abonnement Unibet Coolblue
pi_46067260
Omdat er toch ook vaak nieuws is over andere landen, en het eigenlijk nergens echt bij past, lijkt me dit wel een goed idee voor een centraal topic. Post hier nieuws, meningen, foto's over alle andere nationale elftallen, behalve het Nederlands elftal .
pi_46067273
Bij Engeland zit de sfeer er goed in .
quote:
Herrie bij Engelse elftal
Door MARCEL VAN DER KRAAN

LONDEN - Na het vertrek van David Beckham en het afhaken van John Terry (lang geblesseerd) is Steven Gerrard van Liverpool gebombardeerd tot aanvoerder van het Engelse nationale team. De voetballer van het jaar en ploeggenoot van Dirk Kuyt moet proberen van de best betaalde spelers ter wereld weer een eenheid te maken.

Dat valt voor Gerrard én bondscoach Steve McClaren niet mee. Er is geen nationale ploeg in Europa of Zuid-Amerika waar de voetballers stuk voor stuk zoveel geld verdienen als bij Engeland. Iedere speler is (multi-)miljonair en heeft buiten zijn club om kostbare reclame-contracten. Vooral daardoor is de Engelse ploeg een verzameling van egos en bv’tjes geworden.

Tussen al die vedetten in plaatste bondscoach McClaren deze week opeens Joey Barton. Een ruwe bolster, opgegroeid in een sloppenwijk van Liverpool, die de spelers na een ‘waardeloos WK’ een stelletje ‘verwaande vedetten’ durfde te noemen.

,,Ik zal dat zooitje eens wakker schudden,’’ foeterde Barton. En hij schopte nóg harder tegen hun schenen door schande te spreken van het feit dat vele sterspelers na het mislukte avontuur in Duitsland voor een berg geld boeken en autobiografieën uitbrachten.

Barton: ,,Engeland presteerde totaal niet op het WK. De spelers voerden geen zak uit. Dus waarom moet je dan een boek uitbrengen? ‘We werden uitgeschakeld in de kwartfinale, Ik speelde shit. Hier is mijn boek’. Op die toer dus. Belachelijk van al die gasten.’’

De aanval kwam hard aan bij de kopstukken in de Engelse ploeg. Chelsea-vedette Frank Lampard verdiende een kwart miljoen euro met zijn boek en wenste deze week aanvankelijk geen woord te wisselen met zijn nieuwe collega-international.

Aanvoerder Gerrard was daarom de voorbije dagen vooral vredestichter. ,,Ik ken Joey heel goed. We komen samen uit dezelfde wijk in Liverpool. Zelf had ik een glimlach op mijn gezicht toen ik hoorde hoe hij over de meeste spelers dacht. Ik zal met Frank Lampard en Joey nog eens in een hoek van het hotel gaan zitten om de zaak werkbaar te maken.’’

Gerrard had op de eerste ochtend van het trainingskamp in het hotel van de Engelsen al een grap uitgehaald. Voor de deur van Bartons hotelkamer legde hij een stapel gesigneerde autobiografieën met een briefje erbij. ‘Je hebt in het trainingskamp veel tijd over, kan je lekker lezen.’

Smakelijk is dat Frank Lampard vanavond tegen Spanje uitgerekend samen met Joey Barton en Steven Gerrard op het middenveld moet spelen. In de praktijk hebben ze nog meer kritiek uit Barton’s hoek te pareren. Volgens de Manchester City-speler is Engeland op z’n best als er twee ballen in het spel komen. ,,Als ze het met één bal moeten doen, is het binnen vijf minuten oorlog. Niemand kan in het Engelse elftal met elkaar samenwerken.’’

Gerrard probeert ook op die wond een stevige pleister te plakken. ,,We hebben het laatste jaar niet geweldig gespeeld. Joey draagt zijn hart op de tong. Hij zegt wat hij denkt in interviews. Maar hij blijft wel een goeie gozer.’’

Wat het gros van de Engelse internationals niet zint, is dat de publieke opinie volledig aan de kant van vrijbuiter Barton staat. De supporters vinden het schitterend dat eindelijk iemand binnen het elftal durft te zeggen wat miljoenen Engelse fans al maanden stoort.

Hierdoor is de druk op het team nóg groter geworden. In de herfst van dit jaar speelt Engeland twee keer een kwalificatie-interland tegen het Rusland van Guus Hiddink. Dat worden cruciale ontmoetingen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2007 @ 10:42:45 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46067696
goed idee
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46067801
quote:
'Belgen zien nationale ploeg als vakantie'

7/2/2007 10:16

Het blijft onrustig rond de nationale ploeg van België. In de aanloop naar het vriendschappelijke duel met Tsjechië neemt Daniel Van Buyten zijn collega-internationals op de korrel, spreekt debutant Marouane Fellaini zijn twijfel uit over zijn keuze voor De Rode Duivels en toont Gaby Mudingayi zich ontevreden met zijn reserverol.

'Te veel spelers zien de nationale ploeg als vakantie', moppert Van Buyten in een interview met weekblad Humo. 'De sfeer binnen de groep is prima, maar de mentaliteit is het probleem. Sommigen nemen het te relaxed op. Ze zien hun kameraden terug en als je in het buitenland speelt ook je familie. Ik hoef ze niet te zien, ik kom om te werken.'

De instelling van zijn collega's gaat ten koste van de resultaten, meent de verdediger van Bayern München. 'Elke tegenstander is ervan overtuigd dat wij te kloppen zijn. Tijdens de wedstrijden mis ik de drang om te winnen. Voor mij zijn De Rode Duivels bittere ernst, meer nog bijna dan Bayern. Er staat zoveel op het spel, maar dat beseffen sommige spelers niet.'

Met zeven punten uit vijf wedstrijden is België de kwalificatiereeks voor het EK 2008 matig begonnen. In een poule met onder meer Finland, Polen, Portugal en Servië wordt het moeilijk voor de Belgen om zich te plaatsen voor de eindronde. De positie van bondscoach René Vandereycken staat daardoor ter discussie.

De keuzeheer staat er bovendien ook niet goed op bij Gaby Mudingayi. De 25-jarige middenvelder is basisspeler bij Lazio Roma, maar is bij de nationale ploeg reserve. 'In Italië krijg ik na een interland steevast de vraag waarom ik niet speelde. Ik antwoord dan dat ik de keuze van de trainer respecteer. Dan lachen ze me uit in mijn gezicht.'

De interland met de Tsjechen is voor Marouane Fellaini een graadmeter voor zijn voetbaltoekomst. De Marokkaan van Standard Luik is voor het eerst opgeroepen voor de Belgische nationale ploeg, maar weet nog niet voor welk land hij blijvend uit wil komen. 'Ik wil eerst zien hoe alles nu verloopt: de ambiance, de ploegmaats en de vooruitzichten. Want hoewel ik nooit heb getwijfeld om op deze uitnodiging in te gaan, blijft Marokko mijn land.'

Zelfs als Fellaini tegen Tsjechië in actie komt, mag hij nog van interlandcarrière wisselen doordat het een oefenduel betreft en omdat hij nog jonger is dan 21 jaar.
pi_46068087
Goed topic. Engeland mag inderdaad wel eens presteren met op papier al die goede spelers. Misschien is het Engelse voetbal fysiek zo zwaar dat de spelers na een seizoen opgebrand zijn, en daardoor slecht presteren op een WK. Bijna elke Engelse international speelt in Engeland, behalve Beckham en Hargreaves volgens mij. Beckham speelde toch wel een 'redelijk' WK, niet?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:17:46 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46072010
Mooi stukje over Barton
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_46099010
quote:
Duitse bond overweegt Adidas in te ruilen

8/2/2007 10:43

De Duitse voetbalbond (DFB) lijkt in zee te gaan met Nike, waarmee een einde zou komen aan een jarenlang partnership van de DFB en Adidas.

Vanzelfsprekend is geld de voornaamste drijfveer van de DFB om na een aantal decennia van kledingsponsor te veranderen. Het huidige contract met Adidas loopt door tot 2011 en levert de voetbalbond jaarlijks tien miljoen euro op.

Nike is bereid voor een periode van acht jaar vijfhonderd miljoen euro te fourneren. Theo Zwanziger, sinds september 2006 voorzitter van de DFB, is vandaag duidelijk in de Berliner Tagesspiegel: 'Het gaat hier om een grote zaak, niet alleen over traditie. Misschien vertrouwt Adidas te veel op de langdurige samenwerking, maar dat houdt wat de DFB betreft geen eenrichtingsverkeer in.'

Zwanziger deelt en passant een sneer uit aan Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van Bayern München. Rummenigge geldt al jaren als lobbyist van Adidas. Zonder de naam van de voormalige vedette te noemen, zegt de DFB-preses: 'Ik kijk nuchter en zakelijk naar tradities en vind eigenlijk dat anderen die namens Adidas spreken dat ook zouden moeten doen.'

Uit een in opdracht van de DFB uitgevoerde enquête blijkt overigens dat 72 procent van de Duitse bevolking een aflossing van Adidas door Nike toejuicht.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:04:39 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_46101005
quote:
Nike is bereid voor een periode van acht jaar vijfhonderd miljoen euro te fourneren.
Als ze dat niet zouden doen.. komt het Duitse voetbal alleen maar ten goede
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:08:37 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46101129
Moesten al die duitse internationals ook niet verplicht op adidsa schoenen voetballen tijdens interlands...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_46101203
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:08 schreef One_conundrum het volgende:
Moesten al die duitse internationals ook niet verplicht op adidsa schoenen voetballen tijdens interlands...
Dat is vorig jaar naar het WK afgeschaft. Maar dat was inderdaad eerst het geval ja.
pi_46103701
quote:
Jong China toont zich knokploeg in Engeland

8/2/2007 13:02

Het elftal van Jong China heeft zich tijdens een Engelse trip van zijn slechte kant laten zien. Nadat er maandag al werd gevochten tijdens een oefenduel met de reserves van Chelsea, moest een vriendschappelijk treffen met Queens Park Rangers zelfs worden gestaakt.

Bij een 2-1 stand sloeg de vlam in de pan op het trainingscomplex van Queens Park Rangers. Aanvaller Gao Lin deelde een klap uit, waarna meerdere spelers met elkaar op de vuist gingen. De Chinese verdediger Zheng Tao werd daarbij zo hard geraakt dat hij vijf minuten buiten bewustzijn was. Scheidsrechter Dermot Gallacher besloot het duel niet meer te hervatten.

Aanstichter Gao Lin bood na afloop zijn excuses aan. 'Ik werd geprovoceerd en vergat de drie regels na te leven om de scheidsrechter te gehoorzamen, respect te tonen voor de tegenstander en niet voor eigen rechter te spelen.'

Bondscoach Ratomir Dujkovic schaamde zich voor het optreden van zijn pupillen. 'Ik had niet verwacht dit soort dingen mee te maken', verklaarde de coach die tijdens het WK in Duitsland nog de selectie van Ghana onder zijn hoede had. 'We zijn naar Engeland gekomen om te trainen, niet om te vechten. Ik ben erg teleurgesteld.'

  donderdag 8 februari 2007 @ 16:51:45 #12
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_46110910
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is vorig jaar naar het WK afgeschaft. Maar dat was inderdaad eerst het geval ja.
Belachelijk was dat. Voor Ballack was dat volgens mij nog best een probleem, die had een contract bij Nike.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:59:30 #13
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46111211
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:51 schreef Messenga het volgende:

[..]

Belachelijk was dat. Voor Ballack was dat volgens mij nog best een probleem, die had een contract bij Nike.
Er waren meer, ik geloof dat er behoorlijk gedreigd is door de spelers voordat dat erdoor was...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_46112594
Barton
pi_46112981
Hier ook maar ff
quote:
Check this out – it’s from my mate whose wife is part of the England medical team for tomorrow’s match:

Excellent news in the war against the Lampard

Lampard is being a right tit about Barton being in the squad, won’t talk to him, pass to him, all that stuff, and just got up to move to another table at breakfast when Barton sat at the same one. Apparently as soon as he stood up and moved, Barton called after him “Don’t worry, I wasn’t going to nick your breakfast you fat prick” and Lampard threw a hissy fit and stormed out. Micah Richards and Aaron Lennon were in pieces.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:59:08 #16
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46115136
haha, Die Barton, wat een heerlijk onmogelijke kerel.

You fat prick
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_46115208
Barton
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 februari 2007 @ 05:18:27 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_46129505
Mart Booij heeft vandaag zijn droomcontract getekend bij de sleeping giant Mozambique. Het land van Eusebio zal nu eindelijk de wereld kunnen gaan veroveren. Mart was eerst coach van Burkino Faso onder-20.

Nooit van de goede man gehoord.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_46129581
Kutventje Barton tegen arrogant ventje Lampard.

Leuke grap van Gerrard overigens met die biografien .
pi_46134052
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:01 schreef mcyodogg het volgende:
Barton
Hihihi, nou vooruit voor jou ook nog een leuk berichtje voor Chelsea:
quote:
Israëliër Sahar (17) schrijft Chelsea-historie

8/2/2007 16:36

Ben Sahar heeft slechts minuutjes in de hoofdmacht van Chelsea gespeeld, maar hij heeft wel een plaats veroverd in de geschiedenisboeken van The Blues.

Spits Sahar kreeg woensdag van bondscoach Dror Kashtan de kans zich te meten met Oekraïne (1-1). Met zijn zeventien jaar is hij de jongste international ooit die voor Israël is uitgekomen.
Sahar, die afgelopen zomer overkwam van Hapoel Tel Aviv, brak meer records aangezien er in de historie van de Chelsea-gelederen nog nooit een speler zo vroeg in zijn carrière zijn interlanddebuut heeft kunnen maken.

‘In het begin had ik nog een beetje last van zenuwen, maar toen ik daar over heen was was het wel leuk om te spelen voor eigen publiek’, aldus Sahar, die na zeventig minuten naar de kant werd gehaald.

Sahar kreeg onverwacht de kans op zijn interlanddebuut, omdat de geboren Nigeriaan Toto Tamuz nog niet speelgerechtigd is voor Israël. Bovendien waren Roberto Colautti schorsing) en Yaniv Barda (blessure) evenmin beschikbaar.
pi_46134078
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:51 schreef Messenga het volgende:

[..]

Belachelijk was dat. Voor Ballack was dat volgens mij nog best een probleem, die had een contract bij Nike.
Ballack speelt zijn leven lang al op Adidas kicksen
Klose en Lehmann zijn de nike helden van Duitsland.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:00:25 #22
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_46134564
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ballack speelt zijn leven lang al op Adidas kicksen
Klose en Lehmann zijn de nike helden van Duitsland.
Oh oke, nja, et zijn allemaal Duitsers
pi_46148224
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij Engeland zit de sfeer er goed in .
[..]
pi_46148335
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:42 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Hihihi, nou vooruit voor jou ook nog een leuk berichtje voor Chelsea:
[..]
Nou, dankjewel

Ik heb hem nu 2 of 3 keer zien voetballen, en hij heeft potentie, maar om hem nou al te selecteren voor het nationale elftal...
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')