere rammelaars? Zijn er nog weggesmeten pilstrippen gesignaleerd?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:41:50 #295
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49536473
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:59 schreef mefke79 het volgende:
Excuses voor de geluidsoverlast van gisteravond. Dat gerammel dat luid en duidelijk te horen was, dat was ik. Sorry, kon er echt niets aan doen, moeten ze me maar geen tweeling van een maand oud in handen duwen.

Gisteravond dus op kraamvisite geweest bij een collega van een vriend. Twee hummels van net een maand oud, allebei net zes pond. Zo gaaf. Ook leuk om te zien dat vriendlief zo goed met die kleintjes omgaat. Gewoon vasthouden zonder benauwd te kijken. Toen we terugreden was het ineens zo van he over een jaar hebben wij misschien ook wel zo'n ukje in huis. Zucht.
Voorlopig houd ik het maar bij het in mijn gedachten honderd keer opnieuw inrichten van de babykamer en maak ik me druk om de komende verbouwing. Wat ooit de babykamer moet worden is nu nog een veredelde inloopkast gevuld met ikeakasten. Maar omdat de nieuwe kamers op zolder iets minder hoog worden, kunnen die kasten daar niet meer in. Dus nieuwe kasten. Maar iedereen blijft maar vragen: waarom laat je de kasten dan niet beneden staan? Duhhuh, gaat toch niet in de babykamer...maar ja, dat ga ik ze voorlopig maar even niet vertellen.

Hoe gaat het met de andere rammelaars? Zijn er nog weggesmeten pilstrippen gesignaleerd?
Hmm ik heb niets gehoord (slechthorend) maar voelde wel aardschokken hier, van 4 op de schaal van Richter ofzo...

En de pil is er al een half jaar uit hier. Helaas zijn er condooms voor in de plaats gekomen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:59:05 #296
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49548081
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:59 schreef mefke79 het volgende:
Excuses voor de geluidsoverlast van gisteravond. Dat gerammel dat luid en duidelijk te horen was, dat was ik.
ah, dat was jij dus! Ik dacht al, waarom blaft onze hond toch zo?! Maar die voelde vast je gerammel aan!
quote:
Hoe gaat het met de andere rammelaars? Zijn er nog weggesmeten pilstrippen gesignaleerd?
nog steeds een staafje in mn arm hoor!
Toch heeft het ook wel voordelen dat we veel zwangerschappen in de kennisenkring/familie hebben; samen hebben we de afgelopen dagen al veel zitten fantaseren over de kinderkamer en over zowel een jongens als meidennaam het al weken eens.
Vriend van mn man word vader, en volgens mij heeft dat hem wel een beetje aan het denken gezet.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zondag 20 mei 2007 @ 14:36:35 #297
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49570076
Ik zag net een aflevering van de kraamafdeling. Ik.wil.een.baby!

En nu word ik heen en weer geslingerd tussen verstand: wachten op iets meer financiële zekerheid (dat kan alleen nog wel maanden/jaren? duren) en gevoel: baby! nu!

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49571627
Dat soort programma´s vermijd ik dan ook altijd!
pi_49572854
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef texelonia het volgende:
Ik zag net een aflevering van de kraamafdeling. Ik.wil.een.baby!

En nu word ik heen en weer geslingerd tussen verstand: wachten op iets meer financiële zekerheid (dat kan alleen nog wel maanden/jaren? duren) en gevoel: baby! nu!

Ik zat het ook al te kijken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 20 mei 2007 @ 19:58:44 #300
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49581905
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef texelonia het volgende:
Ik zag net een aflevering van de kraamafdeling. Ik.wil.een.baby!

En nu word ik heen en weer geslingerd tussen verstand: wachten op iets meer financiële zekerheid (dat kan alleen nog wel maanden/jaren? duren) en gevoel: baby! nu!

Doe maar baby! Nu! Financiële zekerheid is toch een wassen neus... Of je moet opeens de loterij winnen, maar daar moet je niet vanuit gaan. Die 10 miljoen is namelijk voor mij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:25:26 #301
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_49649633
Hier een mederammelaar onder een kloon! Er lezen teveel bekenden hier mee om openbaar te gaan rammelen....dus stiekem even undercover!

Vriendje en ik zijn er uit...het rammelen is bij beide zo erg dat we er volgende maand voor gaan!
Er spelen op dit moment een paar dingen die we eerst even voorbij laten gaan en dan gaat volgende maand de anticonceptie de deur uit!
Dus het openbaar rammelen is begonnen....en ow ow ow wat duurt het wachten nu lang!

Lees hier al een tijd mee en vind het erg leuk om nu (stiekem wel te verstaan) mee te rammelen!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')