abonnement Unibet Coolblue
pi_46200108
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's, v40's en v70's heeft gehad, mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!

zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
pi_46200257
wel veel gereden s80 d5 automaat ( taxi )

maar idd eeen heerrlijke wagen
  zondag 11 februari 2007 @ 13:33:30 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46200288
Woon je in Duitsland?
Of importeer je je Volvo?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46200355
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:38:33 #5
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_46200475
ik rij een 240...

karaktervolle auto
beer
  zondag 11 februari 2007 @ 13:40:04 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46200539
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:35 schreef bluebit het volgende:
ik ga hem importeren. met name de kilometerstanden zijn interessant in duitsland.
Hebben ze in Duitsland nog steeds die exportplaten of haal je 'm met een trailer? In Duitsland is de kilometeradminsitratie dacht ik wat minder "waterdicht" dan in NL!? Ik heb een paar jaar geleden een paar keer een auto gehaald in Duitsland, ging verder prima, ook een klein garantiegevalletje (dealer-garantie) liep verder prima.

on-topic:
Wij hadden een 264 thuis; slechtste auto die mijn pa ooit heeft gehad.
Wel ging iedereen aan de kant als je een beetje lomp een bocht nam.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46200584
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 februari 2007 @ 13:44:41 #8
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_46200710
In week 10 wordt mijn C30 geleverd (lease auto). Puur wat betreft naam heb ik hem gekozen. Mijn eerste keuze was de nieuwe Honda Civic. Hier moest ik enkel een meeneem-overeenkomst voor tekenen. Voor de C30 hoefde het niet.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_46201071
dit is wel een zeer goeie deal, de meeste auto's hebben minimaal 30k km meer gelopen voor mijn budget van ongeveer 15000.
Die duitse auto kost ongeveer hetzelfde als die nederlandse, na bpm en keuring. alleen heeft die duitse nog een paar 1000 km minder gelopen, en heeft een minder complete uitrusting (en houten inleg )

mmm, ik blijf toch voor die duitser gaan.
pi_46201230
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historie Zeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kocht een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sjonnjoop op 11-02-2007 14:20:23 ]
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 februari 2007 @ 13:56:22 #11
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_46201313
Net heen en weer naar de wintersport gereden in zo'n V40 1.9 diesel. Lekker autootje wel, ik (1m95) vind hem alleen aan de kleine kant. Zelfs met de stoel naar beneden en naar achteren zit ik bijna met mijn hoofd tegen het plafond en heb ik het gevoel dat ik voorover moet buigen om goed nar voren te kunnen kijken.
Maar qua vermogen en wegligging is het prima comfortabel rijden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_46201768
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
En die Duitser heeft een minder aantoonbare historie Zeg niet dat die NL auto perfect is, maar je weet zeker dat het echte KM's zijn en veel minder gedoe om em hier en op kenteken te krijgen
Weet niet precies hoe het in DL zit, maar een Engelse collega kost een 3 serie met stempels en boekjes en de hele mik mak om er later achter te komen dat dat allemaal fake was en die auto een ton meer had gelopen dan de boekjes e.d. aangaven.
klopt! het was ook een hele beslissing om te gaan importeren. Ik doe het echter via mijn normale dealer (waar mijn hele familie dus de volvo's koopt), en ik wil dat hij beslist welke volvo het wordt. Ik heb alleen aangegeven wat voor iets ik zoek.
Deze en die ik eerder noemde zijn het dus geworden.
Beiden komen van volvo dealers.

je moet maar eens zoeken op volvo's op mobile.de en autoscout.de vanaf 2001 tot en met 2002 met een prijs tot 12500 euro. Reken daarbij nog 3500 euro aan kosten om hem hierheen te halen. Je komt volvo's tegen die maar 40k km hebben gelopen.
pi_46202025
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.

Doe mij maar een 240, 740 of 940.
  zondag 11 februari 2007 @ 14:34:08 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_46203249
Heb je ermee gereden?

Die dingen zijn baggertraag
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_46203382
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:28 schreef bluebit het volgende:
komende week hoop ik deze volvo de mijne te mogen noemen. Een jongensdroom vervult zich....vanuit mijn ouderlijk huis heb ik de volvo liefde meegekregen omdat mijn vader meerdere 240's,340's, 740's, 940's, 960's,
Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
quote:
v40's en v70's heeft gehad

mijn zusje rijdt een v50 en haar man een xc90......die liefde voor volvo's komt dus ergens vandaan!

zijn er hier nog volvo rijders en wat voor volvo rij je? Waarom volvo?
Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.

Vaarwel Volvo ...

[ Bericht 2% gewijzigd door kooy-hie op 11-02-2007 19:44:04 ]
pi_46203420
Ja, zelfs nog met de 90 pk versie, dus 115 pk en 265Nm kan alleen maar beter zijn
pi_46203809
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:37 schreef kooy-hie het volgende:

[..]

Dat waren nog echte Volvo's. Met 750.000 km waren ze nog net ingereden. Bakstenen, gingen overal dwars doorheen.
[..]

Jammer genoeg waren dat geen echte Volvo's meer. Ze konden alleen nog maar vergelijkbare km-standen aan als andere merken. En ze kreukten bij het minste al in elkaar.

Vaarwel Volvo ...
vooral de 240...als kind mocht ik eens keer de auto op contact zetten zodat mijn vader de lichten van de zojuist aangesloten aanhanger kon controleren. ik draaide uiteraard te ver waarna de volvo rustig in z'n 1 door de gesloten garagedeur reed waarna mijn vader de handrem wist aan te trekken....Volvo had helemaal niets...garagedeur was volledig losgetrokken, schade aan muren...

naja, persoonlijk vind ik de xc90 toch wel een enorm gave auto. Hij werkt in luxemburg als piloot en kan de auto dus in luxemburg kopen en op kenteken zetten. Die auto kost daar geen feitelijk geen drol....
pi_46205842
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...

mooi dat de auto geen schade had
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_46210986
Dat zou zomaar de volvo hier voor de deur kunnen zijn. Tuft prima
pi_46212029
Ooit koop ik een 340 met variomatic
pi_46213942
Ik had een 850 T5
pi_46214198
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben wel benieuwd of je pa z'n auto nog steeds in de versnelling zet. er is een topic dacht ik met een poll over het wel- of niet in z'n vrij zetten ...

mooi dat de auto geen schade had
nope, heeft een automaat tegenwoordig

@baracuda :
een 850 T5 is wel een ultieme bak, vooral die knalgele modellen!
  zondag 11 februari 2007 @ 22:21:09 #23
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_46220889
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ooit koop ik een 340 met variomatic
Zo heb ik er eentje gehad, zalig die achterwielaandrijving en geen gewicht op de achteras ... vooral als het geregend had
  zondag 11 februari 2007 @ 22:54:55 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_46222230
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:09 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vind de nieuwe Volvo's niet meer het karakter en de uitstraling hebben van de oude vertrouwde bakstenen op wielen.

Doe mij maar een 240, 740 of 940.
Wat MaGNeT zegt. Die nieuwe Volvo's zijn lang zo stoer niet
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_46223509
Ik rij een volvo 460 2.0i uit eind 1995 met inmiddels 237k op de klok. Ben 19 en studeer, vind het een redelijk luxe auto voor mijn leeftijd (abs, elek ramen, leren bekleding, eigenlijk mist ik alleen airco, maar heb daarentegen weer wel een schuifdak). Heb em nu een paar maanden en in de garantie is een waterpomp, een stappenmotor en een luchtpotentiemeter vervangen. Verder eigenlijk geen noemenswaardige mankementen de afgelopen 3000km.

Het is echt een verademing om in te rijden tov mn vorige auto, een 205CTi. Vooral op de lange afstanden, en met 110pk op 1000 kilo heb je ook nog wel voldoende vermogen om lekker door te kunnen rijden. Dankzij het - over het algemeen beschouwde - saaie voorkomen van de 440/460 zijn ze bovendien relatief goedkoop in aankoop en heb je dus een relatief jonge en vaak complete auto voor >2500 euro.

Volvo zit bij ons ook wel in de familie (oa s80 2.4, 850 2.5-20V, 740, amazone en een v70 2.5t). Hoop na deze zelf ook een 850 2.5-20V of een T5 te kopen..

Piccie:


Hier achter het hek, het is echt een monster namelijk


[ Bericht 27% gewijzigd door SuN-CRuSHeR op 12-02-2007 12:44:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')