abonnement Unibet Coolblue
pi_46692432
Ik heb nu zo'n 3 maanden een relatie wat opzich best wel aardig gaat. We voelen elkaar goed aan en er zijn nagenoeg geen problemen. Echter kwam ze een paar weken terug met het verhaal dat ze soms wat twijfelt tussen ons.

Nu gaat dat twijfelen niet specifiek om mij , maar om hetgeen dat ik stotter( niet extreem erg , maar in sommige situaties). Ik heb er uitvoerig over gepraat met haar en kwamen opzich wel tot een conclusie. Het maak niet uit dat ik stotter maar ze vind het soms wel lastig. Ik vind het heel begrijpelijk , omdat ik zelf niet weet hoe ik zou handelen als ik met een stotterend iemand verkering heb.

Echter voel ik een bepaalde druk op me , als ik haar ziet. Ik heb haar afgelopen weekend erg lang gezien , maar het leek nu zelfs beter te gaan met praten. Ik voelde me rustig en erg ontspannen bij haar.

Alleen brengt heel de situatie een beetje onzekerheid met me mee. Ze zegt dat ze van me houdt en me niet zomaar laat gaan. Zeggen vrouwen dit erg snel ? Of is dat vrij uniek voor een vrouw.

Door mijn onzekerheid twijfel ik aan haar woorden , hoewel dit waarschijnlijk niet eens nodig is. Hoe kan ik mezelf rustig krijgen , zodat ik minder gaat nadenken over onze relatie ( omdat dat vast wel goed zit)

Alvast bedankt
  maandag 26 februari 2007 @ 13:37:58 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_46692840
Beetje raar dat ze een probleem maakt van het stotteren. Lijkt me een beetje een oppervlakkig typje...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_46692879
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Beetje raar dat ze een probleem maakt van het stotteren.
inderdaad.
waarom moet zij onzeker zijn over jouw stotteren?
hoe verzin je het..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46692927
Ik vind het wel erg oppervlakkig om te twijfelen aan je relatie omdat de ander stottert eigenlijk.
Als je aan zoiets ergert kan ik me niet voorstellen dat je echt enorm gek bent op iemand.

Er is overigens geen standaard voor vrouwen, de een zal zoiets alleen zeggen als ze het meent, de ander zegt het ook rustig als ze er een ander op na houd. Vrouwen zijn soms net mensen.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:45:13 #5
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46693077
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

inderdaad.
waarom moet zij onzeker zijn over jouw stotteren?
hoe verzin je het..?
Naja ze zegt het toch eerlijk tegen hem. Ik zou t ook lastig vinden als mn vriendin stottert...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46693141
Dat ze twijfelt lijkt me duidelijk, maar of de rede ook echt het stotteren is vraag ik me af. Vaak wordt een voor de hand liggend probleem vaak gebruikt als excuse..
pi_46693206
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:47 schreef Tarabass het volgende:
Dat ze twijfelt lijkt me duidelijk, maar of de rede ook echt het stotteren is vraag ik me af. Vaak wordt een voor de hand liggend probleem vaak gebruikt als excuse..
Nou ik weet het niet. Ik vroeg aan haar of het wat anders was. Toen zei ze ... neee echt niet.. ik twijfel ook totaal niet aan je. Je ben superlief etc. Alleen dat stotteren vind ik erg lastig.
pi_46693349
Beetje raar inderdaad dat ze daar een probleem van maakt...... van mij mag iedereen een end weg stotteren, dat maakt mij echt niet uit.

En vrouwen zeggen vrij snel ik hou van je........ik ben nu niet echt bezig je onzekerheid weg te halen

Weet je wat ze aan je stotteren vervelend vind? Misschien denkt ze dat je je niet op je gemak voelt bij haar, als dat zo is moet je geweun vertellen dat je je prima voelt maar dat het uit jezelf komt en niet aan haar ligt.
Woei!
pi_46693427
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:48 schreef feessie het volgende:

[..]

Nou ik weet het niet. Ik vroeg aan haar of het wat anders was. Toen zei ze ... neee echt niet.. ik twijfel ook totaal niet aan je. Je ben superlief etc. Alleen dat stotteren vind ik erg lastig.
Het is inderdaad soms wel lastig, vooral tijdens het ruziemaken.
Wil je even lekker schreeuwen maar dan moet je eerst wachten tot de ander is uitgepraat. Dat haalt wel een beetje de vaart uit het ruziemaken.

Maar ik kan me niet voorstellen dat stotteren een reden zou zijn om een eind aan je relatie te maken. Dan meot er haast wel meer aan de hand zijn, tenzij het dus een oppervlakkige doos is.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 26 februari 2007 @ 13:54:47 #10
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46693437
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:48 schreef feessie het volgende:

[..]

Nou ik weet het niet. Ik vroeg aan haar of het wat anders was. Toen zei ze ... neee echt niet.. ik twijfel ook totaal niet aan je. Je ben superlief etc. Alleen dat stotteren vind ik erg lastig.
Wat vind ze precies lastig aan dat stotteren?
Lang leve mij! *O*
pi_46693566
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:48 schreef feessie het volgende:

[..]

Nou ik weet het niet. Ik vroeg aan haar of het wat anders was. Toen zei ze ... neee echt niet.. ik twijfel ook totaal niet aan je. Je ben superlief etc. Alleen dat stotteren vind ik erg lastig.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje vreemd dat ze daar over valt. Dat is toch altijd al zo geweest?

Verder verschillen vrouwen heel erg zoals al eerder gezegd. Ik vind 3 maanden nou niet extreem snel om te zeggen dat ze van je houdt en dat ze je niet zomaar laat gaan, wees blij dat ze dat gezegd heeft .

Ik zou het er gewoon eens met haar over hebben dat het je onzeker laat voelen, zij is de enige die meer duidelijkheid kan geven in deze, heel fok! weet er niet het fijne van, zij wel. Dus, praat met haar en twijfel niet al te veel, je kunt overal wel aan twijfelen maar daar schiet je ook niets mee op (maar wees ook niet al te naief).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46693577
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:54 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Wat vind ze precies lastig aan dat stotteren?
Ze vind het als ik bij haar ben niet zo erg. Dan doe ik het ook nagenoeg niet. Als ik het openbaar kom wordt het iets erger. En daar stoort ze zich aan.

Het valt me ook dat ze erg vaak .. lekkerding zegt tegen me .. alsof ze daardoor een relatie met me heb. Ik kan het verkeerd hebben hoor
pi_46693600
Het is idd een goed idee om door te vragen wat nu het probleem is: misschien is ze gewoon een ontzettend opgejaagd type dat er zenuwachtig van wordt dat het zo lang duurt eer je je zinnen afmaakt?

Mijn man stottert niet, hij komt soms slecht uit zijn woorden - ik werd er vroeger vaak helemaal knettergek van, maar weet dat het probleem bij mij ligt en niet bij hem: ik probeer gewoon wat rustiger door het leven te gaan
pi_46693645
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:59 schreef rupicola het volgende:
Het is idd een goed idee om door te vragen wat nu het probleem is: misschien is ze gewoon een ontzettend opgejaagd type dat er zenuwachtig van wordt dat het zo lang duurt eer je je zinnen afmaakt?

Mijn man stottert niet, hij komt soms slecht uit zijn woorden - ik werd er vroeger vaak helemaal knettergek van, maar weet dat het probleem bij mij ligt en niet bij hem: ik probeer gewoon wat rustiger door het leven te gaan
Ze is verpleegster dus opzich niet een zenuwachtig type. Ik hoop dat het in de loop van de weken wend voor haar.. zodat ze er minder op gaat letten.
pi_46693754
tvp
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  maandag 26 februari 2007 @ 14:08:52 #16
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46693954
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef feessie het volgende:

[..]

Ze vind het als ik bij haar ben niet zo erg. Dan doe ik het ook nagenoeg niet. Als ik het openbaar kom wordt het iets erger. En daar stoort ze zich aan.

Het valt me ook dat ze erg vaak .. lekkerding zegt tegen me .. alsof ze daardoor een relatie met me heb. Ik kan het verkeerd hebben hoor
Wat is er mis met stotteren? Ik stotter zelf niet ofzo, maar ik snap het niet zo goed...

Daarnaast vindt ze het gewoon leuk om je een complimentje te geven. Daar zou ik me niet zo druk over maken denk ik.
Lang leve mij! *O*
pi_46693983
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef feessie het volgende:

[..]

Ze vind het als ik bij haar ben niet zo erg. Dan doe ik het ook nagenoeg niet. Als ik het openbaar kom wordt het iets erger. En daar stoort ze zich aan.

Het valt me ook dat ze erg vaak .. lekkerding zegt tegen me .. alsof ze daardoor een relatie met me heb. Ik kan het verkeerd hebben hoor
Ze schaamt zich dus, dat ze is gevallen op een knul die stottert "ja., leuke jongen, maar dat stotteren" "ja ik weet het"

Stotteren is ook niet stoer, hè, en niet cool, en associeer je met sulligheid.
Tja en als je omgeving er ook al over begint en zich erover verbaast "wat zie je in die knul??? "


dom wijf dus.
ze wist dat je stotterde.
er een probleem mee hebben , begin er dan niet aan, maar opeens nu er een probleem van maken, dat is gewoon een kwestie van zich schamen voor je.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 26 februari 2007 @ 14:11:05 #18
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46694045
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:58 schreef feessie het volgende:

[..]

Ze vind het als ik bij haar ben niet zo erg. Dan doe ik het ook nagenoeg niet. Als ik het openbaar kom wordt het iets erger. En daar stoort ze zich aan.
Ligt het niet aan het volgende: Mensen kijken op tegen mensen die zelfverzekerd overkomen. Doordat je stottert in het openbaar zal het afbraak doen aan je zelfverzekerdheid of iig hoe je daarin overkomt. Dus schaamt ze zich er een beetje voor of knapt erop af.

Als ik met een meisje uitga waarvan het duidelijk is dat ze niet zelfverzekerd is, knap ik daar ook op af.

Niet lullig bedoeld overigens
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  maandag 26 februari 2007 @ 14:13:08 #19
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46694123
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Ze schaamt zich dus, dat ze is gevallen op een knul die stottert "ja., leuke jongen, maar dat stotteren" "ja ik weet het"

Stotteren is ook niet stoer, hè, en niet cool, en associeer je met sulligheid.
Tja en als je omgeving er ook al over begint en zich erover verbaast "wat zie je in die knul??? "


dom wijf dus.
ze wist dat je stotterde.
er een probleem mee hebben , begin er dan niet aan, maar opeens nu er een probleem van maken, dat is gewoon een kwestie van zich schamen voor je.
Hoezo dom wijf? Het zijn haar gevoelens en ze is er ook eerlijk mee naar TS toe.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46694247
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:13 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Hoezo dom wijf? Het zijn haar gevoelens en ze is er ook eerlijk mee naar TS toe.
ja, dom wijf als je het zo aanpakt als zij doet.

"ja, nee, ik voel nog net zo veel voor je, maar dat stotteren"

en als er verteld wordt dat ze er 1 op 1 geen moeite mee heeft, maar in gezelschap wel, dan is het dus een kwestie van zich generen.

wie geneert zich nu voor degene waarvan je zegt te houden?

dan ben je dom bezig, dan pak je het dom aan.
zo'n opmerking als dat zal namelijk echt helpen een volgende keer in gezelschap, nee, dan zal zo'n knul absoluut zekerder zijn van zichzelf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46694371
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:11 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ligt het niet aan het volgende: Mensen kijken op tegen mensen die zelfverzekerd overkomen. Doordat je stottert in het openbaar zal het afbraak doen aan je zelfverzekerdheid of iig hoe je daarin overkomt. Dus schaamt ze zich er een beetje voor of knapt erop af.

Als ik met een meisje uitga waarvan het duidelijk is dat ze niet zelfverzekerd is, knap ik daar ook op af.

Niet lullig bedoeld overigens
hmm , ik kom zeker wel zelfverzekerd over.
  maandag 26 februari 2007 @ 14:21:11 #22
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46694425
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, dom wijf als je het zo aanpakt als zij doet.

"ja, nee, ik voel nog net zo veel voor je, maar dat stotteren"

en als er verteld wordt dat ze er 1 op 1 geen moeite mee heeft, maar in gezelschap wel, dan is het dus een kwestie van zich generen.

wie geneert zich nu voor degene waarvan je zegt te houden?

dan ben je dom bezig, dan pak je het dom aan.
zo'n opmerking als dat zal namelijk echt helpen een volgende keer in gezelschap, nee, dan zal zo'n knul absoluut zekerder zijn van zichzelf
Ben ik het niet met je eens. Het is duidelijk dat ze zich schaamt. Heb je dat nooit gehad? Ze hyebben nog niet zo lang een relatie en kaart het aan. Wat hij zelf zou kunnen doen is eens vragen waarom ze dat vervelend vindt en zijn kant vertellen.
Het is niet alleen haar taak om zich hier overheen te zetten. Ik denk dat TS zich namelijk ook afentoe schaamt om zn stotteren. Gewoon een natuurlijke reactie
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  maandag 26 februari 2007 @ 14:21:41 #23
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_46694447
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef feessie het volgende:

[..]

hmm , ik kom zeker wel zelfverzekerd over.
Dat vind jij. Ik vind dat mensen die stotteren niet zelfverzekerd over komen. Ze kunnen het wel zijn maar zo komt het bij mij niet over.
Lang leve mij! *O*
  maandag 26 februari 2007 @ 14:22:46 #24
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46694488
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:19 schreef feessie het volgende:

[..]

hmm , ik kom zeker wel zelfverzekerd over.
Ok dat is goed. Maar waarom vindt ze het dan vervelend in het openbaar? Heb je haar dat al gevraagd? Is het omdat je dan niet goed mee kan doen in een conversatie of dat ze zich op zo'n moment voor je schaamt?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46694721
quote:
Op maandag 26 februari 2007 14:22 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ok dat is goed. Maar waarom vindt ze het dan vervelend in het openbaar? Heb je haar dat al gevraagd? Is het omdat je dan niet goed mee kan doen in een conversatie of dat ze zich op zo'n moment voor je schaamt?
Ik denk een bepaalde schaamte ofsw.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')