quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:43 schreef RSie het volgende:Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt welke kant ik op wil met mijn verhaal.
Ik probeer absoluut niet Jaap's gedrag goed te keuren,.. Ik ben het alleen maar even op psychologisch vlak aan het analyseren.
Nou ja wat dat betreft is je analyse nog niet echt sterk.
quote:
Het gedeelte over mensen die gepest worden is gebaseerd op waarnemingen die ik zelf in mijn leven gedaan heb.
Joh.
quote:
Ik ben vroeger altijd de persoon geweest die mensen probeerde te behandelen als normale mensen ondanks dat ze dik, scheel lelijk etc. waren.
Hoe nobel. Dus ondanks dat ze niet normaal waren probeerde jij ze normaal te behandelen... Nou nou...
quote:
maar aan deze mensen heb ik altijd kunnen merken dat er in hun een bepaald soort wantrouwen naar andere mensen zit. stuk voor stuk zijn het goeie mensen,.. ze hebben alleen een torenhoge muur om zich heen gebouwd en voordat je die afgebroken hebt en hun ware aard naar boven komt duurt het wel een poosje.
Dat hangt af van het karakter van de persoon. Jij beschrijft een groep mensen die er boven uit staken door hun onhebbelijkheid moeilijker met dit soort zaken om gaan. Maar er is ook een groep mensen waar dit niet het geval is.
quote:
Jaap is gewoon een standaard geval van iemand die een zware jeugd gehad heeft waarbij hij door iedereen werd uitgekotst vanwege zijn voorkomen.
Wat een woordkunstenaar ben je ook; 'zware jeugd'
quote:
door zijn gebrek aan sociaal contact heeft hij dus ook meerdere normen en waarden nooit fatsoenlijk meegekregen en dat verklaard sommige dingen die uit zijn mond komen, hij realiseert zich gewoon absoluut niet wat hij nou werkelijk zegt!
Ik denk dat hij een laag EQ heeft dan kan je nog wel zoveel sociale contacten op gaan bouwen, als die laag is dan gaat dat nu eenmaal moeizamer. Echter is hij zelf wel zo intelligent om dat zelf in te zien en om daar aan wat te doen. Maar daar maakt hij geen gebruik van.