abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_46510066
Zie hier Peerke Donders:
[afbeelding]
Peerke is mijn held! Hij is in \'82 zaligverklaard door de Paus. Hij werd geboren op 27/10/1809. Jáááren later werd Tilburg in WOII bevrijd op... juist... 27 oktober! Zoeen toeval!

Zo, wapentje erbij:
[afbeelding]

En hier hedde meneer Willem II.
[afbeelding]

Maar genoeg ouwighèd. Tilburg gaat tegenwoordig de goeie kant op qua bouwprojecten en architectuur. Natuurlijk is de Westpoint een schitterend voorbeeld van deze vooruitgang.

[afbeelding]

Ja en dit, uhh.. is ok gewoon een mooi ploaike.
[afbeelding]

En natuurlijk hebben we - de voormalig chauffeur van wijlen Pim Fortuyn - als politiek coryfee in het gemeentehuis zitten! Nu staat hij op nummer 19 bij één NL! Hanske Smolders!

[afbeelding]

Tevens vindt jaarlijks de grootste kermis van Europa plaats in Tilburg. Kermis is pauper, maar dan even niet.
[afbeelding]
Zo, genoeg propaganda.

Tilburgers, laat van U horen!


Er is maar 1 club in Brabant:
[afbeelding]
We terroriseren de wereld met:
[afbeelding]
Charlene!

Muzikaal:
[afbeelding]
013 aight!

[afbeelding]
Guusje!

[afbeelding]
Wesley

Geschiedenis
Tilburg is ontstaan uit gehuchten en kleine dorpen, zogenaamde herdgangen, die met elkaar in verbinding stonden. De oude dorpskernen zijn nog steeds terug te vinden in de namen van verschillende oude wijken zoals Heuvel, Korvel, Veldhoven, Broekhoven en Goirke. Pas in 1809 krijgt Tilburg stadsrechten. De stad is eind negentiende eeuw groot geworden door de textielindustrie die zich vestigde tussen de herdgangen in. Na het verdwijnen van deze tak van industrie in de jaren zestig vestigde moderne industrie zich op industrieterreinen aan de rand van de stad. Vanaf de jaren tachtig worden de lege plekken in de stad, waar voorheen de textielfabrieken stonden, opgevuld met woonwijken.

In de volksmond werden Tilburgers altijd Kruikenzeikers genoemd. (De carnavalsnaam van Tilburg, Kruikenstad, is hiervan afgeleid). Dit omdat de inwoners vroeger in kruiken urineerden. De kruiken met urine werden verkocht aan de zeventiende-eeuwse textielindustrie, die de urine nodig had voor het wassen van wol. Sinds de negentiende eeuw worden chemicaliën ingezet voor de bewerking van textiel. Het \"Kruikenzeiken\" duurde echter voort tot diep in de 19e eeuw.

Koning Willem II verbleef graag in Tilburg. Over de plaats merkte hij eens op: \"Hier adem ik frank en vrij.\" In zijn opdracht werd een paleis gebouwd in het centrum van de stad. Hij heeft er echter zelf nooit in kunnen verblijven omdat hij stierf voor de voltooiing ervan. Het paleis werd door de koninklijke familie overgedragen aan de gemeente op voorwaarde dat er een Hogere Burger School (HBS) in gevestigd zou worden. Deze \"Rijks HBS Koning Willem II\" bestaat nog steeds als Willem II College, echter in een ander gebouw. De bekendste leerling van deze HBS is Vincent van Gogh, die de school bezocht in de periode 1866-1868. Het paleis maakt tegenwoordig deel uit van het gemeentehuis.

Met het Sint-Odulphuslyceum, gesticht in 1899, heeft Tilburg de oudste Noord-Brabantse katholieke middelbare school voor jongens waaraan geen internaat verbonden was. Inmiddels is de school gemengd. De schoolkrant De Pit bestaat sinds 1937 en is een van de oudste schoolkranten van Nederland. Tegenover het Sint-Odulphuslyceum daarentegen staat sinds augustus 2005 de nieuwste middelbare school van Brabant: De Nieuwste School. Zowel het Sint-Odulphus als De Nieuwste School ressorteren onder OMO; de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs.

In 1900 werd Tilburg in beroering gebracht door de moord op Marietje Kessels. Na drie dagen vermissing werd het lijk van de 12-jarige fabrikantsdochter in de Noordhoekkerk aangetroffen. Een van de drie hoofdverdachten, de pastoor, bleef bij het gerechtelijk onderzoek volledig buiten schot. De zaak is altijd onopgehelderd gebleven.

In Tilburg is vanaf 1993 een duidelijk hoogbouwbeleid ontwikkeld. Daaruit zijn twee hoge gebouwen voortgekomen die naar Nederlandse begrippen als wolkenkrabbers kunnen worden beschouwd, te weten het Interpolis-hoofdkantoor en de Westpoint-woontoren. Het laatste gebouw is 143,1 meter hoog en was daarmee korte tijd de hoogste woontoren van Nederland, een titel die inmiddels is overgenomen door het Rotterdamse Montevideo. Inmiddels is in Tilburg een tweede woontoren in aanbouw die 101 meter hoog zal worden en de naam \'De Stadsheer\' heeft gekregen. Deze woontoren maakt onderdeel uit van het project \'Het Haestrechtkwartier\'. Een gebied gelegen in de stationszone, direct ten westen van het centraal station, bestaande uit vier kantoren, een parkeergarage en een woontoren.

En waar wonen we?
[[afbeelding]]
Daar dus ongeveer...

Van de plaatjes heb ik links gemaakt voor de modemusers
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_46510133
Echt Tilburgs voedsel:
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 21 februari 2007 @ 00:02:56 #3
164920 Remco87
Tie-Wrap Hobbyist
pi_46512266
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:02 schreef existenz het volgende:
Echt Tilburgs voedsel:
[afbeelding]
Broodje jantje? Medetilburger meldt zich
pi_46512601
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:02 schreef existenz het volgende:
Echt Tilburgs voedsel:
[afbeelding]
Da's toch een jantje? Nog nooit 1 op eigenlijk...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46516548
reed net over de heuvel en piusplein

wat een tering zooi zeg! niet normaal! blij dat dat carnaval er weer op zit!
pi_46518618
Zoow... Nu kan het normale leven weer beginnen...
al rijden ze volgens mij op de spporlaan nog steeds in polonaise
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_46521399
Tzee Vau Phee
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:19:49 #8
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_46521991
ik ben ook wel blij dat t weer afgelopen is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_46523515
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:10 schreef vamperotica het volgende:
Zoow... Nu kan het normale leven weer beginnen...
al rijden ze volgens mij op de spporlaan nog steeds in polonaise
ik mocht er gisteren ook in staan

terugweg lekker doorrijden over de ringbanen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_46525120
Carnaval is voorbij
pi_46536307
TééH Vee Peej
pi_46536974
Ik zoek een carnavalsnummer.. in de skihut in tilburg was het het meest aangevraagde nummer... het word gezongen door een gast, en is vrij snel en catchy

In het refrein word er ook: Tududu dudududu tududududu gezongen

Het is een nederlands nummer trouwens...

Tis trouwens niet chelsea dagger...
pi_46537066
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:08 schreef Ace1 het volgende:
Ik zoek een carnavalsnummer.. in de skihut in tilburg was het het meest aangevraagde nummer... het word gezongen door een gast, en is vrij snel en catchy

In het refrein word er ook: Tududu dudududu tududududu gezongen

Het is een nederlands nummer trouwens...

Tis trouwens niet chelsea dagger...
dus er zijn echt mensen die dat nummer leuk vinden als ze níet zat zijn
pi_46537207
Ja hoe heet ie nou

Niet chelsea dagger dus, of die andere kut remix.
pi_46538227
geen flauw idee.
pi_46549284
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:02 schreef Ylias het volgende:
Pieter Vreedeplein (webcam):

http://www.tilburg.com/tilburg_camera/cam.asp?camera=2
wel cool dat je hem zo kan besturen!
pi_46567658
ik ben er weer!
en er was een camera en een hoop poeha bij cafe schwoel toen ik er langs kwam
de spanning en de sensatie!
hoe was de carnaval?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_46568191
Carnaval was super! 5 dagen helemaal los gegaan... laatste dag was super op de heuvel.. afgesloten in de skihut...

Oja, en een pilsje gehad van onze medefokker "hmmmz" maar daar kan ik me weinig van herinneren.
pi_46568255
ik ben nog in maastricht terrecht gekomen
stomme move want ik had geen vrij, moest weet ik hoe vroeg de trein hebben

iedereen zeker verkouden en zo nu?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_46568936
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:15 schreef liefie_ het volgende:
ik ben nog in maastricht terrecht gekomen
stomme move want ik had geen vrij, moest weet ik hoe vroeg de trein hebben

iedereen zeker verkouden en zo nu?
ja maar dat was ik al
pi_46569633
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Chillburg?
Ik vond het ook al een behoorlijk trieste bijnaam ja .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46569651
hey grrrr!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_46569680
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vond het ook al een behoorlijk trieste bijnaam ja .
ik vond m wel relaxt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')