abonnement Unibet Coolblue
pi_46612758
Apeldoorn, Stad in het Groen Deel II

Apeldoorn wordt wel eens het grootste dorp van Nederland genoemd. Het heeft namelijk nooit stadsrechten gekregen. Van een kleine buurtschap, die voor het eerst genoemd werd in een schenkingsakte uit 792/793 onder de naam "villa ut marca Appoldro", is Apeldoorn uitgegroeid tot één van de tien grootste gemeenten van Nederland met ruim 156.000 inwoners. Apeldoorn is een groene gemeente, want zij ligt midden tussen de prachtige bossen van de Veluwe.



De bekendste attracties van Apeldoorn liggen in de wijk Berg en Bos. In de crisisjaren dertig is hier natuurpark Berg en Bos aangelegd. Dit park is ook nu nog de moeite waard om te bezoeken. Er zijn wandelroutes uitgezet, maar u kunt ook de grote laan vanaf de ingang volgen. Dan ziet u rechts de grote vijver en links de hoogste uitkijktoren van de Veluwe. Aan het eind van de laan komt u vanzelf bij de speelweide. Verder vindt u in dit bosrijke park o.a. herten, wilde zwijnen en de vlindertuin. Het park is ruim 250 hectare groot. Als u het natuurpark bezoekt, kunt u kiezen of u dit doet met of zonder bezoek aan de Apenheul. In dit dierenpark vindt u allerlei soorten apen, van de reuzengorilla tot het allerkleinste aapje. De Apenheul is van april tot november geopend. Alleen bij heel koud of regenachtig weer zijn de apen in de binnenverblijven. De dieren bewonen hier hun eigen ruime bosgebieden. Sommige apen klimmen en klauteren zelfs helemaal vrij tussen de bezoekers. Apenheul beschikt over een aantal horecagelegenheden.



Als het mooi weer is bent u vanaf de parkeerplaats van natuurpark Berg en Bos en de Apenheul in tien minuten lopen bij het oudste openluchtzwembad van Nederland, het Kristalbad. Hier kunt u een frisse duik nemen in het 50-meterbad of lekker spelen met de kinderen in het grote kleuterbad. Voor peuters en baby's is er een apart bad met aangrenzend zandstrandje. Uiteraard ontbreken de nodige waterglijbanen niet. Het Kristalbad heeft ook nog een kanovijver. Deze ligt prachtig beschut in de bosrijke omgeving van het Kristalbad en slingert zich om een langgerekt eiland.

Als u meer van pretparken houdt, kunt u het familiepretpark Koningin Juliana Toren bezoeken. De gezellige sfeer en de leuke attracties zorgen ervoor dat de tijd voorbij vliegt. Echt spectaculaire attracties zult u hier niet aantreffen, daarom is dit pretpark vooral geschikt voor gezinnen met kinderen van twee tot twaalf jaar.



Houdt u meer van geschiedenis of van de koninklijke familie dan moet u zeker een bezoek brengen aan paleis Het Loo. De laatste bewoonster van dit paleis was koningin Wilhelmina. Tegenwoordig is het paleis ingericht als museum



De Parkenbuurt, ten noorden van het centrum, is de mooiste wijk van Apeldoorn. Er staan veel oude herenhuizen, soms rijk versierd met ornamenten. Ook is er in deze wijk zelfs voor Apeldoornse begrippen veel groen. In 2005 is de wijk rijksbeschermd stadsgezicht geworden.



Het centrum van Apeldoorn is een mix van oud en nieuw. Er staan vrij veel monumentale panden, maar de oude winkelpanden zijn vaak, in elk geval op de begane grond, ingrijpend gemoderniseerd, waardoor ze veel van hun karakter verloren hebben. 'De stad', de gebruikelijke benaming voor het centrum, heeft vooral een modern, volgens de critici saai, uiterlijk. In het centrum zijn er veel winkelmogelijkheden, vooral geconcentreerd langs de Hoofdstraat, de langste winkelstraat van Nederland en het overdekt winkelcentrum De Oranjerie. Nadeel is dat verreweg de meeste winkels filialen zijn van de landelijke grote ketens en dat er maar weinig speciaalzaken zijn die het centrum iets eigens kunnen geven.

Het stationsplein wordt momenteel drastisch vernieuwd.



Met als centraal kunstwerk 'De Kus', namens de bewoners van Apeldoorn geschonken aan prins Willem-Alexander en prinses Maxima ter ere van hun huwelijk in 2002.





Ontdek Apeldoorn op DVD met 'Apeldoorn de vele geichten'

Interessante links:
Apeldoorner Community Site voor en door Apeldoornse jongeren
Kaart van Apeldoorn
De Digitale Stad Apeldoorn
VVV Apeldoorn
Startpagina Apeldoorn




[ Bericht 1% gewijzigd door SterkStaaltje op 24-02-2007 00:46:28 ]
pi_46612870
zooo dank voor het vol maken van de ander en zo
kan ik met een gerust hart hier binnen vallen
pi_46613108
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 00:36 schreef draculettetje het volgende:
zooo dank voor het vol maken van de ander en zo
kan ik met een gerust hart hier binnen vallen
Iemand moet het doen hè
pi_46613192
hi hi ja da's waar
maar om nou meteen als "nieuweling" hier binnen te vallen
en dan de boel te sluiten had ik geen zin in ha ha ha
pi_46613422
Paleis Het Loo, de Apenheul, Koningin Juliana Toren..wie kent Apeldoorn nu niet
pi_46613788
en vergeet vooral niet dat we ingesneeuwd zijn geweest
maar goed ik zoek mn bedje op
pi_46615480
klote dat dat tunneltje bij het station nu al 3 jaar een bouwput is..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_46620378
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:23 schreef Hayek het volgende:
klote dat dat tunneltje bij het station nu al 3 jaar een bouwput is..
is dat al 3 jaar ja? pfff gaat de tijd snel
kan me nog herinneren dat de auto's ook gewoon daar konden oversteken ooit.....
pi_46647187
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 02:23 schreef Hayek het volgende:
klote dat dat tunneltje bij het station nu al 3 jaar een bouwput is..
Wat wel mooi is is dat ze die vieze oude gebouwen bij het station tegen de vlakte hebben gemikt de afgelopen 2 weken. Je weet wel, waar eerst Opa '90 zat en een stel ondefinieerbare bovenwoningen. Zo smerig was dat, gelukkig is het nu weg.

Ik mag hopen dat ze er iets fatsoenlijks neerzetten. Zal ook wel weer drie jaar duren....
pi_46648310
quote:
Op zondag 25 februari 2007 08:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat wel mooi is is dat ze die vieze oude gebouwen bij het station tegen de vlakte hebben gemikt de afgelopen 2 weken. Je weet wel, waar eerst Opa '90 zat en een stel ondefinieerbare bovenwoningen. Zo smerig was dat, gelukkig is het nu weg.

Ik mag hopen dat ze er iets fatsoenlijks neerzetten. Zal ook wel weer drie jaar duren....
ooit ooit zat daar het restaurant van mijn opa, waar nu de fietsenstalling zit.....
daarna is het een hoop vlut geworden (geloof oranje bar ofzo)
pi_46660533
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:48 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ooit ooit zat daar het restaurant van mijn opa, waar nu de fietsenstalling zit.....
daarna is het een hoop vlut geworden (geloof oranje bar ofzo)
Ohja, de Oranje Bar.... Die zit toch verderop in de Stationsstraat? Je hebt wel het Molentje vlak bij het station. In elk geval allebei tenten waar ik nog niet dood aangetroffen wil worden. Gezien het publiek en de bijbehorende strafbladen zal het me niks verbazen als ik ook daadwerkelijk aan mijn einde kom als ik daar binnen loop.
pi_46685243
Het wordt inderdaad tijd dat ze dat fietstunneltje afmaken!
And the druids turn to stone...
pi_46762827
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_46762835
quote:
Op maandag 26 februari 2007 07:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat ze dat fietstunneltje afmaken!
Eind maart werd het volgens mij pas.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_46784044
en eindelijk stoplichten bij het lucas ziekenhuis
waar ze overigens ook flink aan het verbouwen zijn wat ook wel nog even zou duren
pi_46800133
Apeldoorn Zuid moet echt tegen de vlakte, hoerige wijk. Je kan daar niet eens over straat lopen zonder bedreigd te worden.

Loop ik gisteravond naar huis vanuit mijn werk over de 2e Wormense Weg (daar komt dus nooit iemand), komen er twee van die bontkraag figuren op een scooter langs scheuren, met piepende remmen stoppen ze en draaien ze om. Slim doet de bestuurder het vizier van zijn helm dicht als 'ie me aanspreekt.

'Jij had toch ruzie met mij?'

Ik wist toen natuurlijk al hoe de vork in de steel zat, Mohammed zocht gewoon ruzie, ik had hem uiteraard nog nooit gezien. Ik maak dus aanstalten om door te lopen, maar uiteraard komt 'ie achter me aan.

'Zoek je ruzie?'

Toen begon hij wat vervelend tegen mijn kuiten aan te rijden met die veredelde snorfiets. Ik wilde liever niet eindigen met een paar tanden minder in mijn smoel (moet vrijdag al naar de tandarts) dus ik ben gewoon een erf opgelopen van 1 van de bewoners van de straat en gedaan alsof ik daar woonde. Toen gingen ze weg, door de rest van de wijk heen jagen met hun scootertje, vast ruzie zoeken met iemand anders.

Aardige vrouw trouwens die in dat huis woont, ze snapte wel dat ik haar huis maar even als toevluchtsoord gebruikte.

Anyways, ik wil nu echt zo snel mogelijk weg uit deze wijk. Apeldoorn Zuid heeft nu echt afgedaan voor mij. Ik wil de rest van Apeldoorn niet ophemelen, maar ik denk dat me dit in Noord niet zo snel overkomen was.
pi_46815437
even een foto-update, van apeldoorn:


panorama van de 'koning stadhouder laan' (bij de kruising met de 'prins willem-alexander laan')



nog een keer 'de kus'.

allebei op maandag 16 februari gemaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door immortalsean op 01-03-2007 19:12:21 ]
pi_46850044
uhm mystikvm noord gebeurd dat ook wel hoor, ten minste toen ik er zo'n 8 a 10 jaar geleden woonde.....
maar goed ik denk serieus dat zulke dingen overal wel kunnen gebeuren!

Heb overigens tot vorig jaar met plezier in zuid gewoond, totdat ik het huisje kreeg waar ik nu woon, in het doolfof der doolhoven de maten
pi_46854715
dat nieuwe ROC gebouw bij het station wordt net zo lelijk..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_46854801
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
Apeldoorn Zuid moet echt tegen de vlakte, hoerige wijk. Je kan daar niet eens over straat lopen zonder bedreigd te worden.

Loop ik gisteravond naar huis vanuit mijn werk over de 2e Wormense Weg (daar komt dus nooit iemand), komen er twee van die bontkraag figuren op een scooter langs scheuren, met piepende remmen stoppen ze en draaien ze om. Slim doet de bestuurder het vizier van zijn helm dicht als 'ie me aanspreekt.

'Jij had toch ruzie met mij?'

Ik wist toen natuurlijk al hoe de vork in de steel zat, Mohammed zocht gewoon ruzie, ik had hem uiteraard nog nooit gezien. Ik maak dus aanstalten om door te lopen, maar uiteraard komt 'ie achter me aan.

'Zoek je ruzie?'

Toen begon hij wat vervelend tegen mijn kuiten aan te rijden met die veredelde snorfiets. Ik wilde liever niet eindigen met een paar tanden minder in mijn smoel (moet vrijdag al naar de tandarts) dus ik ben gewoon een erf opgelopen van 1 van de bewoners van de straat en gedaan alsof ik daar woonde. Toen gingen ze weg, door de rest van de wijk heen jagen met hun scootertje, vast ruzie zoeken met iemand anders.

Aardige vrouw trouwens die in dat huis woont, ze snapte wel dat ik haar huis maar even als toevluchtsoord gebruikte.

Anyways, ik wil nu echt zo snel mogelijk weg uit deze wijk. Apeldoorn Zuid heeft nu echt afgedaan voor mij. Ik wil de rest van Apeldoorn niet ophemelen, maar ik denk dat me dit in Noord niet zo snel overkomen was.
ja het wordt wel steeds erger met die mocro's, ze hebben bij mij al drie keer te auto leeggehaald in de afgelopen twee jaar, ze hangen rond in winkelcentra en rond het centrum..

nouja wat doe je eraan, is bij de meeste andere steden ook zo
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:10:21 #22
97934 ASroma
Flamboyant
pi_46855636
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:15 schreef draculettetje het volgende:
uhm mystikvm noord gebeurd dat ook wel hoor, ten minste toen ik er zo'n 8 a 10 jaar geleden woonde.....
maar goed ik denk serieus dat zulke dingen overal wel kunnen gebeuren!

Heb overigens tot vorig jaar met plezier in zuid gewoond, totdat ik het huisje kreeg waar ik nu woon, in het doolfof der doolhoven de maten
hehehe in Noord gebeuren die dingen zeker ook, 2 keer meegemaakt als klein jochie (woonde vlakbij kinderboerderij laag buurlo) en daar dichtbij heb je ook van die flats. 1 keer me skelter afgepakt door een dikke antiliaan uiteindelijk middels de wijkagent weer terecht gekomen. En ook een keer uitgescholden door een groep buitenlanders net als mysk, ben der er wel op ingegaan. Kwamen ze uiteraard achter me aangefietst, ik heb van me leven nog niet zo snel gefietsd..........

Maar goed die dingen zijn zeker al wel 10 jaar geleden.
pi_46858674
Mij is in Apeldoorn nog nooit iets overkomen. In andere steden overigens ook niet hoor, maar ik woon nu eenmaal hier.

Zeker omdat het op 500 meter van mijn huis was voel je je ineens een stuk minder veilig.
pi_47046734
In Apeldoorn gebeurt mij nooit iets vervelends

Zeg, waar wonen jullie dan? Zit nu op kamers in Groningen maar woonde altijd in De Parken
pi_47075338
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:37 schreef PAA-053 het volgende:
In Apeldoorn gebeurt mij nooit iets vervelends

Zeg, waar wonen jullie dan? Zit nu op kamers in Groningen maar woonde altijd in De Parken
Ik woon in het godvergeten Zuid, randje Vogelbuurt aan de Kayersdijk. Kan niet wachten tot ik hier weg ben. Gewoon niet mijn type wijk.
pi_47141697
vandaag nog geweest, moest naar fietstoko hoekman.. natuurlijk zo snel mogelijk weer weg daar, via de kayersdijk over de lange amerika weg naar de maten..
Hooray for boobies!
pi_47162573
aaaaaaapeeeldooorn

[ Bericht 38% gewijzigd door jaah op 13-03-2007 15:12:51 ]
Ik zie niet alleen dubbel....
ik hoor het ook!
pi_47257390
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik woon in het godvergeten Zuid, randje Vogelbuurt aan de Kayersdijk. Kan niet wachten tot ik hier weg ben. Gewoon niet mijn type wijk.
ik woon nu in de maten (doolhof) al heb ik wel echt met plezier in zuid gewoond ook aan de kayersdijk...
pi_47310610
Ik woon in Zuid , Rivierenbuurt. Wel lekker rustig
Life is a bitch , so fuck it
pi_47335259
maten is echt geen doolhof, kwestie van beetje opletten en veel rondfietsen/autorijden! na 30 jaar in de maten wonen weet ik nu overal de weg.. ahum..
Hooray for boobies!
pi_47360668
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
maten is echt geen doolhof, kwestie van beetje opletten en veel rondfietsen/autorijden! na 30 jaar in de maten wonen weet ik nu overal de weg.. ahum..
Oke, je doet er dan ook 30 jaar over...

Heb ook in de Maten en Zevenhuizen gewoond , maar voel me hier in Zuid toch wel lekker
Life is a bitch , so fuck it
pi_47417536
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
maten is echt geen doolhof, kwestie van beetje opletten en veel rondfietsen/autorijden! na 30 jaar in de maten wonen weet ik nu overal de weg.. ahum..
pfff dan heb ik nog 29 jaar....
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:28:33 #33
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47564460
was ook gelijk mijn gedachte! Apeldoorn doet het wat dat betreft goed, wijken zoals zuid en zevenhuizen hebben lokaal een wat mindere naam maar vallen in het niks bij de echte probleemwijken. complimentje voor onze stad dacht ik
Hooray for boobies!
pi_47565496
nou goed zo!
pi_47589832
Nou puh.... Wij staan er ook nie bij hoor
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47611832
Hier nog een echte Apeldoorner Woon sinds een jaartje aan de Bevalt opzich wel, maar zou hier niet altijd willen wonen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lollifant op 26-03-2007 13:01:48 ]
pi_47634280
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:33 schreef Lollifant het volgende:
Hier nog een echte Apeldoorner Woon sinds een jaartje in Zuid. Bevalt opzich wel, maar zou hier niet altijd willen wonen.
pi_47668744
hoi hoi
lollifant!
pi_47669270
Hoi!
pi_47670988
tis hier vaak een beetje stil....
misschien kunnen wij het gezellig maken?
pi_47671197
Ja goed plan! Wat vind jij van het nieuwe station? (om maar eens een typisch Apeldoorns onderwerp aan te snijden )

En wat vind jij het mooiste plekje in Apeldoorn?

pi_47671369
ik vind het op het moment echt een zooitje bij het station
ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, moet nu nog een beetje wennen geloof ik...

wat ik nu het mooiste plekje vind? zou het eigenlijk niet echt weten
berg en bos vind ik wel eens lekker om met mooi weer heen te gaan
maar gewoon een parkje ofzoiets
zeker met dit weer

en jij?
pi_47671494
de stations-tunnel gaat pas in mei open
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47671637
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:11 schreef scarefreak het volgende:
de stations-tunnel gaat pas in mei open
toch snap ik er niks van, ooit een tunnel gehad die moest dicht en nu weer een tunnel
bovendien rare constructie dat openbaar vervoer (allang) niet meer voor de deur stopt bij hetstation
pi_47671790
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:15 schreef draculettetje het volgende:

[..]

toch snap ik er niks van, ooit een tunnel gehad die moest dicht en nu weer een tunnel
bovendien rare constructie dat openbaar vervoer (allang) niet meer voor de deur stopt bij hetstation
Ja, op een slechte dag van de bussen naar de trein lopen betekend kletsnat worden
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  maandag 26 maart 2007 @ 14:39:11 #47
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47672420
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:11 schreef scarefreak het volgende:
de stations-tunnel gaat pas in mei open
pi_47672578
Stationsplein gaat open, maar dan moeten we nog een hele tijd wachten op de tunnel...
handig
dan heb je nogsteeds niets aan een plein, als de belangrijkste toevoer nog niet opgeleverd is .
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47673224
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:44 schreef scarefreak het volgende:
Stationsplein gaat open, maar dan moeten we nog een hele tijd wachten op de tunnel...
handig
dan heb je nogsteeds niets aan een plein, als de belangrijkste toevoer nog niet opgeleverd is .
da's toch gewoon apeldoorn
pi_47702175
Ik zeg goede morgen apeldoorn! Kom maar met de zon
pi_47702396
Wat is het stationsplein nog een bouwput
ik zag nog bergen met zand, kuilen, troep en lunchende bouwvakkers
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:28:46 #52
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_47703386
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:55 schreef scarefreak het volgende:
Wat is het stationsplein nog een bouwput
ik zag nog bergen met zand, kuilen, troep en lunchende bouwvakkers
Die zag ik toenet ook, ookal woon ik stiekem niet in apeldoorn maar ik wlde even zeggen hoe'n troep het op het station was vanmorgen (verder overigens wel een blije stad hoor
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_47703676
quote:
Geld op voor nieuw beleid
door Gep Leeflang


APELDOORN - De gemeente Apeldoorn heeft geen geld meer voor het ontwikkelen van nieuw beleid.


VORIGE
START
STOP
VOLGENDE
Om nieuwe plannen te kunnen optuigen moet bestaand beleid worden geschrapt. ,,De koek is op,'' stelt het college van b en w. ,,Wat rest, zijn kruimels.''

Het college schetste gisteren in zijn voorjaarsnota een buitengewoon somber beeld van de financiële situatie van Apeldoorn. 'Apeldoorn rondom de nullijn', kreeg het beleidsstuk als titel mee. Zelfs die nullijn vasthouden is echter een forse opgave.

De algemene reserves bevinden zich met drie miljoen euro op een niveau dat voor een gemeente met 156.000 inwoners ontoereikend is. De gemeente ziet zich geconfronteerd met diverse financiële tegenvallers. Die schuilen onder meer in CAO-ontwikkelingen bij de brandweer, een wijziging in de Arbeidstijdenwet brandweer, energiekosten en kostenstijging van ICT-licenties, maar ook in nieuw kabinetsbeleid. Dat leidt ertoe dat Apeldoorn de komende jaren veel minder dan verwacht ontvangt uit het Gemeentefonds. Alleen al daardoor heeft Apeldoorn jaarlijks circa 3,3 miljoen minder te makken dan was verwacht, rekent het college. Zelfs in het meest positieve rekenmodel is er een structureel tekort van 1,7 miljoen euro.

Behalve via extra opbrengsten uit het gemeentelijk grondbedrijf moet dat worden gecompenseerd door bezuinigingen door te voeren. Het college van b en w geeft in zijn voorjaarsnota aan op welke punten dat gebeurt. Onder meer wordt volgend jaar nog geen geld vrijgemaakt om een aantal Whisper-bussen in de stadsdienst te laten rijden. Of later wel geld wordt gevonden voor deze stille en 'schone' bus is onzeker.
Lekker is dat, al het geld in omnisport enzo gestopt waarschijnlijk
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47703870
In Zuid heb ik jaren gewoond, nooit geen problemen. Ook niet de plaats die jij beschrijft, daar ben ik toch ook iedere dag langsgegaan ook wel 's nachts. In de Maten echter al wel meerdere malen iets meegemaakt met Jongeren. Ook Zevenhuizen is een niet al te fijn buurtje. Ik denk niet dat het aan Zuid ligt ofzo, dat is overal. En wat hierboven ook al stond, er zijn veel ergere probleemwijken.

Dat stationsplein schiet niet echt op. er zijn nu wel wat winkels, wat ik wel een goede vooruitgang vindt trouwens.

Jammer dat de huizen zo duur zijn in Apeldoorn, anders was ik snel weer teruggegaan.
pi_47715303
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:06 schreef draculettetje het volgende:
ik vind het op het moment echt een zooitje bij het station
ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden, moet nu nog een beetje wennen geloof ik...

wat ik nu het mooiste plekje vind? zou het eigenlijk niet echt weten
berg en bos vind ik wel eens lekker om met mooi weer heen te gaan
maar gewoon een parkje ofzoiets
zeker met dit weer

en jij?
Ik denk dat het wel heel mooi gaat worden bij het station, maar ik vind het toch wel jammer dat de normale spoor-oversteek weggaat. Ik denk niet dat ik 's avonds alleen door die tunnel ga fietsen, dus als ik dan van mijn ouders kom moet ik helemaal omrijden via de arnhemseweg.

Berg en Bos vind ik niks. Ik heb daar voeger kranten gelopen, het was echt een wonder als je eens iemand tegenkwam, en een nog groter wonder als ze me gedag zeiden. Ik zou er zelf nooit willen wonen. Als het regent is het ook net zo'n spookwijk vind ik.

Het Oranjepark vind ik altijd heerlijk!! Lekker in het gras liggen in de zomer, beetje mensen kijken.
Jammer dat er ook zoveel junks lopen enzo.
pi_47716475
ha ha ik bedoelde het park berg en bos en dan gewoon zonder de apenheul
pi_47716544
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:03 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel heel mooi gaat worden bij het station, maar ik vind het toch wel jammer dat de normale spoor-oversteek weggaat. Ik denk niet dat ik 's avonds alleen door die tunnel ga fietsen, dus als ik dan van mijn ouders kom moet ik helemaal omrijden via de arnhemseweg.

Berg en Bos vind ik niks. Ik heb daar voeger kranten gelopen, het was echt een wonder als je eens iemand tegenkwam, en een nog groter wonder als ze me gedag zeiden. Ik zou er zelf nooit willen wonen. Als het regent is het ook net zo'n spookwijk vind ik.

Het Oranjepark vind ik altijd heerlijk!! Lekker in het gras liggen in de zomer, beetje mensen kijken.
Jammer dat er ook zoveel junks lopen enzo.
Stationstunnel wordt volgens mij een enorme lichtbak, en volgens mij sluit deze ook aan op de perrons... dus genoeg ogen om op te letten.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_47716549
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:38 schreef draculettetje het volgende:
ha ha ik bedoelde het park berg en bos en dan gewoon zonder de apenheul
Ooooh okee Ja dat is wel leuk inderdaad! Leuk om die toren te beklimmen, uitzicht over Apeldoorn!
pi_47779219
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:40 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ooooh okee Ja dat is wel leuk inderdaad! Leuk om die toren te beklimmen, uitzicht over Apeldoorn!
en oook daar even lekker in het zonnetje liggen op het gras, of als ik aan het oppassen ben op mn neefjes en nichtje kunnen ze heerlijk spelen daar!
pi_47779222
ow en mogguh allemaal
pi_47779883
Goeiemorgen!
pi_47785478
iedereen aan het lunchen enzo???
pi_47785585
Apeldoorn
Verschrikkelijk dorp. Koude, norse, stugge mensen. Nooit eens vriendelijk.
Ik ben er gaan wonen vanwege m'n vriendin...
pi_47795435
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:06 schreef draculettetje het volgende:
iedereen aan het lunchen enzo???
Ik kom net van school! Ga zo nog even de stad in en dan boodschapjes doen bij de Deka en de AH.
pi_47795450
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef jochem8 het volgende:
Apeldoorn
Verschrikkelijk dorp. Koude, norse, stugge mensen. Nooit eens vriendelijk.
Ik ben er gaan wonen vanwege m'n vriendin...
Dan heb je mij nog niet ontmoet!
pi_47795597
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben er gaan wonen vanwege m'n vriendin...
* immortalsean ziet jochem8's ondertitel en denkt: "hmm, dat zal z'n vriendin niet leuk vinden..."
pi_47820055
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:05 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Dan heb je mij nog niet ontmoet!
ik wou net zeggen.... al ben ik ook wel hier gekomen door toen een vriendje, maar mn hele familie woont hier wel zowat hoor....
en waar is de zon deze ochtend?
pi_47820081
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:15 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik wou net zeggen.... al ben ik ook wel hier gekomen door toen een vriendje, maar mn hele familie woont hier wel zowat hoor....
en waar is de zon deze ochtend?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47821135
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef vamperotica het volgende:

[..]

staat toch zowat? of is het om de zon?
pi_47821310
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:58 schreef draculettetje het volgende:

[..]

staat toch zowat? of is het om de zon?
Nee hoor... Maar je ahd natuurlijk niet hoeven blijven hangen na t vriendje!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47821346
En ik vind dat t bedrijf waar " t huidige" vriendje werkt maar een vestiging in het brabantse moet openen...!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47825433
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:04 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nee hoor... Maar je ahd natuurlijk niet hoeven blijven hangen na t vriendje!
ow ha ha
maar wij hebben hier ook heeel lekker ijs dus jij kan ook hier hier komen......
pi_47827760
Over lekker ijs gesproken: Van Swoll aan de asselsestraat!
pi_47828434
die ken ik niet maar wel die van de koninginnelaan en 1e wormense weg....
pi_47844079
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:08 schreef immortalsean het volgende:

[..]

* immortalsean ziet jochem8's ondertitel en denkt: "hmm, dat zal z'n vriendin niet leuk vinden..."
Hehe ach, het heeft niks met haar te maken gelukkig.
pi_47846164
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:42 schreef draculettetje het volgende:
die ken ik niet maar wel die van de koninginnelaan en 1e wormense weg....
Vlakbij mijn huisje Is ook lekker inderdaad!
pi_47859058
en het is weer ijsjes weer!
pi_47861370
En terrasjes weer! Ik twijfel tussen zelf koken, of hapje eten bij de Finnegans...
pi_47863466
of de notaris.. en lekker naar voetbal op berg en bos, plaatsje in de zon, heerlijk !
Hooray for boobies!
pi_47889978
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:23 schreef Lollifant het volgende:
En terrasjes weer! Ik twijfel tussen zelf koken, of hapje eten bij de Finnegans...
och, laatst weer, wij willen om 16:00 op het terras gaan zitten. op een doordeweerkse dag, dus je denkt dat er toch wel plaats is onder kantoortijd. Nee hoor, altijd zit de Finn vol Raadhuis eigenlijk precies hetzelfde verhaal.
And the druids turn to stone...
pi_47902168
BRRRRRRRRRRRRRRAND! aan de kayersdijk 28 om precies te zijn, garagebedrijf tamboer en meubeltoko de groot hebben wat last van vlammetjes..
Hooray for boobies!
pi_47914895
1 april (grap)?
And the druids turn to stone...
pi_47953763
APELDOORN GEKKUHHHUISS

tvp
pi_47955542
En wat was die sireneherrie zaterdagmiddag?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47955627
Brouwers IJsspecialiteiten is gelukkig weer open
Koninginnelaan rules Is bij mijn ouderlijk huis om de hoek
pi_47978275


de apeldoornse skyline
pi_47996710
hallo en goede morgen! hoe staat het met de apeldoorners???
pi_47997343
Goeiemorgen!

Ik ga vandaag maar weer lekker in de tuin liggen, moet tentamens leren, maar met dit weer is dat geen straf

Wat gaan jullie doen vandaag?
pi_47998010
is het weer zo lekker dan vandaag? ik ga beetje huishouden doen geloof ik,
zo eerst wat boodschapjes halen
pi_48001364
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:37 schreef immortalsean het volgende:
[afbeelding]

de apeldoornse skyline
Indrukwekkend. Mooie locatie trouwens, woon jij naast die akker?
pi_48002943
Het weer valt toch wat tegen, koud briesje. Dan maar weer binnen zitten.
pi_48003132
boodschappen binnen (vond het op zich wel mee vallen buiten) vaatwasser uitgeruimd uhm wat nog meer???
pi_48031523
mogguh,
gister lekker in de tuin gezeten vond het echt nog wel even lekker
hihi drom wel wat huishouden blijven liggen maar ach wat maakt dat uit
vandaag weer een dag!
pi_48153881
hè verdorie fiets gejat. Ook nog vreselijk eigen schuld, vergeten op slot te doen, voor een flat in de gentiaanstraat. Ik heb normaal nooit geen fietstas mee, en nu wel, daardoor afgeleid van de fietsleutel. Ik ben er nog wel zoéén die altijd opmerkingen krijgt: "waarom zet je je fiets op slot? hij staat binnen?" waarop ik zeg: "goede gewoonte"... Die er nu even niet goed genoeg inzat dus.... en gelijk weg
And the druids turn to stone...
pi_48162066
gentiaanstraat en fiets niet op slot=weg. klopt als een bus..
Hooray for boobies!
pi_48169720
en iedereen pasen overleefd? nog paaseieren gezocht bij het loo??? ha ha ha
pi_48172750
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:10 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Indrukwekkend. Mooie locatie trouwens, woon jij naast die akker?
ik heb de foto('s) vanuit m'n slaapkamerraam gemaakt, dus ja ... maar de bedoeling is dus dat er een flat komt en wat laagbouw ... het is in welgelegen en die straat die je zo ziet wordt de "jonkheer quarles van ufford laan"
pi_48175069
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:53 schreef draculettetje het volgende:
en iedereen pasen overleefd? nog paaseieren gezocht bij het loo??? ha ha ha
Ja ik heb het overleefd! Jammer van het niet zo heel erg mooie weer. Ik was van plan op het nieuwe lelijke betonfietspad te fietsen op de hei (weet niet precies meer waar, stond laatst in de krant), maar vond het toch te koud!

Kon je daar paaseieren zoeken ja? Ahh jammer, wist ik niet. Anders was ik wel gegaan!

Jij nog leuke dingen gedaan??
pi_48176178
ja hoor, 1ste paasdag een barbeknoei met wat vrienden (was errug gezellie) daar ook blijven slapen
2de paasdag beetje in het klein de rest op geknoeid en lekker rustig aangedaan

dus ook niet bij het loo geweest ghehehehe
pi_48206576
en het wordt weer mooi weer!!!!
  woensdag 11 april 2007 @ 10:01:49 #101
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48208440
vandaag toch ook wel een beetje? ja toch? zeker wel toch? nou toe dan alsjeblieft?
pi_48209074
Mwah het is nu nog niet echt geweldig. Hopleijk vanmiddag. Ik heb niet voor niks nieuwe tuinstoeltjes gekocht.
pi_48209386
nee precies dat vind ik ook die moeten worden uitgeprobeerd, dus kom maar op met het mooie weer!
bedoel dit klinkt toch niet verkeerd?
Vanmiddag is er over het algemeen een mix van wolkenvelden met af en toe zon. De meeste zonuren kunnen in delen van Zuid-Holland en Noord-Holland worden opgetekend. Het is droog en bij weinig wind is het vanmiddag 13 a 14 graden aan zee, 16 tot lokaal 19 graden elders.

[ Bericht 62% gewijzigd door draculettetje op 11-04-2007 11:30:43 (weerbericht) ]
pi_48230638
heb lekker een ijsje van 1ste wormenseweg gehad vandaag!
pi_48230968
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:45 schreef draculettetje het volgende:
heb lekker een ijsje van 1ste wormenseweg gehad vandaag!
En ik niet van de intermezzo
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48232204
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef vamperotica het volgende:

[..]

En ik niet van de intermezzo
flauw hoor!
pi_48234541
Nou ik ben vandaag niet buiten geweest! Hopelijk is het morgen beter! Alhoewel... dan zit ik weer de hele dag op school. Bah tentamen.
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:45 schreef draculettetje het volgende:
heb lekker een ijsje van 1ste wormenseweg gehad vandaag!
Lekker, welke smaak?
pi_48245848
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:03 schreef Lollifant het volgende:
Nou ik ben vandaag niet buiten geweest! Hopelijk is het morgen beter! Alhoewel... dan zit ik weer de hele dag op school. Bah tentamen.
[..]

Lekker, welke smaak?
suuces met het ten tamen!
Heb drop en witte chocola gehad, apart hoor drop smaak ijs! ben er nog niet over uit of ik het nou echt zoooo lekker vond maar ach.....
  donderdag 12 april 2007 @ 18:44:54 #110
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48268451
en een goede avond allemaal tot morgen
pi_48280941
en weer een nieuwe dag! mogguh
pi_48281579
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:31 schreef draculettetje het volgende:
en weer een nieuwe dag! mogguh
Een goedenmorgen!

Ik kom uit Eerbeek en ben ongeveer 5 tot 6 keer per week in Apeldoorn, is dat goed genoeg om hier te mogen posten
pi_48281661
Afgelopen Maandag nog tapas gegeten bij Ramblas, wat was het weer top!
pi_48287815
van mij wel hoor gezellig en hallo!
pi_48287842
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:11 schreef Baseke het volgende:
Afgelopen Maandag nog tapas gegeten bij Ramblas, wat was het weer top!
ik hou nie zo van vis, dus vraag ik me steeds af of ze ook tapa's dingen hebben zonder vis!
Hoor wel goede verhalen over!
pi_48288008
Ja, er waren er 3 bij die ook niet van vis houden, dus kregen ze dat ook niet !

Maar ja, was zeer de moeite waard!
pi_48294036
gaat er nog iemand naar de babbel vanavond??! LEKKER STAMPUHH!

pi_48294515
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48295330
Tihihihihi, wat een ballen!
pi_48297217
maarrre dan komen de ring wegen dus nog voller te staan slim plan ja
pi_48299438
Als ze dan eerst de ringwegen aanpakken!
Maar ik las ergens anders dat 50% van het verkeer in het centrum niets te zoeken had in het centrum.
Als je dat weg haalt is het ook wel echt een stuk rustiger rijden in het centrum.
Maarja dan moet de ring wel beter zijn.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_48302739
Tja Apeldoorn en verkeer.
Vandaag stond nog in de krant dat ze die tunnel onder het spoor nog niet willen maken omdat het 100.000euro kost. En ze willen wel dit systeem invoeren. Die ambtenaren zijn echt gek geworden hier.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
pi_48302769
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:59 schreef mefr0uwtje het volgende:
Tja Apeldoorn en verkeer.
Vandaag stond nog in de krant dat ze die tunnel onder het spoor nog niet willen maken omdat het 100.000euro kost. En ze willen wel dit systeem invoeren. Die ambtenaren zijn echt gek geworden hier.
Geld was op ja, en provincie wil ook niets betalen.
Stond alleen maar in de krant om druk te zetten tegen de provincie.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:15:31 #125
11766 eymey
koning één-oog
pi_48303165
Haha. Net op het journaal spraken ze een mevrouw in een auto aan over het rekeningrijden.

Damn wat een dom gehuil man! "Neeeee... ik vind het niks hoor! Alles is al zo duur!". Ook echt zo lekker onderbouwd. Mij lijkt het een prima systeem om het centrum van een stad nog een beetje gezellig te houden.

Natuurlijk moeten de ringwegen om het centrum te vermijden inderdaad dan wel een goede doorstroming geven. Ik kom van oorsprong uit Apeldoorn en ben er nog vaak... en het is inderdaad een drama
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_48303314
en dan valt er zo ergens in november weer een berg sneeuw gaat niemand door het centrum staat het nog meeeeeeeer vast
pi_48305162
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:15 schreef eymey het volgende:
Haha. Net op het journaal spraken ze een mevrouw in een auto aan over het rekeningrijden.

Damn wat een dom gehuil man! "Neeeee... ik vind het niks hoor! Alles is al zo duur!". Ook echt zo lekker onderbouwd. Mij lijkt het een prima systeem om het centrum van een stad nog een beetje gezellig te houden.

Natuurlijk moeten de ringwegen om het centrum te vermijden inderdaad dan wel een goede doorstroming geven. Ik kom van oorsprong uit Apeldoorn en ben er nog vaak... en het is inderdaad een drama
Nou, dat moet eerst gebeuren en dan mag de gemeente verder praten. Dit is alleen weer zo'n systeem om geld binnen te halen. Niemand gaat namelijk voor zijn lol door Apeldoorn centrum rijden.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
pi_48307823
ik heb op het journaal al gehoord dat het rekeningrijden-idee van Apeldoorn afgekeurd was.
van de baan dus.
And the druids turn to stone...
pi_48311142
Hier nog een Apeldoorner overigens. Parken
ADHD-C
pi_48311730
vandaag nog op de ring gezeten, moest van de loolaan via de zwolseweg naar apeldoorn noord karwei rond 4 uur. ik was om 16.43 bij de karwei, een stukje van 5 km... Zolang de ring nog veelal 1 baans is en de stoplichten niet goed zijn afgesteld zal de het niks worden met de plannen. mensen nemen dan de kosten er op de koop toe bij denk ik
Hooray for boobies!
pi_48316582
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:07 schreef LazyDave het volgende:
Hier nog een Apeldoorner overigens. Parken
hallo

en weer een goede morgen allen deze ochtend, hoop de zon toch wel meer te zien vandaag
pi_48317994
voor de liefhebbers, ik ben morgen te bewonderen op het leesten samen met 25 beagles..
Hooray for boobies!
pi_48318034
tis wel lekker weer voor het leesten, vergeet alleen steeds hoe ik er moet komen.....
pi_48318409
komop zeg, kind kan de was doen! auto, bus of fiets?
Hooray for boobies!
pi_48321767
uhm auto of fiets
pi_48321943
hotel de cantharel ken je? aan die weg ligt het leesten, rijdend richting hoenderloo is het na 300 meter linksaf, kan niet missen.. op de snelweg is het afslag hoenderloo apeldoorn west
Hooray for boobies!
pi_48328628
Gegroet , naar de H&M geweest in A'doorn vandaag en toen naar Orpheus voor repetities.

En toen een uurtje op het terras bij Finnegan's gezeten, het was (warm) leuk !

pi_48328686
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:09 schreef draculettetje het volgende:
uhm auto of fiets
Ow ja... ja gaat achterop zeker...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48341311
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 19:12 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ow ja... ja gaat achterop zeker...
hihihihi in zo'n fiets karretje en dan weet ik de weg toch alvast ha haha

Mogguh ook weer deze zonnige dag
pi_48343949
Goeiemorgen! (Nog net!)

Is dat vandaag nog, Het leesten hondengedoe? Ik moet zeggen dat ik na 20 jaar in apeldoorn gewoond te hebben, nog nooit van het leesten had gehoord! Maar als die hondjes er nog zijn ga ik er straks wel even heen fietsen!
En anders naar de ijsboerderij in Teuge. Aanrader! Lekkerste ijs van de wereld!

Gaan jullie nog wat leuks doen?
pi_48344910
ja hoor, hondjes zijn er nog, liepen rond 12 uur nog bijna 60 beagles rond..
Hooray for boobies!
pi_48346186
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 00:07 schreef LazyDave het volgende:
Hier nog een Apeldoorner overigens. Parken
Joo ik ook, waar woon je?
  zondag 15 april 2007 @ 19:15:29 #143
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48356140
het leesten is overrated, gewoon een grote zandheuvel ga dan gewoon naar bussloo met dit weer costa del apeldoorn
pi_48360250
heb het gewoon maar bij mezelf in de achtertuin gelaten
pi_48361584
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:04 schreef draculettetje het volgende:
heb het gewoon maar bij mezelf in de achtertuin gelaten
Ook leuk!
pi_48363413
1 heuveltje met zand, 15 hectare met bos, heide en andere begroeiing. wel verder kijken dan je neus lang is..
Hooray for boobies!
pi_48377925
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:41 schreef Baseke het volgende:

[..]

Ook leuk!
ja was het ook hoor, heb aardig wat spelletjes gewonnen! en lekker barbeknoeien!
pi_48420871
Ik kom met vriendlief in Apeldoorn wonen (vanuit Brabant) dus ik kijk/post hier lekker mee
Als mensen nog leuke/goede tips hebben voor nieuwe Apeldoorn-bewoners,graag!
01-08-2008
pi_48428150
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:25 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik kom met vriendlief in Apeldoorn wonen (vanuit Brabant) dus ik kijk/post hier lekker mee
Als mensen nog leuke/goede tips hebben voor nieuwe Apeldoorn-bewoners,graag!
ik ben ook vanaf brabant hier komen wonen! en kom lekker mee kijken hoor, gebeurd alleen weinig helaas
pi_48428474
je kan natuurlijk ook zeggen ik zit met vragen en wat moet/wil weten? denk dat zoiets beter werkt in eerste instantie.. waar ga je wonen en waarom de verhuisactie?
Hooray for boobies!
pi_48430527
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
je kan natuurlijk ook zeggen ik zit met vragen en wat moet/wil weten? denk dat zoiets beter werkt in eerste instantie.. waar ga je wonen en waarom de verhuisactie?
Mijn vriend heeft een winkel overgenomen in het centrum van Apeldoorn.We gaan ook in het centrum wonen.Hij gaat er eerst heen en ik ga ook als ik er werk heb gevonden,dan gaan we dus samenwonen (wat we nu nog niet doen).Ik heb nog niet echt vragen maar dat komt waarschinlijk nog wel!
01-08-2008
pi_48430617
zozozozo.. nu natuurlijk de hamvraag, welke winkel in welke straat?
Hooray for boobies!
pi_48430633
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:12 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik ben ook vanaf brabant hier komen wonen! en kom lekker mee kijken hoor, gebeurd alleen weinig helaas
Leuk,waar woonde je in Brabant?En waarom ben je naar Apeldoorn gegaan?
Heb je het er naar je zin en moest je erg wennen?
01-08-2008
pi_48430666
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:20 schreef Spockjuh_ het volgende:
zozozozo.. nu natuurlijk de hamvraag, welke winkel in welke straat?
haha een notenwinkel in het centrum!
01-08-2008
pi_48430889
Die ene tegenover de kijkshop? Op de hoek van de Paslaan?
pi_48431002
Apeldoorn is best oke, woon(de) er van m'n 1e tot 20e (de Maten, Gaarden), goede omgeving in op te groeien. Voor een studentenleven moet je echter ergens anders wezen: voor een universitaire of HBO opleiding moet je de stad uit (een enkele uitzondering). Veel groen en prima voorzieningen.

De notenwinkel aan het eind van de hoofdstraat (richting Caterplein, tegenover de Kijkshop) laat de boel m.i. overigens goed geuren Weet je toevallig welke straat in het centrum je vriend een toko gaat starten?
pi_48431005
Ten Voorde?

Lekker! Nootjes
pi_48431575
dat kan er maar eentje zijn ja, ten voorde naast de kijkschop! lekkere nootjes altijd, vooral de geur als je er langsloopt..
Hooray for boobies!
pi_48433149
Goh...nog gelijk goed ook

We hebben er erg veel zin in om die kant op te komen,ik vind het vooral erg spannend of ik me wel kan aarde etc. maar voel me erg thuis als ik er ben moet ik zeggen.Vind het alleen erg moeilijk dat het ver van mijn familie vandaan is (Breda).
01-08-2008
pi_48435393
Apeldoorn is toppie hoor!
pi_48437285
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:20 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Leuk,waar woonde je in Brabant?En waarom ben je naar Apeldoorn gegaan?
Heb je het er naar je zin en moest je erg wennen?
ben vanuit tilburg gekomen, mn zoessie woont er nog.
Ben toen de tijd (is alweer zo'n 10 jaar geleden) voor een vriendje hier naartoe verhuisd. heb wel moeten wennen aan de mensen, vinden carnaval maar raar enzo.
Wel woont het grrootste gedeelte van mn fam hier en kwam hier al veel logeren dus niet echt aan de stad (ow nee men noemt het nog een dorp) hoeven wennen.
Wel aan de uitspraken of de winkels nog los zijn.
pi_48437831
les 1, als je naar het centrum gaat om te winkelen dan zeg je: ik ga naar het dorp toe. tot zover les 1. les 2, neem de bus zoveel je kan de eerste paar dagen dat je er bent, kost maar 1 euro voor een retour en zie je heel veel van apeldoorn. les 3, ga naar de VVV en vraag om een kaart van apeldoorn incl fietsroutes. kost paar euro maar kan je veel helpen als je weer eens bent verdwaald! zo heb ik mijn vriendin (uit Groningen city) ook wegwijs laten maken in APeldoorn..
Hooray for boobies!
pi_48438637
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:00 schreef Spockjuh_ het volgende:
les 1, als je naar het centrum gaat om te winkelen dan zeg je: ik ga naar het dorp toe. tot zover les 1. les 2, neem de bus zoveel je kan de eerste paar dagen dat je er bent, kost maar 1 euro voor een retour en zie je heel veel van apeldoorn. les 3, ga naar de VVV en vraag om een kaart van apeldoorn incl fietsroutes. kost paar euro maar kan je veel helpen als je weer eens bent verdwaald! zo heb ik mijn vriendin (uit Groningen city) ook wegwijs laten maken in APeldoorn..
Tip 2 en 3 zijn goed!

Alleen 'dorp'?! Heb ik nog nooit van mijn leven gezegd, en niemand die ik ken ook.
pi_48439272
hmmm, van kleins af aan heb ik dat zo geleerd. Kan natuurlijk komen omdat mijn ouders apeldoorns dialect spreken en de mensen waar ik mee omging/om ga dat ook nog steeds doen. Maar ok, als je zegt ik ga naar het dorp dan zullen echt wel veel mensen weten wat je bedoelt.
Hooray for boobies!
pi_48446832
Word dan eindelijk ten voorde ook eens opgeknapt?
Ik heb me vaak geërgerd aan die vervallen voorgevel. Het ruikt wel lekker

Ik leerde ook altijd dat Apeldoorn "het dorp" was

Apeldoorn is eigenlijk heel simpel in opbouw, drie straten paralel aan elkaar, één komt recht van het station: stationsstraat, daar links van; de Hoofdstraat en daar weer links van de nieuwstraat, voor als je een baan zoekt Alle uitzendbureaus zitten daar.

Zo kan je toch bijna niet verdwalen in het centrum?
And the druids turn to stone...
pi_48449018
Het dorp. Gaap. Ik ga naar de stad, en iedereen gaat naar de stad. Is het misschien een tof gebruik van het gebrek aan stadsrechten? Zo van: Ik ga naar het dorp whehehe Het is geen vies gehucht als Beekbergen of Eerbeek

En een apeldoorns dialect? De mensen in mijn omgeving spreken allemaal ABN, zonder accent / dialect. Afgezien van de straattaal, jeweets?
pi_48450294
quote:
Op woensdag 18 april 2007 09:32 schreef Frrreek het volgende:
Het dorp. Gaap. Ik ga naar de stad, en iedereen gaat naar de stad. Is het misschien een tof gebruik van het gebrek aan stadsrechten? Zo van: Ik ga naar het dorp whehehe Het is geen vies gehucht als Beekbergen of Eerbeek

En een apeldoorns dialect? De mensen in mijn omgeving spreken allemaal ABN, zonder accent / dialect. Afgezien van de straattaal, jeweets?
Ja dat vind ik ook. Apeldoorn is een gewone stad. Den Haag heeft officieel ook geen stadsrechten, dan ga je toch ook niet zeggen dat het een dorp is?! Het gaat meer om het aantal inwoners en de voorzieningen.

En Apeldoorn dialect... ja vreselijk boers is dat. Ik ben blij dat ik niet zo praat. De deur is los enzo.
pi_48452112
Mijn vriend praat echt heel plat ,bij mij gaat het wel,een accent maar wel verstaanbaar.Dat gaat volgens mij nog lachen worden met hem
01-08-2008
pi_48452202
We hebben een paar woningen op het oog in het centrum via zo'n makelaar (huur).Iemand nog ideen hoe/waar we verder aan een woning kunnen komen en een beetje betaalbaar? Via de woningbouw gaat het heel lang duren natuurlijk?
01-08-2008
pi_48453434
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:58 schreef Pure-Poison het volgende:
We hebben een paar woningen op het oog in het centrum via zo'n makelaar (huur).Iemand nog ideen hoe/waar we verder aan een woning kunnen komen en een beetje betaalbaar? Via de woningbouw gaat het heel lang duren natuurlijk?
Ik heb daar niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd, maar misschien heb je iets aan deze links?


http://woonkrant.nl/woonkrant/;jsessionid=airARhWl3Dih-Tbaei?sorting=4&command=ObjectSearchResults&pageIndex=0

http://www.directwonen.nl/zoeken/huishuren/apeldoorn.aspx


Maar nog een vraagje aan jou: Neemt je vriend Ten voorde gewoon over, of gaat hij er wat anders mee doen?
pi_48454791
ik weet ook niet helemaal hoe het nou zit met dorp en stad, ik noem het stad, maar ken vele mensen die dorp zeggen...
en bestaat de nacht van apeldoorn eigenlijk nog? of valt ie tegelijk met prinjesnacht en koninginnedag, of jazz in the woods of zoiets dergelijks?

Ow ja komt binnenkort natuurlijk ook weer film festival in berg en bos????
pi_48455303
quote:
De Stichting Evenementen Apeldoorn (SEA) organiseert in 2007 voor de 17e maal het Jazz Festival in de binnenstad van Apeldoorn.

Op vrijdagavond 25 en zaterdagmiddag 26 mei 2007 zal de Apeldoornse binnenstad opnieuw tot een sfeervolle locatie worden omgetoverd. Op zo'n 15 lokaties worden buitenpodia opgesteld. Hier worden zowel nieuwe en oude jazz-klanken als pop- en bluesmuziek ten gehore gebracht. Dit alles is wederom gratis voor het publiek toegankelijk.

Ook zal, zoals ieder jaar, aan de diverse café's worden gevraagd in te spelen op het Festival door live-muziek te programmeren.

Jazz in the Woods Festival, het is inmiddels bewezen, is een evenement dat meetelt en z'n sporen heeft verdiend.
Leuk! Dat is altijd wel gezellig!

Filmfestival in berg en bos is nog niet bekend, wat hoe wanneer.

Of de nacht van apeldoorn er nog is weet ik eigenlijk niet!
pi_48455331
- foutje.-
pi_48455601
hihi dank en nou heb ik net je foutje nie gezien ha ha
pi_48455604
goed lezen mensen.. ik zei dat ik met dorp bedoelde naar het centrum van apeldoorn gaan, dus ik ga naar het dorp. Natuurlijk is apeldoorn een stad, dat lijkt me duidelijk!
Hooray for boobies!
pi_48455666
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
goed lezen mensen.. ik zei dat ik met dorp bedoelde naar het centrum van apeldoorn gaan, dus ik ga naar het dorp. Natuurlijk is apeldoorn een stad, dat lijkt me duidelijk!
dat bedoel ik dus ook te zeggen dat je niet de enige bent die dorp zegt als ie het centrum bedoeld, ik snap alleen niet hoe men hier ooit op is gekomen! of beter ze zullen er nooit van afkomen....
pi_48466315
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:25 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ik heb daar niet zo heel veel verstand van eerlijk gezegd, maar misschien heb je iets aan deze links?


http://woonkrant.nl/woonkrant/;jsessionid=airARhWl3Dih-Tbaei?sorting=4&command=ObjectSearchResults&pageIndex=0

http://www.directwonen.nl/zoeken/huishuren/apeldoorn.aspx


Maar nog een vraagje aan jou: Neemt je vriend Ten voorde gewoon over, of gaat hij er wat anders mee doen?
Thanks,directwonen heb ik al gekeken maar zal ook es op die woonkrant kijken. Ja hij wordt overgenomen en het blijft dezelfde winkel.
01-08-2008
pi_48466656
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:14 schreef Spockjuh_ het volgende:
goed lezen mensen.. ik zei dat ik met dorp bedoelde naar het centrum van apeldoorn gaan, dus ik ga naar het dorp. Natuurlijk is apeldoorn een stad, dat lijkt me duidelijk!
Precies, en ik ga naar de stad

"Naar het dorp gaan" doet me denken aan texel-style 200 inwoner toko's. Uiteraard gewenning, boeiend ook
pi_48467454
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:21 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

haha een notenwinkel in het centrum!
Blijven Maarten en Plonie er werken?
pi_48470885
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:42 schreef jochem8 het volgende:

[..]

Blijven Maarten en Plonie er werken?
Waarom wil je dat weten?
Ik heb nog maar een paar mensen gezien en ken ze niet bij naam.
Zo ver ik weet blijft al het personeel er gewoon werken.Maargoed ik weet ook niet hoe en wat allemaal,ik bemoei me er niet mee verder
01-08-2008
pi_48485341
Oh leuk, het ligt wel mooi centraal in de stad.
pi_48485576
weet ik ook gelijk waar de eerste apeldoorn fok meeting word gehouden...
Hooray for boobies!
pi_48492028
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:11 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten?
Ik heb nog maar een paar mensen gezien en ken ze niet bij naam.
Zo ver ik weet blijft al het personeel er gewoon werken.Maargoed ik weet ook niet hoe en wat allemaal,ik bemoei me er niet mee verder
Mijn zwager heet Ten Voorde
Die zaak is ook van hun (niet dat ik die mensen goed ken verder)
pi_48492082
mogguh allemaal
en wie weet er al wat meer over de dode vrouw die gister in (ik dacht) v. rustenburg straat) is gevonden?

[ Bericht 9% gewijzigd door draculettetje op 19-04-2007 09:19:08 ]
pi_48493640
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:07 schreef jochem8 het volgende:

[..]

Mijn zwager heet Ten Voorde
Die zaak is ook van hun (niet dat ik die mensen goed ken verder)
Ik snap het niet
01-08-2008
pi_48493831
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:14 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ik snap het niet
Hij kent klaarblijkelijk medewerkers van die notentoko die jouw vriend gaat overnemen. Zijn zwager heet Ten Voorde (kennelijk de naam van de zaak), en zo zijn jullie in-direct met elkaar verbonden.
pi_48494052
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:09 schreef draculettetje het volgende:
mogguh allemaal
en wie weet er al wat meer over de dode vrouw die gister in (ik dacht) v. rustenburg straat) is gevonden?
Ik had er nog niks over gehoord, maar hier staat meer:
http://www.destentor.nl/apeldoorn/article1323417.ece

Ze schijnt daar niet zelf gewoond te hebben en/of was een zwerfster begrijp ik uit de reacties
pi_48495024
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:27 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ik had er nog niks over gehoord, maar hier staat meer:
http://www.destentor.nl/apeldoorn/article1323417.ece

Ze schijnt daar niet zelf gewoond te hebben en/of was een zwerfster begrijp ik uit de reacties
ja die had ik al gelezen ja,
dinnetje van me woont er boven die belde me gister
pi_48500461
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:57 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ja die had ik al gelezen ja,
dinnetje van me woont er boven die belde me gister
Wel schrikken lijkt me, als je er zo dichtbij woont. Is er inmiddels al meer bekend over slachtoffer/dader/motief?
pi_48508051
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:57 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ja die had ik al gelezen ja,
dinnetje van me woont er boven die belde me gister
Hoe kan dat nou? Mijn collega woont er ook boven? (alleenstaande man)
And the druids turn to stone...
pi_48508287
quote:
Op donderdag 19 april 2007 17:53 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Mijn collega woont er ook boven? (alleenstaande man)
hoe moet ik dat weten???? misschien in verwarring? in ieder geval kon ze niet bij d'r fiets en bedoelde ze alleen buren.....
pi_48513845
Apeldoorner meldt zich!

Grote bosbrand op de
Veluwe

Iemand idee waar precies de brand is?
pi_48515051
quote:
Op donderdag 19 april 2007 20:29 schreef Smirnov het volgende:
Apeldoorner meldt zich!

Grote bosbrand op de
Veluwe

Iemand idee waar precies de brand is?
In je achtertuin,doe je gordijnen eens open.
pi_48516915
Ik weet wel dat de brandweer vlakbij ons (brandweer wormen) elke avond deze week al heeft geblust.
pi_48522988
vertel mij wat, reed rond 18.45 op de a1 naar huis toen ik bij bruggelen ineens in de rookwolken reed. ter hoogte van mijn afrit bij de maten zag ik in mijn spiegels echt een enorme paddestoelrookwolk
Hooray for boobies!
pi_48528516
mogguh

tis ook echt berm brandjes weer enzo geweest, laat staan op de veluwe alles droog is natuurlijk...
voor mij geldt dat altijd als barbeknoei weer
pi_48549161
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:30 schreef Lollifant het volgende:
Ik weet wel dat de brandweer vlakbij ons (brandweer wormen) elke avond deze week al heeft geblust.
Die brandweer scheen de beste van Gelderland te zijn. Een vriend van me woont echt 50 meter er vanaf, aan dezelfde straat. Wel een geruststellend gevoel lijkt me .
pi_48550734
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Die brandweer scheen de beste van Gelderland te zijn. Een vriend van me woont echt 50 meter er vanaf, aan dezelfde straat. Wel een geruststellend gevoel lijkt me .
Ik woon er nóg dichterbij. Is wel veilig ja, ze hoeven haast niet eens uit te rukken als ik brand heb
Ik vind het ook altijd zo leuk om te zien als de piepers af gaan, zie je ze in een keer allemaal aan komen rennen en fietsen, gaat echt snel!
pi_48571157
ja lijkt me ook een leuk gezicht! hihi en mannen met uniformen he.....
pi_48571255
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:36 schreef draculettetje het volgende:
ja lijkt me ook een leuk gezicht! hihi en mannen met uniformen he.....
Mmm ja jij snapt het!
pi_48571297
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:36 schreef draculettetje het volgende:
ja lijkt me ook een leuk gezicht! hihi en mannen met uniformen he.....
Ik woon er ook dicht in de buurt maar zie toch maar heel weinig mannen in uniform
  zondag 22 april 2007 @ 21:09:49 #202
54659 testbeeld
test 1 2 3
pi_48612774
Een import apeldoorner meld zich ook. Woon ondertussen alweer 2 jaar in apeldoorn en het bevalt me tot nu toe prima. Winkelcentrum (hart van zuid) zag ik ooit vanauit me raam. Voordat ze begonnen met de nieuwbouw van avondzon. Kortom lekker op loopafstand

Wordt er eigenlijk nog wat leuks gedaan met koninginnedag/nacht in apeldoorn?
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_48622187
hellow
ik weet niet hoe het dit jaar gaat, ik denk dat er waarschijnlijk zondag ook al wel wat te doen is maar hier weet ik het echt nooit, beland ook nooit waar ik gepland heb op zulke dagen dus let er maar niet al te veel op
pi_48622275
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:09 schreef testbeeld het volgende:

Wordt er eigenlijk nog wat leuks gedaan met koninginnedag/nacht in apeldoorn?
Hele binnenstad is weer een groot feest de hele dag
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_48629068
zaterdag de 28ste komt in ieder geval bassie op de kermis om 14:00 uur..... een goede reden om er niet heen te gaan
Doet ie het, of doet ie het niet
pi_48632284
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:41 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Hele binnenstad is weer een groot feest de hele dag
Juist dat word weer
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_48641069
Noemen jullie eigenlijk ook altijd de avond voor Koninginnedag Prinsennacht? En de avond op Koninginnedag zelf heet gewoon Koninginnenacht. Volgens mij doet heel Apeldoorn dat, terwijl in het westen Koninginnenacht altijd de nacht van 29 op 30 april is, wat wij Prinsennacht noemen.
  maandag 23 april 2007 @ 18:29:03 #208
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48641132
quote:
Op maandag 23 april 2007 08:41 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Hele binnenstad is weer een groot feest de hele dag
de meeste jongeren trekken toch naar Amsterdam altijd.....
pi_48642825
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:27 schreef Sapstengel het volgende:
Noemen jullie eigenlijk ook altijd de avond voor Koninginnedag Prinsennacht? En de avond op Koninginnedag zelf heet gewoon Koninginnenacht. Volgens mij doet heel Apeldoorn dat, terwijl in het westen Koninginnenacht altijd de nacht van 29 op 30 april is, wat wij Prinsennacht noemen.
jahaaa en al een hoop discussies over gehad....
pi_48642892
Idd. Ik vind het ook gaar. Ik bedoel, je noemt de nacht van 31 december op 1 januari ook oudjaarsnacht, en niet de nacht van 30-12 op 31-12. Apeldoorners hebben zoals altijd weer gelijk .
  maandag 23 april 2007 @ 19:27:13 #211
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48643262
Op dagen als deze is het bijzonder jammer dat de terrasjes in Apeldoorn niet veel soeps zijn.
pi_48658196
ik zeg hallo en goede morgen apeldoorn
pi_48658333
Goeiemorgen

Het is nog helemaal niet zo zonnig als ik had verwacht..
pi_48658639
nee flauw is dat.....
pi_48658693
Ja nogal. Ik ga me zo maar weer omkleden, ik zit al een uur met kippenvel.
pi_48658853
uhm da's heus nie de bedoeling kippetjes vel
ik heb wel een shirt en 3 kwart broek aan maar heb het ook nie echt warm, gelukkig ook nie echt koud
nog wat op de planning staan vandaag?
pi_48659199
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:03 schreef draculettetje het volgende:
uhm da's heus nie de bedoeling kippetjes vel
ik heb wel een shirt en 3 kwart broek aan maar heb het ook nie echt warm, gelukkig ook nie echt koud
nog wat op de planning staan vandaag?
Mja het is hier in huis 19,5 graden, en ik bibber nog steeds, kun je nagaan hoe zomers ik gekleed ben.

Ik moet vandaag alweer tentamens leren, word er gek van! En moet ook nog verslagen maken en ik ga vanmiddag eventjes naar de stad.

Jij?
pi_48659292
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:17 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Mja het is hier in huis 19,5 graden, en ik bibber nog steeds, kun je nagaan hoe zomers ik gekleed ben.

Ik moet vandaag alweer tentamens leren, word er gek van! En moet ook nog verslagen maken en ik ga vanmiddag eventjes naar de stad.

Jij?
ik ga naar kastanjehof meer niet op programma
pfff balen al die ten tamens he, ben je hierna klaar?
pi_48660618
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:16 schreef Sapstengel het volgende:
Idd. Ik vind het ook gaar. Ik bedoel, je noemt de nacht van 31 december op 1 januari ook oudjaarsnacht, en niet de nacht van 30-12 op 31-12. Apeldoorners hebben zoals altijd weer gelijk .
? ok dus de nacht voor het nieuwe jaar is nieuwjaars nacht en 1 januari niewjaarsdag
dus de nacht voor koninginnen dag is koniningen nacht !

je spreekt jezelf tegen
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_48660788
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:22 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik ga naar kastanjehof meer niet op programma
pfff balen al die ten tamens he, ben je hierna klaar?
Wat ga je daar doen als ik vragen mag?
Ja ik heb woensdag 1 tentamen (management & organisatie, heel saai!) en dan ben ik er de komende 8 weken weer even vanaf.
pi_48660961
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:14 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Wat ga je daar doen als ik vragen mag?
Ja ik heb woensdag 1 tentamen (management & organisatie, heel saai!) en dan ben ik er de komende 8 weken weer even vanaf.
fysio therapie en ergo staat vandaag op programma daar!
ik ga weer voor je duimen morgen
pi_48669840
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef draculettetje het volgende:

[..]

fysio therapie en ergo staat vandaag op programma daar!
ik ga weer voor je duimen morgen
Ben je al geweest? Ging het goed?

Dankjewel Ik ga nu maar eens beginnen met leren denk ik.
pi_48675571
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:08 schreef Pavement het volgende:

[..]

? ok dus de nacht voor het nieuwe jaar is nieuwjaars nacht en 1 januari niewjaarsdag
dus de nacht voor koninginnen dag is koniningen nacht !

je spreekt jezelf tegen
Nee, 31 december noemt men oudjaarsdag en de nacht van 31 op 1 januari heet oudjaarsnacht. Voor dat koninginnenacht-gebeuren zou het dus betekenen dat oudjaarsnacht eigenlijk de nacht vóór oudjaarsdag moet zijn, dus van 30 op 31 december, maar dat is niet zo.
pi_48684771
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:25 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ben je al geweest? Ging het goed?

Dankjewel Ik ga nu maar eens beginnen met leren denk ik.
ja ging wel redelijk was en ben eigenlijk wel weer kapot! maar goed dat hoort erbij als je iets wilt bereiken
nu ook lekker bedje in, jij succees met ten tamen
pi_48684936
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:04 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ja ging wel redelijk was en ben eigenlijk wel weer kapot! maar goed dat hoort erbij als je iets wilt bereiken
nu ook lekker bedje in, jij succees met ten tamen
Dat is waar ja.
Goed idee! Ik ga ook mijn bedje in. Ik ben bang dat ik morgen erg vroeg gewekt ga worden want ze gaan met de weg bezig.

Dankjewel!

Weltrusten
  woensdag 25 april 2007 @ 01:53:50 #226
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_48692118
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:58 schreef Mystikvm het volgende:

Anyways, ik wil nu echt zo snel mogelijk weg uit deze wijk. Apeldoorn Zuid heeft nu echt afgedaan voor mij. Ik wil de rest van Apeldoorn niet ophemelen, maar ik denk dat me dit in Noord niet zo snel overkomen was.
Je mag wel bij mij in noord komen wonen. Al zou je willen, hier krijg je niemand zo ver om je lastig te vallen
My mama didn't raise no fool
pi_48693645
mogguh!
het wordt weer stralend weer......
lolifant zet hem op met je ten tamen!
pi_48694302
Vanmorgen stond er een bord bij de spoorwegovergang bij het station dat deze vanaf 3 mei om 15.00 uur gesloten gaat worden. Is dan dus enige manier om vanaf zuid (1e wormenseweg) in het centrum te komen die nieuwe tunnel nemen?
pi_48694382
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:50 schreef Apie74 het volgende:
Vanmorgen stond er een bord bij de spoorwegovergang bij het station dat deze vanaf 3 mei om 15.00 uur gesloten gaat worden. Is dan dus enige manier om vanaf zuid (1e wormenseweg) in het centrum te komen die nieuwe tunnel nemen?
Ja. Irritant he. Ik heb er helemaal geen zin in.

Of je moet helemaal omfietsen, onder de brug bij de Arnhemseweg door zegmaar, maar ja, kost je wel 10 minuten extra.
pi_48694397
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:11 schreef draculettetje het volgende:
mogguh!
het wordt weer stralend weer......
lolifant zet hem op met je ten tamen!
Goeiemorgen

Het is weer zomer!

Dankje!!
pi_48694557
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ja. Irritant he. Ik heb er helemaal geen zin in.

Of je moet helemaal omfietsen, onder de brug bij de Arnhemseweg door zegmaar, maar ja, kost je wel 10 minuten extra.
pfff dan ben ik blij dat iemand hier z'n rijbewijs heeft gehaald van de week, hoeven we niet helemaal om te lopen!
pi_48696171
Is die fietserstunnel onder het station al klaar?
pi_48696207
3 mei. staat 4 posts hierboven.
pi_48700973
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:03 schreef Lollifant het volgende:
3 mei. staat 4 posts hierboven.
Pardon, zag door de slowchat de nuttige info niet meer

Zal wel voor een lekkere doorstroming zorgen bij de oude overgang. Ben benieuwd of het fietsen richting de stad vanaf de Maten ook in tijd gaat schelen.
pi_48701429
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:31 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Pardon, zag door de slowchat de nuttige info niet meer

Zal wel voor een lekkere doorstroming zorgen bij de oude overgang. Ben benieuwd of het fietsen richting de stad vanaf de Maten ook in tijd gaat schelen.
De oude overgang gaat dus dicht per 3 mei .. Dat is juist het kromme ervan. Ze hadden die beter open kunnen laten (bijv. alleen voor voetgangers). Volgende week moet dus alles via die tunnel.
pi_48702765
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:43 schreef Apie74 het volgende:

[..]

De oude overgang gaat dus dicht per 3 mei .. Dat is juist het kromme ervan. Ze hadden die beter open kunnen laten (bijv. alleen voor voetgangers). Volgende week moet dus alles via die tunnel.
De overgang bij de Arnhemseweg? Klein beetje omlopen/fietsen dan maar

't Bunkertje blijft wel toegankelijk neem ik aan. Zouden zij hierdoor veel klandizie mislopen, toevallige passanten e.d.?
pi_48729359
Goeiemorgen!!

Weer een heerlijk zonnige dag vandaag!
pi_48729884
goede morgen en daar gaan we van genieten!
Hoe ging het ten tamen?
pi_48733540
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:57 schreef draculettetje het volgende:
goede morgen en daar gaan we van genieten!
Hoe ging het ten tamen?
Ik hoop dat ik er vanmiddag nog van kan genieten! Ben nu bezig met verslagen maken die ik morgen in moet leveren.

Ik heb geen idee hoe tentamen ging! Heb bestwel veel gegokt namelijk en de antwoorden zijn nog niet bekend! Ik hoop dat ik geluk heb!

Wat ga jij doen vandaag?
pi_48734880
Goedenmiddag, wat straalt de zon ons weer tegemoet!
pi_48735489
vanmorgen lekker in de tuin gezeten, zit nu te wachten op de taxi voor een middagje kastanjehof, hoop dat ik buiten mag "oefenen"!
pi_48799508
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:19 schreef Frrreek het volgende:


't Bunkertje blijft wel toegankelijk neem ik aan. Zouden zij hierdoor veel klandizie mislopen, toevallige passanten e.d.?
Lijkt me dat die niet veel klandizie mislopen. De vaste bezoekers weten toch wel waar de bunker zit.
Life is a bitch , so fuck it
pi_48799521
mogguh
pi_48799830
Goeiemorgen!

Jij bent vroeg op!
pi_48800877
ja ik weet nie wat het was, kon echt nie meer slapen.....
pi_48804115
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 10:23 schreef draculettetje het volgende:
ja ik weet nie wat het was, kon echt nie meer slapen.....
je neefje werd rond die tijd wakker
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48806514
W A R M ! ok, beetje eigen schuld als je om 9 uur richting het dorp gaat en pas net terug komt.. kleren gekocht, bij ten voorde wat nootjes opgeeist, paar duizend bekenden gezien en gesproken en natuurlijk mijn maag op hol gebracht op de de kermis waar als hoogtepunt ik clown bassie een handje mocht geven!! (mijn jeugdidool, vandaar) neej, had geen zonnesteek...
Hooray for boobies!
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:07:19 #248
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48806628
Het is gelukkig wat frisser dan eerst.
pi_48825195
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:03 schreef vamperotica het volgende:

[..]

je neefje werd rond die tijd wakker
mogguh
dan is ie nu zeker ook al een tijdje wakker....
nou ja kan ik alvast oefenen voor volgende week

en wat gaat apeldoorn vandaag doen?
pi_48825208
Ook goeiemorrege ,
Deze Apeldoorner gaatfietsen... richting Soeren , Uddel denk ik.
Life is a bitch , so fuck it
pi_48825217
quote:
Op zondag 29 april 2007 07:42 schreef DRIZZEN het volgende:
Ook goeiemorrege ,
Deze Apeldoorner gaatfietsen... richting Soeren , Uddel denk ik.
tis wel lekker weer ja, maar is wel een end fietsen hoor.....
pi_48825861
Vanmiddag verjaardag, van twee mensen; één was er de 25ste jarig en de ander (broertjes) de 30ste (koninginnedag). Ze vieren het dus vandaag.
Morgen denk ik dat ik ga fietsen lekker de drukte ontsnappen.
And the druids turn to stone...
pi_48879830
mogguh,
iedereen weer uitgefietst?
pi_48915431
Ja , ik ben uitgefietst. In 3 dagen Berg & Bos , Klarenbeek , Oosterhuizen , Beekbergen , Ugchelen , Hoog Soeren en Hoenderloo gezien. En vandaag ff naar de fietsenmaker..... lekke band
Life is a bitch , so fuck it
pi_48916017
Fietsen

pi_48916360
Zo DRIZZEN, dat is écht heel Apeldoorn rond!

Ik ga vandaag naar een vriendinnetje in Wenum Wiesel, lekker op de fiets


Ohja vandaag laatste kans om over de oude spoorwegovergang te gaan!
pi_48918203
morgen tot 15.00 uur toch??? Of mag je er gewoon de hele dag er niet mee rover...
hmmmm daar gaat m'n sentimentele afscheid hahaha
pi_48918430
Ohja je hebt gelijk, morgen tot 15.00 kan het!

Ik ben benieuwd of ze nog iets gaan doen eigenlijk bij de tunnel, in de trant van 'lintje knippen'.
pi_48918966
ik heb er niks over gehoord eigenlijk
pi_48942232
Dan maar gaan afscheid nemen van de spoorweg overgang. (moet werken
Life is a bitch , so fuck it
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:33:20 #261
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48942487
Ik fiets elke dag de rondweg rond de Egelantier uit. Bevalt me wel. Lekker uitwaaien. Als ik tijd heb morgen zal ik eens kijken naar de sluiting van de oude vertrouwde overgang.

Ben daar ooit eens een keer flink op mijn smoel gegaan met de fiets
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:23:14 #262
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48944998
die spoorovergang heeft geloof ik in het verleden bij mensen hier en daar wel wat ledematen gekost en ook wel erger als ik me zo kan herrineren. Goed dat ie dichtgaat was altijd een drama, stond je 5 minuten te wachten en dan snel nog mensen eronder door en dergelijke....
pi_48952530
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:23 schreef ASroma het volgende:
die spoorovergang heeft geloof ik in het verleden bij mensen hier en daar wel wat ledematen gekost en ook wel erger als ik me zo kan herrineren. Goed dat ie dichtgaat was altijd een drama, stond je 5 minuten te wachten en dan snel nog mensen eronder door en dergelijke....
Nog nooit gehoord over ongelukken bij die overgang, maar evengoed: leve de vooruitgang! Kan iemand een fototje of 2 knallen van de fietserstunnel? Met een telefoontje o.i.d. moet dat niet al teveel moeite zijn

bij voorbaat dank!
pi_48953890
Ik ga vanmiddag kijken, als ik het niet vergeet neem ik fototoestel wel even mee.
pi_48954444
ik kom er wel langs met de taxi zal vragen of chauffeur wil stoppen ha ha ha
pi_48956117
ow en volgens de steden driehoek wordt idd vandaag de fietstunnel geopend maar de spoorovergang waarscgijnlijk 4 mei gesloten....
pi_48963305
Weet iemand een site waar alle vacatures van Apeldoorn op staan?
01-08-2008
pi_48966776
niet gewoon bij cwi ofzo?
pi_48967216
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef draculettetje het volgende:
niet gewoon bij cwi ofzo?
Of die van de plaatselijke krant
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_48969400
Ja op de site van het cwi idd maar hier heb je b.v een site brabantwerkt.nl daar staan ook alle advertentie uit de plaatstelijk krant etc. Aangezien ik nog in Oosterhout woon heb ik nu niks aan de plaatselijke krant als ik het niet op internet kan terug vinden.
01-08-2008
pi_48970049
Je kan op de websites van uitzendbureaus wel zoeken naar functies. http://apeldoorn.ikwerk.nl heeft een paar van die zoekmachines op één pagina weergegeven. Postcode en functie invullen en klaar. Kan het niet voor je testen ivm een jobsearch-filter op kantoor
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:00:41 #272
97934 ASroma
Flamboyant
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:21:20 #273
26032 Mr.SubZero
wat nou, ja wat?
pi_48975565
Voor de fans die Apeldoorn eens anders willen bekijken... doe een tandemsprong op Teuge en bekijk Apeldoorn vanaf 3KM hoogte
pi_48982576
hey ASroma dank je voor de foto's!
pi_48983614


Het was weer ouderwets gezellig in Apeldoorn?

En inderdaad bedankt voor de foto's! Ziet er prima uit die tunnel.
pi_48983637
Nu is het wachten op de eerste graffiti
pi_48992498
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:31 schreef Frrreek het volgende:
Nu is het wachten op de eerste graffiti
ja pecies!

Een goede morgen allen trouwens
pi_48994443
Goeiemorgen!

Ik heb geenn foto's meer gemaakt, omdat die hier al stonden, maar ik ben er al wel 2 keer onderdoor gefietst, haha. Het is wel een mooi ding, ruikt ook nog lekker nieuw.
pi_48998738
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:02 schreef Lollifant het volgende:
Goeiemorgen!

Ik heb geenn foto's meer gemaakt, omdat die hier al stonden, maar ik ben er al wel 2 keer onderdoor gefietst, haha. Het is wel een mooi ding, ruikt ook nog lekker nieuw.
toch ook wel benieuwd hoe lang dat gaat duren dat de tunnel "fris" ruikt
pi_49001547
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:06 schreef draculettetje het volgende:

[..]

toch ook wel benieuwd hoe lang dat gaat duren dat de tunnel "fris" ruikt
ja het zal binnen de kortste keren wel weer naar zwerverpis en dronkenmensenkots ruiken.
pi_49025021
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:15 schreef Lollifant het volgende:

[..]

ja het zal binnen de kortste keren wel weer naar zwerverpis en dronkenmensenkots ruiken.
Hou ons op de hoogte!
pi_49029552
Haha zal ik doen.
pi_49029622
vandaag naar de apenheul!
pi_49029752
Leuk!!

Ik heb geen plannen, vind zaterdag altijd saai. Ga zo wel lekker ontbijten bij mijn ouders.
pi_49029848
meestal staat zaterdag hier centraal voor boodschappen, markt en huishouden
pi_49029869
Om tien over 5 stonden er al homies

And the druids turn to stone...
pi_49032502
ik zie niks....
pi_49032551
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:35 schreef draculettetje het volgende:
vandaag naar de apenheul!

Hoe is t gegaan vannacht???
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_49040722
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:03 schreef vamperotica het volgende:

[..]


Hoe is t gegaan vannacht???
zie ouwehoer truth
pi_49040846
Hoe was het in de apenheul? was het druk? Heb je nog foto's gemaakt?

Ik heb lekker in de tuin gezeten, boek gelezen.
pi_49045577
drukte viel reuze mee, ik heb wel foto's gemaakt maar nog nie veel van aapjes, moest eerst mn nichtje en 2 neefjes steeds erop hebben ha ha ha
pi_49046320
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:39 schreef draculettetje het volgende:
drukte viel reuze mee, ik heb wel foto's gemaakt maar nog nie veel van aapjes, moest eerst mn nichtje en 2 neefjes steeds erop hebben ha ha ha
Ik wil foto's!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 5 mei 2007 @ 21:53:58 #293
97934 ASroma
Flamboyant
pi_49047622
op naar deeltje vier voor apeldoorn
pi_49056088
We zijn hard op weg ja, vanmiddag lekker weer naar apenheul ha ha ha
pi_49056104
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:13 schreef draculettetje het volgende:
We zijn hard op weg ja, vanmiddag lekker weer naar apenheul ha ha ha

Nog meer foto's!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_49056209
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:14 schreef vamperotica het volgende:

[..]


Nog meer foto's!
JAHA hihihihi
pi_49097785
en een goede middag allen
pi_49098958
hallo
  maandag 7 mei 2007 @ 16:35:32 #299
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_49105456
Had ik me toch bijna het complete 3e deel gemist

Hallo dorpsgenoten!
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_49119551
waaarghh "dorp"

kots
pi_49121059
hehehehe.. wellicht leuk om iedere "vaste" bezoeker hier eens te laten showen met een foto van hem of haar? als we dan in het DORP lopen is dat altijd een leuke extra, zoeken naar een bekende..
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')