abonnement Unibet Coolblue
pi_46872844
Hey hallo allemaal,

Ik heb een kleine maar zeer leuke dijkwoning, ga hem volgende maand eens stevig opknappen. Heeft er iemand tips hoe ik deze woning iets ruimer kan laten lijken met kleur en verlichting..en welke kleuren zijn op dit moment de trend...en zijn er mensen die ook een vrij kleine woning hebben met de nodige tips wbt inrichting etc

please drop youre tips en alvast bedankt
pi_46873364
groen geel rood en een onzichtbare lamp.
Plays WoW, SOF II (gold ^^), BF2 (+SF), MOH:AA S,
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:01:30 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46873374
Lichte tinten, indirecte verlichting en daarnaast een paar spots, inrichten zo dat al het hoge aan de muren staat en in het midden alles laag. Geeft de illusie van leegte.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46881779
meldt zich met (ook) een klein huis met 4 ruimten van 7 x 4 .

Alle muren zijn gestuct en kalkwit gehouden als in RAL 9010 (offwhite)
Dit is ook de kleur wit, die gebruikt wordt in restauratiewerk.
De kozijnen in hoogglans 9010; de balken in hoogglans creme: Sikkens F 210.80
Het balkenplafond beneden is zo hoog mogelijk en strak tussen de balken gewerkt, waarin spotjes.
De spots op basis van een lichtplan van de keukenmeneer, zijn te regelen met een dimmer.

Alle leidingen van electriciteit, riool, gas, water lopen over de vloer van de verdieping, waarover een nieuwe
osb vloer is gelegd. Daaroverheen een planken vloer.
Daardoor werd het boven een dikke 10 cm minder hoog en dat kon (nog net).

Verder zo leeg / sober mogelijk ingericht met nodige meubilair.
Kleur komt van de kunst aan de muur en verse bloemen; een spiegel hier en daar.
Oh ja, en een rode kastenwand in de keuken.

Kwou dat het klaar was !
Anders kijk je voor een indruk in het topic Strippen & Bouwen hieronder in blauw.
En als je (nog) vragen hebt, lezen wij het wel weer.

Succes.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 03-03-2007 18:33:18 ]
pi_46897619
Tsja, de belangrijkste tips zijn al gegeven. Als een ruimte in een bepaalde richting erg kort lijkt, is het een idee om een horizontaal patroon op de wand, vloer of het plafond aan te brengen zodat de ruimte optisch langer lijkt. Uiteraard moet je de afwerkingen in een kleine ruimte wel rustig houden omdat alles veel sneller op je af komt. Spiegels zijn een hele goede manier om een ruimte groter te laten lijken, maar je moet vooral daar spaarzaam mee om gaan.

Overigens: een klein huis met ruimten van 4 bij 7 meter? Da's nog aardig ruim, vind ik. Maarja, ik woon alleen en ben ook geinteresseerd in kleine woningen (en heb geen geld voor een grote woning). :p
  zondag 4 maart 2007 @ 10:16:56 #6
167723 sanni
Acima de seu
pi_46898959
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:33 schreef TheGate het volgende:
Hey hallo allemaal,

Ik heb een kleine maar zeer leuke dijkwoning, ga hem volgende maand eens stevig opknappen.
Heeft er iemand tips hoe ik deze woning iets ruimer kan laten lijken

please drop youre tips en alvast bedankt
Ja, werk veel met spiegels,positioneer grote dingen aan de zijkanten van de woning en gooi
overbodige tierlantijntjes weg aangezien je ruimte wilt creeeren.
pi_46898990
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:16 schreef sanni het volgende:

[..]

Ja, werk veel met spiegels,positioneer grote dingen aan de zijkanten van de woning en gooi
overbodige tierlantijntjes weg aangezien je ruimte wilt creeeren.
Ik heb juist altijd geleerd dat als je een kleine ruimte groter wilt laten lijken, dat je de illusie moet wekken dat er achter hoge meubels/planten nog veel meer is. Dus juist wat zichtlijnen blokkeren.
  zondag 4 maart 2007 @ 10:36:50 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46899133
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:21 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik heb juist altijd geleerd dat als je een kleine ruimte groter wilt laten lijken, dat je de illusie moet wekken dat er achter hoge meubels/planten nog veel meer is. Dus juist wat zichtlijnen blokkeren.
Zet maar eens een boekenkast van 1.85x1.85x0.40 dwars in je huiskamer, het is knus, je deelt je ruimte op, maar het lijkt wel kleiner an sich.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46903876
Wat je natuurlijk wel kan doen is de ruimte opdelen met een kast o.i.d. waar openingen in zitten. Je maakt dus een soort netwerk van zichtlijnen.
pi_46918937
Vloer in de lengte leggen en dus niet in de breedte. Je kan de muren langer laten lijken door horizontale strepen of patronen of juist hoger door verticale strepen of patronen te gebruiken.

Meubels op pootjes kopen. Zodat je het idee hebt dat je er onder door kan kijken. Niet teveel prullaria neer zetten en als je toch prullaria neer wilt zetten kies dan voor dezelfde vormen of kleuren en groepeer dit.

Je kan ook een spiegel horizontaal ophangen. Vergroot de ruimte ook. En de basis licht houden en met assecoires kleur aanbrengen.

Qua inrichting kan je ook kiezen voor een uitklapbare eettafel of juist 2 kleinere tafeltjes die je aan elkaar kunt schuiven mocht dat nodig zijn. De een kan je dan zowieso als eettafel gebruiken en de ander kan zolang dienst doen als sidetable of bureau? Je kan een 3-zitter neerzetten en eventueel 1 extra stoel. Je kan naast die bank eventueel ipv een salontafel ook 2 sidetables zetten.

Planken en hangkastjes gebruiken voor cd's en boeken. Dat laat de ruimte op de vloer wat groter lijken. En als je voor kasten kiest kun je het beste dichte kasten kiezen want open kasten geven al snel een rommelige indruk. Als je de ruimte hebt zou je misschien een schuifkast kunnen plaatsen (zoals een garderobe-kast). Hier kan je veel spullen in kwijt en eventueel kun je de kast opdelen in opbergen en werken (lees pc in de kast)

Bij Ikea kun je misschien ook nog wat leuke ideeën opdoen? Daar hebben ze vaak showrooms met als thema: Wonen op xxm².

Qua verlichting kun je misschien aan inbouwspotjes denken? Zitten mooi weggewerkt in het plafond en met een dimmer kun je juist kiezen voor veel of weinig licht. En dan kun je her en der ook nog sfeerverlichting plaatsen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cyan op 04-03-2007 22:05:50 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')