Nederlandser kan het niet, een spitsstrook aanleggen, dan mensen verbieden er te rijden als het er druk is.quote:APELDOORN/DEVENTER - De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden. Rijkswaterstaat heeft daar om verzocht.
De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden.
De extra rijstrook tussen Apeldoorn en Deventer mag 's morgens om half zeven open, maar volgens Rob Wit van de Verkeerscentrale Oost-Nederland maken weggebruikers er voor die tijd al met tientallen tegelijk gebruik van. Dat levert gevaarlijke situaties op, vindt ook de politie. ,,Het overige verkeer is er niet op bedacht. Dat leidt tot schrikreacties'', aldus een woordvoerder. ,,Bovendien: de strook mag niet eerder open vanwege milieuregels. Die worden dus ook geschonden.'' Een eerste controle afgelopen maandag en dinsdag resulteerde in zes boetes. De komende weken volgen meer controles.
Spits- of plusstroken zijn vluchtstroken die als rijbaan gebruikt kunnen worden of extra banen aan de linkerkant van de weg. Brandt een rood kruis op de borden boven de strook, dan mag die baan niet gebruikt worden. Bij drukte geeft Rijkswaterstaat de strook vrij. Dan branden groene pijlen.
Weggebruikers houden zich daar in het algemeen goed aan, ziet Rijkswaterstaat. Waarom dat op de A1 anders is, is niet duidelijk. Rob Wit van de verkeerscentrale vermoedt dat het er al vroeg druk is.
Volgens de politiewoordvoerder speelt mee dat op de uren voordat de strook opengaat het inhaalverbod voor vrachtverkeer nog niet geldt. ,,Ongeduldige automobilisten krijgen dan de neiging de spitsstrook op te schieten om een inhalende vrachtwagen in te halen.'' De boete voor rijden over een afgesloten strook bedraagt 130 euro.
Dat, en dat mensen natuurlijk schrikken als ze ineens links worden ingehaald! Belachelijk dit zeg.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:36 schreef Deetch het volgende:
Dus evenveel autos op 2 banen is beter voor het milieu dan hetzelfde aantal autos op drie banen
Terwijl uit onderzoek al vaker is gebleken dat meer wegen niet zorgt voor een toename van de hoeveel heid auto's, dus dit is weer zo'n typische symbolische auto-pesterij...quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:36 schreef Deetch het volgende:
Dus evenveel autos op 2 banen is beter voor het milieu dan hetzelfde aantal autos op drie banen
Kijk op de foto, er is rechts een vluchtstrook.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:50 schreef Djarum het volgende:
en als de strook nou op dat moment ook wordt gebruikt als vluchtstrook ivm een ongeluk?
die rode kruizen staan er niets voor niets boven.
geloof me, ik erger me er ook soms aan, maar ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt.
Als er een ongeluk is gebeurd en jij komt daar leuk met 120 aankachelen, omdat je denkt dat dat kruis erstaat, omdat de spitsstrook is afgesloten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk op de foto, er is rechts een vluchtstrook.
Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Als er een ongeluk is gebeurd en jij komt daar leuk met 120 aankachelen, omdat je denkt dat dat kruis erstaat, omdat de spitsstrook is afgesloten.
Tja, maar over het aanpakken van die olifantenrace´, daar hoor je RWS niet over.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:05 schreef dVTB het volgende:
Vanmiddag nog weer over de A1 gereden (ik werk in Deventer). Het is onthutsend om te zien hoe die snelweg het domein is geworden van inhalende vrachtwagens, die zich geen zak aantrekken van het geldende inhaalverbod voor 10.00 uur en na 15.00 uur. Effectief rijd je op sommige mensen amper harder dan 90-100, dus kunnen ze die weg net zo goed N1 gaan noemen vanaf nu.
Met de absurdheid van gesloten spitsstroken ben ik het helemaal eens. TE vaak zit je achter inhalende vrachtwagens, terwijl dan de spitsstrook gesloten is. En als -ie wel open is, mag je op dat traject maar 100 rijden.
Welkom op de N1.
tja nimby gedragquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.
Hoe bedoel je?quote:
die tijden zijn er vooral omdat omwonende klagen over het geluid.quote:
Idd, zeker als je kijkt dat bijvoorbeeld rondom eindhoven de spitsstroken altijd open zijn. Waarom zou dat op de A1 niet kunnenquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.
Dezelfde hoeveelheid auto's op 2 rijstroken maakt niet meer geluid dan op 3 rijstroken. De reden zijn gewoon puur procedures die gelden omtrent spitsstroken. Als de spitsstrook constant gebruikt zou worden dan is er geen sprake van een spitsstrook maar een reguliere 3e strook en dat mag niet volgens de regels, want het is immers een spitsstrook, dus alleen voor de spits. Welkom in Nederland regelland....quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die tijden zijn er vooral omdat omwonende klagen over het geluid.
tuurlijk niet of er 3 geluidsbronnen voor je huis staan of 2 maakt nogal uitquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dezelfde hoeveelheid auto's op 2 rijstroken maakt niet meer geluid dan op 3 rijstroken. De reden zijn gewoon puur procedures die gelden omtrent spitsstroken. Als de spitsstrook constant gebruikt zou worden dan is er geen sprake van een spitsstrook maar een reguliere 3e strook en dat mag niet volgens de regels, want het is immers een spitsstrook, dus alleen voor de spits. Welkom in Nederland regelland....
tuurlijk wel per strekende meter heb je meer geluidsbronnen met een 3 baans wegquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:07 schreef SlaggY het volgende:
Maar het maakt niet uit of die drie geluidsbronnen voor elkaar, of naast elkaar staan.
Sterker nog.... per strekkende meter zijn het er minder....quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tuurlijk wel per strekende meter heb je meer geluidsbronnen met een 3 baans weg
ik ga uit van een gevel van een huis en niet van een doorsnedequote:Op donderdag 22 februari 2007 20:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sterker nog.... per strekkende meter zijn het er minder....
quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ga uit van een gevel van een huis en niet van een doorsnede
ik wil het wel voor je uitrekenen mbh van paint
als we uitgaan van 10 meter snelwegquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Reken het maar voor. (ik had het over strekkende meter snelweg, 2x 10 meter met 4 auto's of 3x 10 meter met 4 auto's)
Doe mij een plezier en teken er 4 auto's bij op een weg met twee rijstroken en 4 op een weg met 3 rijstroken.... hoeveel geluidsbronnen heb je dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |