abonnement Unibet Coolblue
pi_46619052
Ik ben in het bezit van een kunststof bootje van een paar meter lang die door de vorige eigenaar geverfd is.
Ik denk dat het niet zo'n goede verf was, want nu ie in de winter hier achter het huis staat, is de verf helemaal afgebladderd.
Ik heb wat gezocht op internet naar geschikte verven, maar das nog een hele klus om daar uit te komen.
Eén component verf bestaat, maar ook twee componenten. De prijzen die ik heb gezien waren best hoog.
En wat is nou een goed produkt? En stel dat je twee componenten verf gebruikt,. dan staat er ook nog dat je m moet primen als er nu een gewone laag op zit. Daar zijn ook weer speciale primers voor, maar gewoon een kunststofprimer van de bouwmarkt, mag dat ook?

Mijn vragen:

  • Wat heeft de voorkeur? een of twee componenten verf?

  • wat is een goede en betaalbare verf?

  • Hoe zit het met primen en mag dat ook met een gewoon produkt van de bouwmarkt?

  • Er schijnt ook een soort wax/vet te bestaan die je kan gebruiken als afstotingsmiddel tegen vuil, alg etc.
    Kent iemand daar goede exemplaren van?

  • Nog meer tips??
  • pi_46619317
    Gebruik geen bouwmarkt spul! is troep voor je boot!

    Kijk eens bij international

    Enuh... goedkope verf voor je boot is achteraf duurkoop!
    - To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
    pi_46619582
    People will forget what you said or what you did,
    but they'll never forget how you made them feel
    pi_46619735
    OK thnx.

    Vandaar dat ik t ff vraag, want die verf die er op zat is dus al kut. Het moet niet kutter worden, uiteraard. En ik betaal inderdaad liever meer voor kwaliteit!
    Ik zal op beide sites rondkijken...en kom weer terug.

    ps wat is een antifouling??
    pi_46619958
    antifouling is wat onderop de boot zit (onder de waterlijn om precies te zijn). Het is speciale verf die algaangroei moet voorkomen. 'vroeger' was dat verf met koper erdoor verwerkt... werkte prima, maar ivm het milieu mocht dat niet meer voor de pleziervaart. Dus nu hebben we vervangers als 'chloorrubber' etc.

    meestal bestaat het trouwens uit een grondlaag (als in grondverf voor betere hechting) en dan de buitenste laag als aangroei afstotend.
    People will forget what you said or what you did,
    but they'll never forget how you made them feel
    pi_46621878
    http://www.de-ijssel-coatings.nl/z/213.htm

    Kijk hier eens rond.

    Ik zelf heb deze verf zoeen 8jaar geleden op een poly bootje gebruikt, dit was wel een twee component, prima spul wordt veel gebruikt in de watersport alleen het is wel duur en verijst enige kennis.

    Voor als de link niet werkt : http://www.de-ijssel-coatings.nl/z/110.htm
    pi_46622172
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 13:38 schreef kingofcool het volgende:
    http://www.de-ijssel-coatings.nl/z/213.htm

    Kijk hier eens rond.

    Ik zelf heb deze verf zoeen 8jaar geleden op een poly bootje gebruikt, dit was wel een twee component, prima spul wordt veel gebruikt in de watersport alleen het is wel duur en verijst enige kennis.

    Voor als de link niet werkt : http://www.de-ijssel-coatings.nl/z/110.htm
    polyurethaan lak is dus geschikt voor kunststof? Hoe veel jaar bleef dat spul erbij jouw boot goed opzitten? En lag jouw boot altijd in het water, ook ´s winters?
    En wat voor kennis vereist het dan? Gewoon voorzorgsmaatregelen en niet te veel aanmaken?

    En welke soort dan precies? En primen? Is dat nodig?

    pi_46622242
    oeps...dubbel
    pi_46623129
    Ik heb het ongeveer 4jaar op mijn boot gehad(boot is toen verkocht) zonder probleem.

    hij ging wel uit het water s winters, ik had de twee componet verf, deze moest je toen wegen om zo een juiste verhouding tekrijgen. (er zat teveel in de pot om 1keer tegebruiken) dat bedoelden ik met kennis.

    Misschien kan je hier wat mee ??? http://www.de-ijssel-coatings.nl/wijzer/index.htm

    Tis voor mij ook al weer een beste tijd terug dat ik dit gedaan heb zeker zoeen 10jaar...
    pi_46623241
    Hallo Djep
    Je spreekt over een bootje van een paar meter. Welk type is het?
    Reken wel dat je als je het goed wilt doen aardig wat eurotjes kwijt bent.
    Kun je een foto plaatsen. Mss zijn er nog meer zaken die aandacht vereisen.

    En mss kun je voor dat geld wel een redelijk goed onderhouden 2 3 4 de hands op Internet vinden.
      zaterdag 24 februari 2007 @ 15:50:26 #11
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_46625579
    wat voor kunststof is er gebruikt voor de boot ?
    Denk dat je daar je systeem op moet aanpassen
    Klaar?
    Ik niet!
    pi_46657378
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 14:31 schreef Solingjan het volgende:
    Hallo Djep
    Je spreekt over een bootje van een paar meter. Welk type is het?
    Reken wel dat je als je het goed wilt doen aardig wat eurotjes kwijt bent.
    Kun je een foto plaatsen. Mss zijn er nog meer zaken die aandacht vereisen.

    En mss kun je voor dat geld wel een redelijk goed onderhouden 2 3 4 de hands op Internet vinden.
    Inmiddels is een vriend van mijn buurman langs geweest en hij verft grote schepen voor zijn werk. Advies heb ik dus gekregen. Epifarus is een goed merk en Levilux ook. Eerst primen en dan verven. Eerst de onderkant en dan de zijkanten van de rand van de boot naar beneden toe. Zodat de druppels er als het waren af kunnen druipen. Verven met een roller en meteen nadoen met een bokkepoot. Stukje voor stukje, dus niet eerst de hele boot en dan de bokkepoot. Goed schuren tot het wit van de kunstof gaat doorkomen. Putjes en krassen goed glad schuren. Dit geeft later anders bubbels en hecht de verf minder goed.
    Dit bootje heb ik vorig jaar voor een paar centen op de kop getikt en ga ik nu opknappen. Wat voor kunststof het is weet ik niet. Er hangt geen kaartje aan.
    Ik kan natuurlijk steeds foto's over de vorderingen plaatsen.

    Foto's:







    genoeg werk te doen
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')