abonnement Unibet Coolblue
pi_47017665
Hallo,

Ik heb een oude Arizona (=Philips) tv.
Deze kan ik aansluiten op een DVD speler met SCART. Als ik de dvd speler aanzet wordt automatisch het videokanaal geselecteerd zodat ik een dvd kan zien. Als ik de dvd weer uitzet wordt weer de gewone zenders geselecteerd.

Nu wil ik mijn computer aansluiten op mijn televisie. Ik heb de een composiet (zo'n gele tulpstekker) en geluidskabels aangesloten op een SCART adapter en deze in de tv gedaan, met de schakelaar op IN. De instellingen op mijn computer zijn ook ok, gelezen op verschillende websites.

Het enige probleem is nu volgens mij dat ik het videokanaal moet selecteren op de tv, maar ik weet niet hoe. Mijn afstandsbediening heeft hier geen knop voor, en zoals ik al zei, bij mijn dvd speler wordt het videokanaal automatisch geselecteerd.

Hoe kan de dvd speler het video kanaal automatisch selecteren en hoe kan ik het videokanaal zelf selecteren zodat ik mijn computer erop kan aansluiten?

Alvast bedankt voor tips!
groeten
pi_47017912
heb je op je afstandbediening geen knop met een vierkantje en een pijltje dat naarrechts wijst? dat is namelijk het extern kanaal
Voer geen oorlog.....maar de eendjes
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:38:39 #3
111843 Cassius
Something's fucky
pi_47017953
Probeer anders een van de gewone kanalen te programmeren op kanaal 37 (meen ik). Dat is het videokanaal.
pi_47018033
Bij mijn ouwe Philips teeveetje zat het onder de 0 (nul).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47018087
heb je ook nog een typenr. van die tv, misschien zijn er nog ergens handleidingen te downloaden ?
pi_47018347
Uit mijn hoofd C-kanaal 34. Frequentie weet ik niet (meer)
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_47018437
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:49 schreef vertelmeer het volgende:
Uit mijn hoofd C-kanaal 34. Frequentie weet ik niet (meer)
Ik dacht 36.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:54:33 #8
10710 gday
propria cures
pi_47018530
Dat videokanaal (inderdaad kanaal 36 dacht ik) is volgens mij totaal iets anders dan het signaal dat via de scart binnenkomt. Dat gaat dus niet werken ...

Je moet namelijk overschakelen van de ene input (coax) naar de andere (scart).
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47018535
Bij de tv's die wij hebben gehad was het altijd zender 0
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_47018618
Ehm...kanaal 32 (bij mij) ?
pi_47018705
al die kanalen die opgenoemd worden is volgens mij alleen voor coax, scart is meestal een extern kanaal
Voer geen oorlog.....maar de eendjes
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:00:27 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47018735
A) SCART heeft geen hol te maken met standaard frequentie van videorecorders.
B) Philips zette hem vroeger op "0" (voornamelijk de slaapkamer televisies) of op "AV". Tegenwoordig zit-ie op EXT.

Overigens heeft Philips nog wel wat oude handleidingen online staan. Du misschien valt er aan de hand van het type nog e.e.a. te achterhalen.
So we just called him Fred
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 maart 2007 @ 16:00:27 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47018736
Bij mij op ijn oude toestel meot ik op het ext1 kanaal gaan zitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:01:41 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47018779
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:59 schreef obelixdegexte het volgende:
al die kanalen die opgenoemd worden is volgens mij alleen voor coax, scart is meestal een extern kanaal
en daar is volgens mij een vierkantje met een pijltje, zoals al eerder genoemd
pi_47018792
Zal wel aristona zijn maar volgens mij was dat kanaal 36.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_47018850
het tekentje links boven de knop

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:05:33 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47018933
Moet-ie natuurlijk wel precies die afstandsbediening hebben...
So we just called him Fred
pi_47018957
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:05 schreef FredvZ het volgende:
Moet-ie natuurlijk wel precies die afstandsbediening hebben...
welnee, met een andere afstandsbediening waarop die knop zit gaat het ook werken
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:09:55 #19
10710 gday
propria cures
pi_47019100
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:02 schreef Deetch het volgende:
Zal wel aristona zijn maar volgens mij was dat kanaal 36.
Neeheeeee! Lees nou eens wat ik, obelixdegexte en FredvZ hebben gezegd ...

Merk lijkt me trouwens inderdaad Aristona.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47020013
mocht je geen afstands bediening meer hebben en je tv heeft geen knop om hem op scart te zetten dan is er nog wel een andere oplossing. Als je de scart converter openmaakt en op pin 8 12V zet dan schakelt de tv net als de dvd speler automatisch op scart...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_47021009
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:30 schreef henkmul001 het volgende:
Hallo,

Ik heb een oude Arizona (=Philips) tv.
Deze kan ik aansluiten op een DVD speler met SCART. Als ik de dvd speler aanzet wordt automatisch het videokanaal geselecteerd zodat ik een dvd kan zien. Als ik de dvd weer uitzet wordt weer de gewone zenders geselecteerd.

Nu wil ik mijn computer aansluiten op mijn televisie. Ik heb de een composiet (zo'n gele tulpstekker) en geluidskabels aangesloten op een SCART adapter en deze in de tv gedaan, met de schakelaar op IN. De instellingen op mijn computer zijn ook ok, gelezen op verschillende websites.

Het enige probleem is nu volgens mij dat ik het videokanaal moet selecteren op de tv, maar ik weet niet hoe. Mijn afstandsbediening heeft hier geen knop voor, en zoals ik al zei, bij mijn dvd speler wordt het videokanaal automatisch geselecteerd.

Hoe kan de dvd speler het video kanaal automatisch selecteren en hoe kan ik het videokanaal zelf selecteren zodat ik mijn computer erop kan aansluiten?

Alvast bedankt voor tips!
groeten
Probeer -1 of -2. Dus op de 0 drukken en dan één of twee keer 'omlaag' zappen.
pi_47023234
Bedankt voor alle replys.

Het is inderdaad een aristona tv, geen arizona Ik zie geen type, maar op de achterkant vind ik een stickertje met:
52KV2525 / 63B
PM069045 123633
220V 50Hz 50W
VHF+S+UHF

Als ik mijn dvdspeler aanzet, die met SCART verbonden is aan de tv, zie ik de letters EXT1.

-1 en -2 is het niet helaas. En kanaal 36 enzo weet ik niet waar ik dat kan zien?

Ik heb net mn tvkabel (van alle gewone netten) eruit gehaald en de dvd met composiet (die gele tulp) verbonden met de tv, die ingang zit er ook op namelijk. DVDtje laten spelen en alle zenders afgezocht. De tv kan het videokanaal op geen enkele frequentie vinden. Hij scant VH1, VH3 en UHF.

Op pin 8 een 12 V zetten is waarschijnlijk een oplossing maar nogal omslachtig.

Ik denk dat ik een universele afstandsbediening moet kopen die de tv handmatig op EXT1 kan zetten?
Ik heb een paar afstandsbedieningen van vrienden geprobeerd, maar deze werken allemaal niet op mijn televisie. Wat raar dat die dingen niet universeel zijn eigenlijk.

groeten!
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:46:41 #23
10710 gday
propria cures
pi_47024552
Zoals ik en anderen al zeiden is het inderdaad zinloos om dat kanaal te gaan zoeken. Het is überhaupt geen kanaal namelijk.

Ik zit ook al te denken in de richting van een universele afstandsbediening. Ik zou zo gauw geen andere oplossing weten. De gewone afstandsbedieningen zijn inderdaad overwegend verschillend per merk, en soms ook per type. Dat zal waarschijnlijk zijn om ook de reserve-afstandsbedieningen aan de man te kunnen krijgen ofzo ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:48:53 #24
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_47024625
zit er geen klepje op je tv ergens waar een ext knopje achter zit....
meestal zit er ook wel ergens een klepje nmlk
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_47025473
Post een foto van die tv, dan weet iemand misschien wel welk type het is, een foto van de afstandsbediening zou ook handig zijn.
Verder lijkt het mij sterk dat met je originele afstandbediening niet ff naar ext kunt zappen misschien moet je een of andere knop of combinatie enkele seconden indrukken.
Het beste wat je dus kunt doen is ff het type zien te achterhalen en een handleiding zoeken. Als je nog een videorecorder hebt staan kun je natuurlijk ook daar de scart op aansluiten en via die videorecorder naar je pc scherm kijken.

(dat kanaal wat hierboven meermaals wordt genoemd heeft niks met scart te maken maar als je die scart op je vcr aan zou sluiten kun je dat kanaal natuurlijk wel gebruiken, maar dan lever je wel wat kwaliteit in)
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:40:51 #26
10710 gday
propria cures
pi_47026630
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:14 schreef endemion het volgende:
(dat kanaal wat hierboven meermaals wordt genoemd heeft niks met scart te maken maar als je die scart op je vcr aan zou sluiten kun je dat kanaal natuurlijk wel gebruiken, maar dan lever je wel wat kwaliteit in)
Doorlussen bedoel je? Dat zou eventueel ook wel een oplossing zijn ja, al ben ik er niet zeker van dat de TV dan automatisch over zou schakelen eigenlijk ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47026748
quote:
Mijn afstandsbediening heeft hier geen knop voor
als het de originele ab betreft lijkt me dat erg sterk.
Scheren is voor schapen!
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:46:04 #28
10710 gday
propria cures
pi_47026857
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:43 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

als het de originele ab betreft lijkt me dat erg sterk.
Ja ik kan het me ook echt niet voorstellen eigenlijk ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47029787
Het zal wel geen originele ab zijn dan...

Ik koop morgen een universele ab, dan gaat het hopelijk wel!
pi_47037089
als je een dvd bekijkt kun je dan wel zappen tussen de gewone zenders en je dvd?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 maart 2007 @ 23:14:21 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_47037413
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:03 schreef boegschroef het volgende:
het tekentje links boven de knop

[afbeelding]
heb je dat linker bovenste knopje niet?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_47040399
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:49 schreef henkmul001 het volgende:
Het zal wel geen originele ab zijn dan...

Ik koop morgen een universele ab, dan gaat het hopelijk wel!
Haal dan wel een fatsoenlijke anders ben je waarschijnlijk even ver van huis (je moet dan aan zo'n 80 ¤ denken, leerfunctie ook erg belangrijk).
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:56:56 #33
10710 gday
propria cures
pi_47040600
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:47 schreef endemion het volgende:

[..]

Haal dan wel een fatsoenlijke anders ben je waarschijnlijk even ver van huis (je moet dan aan zo'n 80 ¤ denken, leerfunctie ook erg belangrijk).
Niet mee eens. Een willekeurig elcheapo-geval moet ook zo'n knop hebben, en een Aristona zal het daar waarschijnlijk ook best mee doen.

Ik zou hier echt geen ¤80,- voor neerleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door gday op 08-03-2007 01:11:25 ]
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:10:19 #34
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_47040829
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:47 schreef endemion het volgende:

[..]

Haal dan wel een fatsoenlijke anders ben je waarschijnlijk even ver van huis (je moet dan aan zo'n 80 ¤ denken, leerfunctie ook erg belangrijk).
ik heb een universele Afstandsbediending van 9 euro en werkt prima hoor!!
pi_47041274
Die goedkope werken wel maar ik neem toch aan dat zo'n ding als complete vervanger moet dienen. Dan kom je r niet met zo'n cheapo gevalletje. Ik heb ook 3 van die cheapo gevalletjes liggen maar er zijn altijd functies die ze niet hebben. En werken daarom niet als complete vervanger.
Verder heb je met zo'n ding van een ¤'tje of 80 (mediamarkt heeft misschien wel iets goedkoper) ok meteen de mogelijkheid om al je ir ab's te vervangen.
Denk dat dat op de langere termijn toch zo heel duur niet is.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 01:50:13 #36
10710 gday
propria cures
pi_47041290
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 01:48 schreef endemion het volgende:
Die goedkope werken wel maar ik neem toch aan dat zo'n ding als complete vervanger moet dienen. Dan kom je r niet met zo'n cheapo gevalletje. Ik heb ook 3 van die cheapo gevalletjes liggen maar er zijn altijd functies die ze niet hebben. En werken daarom niet als complete vervanger.
Verder heb je met zo'n ding van een ¤'tje of 80 (mediamarkt heeft misschien wel iets goedkoper) ok meteen de mogelijkheid om al je ir ab's te vervangen.
Denk dat dat op de langere termijn toch zo heel duur niet is.
Op zich zou je wat mij betreft wel gelijk hebben als het niet zou gaan om het kunnen selecteren van de TV-out. Persoonlijk gebruik ik dat misschien ééns per week, en ik zou het daarom absoluut geen ¤80,- waard vinden. Ik zou het prima vinden om een afstandsbediening van een paar euro te gebruiken voor alleen die ene functie die ik zelf één of misschien twee keer per week zou gebruiken.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_47041385
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 01:50 schreef gday het volgende:

[..]

Op zich zou je wat mij betreft wel gelijk hebben als het niet zou gaan om het kunnen selecteren van de TV-out. Persoonlijk gebruik ik dat misschien ééns per week, en ik zou het daarom absoluut geen ¤80,- waard vinden. Ik zou het prima vinden om een afstandsbediening van een paar euro te gebruiken voor alleen die ene functie die ik zelf één of misschien twee keer per week zou gebruiken.
Tja misschien, ik ben gewoon erg lui dus voor mij heeft 1 kleine duimbeweging voorrang o een volledige lichaamsbeweging (opstaan/zitten andere ab pakken). Maja is maar net wat je wilt.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:49:53 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47042897
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:06 schreef henkmul001 het volgende:
Ik heb net mn tvkabel (van alle gewone netten) eruit gehaald en de dvd met composiet (die gele tulp) verbonden met de tv, die ingang zit er ook op namelijk. DVDtje laten spelen en alle zenders afgezocht. De tv kan het videokanaal op geen enkele frequentie vinden. Hij scant VH1, VH3 en UHF.
Zoals ik al zei: dat heeft echt helemaal niks met elkaar te maken.
quote:
Wat raar dat die dingen niet universeel zijn eigenlijk.
Nieuwe tijden, nieuwe functie, nieuwe technieken.

Je moet trouwens bij een universele afstandsbediening wel goed kijken of je het goede nummertje hebt ingesteld, want soms dan denk je dat je de goede hebt, maar dan werkt net dat ene knopje niet.
So we just called him Fred
pi_47044829
Voor wat betreft het "zappen" onder nul met de afstandbediening: onze tv (ook Aristona, uit 2000) heeft de mogelijkheid om "actieve zenders" in te stellen. Met de afstandbediening kan je dan alleen naar die zenders toe. Met de drukknopjes op de tv zelf komen wel alle kanalen voorbij.

Onze dvd-recorder zat op scart1, en na een verplaatssessie op scart2. Duurde even tot ik er achter kwam wat ik 6 jaar eerder ingesteld had.

Deze instellingen (indien dit het is) zijn instelbaar in het menu.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_47068706
Universele ab gekocht, 10 e, nu kan ik de tv op EXT1 zetten, en werkt het

Een vriend van mij heeft dit ook gedaan, maar hij krijgt alleen zwart-wit beeld? Weten jullie hoe dit kan? Hij gebruikt een S-video kabel naar een SCART adapter in zn tv.
pi_47068901
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:18 schreef henkmul001 het volgende:
Universele ab gekocht, 10 e, nu kan ik de tv op EXT1 zetten, en werkt het

Een vriend van mij heeft dit ook gedaan, maar hij krijgt alleen zwart-wit beeld? Weten jullie hoe dit kan? Hij gebruikt een S-video kabel naar een SCART adapter in zn tv.
kan verschillende dingen zijn. PAL of NTSC setting, de s-video kabel, het scart adaptertje...en evt. heeft hij er zelfs een converter bij nodig. ik heb het andersom scart uit m'n digital set top box naar s-video op m'n beamer...en daar moest een rgb naar s-video converter tussen van zo'n 100 euro om het beeld in kleur te krijgen.
pi_47069925
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:18 schreef henkmul001 het volgende:
Universele ab gekocht, 10 e, nu kan ik de tv op EXT1 zetten, en werkt het

Een vriend van mij heeft dit ook gedaan, maar hij krijgt alleen zwart-wit beeld? Weten jullie hoe dit kan? Hij gebruikt een S-video kabel naar een SCART adapter in zn tv.
Niet alle SCART aansluitingen c.q. TV's accepteren S-Video als input. Als de TV meedere SCART aansluitingen heeft dan gewoon een andere aansluiting op de TV proberen. Vaak is het op (wat oudere) TV's met 2 SCARTS zo dat SCART 1 RGB accepteert en SCART 2 S-Video. Werkt dat ook niet dan zul je terug moeten vallen op composiet video (laagste kwaliteit). Je kunt S-Video omzetten naar composiet met een simpel verloopstukje, composiet is namelijk niets anders dan een videosignaal waarin luminantie (helderheid) en chrominantie (kleur) zijn samengevoegd. Voor de duidelijkheid: het gaat dan om zo'n verloopstukje:

pi_47081746
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:18 schreef henkmul001 het volgende:
Universele ab gekocht, 10 e, nu kan ik de tv op EXT1 zetten, en werkt het

Een vriend van mij heeft dit ook gedaan, maar hij krijgt alleen zwart-wit beeld? Weten jullie hoe dit kan? Hij gebruikt een S-video kabel naar een SCART adapter in zn tv.
Z'n TV kan geen s-video aan.
Ik heb mijn oude TV destijds aangesloten met scartblokje en kabels van een video-camera, dat was composiet (gelukkig) en toen werkte het wel. Kon de dure en mooie s-videokabel terug naar de winkel

Maar zo'n verloopdingetje als hierboven kan ook.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47089245
tja zn computer heeft alleen s-video aansluiting, dus ik denk dan zon verloopstukje de oplossing is.

Bedankt voor alle tips!
pi_85846402
ik heb ook een wat oudere Philips tv en ik probeer ook het av kanaal te vinden maar dat krijg ik niet voor elkaar. de zender indeling is van 0 tm 39 en onder de nul krijg je meteen 39 dus geen av kanaal.
wie kan mij helpen? mail me aub naar ktm33@live.nl
thx
pi_85848178
Hou oud is "wat ouder"?

Zit er wel een scartaansluiting op of alleen een coax ingang?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:51:27 #47
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_85850726
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:43 schreef ktmjoost het volgende:
ik heb ook een wat oudere Philips tv en ik probeer ook het av kanaal te vinden maar dat krijg ik niet voor elkaar. de zender indeling is van 0 tm 39 en onder de nul krijg je meteen 39 dus geen av kanaal.
wie kan mij helpen? mail me aub naar ktm33@live.nl
thx
bij sommige oude tv's die geen scart aansluiting hebben moet je met zenderzoeken gewoon de juiste frequentie van je VCR vinden

Zonder scart denk ik niet dat er een AV kanaal is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')