abonnement Unibet Coolblue
pi_2915850
Ik wil graag leren drummen maar ik heb een aantal vragen weet iemand dat??
Ik doe nu zangles kan wel een beetje noten lezen en speel ook gitaar(niet goed maar ik doe me best )
Moet je voor drummen noten kunnen lezen of iets anders
ik heb daar namelijk geen idee van, vrienden van me drummen wel maar volgens mij kunnen die allemaal geen noten lezen
Heb je dr nog wat anders voor nodig wat je moet weten of leren ofzow??
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:11:50 #2
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2915933
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:05 schreef Ska-te het volgende:
Ik wil graag leren drummen maar ik heb een aantal vragen weet iemand dat??
Nee, ik wist niet dat je vragen had, maar ik weet het nu wel.
quote:
Moet je voor drummen noten kunnen lezen of iets anders
Het notenschrift voor drummen is anders dan notenschrift voor piano of zang. Dat leer je tijdens de drumlessen. In ieder geval is het een stuk makkelijker dan het notenschrift voor piano.
quote:
Heb je dr nog wat anders voor nodig wat je moet weten of leren ofzow??
als je les gaat nemen, zorg er dan voor dat je les krijgt samen met iemand anders. Met zijn tweeen tijdens de les is gewoon een stuk gezelliger dan in je eentje. En je kan leren van elkaar, steun hebben aan elkaar, etc.

Koop gewoon een simpele 5-delige set, tweedehands.

Maak goede afspraken met je buren over op welk tijdstip je gaat oefenen. Een uurtje per dag, daar deed ik het altijd mee.

Mischien schiet me nog wat leuks binnen straks, dan meld ik het wel.

Veel plezier met drummen in ieder geval, het is errug gaaf!

pi_2915958
Nee, je hoeft geen noten te kunnen lezen, want het notenschrift voor drummen wordt nauwelijks gebruikt.
Het enige wat je echt moet bezitten is ritmegevoel, anders wordt het niks.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:15:06 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2915987
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:13 schreef Witchfynder het volgende:

Het enige wat je echt moet bezitten is ritmegevoel, anders wordt het niks.


En de mogelijkheid om alles onafhankelijk van elkaar te bewegen op een dusdanige manier dat het ritmisch klinkt

Heeft mij ook enige tijd gekost, maar het was het waard, drummen is errug gaaf (overigens kan ik geen noten lezen, maakt niet zo heel veel uit)

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:16:17 #5
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2916006
Tsja ehm... noten lezen is niet vereist om op een drumstel te rammen, maar de meeste drum techniek oefeningen worden wel in noten schrift neergezet.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_2916036
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, je hoeft geen noten te kunnen lezen, want het notenschrift voor drummen wordt nauwelijks gebruikt.
Het enige wat je echt moet bezitten is ritmegevoel, anders wordt het niks.
Beter dat et nauwelijks wordt gebruikt
Ritmegevoel moet wel lukken denk ik....al isset et laatste wat ik doe
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:20:04 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2916064
Owja, ook leuk misschien is om een muziekmaak programma op je pc te zetten. Kan je leuke ritmes in elkaar zetten, en lekker dingen uitproberen, en dat daarna weer naspelen. Meespelen met een computer is ook erg goed voor je tempo-vastheid.

Verder een sample-programma, zodat je moeilijke muziekstukken langzamer kan afspelen, waardoor je beter kan horen wat er gespeeld wordt. Maar misschien is dat al weer te ge-avanceerd, en draaf ik door.

  woensdag 23 januari 2002 @ 22:22:02 #8
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2916082
Owja, nog een tip; als je drumstokken gaat kopen, rol er dan mee over een plat vlak. Zo kan je zien of de stokken helemaal recht zijn. Als ze namelijk gekromd zijn, hou je ze vaker op een bepaalde manier vast, waardoor ze sneller slijten. Ze zal nog versteld staan hoeveel kromme stokken er zijn.
pi_2916091
quote:

Verder een sample-programma, zodat je moeilijke muziekstukken langzamer kan afspelen, waardoor je beter kan horen wat er gespeeld wordt. Maar misschien is dat al weer te ge-avanceerd, en draaf ik door.
Misschien draaf je door ja... maar het is wel een goed idee...
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:24:24 #10
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2916111
Ik ga nog ff verder.

Neem ook een abonnement op een drumblad. Erg leuk om te lezen, en vaak nog nuttig ook.

  woensdag 23 januari 2002 @ 22:25:53 #11
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_2916130
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:22 schreef Ska-te het volgende:

Misschien draaf je door ja... maar het is wel een goed idee...


Ik weet het, maar ja, ik heb niet voor niets 7 a 8 jaar gedrumd. En mijn hart is er nog steeds vol van.
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:26:21 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2916138
En kies wat goede Rock nummers uit om mee te drummen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2916203
ja die rocknummers... volgens mij duurt dat nog wel 2 jaar ofzow
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:33:29 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2916250
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:30 schreef Ska-te het volgende:
ja die rocknummers... volgens mij duurt dat nog wel 2 jaar ofzow
Maar het is wel een goede oefening!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2916269
Als je gaat drummen is dat vet.

Je komt echt al heel ver als je een beetje ritmegevoel hebt.. Ikzelf ben bassist en onze drummer is net begonnen met drummen en kan al aardig drummen:)

pi_2916334
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:35 schreef Ziemon het volgende:
Als je gaat drummen is dat vet.

Je komt echt al heel ver als je een beetje ritmegevoel hebt.. Ikzelf ben bassist en onze drummer is net begonnen met drummen en kan al aardig drummen:)


je komt uit den haag zie ik.....Welke band speel je??of treden jullie nog niet op?
pi_2916362
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:33 schreef static het volgende:

[..]

Maar het is wel een goede oefening!


Dat is waar , maar moet je ook weten op wat je wanneer moet slaan? Snap je wat ik bedoel??ik kannet niet goed uitleggen
  woensdag 23 januari 2002 @ 22:43:33 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2916401
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:41 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dat is waar , maar moet je ook weten op wat je wanneer moet slaan? Snap je wat ik bedoel??ik kannet niet goed uitleggen


Ik weet wat je bedoeld, maar als je achter een kit zit ben je daar binnen 5 minuten achter, helemaal als je les neemt.

Het moeilijkste is om alles onafhankelijk van elkaar ritmisch te bewegen in verschillend tempo..

Maar daar kom je nog wel achter

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2916444
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:43 schreef static het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoeld, maar als je achter een kit zit ben je daar binnen 5 minuten achter, helemaal als je les neemt.

Het moeilijkste is om alles onafhankelijk van elkaar ritmisch te bewegen in verschillend tempo..

Maar daar kom je nog wel achter


Ja daar was ik eigelijk al achter:) Maar het zal me lukken ghehe
Ik wil het echt graag dus....

Drum jij ook??Hoelang heb je erover gedaan "redelijk" te kunnen drummen??

  woensdag 23 januari 2002 @ 22:51:41 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2916513
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:46 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ja daar was ik eigelijk al achter:) Maar het zal me lukken ghehe
Ik wil het echt graag dus....

Drum jij ook??Hoelang heb je erover gedaan "redelijk" te kunnen drummen??


Ik ben begonnen toen we een bandje op uni vormden (is al laaang geleden ), het heeft wel wat tijd gekost (heb geen lessen genomen), maar ik had het voordeel dat we dus al een band hadden dus al meteen nummers gingen spelen. Het heeft ongeveer een half jaartje geduurd voordat ik alles onder de knie had.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2916551
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:51 schreef static het volgende:

[..]

Ik ben begonnen toen we een bandje op uni vormden (is al laaang geleden ), het heeft wel wat tijd gekost (heb geen lessen genomen), maar ik had het voordeel dat we dus al een band hadden dus al meteen nummers gingen spelen. Het heeft ongeveer een half jaartje geduurd voordat ik alles onder de knie had.


Nouja ik speel zelf wel in een band alleen zing ik dan .... maar dat heeft dr blijkbaar weinig mee te maken (notenschrift etc.)
Maar is niet veel een half jaar volgens mij
  woensdag 23 januari 2002 @ 23:24:01 #22
21653 b_buster
ohw, in die zin
pi_2916808
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:43 schreef static het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoeld, maar als je achter een kit zit ben je daar binnen 5 minuten achter, helemaal als je les neemt.

Het moeilijkste is om alles onafhankelijk van elkaar ritmisch te bewegen in verschillend tempo..

Maar daar kom je nog wel achter


Ritmisch in verschillend tempo? Ja, dat is inderdaad moeilijk
  woensdag 23 januari 2002 @ 23:38:28 #23
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2916959
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 23:24 schreef b_buster het volgende:

[..]

Ritmisch in verschillend tempo? Ja, dat is inderdaad moeilijk


Je weet wel wat ik bedoel, linkerhand sneller dan de rechter, rechterbeen sneller dan de linker, etc.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 24 januari 2002 @ 13:45:38 #24
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_2921195
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 22:46 schreef Ska-te het volgende:

[..]
Drum jij ook??Hoelang heb je erover gedaan "redelijk" te kunnen drummen??


Redelijk drummen leer je in een paar maanden.. goed drummen kost al snel 3 jaar ofzo..
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  vrijdag 15 februari 2002 @ 22:11:12 #25
1770 petra
het is zakken.. of slagen...
pi_3180026
ik heb ook een vraag...
Ik drum nu al een tijdje, en ik vind het vervelend om met oordopjes in te spelen (omdat ik dan de muziek ook heel hard moet aan zetten) En nu zag ik bij een vriendin van me, dat ze zwarte platen had, die ze over haar trommels kon heendoen, ze wist zelf niet meer waar ze die gekocht had, maar iemand enig idee?? Hoe duur die dingen ongeveer zijn???
EXAMENNNNNSSSS
  vrijdag 15 februari 2002 @ 22:33:41 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3180238
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:11 schreef petra het volgende:
ik heb ook een vraag...
Ik drum nu al een tijdje, en ik vind het vervelend om met oordopjes in te spelen (omdat ik dan de muziek ook heel hard moet aan zetten) En nu zag ik bij een vriendin van me, dat ze zwarte platen had, die ze over haar trommels kon heendoen, ze wist zelf niet meer waar ze die gekocht had, maar iemand enig idee?? Hoe duur die dingen ongeveer zijn???
Kun je ook gewoon een stuk omgekeerde vloerbedekking voor gebruiken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_3181186
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:11 schreef petra het volgende:
ik heb ook een vraag...
Ik drum nu al een tijdje, en ik vind het vervelend om met oordopjes in te spelen (omdat ik dan de muziek ook heel hard moet aan zetten) En nu zag ik bij een vriendin van me, dat ze zwarte platen had, die ze over haar trommels kon heendoen, ze wist zelf niet meer waar ze die gekocht had, maar iemand enig idee?? Hoe duur die dingen ongeveer zijn???
Die dingen kun je gewoon bij elke muziek instrumenten winkel kopen. (als ze natuurlijk drums in het assortiment hebben ) Ik heb die dingen ook gehad, ik meen me te herinneren dat ze zo'n 20 gulden per stuk waren, je kunt zelf kiezen voor welke trommels je die dingen wilt hebben. Tip: speel met gave sticks, ik heb erop gespeeld met sticks waar ik al mee gespeeld had ( dus ruw aan de zijkant door hout dat je eraf slaat), en nu zijn die dingen dus naar de klote. Ik speel nu duis weer zonder, vinden mn buren ook gaaf
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zaterdag 16 februari 2002 @ 00:34:53 #28
19573 dw
klote mussen
pi_3181187
ik drum nu 3 jaar, en heb nooit les gehad - gewoon meteen met een band begonnen, en ik heb het nu aardig onder de knie.. wat ik wel zou aanraden is om vanaf het begin met een metronoom te gaan oefenen, ik heb dat laatst voor het eerst gedaan en dan merk je toch dat je er af en toe goed naast zit...
maar les is niet noodzakelijk, ik denk wel dat je door te lessen het sneller zal leren, koop anders gewoon een drumstel en probeer het een tijdje - een paar basisritmes heb je zo onder de knie - dan kun je dan altijd nog beslissen of je lessen gaat nemen en zo kom je er ook achter of je het echt vet vindt om te drummen
succes & keep the beat alive
pi_3181255
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 00:34 schreef dw het volgende:
ik drum nu 3 jaar, en heb nooit les gehad - gewoon meteen met een band begonnen, en ik heb het nu aardig onder de knie.. wat ik wel zou aanraden is om vanaf het begin met een metronoom te gaan oefenen, ik heb dat laatst voor het eerst gedaan en dan merk je toch dat je er af en toe goed naast zit...
maar les is niet noodzakelijk, ik denk wel dat je door te lessen het sneller zal leren, koop anders gewoon een drumstel en probeer het een tijdje - een paar basisritmes heb je zo onder de knie - dan kun je dan altijd nog beslissen of je lessen gaat nemen en zo kom je er ook achter of je het echt vet vindt om te drummen
succes & keep the beat alive
He als jij een drumstel hebt van het merk van je gebruikersnaam, ben je een rijk man

Ik denk wel dat je 'stick handling' techniek beter wordt door les (ik heb zelf ook geen les gehad, doe t nu 3 en een half jaar). Waar ik vooral moeite mee heb is een partij natuurgetrouw naspelen, ik kan het nooit precies spelen zoals het op een cd staat, ik rommel zelf wat tussendoor. Alleen het tempo blijft wel redelijk goed gelukkig ( geloof ik )

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zaterdag 16 februari 2002 @ 10:41:08 #30
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_3183236
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 22:11 schreef petra het volgende:
ik heb ook een vraag...
Ik drum nu al een tijdje, en ik vind het vervelend om met oordopjes in te spelen (omdat ik dan de muziek ook heel hard moet aan zetten) En nu zag ik bij een vriendin van me, dat ze zwarte platen had, die ze over haar trommels kon heendoen, ze wist zelf niet meer waar ze die gekocht had, maar iemand enig idee?? Hoe duur die dingen ongeveer zijn???
How about een gesloten koptelefoon, die het geluid van het drumstel dempt en er tegelijkertijd dus voor zorgt dat je wel de muziek hoort?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 16 februari 2002 @ 22:42:38 #31
19573 dw
klote mussen
pi_3189202
quote:
Op zaterdag 16 februari 2002 00:42 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

He als jij een drumstel hebt van het merk van je gebruikersnaam, ben je een rijk man

Alleen het tempo blijft wel redelijk goed gelukkig ( geloof ik )


hehe dat zou ik willen ja een mooi DW-tje... niet te betalen man die krengen, ik heb er wel eens op gedrumd in een muziekzaak, maar dat is wel het einde hoor.. en die sound.. je wordt er zo verliefd op

en probeer maar eens met een metronoom, dan merk je dat het toch tegenvalt (had ik tenminste), ik dacht dat ik strak speelde, maar met zo'n onding erbij, merk je toch dat je er af en toe naast zit...

pi_3189917
Het is best simpel, je koopt een drumstel en een boek en je kunt zo beginnen... Zo heb ik het ook gedaan

Tja alleen ff ergens het geld vandaan halen

Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 17 februari 2002 @ 21:19:44 #33
17486 Tedkees
Kan gebeuren he...
pi_3200628
Tsja, op zich is les niet nodig, maar als 't is wel goed voor je techniek.
Op internet staan ook een hoop lessen en leuke oefenritmes, en anders ga je naar de bibliotheek en dan haal je een oefenboek.
In een band spelen is ook errug goed voor je techniek, zeker als je eigen nummers gaat spelen.

Ikzelf drum al ongeveer 5 jaar, en regelmatig oefenen is toch wel handig.

Oh ja, als je links bent, is 't misschien wel nuttig om gelijk in een linkse setup te spelen. Wel irri bij optredens met meerdere bands, of als je een dubbel bassdrum pedaal (twin pedaal) wilt, maar als je 't mij vraagt is 't wel beter.

Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you
pi_3200650
Jah idd, als je niet zo nu en dan les hebt kun je het dus helemaal fout doen zonder het zelf te weten...
Ik heb dus ook af en toe zo'n les...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_23618120
Ik ga dan toch maar eens beginnen met drummen denk ik, is iets wat ik altijd al had willen doen, maar nooit van gekomen is! .

Maargoed ik ben echt een drum-noob, dus wat ik me afvraag is hoe een drummer zijn troms kiest zegmaar tijdens een nummer om op te slaan.. Zal wel een stomme vraag zijn aan de profs maar is het zo dat er een soort creativiteit bij komt kijken zegmaar? Dus dat je bij wijze van spreke elke keer een andere trom kunt rammen bij hetzelfde nummer?

Sja misschien beetje vaag, maar ik vroeg het me af... vertel er es wat over :p.
pi_23632238
In de basisritmes is de hihat/ride cymbal meestal de timekeeper, en worden er noten op snare en base tussendoor gespeeld. In de fills worden meestal de tom-toms en de floortom gebruikt, en de crash om het geheel af te ronden. Maargoed nu zit ik het natuurlijk heel basic uit te leggen, hier zijn natuurlijk ontelbaar veel mogelijkheden.
pi_23632289
Als je begint met drummen zul je meestal partijen naspelen van papier of later op gehoor. Maar als je zover gevorderd bent dat je je eigen partijen gaat verzinnen, improviseren, dan zul je toch wel een zekere creativiteit moeten opbouwen om te voorkomen dat het maar wat geram wordt.
pi_23632499
Leuk, een beginnerstopic Ik ben ook nog maar heel kort bezig, en het lukt me op zich wel zo goed dat ik er vertrouwen in heb dat het ooit in de toekomst ooit wel eens wat kan gaan worden, MAAR ik geloof dat ik een handicap heb: ik kan niet twee keer snel achter elkaar de bassdrum. Wel als ik hem 'los' oefen, maar zodra ik dan een ritme ga spelen met hihat en snare erbij, gaat mijn rechtervoet een heel eigen leven leiden. Ik kan al heel wat ritmes heel aardig spelen, maar geen ritmes waarbij je kort achter elkaar die voet moet. Het is echt belachelijk! Ik hoop dat oefening dit probleem nog gaat verhelpen.
pi_23632805
Kun je het in geen enkel tempo snel achter elkaar of alleen in de snelle tempi?
pi_23633066
In geen enkel Behalve dus als ik alleen de bassdrum speel. Zodra ik ook dingen met mijn handen erbij ga doen, wil mijn voet niet meer Dan heb ik niet meer in de gaten wanneer ik hem los moet laten om hem vervolgens weer te kunnen indrukken, ofzo, weet ik veel, het lukt gewoon niet. Bweh!
pi_23633624
Een coordinatiekwestie. Daar zijn wel hele goede oefeningetjes voor, ik zal ze binnenkort eens oplossen. Heb je een leraar?
pi_23633687
Ja, ik heb les in een groepje, ik zal het eens aankaarten, heb ik tot nu toe nog niet gedaan, omdat ik dacht dat het vanzelf wel beter zou gaan door veel oefenen ofzo. Maar terwijl ik zie dat andere dingen wel steeds beter gaan naarmate ik meer oefen, blijft dit hetzelfde
pi_23637406
Ik drum zelf niet, maar ik wil het drumstel van mn drummer wel laten zien





En 't geluid is un-fucking-believable.
pi_23639102
Als iemand nog een leuk nummertje zoekt om te drummen... probeer AFI - Bleed Black dan wat een heerlijk ritme

(ik speel het zelf op mn gitaar, maar ow wat zou ik graag willen meedrummen met dit nummer)
Good Evening Tokyo!! We are Children of Bodom and we come from f*ck*ng Finland!!
De officiele Kristiansund site: www.ht-arena.com/kristiansund
pi_23649726
Het beste is om gewoon op je gevoel af te gaan.
Uiteindelijk heb je notenschriften niet erg nodig, ik heb 't in ieder geval nooit gebruikt.
Sowieso zou ik om te beginnen niet teveel instuderen, maar gewoon technieken oefenen en die d.m.v. improvisatie ontwikkelen.
Daar leer je nou eenmaal 't meest van
pi_23650262
quote:
Op maandag 29 november 2004 09:06 schreef NRK het volgende:
Ik drum zelf niet, maar ik wil het drumstel van mn drummer wel laten zien

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En 't geluid is un-fucking-believable.
wow mooi ding, wat kost zo'n drumstel nou bij elkaar?
pi_23651742
Dat ding heeft 5000 euro gekost
pi_23652859
Jezus... daar kan ik 2 Gibson Les Pauls voor kopen
Good Evening Tokyo!! We are Children of Bodom and we come from f*ck*ng Finland!!
De officiele Kristiansund site: www.ht-arena.com/kristiansund
pi_23652931
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:55 schreef NRK het volgende:
Dat ding heeft 5000 euro gekost
Tss kan ik 5x van op wintersport !
pi_23656884
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:08 schreef thaleia het volgende:
Leuk, een beginnerstopic Ik ben ook nog maar heel kort bezig, en het lukt me op zich wel zo goed dat ik er vertrouwen in heb dat het ooit in de toekomst ooit wel eens wat kan gaan worden, MAAR ik geloof dat ik een handicap heb: ik kan niet twee keer snel achter elkaar de bassdrum. Wel als ik hem 'los' oefen, maar zodra ik dan een ritme ga spelen met hihat en snare erbij, gaat mijn rechtervoet een heel eigen leven leiden. Ik kan al heel wat ritmes heel aardig spelen, maar geen ritmes waarbij je kort achter elkaar die voet moet. Het is echt belachelijk! Ik hoop dat oefening dit probleem nog gaat verhelpen.
Drums, drums, drums.. Ik ben zelf ook heel gek op drums.
Bedoel je dat je hihat mee gaat met de dubbele kick? Ik ken iemand die heeft al 10 jaar ? les gehad
en doet het nog fout..
Hij gooit het erop dat bv. metal drummers een dubbele ... hebben waardoor het lijk alsof ze en dubbele kick geven twerijl ze maar 1 keer kicken..
Toch moet het kunnen, in de funk-soul is het gemeengoed.

Ik ben er ook nog niet achter hoe je dit het beste kunt oefenen, tips please!!!!!

Ik drumde zo nu en dan in een buurthuis niet ver van hier..
Ik wil ook lessen gaan volgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')