abonnement Unibet Coolblue
pi_46279097
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:38 schreef 2cv het volgende:
Ergo: je bent aan het gokken en dat lijkt me niet bepaald gezond. Is het niet zo dat als je stollingswaarde teveel afwijkt de trombosedienst je vaker wil prikken ?
Ja, had tijdens mijn vakantie ook 2 keer moeten prikken eigenlijk. En het gokken viel wel mee. Ook de prikster bij de trombosedienst zei toen al van neem dan en lichtelijk hogere dosering. Beter iets te dun dan te dik.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 22:46:40 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46279467
Ik ben het wel een beetje met je eens, maar als je op vakantie gaat eet je vaak anders wat ook weer invloed heeft op de stollingswaarde van je bloed (gister net geleerd ).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46279566
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:46 schreef 2cv het volgende:
Ik ben het wel een beetje met je eens, maar als je op vakantie gaat eet je vaak anders wat ook weer invloed heeft op de stollingswaarde van je bloed (gister net geleerd ).
Alles heeft wel invloed. Als je afvalt door de hitte of het vele beweging heeft dat invloed, warm weer kan invloed hebben en zo nog veel meer.
Het is echt niet zo dat ik was gegaan als het super gevaarlijk voor me was geweest. Dit was een aanvaardbaar risico.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 23:03:42 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46280312
Ik heb geleerd dat een veranderd voedingspatroon de oorzaak is van andere bloedwaardes, niet de temperatuur op zich, al moest ik bij vakantieplannen wel melden waar ik heen ging. Beweging heeft (zoals ik begrepen heb) zowieso invloed. Dus je kan volgens mij wel aardig stellen dat nagenoeg alles invloed heeft op je stollingswaarde.

Maar als jij het risico aanvaardbaar vindt: prima. Ik heb ook wel gestunt met medicijnen hoor. Van de en op de andere dag m'n dosis betablokkers (sotalol) verdrievoudigen bijvoorbeeld
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46280535
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:03 schreef 2cv het volgende:
Ik heb geleerd dat een veranderd voedingspatroon de oorzaak is van andere bloedwaardes, niet de temperatuur op zich, al moest ik bij vakantieplannen wel melden waar ik heen ging. Beweging heeft (zoals ik begrepen heb) zowieso invloed. Dus je kan volgens mij wel aardig stellen dat nagenoeg alles invloed heeft op je stollingswaarde.

Maar als jij het risico aanvaardbaar vindt: prima. Ik heb ook wel gestunt met medicijnen hoor. Van de en op de andere dag m'n dosis betablokkers (sotalol) verdrievoudigen bijvoorbeeld
Melden waar je heen gaat moet standaard he. Krijg je zo'n mooie brief mee met daarin wat gegevens voor in noodgevallen Bijna alles heeft ook invloed, daarom is het ook zo moeilijk om iemand goed in te stellen.

Waarom zou je op 1 dag je dosis ineens verdrievoudigen?
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 23:32:02 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46281690
Omdat ik de dosis eerder 'illegaal' verlaagd had naar 1/3 van de oorspronkelijke dosis. Vervolgens meende ik het weer nodig te hebben dus omhoog maar met de dosering.

En ik weet dat melden standaard is Maar ik vroeg ook altijd of ze om de vakantie heen konden plannen, maar dat lukte niet altijd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46282129
Hmmm, je bracht dus je dosis weer terug op het aanbevolen niveau

Nee, ze kijken echt naar je waardes en richten daar hun prikschema op. Vakanties boeit ze niet in dat geval.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 23:43:10 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46282274
Volgens mij proberen ze er wel omheen te plannen hoor, die indruk krijg ik in ieder geval wel heel sterk ! Zeker als ik in het buitenland zit. Maarja, als het echt compleet mis is, dan kunnen ze weinig anders.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46282469
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:43 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij proberen ze er wel omheen te plannen hoor, die indruk krijg ik in ieder geval wel heel sterk ! Zeker als ik in het buitenland zit. Maarja, als het echt compleet mis is, dan kunnen ze weinig anders.
Dat hangt er wel vanaf hoe lang je in het buitenland zit he. Als ik kort ga prik ik altijd een dag of 3 van te voren, dan valt de volgende keer er zo goed als altijd na
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 23:52:02 #35
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46282760
Das waar ! Maar ik ben nog nooit langer dan 2,5 week op vakantie geweest. Toch moest ik net tijdens de vakantie prikken. Was in Nederland, maar het was wel zwaar irritant, onder andere omdat die 'slimmerikken' de uitslag niet naar m'n vakantie adres stuurden maar naar m'n huisadres. Dat wist ik niet zeker, maar vermoedde het, dus heb gevraagd an de buren om even tussen onze post te kijken en de juiste brief open te maken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46282832
Wat dat betreft zijn ze goed flexibel ja Iets anders dan standaard zit er niet in.
Had je niet net voor je vakantie kunnen prikken? Of waren je waarden echt niet goed?
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 23:58:12 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46282993
Ik heb net voor m'n vakantie geprikt maar m'n waardes waren helemaal 'van de regel' helaas.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46283056
Dat is dan altijd minder ja. Is ook vaak vlak voor een vakantie zoiets
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 00:03:36 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_46283161
Stress of zenuwen misschien Anderzijds is het nog maar 1 of 2 keer gebeurd terwijl ik toch echt vaker op vakantie ben geweest.

Ergo: het blijft toch een beetje pappen en nat houden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_46283199
Het blijft iig iedere keer weer een verrassing hoe de waarden nu weer zijn
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 11 mei 2008 @ 12:46:11 #41
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_58607925
Kickje (Google )

Goede OP 2cv!

Twee jaar geleden kreeg ik plots, zonder directe aanwijzing, een dubbele longembolie (en fuck, dat doet pijn zeg). Paar daagjes ziekenhuis, een half jaar bloedverdunners nemen en daarmee was de kous af dacht ik.

Niet dus. Een paar weken geleden heb ik een trombose over mijn hele rechterbeen gekregen (ook vrij pijnlijk) en ben een week op Intensieve Zorgen moeten blijven met complete bedrust. Dit om te vermijden dat er klonters zouden losschieten. Wat dan toch is gebeurd, opnieuw naar mijn longen en hart, maar zonder veel erg. Ondertussen weten ze wel wat er mis is, ik heb blijkbaar een genetische afwijking waardoor Proteïne S niet goed meer wordt aangemaakt.

Nu mag ik dus ook nooit meer stoppen met de verdunners (vorige keer nam ik Marcoumar, deze keer Sintrom). En ik was zo blij toen ik er vorige keer mocht mee stoppen. Nou ja, pech.

Van CoaguCheck had ik nog nooit gehoord, maar dit ga ik binnenkort toch ook bestellen. Maar eerst moeten mijn waarden wat stabieler worden en moet ik nog even Fraxodi-spuiten zetten ( ). Dus ook nog een tijdje een paar keer per week naar de dokter voor bloedafname. Daarna zou ik toch ook willen gebruik maken van dit handig toestelletje.

PS: Moeten jullie ook steunkousen dragen? ( )
Jusqu'ici tout va bien
pi_66186920
Hoi,

Ook ik slik bloedverdunners omdat ik een dubbele longembolie heb gehad ( dus stolsels in beide longen) en toen tijdens de behandeling een nieuwe longembolie eroverheen. Ik vrees dat het dus levenslang word voor me :-(
Sinds 2 weken mag ik ook zelf thuis prikken en het bevalt me prima. Alleen na de foto's hier te hebben gezien van jouw atributen blijkt dat ik toch een ander setje heb . Mijn stripjes zijn ook heel anders, gek he ?

Ik vind het wel een geweldige uitvinding dat thuis prikken want ik moest 1 keer per week naar het prikcentrum en werd daar echt niet vrolijk van. En dan had ik al de mazzel dat we naar 1 keer per week waren gegaan want eerst was het 2 keer per week.

Bij mij krijgen ze ook de INR absoluut niet goed ik zit 9 van de 10 keer te laag....hebben jullie daar nu ook zo'n problemen mee gehad ?
pi_66187950
Ik prik nog steeds niet thuis. Moet nu 1 keer per 6 weken prikken. Dat is handiger om te laten doen dan
stupidity has become as common as common sense was before
pi_66188078
Ja dan heb je groot gelijk maar elke week erheen en dat met een gezin en mijn werk is haast niet te doen. Dus vind het een uitkomst om het thuis te kunnen doen en is zo gepiept :-)
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2009 @ 16:23:31 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66203039
@ Quannum: sorry dat ik zo laat reageer. Toen je postte was ik even gebanned en daarna heb ik er niet meer aan gedacht.

Ik moet ook steunkousen dragen, maar dit heeft meer te maken met de pompkracht van mijn hart en de bloeddruk in mijn benen. In mijn benen zijn al mijn terugslagklepjes in de vaten e.d. aan pulp gedrukt. Daarom worden afvalstoffen in mijn benen niet meer goed afgevoerd en kan ik daardoor spontaan wonden krijgen. Zowieso is de huid op mijn benen heel vlekkerig (=inwendig vuil).

@ DoortjeDartel: in het begin moest ik ook 2 keer per week prikken. Lekker vervelend wan dan moest er geprikt worden op en plaats die nog niet genezen was. Tegenwoordig gaat het beter, echter, mijn bloed is meestal meer aan de dikke kant dan aan de dunne kant. Daarom ben ik bezig om mijn bloed constant iets meer aan de dunne kant te krijgen, maar dat is moeilijk. Overigens, in mijn specefieke geval is het beter dat mijn bloed eerder wat te dun dan wat te dik is. Overigens, als je niet stabiel te krijgen bent (hoe lang ben je eigenlijk al aan de bloedverdunners?) is het misschien een idee om eens aan je arts te vragen of een ander medicijn (Marcoumar) een oplossing is. Dat werkt langer waardoor je INR stabieler is. Ik heb wel eens gehoord dat mensen die in ploegendienst werken vaak Marcoumar krijgen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66204858
Hey nog meer mensen die lek geprikt worden

Half december ruiterembolie (was kantje boord bij mij) gehad dus ook aan de bloedverdunners (geen idee welke aangezien ik mee doe aan een onderzoek en dus niet weet of mijn pillen of prikken een placebo is)

Ik word thuis geprikt (ook weer vanwege het onderzoek) en INR waarde veranderd hier ook per tijd.. In de afgelopen 9 weken is hij ik denk 75% van de tijd te laag geweest dus mijn medicijnen worden elke keer verhoogd
pi_66204986
Ik slik ook Marcoumar. En ben echt perfect stabiel. Zit al een maand of zes tussen 2.9 en 3.1
Veel beter iig als met de medicijnen die ik hiervoor had.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_66217234
Hoewel die kleine kastjes natuurlijk heel handig en fijn zijn, wil ik toch even wat nadelen belichten: als je je laat prikken, wordt jouw bloed getest in een laboratorium met honderden anderen. Omdat er zoveel buisjes getest worden, is het ook economisch om het apparaat grondig te ijken. Er is een verschil tussen een apparaat dat de hele dag niets anders doet dan stollingsparameters bepalen in een lab en een apparaat dat 6 weken in de kast ligt tot het voor jou weer 1 INR waarde mag bepalen.

{Disclaimer: ja ik werk in een laboratorium.}
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_66217620
Euhm de personen die mijn bloed prikken (vingerprik) en dus controleren doen dit gelijk..
Stel bloedprikvrouw komt om half 10 langs dan staat zij om kwart voor tien weer buiten en dan weet ik mijn INR waarde al..
Ook controleren zij niet 1 persoon per 6 weken maar gebeurd dit elke dag bij meerdere personen..
Wat dus wil zeggen, elke keer een andere naald, opzetstukje etc..
Is dat niet totaal niet vergelijkbaar met het bloed van 100 andere mensen wat gecontroleerd moet worden op iets heel anders dan een INR waarde welke vrijwel gelijk bekend is.
pi_66218596
Ja ik ben ook weken gewoon thuis geprikt en wist dan direkt mijn INR dit vooral omdat ze me niet meer in mijn arm konden prikken en ook mijn vinger werktte niet meer mee voor een buisje vol.
Ik zit nu al ruim een half jaar aan de bloedverdunners ( Simtron) en nog steeds lukt het ze dus niet. Heel naar mijn bloed is bijna altijd te dik heb dan INR tussen de 1.3 en de 1.7. Elke keer weer word de dosis verhoogd ik slik ondertussen elke dag 5 tabletten. Hoeveel slikken jullie dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')