abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 februari 2007 @ 01:17:40 #1
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_46416144
Woow, een post-icon precies goed voor dit expiriment! Maar goed, we gaan verder, ik laat me afleiden.. (en ik moet nog beginnen !)

"Het Grote Doorgeef-Expiriment"

Het idee
Een geplastificeerde brief bij de kennissen afgeven, met daarop een tekst waaruit blijkt dat ik het op prijs zou stellen of ze hem aan kennissen door zouden willen geven. Waarna ik hoop dat dié hem ook weer afgeven bij kennissen. En die hopelijk óók weer! Zodat uiteindelijk mijn brief hopelijk ergens heeeel ver weg beland.

Enkele Hersenspinseltjes om het Idee in Goede Banen te leiden.

- Ruimte voor plaatsnamen erbij, zodat elke plaatsnaam onderaan vermeld kan worden, + het aantal kilometers van de beginplaatsnaam.

- Mijn telefoonnummer, met de vraag of na elke 15 kilometer ik even gebeld kan worden zodat ik de status van mijn doorgeefbrief weet !

- De brief plastificeren, zo blijft het ding goed!

- Hopen op een goede afloop.

- Fok! op de hoogte houden!

En natuurlijk..

Hebben julie nog tips of ideeën om de boel in goede banen te leiden? Ik bedenk me nu bijvoorbeeld opeens dat het misschien handig is het hele adres te laten opschrijven, of er een soort doorgeef-map van te maken, zodat ik precies de route na kan gaan van de map als ik em weer in handen krijg!

Kortom, beste users, spuit uw ideeën! Wens me succes en dan formuleer ik zo snel mogelijk een brief of map, geef em aan kennissen die ik nog moet bedenken, of een leraar, of wat dan ook, en ben benieuwd waar het schip strand!
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
  zondag 18 februari 2007 @ 01:18:53 #2
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_46416172
Op deze manier komt de brief natuurlijk bij mensen terecht die ik niet ken, op een gegeven moment komt hij dan weer terecht bij mensen die ik wel ken misschien, of misschien wel bij een FOK!er .. Dat soort situaties zouden dan ook erg grappig zijn !
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
pi_46416839
Er is zoiets met boeken, dat hiervoor ook gebruikt kan worden. Zet er een internet adres op naar een pagina waar ze de plaatsnaam kunnen invullen e.d. Dan kan het door iedereen worden gevolgd.
pi_46417137
Ik zou een speciaal e-mailadres op de brief zetten ipv je telefoonnummer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 18 februari 2007 @ 13:31:14 #5
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_46423196
quote:
Op zondag 18 februari 2007 02:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou een speciaal e-mailadres op de brief zetten ipv je telefoonnummer.
Ja lijkt me idd slimmer, net als een internetsite om de adressen waar de brief geweest is in te vullen.
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
  maandag 19 februari 2007 @ 11:43:57 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_46452912
Op zich wel een leuk idee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 19 februari 2007 @ 12:09:47 #7
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_46453527
expEriment
zzz
pi_46585008
Hmmz er is ooit een experiment geweest, heeft geloof ik zelfs hier op de FP gestaan, dat je met gemiddeld 7 keer doorgeven, elke persoon in de wereld kunt bereiken. Ongeacht of de eerste 6 doorgevers die persoon kennen. Puur doordat gever 1 bv in NL zit, en de brief moet naar Oslo, hij kent iemand in duitsland die iemand in zwitserland kent die iemand....
pi_46585027
Is toch net als de FokStok, zoiets?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 09:12:18 #10
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_46585696
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 08:23 schreef santax het volgende:
Hmmz er is ooit een experiment geweest, heeft geloof ik zelfs hier op de FP gestaan, dat je met gemiddeld 7 keer doorgeven, elke persoon in de wereld kunt bereiken. Ongeacht of de eerste 6 doorgevers die persoon kennen. Puur doordat gever 1 bv in NL zit, en de brief moet naar Oslo, hij kent iemand in duitsland die iemand in zwitserland kent die iemand....
Duh, http://en.wikipedia.org/wiki/Small_world_phenomenon
en leuker :
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Degrees_of_Kevin_Bacon
zzz
pi_46591654
ik kreeg vroeger vaak van die post. Soms zelfs met deeg en een recept zodat iedereen brood kon bakken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:24:35 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_47065853
Wordt dit spel al niet gespeeld met Geo-cashing
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_48006547
en, nog uitgevoerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')