uIk ben op meeste Honda fora actief, en zit hier met een gedeelte account ook al een poos dus.. mja waarom hier niet ook een projekt topique
nou ehm hiervoor had ik ook eenHonda civic Ed7 1.6 16v SOHC, die verkocht vanwege het geld wat ik ervoor kon vangen en meteen baalde ik..
dus meteen weer een Honda civic 1.6 16v SOHC gekocht, dat was een olieboot.. muf muf. #-o dus andere motor erin gehangen, een A9 MET lambda :lol: ... handig.
hier wat foto's van de civic
[/img]http://img378.imageshack.us/img378/7516/zijkantachterkant8gt.jpg[/img]
_________________________________________________________________________________
preparing the swap Nou vandaag een heeeele productieve dag gehad 8)
ik stond op 11 uur op, en dacht.. zo ik ben niet voor niets zo vroeg uit bed gekomen.. we gaan weer wat doen, tenslotte ben ik na de overwinning op de rechteraandrijfas zeer tevreden over mijn voortgang 8)
Maargoed.. het eerste wat ik deed was naar de Brezan voor goodies.
ik haalde ; bougies, pakking voor het spruitstuk naar uitlaat, molybdeenvet ofzo voor mijn homokineet ( 1 krijgt een nieuwe hoes ), schoentjes voor de nieuwe kabelboom, verfafbijt voor kleppendeksel, net als de primer en verf waarvan ik toen eigelijk nog niet wist dat ik ze niet wilde gebruiken 8) en een gigantisch dikke massa kabel 8)
nou, ik kwam thuis al meteen erachter dat ik niet alles had dus weer terug, leuk zo'n kabel maar de schoenen ervoor moet ik ook hebben, wie de kabel heeft trekt de schoen aan*
ook gelijk isolatie tape bij (* was het 2e rolletje al ) voor het resterende stukje van mijn kabelboom in te rollen )
was ik thuis, kreeg ik zin in een ijsje en ik was vergeten nog meer massakabel te halen en een oliefilter
dus :
als allereerste zorgde ik voor de schoenen voor de dikke kabel, daarna de dunne.. dus solderen met een vlammetje :wink:
verafbijt op het kleppeksel gesmeerd, de mooie blanke alu kleur beviel puk dus ik monteerde hem zo weer, en de bougiekabels en doppen werden goed schoongemaakt en teruggestoken.
oliefilter erop gekwatst 8) , de oliefilterklem was ff weg.. dus ik prik er maar gewoon een schroevendraaier doorheen ( de oude natuurlijk 8) ) en dan gaat het allemaal ook perfect.
gelijk de kabel van die sensor in de rest van het wiring harnass getaped. Die hoef ik niet meer te zien.
vervolgens de v-snaar voor de dynamo gefixt, was ook een eitje, ook de massakabels aangesloten, oke misschien heb ik er wat mee overdreven maar beter te veel massa dan te weinig massa , en dit geld voor alles behalve dikke menschen
Loose weight u!
en hier dan de volgende stap, de rest van de kabelboom intapen, kutwerk, nou ja.. eigelijk heeeeel rustgevend, lekker zonnetje.. lekker plakken.. plakken plakken rollen, argh verkeerd.. terugrollen,plakken.. aargh ding in de frot, afknippen.. opnieuw.. plakken plakken.. zo ging het een uurtje door maar nu is de gehele kabelboom geisoleerd.
En hier.... T echte zware swap werk! wat nou K20 en die onzin! hoppa gewoon je ontstekingsdraadjes aanpassen.. dat is nou werken!
en uiteindelijk de sensor op de 2e nok voor de TDC/BDP aangesloten
maar uiteraard, arme ik :cry:
ik wist dat ik kon solderen als een aap met parkinson maar
dit deed mocht niet gebeuren :cry:
ik wilde opstaan om de camera te halen en leunde met mijn hand met al mijn gewicht op de soldeerbout, vloeken deed ik, aarrgh en stond vervolgens met mijn voet in een emmer water dus viel ook nog eens om enzo ....kut was dat
en hier het laatste, nog even een motorsteun lenen uit de auto..
tadaaaaa
D16a9 at ur service 8)
dit was het voor vandaag folks.
____________________________________________________________________________
engine project Ik naar Oss voor een motortakel, daar even verteld hoe de Heren van Boels in 'S-Hertogenbosch het deden en dat een olifant met 3 konten betere service kon bieden
maargoed.. ik had de takel..
met een gangetje van 80 naar huis gereden en meteen die takel erop gepleurd.
Uiteraard waren de weergoden me goed gezind want het begon te stormen en te onweren en te regenen als een gek..
maargoed dat mocht de pret niet drukken.
ik ging verder
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaaaaat zeeee ( ik ken de verdere text niet :cry:
Aargh, waar is mijn motor
daaaaaaaaaar
Hops omhoog ermee
Zwengel de zwengel 8)
En Plop!
8)
Nou ja, ik ben nu ont.. eh ont.. ontakeld 8)
And the reward goes tooo me 8)
heerlijk
. Motorsteunen zitten vast, daarover gesproken, ik moet 1 nieuwe motorsteun kopen ( die kleine voor de versnellingsbak vooraan) want die is best versleten, toch besloten hem nu even te monteren, dat kan later namelijk ook
)
Ook heb ik de lange aandrijfas "aangesloten" ik moet enkel die bevestiging nog bevestigen aan het blok.
de kleinere moet nog, de uitlaat omhelsde de nieuwe pakking zojuist 8) die moet ook alleen nog ff vast.
de schakelstangen voor de helft aangesloten ( jaja het werd donker, dan doe ik niets
)
Ecu zit erin
__________________________________________________________________________________
restoring the A9 Meteen goodies erbij gehaald
Wasserpompf
spanrol
en distributie riem in het huisje
Lekker thuis, koffie zetten dus.. en de koffie melk was op.. Hmmwoaa geen probleem. Halen we toch uit de versnellingsbak
Ja
want daar komt bij mij koffiemelk uit,
oll: hopen dat die wel oke is heah.. want die kleur is niet echt leuk.
Ook gelijk 2 litert oil gehaald ( 10w40 castrol ) en wat KVS ( koelvloeistof )
Maar goed ook want de koelvloeistof stroomde er sneller uit dan het erin ging.. ( ja die waterpomp is goed in orde )
1 kant van de waterpomp
en je draait hem om en dan dit!
jaja
wasserpomp gemonteerd
Veel gekloot gehad met de camgears
dat is nu helemaal gelukt 8)
Ik ben blij!
morgen even stuurhuisbusje ophalen bij de dealert, dat gaat weer een karwijtje worden ( vorige keer lukte het me niet, zat ook bij verkeerde kant van de auto heb ik het idee
oll: ) en mijn versnellingsbak olie vullen
dan testritje met een auto die naar een kant trekt met het stuur niet recht.. moet nog worden uitgelijnd
hab er zin in iig nu de motor draait!
Maar het interieur telt ook! Heeeeee
Yeah , sure that's animal skin ur sittin with ur be-hind on 8)
[/img]
-Modificaties
Onderstel-standaard voor en achter stabilisatie stang onder de auto
-Weitec sports schokbreker setje
-Coilovers
Engine -D16a9 MKII ( met lambda )
-WAI (k&n filter )
-Short shifter
-SRS katalysator vervanger
-Invidia uitlaat
-Jappendempert
mods uiterlijk -CRX front conversion
Ik heb een MKII crx voorbumper genomen
CRX MKI zijschermen
Black housing angel eyes
black housing corner lights
Honda SE skirts
Dichtgemaakte achterklep( bouten voor spoiler weg, logo en ruitenwisser)
Dichtgemaakte motorkap van een Civic ( geen bult ) dus logo weg.
in de achterbumper zijn de mistlampen weggehaald en deze heeft een Honda SE lip.
Azev E black velgen 16"
Toyo proxes T1r banden.
Interieur modificaties -standaard sport 1.6 interieurtje
-Vtec lederen stoelen
-Vtec lederen deurpanelen
-vtec electrische ramen
-Sportstuurtje poly racing
-Alu sport pedaaltjes
-Type R imi schakelpook
remmen -standaard schijfremmen voor & achter
-Lockheed remblokken voor en achter
nou, een ongelukje ik had dus een ongelukske gehad, heel klote. Maar schade viel goed mee. Dus ik wilde hem gelijk alles laten doen, zo begon de crx front conversion en alle spuitwerk. Maar ik moest wel zelf schuren
Maar op een gegeven moment!
Alles is klaar, schuren is klaaar 8)
Nou iedereen weet wel van dit ongeluk..
heel zuur, de zijkant redelijk in de deuk en zag eruit alsof joling en gordon erop de nacht hebben doorgebracht en de voorbumper plus zijscherm waren ook totaled... hmm oke zuur.
gekke bas kwam aan met het plan, een CRX mkII bumper erop :shock: ,
en ik in shock.. hoe hoe? nou.. zijschermen pakken van een crx en die bij de stootstrip doormidden zagen , zelfde met civic schermen.. aan elkaar lassen en voila..
nou die liggen hier te wachten op hun executie 8) , zie ze zweten..
nou, aangezien ik dacht.. dan alles maar... word die hele kant die in de deuk zit aangepakt, roest eruit nieuw scherm erin .. schuren spuiten etc.. word allemaal gedaan door mijn overbuurman..
ook de nieuwe voorruit.. 8)
nou.. auto uit elkaar gehaald.. en achterklep eraf..
ingepakt als kerstcadeautje 8) wat zit erin.. een nognietmooiehondaaa
maargoed, achterbumper moest eraan geloven..! die mistlampen eruit..
Puk belt een flexe maat op die polyesterkoning genoemd word en we polyen lekker die bumpert 8)
HOPS!
achterslotje, noooit van gehoord heur
en na een paar fanatieke uren vandaag, kreeg ik genoeg van die grijze massa en was wel ff tevreden.
ook de voorbumper was bijna klaar!
1 gat is dicht , enkel schuren.. de andere nog plamuren en schuren
achterklep logo en ruitenwisser verdwijn!!
en dat deden ze na wat las en plamuurwerk :-D
sideskirt onzin die nu eindelijk ook word aangepakt komt er ook bij kijken.
ik kan niet w88! totdat hij bij de spuiter staat!
hip hoi! pipeloi
Jaja, dankzij die lex heb ik nu deze prachtige koplampies die perfect op mijn autotje zullen staan....deze wilde graag oem elec verstelbare lampen, en ik wilde heeeel graag die doorzichtige glazen.. blackhousing projector lights..
maaarrrrrrrrrrrrrrrrr de beste sint had chrome housing angel eyes!
ACH! kein probleim...
8)
Originaaalee!
dat primeren we ( na schuren uiteraard )
Zwaarrrtt zal het zijn
Tadaaaaaaaaa!
Dus dat is de nieuwste aanwinst voor mijn civique, ook kreeg ik deze binnen van Key( vtecmoon )
die ga ik mooi in de deurlijsten beunen 8)
verder aan project, motorkap daar hoort heel wat gekreng en gebitch bij omdat ik vandaag nog wat werk had
. That's finished now!
alles is geskuurd, lekker skuren 8) , muziekje vrouwtje en een bumper .. ok, not the most romantic thing I can imagine maar het werkte 8)
goed..
Nou, goed.. dit maal de booskijkers, deze leken me toch wel leuk, en zou het oudere effect wat verdoezelen en hem wat leuker laten ogen, goed genoeg geluld, ik zal het beschrijven zoals ik altijd doe :-D .. uiteraard
Ik trommelde natuurlijk mijn broer op, ofwel de Piraat... Hij is namelijk in de maak van mijn auto Al 2 vingers( compressor gone wild ) , een flinke paar sneeën, en splinters in zijn oog , gisteren kwam daar een spoedbezoek bij naar het ziekenhuis vanwege een verbrand gezicht, steekvlam uit benzinetank waar een lasje in vloog. een flinke civic veteraan die nooit meer vrolijk wil meewerken aan een klus gezien zijn battle scars.. 8) goed.. na een tijdje wilde hij me helpen en begon octo aan mijn motorkap.
Schuren zal ie :-D
en na wat chagrijn later, had hij hem met wat laspuntjes erop zitten
zodra hij was vastgelast rondom, met spetterende las, heel vreemd..begon meneer aan het loodsmelten ofzo, geenidee.. was wel een slim idee :-) want plamuur kan breken bij het sluiten van de motorkap en werkt, lood is mooi te schuren en breekt niet .. jaja velen ideeën kwamen van hem 8)
hier word het zaakje in het vet gezet, iig substantie om met lood te kunnen werken, [IMG]
gladstrijken met mijn oude speelgoed 8)
blokje uit mijn oude blokkendoos :cry: ,alles voor het resultaat dan maar 8)
vijlen mofo
8)
en hops, na wat gezeik was het kreng klaar en we pasten haar nieuwe kledingstuk
oef wat een mooie jurk 8)
de spuiter vroeg of ik alles behalve de skirts kon monteren, zodat hij op de trailer kon. Mooi, dit werkte leuk voor mijn gevoel.. kon gelijk kijken hoe alles staat 8)
Op het plaatje hierboven zie je al de crx mkII bumper, black housing lichtunits en de booskijkers, maar ik heb nog wat in petto jaja 8)
Hoppaa
staat goed toch?
nog 1xtje de hoek 8)
zit veel werk in toch..
en het gecleande kontje, zachte billen zijn altijd beter..
geen gaten meer van de spoiler, geen logo, en geen ruitenwisser, het slotje is verdwenen en de mistlampen zijn er ook uit!
ik presenteer world's softest babybuttom 8)
uche uche, uitlaat uitlaaat en dempert!
Het begin bij de spuitert! Juist, spypics dan, helemaal geweldige plaatjes van een honda die van haar kanker wordt genezen.. roest, daarnaast pakt de spuiter alle deuken aan, behalve de deukjes in de deur, komen wel wat later.
ook word door hem wat aangepast aan de booskijkers, en gebruikt hij een voor mij nieuw materiaal.
zie hier de roest en de aanpak.
aargh, hmm valt eigelijk nog mee met wat ik gezien heb
Hops, metaal eraan!!
plak!
afslijpen!
zijkant nieuw plaat op gelast en geslepen! 8)
ook de achterklep werd nog afgemaakt, en bedenkt met dit nieuwe spul
ook de booskijkers waren niet af, het was te hoekig en zat vol met deukjes en de kap zelf ook, dus deze werden ook behandeld
ja er is genoeg plaatstaal weggehaald, schadehersteller die het werk doet is eg bedreven, daarnaast ook een vriend van de famillie, heb ook garantie Bij de spuitert deel zwei! funkyzeit mit Civic! Twan , mijn spuiter ( omg dat klinkt maf ) belde me op.. hij heeft foto's etc. Dus ik erlangs, sigaretje roken en fotos bespreken 8)
zo ziet de zijkant eruit
plamuren baby 8)
yeaaah put it ooooon
skuur de plamuuuur!
zijkantje
ook de bumpers zijn in de grondlak gezet.. even in de auto gelegd.
en er worden laatste handen aan de motorkap gelegd
hier moet nog flink geschuurd worden, alles heeft nu zijn mooie vormen en de booskijkers zijn imo perfect gelukt!
zeer blij
UPDEET Zijkant : Strak
commentaar : Op de foto is hij nog niet afgeschuurd, maar ik wilk enkel een plaatje geven en zeggen dat die kant strak is nu
tank kleppie hoort ook bij de familie
Heeeeeel de motorkap is aangepakt want hij zat vol met boze deuken
die we eruit hebben kunnen neuken
BOem
baoeeeem
KABOEEEM
commentaar : De lijnen van de booskijkers zijn NIET met plamuur gemaakt maar met ALu epoxy, vloeibaar metaal waar je als het moet een schroefdraad in zou kunnen tappen
. Niemand heeft zulke moooie booskijkertjes
, kostte me veel punanies om ze zo vorm te laten geven..
zijkant ook strak
tesamen met de andere kant
en de andere kant oook!
namelijk haar kontjebips!
commentaar : je ziet wat raars linksonderin op de foto hierboven, dat is verholpen met laatste plamuur beurt, ook moest het hier worden geschuurd maar is gedaan
Volgende fotosessie staat hij in zijn lakje
[ Bericht 10% gewijzigd door Pumatje op 02-02-2007 09:59:11 ]