abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:11:32 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46528973
hier weer verder

mijn laatste reactie:
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:22 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ongeveer zo:

[afbeelding]

En spreken doen ze nog minder, maar dat maakt niet uit; ik ben vorige zomer er geweest en spraak geen enkele zin, en maar enkele woorden Japans, en waar ging het mis op mijn reis? Bij de thuiskomt op schiphol; daar stapte ik in de verkeerde trein
haha Ik heb precies dezelfde foto

Ergens anders in dat park was ook nog een mooie tekst:

http://picasaweb.google.n(...)#5002457948455632914

bij die ene foto met die boomstammen in het water viel later ook nog een toerist in het water
The line is a dot to you!
pi_46529063
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef kepler het volgende:
hier weer verder

mijn laatste reactie:
[..]

haha Ik heb precies dezelfde foto

Ergens anders in dat park was ook nog een mooie tekst:

http://picasaweb.google.n(...)#5002457948455632914

bij die ene foto met die boomstammen in het water viel later ook nog een toerist in het water




Wel op een andere plek; laten we deze er dan ook bij doen:



En als laatste eentje van Miyajima:

  woensdag 21 februari 2007 @ 16:18:56 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46529236
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:14 schreef zatoichi het volgende:

[..]



[afbeelding]

Wel op een andere plek; laten we deze er dan ook bij doen:

[afbeelding]

En als laatste eentje van Miyajima:

[afbeelding]
die tweede foto Daar stond ik ook even vreemd te kijken. Maar hij klopte wel, want je kwam namelijk op precies hetzelfde punt weer uit
The line is a dot to you!
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:21:43 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46529345
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef kepler het volgende:

[..]

die tweede foto Daar stond ik ook even vreemd te kijken. Maar hij klopte wel, want je kwam namelijk op precies hetzelfde punt weer uit


Zeg Japan trekt me echt wel.
Is het leuk om er als enige naar toe te gaan? En wat ben je zo'n beetje kwijt aan geld??
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_46530573

fototvp
pi_46531387
tvp
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_46531435
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:21 schreef wdn het volgende:

[..]



Zeg Japan trekt me echt wel.
Is het leuk om er als enige naar toe te gaan? En wat ben je zo'n beetje kwijt aan geld??
als het goed is is hoeft japan niet echt duur te zijn mits je uit de grote steden weg blijft
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:32:30 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46531753
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:20 schreef zquing het volgende:

[..]

als het goed is is hoeft japan niet echt duur te zijn mits je uit de grote steden weg blijft
dan mis je wel een groot gedeelte van het land volgens mij

en zelfs de grote steden hoeven niet duur te zijn. Eten is goedkoper dan in NL (voor <5 euro avondeten in een soort van restaurant) en het hostel waar ik verbleef was iets van 30 euro per nacht, midden in de stad
The line is a dot to you!
pi_46532207
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:32 schreef kepler het volgende:

[..]

dan mis je wel een groot gedeelte van het land volgens mij

en zelfs de grote steden hoeven niet duur te zijn. Eten is goedkoper dan in NL (voor <5 euro avondeten in een soort van restaurant) en het hostel waar ik verbleef was iets van 30 euro per nacht, midden in de stad
ik weet niet of je dan een groot deel van het land mist, Tokyo lijkt me wel leuk, maar om er veel langer dan een week of2 a 3 te blijven? Als ik een maandje daar was zou ik liever 2 weekjes gaan wandelen, van 't uitzicht genieten, proberen te praten met de lokale bevolking en 1 week tokyo en 1 week andere stad. Zo krijg ik volgens mij het meest mee van 't land. En zo zal ik waarschijnlijk mijn vakantie inplannen.

Al moet ik nog minimaal 3 jaar wachten voordat ik naar Japan kan gaan
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:50:02 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46532260
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:48 schreef zquing het volgende:

[..]

ik weet niet of je dan een groot deel van het land mist, Tokyo lijkt me wel leuk, maar om er veel langer dan een week of2 a 3 te blijven? Als ik een maandje daar was zou ik liever 2 weekjes gaan wandelen, van 't uitzicht genieten, proberen te praten met de lokale bevolking en 1 week tokyo en 1 week andere stad. Zo krijg ik volgens mij het meest mee van 't land. En zo zal ik waarschijnlijk mijn vakantie inplannen.

Al moet ik nog minimaal 3 jaar wachten voordat ik naar Japan kan gaan
Japan is veel te groot om binnen vier weken te doen, ik denk dat je dan ook een keuze moet maken qua gebied. Of je moet alles als Japanner gaan bekijken

Ik ben alleen in Kyoto en Tokyo geweest, maar dat is maar een heel klein stukje van het land
The line is a dot to you!
pi_46532907
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Japan is veel te groot om binnen vier weken te doen, ik denk dat je dan ook een keuze moet maken qua gebied. Of je moet alles als Japanner gaan bekijken

Ik ben alleen in Kyoto en Tokyo geweest, maar dat is maar een heel klein stukje van het land
dat geloof ik graag, maar 't zal wel moeilijk worden voor mij om daar veel langer dan een maand te blijven, maar dat zie ik later wel als ik daar echt naartoe ga
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 22 februari 2007 @ 08:11:20 #12
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46549624
Mijn ouders komen mij in de lente bezoeken, iemand een tip voor een hotel voor ze in Tokyo?
pi_46549958
Ik heb in Tokyo in het Kitcho hotel gezeten, en dat was werkelijk fantastisch. Ik had een Japanse kamer en die was mega groot. Een keukentje (nou ja een plek met een tafeltje en een magnetron en koelkast), een slaapgedeelte, een woongedeelte, een badkamer met afsluitbaar douche gedeelte inclusief Japans bad, en los van de badkamer een toilet.

Ik heb wat mindere verhalen over de westerse kamers gehoord; maar je wil natuurlijk wel de ervaring van een japanse kamer opdoen!

Check www.kitcho.co.jp
pi_46552715
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:14 schreef zatoichi het volgende:

[..]



[afbeelding]

Wel op een andere plek; laten we deze er dan ook bij doen:

[afbeelding]

En als laatste eentje van Miyajima:

[afbeelding]
Je hebt er zelfs een hele site van:
http://www.engrish.com/
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:11:14 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_46554512
Ik ga binnenkort voor vier maanden naar Japan, maar visas gelden in de regel maar drie maanden. Nou hoorde ik dat Zuid-Korea speciaal voor dit doel is uitgevonden... Iemand ervaring hiermee? Hoe duur is een retourtje?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46567788
Vraag: we gaan in mei op reis, en zijn aan het afwegen waarnaartoe.

Nou kwam Japan opborrelen, maar twee dingen zijn ons een beetje onduidelijk:
- hoe is het weer in mei, is dat een beetje te doen.
- wat zijn de kosten? Geen slaapzalen, maar simpele guesthouses of hotelletjes. Zolang er maar een prive-badkamer bij zit.
Scheelt dat veel tussen platteland en stad? Aan welke kosten moet ik dan denken?
Ik las hierboven dat eten circa 5 euro per persoon is (ik neem aan 's avonds), dat valt wel mee dan.

Hoe is vervoer geregeld: ik weet dat er een goed treinennet is, maar hoe is het vervoer daarachter geregeld: bussen etc.?

Ik meende uit het vorige topic af te leiden dat doodskapje in Sendai woont. Ken je toevallig een Engels paar, Carlton (van orgine architect) en Katie (geeft les in Sendai). Eind twintig denk ik, kwamen we een aantal jaren geleden in Vietnam tegen. (volgens mij val je wel op als westerling?)
pi_46570371
tvp
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_46578736
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:48 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb in Tokyo in het Kitcho hotel gezeten, en dat was werkelijk fantastisch. Ik had een Japanse kamer en die was mega groot. Een keukentje (nou ja een plek met een tafeltje en een magnetron en koelkast), een slaapgedeelte, een woongedeelte, een badkamer met afsluitbaar douche gedeelte inclusief Japans bad, en los van de badkamer een toilet.

Ik heb wat mindere verhalen over de westerse kamers gehoord; maar je wil natuurlijk wel de ervaring van een japanse kamer opdoen!

Check www.kitcho.co.jp
dat ziet er erg goed uit, je kan die japanse kamer nemen voor 33eu per persoon per nacht als je met z'n 3en gaat. En 43m2 is volgens mij best wel groot
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 23 februari 2007 @ 00:16:13 #19
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46581519
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:11 schreef speknek het volgende:
Ik ga binnenkort voor vier maanden naar Japan, maar visas gelden in de regel maar drie maanden. Nou hoorde ik dat Zuid-Korea speciaal voor dit doel is uitgevonden... Iemand ervaring hiermee? Hoe duur is een retourtje?
Ik heb het een keer gedaan.
Mijn werkvisum was nog niet klaar en mijn baas heeft me toen een retourtje Seoul aangeboden om mijn toeristenvisum te vernieuwen. Nu had ik al 6 toeristenvisums van Japan in mijn paspoort zitten, dus bij terugkomst in Japan gingen ze opeens moeilijk doen. "Waarom ben je NU alweer terug?" "Wat heb je de 3 maanden hiervoor gedaan?" "Waarom ben je al 6x eerder hier geweest?" "Wat heb je toen gedaan?" enz enz
Uiteindelijk hebben ze mijn naam door het systeem gehaald en vonden ze dat mijn werkvisum de status "Being processed" had en lieten ze me gaan.

Als je nog nooit in Japan bent geweest zullen ze denk ik niet zo'n probleem maken, maar ik weet het niet zeker. Trouwens, als je "overstayed" kun je een hele dikke boete krijgen en word je letterlijk verbannen van Japan voor 5 jaar oid. Niet doen dus.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 04:10:01 #20
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46584454
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:11 schreef speknek het volgende:
Ik ga binnenkort voor vier maanden naar Japan, maar visas gelden in de regel maar drie maanden. Nou hoorde ik dat Zuid-Korea speciaal voor dit doel is uitgevonden... Iemand ervaring hiermee? Hoe duur is een retourtje?
Waarom zou je geen lange termijn visum regelen? Ik heb een visum voor een half jaar gekregen met de status 'cultural activities' en daar deden ze niet zo moeilijk over. Ik heb wel vantevoren de juiste papieren aangevraagd bij de universiteit en ik heb een solvabiliteitsverklaring van de bank gekregen (dat ik financieel betrouwbaar ben) en een kopie van een giro-afschrift meegestuurd en that's it. Het is ook nog eens gratis ook. Het ging vrij snel; na een week had ik mijn visum.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 23 februari 2007 @ 05:20:46 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46584580
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vraag: we gaan in mei op reis, en zijn aan het afwegen waarnaartoe.

Nou kwam Japan opborrelen, maar twee dingen zijn ons een beetje onduidelijk:
- hoe is het weer in mei, is dat een beetje te doen.
- wat zijn de kosten? Geen slaapzalen, maar simpele guesthouses of hotelletjes. Zolang er maar een prive-badkamer bij zit.
Scheelt dat veel tussen platteland en stad? Aan welke kosten moet ik dan denken?
Ik las hierboven dat eten circa 5 euro per persoon is (ik neem aan 's avonds), dat valt wel mee dan.

Hoe is vervoer geregeld: ik weet dat er een goed treinennet is, maar hoe is het vervoer daarachter geregeld: bussen etc.?

Ik meende uit het vorige topic af te leiden dat doodskapje in Sendai woont. Ken je toevallig een Engels paar, Carlton (van orgine architect) en Katie (geeft les in Sendai). Eind twintig denk ik, kwamen we een aantal jaren geleden in Vietnam tegen. (volgens mij val je wel op als westerling?)
Helaas heb ik nog niet veel mensen buiten het lab kunnen ontmoeten, omdat ik best veel uren maak. Daarnaast heeft Sendai ca. 1 miljoen inwoners dus de kans is best klein. Mijn achtergrond is Chinees/Indisch, dus ik val niet op in de massa

Mei is prima om te gaan. Ze zeggen dat zomers vaak warm en nat kunnen zijn en de winters erg koud. Lente en herfst zijn ideale seizoenen. Een ryokan kost tussen de 30 en 40 euro per nacht (wij hadden eentje met privé-badkamer en een te reserveren onsen). Dit was in Nikko, een vrij toeristisch plaatsje vanwege een mausoleum van Tokugawa Ieyasu. In wat minder toeristische plaatsen zal het wel eens goedkoper kunnen zijn.
De treinen zijn idd prima geregeld en qua bussen heb ik alleen ervaring met Sendai. En dat is eigenlijk ook best goed geregeld.
Eten hoeft idd niet duur te zijn, maar als je een goede avond maaltijd wilt ga je al gauw richting 10,- Eur.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46584638
Nou de bussen in Sendai zijn echt slécht geregeld Het is heel vreemd. Om bijvoorbeeld van Sanjo-machi(achter t ziekenhuis) naar Kawauchi campus te gaan moet je eerst langs het station, overstappen en naar de campus, sochtends doe je daar 1,5 uur over terwijl je er bijv. in 20 min heen loopt. Ze doen bijna niet aan directe verbindingen met de bus, alles gaat via t station. Daarbij is het duur, voor zo'n ritje naar de campus ben je 8 euro kwijt. (slecht is het ook weer niet, en op tijd )

In bijv. Tokyo weet ik het niet. Daar kan je gewoon het beste met de metro gaan denk ik.

Wat betreft dat echtpaar. Ik heb ook in Sendai gewoond en heb ze ook niet ontmoet. Maar vaak wonen de mensen die les geven buiten Sendai. Ze geven vaak les in de buitenwijken, waar vaak meer kinderen wonen etc. Zo zie je in Sendai downtown voornamelijk buitenlanders die studeren. Alleen op vrijdag avonden en in het weekend de buitenlanders die werken of als engels docent werken.

Oh, en mei is de beste maand om te gaan. Heerlijk weer, nog geen regenseizoen, niet te vochtig warm! Echt heel fijn. Denk er wel aan dat het de eerste week van mei 'Golden Week' is en vooral in de dorpen winkels gesloten kunnen zijn plus dat het volledige land uitloopt om overal dingen te gaan bekijken. Drukte allom.

Al ben ik afgelopen jaar gaan reizen rond deze tijd(eerste week van mei) en toen heb ik in Kansai toch ook heerlijk zondar jas gelopen, zonnig, warm. Lente in japan is heerlijk
  vrijdag 23 februari 2007 @ 06:45:34 #23
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46584671
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 06:18 schreef xienix84 het volgende:
Nou de bussen in Sendai zijn echt slécht geregeld Het is heel vreemd. Om bijvoorbeeld van Sanjo-machi(achter t ziekenhuis) naar Kawauchi campus te gaan moet je eerst langs het station, overstappen en naar de campus, sochtends doe je daar 1,5 uur over terwijl je er bijv. in 20 min heen loopt. Ze doen bijna niet aan directe verbindingen met de bus, alles gaat via t station. Daarbij is het duur, voor zo'n ritje naar de campus ben je 8 euro kwijt. (slecht is het ook weer niet, en op tijd )

In bijv. Tokyo weet ik het niet. Daar kan je gewoon het beste met de metro gaan denk ik.

Wat betreft dat echtpaar. Ik heb ook in Sendai gewoond en heb ze ook niet ontmoet. Maar vaak wonen de mensen die les geven buiten Sendai. Ze geven vaak les in de buitenwijken, waar vaak meer kinderen wonen etc. Zo zie je in Sendai downtown voornamelijk buitenlanders die studeren. Alleen op vrijdag avonden en in het weekend de buitenlanders die werken of als engels docent werken.

Oh, en mei is de beste maand om te gaan. Heerlijk weer, nog geen regenseizoen, niet te vochtig warm! Echt heel fijn. Denk er wel aan dat het de eerste week van mei 'Golden Week' is en vooral in de dorpen winkels gesloten kunnen zijn plus dat het volledige land uitloopt om overal dingen te gaan bekijken. Drukte allom.

Al ben ik afgelopen jaar gaan reizen rond deze tijd(eerste week van mei) en toen heb ik in Kansai toch ook heerlijk zondar jas gelopen, zonnig, warm. Lente in japan is heerlijk
Tsja, het blijft een grote stad met veeeeel straten. Ook in Nederland gaan veel bussen via een Centraal Station, dus dat verbaast me eerlijk gezegd niets. Ik woon bij het Itsutsubashi metrostation. Vanaf daar naar de Seiryo-campus is het zeker 25 minuten fietsen en met lopen ben je wel even bezig. Maar een busritje in de spits duurt voor mij nog geen half uur en ik ben ±300 yen (nog geen 2 Eur) kwijt. Ik heb alleen een hekel aan gesandwiched te worden van alle kanten, dus ik pak meestal de metro bij slecht weer. (anders houd ik het gewoon bij mijn fietsje,... met mandje... )
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:06:35 #24
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46584892
Openbaar vervoer in Tokyo is echt fantastisch, je hebt geen eens bussen nodig, dus ik zou niet weten hoe het met de busregeling is gesteld.
Ik ga iig altijd met de fiets (ook met mandje!) of met de trein.

Over het klimaat gesproken:
Hoeveel ik ook een hekel heb aan de kou en aan GEEN Centrale Verwarming, ik kijk niet echt uit naar de zomer. Je loopt de hele dag rond met een natte bilnaad. 2x per dag je t-shirt vervangen en van winkel naar winkel lopen om onder de airco te staan.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 08:12:53 #25
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46584937
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:06 schreef Binsentu het volgende:
Openbaar vervoer in Tokyo is echt fantastisch, je hebt geen eens bussen nodig, dus ik zou niet weten hoe het met de busregeling is gesteld.
Ik ga iig altijd met de fiets (ook met mandje!) of met de trein.

Over het klimaat gesproken:
Hoeveel ik ook een hekel heb aan de kou en aan GEEN Centrale Verwarming, ik kijk niet echt uit naar de zomer. Je loopt de hele dag rond met een natte bilnaad. 2x per dag je t-shirt vervangen en van winkel naar winkel lopen om onder de airco te staan.
Bedankt voor het advies! Maar de info over humiditeit in je peri-anale streek had van mij best in een PM weggemoffeld kunnen worden Desalniettemin zal ik het als een welgemeende tip beschouwen. Ik zit gelukkig iets noordelijker en hoop dat het hier wat minder warm zal zijn.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46585573
Helaas Doodkapje, je zal er niet aan ontkomen. Het is in Sendai ongeveer hetzelfde. Ik dacht ook "oh ik zit noordelijk, dan valt het wel mee'. Maar nee... Sendai is verschrikkeljk warm en ontzettend nat! Afgelopen jaar regende het bijna elke dag van half juni tot begin augustus. Gelukkig zijn de bergen vlakbij en de zee ook

Wat betreft bussen in Sendai, ja ik vind ze onhandig, maar daarom deed ik ook alles met de fiets Dan is alles goed te bereiken ja.

Fietsen met een mandje! Ik miste het wel toen ik terug in Nederland kwam, bijna boodschappen over het stuur gooien enzo

Hoe zit het trouwens met het favoriete Japanse eten van de mensen hier?

Unagi of een goeie Osaka okonomiyaki
pi_46585859
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:05 schreef xienix84 het volgende:
..............
goeie Osaka okonomiyaki
dat is idd erg lekker
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_46586124
Takoyaki!

Okonomiyaki is wel lekker, maar ik snap bij god niet waarom ze er zo vreselijk veel mayonaise op moeten smeren.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:55:46 #29
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46586449
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:37 schreef Jossos het volgende:
Takoyaki!

Okonomiyaki is wel lekker, maar ik snap bij god niet waarom ze er zo vreselijk veel mayonaise op moeten smeren.
Takoyaki is lekker, mits bedekt met een goede laag Katsuo. Okonomiyaki is lekker, mits bedekt met een goede laag Katsuo... alles smaakt lekkerder met Katsuo

BTW: Deze week heb ik 4 opeenvolgende dagen verse takoyaki bij Moria (supermarkt) gehaald voor de lunch... errug lekker!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46616577
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:06 schreef Binsentu het volgende:
Openbaar vervoer in Tokyo is echt fantastisch, je hebt geen eens bussen nodig, dus ik zou niet weten hoe het met de busregeling is gesteld.
Ik ga iig altijd met de fiets (ook met mandje!) of met de trein.

Over het klimaat gesproken:
Hoeveel ik ook een hekel heb aan de kou en aan GEEN Centrale Verwarming, ik kijk niet echt uit naar de zomer. Je loopt de hele dag rond met een natte bilnaad. 2x per dag je t-shirt vervangen en van winkel naar winkel lopen om onder de airco te staan.
Haha had mazzel dat ik airco had in huis...

Zomers moet je zeker beetje oppassen, zeker wanneer je open field bent! neem een paraplu mee, niet alleen voor de onverwachte regen, maar ook tegen zon kan het flink helpen. Neem de voorbeeld aan de oude japanners, ze nemen bijna altijd paraplus mee of kopen ze onderweg! Dus je loopt niet voor schut...

Zowieso weer is per stad/dorp anders, qua hitte en vochtigheid. Als je de bergen in gaat, pas wel op voor steeds ander weer, maar ook let op de laatste vertrektijden van openbaar vervoer als je weer terug wilt naar een stad.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_46617730
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 04:00 schreef Deshima het volgende:

[..]

Haha had mazzel dat ik airco had in huis...

Zomers moet je zeker beetje oppassen, zeker wanneer je open field bent! neem een paraplu mee, niet alleen voor de onverwachte regen, maar ook tegen zon kan het flink helpen. Neem de voorbeeld aan de oude japanners, ze nemen bijna altijd paraplus mee of kopen ze onderweg! Dus je loopt niet voor schut...
Van de zomer was ik in Wakayama naar het strand geweest. En hoewel het wel bloedheet was, was het niet zo zonnig. Dus toen had ik er niet bij stil gestaan om me in te smeren tegen de zon. Dat heb ik geweten. De volgende drie dagen had ik koorts, kon ik niet bewegen, en ik denk dat ik geluk heb dat ik er niet met brandwonden vanaf ben gekomen.

Met andere woorden, insmeren als je lang in de zon bent (hoewel dat weinig met de zon van doen heeft, en meer met m'n eigen stupiditeit )
pi_46619274
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef kepler het volgende:
hier weer verder

mijn laatste reactie:
[..]

haha Ik heb precies dezelfde foto

Ergens anders in dat park was ook nog een mooie tekst:

http://picasaweb.google.n(...)#5002457948455632914

bij die ene foto met die boomstammen in het water viel later ook nog een toerist in het water
Mooi! Eindelijk weer wat pics in 't Japan topic.
Met welke maatschappij vloog je eigelijk Maarten?
pi_46621413
Tja ik was ook een klein beetje verrast door het warme weer van Japan; ik was er eind augustus en begin september, en dan zit je zo'n beetje op het warmst daar. 34 graden elke dag en supervochtig. Gelukkig hou ik daar wel van; maar ik had twee dunnen truien en een dikke bij me, die mijn rugzak niet hebben verlaten.

Toen ik later maar eens op de wereldkaart keek zag ik dat Japan ter hoogte van Marokko lag; dat had ik eigenlijk ook nooit beseft
  maandag 26 februari 2007 @ 00:21:59 #34
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46680555
Zow, gisteren teruggekomen van mijn 2-daagse reis naar Nagasaki.
Heel erg interressant om met Japanners op reis te gaan. Superveel reizen onderweg en zoveel mogelijk dingen zien, haha. En natuurlijk eten waar de plaats bekend om staat. In dit geval Chanpon en Sara Udon. Ik heb ook nog Dejima gezien wat echt heel interressant was. Vooral als je Nederlands bent, je kunt het niet helpen om een beetje trots te zijn, haha. Zal vandaag wat foto's proberen te plaatsen. Op de terugweg nog wat leuks gebeurd, ik vroeg specifiek om een plek met extra beenruimte. Geen probleem volgens de vrouw achter de balie. Resultaat: Ik kom het vliegtuig in op zoek naar rij 17, niet te vinden. Ik vraag aan de stewardess waar de stoel is, vervolgens loopt ze naar de business class sectie ! Na het opstijgen naar mijn collega's gelopen die hutjemutje in hun stoel zaten om het vervolgens even in te wrijven. Wat een ruimte heb je daar zeg !

Mijn favoriete eten is trouwens tempura udon en Okonomiyaki staat op een goede 2e plaats gevolgd door tonkotsu ramen, niet echt japans maar toch

Zomer's de metro pakken is echt ontzettend smerig. Als je naar beneden gaat lijkt het net alsof iemand natte warme handdoeken in je gezicht gooit. Japan is het tijdens de zomer nog het beste te beschrijven als met je kleren aan door het subtropisch zwembad van Centerparcs lopen.
En die krekels dan ! Die met dat zeurende geluid. Wêêê Wêêê Wêêêêêêêêêêêêêêê. Je hoort ze overal, maar ik heb er pas 1x een gezien

[ Bericht 19% gewijzigd door Binsentu op 26-02-2007 02:23:31 ]
pi_46683828
Eten is zowat daar 90% vis, en zeedieren? (teminste daar staat Japan wel om bekend. Alleen maar vis)
Wat nou eigelijk als je dan geen vis, of zeetroep enzo lust?
  maandag 26 februari 2007 @ 03:14:47 #36
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46684365
quote:
Op maandag 26 februari 2007 02:36 schreef F04 het volgende:
Eten is zowat daar 90% vis, en zeedieren? (teminste daar staat Japan wel om bekend. Alleen maar vis)
Wat nou eigelijk als je dan geen vis, of zeetroep enzo lust?
Dan eet je vlees Japanners houden bijna net zoveel van vlees als dat ze van vis houden. Ik denk eerder dat het 60/40 vis/vlees is. Verder ook heel erg veel groenten.
pi_46685994
quote:
Op maandag 26 februari 2007 03:14 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Dan eet je vlees Japanners houden bijna net zoveel van vlees als dat ze van vis houden. Ik denk eerder dat het 60/40 vis/vlees is. Verder ook heel erg veel groenten.
Ik had toch wel echt de indruk dat het eerder 80/20 was; maar ja ik was dan ook de toerist die niet wist hoe hij vlees moest bestellen

Ik heb wel een keer in een restaurant gezeten waar jevlees in water moet koken (erg lekker!). Helaas zat ik daar wel vlak bij een amerikaans gezin die voor onbeperkt vlees gingen. Die waren zoo amerikaans! Kinderen die alleen maar vlees aten en geen groenten wilden, maar bleven bij bestellen en alleen maar cola dronken. Eigenlijk was het wel grappig, want de vader begon een heel verhaal tegen die japanse ober dat hij hier altijd kwam, waarna er geen enkele reactie van die ober kwam .

Gelukkig kwam er daarna een hele grote groep japanners binnen waardoor ik me in ieder geval niet voelde alsof ik in een restaurant zat waar alleen maar toeristen kwamen. Naast dit restaurant heb ik nog een keer in een ander restaurant vlees gegeten, en verder drie weken lang alleen maar vis als ontbijt, lunch en avondeten. Maar daar is niets mis mee!
pi_46686706
@Binsentu,jaaaa die krekels...pffff. 's zomers word je er compleet gestoord van... Aan de andere kant, als ik het nu zou horen zou ik heimwee krijgen.

Tempura udon, ook erg lekker. Het enige wat ik echt niet lekker vond was de misokatsu in Nagoya... vond het weinig smaak hebben. Oh, en zeeegel(Uni) sushi. Maar verder wel alles. Ik geniet van japans eten en maak regelmatig een misosoepje. Het water loopt me weer in de mond, bijv vers gefrituurde oester...

Overigens in Shiogama is de sushi geweldig!(voor Doodkapje,ligt dicht bij Sendai) en dat plaatsje heeft dan ook de hoogste dichtheid sushi restauranten van Japan,...naar het schijnt.

@Zatoichi, shabu shabu heet dat toch? Vlees in water koken? Ja en ik denk dat buitenlanders voor een tabehodai slechte business zijn. Die eten veel meer(als in volproppen). Ik ken het... plaatsvervangende schaamte.
  maandag 26 februari 2007 @ 10:08:32 #39
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46686978
Wheeelp!

Zaterdag is het Hina Matsuri, de dag dat ze het geluk van hun dochters gaan vieren (oid). Nou ben ik door de professor uitgenodigd om dit mee te vieren. Weet iemand wat een gepast cadeau is? Hij heeft twee kleine dochtertjes... Tnx!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46687885
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:55 schreef xienix84 het volgende:

@Zatoichi, shabu shabu heet dat toch? Vlees in water koken? Ja en ik denk dat buitenlanders voor een tabehodai slechte business zijn. Die eten veel meer(als in volproppen). Ik ken het... plaatsvervangende schaamte.


Ik ben er toch redelijk vaak uitgegeten door kleine Japanse vrouwtjes. Nu ben ik ook meer van het eten tot je geen honger meer voelt, in tegenstelling tot eten tot je het tegen je strottenhoofd voelt duwen..
pi_46688559
Oh nee... ik heb echt heel vaak gezien hoe buitenlanders zich als een gek vol zaten te duwen. Schrokken, veel op tafel laten staan omdat het niet op kan. Alsof ze in dagen niet hebben gegeten. En dan zaten veel Japanners toch met grote ogen te kijken. Die keurden dat absoluut af!

Aan de andere kant, zo waren sommige van mijn labmates(Japanners) ook, die bleven maar door eten en drinken....
pi_46691227
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:11 schreef xienix84 het volgende:
Oh nee... ik heb echt heel vaak gezien hoe buitenlanders zich als een gek vol zaten te duwen. Schrokken, veel op tafel laten staan omdat het niet op kan. Alsof ze in dagen niet hebben gegeten. En dan zaten veel Japanners toch met grote ogen te kijken. Die keurden dat absoluut af!

Aan de andere kant, zo waren sommige van mijn labmates(Japanners) ook, die bleven maar door eten en drinken....
Barbaren zijn het!

Nog maar 3 daagjes. Vandaag de gegevens over m'n appartement ontvangen, en ik ben er helemaal mee in m'n nopjes. Het ligt vreselijk dicht bij Gion (in Kyoto) en 20 minuutjes fietsen van school. Lekker dicht bij de rivier, dus in de zomer lekker aan de rivier liggen zonnen

Japan, here I come
  maandag 26 februari 2007 @ 13:05:21 #43
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_46691686
Ik ga mijn vader proberen over te halen me naar Japan te nemen, als ik klaar ben met mijn studie dit jaar (hoop ik dan...). We doen elk jaar een stedentrip, maar nooit buiten Europa. Maar dit jaar is speciaal, toch? Wish me luck
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_46692441
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:50 schreef Jossos het volgende:

[..]

Barbaren zijn het!

Nog maar 3 daagjes. Vandaag de gegevens over m'n appartement ontvangen, en ik ben er helemaal mee in m'n nopjes. Het ligt vreselijk dicht bij Gion (in Kyoto) en 20 minuutjes fietsen van school. Lekker dicht bij de rivier, dus in de zomer lekker aan de rivier liggen zonnen

Japan, here I come
Gaijin betekent toch ook barbaar of iets dergelijks?...

Appartement klinkt goed! Gion was erg mooi toen ik er was, alweer bijna een jaar geleden
pi_46692473
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:50 schreef Jossos het volgende:

[..]

Barbaren zijn het!

Nog maar 3 daagjes. Vandaag de gegevens over m'n appartement ontvangen, en ik ben er helemaal mee in m'n nopjes. Het ligt vreselijk dicht bij Gion (in Kyoto) en 20 minuutjes fietsen van school. Lekker dicht bij de rivier, dus in de zomer lekker aan de rivier liggen zonnen

Japan, here I come
Daar ligt ook een mooi tempelcpmplex met aangrenzend park (bij Gion corner in de buurt dan).

Verder, wat ik volgens mij al had geschreven, veel naar de buitenwijken! Tis mooi daar. Ohja en de starbucks aan de rivier is ook erg prettig, alleen mag je daar niet studeren of langer dan een bepaalde tijd zitten...
pi_46712218
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:21 schreef Binsentu het volgende:
Mijn favoriete eten is trouwens tempura udon en Okonomiyaki staat op een goede 2e plaats gevolgd door tonkotsu ramen, niet echt japans maar toch
Hiroshima style Okonomiyaki
pi_46714308
Klinkt interessant. LiT is nog altijd één van mijn favoriete films. Ben benieuwd of ik dit ook ga meemaken als ik in Tokyo ben..
quote:
RTL5 maakt afgeleide van Lost In Translation

HILVERSUM (ANP) - RTL5 komt dit najaar met een nieuw programma dat is afgeleid van de film Lost In Translation. In die film raakt hoofdrolspeler Bill Murray overweldigd door de cultuurschok die Tokio bij hem teweegbrengt. In Lost in Tokio proberen de tv-makers iets soortgelijks te bereiken.

Dit vertelde een RTL-woordvoerster donderdag. De commerciële zender dropt twaalf Nederlanders in deze Japanse metropool. Ze hebben allemaal beperkte reiservaring en zijn onbekend met de Japanse taal en cultuur.

Ze wonen in een appartement temidden van de wereldstedelijke hectiek en moeten vijf weken zien te overleven. Onderling gaan ze met elkaar de strijd aan wie zich het beste handhaaft en de cultuurschok het meest de baas is.

pi_46719401
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:25 schreef DutchTrain het volgende:
Klinkt interessant. LiT is nog altijd één van mijn favoriete films. Ben benieuwd of ik dit ook ga meemaken als ik in Tokyo ben..
[..]
LiT moet ik nog steeds een keer zien, maar het concept van die show klinkt erg goed(er is nu al een soortgelijke show in de US maar dan met kelly osbourne(Kelly Osbourne Turning Japanese ep 1 heb ik al gezien, en die was best wel grappig)
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_46719647
quote:
Op maandag 26 februari 2007 03:14 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Dan eet je vlees Japanners houden bijna net zoveel van vlees als dat ze van vis houden. Ik denk eerder dat het 60/40 vis/vlees is. Verder ook heel erg veel groenten.
Ander alternatief er is ook om elke hoek een McDonalds ..
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  dinsdag 27 februari 2007 @ 03:46:06 #50
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46721436
quote:
Op maandag 26 februari 2007 10:08 schreef Doodkapje het volgende:
Wheeelp!

Zaterdag is het Hina Matsuri, de dag dat ze het geluk van hun dochters gaan vieren (oid). Nou ben ik door de professor uitgenodigd om dit mee te vieren. Weet iemand wat een gepast cadeau is? Hij heeft twee kleine dochtertjes... Tnx!
Net even aan mijn collega gevraagd. Hij neemt altijd eten mee. Snoepgoed e.d. Hij vroeg ook hoe oud de kinderen waren, als ze aan de jonge kant zijn kun je zelfs kleding kopen. Maar goed. Jij weet ook dat kinderen het niet leuk vinden als ze kleren krijgen, dus als ik jou was zou ik gewoon naar de supermarkt gaan en een tas snoep kopen.
EDIT: Ik bedenk me net, haal stroopwafels ! Kanjers van bolletje kun je bij veel supermarkten kopen en zeker weten bij Sony Plaza als ze die bij jou hebben. Japanners zijn verzot op stroopwafels.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 03:49:33 #51
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46721447
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:25 schreef DutchTrain het volgende:
Klinkt interessant. LiT is nog altijd één van mijn favoriete films. Ben benieuwd of ik dit ook ga meemaken als ik in Tokyo ben..
[..]
Ik hoop alleen niet dat ze weer lekker gaan generaliseren en alleen die meest vreemde dingen laten zien. Zal waarschijnlijk wel, anders kijkt geen hond.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 04:24:23 #52
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46721565
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 03:46 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Net even aan mijn collega gevraagd. Hij neemt altijd eten mee. Snoepgoed e.d. Hij vroeg ook hoe oud de kinderen waren, als ze aan de jonge kant zijn kun je zelfs kleding kopen. Maar goed. Jij weet ook dat kinderen het niet leuk vinden als ze kleren krijgen, dus als ik jou was zou ik gewoon naar de supermarkt gaan en een tas snoep kopen.
EDIT: Ik bedenk me net, haal stroopwafels ! Kanjers van bolletje kun je bij veel supermarkten kopen en zeker weten bij Sony Plaza als ze die bij jou hebben. Japanners zijn verzot op stroopwafels.
Thanks! Daddy's gonna bring some sugar...
Ik zal kijken of ze die stroopwafels hebben. De enige grote supermarkt die ik ken hier in de buurt is Seiyu. Misschien hebben ze het daar.

BTW... volgens mij is 1'tje 4 jaar oud en de andere niet veel ouder.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46722263
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 03:49 schreef Binsentu het volgende:
Ik hoop alleen niet dat ze weer lekker gaan generaliseren en alleen die meest vreemde dingen laten zien. Zal waarschijnlijk wel, anders kijkt geen hond.
Ik hoor net van iemand in Tokyo dat hij vorige week een paar Nederlanders verward rond heeft zien lopen net een metroplattegrond, gevolgd door een cameraman... maar goed, wie zou er niet verward raken van die metroplattegrond...

En inderdaad, hopelijk wordt het geen 'kijk hunnie eens honden eten' -show waarvan we er al genoeg hebben
pi_46722457
Bij Seiyu hebben ze geen stroopwafels helaas. MAAR ik weet minstens een supermarkt die het wel heeft en een die het misschien heeft. Ik kan wel een kaartje tekenen voor je als je het echt wil hebben?

Je hebt de supermarkt Yamaya, waar veel buitenlandse producten te vinden zijn(ook veel alcohol en Nederlandse en Belgische bieren, mocht je daar van houden ) maar ik weet niet zeker of ze daar stroopwafels hebben. Wel veel andere (europese) zoetigheden. Ik weet vrijwel zeker dat je labmates weten waar Yamaya is, die zit vrij dicht bij jouw campus trouwens.

Die andere winkel zit eerde dichter bij Itsusubashi en daarvan weet ik 100% zeker dat ze stroopwafels hebben. Maar wat lastiger uit te leggen, dus mocht je een kaartje willen, dat kan

Wat betreft dat nieuwe programma.. ik weet het niet.. Ik hoop inderdaad dat ze de echte Japanse cultuur laten zien en niet alleen alle hele vreemde dingen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 09:09:24 #55
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46723088
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:19 schreef xienix84 het volgende:
Bij Seiyu hebben ze geen stroopwafels helaas. MAAR ik weet minstens een supermarkt die het wel heeft en een die het misschien heeft. Ik kan wel een kaartje tekenen voor je als je het echt wil hebben?

Je hebt de supermarkt Yamaya, waar veel buitenlandse producten te vinden zijn(ook veel alcohol en Nederlandse en Belgische bieren, mocht je daar van houden ) maar ik weet niet zeker of ze daar stroopwafels hebben. Wel veel andere (europese) zoetigheden. Ik weet vrijwel zeker dat je labmates weten waar Yamaya is, die zit vrij dicht bij jouw campus trouwens.

Die andere winkel zit eerde dichter bij Itsusubashi en daarvan weet ik 100% zeker dat ze stroopwafels hebben. Maar wat lastiger uit te leggen, dus mocht je een kaartje willen, dat kan

Wat betreft dat nieuwe programma.. ik weet het niet.. Ik hoop inderdaad dat ze de echte Japanse cultuur laten zien en niet alleen alle hele vreemde dingen.
Cool thanks! Gaarne! maps.google.com heeft ziekelijk gedetailleerde kaarten van Japan.

Tsja, wat is typisch Japanse (sociale)cultuur. Zoals ik het nu ervaar is het minstens 12 uur per dag werken. Aanwezig zijn is belangrijker voor de baas dan ook echt iets doen; slapen is een goede optie naast daadwerkelijk arbeid verrichten. Als je kinderen hebt, ze zoveel mogelijk NIET zien (als werkende man). In het weekend op een zondag, zou mooi zijn (mits je geen experimenten hebt op het lab natuurlijk). Probeer met z'n allen dezelfde metro te pakken en wees niet te schuw om even lekker aan te douwen. Geef overal plastic zakjes/tassen bij, maar doe vooral veel moeite om het milieu te sparen en scheidt je afval in minstens 4 categoriën.
Miso-soep, rijst en vis... de culinaire drie-eenheid. Wanneer je niets te doen hebt en stationair aan het ademen bent... pakt uwer GSM (inclusief hangertje met belletje) en ga e-mailen.

Ik hoop dat ik na mijn stage nog wat meer ga zien dan het stadse, werkende leven van een gemiddelde Japanner. Tot die tijd... ff doorbijten
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46723125
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef HabMichLieb het volgende:

[..]

Hiroshima style Okonomiyaki
[afbeelding]
Ik heb als van meerdere mensen in mijn omgeving gehoord dat okonomiyaki hartstikke lekker is... maar ik vind het er toch wat onsmakalijk uitzien. Wat zit er eigenlijk allemaal in?

Over Lost in Translation: Ik had daar denk wat hoge verwachtingen van. Er zitten inderdaad een aantal hele mooie shots in van tokyo. Maar het daadwerkelijke Japan heb ik er niet zoi sterk uit kunnen halen. (ik ben er nooit geweest). Wat dat betreft had dezelfde film net zo goed in Frankrijk of Rusland gemaakt kunnen worden om zo maar eens wat te noemen. Ik ben dus benieuwd wat rtl ervan bakt, ik hoop op iets objectiefs en integers dat ik er nog wat van opsteek, maar dat zal wel weer niet. Voorlopig vertrouw ik voor mijn Japan kennis wel op deze topicreeks en boekjes (De autobiografie van Iwasaka Mineko is interresant leesvoer).
pi_46723280
Niks tegen hangertjes en belletjes!!!! Ik heb nu mooie sandalen van Senso-ji in Asakusa er aan hangen

Ik heb geprobeerd de kaart te sturen, maar je mailadres in je profiel schijnt vol te zijn... dat bericht krijg ik tenminste..
pi_46723493
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:21 schreef xienix84 het volgende:
Niks tegen hangertjes en belletjes!!!! Ik heb nu mooie sandalen van Senso-ji in Asakusa er aan hangen

Ik heb geprobeerd de kaart te sturen, maar je mailadres in je profiel schijnt vol te zijn... dat bericht krijg ik tenminste..
Hangertjes aan je telefoon zijn Ik heb ook twee door Takamoto Novala ontworpen Hello Kittys aan mijn telefoon bungelen. Okee mensen kijken in de trein soms wel eens gek naar me... maar ach normaal is ook maar saai.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 09:48:08 #59
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46723742
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 09:21 schreef xienix84 het volgende:
Niks tegen hangertjes en belletjes!!!! Ik heb nu mooie sandalen van Senso-ji in Asakusa er aan hangen

Ik heb geprobeerd de kaart te sturen, maar je mailadres in je profiel schijnt vol te zijn... dat bericht krijg ik tenminste..
Ieder zijn ding natuurlijk!

Ouch! Dat adres gebruik ik al een tijd niet meer. Ik heb het even veranderd... Thanks!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:05:32 #60
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46725558
weet 1 van jullie de naam van die gebakken bolletjes met octopus/inktvis? En zo ja, die zijn vast nergens in NL te krijgen in een restaurant ofzo... Want die waren echt superlekker
The line is a dot to you!
pi_46725884
Takoyaki Erg lekker ja!

@Doodkapje, je hebt een geimproviseerd kaartje, ik hoop dat je t snapt!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:45:19 #62
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46726718
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:16 schreef xienix84 het volgende:
Takoyaki Erg lekker ja!

@Doodkapje, je hebt een geimproviseerd kaartje, ik hoop dat je t snapt!
Thanks Xienix! Ik snap het zeker...! Ben al een paar keer naar Office 24 geweest, naast het winkeltje
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:50:10 #63
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46726875
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:05 schreef kepler het volgende:
weet 1 van jullie de naam van die gebakken bolletjes met octopus/inktvis? En zo ja, die zijn vast nergens in NL te krijgen in een restaurant ofzo... Want die waren echt superlekker

Vijf minuten voordat ik mijn Takoyaki-inwijding kreeg gemaakt. Nu ben ik er zo'n beetje aan verslaafd...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:54:19 #64
34586 kepler
No bounce, no play
pi_46727013
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:50 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

[afbeelding]
Vijf minuten voordat ik mijn Takoyaki-inwijding kreeg gemaakt. Nu ben ik er zo'n beetje aan verslaafd...
kappen nou, die dingen zijn echt zo lekker en ik heb nog niet gegeten
The line is a dot to you!
pi_46736993
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 11:54 schreef kepler het volgende:

[..]

kappen nou, die dingen zijn echt zo lekker en ik heb nog niet gegeten
Even iets anders, ooit eens biefstuk gegeten in Takayama?. ..als je er ooit komt !!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  woensdag 28 februari 2007 @ 03:01:13 #66
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46760837
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:41 schreef Deshima het volgende:

[..]

Even iets anders, ooit eens biefstuk gegeten in Takayama?. ..als je er ooit komt !!
Wat is er zo speciaal aan deze biefstuk? Misschien kom ik er ooit nog eens, tijdens een tripje. Is het zoiets als Kobe biefstuk?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 28 februari 2007 @ 06:22:35 #67
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46761282
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 03:01 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wat is er zo speciaal aan deze biefstuk? Misschien kom ik er ooit nog eens, tijdens een tripje. Is het zoiets als Kobe biefstuk?
Hida beef, ik ben ook een keer in Takayama geweest. Erg lekker idd. Weet niet wat er speciaal aan is, maar ja, ieder dorp in Japan moet toch IETS hebben waar ze bekend om staan. Ichihara (waar ik woon) staat bekend om zijn lekker peren, die er trouwens uitzien als appels.
  woensdag 28 februari 2007 @ 06:48:20 #68
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46761325
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:22 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Hida beef, ik ben ook een keer in Takayama geweest. Erg lekker idd. Weet niet wat er speciaal aan is, maar ja, ieder dorp in Japan moet toch IETS hebben waar ze bekend om staan. Ichihara (waar ik woon) staat bekend om zijn lekker peren, die er trouwens uitzien als appels.
Sendai heeft gyutan, gegrilde koeientong. Erg lekker, maar het klinkt niet echt sexy.

Is er iemand wel eens naar Koya-san geweest? Je schijnt daar heel leuk in klooster-hostels te kunnen slapen. Na mijn stage komt mijn vriendin 3 weken langs en dan gaan we wat rondreizen. Ik zat te denken om via Tokyo naar Osaka en Kyoto te gaan en als het even kan Himeji-jo te bezoeken. Mijn stagebegeleider uit Nederland was al eens naar Nara en Koya-san geweest en kon mij dat erg aanraden.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:12:42 #69
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46761835
Net mijn eerste diepe verontschuldiging meegemaakt van een leraar.
Tijdens de les liep ik langs een leerling en zag een woord achterop zijn stoel staan. Dus ik spreek het uit en de klas barst in lachen uit. Bleek dus de japanse versie voor "lul" te zijn. (chinko) "Niet erg toch?" denken jullie nu natuurlijk, maar aan het eind van de les moesten de leerlingen het natuurlijk weer aan vrienden van de andere klassen vertellen wat ik zei tijdens de les. Met als gevolg dat hun mentor van mening was dat ik hun het woord had geleerd.

Een uurtje geleden werd ik tijdens het klassenuur bij de leraar geroepen en zat hij nogal pissig in de klas. Ik moest hem dus precies vertellen wat er gebeurd was, nadat ik dit had gedaan vertaalde hij dat voor me in het japans en de leerlingen zeiden toen dat het inderdaad zo was gebeurd. Dus nu 5 minuten geleden kwam de leraar in kwestie naar me toe om even officieel zijn verontschuldigingen aan te bieden.

Voelde me toch wel even lullig toen ik daar in de klas stond.
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:29:47 #70
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46762032
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:12 schreef Binsentu het volgende:
Net mijn eerste diepe verontschuldiging meegemaakt van een leraar.
Tijdens de les liep ik langs een leerling en zag een woord achterop zijn stoel staan. Dus ik spreek het uit en de klas barst in lachen uit. Bleek dus de japanse versie voor "lul" te zijn. (chinko) "Niet erg toch?" denken jullie nu natuurlijk, maar aan het eind van de les moesten de leerlingen het natuurlijk weer aan vrienden van de andere klassen vertellen wat ik zei tijdens de les. Met als gevolg dat hun mentor van mening was dat ik hun het woord had geleerd.

Een uurtje geleden werd ik tijdens het klassenuur bij de leraar geroepen en zat hij nogal pissig in de klas. Ik moest hem dus precies vertellen wat er gebeurd was, nadat ik dit had gedaan vertaalde hij dat voor me in het japans en de leerlingen zeiden toen dat het inderdaad zo was gebeurd. Dus nu 5 minuten geleden kwam de leraar in kwestie naar me toe om even officieel zijn verontschuldigingen aan te bieden.

Voelde me toch wel even lullig toen ik daar in de klas stond.
Wanneer vindt de seppuku plaats?

Japan kent volgens mij niet echt harde scheldwoorden toch? Ik zag laatst bij Maruzen een boekje met 'scheldwoorden' liggen. Misschien leuk om te kopen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:43:14 #71
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46762202
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:29 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wanneer vindt de seppuku plaats?
Ik zal het zo eens vragen
quote:
Japan kent volgens mij niet echt harde scheldwoorden toch? Ik zag laatst bij Maruzen een boekje met 'scheldwoorden' liggen. Misschien leuk om te kopen...
Volgens mij zijn er genoeg scheldwoorden, maar zijn deze alleen bekend in de sub-culteren. Motorbende's, Yakuza e.d.
Ik heb thuis een boekje liggen "Beyond polite japanese", best grappig om te lezen. Vooral die Japanse Yakuza slang is echt heel grappig, vooral je het letterlijk gaat vertalen.
Maar het ergste wat er dagelijks word gebruikt is "baka" wat gewoon "stom" betekend. Dit is meestal al heel wat. Maar natuurlijk helemaal niets vergeleken met wat ik roep als ik mijn kleine teen stoot.
pi_46762796
Dat vond ik soms gewoon echt heerlijk. Om als er iets mis ging schaamteloos in het Nederlands te vloeken. Soms schoot er nog weleens iets uit als ik weereens door iemand bijna omver gereden werd(ook niet te erg hoor, ik ben niet zo'n vloeker).

Gyu-tan is idd erg lekker. Sendai en omgeving heeft nog wel meer, bijv. Sasakamaboko, viscakes. Die heb je wel meer in Japan, maar die van Sendai zijn "beroemd'. Daarnaast is ook de mochi uit miyagi-ken 'beroemd'. Oh en de kaiten-zushi schijnt in Sendai te zijn uitgevonden!

In mijn reisgids stond overigens "en bezoek een van de 31.261 specialiteiten en unieke dingen in Japan", gewoo vanwege het feit dat ieder dorp, ieder gat wel speciale gerechten heeft, speciale tempels, iets wat het oudste is in Japan, of het mooiste, of grootse, van welk materiaal dan ook!

@Doodkapje; die reis die je uitstippelt klinkt erg goed! Heb iets vergelijkbaars vorig jaar gedaan
  donderdag 1 maart 2007 @ 05:14:24 #73
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46796898
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 06:48 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Sendai heeft gyutan, gegrilde koeientong. Erg lekker, maar het klinkt niet echt sexy.

Is er iemand wel eens naar Koya-san geweest? Je schijnt daar heel leuk in klooster-hostels te kunnen slapen. Na mijn stage komt mijn vriendin 3 weken langs en dan gaan we wat rondreizen. Ik zat te denken om via Tokyo naar Osaka en Kyoto te gaan en als het even kan Himeji-jo te bezoeken. Mijn stagebegeleider uit Nederland was al eens naar Nara en Koya-san geweest en kon mij dat erg aanraden.
Ik heb zelf 2 jaar geleden op Mt. Hiei vlakbij Kyoto in een klooster overnacht (Mt. Hiei's Enryakuji. Dit was de "geboorteplaats" van boeddhisme in Japan. Was echt een heel mooie ervaring, vooral de uren dat er geen toeristen zijn en je dus bij wijze van spreken de hele berg voor jezelf hebt. Bij de prijs inbegrepen zat ook een ochtendienst, wat trouwens ERG vroeg was.
's Avonds wilde ik naar buiten om te kijken naar de tempels in het maanlicht, maar dat mocht niet. De reden? "Boeddha slaapt"
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:20:29 #74
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46799296
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 05:14 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Ik heb zelf 2 jaar geleden op Mt. Hiei vlakbij Kyoto in een klooster overnacht (Mt. Hiei's Enryakuji. Dit was de "geboorteplaats" van boeddhisme in Japan. Was echt een heel mooie ervaring, vooral de uren dat er geen toeristen zijn en je dus bij wijze van spreken de hele berg voor jezelf hebt. Bij de prijs inbegrepen zat ook een ochtendienst, wat trouwens ERG vroeg was.
's Avonds wilde ik naar buiten om te kijken naar de tempels in het maanlicht, maar dat mocht niet. De reden? "Boeddha slaapt"
Dat vroege had ik gehoord ja
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46809071
--knip---
  vrijdag 2 maart 2007 @ 00:02:06 #76
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46829657
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht!
http://casio.jp/k-tai/w51ca/
http://www.mobilewhack.com/casio-w51ca-digital-tv-phone/
Kostte me in totaal Y2.000,- !
TV, internet en een 2.1 MP camera. woei!

[ Bericht 27% gewijzigd door Binsentu op 02-03-2007 00:30:52 ]
pi_46831478
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:02 schreef Binsentu het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht!
http://casio.jp/k-tai/w51ca/
Kostte me in totaal Y2.000,- !
TV, internet en een 2.1 MP camera. woei!
Leuk apparaat ! Best goedkoop of zit er een duur abonnement aan vast?

Weet nog trouwens dat je een kaart (brastel) kon krijgen en overal in een supermarkt (7 eleven bijv.) op kan waarderen, erg goedkoop als je naar nederland wil bellen. Leuke vond ik met Brastel dat je ook met mobiel in Japan naar Nederland kan bellen en dat je geen locaal belminuten hoeft te betalen.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  vrijdag 2 maart 2007 @ 01:31:37 #78
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46832511
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:55 schreef Deshima het volgende:

[..]

Leuk apparaat ! Best goedkoop of zit er een duur abonnement aan vast?

Weet nog trouwens dat je een kaart (brastel) kon krijgen en overal in een supermarkt (7 eleven bijv.) op kan waarderen, erg goedkoop als je naar nederland wil bellen. Leuke vond ik met Brastel dat je ook met mobiel in Japan naar Nederland kan bellen en dat je geen locaal belminuten hoeft te betalen.
3000 per maand met 25 belminuten.
De telecombedrijven verdienen echt heel veel geld hier aan mailen en bellen, dus abonnementsgeld en toestel kunnen ze lekker goedkoop houden. Althans, dat is mijn theorie.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 06:42:55 #79
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46835268
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 01:31 schreef Binsentu het volgende:

[..]

3000 per maand met 25 belminuten.
De telecombedrijven verdienen echt heel veel geld hier aan mailen en bellen, dus abonnementsgeld en toestel kunnen ze lekker goedkoop houden. Althans, dat is mijn theorie.
KDDI, NTTDoCoMo, Softbank...? Aanvankelijk wilde ik ook een mobieltje, maar ik zit nu 1,5 maand hier zonder en dat bevalt me eigenlijk wel prima
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 2 maart 2007 @ 06:47:10 #80
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46835281
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 06:42 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

KDDI, NTTDoCoMo, Softbank...? Aanvankelijk wilde ik ook een mobieltje, maar ik zit nu 1,5 maand hier zonder en dat bevalt me eigenlijk wel prima
Au KDDI.
Ik kan er maar niet vanaf blijven. Het internet is retesnel en er zitten echt reteveel opties op. Duurt wel even voordat ik em doorheb.
Nu nog een leuke phonestrap uitzoeken en ik val helemaal niet meer op in het dagelijks verkeer
pi_46835742
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 00:02 schreef Binsentu het volgende:
Gisteren een nieuwe telefoon gekocht!
http://casio.jp/k-tai/w51ca/
http://www.mobilewhack.com/casio-w51ca-digital-tv-phone/
Kostte me in totaal Y2.000,- !
TV, internet en een 2.1 MP camera. woei!
Mooi telefoontje. Maarre hoe steekt die TV in elkaar, is dat streaming via een data verbinding of is dat gewoon ethersignalen vanuit de lucht oppikken? Want in dat laatse geval zal je terug in nederland niets meer ontvangen.

Niet duur overigens, Y2.000,- is toch zo'n ¤15?
pi_46835909
01-03-2007

Japan ontkent seksslavinnen WOII

TOKIO - De Japanse premier Shinzo Abe heeft donderdag ontkend dat de Japanse strijdkrachten in de jaren dertig en veertig seksslavinnen hadden. De regeringsleider komt daarmee terug op een verklaring van Tokio uit 1993 dat er destijds zogenoemde troostmeisjes bestonden voor de Japanse militairen.

Abe reageert daarmee op een resolutie die in het Amerikaanse Congres wordt besproken, meldden Japanse media. In de resolutie vraagt het parlement excuses van Japan voor de inzet van de seksslavinnen.

Volgens historici werden tijdens de Tweede Wereldoorlog zo'n 200.000 vrouwen gedwongen te werken in bordelen van het Japanse leger. De vrouwen kwamen vooral uit het bezette Korea en China, maar ook uit het toenmalige Nederlands-Indië.

(Telegraaf)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46835919
Kamikazepiloten helden in Japanse film

TOKIO - Japanse kamikazepiloten uit de Tweede Wereldoorlog worden neergezet als helden in de film I Go To Die For You, die in mei uitkomt. In de film van de 74-jarige politicus Shintaro Ishihara vertelt Tome Torihama haar verhaal. Ze was eigenaar van een restaurant vlakbij de basis waar veel kamikazepiloten trainingen volgden. Het is nog niet bekend wanneer de film in Nederland komt.

Torihama werd gezien als een soort moeder voor veel van de Japanse piloten. Veel van hen gaven haar hun laatste brieven om door te geven aan familieleden en geliefden. Ishihara is gouverneur in Tokio. Hij was een van de mensen die Torihama voordroegen om haar door de regering te laten eren. Ze overleed in 1992.

In Japan is een beweging gaande dat er steeds meer met nostalgie wordt teruggekeken naar de oorlogsgeneratie. De meeste kamikazepiloten waren nog tieners of begin twintig jaar. „Van haar heb ik de echte stemmen van de 'special attack' troepen”, zei Ishihara over Torihama in de Britse krant Daily Telegraph. „Ik wil een document achterlaten over de schoonheid van de Japanse bevolking die leefde in die zware tijden.”

Kamikazepiloten hebben een lastige positie in de Japanse geschiedenis. In het westen worden ze gezien als fundamentalisten. In eigen land zien extreem rechtse nationalisten de vliegers als martelaars. Meer liberale Japanners zien de piloten als slachtoffers van hersenspoeling door de overheid.

Ongeveer vijfduizend kamikazepiloten vonden de dood tijdens de Tweede Wereldoorlog.

(Telegraaf)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 2 maart 2007 @ 08:49:09 #84
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46836046
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 08:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mooi telefoontje. Maarre hoe steekt die TV in elkaar, is dat streaming via een data verbinding of is dat gewoon ethersignalen vanuit de lucht oppikken? Want in dat laatse geval zal je terug in nederland niets meer ontvangen.

Niet duur overigens, Y2.000,- is toch zo'n ¤15?
Uhmmm, geen flauw idee. Er staat "Terrestrial digital broadcasting 1SEG service can be seen" Ik denk dus streaming.
Maar ik ga de eerste tijd nog niet naar Nederland, dus dat zit wel goed
Ja, ¤15, klopt wel ongeveer. Trouwens, Y945,- daarvan was voor de adapter haha

EDIT
Ow ! Wiki gevonden:
http://en.wikipedia.org/wiki/1seg
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:27:32 #85
122997 zquing
Drama Junk
pi_46836783
nice telefoon, ze zouden dat soort telefoons ook hier moeten verkopen. Maar hoeveel betaal je voor je abonement(of is het daar niet zo geregeld als hier)?
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:39:04 #86
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46840305
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 09:27 schreef zquing het volgende:
nice telefoon, ze zouden dat soort telefoons ook hier moeten verkopen. Maar hoeveel betaal je voor je abonement(of is het daar niet zo geregeld als hier)?
3000 yen per maand toch? Of lees ik het verkeerd...
Heb je dan een jaarcontract, of hoe werkt dat?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:45:13 #87
122997 zquing
Drama Junk
pi_46840505
hmm op de een of andere manier heb ik daar overheen gelezen -_-''

maar krijg je daar maar 25 belminuten voor? Dat is niet weinig voor 20 eu aan abo kosten.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_46841004
@: ExperimentalFrentalMental: Wat wil je daar nu in vredesnaam mee toevoegen aan dit topic? Domweg nieuwsberichtjes plakken kunnen we allemaal wel. Je moet deze educatieve film maar eens bekijken: http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php

@: Binsentu: Klinkt alsof het vergelijkbaar is met de Terrestial Digital Broadcasting (DBC) wat we hier in nederland tegenwoordig hebben. Het analoge ethersignaal is afgelopen december uit de lucht gehaald en alleen nog het digitale signaal is er. Of het dan ook compatible is, dat is dan weer een tweede vraag.
pi_46851447
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 08:39 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Kamikazepiloten helden in Japanse film
<knip>
Tja ook meer iets voor historie oorlog en nog wat (of hoe dat forum onderdeel ook heet).

En zo raar is het niet. Ik vind het ook niet erg netjes wat die jappaners hebben gedaan in die oorlog, maar the turh is in the eye of the beholder. Japan was in oorlog, en Hawaii vormde een behoorlijk bedreiging voor hen. Sterker nog, een ideale plek om juist de pacific te controleren.

Kamikaze op die wijze is ontstaan uit hun cultuur. I kan me wel voorstellen dat ze worden gezien als helden. Ze offeren zichzelf op voor Japan. Het Nederlandse verzet deed dat voor Nederland. Dat ze worden geportreteerd als helden is niet meer dan logisch. Tenslotte doet de VS dat ook met hun soldaten, en over hoe zij Japan hebben verslagen. Maar daar hadden ze wel twee atoombommen bij gebruikt. Een van de ergste gebeurtenissen uit de geschiedenis. Als je ziet wat er is gebeurd, wat voor een impact dat heeft gehad....

Maar nee het waren helden, dus dat laten we even buiten beschouwing....
pi_46921451
Heb gisteren geboekt!
Van 21 mei tot 3 juni hang ik rond in Tokyo.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:53:18 #91
122997 zquing
Drama Junk
pi_46924364
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:59 schreef NegaSado het volgende:
Heb gisteren geboekt!
Van 21 mei tot 3 juni hang ik rond in Tokyo.
waaaah, dat wil ik ook doen
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 5 maart 2007 @ 00:04:19 #92
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46926770
Laatste dagen is het trouwens weer ineens een stuk warmer geworden. Gisteren en vandaag is het 19 graden !
@NegaSado: Lekker hoor, wel jammer dat je de sakura mist.
  maandag 5 maart 2007 @ 02:54:43 #93
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46930112
@Xienix

Ik heb ze gevonden hoor, die stroopwafels. Inderdaad een duur winkeltje (zo'n 2-pack 'kanjers' stroopwafels voor 160 yen = iets meer dan 1 euro), maar mooi dat ze het hebben. Ik heb daar ook maar gelijk een flesje wijn gescoord en ze hebben daar zelfs een bakkertje... ik ga er nog wel vaker komen denk ik
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46931581
quote:
Op maandag 5 maart 2007 02:54 schreef Doodkapje het volgende:
@Xienix

Ik heb ze gevonden hoor, die stroopwafels. Inderdaad een duur winkeltje (zo'n 2-pack 'kanjers' stroopwafels voor 160 yen = iets meer dan 1 euro), maar mooi dat ze het hebben. Ik heb daar ook maar gelijk een flesje wijn gescoord en ze hebben daar zelfs een bakkertje... ik ga er nog wel vaker komen denk ik
Stroopwafels; dat is het eerste wat ik tegen kwam in Japan! Als je op het vliegveld Nartia bent, net je bagage hebt opgepikt, en naar beneden richting metro gaat is daar een supermarkt, alwaar ik dus stroopwafels zag liggen (niet dat ik daar behoefte aan had, maar het was wel grappig)
pi_46932482
Gisteravond was er een documentaire van Het uur van de Wolf van de VPRO, getiteld Dinner with Murakami.

Heb de boeken van hem nog niet gelezen, maar ga dat binnenkort wel doen. Oh man, wanneer ik de beelden zag van Japan, het leek net of ik weer "thuis" was.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  dinsdag 6 maart 2007 @ 03:34:08 #96
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_46964742
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:48 schreef Deshima het volgende:
Gisteravond was er een documentaire van Het uur van de Wolf van de VPRO, getiteld Dinner with Murakami.

Heb de boeken van hem nog niet gelezen, maar ga dat binnenkort wel doen. Oh man, wanneer ik de beelden zag van Japan, het leek net of ik weer "thuis" was.
Ik hoorde dat Murakami nu een dikke hype aan het worden is. Vorig jaar heb ik The Wind-Up Bird Chronicle gekregen voor mijn verjaardag. Nou zie ik meestal op tegen dikke pillen, maar ik had ‘m toch vrij vlot uit. Ik heb verder nog Kafka on the Shore, Hard Boiled Wonderland and the World en Norwegian Wood gelezen en ben nu bezig met Sputnik Sweetheart. Erg leuk allemaal
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_46967811
Gisteren (naar aanleiding van de documantaire en op aandringen van mijn vriendin) begonnen aan Norwegian wood.

Extra toevoeging is natuurlijk wel dat er op in dit geval een japans prijsstickertje op zit.
pi_46982761
quote:
Op maandag 5 maart 2007 00:04 schreef Binsentu het volgende:
Laatste dagen is het trouwens weer ineens een stuk warmer geworden. Gisteren en vandaag is het 19 graden !
@NegaSado: Lekker hoor, wel jammer dat je de sakura mist.
Inderdaad! Ik had ook nog in April kunnen gaan, maar dat red ik financieel niet. Volgende keer beter.
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:14:51 #99
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_46999869
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:48 schreef Deshima het volgende:
Gisteravond was er een documentaire van Het uur van de Wolf van de VPRO, getiteld Dinner with Murakami.

Heb de boeken van hem nog niet gelezen, maar ga dat binnenkort wel doen. Oh man, wanneer ik de beelden zag van Japan, het leek net of ik weer "thuis" was.
Ben een tijdje geleden dit topic begonnen. Ben zelf een grote fan van Murakami. Jammergenoeg heb ik de documentaire niet kunnen zien
pi_47003987
07-03-2007

japan / Weblog van een aankomend geisha

Het leven van geisha’s is met geheimzinnigheid omgeven. Een handige ondernemer in Kyoto speelt in op de nieuwsgierigheid. Op de site van zijn exclusieve theehuis houdt een geisha-in-opleiding een weblog bij.
Elke paar dagen noteert de 19-jarige Ichimame welke festivals er in het theehuis worden voorbereid, en hoe leuk ze het vindt dat ze een nieuw haarornament mag dragen waaruit blijkt dat ze al een gevorderde maiko (geisha-in-opleiding) is, in plaats van een beginner.



„Het zijn simpele verhaaltjes, zonder emotie, uiteraard goed nagekeken door haar baas”, constateert de uit Kyoto afkomstige Mari Oishi nuchter.

Ze scrolt door het computerdagboek. „Toch fascineert dit wel. Ichimame is een moderne vrouw, maar ze schrijft over tradities die al sinds honderden jaren niet zijn veranderd. Ook de taal die ze gebruikt is heel bijzonder. Het is een speciaal dialect dat hoort bij de wijken in Kyoto waar veel theehuizen met geisha’s zijn. Ik kan het lezen en begrijpen, maar toch is het anders, exotisch. Een langzame taal, met bijzondere uitgangen. Het komt allemaal heel nostalgisch over.”

Ichimame is een artiestennaam, met verwijzing naar de naam van het theehuis, Ichi. Bij dit etablissement werken negen maiko’s en zeventien geisha’s, meldt de website.

Hoe Ichimame in het echt heet en wat ze van haar bestaan vindt, leert het internetdagboek niet. Maar elders op de site staat een interview met haar, opgeschreven door een student aan de universiteit van Kyoto.

Aan hem vertelt Ichimame dat ze sinds kort Engelse les volgt omdat veel van de gasten tegenwoordig buitenlanders zijn. „Normaal laten we een tolk komen, maar ik wil zelf met ze kunnen praten.”

Ook blijkt uit het interview dat ze vorig jaar zomer een lezing over weblogs gaf voor leden van de Kamer van Koophandel. Het gebruik van de bijzondere taal valt Ichimame niet mee, zegt ze tegen de student die haar ondervraagt. „Die taal spreken gaat nog wel, maar als je het moet opschrijven is het vreselijk moeilijk. In het begin schreef ik het daarom eerst op papier en tikte het daarna over. Nu zeg ik het eerst zachtjes voor mezelf hardop en tik de tekst daarna.”

In ieder geval één jonge vrouw heeft zich door Ichimame’s weblog laten inspireren, zo blijkt uit haar website.

Vorig jaar, toen ze zestien jaar oud was, stopte zij met de middelbare school in het verre Ishikawa-district. Nu werkt ze als leerling-maiko bij hetzelfde theehuis als Ichimame.

Nog maar duizend geisha’s in Japan, waar er eerst 80.000 waren
Geisha’s zijn vrouwelijke toonkunstenaressen, gekleed in een kimono en getraind in het op gang houden van conversatie, traditionele taal, het schenken van thee en Japanse kunsten als dans en muziek. Om geisha te worden, moet je eerst een aantal jaren maiko zijn. Onder leiding van geisha’s wordt deze jonge vrouwen de ware verfijning bijgebracht. De maiko’s met hun witgeverfde gezicht zijn in het westen het stereotype voor geisha’s geworden. In werkelijkheid zijn de oudere geisha’s veel soberder opgemaakt.

In het moderne Japan is het beroep niet erg meer in trek. In de jaren twintig waren er meer dan 80.000 geisha’s, nu zijn dat er naar schatting tussen de duizend en tweeduizend. Het bezoeken aan een geisha-huis of het inhuren van een maiko of geisha is vanwege de slechte economie voor de meeste Japanners veel te duur geworden. Ook is er steeds minder belangstelling voor de traditionele Japanse kunsten. Hoewel geisha’s soms op vrijwillige basis best bereid zijn tot seks, is het beroep nadrukkelijk niet synoniem met dat van prostituee.

(Trouw)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_47004547
Zeg ExperimentalFrentalMental: Heb je ook nog zélf wat toe te voegen aan dit topic of doe je enkel alle nieuwsberichten die verbandhouden met Japan hier neerkwakken?

Ik heb 'm overigens al eerder genoemd: De autobiografie van Iwasaki Mineko (Geisha, a life) is een aanrader als je hier eens wat meer over wilt weten. Het is het boek dat ze heeft geschreven als reactie op Memoires of a Geisha wat zo vol fouten en leugens zou staan dat ze Arthur Golden er zelfs voor heeft aangeklaagd.
pi_47005283
Die heb ik ook net binnen. Ik heb em voor mijn vriendin besteld maar ik kan em net zo goed zelf lezen. Memoires of a Geisha heb ik uiteraard al gelezen. En de film gezien.

Ik wil binnenkort ook Murakami gaan lezen. Tot op nu heb ik veel van Kenzaburo Oe gelezen, en the Makioka Sisters van Junichiro Tanizaki, prachtig boek! Kan ik aanraden. Verder heb ik betreffende Japan een aantal leuke boeken.
-Enigma of Japanse power van Karel van Wolferen
-The Japanese Mind van Davies en Ikeno(dit boek is geweldig, als je meer wil weten over Japans denken vind ik dit een must)

en verder nog een zooi cultuur boeken, kookboeken, feitjesboeken en romans die zich in Japan afspelen.
pi_47018179
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:55 schreef xienix84 het volgende:
Die heb ik ook net binnen. Ik heb em voor mijn vriendin besteld maar ik kan em net zo goed zelf lezen. Memoires of a Geisha heb ik uiteraard al gelezen. En de film gezien.

Ik wil binnenkort ook Murakami gaan lezen. Tot op nu heb ik veel van Kenzaburo Oe gelezen, en the Makioka Sisters van Junichiro Tanizaki, prachtig boek! Kan ik aanraden. Verder heb ik betreffende Japan een aantal leuke boeken.
-Enigma of Japanse power van Karel van Wolferen
-The Japanese Mind van Davies en Ikeno(dit boek is geweldig, als je meer wil weten over Japans denken vind ik dit een must)

en verder nog een zooi cultuur boeken, kookboeken, feitjesboeken en romans die zich in Japan afspelen.
Als dat boek van Iwasaki toch hebt liggen: vooral lezen. Het is interresant en ook erg onderhoudend, je gaat er ook heel anders van tegen memoires aankijken. Die Karel van Wolferen heb ik al op de plank staan, in de nederlandse vertaling. Maar dat is taaie politieke kost zeg... Ik heb er maar stukken in gelezen. The Japanese Mind is dat wat lichtere literatuur?
pi_47023655
Ja die is erg licht Hoofdstukjes van 4-5 bladzijden, ieder met een eigen thema en evt cross cultural vraagstellingen voor als je er zin in hebt. Het geeft je stof tot nadenken, op een leuke manier. Zeker als je in Japan geweest bent. Dan zie je veel dingen terugkomen met uitleg, die je zelf meegemaakt hebt.

van Wolferen is erg zware kost ja, maar wel ontzettend boeiend.
  donderdag 8 maart 2007 @ 02:30:02 #105
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47041566
Ik heb thuis een gesigneerd exemplaar liggen van De vrouw breekt los
Heb een tijdje met Kjeld Duits gemaild en hij heeft me ontzettend geholpen. Toen ik zijn boek bestelde had hij em gesigneerd en er een paar foto's bijgedaan, erg leuk !
Het boek kan ik in ieder geval aanraden. Ik begreep eindelijk waarom mijn vriendin soms zei dat ik egoistisch was en waarom haar ouders mij erg heel erg aardig vonden als persoon (mocht zelfs met hun mee op vakantie), maar toch niet helemaal zagen zitten als "vriend van hun dochter".
Het geeft een inzicht over het "waarom" van voor ons vreemde zaken.
  Eindredactie Games donderdag 8 maart 2007 @ 22:47:54 #106
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47074012
natuurlijk hebben ze in tokyo internet cafe's maar zijn daar grote ketens in? dat je net zoals bij ons Easy internet cafe's hebt? en hoeveel kost het ongeveer?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:05:23 #107
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47077050
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef donald_dick het volgende:
natuurlijk hebben ze in tokyo internet cafe's maar zijn daar grote ketens in? dat je net zoals bij ons Easy internet cafe's hebt? en hoeveel kost het ongeveer?
Waar ik nog wel eens naartoe ga is GeraGera. Toch wel 1 van de grotere. Kost Y480 per uur en dan heb je een privebox en ongelimiteerd gratis drinken.
pi_47080893
Had ook een keer gratis gebruik van een massagestoel

"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  Eindredactie Games vrijdag 9 maart 2007 @ 07:32:58 #109
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47081173
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:05 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Waar ik nog wel eens naartoe ga is GeraGera. Toch wel 1 van de grotere. Kost Y480 per uur en dan heb je een privebox en ongelimiteerd gratis drinken.
das wel chill
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:37:09 #110
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_47082522
Hoe heet ook alweer zo´n warmhoudkacheltafel..? Die wil ik ook man!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_47082700
Dat is een Kotatsu... inderdaad erg lekker en comfortabel!
pi_47083277
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:45 schreef xienix84 het volgende:
Dat is een Kotatsu... inderdaad erg lekker en comfortabel!
Kotatsu

"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_47120521
Geisha Of Gion by Mineko Iwasaki & Rande Brown
Is het toevallig dit boek van Iwasaki Mineko? Ik zou em wel willen lezen ^__^
(gezien ik het boek, en de film, van 'Memoirs of a Geisha' heel erg mooi vind)
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:48:57 #114
122997 zquing
Drama Junk
pi_47122580
nu we het toch hier over boeken hebben, de 12 kingdoms reeks is vertaald in het engels, Deel1 van de 7 kan je nu al kopen
http://www.archonia.com/index.php?page=subject&idx=1&series=1381&cat=7
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_47124353
Ik denk/hoop dat dat het boek is ja . Ik heb het binnen, nog niet begonnen met lezen. Maar volgens mij is dat inderdaad het boek van de geisha op wie 'memoirs of a geisha' voor het grootste deel is gebaseerd. Alleen dit is haar éigen verhaal.
pi_47138460
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 12:21 schreef SureZal het volgende:
Geisha Of Gion by Mineko Iwasaki & Rande Brown
Is het toevallig dit boek van Iwasaki Mineko? Ik zou em wel willen lezen ^__^
(gezien ik het boek, en de film, van 'Memoirs of a Geisha' heel erg mooi vind)
Dat is inderdaad de autobiografie van Iwasaki Mineko en een aanrader! Bol.com heeft 'm overigens ook in de nederlandse vertaling als je dat liever zou hebben. Die heb ik er zelf ook besteld. Memoirs heb ik alleen de film van gezien, maar het boek niet gelezen. Maar er zitten nogal wat ernstige fouten in de film (ik neem aan dus ook in het boek) Die Iwasaki in haar boek recht zet.

Ik heb gister bij de boekhandel een fijne mid-price pocket gevonden van een amerikaanse antropologe die een studie heeft gedaan naar Geisha in Kyoto. Ze heeft ook een poos gewoond in Japan en heeft deels de opleiding doorstaan. Ik ben er net in begonnen, maar het is vooral zakelijke en informatief geshreven én erg leerzaam ook, maar wel met een rode draad van verhaal erin. In plaats van Iwaski's autobiografie dat echt een levensverhaal is, gelardeerd met informatieve passages. Ook intteresant dat deze schrijfster in een andere Geisha wijk heeft gewoond/gewerkt/geobserveerd. Waar Iwasaki in Gion woonde zat Liza Dalby in Pontocho. Het boek wordt verkocht onder de titel Geisha (zowel in engels als in nederlandse vertaling).
pi_47141602
Die had ik inderdaad ook gevonden. (nog) niet gekocht. Lijkt me ook ontzettend boeiend ja.

Er waren sowieso kritieken op de film(alleen al het feit dat de hoofdrolspeelster een chinese is zorgde al voor veel kritieken). Maar er waren ook al kritieken uit het boek. Arthur Golden heeft Mineko Iwasaki geinterviewd maar daarna zo veel feiten veranderd, romantischer gemaakt, feitjes van andere geisha's, uit andere wijken en zelfs feitjes en verhalen uit andere steden(een groot! verschil) in het boek verwerkt. Dus heeft Mineko Iwasaki besloten om de mensen te laten weten hoe het écht was en ze een écht beeld van de geisha uit Gion te geven.
pi_47147206
Dat van de chinese en koreaanse actrices kan ik ze dan weer niet kwalijk nemen. Naar wat ik heb begrepen zijn er bij de audities gewoon niet of nauwelijks actrices van Japanse origine komen opdagen. Ik vind dat ook geen on overkomelijk feit. In hollywood is men daar niet zo strikt meen, kijk maar naar Rutger Hauer die speelt ook allerlei nationaliteiten in films.

Maar inderdaad er zitten gewoon te veel fouten in Memoirs om het anders te zien dan totaale fictie. Het is wat waarheidsgehalte van hetzelfde gehalte als de Da Vinci Code en de andere boeken van Dan Brown. (die allemaal beginnen met de leugen dat alle besproken kunstwerken en architectuur waarheidsgetrouw zijn.) Ik ben verder ook benieuwd wat Dalby allemaal te vertellen heeft. Haar onderzoek heeft zich gefocused op 'haar' wijk pontocho, maar ze heeft ook onderzoek gedaan naar de andere wijken.
pi_47159203
Is natuurlijk ook zo bij die audities. Maar Japanners zijn wat dat betreft weer erg nationalistisch

Zijn er eigenlijk boeken die compleet non-fictie zijn, over het geisha leven? Echt duidelijke documentatie, voorbeelden, verhalen, vergelijkingen en niet alleen door het oog van de geinteresseerde buitenlander? Lijkt me erg interessant.

En ik vroeg dit al in het murakami topic in TTK, maar boeken als van Murakami zijn makkelijk te vinden. Mooie boeken over Japan ook wel. Maar zijn er winkels waar minder bekende literatuur van minder bekende Japanse schrijvers te vinden is?(bv Mishima vind ik eigenlijk nooit) De gewone boekhandels doen daar namelijk niet aan, terwijl er toch best veel vertaald is, in het Engels dan.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:48:58 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_47159295
Is het al bijna Hanami?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_47162414
In het zuiden wel. Ook in Japan was er een warme winter. Bijvoorbeeld in Tokyo is er voor het eerst sinds documentatie beschikbaar is(1856 dacht ik) geen sneeuw gevallen. De sakura bloeit in Kyushu al wel dacht ik.

Vorig jaar rond deze tijd was ik in Nara/Kyoto, daar stond het toen in knop.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:35:24 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_47164903
Eind april is het zeker wel voorbij dan? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_47165822
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:35 schreef speknek het volgende:
Eind april is het zeker wel voorbij dan? .
Dat ligt eraan waar. In Sendai(noord honshu) was er nog zeker Sakura eind april(volgens mij foto's ) maar verder zuidelijk denk ik dat het ver voorbij is ja. Maar het zal wel erg lekker weer zijn eind april! Ik denk alleen wel dat het dan ook Golden week is en iedereen vrij is en het dus overal stampvol is.
  zondag 11 maart 2007 @ 20:10:14 #124
122997 zquing
Drama Junk
pi_47166178
ik zou zo graag een keer de Hanami willen meemaken, het lijkt me zo mooi om te zien
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_47169146
De hanami op mijn lab was het stomste moment dat ik heb meegemaakt(de drie/vier andere hanami's waren geweldig hoor ) maar we zouden vrijdag hanami hebben, barbeque en veel alcohol. Donderdagavond had ik les dus moest om 17h naar huis. Die hele dag gekookt voor de vrijdag.

Kom ik vrijdag op lab, en het wordt later... en later... geen hanami. Spreek ik mijn begeleider toen die op lab aankwam. Vertelt hij me vrolijk dat ze dat die avond ervoor hebben gedaan. Hadden ze alles op t lab opgegeten, hadden op alle computerschermen foto's van sakura gezet en hebben zich binnen, zonder enige boom waardanook volledig volgegoten...

reden: mijn sensei(een prof. van in de 50) had de avond ervoor gewoon zin om yopparai te worden(volledig zat)... dat voelde toch echt niet fijn...

maar goed, verder waren de hanami's echt gaaf, voor Doodkapje, als je vanaf jouw campus de dichtstbijzijnde grote weg afrijdt, heb je na een tijd aan je linkerhand een park, waar ook het observatorium is. Daar zijn leuke en drukke hanami's, veel jeugd.
  zondag 11 maart 2007 @ 21:33:54 #126
122997 zquing
Drama Junk
pi_47169543
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:25 schreef xienix84 het volgende:
De hanami op mijn lab was het stomste moment dat ik heb meegemaakt(de drie/vier andere hanami's waren geweldig hoor ) maar we zouden vrijdag hanami hebben, barbeque en veel alcohol. Donderdagavond had ik les dus moest om 17h naar huis. Die hele dag gekookt voor de vrijdag.

Kom ik vrijdag op lab, en het wordt later... en later... geen hanami. Spreek ik mijn begeleider toen die op lab aankwam. Vertelt hij me vrolijk dat ze dat die avond ervoor hebben gedaan. Hadden ze alles op t lab opgegeten, hadden op alle computerschermen foto's van sakura gezet en hebben zich binnen, zonder enige boom waardanook volledig volgegoten...

reden: mijn sensei(een prof. van in de 50) had de avond ervoor gewoon zin om yopparai te worden(volledig zat)... dat voelde toch echt niet fijn...

maar goed, verder waren de hanami's echt gaaf, voor Doodkapje, als je vanaf jouw campus de dichtstbijzijnde grote weg afrijdt, heb je na een tijd aan je linkerhand een park, waar ook het observatorium is. Daar zijn leuke en drukke hanami's, veel jeugd.
lol, dat is niet heel leuk............
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 12 maart 2007 @ 01:51:20 #127
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47178584
Het is was net -5 en het sneeuwt hier keihard in Sendai Ik had niet op de fiets moeten komen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 12 maart 2007 @ 03:16:33 #128
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47179259
-5 ! Het is hier nu 12 graden en ik vind dát al koud ! De lente mag wat mij betreft beginnen !

Ben gisteren trouwens uitgeweest in Harajuku met een paar vrienden. Izakaya gevonden met bier voor Y180 ! Had niet veel gescheeld of ik had me ziek afgemeld vanochtend.
  maandag 12 maart 2007 @ 05:18:19 #129
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47179596
quote:
Op maandag 12 maart 2007 03:16 schreef Binsentu het volgende:
-5 ! Het is hier nu 12 graden en ik vind dát al koud ! De lente mag wat mij betreft beginnen !

Ben gisteren trouwens uitgeweest in Harajuku met een paar vrienden. Izakaya gevonden met bier voor Y180 ! Had niet veel gescheeld of ik had me ziek afgemeld vanochtend.
-5 volgens een temperatuur-matrixbord
Hehehe... wie gaat er dan ook op zondag uit Alhoewel... ik had een paar weken een etentje op zondag en de Shochu had eigenlijk beter in de fles moeten blijven
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47180376
Gelukkig is dronkenschap in Japan geen taboe maar eerder normaal voor sociale contacten

Hoe vind je het bier Doodkapje?

Shochu... dat was vreemd. Daar kon ik soms heel goed tegen(lees: zeker een fles) en soms niet (lees: ik heb de plantjes op jozenji dori eten gegeven... voorverteerd natuurlijk. Hoe staat het met de karaoke en nomihodai kunsten van je Doodkapje?

En poe, sneeuwstormen in Sendai? Dat wordt nog even geen hanami dan.
  maandag 12 maart 2007 @ 09:43:59 #131
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47181285
quote:
Op maandag 12 maart 2007 08:49 schreef xienix84 het volgende:
Gelukkig is dronkenschap in Japan geen taboe maar eerder normaal voor sociale contacten

Hoe vind je het bier Doodkapje?

Shochu... dat was vreemd. Daar kon ik soms heel goed tegen(lees: zeker een fles) en soms niet (lees: ik heb de plantjes op jozenji dori eten gegeven... voorverteerd natuurlijk. Hoe staat het met de karaoke en nomihodai kunsten van je Doodkapje?

En poe, sneeuwstormen in Sendai? Dat wordt nog even geen hanami dan.
Tot nu toe Kirin en Sapporo gehad... valt niet tegen moet ik zeggen. Heb gelukkig nog niet hoeven nekken hier... van drank in ieder geval... wel 1 keer bijna, toen we in een tempura-restaurant hadden gegeten. Zoveel olie binnen gekregen.

Karaoke was cool... bij zo'n Karaoke-flat: Shidax. Eerst met de collega's wezen eten natuurlijk in een eat-till-you-die barbeque restaurant (Drank van de kaart was gratis dus tot zover de nomihodai)... een groot succes.

Het sneeuwt weer keihard en ik wil zo naar huis... nou ja... over 2 uurtjes dan... ik hoop dat het weer gaat liggen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 12 maart 2007 @ 15:33:55 #132
122997 zquing
Drama Junk
pi_47192668
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:43 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Tot nu toe Kirin en Sapporo gehad... valt niet tegen moet ik zeggen. Heb gelukkig nog niet hoeven nekken hier... van drank in ieder geval... wel 1 keer bijna, toen we in een tempura-restaurant hadden gegeten. Zoveel olie binnen gekregen.

Karaoke was cool... bij zo'n Karaoke-flat: Shidax. Eerst met de collega's wezen eten natuurlijk in een eat-till-you-die barbeque restaurant (Drank van de kaart was gratis dus tot zover de nomihodai)... een groot succes.

Het sneeuwt weer keihard en ik wil zo naar huis... nou ja... over 2 uurtjes dan... ik hoop dat het weer gaat liggen.
karaokeen lijkt me erg leuk om te doen, tenminste in zo'n kamertje met al je vrienden. 'T wordt een beetje afgezaagd met m'n ps2 als je al die liedjes al 10tallen keren gedaan hebt
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 13 maart 2007 @ 01:52:46 #133
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47216090
quote:
Op maandag 12 maart 2007 15:33 schreef zquing het volgende:

[..]

karaokeen lijkt me erg leuk om te doen, tenminste in zo'n kamertje met al je vrienden. 'T wordt een beetje afgezaagd met m'n ps2 als je al die liedjes al 10tallen keren gedaan hebt
Karaoke is wel lachen ja... voor een uurtje of anderhalf. Daarna heb je het ook wel weer gezien. Plus, ze hebben wel van die vette karaoke installaties, maar je hoort gewoon dat het een soort van Midi-achtig formaat is. Je kunt ook de pitch instellen en de snelheid; het klinkt gewoon net ff niet... maar ach, als je een paar units achterover hebt gegoten is het wel leuk ja
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 13 maart 2007 @ 02:18:57 #134
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47216397
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 01:52 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Karaoke is wel lachen ja... voor een uurtje of anderhalf. Daarna heb je het ook wel weer gezien. Plus, ze hebben wel van die vette karaoke installaties, maar je hoort gewoon dat het een soort van Midi-achtig formaat is. Je kunt ook de pitch instellen en de snelheid; het klinkt gewoon net ff niet... maar ach, als je een paar units achterover hebt gegoten is het wel leuk ja
Idd, kies maar eens Jimi Hendrix oid. Werkelijkwaar tenenkrommend.
Ik zing meestal "The New Radicals - You only get what you give", die klinkt nog redelijk en is een heerlijk nummer om te 'zingen'
Shidax ben ik ook al een paar keer geweest, leuke tent.
pi_47218073
Ja je moet karaoke niet doen voor de goeie muziek kwaliteit. En als je door mensen buiten wordt aangesproken voor een 'aanbieding', altijd onderhandelen Maar het is inderdaad ontzettend leuk met vrienden, zingen, lol hebben, drinken. Erg leuk!

In Sendai(in de kelder van Forus building) zit een karaoke met softo kurimu tabehodai. Kan je 5 uur lang zingen en zo veel ijs eten als je wil. (naast ijs ook chocolade melk, thee, frisdranken etc) voor...1000 yen dacht ik... Als je je studentenkaart meeneemt(die uit Nederland is ook goed). . Slecht voor de lijn dat wel...

Of in een niet al te nuchtere bui Japanse nummers gaan zingen...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 12:19:47 #136
122997 zquing
Drama Junk
pi_47224231
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:43 schreef xienix84 het volgende:
Ja je moet karaoke niet doen voor de goeie muziek kwaliteit. En als je door mensen buiten wordt aangesproken voor een 'aanbieding', altijd onderhandelen Maar het is inderdaad ontzettend leuk met vrienden, zingen, lol hebben, drinken. Erg leuk!

In Sendai(in de kelder van Forus building) zit een karaoke met softo kurimu tabehodai. Kan je 5 uur lang zingen en zo veel ijs eten als je wil. (naast ijs ook chocolade melk, thee, frisdranken etc) voor...1000 yen dacht ik... Als je je studentenkaart meeneemt(die uit Nederland is ook goed). . Slecht voor de lijn dat wel...

Of in een niet al te nuchtere bui Japanse nummers gaan zingen...
karaoke is gewoon tof met vrienden, en met gratis ijs helemaal
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 15 maart 2007 @ 04:17:38 #137
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47290027
2 dagen geleden heb ik een bankrekening afgesloten en de bankmedewerker verzocht me om een hanko te halen. Gisteren dus mijn naam Binsento om proberen te zetten in kanji met hilarische resultaten. 
Ik twijfel nog tussen "便鮮戸" wat letterlijk vertaald "Convenient fresh door" betekent en "瓶泉兎" wat "Bottle pond rabbit" betekent.

Gisteren op youtube trouwens gestuit op een leuke japanse show "Silent Library" met als gast onze eigen Ernesto Hoost. http://www.youtube.com/watch?v=ZXUi1Ud538Q
Er is eigenlijk maar 1 regel: Geen geluid maken.
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:09:51 #138
122997 zquing
Drama Junk
pi_47290564
ik zou voor "Convenient fresh door" gaan
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:33:11 #139
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47291806
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 04:17 schreef Binsentu het volgende:
2 dagen geleden heb ik een bankrekening afgesloten en de bankmedewerker verzocht me om een hanko te halen. Gisteren dus mijn naam Binsento om proberen te zetten in kanji met hilarische resultaten. 
Ik twijfel nog tussen "便鮮戸" wat letterlijk vertaald "Convenient fresh door" betekent en "瓶泉兎" wat "Bottle pond rabbit" betekent.

Gisteren op youtube trouwens gestuit op een leuke japanse show "Silent Library" met als gast onze eigen Ernesto Hoost. http://www.youtube.com/watch?v=ZXUi1Ud538Q
Er is eigenlijk maar 1 regel: Geen geluid maken.
Ik dacht dat die krengen ‘inkan’ werden genoemd. Voordat ik hier weg ga wil ik er ook eentje laten maken. Ik heb al wat grappige combo’s gevonden voor mijn echte naam (Jimmy)… ik gebruik dus de karakters voor Ji en Mi.

贊鑑 betekent “Perfect example of praise”
道鑑 betekent “Perfect example of a way (Method)”

Dat laatste kan ik me wel eigen maken eigenlijk
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47293640
Al die prachtige mooie namen. Voor mij was deze genoeg 肉 (niku) of in de zomer na een dagje strand en veel te veel zon 焼き肉(yakiniku). Naja, wij net kanji lerende buitenlanders konden de lol er wel van inzien
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:25:56 #141
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47294859
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:47 schreef xienix84 het volgende:
Al die prachtige mooie namen. Voor mij was deze genoeg 肉 (niku) of in de zomer na een dagje strand en veel te veel zon 焼き肉(yakiniku). Naja, wij net kanji lerende buitenlanders konden de lol er wel van inzien
Meneer Vleesch
Ik vind 'm eigenlijk wel prachtig
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47326844
en gebakken vlees natuurlijk. Ach, en er zijn allerlei afleidingen voor te verzinnen

maaaar even iets anders. Ik las in de Spits! vanochtend dat de Japans wadaiko groep Yamato vanaf 20 maart tot ergens in mei, concerten geeft in Nederland!! Taiko is zo ontzettend geweldig, machtig! Dat geluid, de ritmes! Ik ga er zeker heen.

Zelf heb ik tweemaal een taiko workshop mogen volgen in Sendai, en naar een concert en het was overweldigend! Een aanrader!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:27:31 #143
122997 zquing
Drama Junk
pi_47326872
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:25 schreef xienix84 het volgende:
en gebakken vlees natuurlijk. Ach, en er zijn allerlei afleidingen voor te verzinnen

maaaar even iets anders. Ik las in de Spits! vanochtend dat de Japans wadaiko groep Yamato vanaf 20 maart tot ergens in mei, concerten geeft in Nederland!! Taiko is zo ontzettend geweldig, machtig! Dat geluid, de ritmes! Ik ga er zeker heen.

Zelf heb ik tweemaal een taiko workshop mogen volgen in Sendai, en naar een concert en het was overweldigend! Een aanrader!
ik had 't ook gezien ergens, maar ik kon niet echt een programma vinden voor nederland, alleen voor duitsland
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 16 maart 2007 @ 09:56:45 #145
122997 zquing
Drama Junk
pi_47327625
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:41 schreef xienix84 het volgende:
Nederlandse site

En

Site van Yamato

Dus bij deze
jammer dat ik geen geld heb om te gaan, ik wou ze echt graag zien
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:20:27 #146
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47328298
Whoa gaaf ja!

Vorig jaar heeft mijn vriendin mij meegenomen naar een zo'n concert in Lochem (of all places, akoestiek was super trouwens). Verjaardagscadeautje
Het was dan wel van de Osaka Dadada-Dan Tenko groep (die naam ook), maar het was über-vet. Na afloop nog mijn prille Japans geoefend op één van de artiesten. Wel cool
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47332544
Ja, nu moet ik er wel heen. Het eerste concert is in Enschede (ja ik woon er )
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zaterdag 17 maart 2007 @ 04:24:22 #148
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47360318
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 12:34 schreef SureZal het volgende:
Ja, nu moet ik er wel heen. Het eerste concert is in Enschede (ja ik woon er )
Hee cool, is dat tegenover de Atak?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47365923
Nee, maar het is er niet ver vandaan ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zondag 18 maart 2007 @ 03:37:20 #150
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47389447
Als het ook vlakbij de Muur is, dan heb ik daar Rowwen Hèze een keer gezien... Relaxte zaal wel.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47404960
Ik heb kaartjes! Ben ze gelijk zaterdag gaan halen (dank voor de tip).
pi_47405826
Ik ook Waar ga je? Ik op 11 april in Tilburg. En mijn familie overgehaald mee te gaan, ze eens te laten proeven van het Japanse
  maandag 19 maart 2007 @ 03:10:54 #153
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47422946
Bwuuuh... gisteren wezen eten/drinken en daarna door naar Shidax voor een partijtje 'nomihodai' Karaoke. van 23:00 uur tot 4:30 staan blèren en allerlei cocktails zitten snorkelen. Was potjandeurrrie te gezellig, waardoor ik pas om 5:00 thuis was. Resultaat: *me is brak
Natuurlijk gewoon weer om 9:30 op het lab...

By the way: We hebben gisteren een beetje half afgesproken om tijdens de sakura-bloei (begin april) naar Himeji-jo te gaan. Weet iemand wat handiger/economischer is vanuit Sendai: shinkansen of het vliegtuig?

[ Bericht 22% gewijzigd door Doodkapje op 19-03-2007 03:14:05 (brak) ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47423213
quote:
Op maandag 19 maart 2007 03:10 schreef Doodkapje het volgende:
Bwuuuh... gisteren wezen eten/drinken en daarna door naar Shidax voor een partijtje 'nomihodai' Karaoke. van 23:00 uur tot 4:30 staan blèren en allerlei cocktails zitten snorkelen. Was potjandeurrrie te gezellig, waardoor ik pas om 5:00 thuis was. Resultaat: *me is brak
Natuurlijk gewoon weer om 9:30 op het lab...

By the way: We hebben gisteren een beetje half afgesproken om tijdens de sakura-bloei (begin april) naar Himeji-jo te gaan. Weet iemand wat handiger/economischer is vanuit Sendai: shinkansen of het vliegtuig?
Mazzelp#k, ben jaloers, maar geef even aan volgende keer wat alles betekent, ook leuk voor de kjkers rondom fok@travel , iedereen weet wel wat een shinkansen is, maar even voor de duidelijkheid!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  maandag 19 maart 2007 @ 03:53:14 #155
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47423248
Ik ga woensdag last minute naar Japan, 4 nachten Tokyo, 2 nachten Kyoto
pi_47423274
quote:
Op maandag 19 maart 2007 03:53 schreef Libris het volgende:
Ik ga woensdag last minute naar Japan, 4 nachten Tokyo, 2 nachten Kyoto
Leuk, veel plezier, kyoto is mooi, pas op voor de japan-virus!! erg verslavend !!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  maandag 19 maart 2007 @ 04:14:30 #157
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47423381
quote:
Op maandag 19 maart 2007 03:56 schreef Deshima het volgende:

[..]

Leuk, veel plezier, kyoto is mooi, pas op voor de japan-virus!! erg verslavend !!
I wilde eigenlijk 3 nachten tokyo en 3 nachten kyoto, maar alle hotels schijnen vol te zitten zaterdagnacht. Dus dan maar zo.

En vanaf hier is het 'maar' 6 uur vliegen, dus dat scheelt

(zonder het hele topic doorgelezen te hebben, wat qua geld, gewoon een berh contant meenemen?)
pi_47423559
quote:
Op maandag 19 maart 2007 04:14 schreef Libris het volgende:

[..]

I wilde eigenlijk 3 nachten tokyo en 3 nachten kyoto, maar alle hotels schijnen vol te zitten zaterdagnacht. Dus dan maar zo.

En vanaf hier is het 'maar' 6 uur vliegen, dus dat scheelt
Jammer, maar goede keuze, alhoewel moet zeggen hoe langer je verblijft, des te meer je kan genieten van je ticket. Wil zeggen, is best korte tijd, qua kosten en verblijf. Maar geniet ervan. Trouwens vanaf hier is het geen 6 uur vliegen, maar meestal rond 11/12 uur. Weet je zeker dat je naar Japan gaat ?
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  maandag 19 maart 2007 @ 04:46:11 #159
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47423615
quote:
Op maandag 19 maart 2007 04:37 schreef Deshima het volgende:

[..]

Jammer, maar goede keuze, alhoewel moet zeggen hoe langer je verblijft, des te meer je kan genieten van je ticket. Wil zeggen, is best korte tijd, qua kosten en verblijf. Maar geniet ervan. Trouwens vanaf hier is het geen 6 uur vliegen, maar meestal rond 11/12 uur. Weet je zeker dat je naar Japan gaat ?
<--- Singapore
  maandag 19 maart 2007 @ 04:49:49 #160
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47423646
quote:
Op maandag 19 maart 2007 04:37 schreef Deshima het volgende:

[..]

Jammer, maar goede keuze, alhoewel moet zeggen hoe langer je verblijft, des te meer je kan genieten van je ticket. Wil zeggen, is best korte tijd, qua kosten en verblijf. Maar geniet ervan. Trouwens vanaf hier is het geen 6 uur vliegen, maar meestal rond 11/12 uur. Weet je zeker dat je naar Japan gaat ?
Iets onder zijn avatar doet mij vermoeden dat hij in Singapore zit

En oh ja sorry: Nomihodai = drinken zoveel je wilt (in mijn geval van 23:00 tot 6:00); Shinkansen = zeer snelle trein; Himeji-jo = mooi kasteeltje; sakura = kersenbloesem.
Het schiet er een beetje bij in met die vaste bezoekers.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 19 maart 2007 @ 05:19:41 #161
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47423792
Ik heb vanavond een karaoke feestje, maar ik voel me echt slecht vandaag. Heb de griep volgens mij, denk dat ik vanavond maar vroeg mijn futon in ga
Gisteren naar Chiba Zoo geweest, wel leuk, apen kijken. Ik vermaakte me trouwens veel meer door het kijken naar die ontzettend schattige Japanse kinderen. とてもかわいいですよ! Je zou ze bijna mee naar huis nemen, maar ik heb gehoord dat dat niet mag hehe
quote:
Op maandag 19 maart 2007 04:14 schreef Libris het volgende:

[..]

(zonder het hele topic doorgelezen te hebben, wat qua geld, gewoon een berh contant meenemen?)
Ik weet niet of je in Singapore woont, maar als je een Nederlandse bankrekening hebt kun je met je Europas gewoon geld opnemen bij postkantoren en Citibanks. Maar over het algemeen loop ik hier (net als de meeste japanners) met minimaal Y10.000 in mijn portomonnee. Kans op beroving is minimaal. Alhoewel... van mijn ex-vriendin hebben ze 2 maanden geleden haar handtas gejat door een paar gasten op een scooter.

[ Bericht 21% gewijzigd door Binsentu op 19-03-2007 05:25:11 ]
pi_47423819
quote:
Op maandag 19 maart 2007 04:46 schreef Libris het volgende:

[..]

<--- Singapore
, sorry!! Ook waar eens heen wil...!!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_47423835
quote:
[b]
[..]

Kans op beroving is minimaal. Alhoewel... van mijn ex-vriendin hebben ze 2 maanden geleden haar handtas gejat door een paar gasten op een scooter.
Vast nederlanders.... !!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_47423865
quote:
Op maandag 19 maart 2007 05:31 schreef Deshima het volgende:

[..]

Vast nederlanders.... !!
Grapje, in Japan heb ik nauwelijks criminaliteit meegemaakt! je kan makkelijk je fiets zonder slot ergens plaatsen zonder dat het gestolen word. Het is een land met weinig criminaliteit!!
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  maandag 19 maart 2007 @ 08:24:11 #165
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47424487
Sigh, hotel reservering in Kyoto weer niet rond. Zitten alle hotels echt zo vol?
pi_47424710
Ja...zeker voor backpackers. De lente begint en dan is Japan op zn best.

Voor Himeji... Ik weet het niet. Ik denk dat je goedkoper vliegt als het een directe vlucht(of eventjes met de trein) is. Want Shinkansen, retour is ook vrij prijzig. Ik zou gewoon op de website van JR en ANA(all nippon airways) de prijzen opzoeken. Wel leuk trouwens.

Wat doen jullie trouwens met het lab/bedrijf? Gaan jullie naar een nomihodai toe? Of zijn de feestjes op t lab zelf. Dat laatste had ik. Volledige keuken, koken, en hopen alcohol.

Een vriend van mij uit Nederland was me in japan komen opzoeken en tijdens onze reis zijn we oa naar Ueno zoo geweest. Toen waren er ook ladingen kindjes, allemaal met kleuig petje. Die vriend is erg lang dus op een gegeven moment keken die kindjes ipv naar de lama's naar die vriend. Wijzend en roepend Gaiiiijiiiin! En hoe lang hij wel niet was.... hoezo aapjes kijken in de dierentuin
pi_47437351
tvp.
Leuk om al die dingen te lezen hier.
Wil denk ik volgend jaar ook eens een paar weken naar Japan.
pi_47440369
Ik weet niet of je in Singapore woont, maar als je een Nederlandse bankrekening hebt kun je met je Europas gewoon geld opnemen bij postkantoren en Citibanks. Maar over het algemeen loop ik hier (net als de meeste japanners) met minimaal Y10.000 in mijn portomonnee. Kans op beroving is minimaal. Alhoewel... van mijn ex-vriendin hebben ze 2 maanden geleden haar handtas gejat door een paar gasten op een scooter.
[/quote]

Kan je ook met je nieuwe telefoon betalen aan de kassa?
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:07:26 #169
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47458332
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:49 schreef Deshima het volgende:
Kan je ook met je nieuwe telefoon betalen aan de kassa?
Ja, dat gaat ook. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik dat activeer. Lijkt me namelijk wel makkelijk als ik de trein neem en kleine boodschappen bij de 7/11 doe.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 04:49:40 #170
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47460441
TVP! volgende maand naar japan
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  dinsdag 20 maart 2007 @ 05:49:38 #171
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47460564
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 04:49 schreef Don_Tom het volgende:
TVP! volgende maand naar japan
Ga je dan nog een PS3 kopen? PS3 uit Japan meenemen?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:39:50 #172
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47460796
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:49 schreef Deshima het volgende:
Ik weet niet of je in Singapore woont, maar als je een Nederlandse bankrekening hebt kun je met je Europas gewoon geld opnemen bij postkantoren en Citibanks. Maar over het algemeen loop ik hier (net als de meeste japanners) met minimaal Y10.000 in mijn portomonnee. Kans op beroving is minimaal. Alhoewel... van mijn ex-vriendin hebben ze 2 maanden geleden haar handtas gejat door een paar gasten op een scooter.

Kan je ook met je nieuwe telefoon betalen aan de kassa?
Ik heb nog een ABN rekening met Maestro. Dus daarmee kan je geld uit de muur halen? I woon inderdaad in Singapore

[ Bericht 3% gewijzigd door Libris op 20-03-2007 07:46:39 ]
pi_47461571
Maestro werkt inderdaad. Maar voor zover ik weet alleen bij postkantoren. Houdt er rekening mee dat die vaak savonds en op zondagen gesloten zijn!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:52:53 #174
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47463018
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:52 schreef xienix84 het volgende:
Maestro werkt inderdaad. Maar voor zover ik weet alleen bij postkantoren. Houdt er rekening mee dat die vaak savonds en op zondagen gesloten zijn!
Belachelijk ja... Ik werk op zondag van 9:30 tot 18:00... wil ik PINnen om boodschappen te doen. Doet dat ding het verdomme niet. Helleuj!!! Mensen moeten wel werken op zondag, maar een automaat instellen om te kunnen PINnen, hoo maar
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:08:31 #175
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47463490
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 09:52 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Belachelijk ja... Ik werk op zondag van 9:30 tot 18:00... wil ik PINnen om boodschappen te doen. Doet dat ding het verdomme niet. Helleuj!!! Mensen moeten wel werken op zondag, maar een automaat instellen om te kunnen PINnen, hoo maar
CreditCard.... ook zoiets vreemds.
"Ow, but sir, this is a European Mastercard. Our ATM's only accept Japanese Mastercard"
"Uhmmmm... ok?"

Gelukkig kan ik nu met mijn bankpasje ook geld opnemen bij konbini's, die zijn wel 24uur per dag openen. Maar idd, geldautomaten zijn in vergelijking met NL slecht geregeld.
  Eindredactie Games dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:43 #176
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47465388
maar je kan dus niet in restaurants betalen met je mastercard?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:11:07 #177
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47465403
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:08 schreef Binsentu het volgende:

[..]

CreditCard.... ook zoiets vreemds.
"Ow, but sir, this is a European Mastercard. Our ATM's only accept Japanese Mastercard"
"Uhmmmm... ok?"

Gelukkig kan ik nu met mijn bankpasje ook geld opnemen bij konbini's, die zijn wel 24uur per dag openen. Maar idd, geldautomaten zijn in vergelijking met NL slecht geregeld.
Allejeeeeezus hee... Heb ik speciaal een creditcard aangevraagd voor als mijn Giropasje niet zou werken, krijg je dit soort geintjes
Hoe zit het bij autoverhuur bedrijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door Doodkapje op 20-03-2007 11:11:54 (walvis-cum in ogen) ]
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:03:02 #178
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47469114
Voorpret begint.. nu een Sapporo en over 12 uur ben ik onderweg
pi_47470018
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:11 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Allejeeeeezus hee... Heb ik speciaal een creditcard aangevraagd voor als mijn Giropasje niet zou werken, krijg je dit soort geintjes
Hoe zit het bij autoverhuur bedrijven?
Ach er zijn meer dan genoeg plekken waar ze wel die creditcards accepteren, don't worry!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:08:01 #180
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47473330
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Libris het volgende:
Voorpret begint.. nu een Sapporo en over 12 uur ben ik onderweg
Lekker. Ik zit nu aan de Asahi super dry. Erg lekker bier.
Morgen heb ik trouwens vrij ! Vernal Equinox day !
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:13:14 #181
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47475743
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 05:49 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Ga je dan nog een PS3 kopen? PS3 uit Japan meenemen?
Neuh, zou eerst in januari al gaan, inmiddels zullen die dingen hier ook wel binnenkort komen hoop ik...
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_47476567
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:08 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Lekker. Ik zit nu aan de Asahi super dry. Erg lekker bier.
Morgen heb ik trouwens vrij ! Vernal Equinox day !
Asahi was ook mijn favoriet in Japan; heerlijk!

Cool een vrije dag op de eerste lentedag, dat zou wat voor mij zijn (mijn verjaardag )
  woensdag 21 maart 2007 @ 02:04:48 #183
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47497503
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:08 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Lekker. Ik zit nu aan de Asahi super dry. Erg lekker bier.
Morgen heb ik trouwens vrij ! Vernal Equinox day !
Mazzelpik! Ik werk gewoon
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 21 maart 2007 @ 04:35:28 #184
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47498191
Hee mensen!
Weet iemand misschien of er cursusboeken bestaan voor Japanners om Nederlands te leren. Iemand hier op het lab is geïnteresseerd in het leren van Nederlands. (ze kunnen beter investeren in Engels, maar goed)
Als iemand een tip heeft, gaarne

Thanks!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 21 maart 2007 @ 05:27:52 #185
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47498261
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 04:35 schreef Doodkapje het volgende:
Hee mensen!
Weet iemand misschien of er cursusboeken bestaan voor Japanners om Nederlands te leren. Iemand hier op het lab is geïnteresseerd in het leren van Nederlands. (ze kunnen beter investeren in Engels, maar goed)
Als iemand een tip heeft, gaarne

Thanks!
Een Japanse vriendin van mij werkt bij de NL ambassade. Zij is al een keer of 10 in Nederland geweest en spreekt heel erg goed Nederlands vind ik. Ik zal eens vragen wat goede boeken zijn om nederlands te leren.
1 tip kan ik je zowieso al geven. Mijn vriendin was namelijk geinterresseerd in Nederlands en heeft toen een boekje gehaald bij een boekhandel. Er is een hele reeks van in allerlei talen en het is echt heel erg leuk gedaan. Alles staat duidelijk in Nederlands met katakana eronder. Al moet je soms wel eens helpen met de uitspraak. Maar het was erg leuk toen mijn vriendin vorige week de telefoon opnam met "Met Eri!"
Dit is het boek:
linkje
  woensdag 21 maart 2007 @ 05:58:32 #186
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47498299
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 05:27 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Een Japanse vriendin van mij werkt bij de NL ambassade. Zij is al een keer of 10 in Nederland geweest en spreekt heel erg goed Nederlands vind ik. Ik zal eens vragen wat goede boeken zijn om nederlands te leren.
1 tip kan ik je zowieso al geven. Mijn vriendin was namelijk geinterresseerd in Nederlands en heeft toen een boekje gehaald bij een boekhandel. Er is een hele reeks van in allerlei talen en het is echt heel erg leuk gedaan. Alles staat duidelijk in Nederlands met katakana eronder. Al moet je soms wel eens helpen met de uitspraak. Maar het was erg leuk toen mijn vriendin vorige week de telefoon opnam met "Met Eri!"
Dit is het boek:
linkje
Held! Thanks
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47501378
Japanners die nederlands praten!

Ik werd ook een keer gebeld door een oudere vrouw die mijn naam via via had gekregen. Begint ze aan de telefoon Nederlands te praten. Toen was ik degene die moest omschakelen!

Gisteren kwam ik er achter dat Nederland en warme blikjes koffie(of zijn het blikjes warme koffie) nog niet goed samengaan. Ik ging naar huis vanuit Utrecht, had wat rijstcrackers en een blikje koffie gekocht bij Tiny Tokyo op het station(veels te duur), en na 5 minuten in de rij zette ik dat op de toonbank. Meisje begint af te rekenen, pakte het blikje en zegt "meneer, dit is warme koffie he"(zo van, dat u het weet)... Vriendelijk gelacht maar dacht "ja, dat had ik door toen ik net 5 minuten in de rij mijn klauwen stond te verbranden "...

Maar goed, die eerste slok... alsof ik weer terug in Japan was
pi_47502837
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:25 schreef DutchTrain het volgende:
Klinkt interessant. LiT is nog altijd één van mijn favoriete films. Ben benieuwd of ik dit ook ga meemaken als ik in Tokyo ben..
[..]
zijn ze nog op zoek naar mensen daar voor ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:45:26 #189
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47504418
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 10:14 schreef xienix84 het volgende:
Gisteren kwam ik er achter dat Nederland en warme blikjes koffie(of zijn het blikjes warme koffie) nog niet goed samengaan. Ik ging naar huis vanuit Utrecht, had wat rijstcrackers en een blikje koffie gekocht bij Tiny Tokyo op het station(veels te duur), en na 5 minuten in de rij zette ik dat op de toonbank. Meisje begint af te rekenen, pakte het blikje en zegt "meneer, dit is warme koffie he"(zo van, dat u het weet)... Vriendelijk gelacht maar dacht "ja, dat had ik door toen ik net 5 minuten in de rij mijn klauwen stond te verbranden "...
Snuggere opmerking van dar meisje zeg. Is zeker ook zo'n figuur die in een restaurant nadat de ober een bord heeft gebracht met de mededeling "Pas op ! Het is heet !" aan het bord gaat voelen of het wel echt zo is.
pi_47511052
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:45 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Snuggere opmerking van dar meisje zeg. Is zeker ook zo'n figuur die in een restaurant nadat de ober een bord heeft gebracht met de mededeling "Pas op ! Het is heet !" aan het bord gaat voelen of het wel echt zo is.
Ach als je iemand verteld dat er 100 miljoe sterren aan de hemel staan geloven ze je direct, als je zegt dat de verf nat is moeten ze altijd even voelen.

Die blikjes warme koffie hè, worden die nu in speciale automatej warmgehouden? Of moet je ze voor het drinken magnetronnen of iets? Ik vind het een curieus verschijnsel namelijk. (Ik kom overigens niet bij de TT, ik vind servex een partij oplichters)
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:02:59 #191
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47511453
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ach als je iemand verteld dat er 100 miljoe sterren aan de hemel staan geloven ze je direct, als je zegt dat de verf nat is moeten ze altijd even voelen.

Die blikjes warme koffie hè, worden die nu in speciale automatej warmgehouden? Of moet je ze voor het drinken magnetronnen of iets? Ik vind het een curieus verschijnsel namelijk. (Ik kom overigens niet bij de TT, ik vind servex een partij oplichters)
Zitten in de 'gewone' vendingmachines.
Zie je de blauwe strips op de machine? Hier staat "Cold" op.
Bij warme dranken is die strip rood en staat er "Hot" op.
pi_47511642
De automaten zelf zijn dus gewoon verwarmd(ipv gekoeld) om de inhoudt te verwarmen, begrijp ik. 't Is wel weer een heel andere benadering om op alle plaatsen in warme koffie te voorzien. Wij hollanders zijn gewend aan vers gezette of post-mix koffie. Alle wegen leiden naar Rome Tokyo.
  donderdag 22 maart 2007 @ 04:50:25 #193
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47536648
WTF?!
Zonet werkbespreking gehad: Ik moet volgende maand helpen met laboratoria-practica. Een beetje helpen lesgeven aan Japanse studentjes
Oh ja... mijn Japans komt niet verder dan Watashi no Nihon-go wa totemo yokunai desu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 22 maart 2007 @ 05:10:07 #194
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47536674
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 04:50 schreef Doodkapje het volgende:
WTF?!
Zonet werkbespreking gehad: Ik moet volgende maand helpen met laboratoria-practica. Een beetje helpen lesgeven aan Japanse studentjes
Oh ja... mijn Japans komt niet verder dan Watashi no Nihon-go wa totemo yokunai desu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke uitdaging toch ? Misschien zit er nog wel wat vrouwelijk schoon tussen
Maar ik ga er van uit dat je het in het engels mag doen? Anders wordt het inderdaad erg leuk !
  donderdag 22 maart 2007 @ 05:54:28 #195
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47536701
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 05:10 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Leuke uitdaging toch ? Misschien zit er nog wel wat vrouwelijk schoon tussen
Maar ik ga er van uit dat je het in het engels mag doen? Anders wordt het inderdaad erg leuk !
Wie weet, maar mijn vrouwelijk schoon wacht thuis op me Nou ja, ik wacht op haar eigenlijk, want ze komt 2 juni naar Sendai.
Het leek de professor leuk als ik geen Japans zou praten, om te kijken hoe de studenten daarop reageren.
Geniale vent ook.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:00:34 #196
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47536800
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 05:54 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wie weet, maar mijn vrouwelijk schoon wacht thuis op me Nou ja, ik wacht op haar eigenlijk, want ze komt 2 juni naar Sendai.
Het leek de professor leuk als ik geen Japans zou praten, om te kijken hoe de studenten daarop reageren.
Geniale vent ook.
Mijn vader zegt altijd "Je kunt buitenshuis honger krijgen. Zolang je maar thuis komt eten" Vind het altijd een beetje smerig als je eigen vader dat zegt, maar ik moet em wel gelijk geven

Met "geen Japans" bedoelt hij Nederlands?
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:37:53 #197
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47536929
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:00 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Mijn vader zegt altijd "Je kunt buitenshuis honger krijgen. Zolang je maar thuis komt eten" Vind het altijd een beetje smerig als je eigen vader dat zegt, maar ik moet em wel gelijk geven

Met "geen Japans" bedoelt hij Nederlands?
ieuw...

Nee hoor, Engels op z'n tijd schijnt af en toe goed te zijn voor de studenten Begin wel strontzenuwachtig te worden als ik eraan denk. Dan moet ik dus moleculair biologische dingen gaan uitleggen met een enorme taalbarrière ertussen *slik*
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47539507
En de studenten op Tohoku zijn naar mijn ervaring niet echt goed in Engels.... Maar veel plezier! Het is wel gaaf hoor! Leuk om te doen, plus dat het handiger voor ze is de Engelse termen te leren. Is het op Seiryo campus of moet je ergens anders heen? Heb je al andere internationale studenten ontmoet?

Als we het dan toch over Nederlandse, Japanse vrouwen hebben. Ik ben naar Japan gegaan, single, en iedereen vroeg of ik een Japanse mee zou nemen. Kom ik terug, met een Russische(naja, niet met, maar aldaar vriendin geworden) die vloeiend Japans spreekt. Ze deed hetzelfde programma als ik, studeert ook. En drie maanden nadat ik uit Japan terug ben loop ik kou te lijden in Siberie... geweldig
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:23:31 #199
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47539701
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:16 schreef xienix84 het volgende:
En de studenten op Tohoku zijn naar mijn ervaring niet echt goed in Engels.... Maar veel plezier! Het is wel gaaf hoor! Leuk om te doen, plus dat het handiger voor ze is de Engelse termen te leren. Is het op Seiryo campus of moet je ergens anders heen? Heb je al andere internationale studenten ontmoet?

Als we het dan toch over Nederlandse, Japanse vrouwen hebben. Ik ben naar Japan gegaan, single, en iedereen vroeg of ik een Japanse mee zou nemen. Kom ik terug, met een Russische(naja, niet met, maar aldaar vriendin geworden) die vloeiend Japans spreekt. Ze deed hetzelfde programma als ik, studeert ook. En drie maanden nadat ik uit Japan terug ben loop ik kou te lijden in Siberie... geweldig
Seiryo,... is het gebouw tegenover ons lab Nog geen andere internationale studenten ontmoet. Ik werk nu al drie weken achter elkaar zonder weekend, elke dag van 9:30 tot 20:00... echt geen tijd daarvoor.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:58:00 #200
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47546312
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:16 schreef xienix84 het volgende:
Als we het dan toch over Nederlandse, Japanse vrouwen hebben. Ik ben naar Japan gegaan, single, en iedereen vroeg of ik een Japanse mee zou nemen. Kom ik terug, met een Russische(naja, niet met, maar aldaar vriendin geworden) die vloeiend Japans spreekt. Ze deed hetzelfde programma als ik, studeert ook. En drie maanden nadat ik uit Japan terug ben loop ik kou te lijden in Siberie... geweldig
Je zit nu in Siberie? Of lees ik het verkeerd? Is ook niet echt een toeristische trekpleister he
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:23 schreef Doodkapje het volgende:
Seiryo,... is het gebouw tegenover ons lab Nog geen andere internationale studenten ontmoet. Ik werk nu al drie weken achter elkaar zonder weekend, elke dag van 9:30 tot 20:00... echt geen tijd daarvoor.
Meen je dat nu? Elke dag en in het weekend niet vrij?
pi_47546666
Neenee...niet nu Maar ik ben mijn vriendin 3 maanden nadat ik terug was, gaan opzoeken. En zij woont in Siberie. Nu gewoon in Nederland. Maar voor ik naar Japan ging had ik weinig gereisd, en al helemaal niet alleen.

Lastig dat je zoveel moet werken, maar inderdaad zo gaat dat in de labs daar in Sendai. Heb je al een beetje resultaat in je onderzoek.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 01:44:13 #202
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47569506
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:58 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Je zit nu in Siberie? Of lees ik het verkeerd? Is ook niet echt een toeristische trekpleister he
[..]

Meen je dat nu? Elke dag en in het weekend niet vrij?
Helaas wel...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 23 maart 2007 @ 05:33:48 #203
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47570388
Vandaag 2 feestjes. Laatste dag van school en ik begin volgende week op een andere school. Deze is trouwens dichter bij de hoofdstad dus ik ga denk ik verhuizen naar Tokyo. Zometeen ff mijn speech geven en dan is het feesten tot in de vroege uurtjes. Ook gaat het schoolhoofd met pensioen, dus daarom 2 feestjes. In Nederland zouden ze er dan gewoon 1 groot feest maken.

EDIT:
Net een retegrote bos bloemen gekregen !
  vrijdag 23 maart 2007 @ 06:15:06 #204
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47570447
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 05:33 schreef Binsentu het volgende:
Vandaag 2 feestjes. Laatste dag van school en ik begin volgende week op een andere school. Deze is trouwens dichter bij de hoofdstad dus ik ga denk ik verhuizen naar Tokyo. Zometeen ff mijn speech geven en dan is het feesten tot in de vroege uurtjes. Ook gaat het schoolhoofd met pensioen, dus daarom 2 feestjes. In Nederland zouden ze er dan gewoon 1 groot feest maken.

EDIT:
Net een retegrote bos bloemen gekregen !
Cool cool! Gefeli!

Bloeit de sakura al in Tokyo trouwens?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47606120
Cool! Gefeliciteerd! En feestjes in Japan zijn leuk Waar ergens in Tokyo wil je gaan wonen?

Ja hoe zit het met het weer in Japan? Begint het al een beetje echt lente te worden? Hoe warm is het?
pi_47606625
Ik ben ook wel benieuwd naar de weersomstandigheden in deze tijd van het jaar ^__^
(ik ga volgend jaar pas...)
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:45:22 #207
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47608147
Het is nu 17 graden en bewolkt buiten en morgen is het ....ff het weer bekijken op mijn telefoon...19 graden met in de ochtend regen. Het kwik begint nu te stijgen en wat volgt is de lekkerste tijd van het jaar. Niet te warm, niet te vochtig, niet te koud én... Kersenbloesem ! Tis nu nog een kwestie van 2 of 3 weekjes Heb echt weer ontzettend zin om met lekker weer in Yoyogi park (mooiste park van Tokyo naar mijn mening) lekker met vrienden in het zonnetje onder het genot van flink wat bier en eten onder een bloeiende kersenboom te liggen.
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:56 schreef xienix84 het volgende:
Cool! Gefeliciteerd! En feestjes in Japan zijn leuk Waar ergens in Tokyo wil je gaan wonen?
Dat weet ik nog niet, waarschijnlijk ergens het Zuid-Oosten bijv. Edogawa (goede connectie met Chiba, waar ik werk).

[ Bericht 39% gewijzigd door Binsentu op 24-03-2007 12:51:23 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:00:03 #208
122997 zquing
Drama Junk
pi_47608457
wordt er in Japan echt zoveel gezopen als een deel van de posts hier doet voorkomen? En is de drank daar nog een beetje betaalbaar?

Owjah, heeft iemand van jullie ooit "Morinaga Pancake Mix" gekocht en gegeten? Dit blijkt de beste hotcake mix te zijn die er is. Alleen is hij niet te krijgen buiten japan -_-''
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:39:09 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_47609307
Van mij mag het nog even flink gaan vriezen in Japan, ik kom pas over een maand aan . Klein beetje Sakura meepikken zou toch leuk zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:51:42 #210
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47609587
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:00 schreef zquing het volgende:
wordt er in Japan echt zoveel gezopen als een deel van de posts hier doet voorkomen? En is de drank daar nog een beetje betaalbaar?
Ja. En ze houden misschien nog wel iets meer van eten.
Tijdens het feestje gisteren wat echt bijna iedereen dronken. Bij Japanners kun je dat heel goed zien, die krijgen een enorm rood hoofd van de alcohol. Wel een vreemd iets om je baas op de grond zien te liggen terwijl hij zijn sokken probeert uit te trekken en aan het eind van de avond hulp nodig heeft om zijn jas aan te trekken, hahaha
Gisteren trouwens nog punten gescoort door Puffy met Asia no Junshin te zingen voor de hele groep. Dat is ongeveer het enge Jpop nummer die ik kan meezingen met een beetje hulp.

Drank is iets duurder dan in Nederland (blikje voor ongeveer Y250), maar je kunt ook 'nepbier' krijgen. Dat is officieel een naar bier smakende drank met net zoveel alcohol wat veel goedkoper is omdat ze door een of andere loophole geen accijnzen te hoeven betalen. Goed voorbeeld is Draft One van Sapporo. Je merkt het verschil trouwens wel, ik blijf toch bij Asahi Super Dry.

[ Bericht 8% gewijzigd door Binsentu op 24-03-2007 13:57:58 ]
pi_47611457
Ze drinken veel en het dronken zijn wordt ook anders bekeken. Hoe het mij is verteld/is overgekomen, val je er zelfs een beetje buiten als je niet meedrinkt. Maar heb vaak genoeg zatte professoren gezien. Volledig van de kaart. Het is meer een deel van het sociaal zijn, bonding. Op een zat moment is alles ok, en staan je baas en jij op eenzelfde hoogte. Maar ik heb t zo in lab meegekregen, misschien dat het bij een bedrijf anders is?

Volgens mij heb ik dat hier al wel eens verteld, maar mijn mooiste drankmoment. Labfeestje, en na opruimen ga ik naar huis. Niet erg zat. beetje aangeschoten. Twee labmates waren al met taxi naar huis gebracht(de plastic vuilniszakken die in Japan verplicht hebben een goeie bijfunctie). Ik moest nog even langs het toilet maar daar was geen plek. Bij beide toiletten en beide wasbakken hingen 2 labmates(per sanitairstuk dus) over te geven. Geweldig! Toen reed ik naar huis, kom een Franse vriend van me tegen met een verkeerspilon op zn hoofd en op de weg naar huis lagen her en der wat mannen in pak tegen een pilaar te slapen. Dus ja... drank in Japan...

En ik ben gewend om een goede bodem te leggen voor ik uit ga en wat ga drinken, maar in Japan gaan eten en drinken hand in hand... dat kan ik echt niet. Niet dat ik zat ben, ik ben gewoon vol.... kan niks meer bij, na een tijdje.

Ik vind Japans bier niks, Asahi is goed, de Kirin in een geel blikje met een draak maar verder.... Maar dat is mijn eigen smaak denk ik. Wel lekker zijn de 5% drankjes met vruchtensmaak!!!
  Eindredactie Games zaterdag 24 maart 2007 @ 19:47:30 #212
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_47618655
ik heb nu eindelijk geboekt, van 12 julie tot 9 augustus alleen nu is de vraag, waarkan je goedkoop hotels boeken online? en wie heeft er ervaring met asiarooms.com ? ze zijn wel heel erg goedkoop namelijk
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 25 maart 2007 @ 05:11:02 #213
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633003
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:17 schreef xienix84 het volgende:
Ze drinken veel en het dronken zijn wordt ook anders bekeken. Hoe het mij is verteld/is overgekomen, val je er zelfs een beetje buiten als je niet meedrinkt. Maar heb vaak genoeg zatte professoren gezien. Volledig van de kaart. Het is meer een deel van het sociaal zijn, bonding. Op een zat moment is alles ok, en staan je baas en jij op eenzelfde hoogte. Maar ik heb t zo in lab meegekregen, misschien dat het bij een bedrijf anders is?

Volgens mij heb ik dat hier al wel eens verteld, maar mijn mooiste drankmoment. Labfeestje, en na opruimen ga ik naar huis. Niet erg zat. beetje aangeschoten. Twee labmates waren al met taxi naar huis gebracht(de plastic vuilniszakken die in Japan verplicht hebben een goeie bijfunctie). Ik moest nog even langs het toilet maar daar was geen plek. Bij beide toiletten en beide wasbakken hingen 2 labmates(per sanitairstuk dus) over te geven. Geweldig! Toen reed ik naar huis, kom een Franse vriend van me tegen met een verkeerspilon op zn hoofd en op de weg naar huis lagen her en der wat mannen in pak tegen een pilaar te slapen. Dus ja... drank in Japan...

En ik ben gewend om een goede bodem te leggen voor ik uit ga en wat ga drinken, maar in Japan gaan eten en drinken hand in hand... dat kan ik echt niet. Niet dat ik zat ben, ik ben gewoon vol.... kan niks meer bij, na een tijdje.

Ik vind Japans bier niks, Asahi is goed, de Kirin in een geel blikje met een draak maar verder.... Maar dat is mijn eigen smaak denk ik. Wel lekker zijn de 5% drankjes met vruchtensmaak!!!
Morgen kei-eng etentje
Alumni-bijeenkomst in één of ander chique eet-gelegenheid. Dus alle oude professoren en weet ik welke hoge lui komen naar Sendai om met z'n allen te eten. Zelfs de post-docs hier op het lab waren vorige week al zenuwachtig. Gelukkig heb ik mijn pak meegenomen... én: Meishi natuurlijk (visitekaartjes)
Ben benieuwd of het ook een zuipfeest wordt
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 25 maart 2007 @ 05:12:16 #214
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633028
En oh ja... volgende week zaterdag naar Himeji-jo om sakura te bekijken. Heb er zin in; eindelijk weer eens fatsoenlijk weekend
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47633095
Ik moet nog 2 jaar wachten... Ben nu stikjaloers
なんだっけ
  zondag 25 maart 2007 @ 06:02:15 #216
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633261
quote:
Op zondag 25 maart 2007 05:20 schreef Crashcat het volgende:
Ik moet nog 2 jaar wachten... Ben nu stikjaloers
Vertel eens wat meer... Je gaat over twee jaar naar Japan voor je studie?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47633283
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:17 schreef xienix84 het volgende:
Ze drinken veel en het dronken zijn wordt ook anders bekeken. Hoe het mij is verteld/is overgekomen, val je er zelfs een beetje buiten als je niet meedrinkt. Maar heb vaak genoeg zatte professoren gezien. Volledig van de kaart. Het is meer een deel van het sociaal zijn, bonding. Op een zat moment is alles ok, en staan je baas en jij op eenzelfde hoogte. Maar ik heb t zo in lab meegekregen, misschien dat het bij een bedrijf anders is?

Volgens mij heb ik dat hier al wel eens verteld, maar mijn mooiste drankmoment. Labfeestje, en na opruimen ga ik naar huis. Niet erg zat. beetje aangeschoten. Twee labmates waren al met taxi naar huis gebracht(de plastic vuilniszakken die in Japan verplicht hebben een goeie bijfunctie). Ik moest nog even langs het toilet maar daar was geen plek. Bij beide toiletten en beide wasbakken hingen 2 labmates(per sanitairstuk dus) over te geven. Geweldig! Toen reed ik naar huis, kom een Franse vriend van me tegen met een verkeerspilon op zn hoofd en op de weg naar huis lagen her en der wat mannen in pak tegen een pilaar te slapen. Dus ja... drank in Japan...
Wat een land. Dat wil ik echt een keer meemaken. Ik vind het overigens heel goed als de baas zo samen met zijn personeel lol trapt, dat schept een veel betere band dan de koffie om 10 uur 's ochtends. En dan lallen in zo'n karaoke-bar, ik zie het al helemaal voor mee.
  zondag 25 maart 2007 @ 06:33:58 #218
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47633307
quote:
Op zondag 25 maart 2007 06:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat een land. Dat wil ik echt een keer meemaken. Ik vind het overigens heel goed als de baas zo samen met zijn personeel lol trapt, dat schept een veel betere band dan de koffie om 10 uur 's ochtends. En dan lallen in zo'n karaoke-bar, ik zie het al helemaal voor mee.
Valt tegen. Er is een duidelijke scheiding tussen werk- en privétijd. Je baas kan 's avonds zo losjes zijn in de omgang, maar de volgende dag is er weer de normale hiërarchie op de werkvloer.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47633522
idd valt tegen. Dit was gewoon een leuke zatheid anekdote, maar zo overdag hadden mijn labmates echt ontzag voor mijn prof. Een grote stevige man met een harde stem... als die kwaad werd..pfoe. Nee tijdens die feestjes was het best los allemaal, maar verder echt niet. De prof was de baas en dat was goed te merken. Veel stress en regels. En hierarchie was er ook ja.

Doodkapje, kan me voorstellen dat het eng is als zelfs labmates zenuwachtig zijn ja! ganbatte kudasai!
pi_47660979
はじめまして。クラッシュです。ロッテルダムだいがくのがくせいです。いまいちねんせいです。
せんもんはアジアけんきゅうです。いまxxxxxさいです。
どうぞよろしく。
なんだっけ
  maandag 26 maart 2007 @ 05:23:23 #221
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47661952
よろしく。どこに来年行きますか.

Afgelopen vrijdag trouwens van een leerling onderstaand briefje gekregen, omdat ik wegging. Echt superlief.



Voor degene die geen Japans kan lezen:
Voor Vincent: (Binsento he)
Bedankt voor alles (Ittsumo Arigatou)
Vaarwel (Sayonara)
Miyu Yori (Van Miyu)

Miyu is een meisje dat in een speciale klas voor kinderen met een achterstand. maw Ze is 14 met de gedachtengang van een 8-jarige. Heel lief meisje.

[ Bericht 69% gewijzigd door Binsentu op 26-03-2007 12:21:10 ]
pi_47671289
quote:
Op maandag 26 maart 2007 05:23 schreef Binsentu het volgende:
よろしく。どこに来年行きますか.

Afgelopen vrijdag trouwens van een leerling onderstaand briefje gekregen, omdat ik wegging. Echt superlief.

[afbeelding]

Voor degene die geen Japans kan lezen:
Voor Vincent: (Binsento he)
Bedankt voor alles (Ittsumo Arigatou)
Vaarwel (Sayonara)
Miyu Yori (Van Miyu)

Miyu is een meisje dat in een speciale klas voor kinderen met een achterstand. maw Ze is 14 met de gedachtengang van een 8-jarige. Heel lief meisje.
Leuk
Lijkt me tof om les te geven.

Iig.. Ik kan pas in het derde jaar naar japan om te studeren en stage te lopen. In Tokyo of Osaka geloof ik.

ik heb genoeg frikandellen hier liggen
なんだっけ
pi_47679283
Klein vraagje.. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier staat?

http://img111.imagevenue.(...)MG1792_122_480lo.JPG

http://img121.imagevenue.(...)MG1794_122_547lo.JPG


ありがとうございました。
なんだっけ
pi_47692360
quote:
?shii sainin ID (Emaaru adoresu)wo (nin/jin)kashite kudaisai
... Sign in ID (Email adres) ... please
NL: Voer nogmaals je signin ID in? ik kan nog geen kanji ^__^

.... kashite kudasai
NL: Geen idee wat dit zou kunnen betekenen. Kanji moet nog ff vertaald worden (er wordt iig gevraagd of je iets wilt doen)


Gezien het eerste plaatje denk ik dat je je mail adres moet invoeren bij サインインID ^_^
Probeer het eens. Ik wil wel weten of ik het goed heb
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_47692961
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:40 schreef SureZal het volgende:

[..]

?shii sainin ID (Emaaru adoresu)wo (nin/jin)kashite kudaisai
... Sign in ID (Email adres) ... please
NL: Voer nogmaals je signin ID in? ik kan nog geen kanji ^__^

.... kashite kudasai
NL: Geen idee wat dit zou kunnen betekenen. Kanji moet nog ff vertaald worden (er wordt iig gevraagd of je iets wilt doen)


Gezien het eerste plaatje denk ik dat je je mail adres moet invoeren bij サインインID ^_^
Probeer het eens. Ik wil wel weten of ik het goed heb
Ow verrek.... Nu zie ik het ook met die katakan.. Ik dacht al.. Waar staat die 'E' voor bij de katakana voor 'me'
なんだっけ
pi_47693163
probeer je mail eens in te voeren
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_47693906
Even een vraag voor de Japan food experts hier in dit topic. Is er, naast de voordehandliggende sushi zonder vis, ook makkelijk aan ander vegetarisch eten te komen? Kaas en ei is geen probleem voor mij, alleen vlees en vis.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47694722
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:10 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Even een vraag voor de Japan food experts hier in dit topic. Is er, naast de voordehandliggende sushi zonder vis, ook makkelijk aan ander vegetarisch eten te komen? Kaas en ei is geen probleem voor mij, alleen vlees en vis.
Sushi met avacodo, mango of andere vruchten willen wel eens lukken.
Anders maki sushi... In zeewier gerolde rijst met diverse groenten of een temaki sushi.

Er zijn meerdere sushi's, maar dit zijn de bekendste.
なんだっけ
pi_47694928
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:26 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Sushi met avacodo, mango of andere vruchten willen wel eens lukken.
Anders maki sushi... In zeewier gerolde rijst met diverse groenten of een temaki sushi.

Er zijn meerdere sushi's, maar dit zijn de bekendste.
Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47695972
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
Je bedoelt voor uit eten? Ik dacht dat je het zelf wilde maken.. Doen wij iig. vaak.
Je kan anders nog tempura en ramen proberen. Tempura is gewoon een soort beslag waar je de ingrediënten door heen haalt en frituurt. Dit kan met alle vegetarische voedsel.
Met ramen weet ik niet zeker of men dierlijke bouillon gebruikt. Het hangt ervan af hoe 'vegetarisch' je bent.
なんだっけ
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:26:46 #231
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47697372
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
Hmm, een vegetariër in Japan. Dat is altijd lastig, kijk hier eens voor tips: http://www.vegietokyo.com/
Wat ik vaker hoor van vegetariers is dat ze vaak op onbegrip stuiten in restaurants waarbij 1 verhaal altijd terugkomt.
"Does this meal have meat in it?"
"No, only chicken"
  dinsdag 27 maart 2007 @ 03:25:19 #232
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47700024
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Daarom vragen zal niet al te moeilijk zijn, lijkt me. Zijn er verder nog andere gerechten waar ik om kan vragen, of wordt het twee weken leven op sushi?
Okonomiyaki... moet je wel de katsuo (geschaafde gerookte vis) skippen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:17:59 #233
122997 zquing
Drama Junk
pi_47709344
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 03:25 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Okonomiyaki... moet je wel de katsuo (geschaafde gerookte vis) skippen.
Okonomiyaki, dat is zo super. Alleen jammer dat 't zo duur is in nederland
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:22:01 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_47709522
Je kunt in Japan op zoek gaan naar boeddhistische restaurants, die zijn vaak vegetarisch, of hebben vegetarische gerechten. Voor de rest schijnt het inderdaad vrij onmogelijk te zijn om vegetarisch te eten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_47711293
Thanks iedereen. Hier heb ik veel aan, vooral aan die link. Een reis naar Japan zit inderdaad in de planning, we hopen eind volgend jaar een kleine drie weken op vakantie te gaan.

En ik eet ook geen dierlijk bouillon, dus ramen had ik al min of meer opgegeven.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47713898
Ik had best moeite om eten met vlees te vinden eigenlijk... Vis daarentegen at ik als ontbijt, lunch en avondeten. Ohja en tussendoor natuurlijk van alles en nog wat met vis.
pi_47726648
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:26 schreef zatoichi het volgende:
Ik had best moeite om eten met vlees te vinden eigenlijk... Vis daarentegen at ik als ontbijt, lunch en avondeten. Ohja en tussendoor natuurlijk van alles en nog wat met vis.
Je hebt daar toch van die all you can eat grill met vlees en kip toch?
なんだっけ
pi_47727588
Als je gaat kijken naar gerechten zonder vlees. Miso soup(maar goed, dan heb je bouillon waar vis in is verwerkt bijv.) Okonomiyaki... rijst met gember of groeten er in verwerkt. Je hebt ook aardig wat tofu gerechten, bijvoorbeeld gefrituurd, in soepen etc. Ik heb zelf een erg mooi kookboek waar toch ook veel gerechten zonder vlees in staan. Sushi's zijn er idd ook in vegetarische vorm.

Het probleem is denk ik dat het in wat meer low budget restaurantjes moeilijker is. In tabehodai is het dan wel weer mogelijk. Je kan er aan de ene kant zoveel vlees eten als je wil. Maar aan de andere kant kan je daar ook genoeg groeten en vruchten krijgen.

Ik denk overigens wel dat er kare raisu schotels zijn zonder vlees. Moet toch bijna wel?

Daarnaast zijn er in veel convenience stores bijvoorbeeld gekookte tofu hapjes(naam kwijt... die in die bakken water liggen?) en ook bijvoorbeeld onigiri zonder vis of vlees maar met zeewier. Het zijn dan wel geen volledige maaltijden, lekker is het zeker wel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 07:29:21 #239
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47737295
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:08 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Je hebt daar toch van die all you can eat grill met vlees en kip toch?
Ja inderdaad. Laatst hadden we een afscheidsfeestje van studenten op het lab in zo'n carnivoor-paradijs. Een eat-till-you-die barbecue restaurant. Errug slecht, maar wel errug lekker
Ik heb dan ook het begrip shin made (tot de dood) restaurant geïntroduceerd
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47737895
Welke ben je geweest? Weet je dat toevallig?

En shin made... ik ga em onthouden!!!

Tip: je hebt net iets buiten Sendai ook een Sapporo bierbrouwerij...daar zit een restaurant bij waar je een gril/drank tabehodai/nomihodai hebt... auw...
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:26 #241
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47740926
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:45 schreef xienix84 het volgende:
Welke ben je geweest? Weet je dat toevallig?

En shin made... ik ga em onthouden!!!

Tip: je hebt net iets buiten Sendai ook een Sapporo bierbrouwerij...daar zit een restaurant bij waar je een gril/drank tabehodai/nomihodai hebt... auw...
Oef... daar gaat mijn eiwitgehalte weer Volgens mij was het Higashi-Yama. Het zit in de Arcade (Clis Road). Het restaurantje zit in de kelder. Dit was ook een tabe-/nomihodai (zelfs Whiskey zat op de kaart) dus het was 2 uur lang inladen en wegspoelen met allerlei drankjes. Die sour (spreek uit: 'sawa') mixjes gaan er ook in als limonade zeg. Na 6 units begon ik me pas te realiseren dat er ook alcohol in zat
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:17:39 #242
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47753689
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:31 schreef xienix84 het volgende:

Daarnaast zijn er in veel convenience stores bijvoorbeeld gekookte tofu hapjes(naam kwijt... die in die bakken water liggen?) en ook bijvoorbeeld onigiri zonder vis of vlees maar met zeewier. Het zijn dan wel geen volledige maaltijden, lekker is het zeker wel.
Oden? Ik dacht dat groenten waren, is dat tofu?
  donderdag 29 maart 2007 @ 04:31:13 #243
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47778775
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:17 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Oden? Ik dacht dat groenten waren, is dat tofu?
Trouwens... Ik zag laatst walvis sashimi liggen in de supermarkt (Moria). Maar ik neem aan dat dat helemaal geen optie is...

Binsentu,... ik heb gisteren maar eens Asahi super dry geprobeerd. Het is idd wel een lekker biertje... deed me een beetje aan Brand denken. Wel lekker bij een portie sashimi.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47779526
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:17 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Oden? Ik dacht dat groenten waren, is dat tofu?
Degene die ik op heb wel. Maar ik heb even gezocht. Op deze wikipedia pagina staan mogelijk ingredienten voor Oden. Dus groenten, maar ook tofu bijvoorbeeld.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:27:54 #245
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47783913
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 08:33 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Degene die ik op heb wel. Maar ik heb even gezocht. Op deze wikipedia pagina staan mogelijk ingredienten voor Oden. Dus groenten, maar ook tofu bijvoorbeeld.
Volgende week Hinami (kersenbloesem bekijken) met het lab in een park! Waarschijnlijk barbecueën en zuipen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_47785355
"waarschijnlijk"? is dat niet de essentie van een hanami? Ik moet zeggen dat ik er hier in Nederland veel meer op let! Eerst had ik dat niet zo, maar na Japan let ik ontzettend op de bloesem Welk park ga je heen?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 02:44:19 #247
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_47818079
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef xienix84 het volgende:
"waarschijnlijk"? is dat niet de essentie van een hanami? Ik moet zeggen dat ik er hier in Nederland veel meer op let! Eerst had ik dat niet zo, maar na Japan let ik ontzettend op de bloesem Welk park ga je heen?
Weet ik nog niet.... maar de prof wou absoluut niet naar Nishi-Koen, aangezien het daar te druk zal zijn.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:38:20 #248
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47838952
GrmbGvdt*ringzooi ! Kom net terug uit Tokyo.....fiets gejat !
Half uur lopen naar huis
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:18:26 #249
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_47840173
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:38 schreef Binsentu het volgende:
GrmbGvdt*ringzooi ! Kom net terug uit Tokyo.....fiets gejat !
Half uur lopen naar huis
Vast een Marokkaan..
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zondag 1 april 2007 @ 09:45:17 #250
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47884368
De sakura is in bloei !!!!
Gisteren hier geweest: http://greggman.com/japan/nakameguro/nakameguro.htm

Ontzettend mooi ! Utsukoshiiiiiiii !!!
pi_47886765
Heimweeeee

Maar hier bij mij in de straat was het ook erg mooi .

Prachtige foto trouwens. Ik heb er zo een uit Gion.
  zondag 1 april 2007 @ 11:42:29 #252
122997 zquing
Drama Junk
pi_47886766
doen de mensen in Japan trouwens ook aan 1 april?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 1 april 2007 @ 12:30:38 #253
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47887969
Hier wat foto's gemaakt met mijn telefoon (sorry voor de slechte kwalitiet, moet eerst een MicroSD kaartje in mijn telefoon doen voordat ik hogere resolutie fotos kan maken )

Ikebukuro


Naka-Meguro:




Parkje bij mij om de hoek:




@Zquing
Weet niet of ze hier aan 1 april doen, volgens mij niet, maar zou best kunnen
pi_47918925
Japan Lijkt me zo'n mooie land! Maar ik moet even doorsparen voor ik daar naar toe kan Ondertussen volg ik deze topic wel
  maandag 2 april 2007 @ 11:24:32 #255
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_47919189
Prachtig die kersenbloesem
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_47925039
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:30 schreef Binsentu het volgende:


@Zquing
Weet niet of ze hier aan 1 april doen, volgens mij niet, maar zou best kunnen
1 april grap

なんだっけ
  maandag 2 april 2007 @ 14:37:01 #257
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_47925423
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:26 schreef Crashcat het volgende:

[..]

1 april grap

Maaaaar ! Tis een 1 april grap gedaan door een buitenlandse krant
pi_47925815
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:37 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Maaaaar ! Tis een 1 april grap gedaan door een buitenlandse krant
Kijk!!! dat wist ik niet

なんだっけ
  donderdag 5 april 2007 @ 12:05:41 #259
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48037228
Volgende week Hanami (incl. barbecue en drank), maar het is op een donderdag :s Mensen vieren het al met familie in het weekend.

Heb zonet een hostelletje in Kyoto geboekt voor 6 nachtjes ergens in juni (regenseizoen ). Dan kun je aardig wat zien lijkt me. Van daar uit gaan we naar Nara, Koya-san en misschien nog Himeji (alweer). Ik zit te twijfelen of we vanuit Kyoto naar Tokyo of naar Hiroshima moeten gaan. Miyajima lijkt me erg gaaf namelijk.
Heeft iemand nog tips voor het Kansai gebied?

Afgelopen weekend ben ik al naar Himeji, Kobe en Kyoto geweest, dus Kiyomizu-dera, Himeji-jo en Fushimi Inari ken ik al.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_48039672
Ik vond Gion erg mooi, in Kyoto. Sowieso is in Kyoto nog ontzettend veel meer te zien. Bijv. Kinkaku en Ginkakuji(golden and silver temple, prachtig!!!) en Ryoan ji, met zijn mooie rotstuin(zen stijl) en vele anderen.

Kobe vond ik een erg mooie leuke stad. Weinig oud japanse cultuur maar erg lekker voor een dagje. Mooie boulevard, mooi uitzicht, en op de heuvel west europese huizen. Miyajima, zeker doen!!!! Is een aanrader. Daarnaast kan je vanuit Kyoto ook naar Amanohashidate, de 3e van de 3 mooiste plekken van Japan(naast Miyajima en Matsushima). Een natuurlijke landbrug. Duurt wel even voor je er bent.

Osaka is natuurlijk ook dichtbij, met een mooi oceanworld oid themepark. Het kasteel daar is ook wel leuk overigens... maar ik vond persoonlijk Osaka tegenvallen.

En inderdaad kan je ook doorreizen naar Hiroshima, erg indrukwekkend he...
pi_48039799
Ah, maar Kobe dus al geweest Wat vond je er van? ben je bij het Dutch house geweest?(al lijkt het Deense meer op een Nederlands huis dan het Nederlandse)

En ik bedenk me. De kustlijn van Kansai is ook erg mooi. Bijv bij die kleinere dorpjes. Prachtig. Ook de dorpjes aan de inland sea zijn erg leuk. Niet het massale toerisme, maar rustig en typisch Japans.
pi_48048235
- -

[ Bericht 72% gewijzigd door SureZal op 05-04-2007 23:32:28 ]
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_48049695


なんだっけ
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:48:23 #264
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48068488
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:19 schreef xienix84 het volgende:
Ah, maar Kobe dus al geweest Wat vond je er van? ben je bij het Dutch house geweest?(al lijkt het Deense meer op een Nederlands huis dan het Nederlandse)

En ik bedenk me. De kustlijn van Kansai is ook erg mooi. Bijv bij die kleinere dorpjes. Prachtig. Ook de dorpjes aan de inland sea zijn erg leuk. Niet het massale toerisme, maar rustig en typisch Japans.
Cool thanks!

Ja ik ben ook naar The Dutch House geweest, waar ze parfumpjes verkopen. Ik begon maar in het Nederlands te praten tegen een Japans meisje in een Zeeuws pakkie Ze verstond er natuurlijk geen hol van
Kobe was aardig, heb daar niet veel gezien behalve dat huis dus. We hebben daar alleen maar geslapen eigenlijk.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:25:07 #265
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_48106379
Ga vanavond voor het eerst uit in Tokio, iemand nog tips welke clubs het leukst zijn (voorkeur techno)? Zat zelf te denken aan vanilla of velfarre, maar die hebben geen up-to-date agenda meer op de site staan
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  zondag 8 april 2007 @ 22:48:14 #266
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48129129
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:25 schreef Don_Tom het volgende:
Ga vanavond voor het eerst uit in Tokio, iemand nog tips welke clubs het leukst zijn (voorkeur techno)? Zat zelf te denken aan vanilla of velfarre, maar die hebben geen up-to-date agenda meer op de site staan
Air in Shibuya is erg leuk. Daar is trouwens ook Lost in Translation opgenomen. En voor drum n bass (wat ik leuk vind) moet je naar Womb gaan.
De grootste discotheek in Tokyo is Ageha. Gratis bussen vertrekken vanuit Shibuya. Op de site kun je kijken waar en wanneer.
  maandag 9 april 2007 @ 05:38:52 #267
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_48137180
Vanilla en Velfarre bleken allebei net opgeheven te zijn. We hebben vrij lang door Roppongi gelopen, vrij irritant, elke 3 meter een propper die je mee wil nemen naar z'n tittyclub. Uiteindelijk naar Gaspanic gegaan, wat een kuttent! (soort Japanse equivalent van een skihut, vol irritante amerikanen) Gelukkig gisteren (zondag) wel naar een leuk feest geweest in Colors Studio met Berlijnse dj's (huisdj van m'n favo tent in Berlijn draaide daar toevallig )
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 9 april 2007 @ 10:52:06 #268
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48139063
quote:
Op maandag 9 april 2007 05:38 schreef Don_Tom het volgende:
Vanilla en Velfarre bleken allebei net opgeheven te zijn. We hebben vrij lang door Roppongi gelopen, vrij irritant, elke 3 meter een propper die je mee wil nemen naar z'n tittyclub. Uiteindelijk naar Gaspanic gegaan, wat een kuttent! (soort Japanse equivalent van een skihut, vol irritante amerikanen) Gelukkig gisteren (zondag) wel naar een leuk feest geweest in Colors Studio met Berlijnse dj's (huisdj van m'n favo tent in Berlijn draaide daar toevallig )
Gaspanic is berucht in Tokyo. Vooral onder de buitenlanders die hier al wat langer wonen. Het is een tent waar over het algemeen irritante amerikanen (tautologie?) rondlopen die op zoek zijn naar gewillige jonge meisjes. Ik ben er ook een paar keer geweest en het is idd een vreselijk iets. En als je LEUK uit wilt gaan raad ik je aan om vooral NIET naar Roppongi te gaan.
  maandag 9 april 2007 @ 11:50:22 #269
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_48140527
Daar was ik inmiddels ook al achter


Ik weet niet of ik uberhaupt nog uitga hier, overmorgen vlieg ik naar kumamoto om in yamoto-cho een vriend te bezoeken (die daar engelse les geeft ).

[ Bericht 53% gewijzigd door Don_Tom op 09-04-2007 11:55:26 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  Eindredactie Games maandag 9 april 2007 @ 13:17:17 #270
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48143307
hoelang doe je er eigelijk over of van narita airport naar tokyo te komen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_48143543
53 minuten met de Narita express vanaf terminal 2 geloof ik. De beste en snelste manier.

http://www.jreast.co.jp/e/nex/index.html
pi_48162071
Ben ik weer!

Even een verzoekje / vraagje.
Ik zou graag in Tokyo naar wat concertjes willen gaan, maar ik moet hiervoor natuurlijk van tevoren kaartjes zien te bemachtigen. Is er iemand die het erg vindt deze van tevoren voor mij te kopen? Dan kom ik ze de dag na aankomst ophalen, en betaal ik het verschuldigde bedrag meteen terug.

Ik hoop dat er iemand is die dit wil doen!
pi_48244555
Gisteren naar de Taiko groep Yamato geweest! Wat ontzettend geweldig! Prachtig spel, humor, allemaal zo vrolijk! Een geweldige avond die voorbij vloog! Geweldig hoe ze een mix maken tussen traditioneel taiko en modern. Een echte aanrader!!!

Zo ontzettend mooi hoe zij 2 uur lang bijna non stop staan te drummen, wat een doorzettingsvermogen en conditie. De twee staande ovaties waren verdiend.

Bij de eerste slag kreeg ik ook zo'n ontzettend heimwee!!! Ik wil terug!!! Maar dat komt ooit wel weer!
pi_48244801
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:45 schreef xienix84 het volgende:
Gisteren naar de Taiko groep Yamato geweest! Wat ontzettend geweldig! Prachtig spel, humor, allemaal zo vrolijk! Een geweldige avond die voorbij vloog! Geweldig hoe ze een mix maken tussen traditioneel taiko en modern. Een echte aanrader!!!

Zo ontzettend mooi hoe zij 2 uur lang bijna non stop staan te drummen, wat een doorzettingsvermogen en conditie. De twee staande ovaties waren verdiend.

Bij de eerste slag kreeg ik ook zo'n ontzettend heimwee!!! Ik wil terug!!! Maar dat komt ooit wel weer!


























Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48245143
Juist ja, die dus

Zelf gemaakt?? Leuke foto"s in ieder geval!

Ik heb het vorig jaar in Japan ook regelmatig gezien. Vandaar dat ik gisteren mijn familie heb meegesleept. Ik heb ook wel cd's ervan, maar dat haalt het niet bij het live.

Edit: maar niet alle foto's zijn van Yamato toch? Sommigen ook meer traditioneel en tijdens festivals op straat toch? Dansende taiko groepen op straat zijn ook geweldig!

[ Bericht 22% gewijzigd door xienix84 op 12-04-2007 09:24:58 ]
pi_48245562
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:17 schreef xienix84 het volgende:
Juist ja, die dus

Zelf gemaakt?? Leuke foto"s in ieder geval!

Ik heb het vorig jaar in Japan ook regelmatig gezien. Vandaar dat ik gisteren mijn familie heb meegesleept. Ik heb ook wel cd's ervan, maar dat haalt het niet bij het live.

Edit: maar niet alle foto's zijn van Yamato toch? Sommigen ook meer traditioneel en tijdens festivals op straat toch? Dansende taiko groepen op straat zijn ook geweldig!
Nee hoor beste xienix84, niet zelf gemaakt, komen van het internet

De eerste 6 zijn van Yamato, de andere foto's zijn van verschillende groepen...
Taiko drums zijn cool
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48246186
bestaat er een dvd film van ? of een cd ? van die drums spel
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48251206
Ik ga aanstaande zondag in de stadsschouwburg van Utrecht; om 16:00. Eerst lekker kijken, en vervolgens nog van de heerlijke warmte en zon genieten op een terasje.

Ach ja Nederland heeft ook zo zijn charmes; het enige terras waar ik heb gezeten in Japan was op het terras van de starbucks in Kyoto...
  donderdag 12 april 2007 @ 12:42:57 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_48252288
Iemand trouwens ervaring met naar een sumo wedstrijd gaan in Tokyo?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48254132
Yamato toert momenteel door Europa.
Ik ga 2 mei naar de voorstelling in Carré.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 12 april 2007 @ 14:28:34 #281
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48255776
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:42 schreef speknek het volgende:
Iemand trouwens ervaring met naar een sumo wedstrijd gaan in Tokyo?
Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabe )
Vorige maand was ik uitgenodigd door de vrienden van mijn vriendin. Een goede kennis van haar is Sumo worstelaar en ging bij hun thuis Chanko koken.

EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten
pi_48279499
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Ben 1x geweest. In Ryogoku in Tokyo. 's middags gegaan. Goedkoopste kaartjes genomen en helemaal vooraan gaan zitten. Ze beginnen namelijk altijd met de laagste rangen, dus dan is het nog helemaal niet druk, niemand die dus controleerd en ik zie het verschil toch niet dus tussen de goede sumo's en de beginners. Daarna kun je lekker in een restaurant Chanko gaan eten, dat is het voedsel wat sumo worstelaars 3x per dag naar binnen werken. Erg lekker. Veel ex-sumo worstelaars openen restaurants waar ze authentieke Chanko serveren. (Het is namelijk pas Chanko wanneer het door een sumoworstelaar is bereid. Als iemand anders het doet, heet het gewoon Nabe )
Vorige maand was ik uitgenodigd door de vrienden van mijn vriendin. Een goede kennis van haar is Sumo worstelaar en ging bij hun thuis Chanko koken.

EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten
Waar zit je precies in Chiba ? Ben er niet echt geinteresseerd erin, maar gisteravond op national geographic gezien over het traditioneel maken van een katana (een japans zwaard), maar dan de details hoe het gemaakt word. Erg interresant.
"elk nadeel heeft zijn voordeel?"
pi_48281066
quote:
EDIT: Begin echt Japans te worden. Realiseer me net dat ik meteen over eten begin te praten
Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?

Ik zit er nu langzaam over te denken om mijn PhD in Japan te gaan doen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij moet ik dan dus wel "collegegeld" betalen... Dus voornamelijk een financiele kwestie ben ik bang.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:50:37 #284
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48282802
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:41 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Haha, ja ik ken het wel. Maar goed, op de televisie heb je echt 80% van de tijd programma's over eten. (en de rest zijn vreemde tvshows). Maar ze zeggen toch weleens over Japan, dat elk gat, van een dorpje tussen de rijstvelden tot Tokyo, zn eigen speciale unieke gerechten heeft?

Ik zit er nu langzaam over te denken om mijn PhD in Japan te gaan doen. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij moet ik dan dus wel "collegegeld" betalen... Dus voornamelijk een financiele kwestie ben ik bang.
Hier moet je idd betalen wil je je promotie gaan doen. Je kunt eventueel nog wel bemiddelen of ze voor jou je woning willen betalen.

Ik zou hier geen promotie willen doen. De PhD studenten zitten van 9:00 's ochtends tot 0:00 's nachts op het lab... dat is voor mij echt geen optie.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:23:05 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_48283939
Je kunt denk ik beter aan een Nederlandse universiteit promoveren, en dan beurzen aan gaan vragen en een jaar in Japan zitten. Zit je er wel minder lang, maar ook veel rianter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48286285
Ja ik weet het dus nog niet Misschien kan ik iets vinden waar ik bijv. een deel van mn PhD daar doe. Je hebt wel gelijk hoor, je ziet dan voornamelijk de binnenkant van je lab. Maar dat ik naar het buitenland wil ligt voor mij wel vast.

En Japan trekt me gewoon heel erg aan Zou graag terugwillen.
pi_48287866
yeeeeee youtube heeft de uitzendingen van kelly osborne turning japanese :-d
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:32:34 #288
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48293193
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 03:01 schreef Deshima het volgende:

[..]

Waar zit je precies in Chiba ? Ben er niet echt geinteresseerd erin, maar gisteravond op national geographic gezien over het traditioneel maken van een katana (een japans zwaard), maar dan de details hoe het gemaakt word. Erg interresant.
Precies?
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:35:25 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_48293290
Hee leuk. Vanaf volgende week zit ik hier .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 april 2007 @ 07:21:20 #290
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48315498
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:35 schreef speknek het volgende:
Hee leuk. Vanaf volgende week zit ik hier .
Als we dan toch bezig zijn:

Oude school (Anegasaki, Chigusa Jr. High School)
Huidige school (Shin-Narashino, Dai-nana Jr. High School)
pi_48318345
En ik woonde Hier
(Tohoku University International House)

En als ik het goed heb, heb je op dit plaatje rechtsonder de campus van Doodkapje, en mijn oude Tohoku University International House helemaal linksboven(zelfde als de eerste foto)
Hier dus
  zondag 15 april 2007 @ 18:14:40 #292
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_48354187
Kelly Osbourne Turning Japanese Ep. 1 net gezien, wel leuk idd, jammer dat er maar 3 zijn.

Jonathan Ross' Japanorama S3 is ook begonnen:
http://www.bbc.co.uk/bbcthree/programmes/japanorama/


edit: is er eigenlijk ook iets als TomTom voor Japan? Heb al lopen zoeken maar kan nog niks vinden.
Liefst voor PDA en Engelstalig
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 16 april 2007 @ 03:03:22 #293
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_48370252
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:23 schreef xienix84 het volgende:
En ik woonde Hier
(Tohoku University International House)

En als ik het goed heb, heb je op dit plaatje rechtsonder de campus van Doodkapje, en mijn oude Tohoku University International House helemaal linksboven(zelfde als de eerste foto)
hier dus
Inderdaad: Ik werk hier

En woon hier
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 16 april 2007 @ 09:03:40 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_48371587
Zitten/zaten jullie ook allebei in een University International House? Zijn die meestal een beetje gezellig, of niet? Wij zitten in het Tokyo Institute of Technology International House.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48375337
Ik zat daar wel Was erg gezellig!!! Heb er ook zeker een aantal zeer goede vrienden aan over gehouden(en een erg leuke vriendin natuurlijk).

Aan de andere kant blijf je dus vnl Engels praten en ga je om met buitenlanders ipv Japanners. Daarom ben ik express ook veel met mijn labmates en vrijwilligers omgegaan. Tuurlijk wordt er in zo'n Int' House na een tijdje ook veel Japans gepraat, maar toch. Je woont niet tussen de lokale bevolking. Aan de andere kant ontmoet je in het Int' House veel buitenlanders uit allerlei verschillende landen, dus krijg je van heel veel verschillende culturen iets mee

(en het was goedkoop, aardige kamers etc)
pi_48380173
wat is eigenlijk de mentaliteit
want als ik zie zijn de in het dagelijk leven braaf en stil maar als het om sex of uitgaan gaat knalt het er vanaf.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 16 april 2007 @ 14:00:43 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_48380474
Eerlijk gezegd heb ik de hoop om goed Japans te spreken wel opgegeven, daar heb ik toch geen tijd meer voor om dat goed te leren. Dus ik vind het wel prettig als er vooral Engels wordt gesproken, temeer ook omdat de mensen op het lab waarschijnlijk nauwelijks Engels spreken, heb je toch wat aanspraak.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48380625
Dat is ook wel zo... ja ik was ook blij met Engels hoor, dan kon ik tenminste echt gesprekken hebben . Mijn Japans was daar niet goed genoeg voor. Maar zo om Japans te oefenen is het lab oid wel fijn. Wat doe je precies in Tokyo? En voor hoelang?
  maandag 16 april 2007 @ 14:13:10 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_48380833
Nouja het is eigenlijk vooral m'n vriendin die daar onderzoek gaat doen, ze kent daar een professor die hetzelfde onderzoek doet als zij, en het is dan de bedoeling dat ze samen een paper gaan schrijven. Zelf kon ik niet echt iets vinden, want ik ben pas twee weken geleden afgestudeerd (daarvoor is het lastig solliciteren, want je hebt nog geen diploma, daarna is het lastig, want je bent geen student meer en kunt dus geen makkelijk stagevisum krijgen). Maar ik ga nu als het goed is in hetzelfde lab als zij een website maken die een of andere methode voor games productie makkelijk toont aan gamedevelopers. Het is maar een klein klusje, en dan zou haar professor hier in Nederland mijn vliegticket betalen. Ik vind het allang best, kan ik lekker rustig aan doen en ook nog wat van de omgeving bekijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 april 2007 @ 14:58:43 #300
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_48382089
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
Nouja het is eigenlijk vooral m'n vriendin die daar onderzoek gaat doen, ze kent daar een professor die hetzelfde onderzoek doet als zij, en het is dan de bedoeling dat ze samen een paper gaan schrijven. Zelf kon ik niet echt iets vinden, want ik ben pas twee weken geleden afgestudeerd (daarvoor is het lastig solliciteren, want je hebt nog geen diploma, daarna is het lastig, want je bent geen student meer en kunt dus geen makkelijk stagevisum krijgen). Maar ik ga nu als het goed is in hetzelfde lab als zij een website maken die een of andere methode voor games productie makkelijk toont aan gamedevelopers. Het is maar een klein klusje, en dan zou haar professor hier in Nederland mijn vliegticket betalen. Ik vind het allang best, kan ik lekker rustig aan doen en ook nog wat van de omgeving bekijken.
Kunnen wel iets afspreken in Tokyo als je wilt. Als je het me van te voren laat weten kan ik iets vrijhouden in mn agenda.
  maandag 16 april 2007 @ 16:33:19 #301
8369 speknek
Another day another slay
pi_48384871
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:58 schreef Binsentu het volgende:
Kunnen wel iets afspreken in Tokyo als je wilt. Als je het me van te voren laat weten kan ik iets vrijhouden in mn agenda.
Dat lijkt me wel leuk! Maar ik moet eerst eens zien hoeveel tijd ik over heb enzo.

Heb stiekem een halve week te vroeg m'n usericon Japan gepimpt .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')