abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:16:09 #1
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_47083417

Stuur dit bericht via de email en je eventuele website door aan alle mensen, die je kent, in het bijzonder vrouwen.
Hopelijk kunnen we hiermee een email ketting op gang zetten en op die wijze effectieve stappen ondernemen tegen cosmetische producenten. Dit omdat de schoonheidsidustrie de aanleiding vormt voor het creeren van een negatief zelfbeeld bij vrouwen (en mannen natuurlijk ook niet te vergeten).

Dit alles naar aanleiding van de documentaire Beperkt Houdbaar, te vinden op www.beperkthoudbaar.info

De uitzending kan worden bekeken via de volgende link: klik hier

Het gaat hier om een documentaire waarin een krachtige analyse wordt gegeven van de huidige tijdsgeest waarbij de economie steeds verder ons lichaam binnendringt. Sunny Bergman laat zich, net als in haar vorige films, inspireren door haar persoonlijke leven. Op 34-jarige leeftijd is Sunny bang om binnenkort niet meer aantrekkelijk te zijn, terwijl ze tegelijkertijd boos is dat vrouwen voortdurend op hun uiterlijk beoordeeld worden. Deze innerlijke tegenstrijdigheid is de drijfveer voor een filmische zoektocht door een wereld waar vrouwen na hun 35ste niet langer houdbaar zijn. De cosmetische industrie vaart er wel bij en laat niet na Bergman en andere vrouwen te wijzen op hun tekortkomingen. Van kraaienpootjes tot schaamlippen, van hangborsten tot zadeltassen. Overal laat Bergman zich aan een kritische blik onderwerpen door plastische chirurgen, die graag het mes in haar zouden willen zetten. Ook gaat ze verhaal halen bij glossy's als de Cosmopolitan. Waarom schenken ze zoveel aandacht aan het uiterlijk, terwijl ze ook prediken dat vrouwen zelfstandig en vrijgevochten moeten zijn? Of is dat geen tegenstelling?
Regie: Sunny Bergman.


Klacht indienen tegen de schoonheidsindustrie vanwege psychische schade als gevolg van het schoonheidsideaal kan via de volgende weblink: klik hier
Een toelichting staat hier en de vragenlijst zelf kunt u daar vinden.

Oftewel: Krijgt u een negatief zelfbeeld van het kijken naar beelden van onrealistische schoonheid?
Denkt u hierdoor psychische schade te hebben opgelopen?
Vindt u dat reclame eerlijker moet worden?

U kunt actie ondernemen!! Vul de vragenlijst in en schrijf een geautomatiseerde brief aan een cosmetische producent. Beperkthoudbaar.info zal dan de vragenlijsten inventariseren en de brieven verzamelen.
pi_47083651
Zie ook: Holland Doc:
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47094126
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:16 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[afbeelding]
Stuur dit bericht via de email en je eventuele website door aan alle mensen, die je kent, in het bijzonder vrouwen.
Hopelijk kunnen we hiermee een email ketting op gang zetten en op die wijze effectieve stappen ondernemen tegen cosmetische producenten. Dit omdat de schoonheidsidustrie de aanleiding vormt voor het creeren van een negatief zelfbeeld bij vrouwen (en mannen natuurlijk ook niet te vergeten).

Dit alles naar aanleiding van de documentaire Beperkt Houdbaar, te vinden op www.beperkthoudbaar.info

De uitzending kan worden bekeken via de volgende link: klik hier

Het gaat hier om een documentaire waarin een krachtige analyse wordt gegeven van de huidige tijdsgeest waarbij de economie steeds verder ons lichaam binnendringt. Sunny Bergman laat zich, net als in haar vorige films, inspireren door haar persoonlijke leven. Op 34-jarige leeftijd is Sunny bang om binnenkort niet meer aantrekkelijk te zijn, terwijl ze tegelijkertijd boos is dat vrouwen voortdurend op hun uiterlijk beoordeeld worden. Deze innerlijke tegenstrijdigheid is de drijfveer voor een filmische zoektocht door een wereld waar vrouwen na hun 35ste niet langer houdbaar zijn. De cosmetische industrie vaart er wel bij en laat niet na Bergman en andere vrouwen te wijzen op hun tekortkomingen. Van kraaienpootjes tot schaamlippen, van hangborsten tot zadeltassen. Overal laat Bergman zich aan een kritische blik onderwerpen door plastische chirurgen, die graag het mes in haar zouden willen zetten. Ook gaat ze verhaal halen bij glossy's als de Cosmopolitan. Waarom schenken ze zoveel aandacht aan het uiterlijk, terwijl ze ook prediken dat vrouwen zelfstandig en vrijgevochten moeten zijn? Of is dat geen tegenstelling?
Regie: Sunny Bergman.


Klacht indienen tegen de schoonheidsindustrie vanwege psychische schade als gevolg van het schoonheidsideaal kan via de volgende weblink: klik hier
Een toelichting staat hier en de vragenlijst zelf kunt u daar vinden.

Oftewel: Krijgt u een negatief zelfbeeld van het kijken naar beelden van onrealistische schoonheid?
Denkt u hierdoor psychische schade te hebben opgelopen?
Vindt u dat reclame eerlijker moet worden?

U kunt actie ondernemen!! Vul de vragenlijst in en schrijf een geautomatiseerde brief aan een cosmetische producent. Beperkthoudbaar.info zal dan de vragenlijsten inventariseren en de brieven verzamelen.
Denk jij nu serieus dat vrouwen in de pre-historie zich geen zorgen maakte over hun uiterlijk? Natuurlijk wel, zodra ze ouder en lelijker werden keek niemand meer naar ze om en waren ze niet meer beschermd. Dit zit gewoon genetisch in een vrouw, draai het dus niet om, de schoonheidsindustrie springt in op het schoonheidsideaal die een vrouw genetisch in zich heeft zitten. Of wil je soms God of de natuur aanklagen?

Ik kan daar altijd zo weinig respect voor op brengen, vrouwen die verbitterd zijn omdat ze zichzelf niet meer mooi vinden gaan in de plaats van hun eigen problemen te handelen de schuld op andere mensen afgeven, om te kotsen.

Krijg dit maar in je hoofd: elke vrouw uit elke tijd wil er zo goed mogelijk uit zien om ze de beste man aan de haak te slaan (wat vroeger gelijk stond aan overlevingskansen).
pi_47094769
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:32 schreef honderd het volgende:

[..]

Denk jij nu serieus dat vrouwen in de pre-historie zich geen zorgen maakte over hun uiterlijk? Natuurlijk wel, zodra ze ouder en lelijker werden keek niemand meer naar ze om en waren ze niet meer beschermd. Dit zit gewoon genetisch in een vrouw, draai het dus niet om, de schoonheidsindustrie springt in op het schoonheidsideaal die een vrouw genetisch in zich heeft zitten. Of wil je soms God of de natuur aanklagen?

Ik kan daar altijd zo weinig respect voor op brengen, vrouwen die verbitterd zijn omdat ze zichzelf niet meer mooi vinden gaan in de plaats van hun eigen problemen te handelen de schuld op andere mensen afgeven, om te kotsen.

Krijg dit maar in je hoofd: elke vrouw uit elke tijd wil er zo goed mogelijk uit zien om ze de beste man aan de haak te slaan (wat vroeger gelijk stond aan overlevingskansen).
dat klopt, er is altijd al een schoonheidsideaal geweest. een kleine groep vrouwen die eruit zagen zoals iedereen dat wel wilde. maar het waren wel echte vrouwen. het probleem tegenwoordig is, dat het 'ideaal' nu een onrealistische versie van de werkelijkheid is.
pi_47095107
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:47 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat klopt, er is altijd al een schoonheidsideaal geweest. een kleine groep vrouwen die eruit zagen zoals iedereen dat wel wilde. maar het waren wel echte vrouwen. het probleem tegenwoordig is, dat het 'ideaal' nu een onrealistische versie van de werkelijkheid is.
Het schoonheidsideaal voor 90% van de vrouwen is altijd onrealistisch geweest, en dit zou ook altijd zo blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')