abonnement Unibet Coolblue
pi_46196722
Plan:
Deze zomer wil ik samen met 2 vriendinnen naar Namibie voor een week of 3 (maximaal). Aangezien we een max.budget hebben van 2000 euro p.p. en georganiseerde reizen (dus) te duur zijn, willen we uit gaan zoeken of zelf op pad gaan in Namibie tot de mogelijkheden behoort.

Vragen aan mensen die er op eigen houtje zijn geweest:

- openbaar vervoer...? ik heb het idee van niet/nauwelijks en dat we beter een auto kunnen huren...klopt dat idee?

- is het uberhaupt verstandig om met zijn drieen van het vrouwelijke geslacht zelf met een auto op pad te gaan? (qua veiligheid en infrastructuur mogelijk?) of zijn er ook bedrijfjes die bijv. tripjes organiseren vanuit namibie zelf? wat is beter te doen? Zijn de highlights van Namibie in 3 weken zelf te bereizen?

- hoeveel kost het huren van een auto voor ongeveer 3 weken in namibie?

- heeft iemand een richtlijn van de ticketprijzen?

- is max. 2000 euro p.p. reeel of is dat een lachertje?

- iemand nog tips?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_46196847
ik heb het zelf niet gedaan maar het lijkt me best gevaarljik vooral voor vrouwen
pi_46210935
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:34 schreef rmsjunderdog het volgende:
ik heb het zelf niet gedaan maar het lijkt me best gevaarljik vooral voor vrouwen
Waarop baseer je je dan?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 12 februari 2007 @ 15:27:21 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46239206
Namibië schijnt prachtig te zijn! Ook ik ben er zelf niet geweest. Over de kosten kan ik je dus weinig vertellen. Wel zijn tickets naar Windhoek over het algemeen niet heel goedkoop. Een oplossing zou kunnen zijn om Naar Cape Town te vliegen (vaak red je dat wel voor rond de 700 euro) en van daar naar boven te rijden. Vraag is wel of je genoeg tijd hebt om dat in drie weken te doen en dan ook nog terug te rijden....

Ik heb wel een auto gehuurd in Zuiid Afrika en dat was op zich niet heel erg duur. Reken er wel op dat je extra betaalt als je deze de grens mee over neemt en al helemaal als je hem daar wil achterlaten (stel dat je besluit niet terug te rijden naar ZA, maar terug te vliegen ivm de tijd.
Qua kosten voor de auto kun je een beeld krijgen als je op sites van Avis enzo kijkt. Lokaal zijn verhuurbedrijven vaak iets goedkoper en als je buiten het seizoen gaat en een beetje kan onderhandelen kun je soms aardig wat goedkoper uitkomen. Tegelijkertijd loop je ook het risico dat de (goedkope) auto die je wilt net weg is en dat je juist duurder uit bent. Beetje een gok dus.

Qua openbaar vervoer schijnt Namibië niet heel makkelijk te zijn. Belangrijk punt zijn natuurlijk de nationale parken waar je (voor zover ik weet) vaak beter af bent met eigen vervoer.
Ik ben geregeld alleen in Afrika en zou persoonlijk niet twijfelen om naar Namibië te gaan. Volgens mij is het met drie meiden geen enkel probleem...

Onedrstaand een website van vrienden van mij die de route via Kaapstad (zoals hierboven aangegeven) hebben gedaan (bijna een maand) een aantal jaar geleden: http://www.markenboukje.nl/content/section/5/38/ Hopelijk heb je daar wat aan!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46240847
Hoi,
Wij gaan met 5 personen de hele maand augustus naar Namibië. We wilden eerst ook via Kaapstad omdat dit goedkoper vliegen is, maar door de lange afstand die je dan met de auto aflegt vanaf Kaapstad tot de grens van Namibië hebben we ervoor gekozen om toch op Windhoek te vliegen.
Een voordeel van op Kaapstad vliegen is dat je dan tijdens je toch naar Namibië wel langs de Fish River Canyon komt (na de grens van Namibië). Als je op Windhoek vliegt, moet je wel een hele grote omweg maken om die te bezoeken. Heel dicht bij de Sossusvlei ligt het namelijk ook niet.
We besparen wel tijd door niet op Kaapstad te vliegen en daarom gaan we ook naar het noordelijke deel van Namibië waar niet zo veel toeristen komen. Ook de Victoria Falls red je wel met 4 weken.
In 3 weken wordt het wel wat krapper, Namibië is wel 20 x Nederland!
De vliegtickets hebben we net geboekt en die kwamen per enkele reis op +- 800 euro.
Aan deze site hebben wij veel gehad en via hen gaan we waarschijnlijk ook de auto (incl. tent en kampeerspullen) en gps (erg handig) huren:
http://home.wanadoo.nl/edgar123/

Veel plezier alvast als je gaat!
pi_46241145
Namibie is prachtig. Dingen die je moet zijn zijn Etosha, Sossusvlei en als het mogelijk is Fish River Canyon (die ik helaas gemist heb).
De wegen zijn over het algemeen niet denderend, dus de vraag is of een normale auto wel handig is. Ik heb het zelf geoorganiseerd gedaan met een zogenaamde overland truck en veel gekampeerd. Op die manier bespaar je redelijk wat geld. En dan kan je met 2000 euro best uitkomen als je het geoorganiseerd doet.
Bij Summum heb je bijvoorbeeld 15 dagen Namibie voor 1800 euro.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46247374
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

We hebben alle georganiseerde reizen naar Namibie al bekeken maar bijv. bij Summum kost de reis al 2149 euro op de datum dat wij kunnen.... Dat wordt ' m dus niet...

Wat zijn eventuele verdere bezienswaardigheden mochten we wel op Windhoek vliegen en naar Fish River Canyon willen rijden?

De optie Kaapstad hadden we al gezien maar hoe groot is dan de afstand naar bijv. Fish River Can. ?

4 WD is wel te doen?

Lucille met welke organisatie ben je dan meegeweest?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 12 februari 2007 @ 20:45:12 #8
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_46250215
Namibie is echt schitterend !! Met het openbaar vervoer is het volgens mij niet te doen; je zou dan ook heel veel missen. Fish River is machtig; Swakopsmund is ook leuk: sandboarden en quadbiken in de duinen. We hebben deze tour gedaan: http://www.africantrails.co.uk/trip_namibia/trip.php?trip=namibia
(ong. ¤700,- voor 24 dagen)
pi_46250310
Ik heb Summum genomen, maar dat was een langere reis door Zimbabwe, Botswana en Namibie. Die zie ik op dit moment niet in hun programma staan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46269124
Allereerst wil ik je afraden ongeorganiseerd naar Namibië te gaan.
Openbaar vervoer heb ik buiten de grote steden niet gezien.
Van de grote wegen in het land is geloof ik slechts 20% geasfalteerd
en wij kregen tijdens onze georganiseerde reis met een overland truck
zelfs een lekke band.
Onderweg kwamen we nog een stelletje tegen dat met de camper reisde en
na twee lekke banden maar op een andere camper wachtte omdat ze niet
in de middle of nowhere (waar zonder sateliettelefoon niet eens kunt bellen)
stil te komen staan.

Het land Namibië is prachtig! Ik heb nog nooit een land gezien met zoveel
contrasten.
Etosha is schitteren! De hoeveelheden wilde dieren dat hier rondloopt is
echt enorm. Als je op een van de campings in het park verblijft raad ik je
aan om 's avonds laat bij de waterholes te gaan kijken.
Het is dan meestal wel rustig (wat mensen betreft) en er is veel leven rond
de poelen. Ik heb het er in ieder geval (ondanks de kou) wel lang volgehouden
's nachts.

Swakopmund verkoopt zich als "Namibia's adrenalin oasis". Hier kan je quadbiken,
sandsurfen, skydiven etc. Wel allemaal tegen europesche tarieven.
Wij hebben hier parachute gesprongen. Erg gaaf, want je stijgt op vanaf een
klein vliegveldje buiten Swakopmund en ziet op 3km hoogte dat een groot gedeelte
van Swakopmund in de mist van de oceaan gehuld is.
Hier kan je ook lekker eten. Wederom een aanrader: spiesbok (Onyx), erg lekker!
Verder is er ook een marktje waar je leuke souvenirs kunt kopen voor een goede prijs.
Tenminste als je een beetje kunt afdingen

Verder moet je ook zeker de zonsopkomst vanaf Dune 45 gezien hebben. Dit is echt adembenemend.
Je moet er wat voor over hebben. Je moet er heel vroeg uit, het is enorm koud, je moet een stuk
klimmen en krijgt stoflongen. Maar dat is het allemaal waard.

Als je daar toch bent is de tour met gids Boesman erg interessant. Deze afrikaans sprekende
gids weet enorm veel over het gebied en brengt je bij de Dooievlij.

Ook de Fish River Canyon is erg imposant. Ik hoorde dat er zelfs trektochten van enkele dagen
doorheen werden gehouden. Dit heb ik niet gedaan maar desondanks is het ook daar erg mooi.

Goede keuze, Namibië is een geweldig land, alleen zou ik het wel georganiseerd doen.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort nog wat foto's kan plaatsen...

Hier overigens een topic over een rondreis door meerdere landen...

Rondreis Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

[ Bericht 2% gewijzigd door Werewolf op 13-02-2007 21:56:40 ]
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:54 #11
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_46275825
"Verder moet je ook zeker de zonsopkomst vanaf Dune 45 gezien hebben. Dit is echt adembenemend.
Je moet er wat voor over hebben. Je moet er heel vroeg uit, het is enorm koud, je moet een stuk
klimmen en krijgt stoflingen. Maar dat is het allemaal waard. "

een eind omhoog lopen nog, die duin. Maar idd een prachige zonsopgang
pi_46288972
Zoals beloofd...wat foto's...

Dune 45


Dooievlei


Fish River Canyon


Sesriem


Olifantje in Etosha NP
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:16:37 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46289019
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef Werewolf het volgende:
Allereerst wil ik je afraden ongeorganiseerd naar Namibië te gaan.
Dta lijkt me echt een beetje overdreven. Heb gisteren weer een meisje gesproken die daar samen met haar moeder naartoe was geweest (ongeorganiseerd). Zij vond het juist opvallend dat er "heel veel" (ok, vergeleken met andere delen van Zuidelijk Afrika ) toeristen in gehuurde auto's rondreden en vond het juist een uitstekende bestemming om met haar moeder te zien omdat het relatief veilig en "georganiseerd" is allemaal. Natuurlijk is het de Veluwe niet, maar wat ik van verschillende mensen hoor is het zeer goed te doen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46289545
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:16 schreef Hik het volgende:
-verhaal-
Ik spreek alleen uit mijn ervaring.
Een lekke band met een overland truck, campers die om de haverklap lekke banden hebben, grote afstanden (25x zo groot als Nederland), onverharde wegen en grote delen waar je GSM het niet doet.
Dan moet je zelf wel wat kunnen sleutelen, want als je pech hebt heb je echt pech...

Ik voelde me er zeker wel veilig. Sja, grote steden moet je altijd opletten, waar ook ter wereld.
pi_46539413
Verder niemand op eigen houtje naar Namibie geweest ?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:35:04 #16
167723 sanni
Acima de seu
pi_46551742
Mischien enigzins offtopic maar ik ben dus nooit in Namibie geweest maar
ik denk als je als argeloze toerist dit soort landen gaat bezoeken en dan
wel het binnenland intrekt om de 'locals 'een beetje beter te leren kennen
ipv de geeikte toeristenplaatjes te bezoeken, je beter een manchette kan
meenemen als zekerheidsgarantie. Hutu's zijn tot overal toe in staat.
pi_46555560
Hutu's in Namibië????
En een machette als veiligheidswapen???
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_46566112
Uhm...Namibie is wel wat anders dan Rwanda en Burundi dacht ik
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:26:28 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46800859
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:35 schreef sanni het volgende:
Mischien enigzins offtopic maar ik ben dus nooit in Namibie geweest maar
ik denk als je als argeloze toerist dit soort landen gaat bezoeken en dan
wel het binnenland intrekt om de 'locals 'een beetje beter te leren kennen
ipv de geeikte toeristenplaatjes te bezoeken, je beter een manchette kan
meenemen als zekerheidsgarantie. Hutu's zijn tot overal toe in staat.
Dit is Travel
Het "Paranoia-thuiszit-forum" is verderop.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:19:56 #20
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_46802476
tijdens onze rondreis kwamen we aardig wat mensen tegen die zelfstandig door Namibie reisden; een goede voorbereiding is het halve werk. Vooral met een 4*4 met zo een opvouwbare tent op het dak lijkt het me geweldig om daar rond te reizen.
pi_46813098
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:14 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Verder niemand op eigen houtje naar Namibie geweest ?
Ik ben georganiseerd naar (o.a.) Namibië geweest (Zuidelijk Afrika, 24 dagen hotelrondreis met Summum).
Ik vind Namibië heel westers en volgens mij is het prima op eigen houtje te doen!
De wegen zijn bijna allemaal gravelwegen, maar ik heb genoeg gewone auto's gezien die daar rondreden.
(Al zie je er überhaupt weinig auto's/mensen )

Bedenk wel dat Namibië vooral heel er leeg is en de afstanden van dorp naar dorp enorm zijn.. je moet dus zorgen voor flinke voorraden eten en (vooral) water. Namibië is een woestijn land en dus droog en heet...

Namibië is ontzagwekkend door haar schoonheid en ruimte. Zo groot, zo mooi en vooral zo onvoorstelbaar leeg. Er wonen veel meer dieren dan mensen. (al meer zeehonden dan mensen )
Op de meest droge en dorre plekken kom je nog dieren tegen. Zo gaaf!
Etosha is fantastisch, de Sossusvlei ook Ook niet overslaan: een walvissen/ dolfijnen boottochtje in Swakopmund/Walvisbaai!! En natuurlijk quadrijden in de zandduinen!

Fish River Canyon is gigantisch, al vond ik het moeilijk in te schatten omdat alles de zelfde kleur heeft.
(Wat dat betreft vond ik Grand Canyon, VS, indrukwekkender. Daar kon je de afstand beter schatten...)
Maar het is zeker de moeite waard!

Namibië is echt een aanrader! En ik denk dat je je er prima red als je er alleen heen gaat! Het is een veilig land.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46813153
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:35 schreef sanni het volgende:
Mischien enigzins offtopic maar ik ben dus nooit in Namibie geweest maar
ik denk als je als argeloze toerist dit soort landen gaat bezoeken en dan
wel het binnenland intrekt om de 'locals 'een beetje beter te leren kennen
ipv de geeikte toeristenplaatjes te bezoeken, je beter een manchette kan
meenemen als zekerheidsgarantie. Hutu's zijn tot overal toe in staat.
Van welke planeet kom jij?
Pak je atlas en zoek eerst eens uit waar die Hutu's van je wonen ... en kijk dan eens waar Namibië ligt!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_46857525
Namibie is mooi!
Kijk ook eens op de site van crazykudu, zij doen budget rondreizen, en met de huidige dollarkoers zijn die ook erg gunstig. Ik heb in 2002 bij hun een 10-daagse toer gedaan voor 450 euro incl alle entree's van parken, eten enz., op een nacht na (in Swakopmund, daar lieten ze je vrij om naar een restaurantje te gaan). Kleine groepen (max 10) en lokale gidsen.
Een van de deelnemers was toen trouwens ook de jongen achter www.treesleeper.org. Een organisatie die met San-mensen werkt aan community based toerisme.
pi_46860646
Dan is de prijs aardig gestegen maar goed we zijn ook 5 jaar verder...

[ Bericht 77% gewijzigd door myxomatosekonijn op 02-03-2007 21:56:14 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:43:06 #25
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_47013691
ik zou per quadbike gaan, komt goed van pas in Swakopmund

Geniaal mooi land; 1 van de mooiste in Afrika.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_47112306
Namibie is echt geweldig. En absoluut ongeorganiseerd te doen. Ik ben drie jaar geleden geweest, met z'n vijven, 3 dames en 2 heren. Gevlogen op J'burg, auto gehuurd (geen 4x4, had eigenlijk wel gemoeten), dwars door Botswana helemaal naar het noorden en via de Caprivi Strip naar Namibie. Aanraders wat mij betreft zijn: Spitzkoppe, Sosusvlei, Swakopmund, Fish River. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Etosha. In de Fish River Canyon kan je tochten lopen. Bij een lokale farm te regelen. Je krijgt een kaart en wordt afgezet op een 'makkelijk' punt om in de canyon te geraken. Er zijn geen faciliteiten, dus tenten, voedsel enz. draag je op je rug.

De auto hebben we gehuurd bij Avis, en betaalden 25 euro per dag incl verzekering, gewoon afdingen. Houd wel rekening met de afstanden. Je zit rustig 300 km in de auto tot je bij het volgende dorp aankomt. En daartussen in is dan niets. Vond ik werkelijk prachtig.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:44:49 #27
187369 MaaikeZuid
Wereldvakanties
pi_51955392
Myxomatosekonijn, hoever ben je inmiddels met je plannen? Als je nog extra info wilt kun je even op onze site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Wij zijn net de hele maand mei in Namibie geweest en hebben met een 4 x 4 op eigen gelegenheid een rondje door Namibie gemaakt. Op onze site staan een reisverslag, veel foto's en een grote lijst met tips.
Op onze site www.bjusterbaarlik.nl hebben we de meeste reizen van de laatste jaren gezet in de vorm van reisverslag, veel foto's en een lijst met tips.
pi_52421480
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:44 schreef MaaikeZuid het volgende:
Myxomatosekonijn, hoever ben je inmiddels met je plannen? Als je nog extra info wilt kun je even op onze site www.bjusterbaarlik.nl kijken. Wij zijn net de hele maand mei in Namibie geweest en hebben met een 4 x 4 op eigen gelegenheid een rondje door Namibie gemaakt. Op onze site staan een reisverslag, veel foto's en een grote lijst met tips.
Bedankt voor de site-tip. Namibie blijft voorlopig even op mijn/ons lijstje staan, we hebben uiteindelijk toch voor India gekozen (iets heel anders ja) vanwege verschillende redenen... En dat was ook prachtig, maar Namibie komt er dus nog wel van maar niet dit jaar...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:42:18 #29
187369 MaaikeZuid
Wereldvakanties
pi_52441293
India is inderdaad heel wat anders.
Wij gaan volgend jaar weer naar het westen van Zuid-Afrika en de zuidelijke helft van Namibie. Bovendien hebben we de smaak te pakken gekregen van Etosha en gaan daarom ook minimaal 4 dagen naar Kgalagadi Nat. Park. Namibie is een prachtig land met grote diversiteit aan adembenemende landschappen,wat nu (nog) niet verpest is door toeristen. Stel het dus niet al te lang uit.
Op onze site www.bjusterbaarlik.nl hebben we de meeste reizen van de laatste jaren gezet in de vorm van reisverslag, veel foto's en een lijst met tips.
pi_52553377
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 02:42 schreef MaaikeZuid het volgende:
Namibie is een prachtig land met grote diversiteit aan adembenemende landschappen,wat nu (nog) niet verpest is door toeristen. Stel het dus niet al te lang uit.
Dat weet ik...helaas geldt dat voor een aantal landen die nog op mijn 'verlanglijstje' staan.... keuzes, keuzes, keuzes
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_52556739
Een vraag aan de Afrika-kenners, volgend jaar gaan we op wereldreis en willen we ook twee maanden zuidelijke Afrika aan doen, waarvan iig 1 maand Madagascar en dan nog een maand Zuid-Afrika, Mozambique of Namibie, een combinatie lijkt ons wat veel gezien de beperkte tijd. We willen iig the big five zien, iemand een tip? En is Zuid-Afrika bijvoorbeeld veel duurder als Mozambique/Namibie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')