abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:49:27 #1
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46033690
Aan een ieder die de bovenstaande opleiding volgt.

Wat heeft jullie er toe gezet om deze opleiding te gaan volgen? Wat voor verwachtingen hadden jullie bij het maken van de keuze voor deze opleiding? In hoeverre voldoet de opleiding aan dit verwachtingspatroon?

Hoe zit het met de positieve punten, en natuurlijk, de negatieve punten.

Graag zie ik reacties tegemoet van mensen die deze opleiding volgen.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:07:18 #2
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_46034202
tvp...zit er ook over na te denken over de opleiding
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:16:51 #3
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_46034462
Grappig, willen jullie allemaal Grissom's worden .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:17:09 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_46034469
Oh wacht, allemaal, dat zijn maar 2 mensen .
(nu nog...).
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 11:21:44 #5
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46034607
Ik wil misschien technisch rechercheur worden, maar ik ben benieuwd naar de meningen van mensen die een dergelijk opleiding op dit moment volgen.

Bedoel, zij kunnen een andere mening geven dan men doet voorkomen in bijvoorbeeld een folder.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_46036059
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 11:21 schreef Bellerophon het volgende:
Ik wil misschien technisch rechercheur worden, maar ik ben benieuwd naar de meningen van mensen die een dergelijk opleiding op dit moment volgen.

Bedoel, zij kunnen een andere mening geven dan men doet voorkomen in bijvoorbeeld een folder.
Technisch rechercheur kan je ook via een regulier traject worden. Aanmelden bij de politie --> jaartje of 3 tot 5 dienen, aanmelden voor recherche --> aanmelden voor opleiding tot technisch rechercheur.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:41:30 #7
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46037012
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:07 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Technisch rechercheur kan je ook via een regulier traject worden. Aanmelden bij de politie --> jaartje of 3 tot 5 dienen, aanmelden voor recherche --> aanmelden voor opleiding tot technisch rechercheur.
Eensch, maar je merkt dat er momenteel veel vraag is naar mensen die deze opleiding hebben gevolgd. Dit omdat het toch een "ander slag" mensen zijn (HBO / WO).
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:45:12 #8
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_46037101
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:41 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

Eensch, maar je merkt dat er momenteel veel vraag is naar mensen die deze opleiding hebben gevolgd. Dit omdat het toch een "ander slag" mensen zijn (HBO / WO).
klopt ze willen HBO/WO mensen bij de politie hebben, vandaar die nieuwe opleiding...
en het scheelt mij tijd op deze manier.
Ik wilde namelijk al bij politie 4 jaar geleden maar toen was er een stop. Dus eerst andere studie gedaan. Om nou eerst laag int e stromen 3 a 5 jaar te lopen en dan naar recherche te gaan is zonde van de studie die ik nu bijna heb afgerond.
pi_46038310
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 12:45 schreef melluk het volgende:

[..]

klopt ze willen HBO/WO mensen bij de politie hebben, vandaar die nieuwe opleiding...
en het scheelt mij tijd op deze manier.
Ik wilde namelijk al bij politie 4 jaar geleden maar toen was er een stop. Dus eerst andere studie gedaan. Om nou eerst laag int e stromen 3 a 5 jaar te lopen en dan naar recherche te gaan is zonde van de studie die ik nu bijna heb afgerond.
Dat is waar

Overigens die master kan je toch met elke willekeurige beta bachelor doen? Lijkt mij ook wel interessant namelijk.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:49:49 #10
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46038784
@melluk en ThaMadEd;

De eerste twee jaar van de opleiding Master of Criminal Investigation, ben je ook gewoon agent, en loop je dus op straat.

En van wat ik ervan weet, is dat een vereiste voor deze opleiding een afgeronde HBO / WO Opleiding is.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_46040293
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 13:49 schreef Bellerophon het volgende:
@melluk en ThaMadEd;

De eerste twee jaar van de opleiding Master of Criminal Investigation, ben je ook gewoon agent, en loop je dus op straat.

En van wat ik ervan weet, is dat een vereiste voor deze opleiding een afgeronde HBO / WO Opleiding is.
Eh ja, ik ben ff in de war met die andere master Die Forensic master aan de UvA. Die bedoelde ik Maar goed dit lijkt me ook wel een interessante
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:14:32 #12
156541 Loonatic
Lief, knap en....slim!!!
pi_46045542
Niet elke Hbo of Wo- opleiding voldoet als vooropleiding.
Daarnaast loop je tijdens de opleiding echt niet 2 jaar op straat om bonnen te schrijven. In het 1e bachelorjaar krijg je allerhande politievakken, je wordt als 't ware 'blauw geverfd'. Tijdens het 2e jaar krijg je het recherchekundige deel en dan ga je ook stagelopen op recherche-afdelingen.
Ik ben vanuit me werk erg betrokken bij deze opleiding, dus kan wel zeggen dat ik er veel van weet.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:52:17 #13
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46050900
@Loonatic, dan wil ik graag van jou weten, wat zijn de geluiden intern over mensen die deze opleiding hebben gevolgd?

En hoe ervaren studenten deze opleiding? Voor- en Nadelen etc.

Ja ik weet dat het zo in die twee jaren is opgedeeld. En dat niet elke HBO opleiding voldoet, die van mij wel. Vandaar mijn interesse.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:43:32 #14
156541 Loonatic
Lief, knap en....slim!!!
pi_46055744
De eerste lichting van deze studenten is in augustus gestart. De studenten zelf zijn erg enthousiast hoewel deze eerste opleiding toch een pilot is. Er wordt van alle kanten nog aan gesleuteld want in het eerste jaar blijken bijvoorbeeld onderwerpen te zitten die te makkelijk en overbodig zijn en in het tweede jaar wordt op het moment te veel uitgegaan van een stuk ervarenheid van rechercheurs (deze opleiding wordt ook door reeds zittende rechercheurs gevolgd, tenminste dat 2e jaar dan). Dit hele zij-instroomtraject krijgt veel aandacht binnen de academie en de pers en er wordt dan ook veel geld en energie ingepompt om de opleiding perfect passend te krijgen.
Binnen sommige korpsen wordt wel met een beetje argwaan naar deze studenten gekeken want het zouden echt 'superrechercheurs' moeten worden en de zittende rechercheurs twijfelen toch aan hun gemis aan ervaring. Ik kan de opleiding oprecht echt aanbevelen, met deze opleiding kun je binnen politie-nederland en daarbuiten heel ver komen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:47:22 #15
156541 Loonatic
Lief, knap en....slim!!!
pi_46055936
Oja, je vroeg ook voor en nadelen, daar kan ik nog weinig over zeggen; ik ben laat maar zeggen persoonlijk betrokken bij dat 2e recherchekundige jaar. Maar wat ik hoor van collega's is dat de studenten heel enthousiast zijn en de klachten die er zijn komen vooral voort uit het feit dat studenten de noodzaak van sommige vakken niet inzien (maar daar wordt dus aan gesleuteld). Verder is het per korps heel verschillend hoe er met deze studenten wordt omgegaan, hoe de begeleiding is e.d.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:17:36 #16
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46057160
Stel ik heb een vooropleiding waarin ik vele onderzoeken heb verricht (HBO, wel te verstaan). In hoeverre is er dan een plek voor mij bij een eventuele nieuwe lichting van deze opleiding.

En natuurlijk ook niet onbelangrijk, hoe zit het met de schaal-verdeling de eerste paar jaren? (Ja ik ben mij er van bewust dat dit ook nog afhangt van het district naar keuze)
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:32:52 #17
156541 Loonatic
Lief, knap en....slim!!!
pi_46067422
veel onderzoekservaring is zeker een pre voor deze opleiding. En in hoeverre er plek is... of je in aanmerking komt voor een plek is niet alleen afhankelijk van je vooropleiding; je moet ook nog een sporttest, taaltest en psychologische test ondergaan, en vergis je daar niet in! Ook volgt er nog een 'passendheidsgesprek' met mensen uit het korps waar je eventueel gaat werken. Als je hier doorheen komt is er zeker plek voor je. Ik kan je aanraden om op 22 februari aanstaande naar de landelijke voorlichting over deze opleiding te gaan in de Jaarbeurs in Utrecht.
Wat betreft de looninschaling; dit is in principe, start in schaal 6 en doorstroming naar 8 na de opleiding met perspectief schaal 9.
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:01:55 #18
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46095195
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:32 schreef Loonatic het volgende:
veel onderzoekservaring is zeker een pre voor deze opleiding. En in hoeverre er plek is... of je in aanmerking komt voor een plek is niet alleen afhankelijk van je vooropleiding; je moet ook nog een sporttest, taaltest en psychologische test ondergaan, en vergis je daar niet in! Ook volgt er nog een 'passendheidsgesprek' met mensen uit het korps waar je eventueel gaat werken. Als je hier doorheen komt is er zeker plek voor je. Ik kan je aanraden om op 22 februari aanstaande naar de landelijke voorlichting over deze opleiding te gaan in de Jaarbeurs in Utrecht.
Wat betreft de looninschaling; dit is in principe, start in schaal 6 en doorstroming naar 8 na de opleiding met perspectief schaal 9.
Onderzoekservaring is geen probleem, die heb ik mijns inzien genoeg opgedaan. Hoe worden deze testen ervaren (ja, ik wist van het bestaan af van deze testen)? Een passendheidsgesprek, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Casuīstieken?

En schaal 6 is dan hoeveel? Maar stopt het dan bij schaal 9, of zijn er daarna ook nog mogelijkheden om hoger op te komen?
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:38:31 #19
156541 Loonatic
Lief, knap en....slim!!!
pi_46130235
Deze testen worden als behoorlijk zwaar ervaren. De sporttest is van dezelfde zwaarte als de test voor politiemedewerkers van andere niveuas. Ook de intelligentietest is niet de makkelijkste, je zou denken dat mensen met een hbo/wo opleiding intelligent genoeg zijn maar er vallen er toch nog veel af bij deze test. Hoewel de meeste afvallers toch bij de sporttest vandaan komen.
Een passendheidssgesprek is een soort sollicitatiegesprek met afgevaardigden van het korps. Je kunt natuurlijk wel aan alle eisen en testen voldoen maar het korps moet jou natuurlijk ook wíllen.
Dit zijn de schalen, bij een 36-urige werkweek, bruto, maximaal:
schaal 9: ¤3.273
schaal 8: ¤2.994
schaal 7: ¤ kan ik ff niet zo snel vinden
schaal 6:¤2.436

Uiteraard zijn er mogelijkheden om door te stromen naar bijv. schaal 10. Dit kan op verschillende manieren.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 08:45:30 #20
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46130309
Een brutale vraag misschien, maar wat mag ik verwachten van die testen?

En iedereen stroomt dan door naar schaal 8, na het voltooien van de opleiding? Of hangt dit ook nog af van het district?
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_46156602
Kun je ook iets vertellen over loopbaanperspectief? Wat kun je precies verwachten van de werkzaamheden, doorgroeimogelijkheden e.d.?
Ik heb de sport- en intelligentietest gehaald (hoezee), op naar selectiedag B, maar ik mis toch nog wel wat info over de mogelijkheden na de opleiding.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_46156754
Sporttest is trouwens 5x een parcours afleggen in een gymzaal, max 3.20min voor mannen, 4.00min voor vrouwen. Zwaarder dan je verwacht als je leest wat je allemaal moet doen.

Intelligentietest bestaat uit 3 onderdelen: letterreeksen, passende woorden (huis staat tot hut als rivier tot ...) en cijferreeksen. Het moeilijke eraan is dat de vraag moeilijker wordt als je een correct antwoord geeft, maar je geen feedback krijgt over je antwoord.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_46202817
tvp, ga ook naar de voorlichting op de 22ste
pi_46222041
tvp
  maandag 12 februari 2007 @ 08:08:03 #25
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_46229166
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Sporttest is trouwens 5x een parcours afleggen in een gymzaal, max 3.20min voor mannen, 4.00min voor vrouwen. Zwaarder dan je verwacht als je leest wat je allemaal moet doen.

Intelligentietest bestaat uit 3 onderdelen: letterreeksen, passende woorden (huis staat tot hut als rivier tot ...) en cijferreeksen. Het moeilijke eraan is dat de vraag moeilijker wordt als je een correct antwoord geeft, maar je geen feedback krijgt over je antwoord.
Maar als je elke week, ongeveer 4 keer per week gaat fitnessen (en daarbij ook per keer, drie kwartier cardio training). Moet een dergelijke sporttest dan nog een probleem vormen of valt dat mee?

En de psychologische test, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Vooralsnog is het laatste instap moment toch april?
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')