abonnement Unibet Coolblue
pi_46388789
Mijn aanklacht heeft geholpen

Aangifte inzake uitingen in interview met PVV kamerlid Wilders.

Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft in korte tijd een groot aantal meldingen ontvangen over uitingen gedaan door dhr.Wilders, te lezen op locatie http://www.geertwilders.nl/index.php...82&Item id=76. Na beoordeling zijn wij van mening dat de uiting "We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen." strafbaar is. De heer Wilders laat immers middels deze uiting zien dat hij de moslims als groep als inferieur beschouwt en deze minderheidsgroep uit Nederland verwijderd wil krijgen. De betreffende uiting is weliswaar gedaan in een interview met het dagblad De Pers, maar is op meerdere locaties op het internet beschikbaar, waaronder de eigen site van dhr. Wilders. Het MDI is derhalve voornemens op korte termijn van deze uiting aangifte te doen.

MDI, 16 februari 2007

http://www.meldpunt.nl/in(...)20kamerlid%20Wilders

Hopelijk zal de aangifte lukken. en dan zijn we dan af van racistische geblaat van Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:27:14 #2
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_46388816
Racisme geld alleen bij uiterlijk toch, niet voor innerlijk?
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_46388834
meki je bent echt dommer dan dom
jezus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46388863
Ik was/ben democratisch bezig
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:29:37 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46388885
Het is maar goed ook. Wilders kan ongebreideld domme uitspraken doen ten koste van alles en iedereen, zelfs zijn eigen achterban
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46388906
Meki
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:33:37 #7
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_46388975
Ik ga mijn eigen sekte/geloof oprichten, met ik als fuhrer En dan nemen we langzaam de macht over !!!!EINZ

En iedereen die daar wat van zegt klaag ik aan wegens racisme
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:35:18 #8
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_46389004
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:33 schreef MisterICE het volgende:
Ik ga mijn eigen sekte/geloof oprichten, met ik als fuhrer En dan nemen we langzaam de macht over !!!!EINZ

En iedereen die daar wat van zegt klaag ik aan wegens racisme
Ik wordt lid!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_46389014
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:35 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik wordt lid!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:38:24 #10
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_46389072
Tism wordt Gruppenfuhrer
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:40:46 #11
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_46389112
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:38 schreef MisterICE het volgende:
Tism wordt Gruppenfuhrer
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_46390709
ow het MDI wil haar subisiede weer veilig stellen die meteen naar hun uber linkse kliek gaat.

boeiuh... moslims zoals te zien is op TV zijn gewoon inferieur.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 03:49:59 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46390745
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 03:44 schreef Vampier het volgende:
moslims zoals te zien is op TV zijn gewoon inferieur.
Het mooie van dit soort uitspraken is dat je ze gewoon kunt doen zonder dat je een klein snorretje moet laten staan. Dat was bij de joden wel anders.
pi_46390878
Ik vraag me af wat dat subsidietrekkend uitschot zou doen als ze niet de hele dag op kosten van de belastingbetaler konden janken over racisme en discriminatie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46391091
Nu nog ff afwachten wanneer de MDI aangifte tegen moslims gaat doen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_46392086
Ja, Meki, als dit reden is voor aangifte zul je nog wat te horen krijgen over je mening mbt de Talmoed.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:19:17 #17
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46392234
Stelletje boomknuffelaars bij de MDI zien hun baantje in het geding komen zeker.... snel weer even de publiciteit in!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46392716
Terecht & goede zaak. Enige nadeel is dat Wilders nu wel weer erg gemakkelijk in zijn geliefde slachtofferrol kan kruipen.
pi_46393637
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:47 schreef knowall het volgende:
Terecht & goede zaak. Enige nadeel is dat Wilders nu wel weer erg gemakkelijk in zijn geliefde slachtofferrol kan kruipen.
Exact maar het wordt wel tijd dat er eens actie wordt ondernomen. HOe ver wil die man gaan in zijn ophitserij?

Nu weer met zijn uitspraken dat hij het betreurt dat er moslims in het kabinet zitten
pi_46393678
Terecht: het is discriminatie op basis van geloof. Erg duidelijk in dit geval. MDI staat sterk.

Wilders moet maar eens weten waar zijn grenzen liggen, en hopelijk eens erachter komen dat één bevolkingsgroep bashen niet werkt. Je moet alle criminaliteit keihard aanpakken en laten weten dat van welk ras je ook bent, je er niet zomaar mee weg komt... niet als Marokkaan, niet als Antiliaan, niet als Belg en niet als autochtoon... om maar even een politiek net-niet-incorrect rijtje te noemen
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_46393702
quote:
Meki
Palestine-4-ever
Maar je vind het daar toch niet zo leuk? Hou toch op man. Vrij land, vrijheid van mening, en het uiten hiervan.
pi_46393773
Trouwens, hoeveel aanklachten heeft het MDI inmiddels tegen (Groep) Wilders gedaan, en hoeveel zijn hiervan gegrond verklaard?
pi_46393790
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef Spiller het volgende:

[..]

Maar je vind het daar toch niet zo leuk? Hou toch op man. Vrij land, vrijheid van mening, en het uiten hiervan.
Vrijheid van meningsuiting heeft gelukkig grenzen: en die liggen bij grove belediging en discriminatie op basis van religie/uiterlijk/seksualiteit/nogwatdingen.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_46393822
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef Spiller het volgende:
Maar je vind het daar toch niet zo leuk? Hou toch op man. Vrij land, vrijheid van mening, en het uiten hiervan.
Vrijheid om niet op basis van sexe, huidskleur, voorkeur of geloof veroordeeld te worden. En dat telt gelukkig nogsteeds een stuk harder door dan die vrijheid van meningsuiting... Zeker voor publieke figuren....

Zoals al eerder gezegd is de vergelijking met neo-nazisme in dit geval wel heel erg sterk te trekken....
pi_46393838
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef Spiller het volgende:

[..]

Maar je vind het daar toch niet zo leuk? Hou toch op man. Vrij land, vrijheid van mening, en het uiten hiervan.
vrijheid van meningsuiting is er als artikel 1 van de grondwet niet in het geding komt, en door de uitspraken van wilders is grondwet 1 in het geding gekomen.

en voor de duidelijkheid artikel 1:

allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

en wilders zal zich waarschijnlijk beroepen op artikel 7 (de vrijheid van meningsuiting) waar al duidelijk in lid 1 staat dat:

niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpres gedachten of gevoelens te openbaren. behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

en het is wel duidelijk dat wilders zich hierbij niet aan de wet gehouden heeft.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')