Kben namelijk zelf op zoek naar de juiste studie en de juiste Uni daarvoor.
Meningen verschillen, maar meerdere meningen kunnen een conclusie vormen
Nijmegen is een leuke stad, niet te groot, gezellig. KUN is best een goede universiteit met in ieder geval goede voorzieningen (splinternieuw sportcentrum, glasvezel-internetaansluitingen op veel studentenkamers, e-mail is goed geregeld etc.). De kwaliteit van de studie verschilt per faculteit. Zo staat geneeskunde hoog aangeschreven maar informatica minder. Overigens wordt iedere studie om de zoveel jaar geevalueerd (gevisiteerd noemt men dat) en er wordt dan vergeleken tussen dezelfde studierichtingen op verschillende universteiten. Deze rapporten zijn openbaar, en waarschijnlijk verkrijgbaar op de universiteit waar je heen wil als je er naar vraagt.
quote:Misschien is het handig aan te geven welke studie je in gedachten hebt?
Op vrijdag 25 januari 2002 11:03 schreef Zeo-kz het volgende:
Kwilde vragen of men hun ervaring op hun universiteit hier wil delen.Kben namelijk zelf op zoek naar de juiste studie en de juiste Uni daarvoor.
Meningen verschillen, maar meerdere meningen kunnen een conclusie vormen
Ik woon in Den Haag en verder weg als Utrecht heb ik er niet voor over om te reizen.
Misschien wel wanneer ik op kamers ga, maar hoe makkelijk zijn die nog tegenwoordig te vinden. Hier in DH moet je al minstens 1 jaar wachten.
Mijn interesses liggen bij Filosofie, Sociologie, Film, (fiscale) rechten en mischien nog wel meer maar dat weet ik zelf dan niet eens.
Dus de UvA is misschien niet zo'n goede, als ik in eerste instantie gedacht had. Maar ja, tis wel een stukkie dichterbij als Nijmegen.
Weten jullie misschien ook, in het geval dat, waar ik kan zoeken naar kamers in de regio van Uni's?
quote:De UvA is prima, je moet alleen wel door een enorme bureaucratie heen worstelen.
Op vrijdag 25 januari 2002 11:50 schreef Zeo-kz het volgende:
...Dus de UvA is misschien niet zo'n goede, als ik in eerste instantie gedacht had. Maar ja, tis wel een stukkie dichterbij als Nijmegen.
...
Veel persoonlijke aandacht, niet van die collegezalen met 500 man enzo. Kleinschalige stad. Veel te veel technische studies, dus veel [mijnmeningmode]Nerds[/mijnmeningmode] en weinig vrouwen. Lekker computer netwerkje. Leuk uitgaan (voor 1,5 jaar, daarna wordt het SAAI!.. alleen de Kapsalon is gaaf) .. en zo kan ik nog wel even doorgaan..
Greetz,
SnuggLe
quote:Ja daar heb ik al wat meer over gehoord..
Op zondag 27 januari 2002 18:59 schreef SnuggLe het volgende:
Lekker computer netwerkje
Universiteit Utrecht(uithof): Gezellige uitstraling, gezellig ingericht, wat afwisseling, goede kwaliteit lessen, wel rommelig ingericht, soort van campus-gevoel, aardige en gezelligere mensen en leraren, een meer we-staan-voor-je-klaar-houding. (+/- 15 minuten met de stadsbus vanaf het station)
Vu is in Amsterdam is meer kwaliteit (Economie bijvoorbeeld) maar voor algemeen rechten is Leiden errug goed.
Faciliteiten zijn niet altijd om over naar huis te schrijven, maar ook hier zijn weer grote verschillen waarneembaar.
is wel een relaxte studie, zo'n 5 a 6 uurtjes college in de week (waar je toch niet heen gaat ) in het engels, dat wel, maar dat went wel.
verder is het niet zo moeilijk, en behalve college maak je wat teamprojectes, en das dus altijd wel leuk.
Kom maar naar de open dag joh !
(ps, het is een nieuwe studie, ik zit dus in het allereerste jaar van de studie, het lijkt wel op bedrijfswetenschappen geloof ik )
quote:Mmmz.... haha... ik ga sociologie doen daar in Amsterdam............
Op vrijdag 25 januari 2002 11:50 schreef Zeo-kz het volgende:Mijn interesses liggen bij Filosofie, Sociologie, Film, (fiscale) rechten en mischien nog wel meer maar dat weet ik zelf dan niet eens.
- personelijke sfeer, ook bij grote studies.
- hoge kwaliteit onderwijs, zowel in mijn personelijke ervaring als in tests (oa in de Elsevier test boven de andere technische universiteiten geeindigd, vlak boven Eindhoven en met ruime voorsprong op Delft)
- vooruitstrevende universiteit, commerciele instelling
- breed studie-aanbod, vooral technisch, maar ook 'normaal' (bv. Bestuurskunde, Toegepaste Onderwijskunde, Communicatie-wetenschappen, psychologie, etc.)
- campus, waar je heel veel kan flikken zonder zeurende buren, alle mogelijke sportfaciliteiten bij de hand hebt, en waar binnen kruip-afstand minstens 10 vrienden hebt wonen. Erg leuke woonplek.
- goed georganiseerd studenten-activisme / -verenigingen
- lage kamernood tov andere studentensteden. Huren zijn daardoor ook goed betaalbaar.
- het snelste internet/netwerk (thuis!) in Nederland tegen een heel zacht prijsje
- gezellige stad
Negatief
- geen grote uitgaansgelegenheden, maar vrij kleinschalig. Voor een echte grote disco moet je al snel naar de Index in Duitsland.
- lage kwaliteit mensa
- er lopen wat mensen rond met minder ontwikkelde sociale vaardigheden, de zogenaamde 'nerds'. (tegen-argument: je kan toch nergens met iedereen opschieten)
- geen nacht-OV (niet in randstad)
Angel of Def
quote:Hm, op de Oude Manhuis Poort hebben we een Coca-cola automaat, met, jawel, Coca Cola erin en geen Pepsi.
Op vrijdag 01 maart 2002 23:44 schreef Claudia_x het volgende:
De UvA heeft een liaison met Pepsi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |