abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:29:01 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46562452
quote:
APELDOORN/DEVENTER - De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden. Rijkswaterstaat heeft daar om verzocht.

De politie gaat automobilisten streng aanpakken die 's ochtends vroeg over de dan nog afgesloten spitsstrook van de A1 rijden.
De extra rijstrook tussen Apeldoorn en Deventer mag 's morgens om half zeven open, maar volgens Rob Wit van de Verkeerscentrale Oost-Nederland maken weggebruikers er voor die tijd al met tientallen tegelijk gebruik van. Dat levert gevaarlijke situaties op, vindt ook de politie. ,,Het overige verkeer is er niet op bedacht. Dat leidt tot schrikreacties'', aldus een woordvoerder. ,,Bovendien: de strook mag niet eerder open vanwege milieuregels. Die worden dus ook geschonden.'' Een eerste controle afgelopen maandag en dinsdag resulteerde in zes boetes. De komende weken volgen meer controles.

Spits- of plusstroken zijn vluchtstroken die als rijbaan gebruikt kunnen worden of extra banen aan de linkerkant van de weg. Brandt een rood kruis op de borden boven de strook, dan mag die baan niet gebruikt worden. Bij drukte geeft Rijkswaterstaat de strook vrij. Dan branden groene pijlen.

Weggebruikers houden zich daar in het algemeen goed aan, ziet Rijkswaterstaat. Waarom dat op de A1 anders is, is niet duidelijk. Rob Wit van de verkeerscentrale vermoedt dat het er al vroeg druk is.

Volgens de politiewoordvoerder speelt mee dat op de uren voordat de strook opengaat het inhaalverbod voor vrachtverkeer nog niet geldt. ,,Ongeduldige automobilisten krijgen dan de neiging de spitsstrook op te schieten om een inhalende vrachtwagen in te halen.'' De boete voor rijden over een afgesloten strook bedraagt 130 euro.
Nederlandser kan het niet, een spitsstrook aanleggen, dan mensen verbieden er te rijden als het er druk is.

God wat een waanzin.


Foto ter illustratie



[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 22-02-2007 16:47:14 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:32:18 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_46562563
Regels zijn regels!! En we gaan niet kruidenieren!


Koos Spee ©
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_46562736
Dus evenveel autos op 2 banen is beter voor het milieu dan hetzelfde aantal autos op drie banen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_46562901
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:36 schreef Deetch het volgende:
Dus evenveel autos op 2 banen is beter voor het milieu dan hetzelfde aantal autos op drie banen
Dat, en dat mensen natuurlijk schrikken als ze ineens links worden ingehaald! Belachelijk dit zeg.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46563030
Ze zijn helemaal aan het doorslaan hier in Nederland. Als je aangifte doet van diefstal van je fiets gebeurt er niks, rij je een paar kilometer te hard of over een spitsstrook dan staan ze alweer gereed je het geld uit de zak te kloppen.

Gaat lekker zo.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_46563107
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:36 schreef Deetch het volgende:
Dus evenveel autos op 2 banen is beter voor het milieu dan hetzelfde aantal autos op drie banen
Terwijl uit onderzoek al vaker is gebleken dat meer wegen niet zorgt voor een toename van de hoeveel heid auto's, dus dit is weer zo'n typische symbolische auto-pesterij...
censuur :O
pi_46563244
en als de strook nou op dat moment ook wordt gebruikt als vluchtstrook ivm een ongeluk?
die rode kruizen staan er niets voor niets boven.

geloof me, ik erger me er ook soms aan, maar ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:51:42 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46563313
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:50 schreef Djarum het volgende:
en als de strook nou op dat moment ook wordt gebruikt als vluchtstrook ivm een ongeluk?
die rode kruizen staan er niets voor niets boven.

geloof me, ik erger me er ook soms aan, maar ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt.
Kijk op de foto, er is rechts een vluchtstrook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46563395
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk op de foto, er is rechts een vluchtstrook.
Als er een ongeluk is gebeurd en jij komt daar leuk met 120 aankachelen, omdat je denkt dat dat kruis erstaat, omdat de spitsstrook is afgesloten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46563886
Vanmiddag nog weer over de A1 gereden (ik werk in Deventer). Het is onthutsend om te zien hoe die snelweg het domein is geworden van inhalende vrachtwagens, die zich geen zak aantrekken van het geldende inhaalverbod voor 10.00 uur en na 15.00 uur. Effectief rijd je op sommige mensen amper harder dan 90-100, dus kunnen ze die weg net zo goed N1 gaan noemen vanaf nu.

Met de absurdheid van gesloten spitsstroken ben ik het helemaal eens. TE vaak zit je achter inhalende vrachtwagens, terwijl dan de spitsstrook gesloten is. En als -ie wel open is, mag je op dat traject maar 100 rijden.

Welkom op de N1.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:40 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46563965
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Als er een ongeluk is gebeurd en jij komt daar leuk met 120 aankachelen, omdat je denkt dat dat kruis erstaat, omdat de spitsstrook is afgesloten.
Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:09:21 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46564021
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:05 schreef dVTB het volgende:
Vanmiddag nog weer over de A1 gereden (ik werk in Deventer). Het is onthutsend om te zien hoe die snelweg het domein is geworden van inhalende vrachtwagens, die zich geen zak aantrekken van het geldende inhaalverbod voor 10.00 uur en na 15.00 uur. Effectief rijd je op sommige mensen amper harder dan 90-100, dus kunnen ze die weg net zo goed N1 gaan noemen vanaf nu.

Met de absurdheid van gesloten spitsstroken ben ik het helemaal eens. TE vaak zit je achter inhalende vrachtwagens, terwijl dan de spitsstrook gesloten is. En als -ie wel open is, mag je op dat traject maar 100 rijden.

Welkom op de N1.
Tja, maar over het aanpakken van die olifantenrace´, daar hoor je RWS niet over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46565022
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.
tja nimby gedrag
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:51:13 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46565362
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja nimby gedrag
Hoe bedoel je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46565476
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
die tijden zijn er vooral omdat omwonende klagen over het geluid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:07:42 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46567985
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zeg ook niet dat het okay is daar te rijden als ie op rood staat, maar dat het waanzin is dat ie op rood staat op als het druk is.
Idd, zeker als je kijkt dat bijvoorbeeld rondom eindhoven de spitsstroken altijd open zijn. Waarom zou dat op de A1 niet kunnen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:33:08 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_46568900
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die tijden zijn er vooral omdat omwonende klagen over het geluid.
Dezelfde hoeveelheid auto's op 2 rijstroken maakt niet meer geluid dan op 3 rijstroken. De reden zijn gewoon puur procedures die gelden omtrent spitsstroken. Als de spitsstrook constant gebruikt zou worden dan is er geen sprake van een spitsstrook maar een reguliere 3e strook en dat mag niet volgens de regels, want het is immers een spitsstrook, dus alleen voor de spits. Welkom in Nederland regelland....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_46569078
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dezelfde hoeveelheid auto's op 2 rijstroken maakt niet meer geluid dan op 3 rijstroken. De reden zijn gewoon puur procedures die gelden omtrent spitsstroken. Als de spitsstrook constant gebruikt zou worden dan is er geen sprake van een spitsstrook maar een reguliere 3e strook en dat mag niet volgens de regels, want het is immers een spitsstrook, dus alleen voor de spits. Welkom in Nederland regelland....
tuurlijk niet of er 3 geluidsbronnen voor je huis staan of 2 maakt nogal uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46570105
Maar het maakt niet uit of die drie geluidsbronnen voor elkaar, of naast elkaar staan.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_46570598
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:07 schreef SlaggY het volgende:
Maar het maakt niet uit of die drie geluidsbronnen voor elkaar, of naast elkaar staan.
tuurlijk wel per strekende meter heb je meer geluidsbronnen met een 3 baans weg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46570661
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tuurlijk wel per strekende meter heb je meer geluidsbronnen met een 3 baans weg
Sterker nog.... per strekkende meter zijn het er minder....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_46570716
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Sterker nog.... per strekkende meter zijn het er minder....
ik ga uit van een gevel van een huis en niet van een doorsnede

ik wil het wel voor je uitrekenen mbh van paint
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46570840
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ga uit van een gevel van een huis en niet van een doorsnede

ik wil het wel voor je uitrekenen mbh van paint


Reken het maar voor. (ik had het over strekkende meter snelweg, 2x 10 meter met 4 auto's of 3x 10 meter met 4 auto's)

Doe mij een plezier en teken er 4 auto's bij op een weg met twee rijstroken en 4 op een weg met 3 rijstroken.... hoeveel geluidsbronnen heb je dan?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:31:11 #24
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_46571098
Als RWS nu eens de openingstijden van de strook aanpast, zou dat geen idee zijn
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_46571346
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Reken het maar voor. (ik had het over strekkende meter snelweg, 2x 10 meter met 4 auto's of 3x 10 meter met 4 auto's)

Doe mij een plezier en teken er 4 auto's bij op een weg met twee rijstroken en 4 op een weg met 3 rijstroken.... hoeveel geluidsbronnen heb je dan?
als we uitgaan van 10 meter snelweg
2 auto`s achter elkaar
2 baans is 2X2=4
3 baans is 2X3=6

een whopping 50% meer.

Tekening volgt later
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')