abonnement Unibet Coolblue
pi_46605039
Beste allemaal,

We hebben ons flatje behoorlijk naar onze zin, maar er is 1 ruimte waar ik me écht aan erger:

De keuken.

Het is een oude, standaard witte Bruynzeel keuken, met zo'n geribbeld 'metalen' aanrechtblad. Ook hebben we van die suffe standaard wit/grijzige wandtegeltjes.. Geld voor een nieuwe keuken hebben we helaas niet, dus ik heb besloten om de keuken met een klein budgetje op te gaan knappen.

Wat wil ik gaan doen?

  • De keukenkastjes een andere kleur geven, en andere handgrepen erop zetten

  • Een ander aanrechtblad, met 1 wasbak

  • Andere tegels

  • Een ander kleurtje op de muren


    Nu is de eerste vraag: Hoe kan ik de gelamineerde keukenkastjes het mooist een andere kleur geven? Is dit met dit soort kastjes uberhaupt mogelijk?

    Foto's volgen wellicht morgen, als er weer wat meer licht in de keuken is..

    Tips en Ideeen zijn altijd welkom!
  • Ik ben van pindavlees
    pi_46605885
    Het eenvoudigst is bij een keukenboer proberen nieuwe deurtjes te bestellen met de juiste maat en boringen voor scharnieren. Dat is veel mooier dan schilderen en zal jde kop ook niet kosten. Zeker omdat je ook voor een nieuw werkblad kiest.

    Als je geen nieuwe deurtjes wilt, dan is volgens mij de juiste volgorde:
    - ontvetten
    - licht opschuren
    - stof- en vetvrij maken
    - primer voor kunststof erop
    - licht opschuren
    - stof- en vetvrij maken
    - 1 laag aflakken
    - licht opschuren en jawel, stof- en vetvrij maken
    - 2e laag aflakken.
    pi_46607141
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 21:02 schreef Marsepein het volgende:
    Het eenvoudigst is bij een keukenboer proberen nieuwe deurtjes te bestellen met de juiste maat en boringen voor scharnieren. Dat is veel mooier dan schilderen en zal jde kop ook niet kosten. Zeker omdat je ook voor een nieuw werkblad kiest.
    Nieuwe deurtjes is opzich ook een goed idee. Ik ben alleen benieuwd wat dan zal moeten gaan kosten....Financien bepalen vrijwel alles voor dit project. Maar dat is op zich ook wel weer leuk, een zo goed mogelijk resultaat voor zo min mogelijk geld..
    Ik ben van pindavlees
      zaterdag 24 februari 2007 @ 09:57:34 #4
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_46617634
    Ander handgreppen alleen geven vaak in combinatie met een ander blad al een heel ander gezicht.

    Misschien iets om over na te denken als je ergens op wilt bezuinigen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_46627658
    Wij hebben onze (bruynzeel) keuken een tijdje geleden ook opgeknapt met een heel laag budget (100 euro). Voor dat geld hebben we nieuw zeil op de vloer gelegd, de kastdeurtjes een andere kleur gegeven en de muren en het plafond geschilderd.

    voor:


    na:


    Op de kastdeurtjes hebben we uiteindelijk folie geplakt. Dit is snel, makkelijk, strak, goedkoop en we kunnen het er weer afhalen mochten we de keuken weer in de originele staat willen brengen. Overigens zit het folie er nu zo'n anderhalf jaar op en valt het er niet uit zichzelf af.

    [ Bericht 17% gewijzigd door hakkytak op 24-02-2007 17:12:51 (andere plaatjesserver) ]
    pi_46627831


    [ Bericht 100% gewijzigd door hakkytak op 24-02-2007 17:05:33 (foutje... dubbel ;)) ]
    pi_46628032
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 16:58 schreef hakkytak het volgende:
    Wij hebben onze (bruynzeel) keuken een tijdje geleden ook opgeknapt met een heel laag budget (100 euro). Voor dat geld hebben we nieuw zeil op de vloer gelegd, de kastdeurtjes een andere kleur gegeven en de muren en het plafond geschilderd.

    voor:
    [[url=http://picserver.org/i/N720S5250WKP/128/p.jpeg]afbeelding][/url]

    na:
    [[url=http://picserver.org/i/6C73YJ066MD1/128/p.jpeg]afbeelding][/url]

    Op de kastdeurtjes hebben we uiteindelijk folie geplakt. Dit is snel, makkelijk, strak, goedkoop en we kunnen het er weer afhalen mochten we de keuken weer in de originele staat willen brengen. Overigens zit het folie er nu zo'n anderhalf jaar op en valt het er niet uit zichzelf af.
    Ziet er wel erg leuk uit op de foto.
    pi_46630675
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 16:58 schreef hakkytak het volgende:
    Wij hebben onze (bruynzeel) keuken een tijdje geleden ook opgeknapt met een heel laag budget (100 euro). Voor dat geld hebben we nieuw zeil op de vloer gelegd, de kastdeurtjes een andere kleur gegeven en de muren en het plafond geschilderd.

    voor:
    [afbeelding]

    na:
    [afbeelding]

    Op de kastdeurtjes hebben we uiteindelijk folie geplakt. Dit is snel, makkelijk, strak, goedkoop en we kunnen het er weer afhalen mochten we de keuken weer in de originele staat willen brengen. Overigens zit het folie er nu zo'n anderhalf jaar op en valt het er niet uit zichzelf af.
    Leuk! Hoe hebben jullie de folie zo strak gekregen? Zit er ook over te denken om het zo aan te pakken, maar ben bang dat ik allemaal bobbels en luchtbellen krijg!
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_46638573
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 18:42 schreef imago het volgende:

    [..]

    Leuk! Hoe hebben jullie de folie zo strak gekregen? Zit er ook over te denken om het zo aan te pakken, maar ben bang dat ik allemaal bobbels en luchtbellen krijg!
    Volgens mij kan je dan het beste met een wisser werken (zo'n ding waar je de ramen mee droogmaakt na het wassen). Keukenkastjes eruit halen. En dan de folie er een stukje opplakken en dan met die wisser er over heen.

    Je kan trouwens ook een patroon uit die folie knippen en die op je keukenkastjes plakken. Of misschien kan je ze ook behangen? En er dan een laagje vernis overheen?
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
      zaterdag 24 februari 2007 @ 23:22:21 #10
    14453 Spohr
    music was my first love...
    pi_46640913
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 16:58 schreef hakkytak het volgende:
    Wij hebben onze (bruynzeel) keuken een tijdje geleden ook opgeknapt met een heel laag budget (100 euro). Voor dat geld hebben we nieuw zeil op de vloer gelegd, de kastdeurtjes een andere kleur gegeven en de muren en het plafond geschilderd.

    voor:
    [afbeelding]

    na:
    [afbeelding]

    Op de kastdeurtjes hebben we uiteindelijk folie geplakt. Dit is snel, makkelijk, strak, goedkoop en we kunnen het er weer afhalen mochten we de keuken weer in de originele staat willen brengen. Overigens zit het folie er nu zo'n anderhalf jaar op en valt het er niet uit zichzelf af.
    Toen ik die foto's zag, dacht ik even dat jullie in dezelfde flat woonden als ik. Blijkt helaas niet het geval te zijn.
    Ik ben zelf ook bezig met het opknappen van m'n keuken. Dat was zeg maar eerst in de kleuren wit, wit en wit. Nu zijn de muren half groen geworden (zeg maar het deel dat bij jullie boven de tegels zit). Ik zit echter nog met een kale muur van 2 m2. Iemand daar nog tips voor?
    Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
    pi_46655848
    Jep, hang een prikbord op!
    pi_46656093
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 23:22 schreef Spohr het volgende:

    [..]
    Ik zit echter nog met een kale muur van 2 m2. Iemand daar nog tips voor?
    Een vlak met schoolbordverf schilderen. Erg handig om al je boodschappen op te schrijven!

    Of gewoon een recept uitschrijven en via internet in plakletters bestellen.
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
      zaterdag 3 maart 2007 @ 00:36:20 #13
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_46867257
    ipv plakfolie kun je ook plastic (tafelzeil) er op plakken met spuitlijm. Dat heb ik gedaan. Omdat je het makkelijk weer los kunt halen heb je geen last van lucht bellen.

    Deze is trouwens wel erg smaak gevoelig maar het is ook makkelijk te vervangen als ik het zat ben
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      zaterdag 3 maart 2007 @ 10:49:54 #14
    99338 Sigg
    Altijd Siggzelf gebleven...
    pi_46872120
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 20:37 schreef Flappekz het volgende:
    Het is een oude, standaard witte Bruynzeel keuken, met zo'n geribbeld 'metalen' aanrechtblad. Ook hebben we van die suffe standaard wit/grijzige wandtegeltjes..
    Heb je dezelfde keuken als ik op onderstaande foto? Is echt een enorm antiek bruynzeel ding, maar heb er ook niet al te veel geld voor over. Ik denk zelf over nieuwe deurtjes..

      maandag 5 maart 2007 @ 20:27:39 #15
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46954207
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 16:58 schreef hakkytak het volgende:

    na:
    [afbeelding]
    Zo! mooi gedaan seg en dat voor maar 100,- euro
    pi_47141744
    ik had ook een simpele keuken en heb toen zwart plakplastic gekocht en daar koeien vlekken van geknipt en die op mijn geiser en koelkast geplakt
    met wit plakplastic heb ik toen koeienvlekken geknipt en die op mijn keukenkastjes (zwart) geplakt
    zwart/wit tegel vinyl op de grond en klaar
    groetjes yvonne
    pi_47207411
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 10:49 schreef Sigg het volgende:

    [..]

    Heb je dezelfde keuken als ik op onderstaande foto? Is echt een enorm antiek bruynzeel ding, maar heb er ook niet al te veel geld voor over. Ik denk zelf over nieuwe deurtjes..

    [afbeelding]
    Idd, bijna geld waard zo antiek. Maar voor weinig geld kan je leuke dingen doen gezien de vorige foto's. Plakfolie en of schilderen zijn goede opties maar als je met de juiste maten eens gaat shoppen bij Ikea, desnoods online, kan je volgens mij ook al aardig slagen. De meeste keukenkastjes hebben standaard afmetingen en bij Ikea kan je ook alleen de deurtjes kopen. Kijk eens bij een kringloopwinkel (of op marktplaats) voor een close-in bioler dan kan dat lelijke en gevaarlijke geisertje van de wand Je moet dan nog wel een mengkraan plaatsen. Wordt de keuken een stukje mooier en rustiger van.

    Als je keukenkastdeurtjes gaat verven in een leuke kleur dan is het soms mooier als je de kleurlaag ligt opschuurt en daarna nog twee keer in de blanke lak zet. Da's makkelijk schoon te houden en sterker tegen beschadigingen en hoe vaker je ze lakt hoe luxer de uitstraling.
    Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
    pi_47208254
    Heerlijk al die ouwe kut-geisers

    Die van ons verwarmde ook de douche van de 1e etage. Lekker een lauw pisstraaltje waar je echt de druppels moest zoeken. Vorig jaar de hele meuk vervangen door een HR Combi ketel. Nu spoelen we door het putje

    Maar goed, nu weer ot: succes met je keuken
    pi_47208349
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 21:37 schreef SpiekerJozef het volgende:

    [..]

    Idd, bijna geld waard zo antiek. Maar voor weinig geld kan je leuke dingen doen gezien de vorige foto's. Plakfolie en of schilderen zijn goede opties maar als je met de juiste maten eens gaat shoppen bij Ikea, desnoods online, kan je volgens mij ook al aardig slagen. De meeste keukenkastjes hebben standaard afmetingen en bij Ikea kan je ook alleen de deurtjes kopen. Kijk eens bij een kringloopwinkel (of op marktplaats) voor een close-in bioler dan kan dat lelijke en gevaarlijke geisertje van de wand Je moet dan nog wel een mengkraan plaatsen. Wordt de keuken een stukje mooier en rustiger van.

    Als je keukenkastdeurtjes gaat verven in een leuke kleur dan is het soms mooier als je de kleurlaag ligt opschuurt en daarna nog twee keer in de blanke lak zet. Da's makkelijk schoon te houden en sterker tegen beschadigingen en hoe vaker je ze lakt hoe luxer de uitstraling.
    Klopt, je kunt bijvoorbeeld je muur texen en daarna in de parketlak zetten, kun je al je etensspetters zo weer van de muur vegen.

    Een klant van me heeft z'n hele keuken in de parketlak glansvrij gezet
    pi_47213698
    Het nadeel van parketlak is dat het wat vergeeld in de loop der tijd. Dat is op parket niet erg, dat wordt er alleen maar mooier van. Maar op je gesuasde muur is het wat minder fraai.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')