abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 februari 2007 @ 15:34:08 #26
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_46658015
Valerio (die gozer van TMF) heeft een tijdje geleden (voor TMF of 6Pack ofzo) ook dezelfde actie uitgehaald. Hij had zich met een andere vriend ingesloten in een kast of onder een bed en zijn snachts daar een beetje rond gaan lopen.

Wat ik me nog kan herinneren waren er wel camera's, maar daar liepen ze op een gegeven moment ook gewoon langs. En er was iets van radio/muziek wat de hele nacht aanstond als ik het me goed herinner.

De volgende ochtend liepen ze gewoon weer naar buiten alsof ze 1 van de eerste klanten waren!
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
pi_46658169
Doe het gewoon, misschien kom je wel op de FP!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  zondag 25 februari 2007 @ 15:52:28 #28
120991 billy-bob
loco in de toko
pi_46658637
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:30 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat iemand anders het gedaan heeft wil toch niet zeggen dat je het zelf niet nog eens mag doen?
dan heb je dat ook weer eens meegemaakt
Ja mee eens
Had al niet verwacht dat het 100% origineel was..

Maar ik ga inderdaad binnenkort eens naar het politiebureau, vragen naar de consequenties en naar Ikea om de camera's enzo te checken.

update: Ik heb het filmpje van Valerio bij BNN in de OP gezet...
blijkbaar gaat het best gemakkelijk, alleen zou ik dus nooit uitbreken en het alarm laten afgaan
want dan is het weer irritant voor ze
The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep...
  zondag 25 februari 2007 @ 15:55:32 #29
120991 billy-bob
loco in de toko
pi_46658755
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:34 schreef Djensen het volgende:
Valerio (die gozer van TMF) heeft een tijdje geleden (voor TMF of 6Pack ofzo) ook dezelfde actie uitgehaald. Hij had zich met een andere vriend ingesloten in een kast of onder een bed en zijn snachts daar een beetje rond gaan lopen.

Wat ik me nog kan herinneren waren er wel camera's, maar daar liepen ze op een gegeven moment ook gewoon langs. En er was iets van radio/muziek wat de hele nacht aanstond als ik het me goed herinner.

De volgende ochtend liepen ze gewoon weer naar buiten alsof ze 1 van de eerste klanten waren!
Niet dus. .
Als je het filmpje bij de link in de OP bekijkt zie je dat ze op een gegeven moment vluchten
The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep...
  zondag 25 februari 2007 @ 15:59:21 #30
3185 Adelante
To let it go now
pi_46658904
IKEA heeft aangifte gedaan tegen die jongens van BNN destijds. Veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt, kans dat het nog eens lukt is minimaal. En laat je een alarm afgaan of wordt je opgemerkt door beveiliging, mag je een nachtje ergens anders slapen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46658965
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef Adelante het volgende:
IKEA heeft aangifte gedaan tegen die jongens van BNN destijds. Veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt, kans dat het nog eens lukt is minimaal. En laat je een alarm afgaan of wordt je opgemerkt door beveiliging, mag je een nachtje ergens anders slapen
TMF zal het wel op een of andere manier geregeld hebben met het management van Ikea.
Het kan gewoon niet dat het gebeurd en op tv is zonder consequenties.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 25 februari 2007 @ 16:16:53 #32
120991 billy-bob
loco in de toko
pi_46659588
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:59 schreef Adelante het volgende:
IKEA heeft aangifte gedaan tegen die jongens van BNN destijds. Veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt, kans dat het nog eens lukt is minimaal. En laat je een alarm afgaan of wordt je opgemerkt door beveiliging, mag je een nachtje ergens anders slapen
Als het daarbij blijft ga ik akkoord
Enige waar ik geen zin in heb is dingen als een strafblad en geldboetes. Wat taakstraf heb ik er ook
nog wel voor over... als het maar een typische waarschuwingsstraf is passend bij een ludiek experiment waar niemand last van heeft als het lukt.
Ik hoef niet zo nodig cola-automaten te plunderen en alarmen te laten afgaan, het moet wel een grap blijven ten koste van niemand.
De reactie van IKEA is logisch en begrijpelijk: als zoiets op TV wordt uitgezonden kan je er niet onverschillig over doen, dat staat niet netjes. Zo'n bedrijf wil adequaat en resoluut overkomen en is dus bijna noodgedwongen aangifte te doen al is het maar pro forma. Wat ik dan ook wil weten is wat er met die aangifte is gebeurd?
Ik vermoed dat als je gesnapt wordt, dat niet de hel losbreekt - zeker niet als je belooft het niet weer in de publiciteit te brengen. Aangezien ik dit niet zeker weet zal ik navraag doen bij een huisgenoot die rechten gestudeerd heeft, die zal er meer van weten dan wat agenten bij het bureau (wat ik eigenlijk van plan was). Die gasten houden zich bezig met mensen oppakken, niet de rechtelijke gevolgen....
The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep...
pi_46659701
Ben benieuwd of het je gaat lukken.
pi_46659826
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:16 schreef billy-bob het volgende:

[..]

Als het daarbij blijft ga ik akkoord
Enige waar ik geen zin in heb is dingen als een strafblad en geldboetes. Wat taakstraf heb ik er ook
nog wel voor over... als het maar een typische waarschuwingsstraf is passend bij een ludiek experiment waar niemand last van heeft als het lukt.
Ik hoef niet zo nodig cola-automaten te plunderen en alarmen te laten afgaan, het moet wel een grap blijven ten koste van niemand.
De reactie van IKEA is logisch en begrijpelijk: als zoiets op TV wordt uitgezonden kan je er niet onverschillig over doen, dat staat niet netjes. Zo'n bedrijf wil adequaat en resoluut overkomen en is dus bijna noodgedwongen aangifte te doen al is het maar pro forma. Wat ik dan ook wil weten is wat er met die aangifte is gebeurd?
Ik vermoed dat als je gesnapt wordt, dat niet de hel losbreekt - zeker niet als je belooft het niet weer in de publiciteit te brengen. Aangezien ik dit niet zeker weet zal ik navraag doen bij een huisgenoot die rechten gestudeerd heeft, die zal er meer van weten dan wat agenten bij het bureau (wat ik eigenlijk van plan was). Die gasten houden zich bezig met mensen oppakken, niet de rechtelijke gevolgen....
Als er aangifte wordt gedaan, en jullie worden aangehouden etc, krijg je gewoon gratiez voor nietsch een prachtige aantekening op je strafblad hoor knul
Geef mij maar Amsterdam
pi_46660477
Bewegingssensoren boeien toch niet als je als een lijk doodstil in een bed ligt? .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 25 februari 2007 @ 16:40:07 #36
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_46660517
tvp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 25 februari 2007 @ 16:40:35 #37
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_46660536
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:39 schreef teknomist het volgende:
Bewegingssensoren boeien toch niet als je als een lijk doodstil in een bed ligt? .
denk niet dat ie de hele nacht wil gaan slapen

ben je trouwens van plan drugs mee te nemen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_46660563
* teknomist denkt aan Oceans' Twelve. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_46661068
Scheikunde, doe je dat in Delft? Ga dan even een paar daagjes werken bij de Ikea zul je zien dat ze om 5 uur 's morgens beginnen tot 11 's avonds, winkel 10 uur open dus je moet 's morgens 5 uur in de kast staan en 's avonds 2 uur.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_46662591
Ik was eens in de IKEA met iemand om een bed uit te zoeken, aangezien we die avond daarvoor op stap waren geweest en niet veel geslapen hadden was ik moe
Toen ik op zo'n bed ging liggen om te testen hoe het lag, ben ik echt ff in slaap gevallen

Teven TVP, leuk om eens te proberen
  zondag 25 februari 2007 @ 17:40:03 #41
167723 sanni
Acima de seu
pi_46662902
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:10 schreef billy-bob het volgende:

Het gaat ons niet zo om de publilciteit (even op lokale TV komen is natuurlijk wel
geinig), het is meer een soort studentengrap. Toegegeven dat het deels thrillseeking
is, lijkt het me ook een ludieke grap.

BNN filmpje van deze al eerder uitgevoerde actie
niet leuk,niet orgineel en flauw en tevens strafbaar. Laat varen en verzin iets orgineels
behalve deze makeover van BNN. Je zit anders puur publiciteit te zoeken..
pi_46665562
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:01 schreef Chinless het volgende:

[..]

TMF zal het wel op een of andere manier geregeld hebben met het management van Ikea.
Het kan gewoon niet dat het gebeurd en op tv is zonder consequenties.
En dat zebraped verfen dan?
Dat zal de gemeente ook wel hebben geaccepteerd zeker
  zondag 25 februari 2007 @ 18:54:00 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46665722
Zoek een bed welke omringt is door kasten zodat je uit zicht ben

De truc met de foto voor een camera is te erg voor woorden lijkt me??
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 25 februari 2007 @ 19:11:17 #44
120991 billy-bob
loco in de toko
pi_46666448
Je hebt inderdaad genoeg van die hoekjes waar geen camera bij kan en gewoon een bed staat, mooi om te slapen - al denk ik dat ik net als die BNN gast geen oog dicht doe...

Nee ik ben niet van plan drugs mee te nemen, alhoewel het nu ik eraan denk wel handig zou zijn om een beetje GHB bij de hand te hebben om in slaap te kunnen vallen met die stress. En dan betrapt worden door de beveiliging en niet meer wakker te maken zijn...

Die reply van dat strafblad schrikt me wel wat af, al ga ik het zoals ik al 5 keer gezegd heb eerst controleren bij iemand die rechten heeft gedaan. Ik denk niet dat ik het ga doen als de kans meer dan nihil is dat het zo zou lopen, sowieso vraag ik me af hoe snel die lui aangifte doen als ik uitleg waar we mee bezig zijn.
Iets jatten zou blijkbaar kunnen als je net als in het BNN filmpje de nooduitgang neemt. Aan de ene kant kan dat overdag net zo goed, maar je blijft natuurlijk ongeloofwaardig gezien de situatie en als ze er zin in hebben om je erop te pakken kunnen ze het.

Sanni's reactie vind ik wat jammer... niet iedereen hoeft dit natuurlijk een leuk idee te vinden en je mag van mij geloven dat ik het niet zelf verzonnen heb maar gekopieerd heb. Maar ja, beweren dat ik het gewoon toch voor de publiciteit doe? Niet om te bitchen maar als je niet gelooft wat ik zeg wat doe je dan hier?
The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep...
pi_46666509
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:11 schreef billy-bob het volgende:
Sanni's reactie vind ik wat jammer... niet iedereen hoeft dit natuurlijk een leuk idee te vinden en je mag van mij geloven dat ik het niet zelf verzonnen heb maar gekopieerd heb. Maar ja, beweren dat ik het gewoon toch voor de publiciteit doe? Niet om te bitchen maar als je niet gelooft wat ik zeg wat doe je dan hier?
Inderdaad, anders had je het wel bij Geenstijl voorgesteld. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 25 februari 2007 @ 19:15:28 #46
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_46666622
hmm ben benieuwd naar de uitwerking..
  zondag 25 februari 2007 @ 19:31:21 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_46667219
Ik denk dat je best wat risico loopt met betrekking tot een strafblad enzo.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 25 februari 2007 @ 19:34:58 #48
3185 Adelante
To let it go now
pi_46667350
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:11 schreef billy-bob het volgende:
Die reply van dat strafblad schrikt me wel wat af, al ga ik het zoals ik al 5 keer gezegd heb eerst controleren bij iemand die rechten heeft gedaan. Ik denk niet dat ik het ga doen als de kans meer dan nihil is dat het zo zou lopen, sowieso vraag ik me af hoe snel die lui aangifte doen als ik uitleg waar we mee bezig zijn.
Iets jatten zou blijkbaar kunnen als je net als in het BNN filmpje de nooduitgang neemt. Aan de ene kant kan dat overdag net zo goed, maar je blijft natuurlijk ongeloofwaardig gezien de situatie en als ze er zin in hebben om je erop te pakken kunnen ze het.
Geloof me, als je gepakt wordt (en die kans is groot) gaat die aangifte er komen. IKEA is wat dat betreft zakelijk genoeg om dit soort "grapjes" niet te tolereren en de boete?.. Mwoah, laten we zeggen dat een dagje omzet mislopen omdat de winkel volledig doorzocht moet worden om de veiligheid van klanten en medewerkers weer te garanderen, best een normaal bedrag kan zijn.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_46667822
Tvp...
Gewoon doen joh

edit: een dagomzet !
  zondag 25 februari 2007 @ 19:58:23 #50
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_46668306
TØVØPØ
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')