abonnement Unibet Coolblue
pi_54866100
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:20 schreef Pwn_zoon het volgende:
Overigens gaat dit topic over de filmset en de locaties, voor andere dingen moet je hier wezen :
Flodder! [Zowel voor serie als film]
True, excuse moi
pi_54866414
Tegenwoordig zit trouwens in het gebouw van de filmset (Bolderweg 22) een gieterij:

http://www.soestergieterij.nl/
  woensdag 28 november 2007 @ 00:24:32 #228
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_54881817
Dit zijn de credits uit Flodder 3:



De vliegveldscene is dus niet opgenomen in Rijswijk, maar op Schiphol en Rotterdam-Zestienhoven.
Raadhuis de Paauw in Wassenaar is waar de trouwerij van Ma Flodder zou gebeuren.
Het Cafe is niet dezelfde als in Floder 1, is denk ik in Den Haag opgenomen ("Koffiehuis Joop").
Weet niet of dit nog bestaat.
De Tennisclub is in deel 3 in Amsterdam opgenomen.

Die kerel die Zonnedael opblaast met de benzinetruck heeft een kaart bij zich.
Ik heb hier een compositie gemaakt van enkele screenshots:



Komt denk ik niet 100% overeen met film 1, maar toch bijzonder interressant!
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_54885085
Gaaf die compositie van de kaart! Mis alleen de tennisclub?

Ow, ik zie opeens dat je die rechtsonder hebt ingetekend!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 29 november 2007 @ 19:48:45 #230
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_54926986
Ik ga er binnenkort heen , maar is er helemaal niets meer te zien op de set ?
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:12:57 #231
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_54938124

op deze foto kun je goed zien dat big brother eris , links in het midden is een soort hoekig terrein met een hek erom gheen , daar is big brother en de rest van de set was toen misschien nog wel op zoonnedael te lijken
pi_54939359
Welkom "FlodderFan"

Die luchtfoto is al meerdere keren langsgekomen in dit topic

Bespaar je de moeite van er heen gaan, als je op de volgende link klikt kun je zien hoe het er op dit moment uitziet, onherkenbaar.

1http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=sr181dhf4w0r&style=o&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=12334367&encType=1


Even hele url kopieren en plakken
  zondag 2 december 2007 @ 02:20:34 #233
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_54983219
Cool, ik ben Flodder-fan vanaf de eerste serie die op TV kwam.
Was de eerste die de volledige serie op DVD bestelde, 10 tegelijk.

Ben ook nog in het echte Zonnedael geweest (Almere dus), heb er nog rondgesjouwd en foto's gemaakt.
Foto's zijn bijna exact hetzelfde als in het begin van dit topic.

Heb ook nog een whiskeyfles van ma Flodder bij hun uit de garage mee gepikt, die heeft jaren op mijn lkast gestaan. Nu issie weg, geen idee waar hij is gebleven.


Geinig dat er inmiddels meer fans zijn, ik (en mijn broer) hebben dagelijks de series op toendertijds nog VHS grijs gedraaid, en kennen elke dialoog, en elk straatbeeld/huis uit on s hoofd.

De 'gespiegelde' serie is volgens mij een shot me de Neutebooms, en hun brandende caravan achter de auto. Dan zie je in elk geval hun straat gespiegeld, terwijl hun huis eigenlijk al ontploft is. Het doorgezaagde stuur is me echter nooit opgevallen...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 2 december 2007 @ 02:29:31 #234
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_54983321
Het is trouwens gelul dat de serie om de dood van Coen gestopt is. Dit is een gerucht, wat door diverse site's door gebrekkige controle van hun bronnen verspreid is.

Er heeft namelijk jarenlang een interview met Tatjana op Google gestaan, waarin haar gevraagd werd hoelang de uitmelkerij van het idee Flodder nog door zou gaan.
Ze antwoordde toen dat dit echt het laatste seizoen was, en dat "Stefan en Coen er ook genoeg van... ehh, het is mooi geweest zo".
Stefan en Coen hadden er dus ook genoeg van.

Dat de 'dames' Maas en Geels later ruzie kregen en Flodder ongekend populair werd zal er toe hebben bijgedragen dat het desbetreffende interview nu verdwenen is.

Overigens moet ook Stefan De Walle kennelijk weinig hebben van zijn ex-Flodder tijdperk. In een interview verteld hij dat hij gelukkig een pruikje had bedwongen, om herkenning in het openbaar te voorkomen. Verder reed hij in de vakantie's wat in die roze wagen rond, en deed daarbuiten theater.
Toch jammer, een van de beste Nederlandse acteurs van de afgelopen jaren, die kennelijk zijn verleden verdoezeld.

Ook Nelly Frijda schijnt erg weinig met het haar beroemd makende verleden te hebben.
Ze is met name pissig dat de eeuwendurende herhalingen haar geen geld opleveren, zodat ze geen huis in Noord-Frankrijk kan kopen.

Vreemd dat alle ex-Flodder acteurs ook weinig in het nieuws treden. Zoals de heerlijke (lesbische ) Djunne-Ann (?)van Asten, Toet dus, of de ex-Henkie's, of van Putten, of de Neuteboompjes, enzovoort.


Goed, dit was het nu, misschien vertel ik nog wel es meer........
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zondag 2 december 2007 @ 11:52:57 #235
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54985917
Bert Andre ( Meneer Neuteboom ) komt in iedere geval voor in de Vlaamse serie "Sprookjes" die in de Efteling is opgenomen.

Van de 10 sprookjes die ik nu heb gezien ( 2 dvd's nog 3 te gaan) kwam hij er in 3 voor, in 1 was hij enkele de stem van een appelboom

Bert Andre is volgens mij de acteur die je het meest tegenkomt na flodder
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54987423
Inderdaad, die acteur zie je in best nog een aantal producties zowel voor als na Flodder.

Nelly is natuurlijk erg actief in he theater nog. Maar ik kan me voorstellen dat het balen is voor haar en de andere acteurs dat ze geen extra gelden krijgen voor herhalingen etc. Was het niet zo dat ze zelfs geen DVD aangeboden kregen toen de box set uit kwam? Toch wel heel triest..
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55007977
Dat zijn toch mindere kanten aan zo'n leuke serie. Heb laatst een interview gezien met Nelly Frijda en toen zei ze idd dat ze geen geld meer krijgt voor die herhalingen... misschien is dat juist de reden waarom het zo veel wordt herhaald
pi_55008026
dit is cool!
wie zaait zal oogsten.....
  maandag 3 december 2007 @ 14:56:29 #239
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55013580
ej pieter_pontiac


wil je die foto's plaatsen ?
lijkt mij wel leuk om ook andere te zien , ookal lijken ze erop !
weet iemand wanneer ze die huizen precies hebben afgebroken ?
  maandag 3 december 2007 @ 20:32:37 #240
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55020014
Ik ben bij de soesterij geweest ,
zeer vriendelijke mensen !
Ik mocht daar naar binnen en heb alles van binnen bekeken .
Ze vertelde precies wat waar was.
Het zwembad was ingegoten met cement en beton.
Was best leuk om te kijken en om de oude foto's te zien !
Ook ben ik even het terrein opgeweest wat inmiddels is verkocht aan het bedrijf dat zich bevind pal naast het terrein , ik kon de wegen wel herkennen maar de rest niet meer zo goed !
pi_55020433
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:30 schreef timovos het volgende:
Dat zijn toch mindere kanten aan zo'n leuke serie. Heb laatst een interview gezien met Nelly Frijda en toen zei ze idd dat ze geen geld meer krijgt voor die herhalingen... misschien is dat juist de reden waarom het zo veel wordt herhaald
Dat geldt ook voor het Zonnetje In Huis. Waren Kraaijkamp en Martine Bijl ook niet zo blij mee.
  maandag 3 december 2007 @ 21:57:44 #242
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55021838
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:32 schreef FlodderFan het volgende:
Ik ben bij de soesterij geweest ,
zeer vriendelijke mensen !
Ik mocht daar naar binnen en heb alles van binnen bekeken .
Ze vertelde precies wat waar was.
Het zwembad was ingegoten met cement en beton.
Was best leuk om te kijken en om de oude foto's te zien !
Ook ben ik even het terrein opgeweest wat inmiddels is verkocht aan het bedrijf dat zich bevind pal naast het terrein , ik kon de wegen wel herkennen maar de rest niet meer zo goed !
Cool was dat vandaag?

Want ik ben er wel langsgelopen op een regenachtige dag, maar had de moed verder niet
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  dinsdag 4 december 2007 @ 08:15:21 #243
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55027172
Ik had jammer genoeg geen camera bij de hand , Arthur , zou jij er foto's van kunnen maken ?
ik denk dat een heleboel mensen dat wel leuk zouden vinden , ik zou eht ook wel willen doen maar ik kom daar byna nooit
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:00:25 #244
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55028383
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:15 schreef FlodderFan het volgende:
Ik had jammer genoeg geen camera bij de hand , Arthur , zou jij er foto's van kunnen maken ?
ik denk dat een heleboel mensen dat wel leuk zouden vinden , ik zou eht ook wel willen doen maar ik kom daar byna nooit
Nouja, ik moet ook uit Den Haag komen hoor. Ik ben er toendertijd ( Half jaartje geleden) langs gelopen en omheen gelopen. Aan de achterzijde ter hoogte waar het flodder huis stond kon je zo over het hek heen. De pech is dat ze daar net bomen aan het snoeien waren en, toen ben ik maar doorgelopen.

Als ze echt zo aardig zijn als jij beweert dan wil ik volgende week wel even langs gaa,n ik heb een nieuwe camera aangeschaft en die moet ik nog uitproberen .

Alhorweel de grond zelf niet meer van de gieterij is, dus ik betwijfel of hun nog mogen zeggen of je erop mag
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55028721
Wauw wat leuk! Ook omdat ze zo aardig zijn! Zou super zijn als er foto's van kwamen
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:09:21 #246
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55035651
als je beleefd bent en je verteld een leuk verhaal >

' praktische opdracht voor school .....nederlandse soap...............flodder etc etc '
zeg voor de grap dat je in je presentatie ook zult zeggen dat er nu een hele goede gieterij is gevestigd
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:24:17 #247
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55044518
aan het eind van flodder 3 lijkt het net of zonnedael heel groot is.
Heel raar want dat is wel op het terrein aan de bolderweg 22.
Fraai hoe ze altijd zo raar kunnen filmen , echt respect !
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:03:12 #248
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_55046901
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:24 schreef FlodderFan het volgende:
aan het eind van flodder 3 lijkt het net of zonnedael heel groot is.
Heel raar want dat is wel op het terrein aan de bolderweg 22.
Fraai hoe ze altijd zo raar kunnen filmen , echt respect !
Dat laatste shot, bedoel je? Dat is volgens mij een digitaal shot.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 5 december 2007 @ 07:16:24 #249
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55049770
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:03 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dat laatste shot, bedoel je? Dat is volgens mij een digitaal shot.
Ja, opeens heel veel rook en een bevroren beeld
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 5 december 2007 @ 07:52:35 #250
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55049979
Dat ja !

Weet iemand trouwens hoelang de set nog heeft bestaan ,, nadat coen ( johnny) kwam te overleiden ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')