abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:09:05 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45874455
uIk ben op meeste Honda fora actief, en zit hier met een gedeelte account ook al een poos dus.. mja waarom hier niet ook een projekt topique


nou ehm hiervoor had ik ook eenHonda civic Ed7 1.6 16v SOHC, die verkocht vanwege het geld wat ik ervoor kon vangen en meteen baalde ik..

dus meteen weer een Honda civic 1.6 16v SOHC gekocht, dat was een olieboot.. muf muf. #-o dus andere motor erin gehangen, een A9 MET lambda :lol: ... handig.


hier wat foto's van de civic




















[/img]http://img378.imageshack.us/img378/7516/zijkantachterkant8gt.jpg[/img]



_________________________________________________________________________________

preparing the swap

Nou vandaag een heeeele productieve dag gehad 8)

ik stond op 11 uur op, en dacht.. zo ik ben niet voor niets zo vroeg uit bed gekomen.. we gaan weer wat doen, tenslotte ben ik na de overwinning op de rechteraandrijfas zeer tevreden over mijn voortgang 8)

Maargoed.. het eerste wat ik deed was naar de Brezan voor goodies.


ik haalde ; bougies, pakking voor het spruitstuk naar uitlaat, molybdeenvet ofzo voor mijn homokineet ( 1 krijgt een nieuwe hoes ), schoentjes voor de nieuwe kabelboom, verfafbijt voor kleppendeksel, net als de primer en verf waarvan ik toen eigelijk nog niet wist dat ik ze niet wilde gebruiken 8) en een gigantisch dikke massa kabel 8)



nou, ik kwam thuis al meteen erachter dat ik niet alles had dus weer terug, leuk zo'n kabel maar de schoenen ervoor moet ik ook hebben, wie de kabel heeft trekt de schoen aan*




ook gelijk isolatie tape bij (* was het 2e rolletje al ) voor het resterende stukje van mijn kabelboom in te rollen )


was ik thuis, kreeg ik zin in een ijsje en ik was vergeten nog meer massakabel te halen en een oliefilter

dus :




als allereerste zorgde ik voor de schoenen voor de dikke kabel, daarna de dunne.. dus solderen met een vlammetje :wink:




verafbijt op het kleppeksel gesmeerd, de mooie blanke alu kleur beviel puk dus ik monteerde hem zo weer, en de bougiekabels en doppen werden goed schoongemaakt en teruggestoken.





oliefilter erop gekwatst 8) , de oliefilterklem was ff weg.. dus ik prik er maar gewoon een schroevendraaier doorheen ( de oude natuurlijk 8) ) en dan gaat het allemaal ook perfect.

gelijk de kabel van die sensor in de rest van het wiring harnass getaped. Die hoef ik niet meer te zien.




vervolgens de v-snaar voor de dynamo gefixt, was ook een eitje, ook de massakabels aangesloten, oke misschien heb ik er wat mee overdreven maar beter te veel massa dan te weinig massa , en dit geld voor alles behalve dikke menschen Loose weight u!




en hier dan de volgende stap, de rest van de kabelboom intapen, kutwerk, nou ja.. eigelijk heeeeel rustgevend, lekker zonnetje.. lekker plakken.. plakken plakken rollen, argh verkeerd.. terugrollen,plakken.. aargh ding in de frot, afknippen.. opnieuw.. plakken plakken.. zo ging het een uurtje door maar nu is de gehele kabelboom geisoleerd.





En hier.... T echte zware swap werk! wat nou K20 en die onzin! hoppa gewoon je ontstekingsdraadjes aanpassen.. dat is nou werken!








en uiteindelijk de sensor op de 2e nok voor de TDC/BDP aangesloten




maar uiteraard, arme ik :cry:

ik wist dat ik kon solderen als een aap met parkinson maar
dit deed mocht niet gebeuren :cry:

ik wilde opstaan om de camera te halen en leunde met mijn hand met al mijn gewicht op de soldeerbout, vloeken deed ik, aarrgh en stond vervolgens met mijn voet in een emmer water dus viel ook nog eens om enzo ....kut was dat




en hier het laatste, nog even een motorsteun lenen uit de auto..




tadaaaaa





D16a9 at ur service 8)


dit was het voor vandaag folks.

____________________________________________________________________________
engine project





Ik naar Oss voor een motortakel, daar even verteld hoe de Heren van Boels in 'S-Hertogenbosch het deden en dat een olifant met 3 konten betere service kon bieden
maargoed.. ik had de takel..


met een gangetje van 80 naar huis gereden en meteen die takel erop gepleurd.



Uiteraard waren de weergoden me goed gezind want het begon te stormen en te onweren en te regenen als een gek..


maargoed dat mocht de pret niet drukken.

ik ging verder




Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar gaaaaaaaaaaaaaaaaaat zeeee ( ik ken de verdere text niet :cry:


Aargh, waar is mijn motor



daaaaaaaaaar




Hops omhoog ermee




Zwengel de zwengel 8)




En Plop!

8)


Nou ja, ik ben nu ont.. eh ont.. ontakeld 8)


And the reward goes tooo me 8)



heerlijk


. Motorsteunen zitten vast, daarover gesproken, ik moet 1 nieuwe motorsteun kopen ( die kleine voor de versnellingsbak vooraan) want die is best versleten, toch besloten hem nu even te monteren, dat kan later namelijk ook )


Ook heb ik de lange aandrijfas "aangesloten" ik moet enkel die bevestiging nog bevestigen aan het blok.

de kleinere moet nog, de uitlaat omhelsde de nieuwe pakking zojuist 8) die moet ook alleen nog ff vast.

de schakelstangen voor de helft aangesloten ( jaja het werd donker, dan doe ik niets )








Ecu zit erin




__________________________________________________________________________________
restoring the A9


Meteen goodies erbij gehaald





Wasserpompf
spanrol
en distributie riem in het huisje




Lekker thuis, koffie zetten dus.. en de koffie melk was op.. Hmmwoaa geen probleem. Halen we toch uit de versnellingsbak



Ja
want daar komt bij mij koffiemelk uit, oll: hopen dat die wel oke is heah.. want die kleur is niet echt leuk.


Ook gelijk 2 litert oil gehaald ( 10w40 castrol ) en wat KVS ( koelvloeistof )


Maar goed ook want de koelvloeistof stroomde er sneller uit dan het erin ging.. ( ja die waterpomp is goed in orde )







1 kant van de waterpomp




en je draait hem om en dan dit!





jaja




wasserpomp gemonteerd


Veel gekloot gehad met de camgears








dat is nu helemaal gelukt 8)


Ik ben blij!


morgen even stuurhuisbusje ophalen bij de dealert, dat gaat weer een karwijtje worden ( vorige keer lukte het me niet, zat ook bij verkeerde kant van de auto heb ik het idee oll: ) en mijn versnellingsbak olie vullen


dan testritje met een auto die naar een kant trekt met het stuur niet recht.. moet nog worden uitgelijnd


hab er zin in iig nu de motor draait!


Maar het interieur telt ook! Heeeeee

Yeah , sure that's animal skin ur sittin with ur be-hind on 8)

[/img]











-Modificaties

Onderstel

-standaard voor en achter stabilisatie stang onder de auto
-Weitec sports schokbreker setje
-Coilovers


Engine

-D16a9 MKII ( met lambda )
-WAI (k&n filter )
-Short shifter
-SRS katalysator vervanger
-Invidia uitlaat
-Jappendempert


mods uiterlijk

-CRX front conversion

Ik heb een MKII crx voorbumper genomen
CRX MKI zijschermen
Black housing angel eyes
black housing corner lights
Honda SE skirts
Dichtgemaakte achterklep( bouten voor spoiler weg, logo en ruitenwisser)
Dichtgemaakte motorkap van een Civic ( geen bult ) dus logo weg.

in de achterbumper zijn de mistlampen weggehaald en deze heeft een Honda SE lip.
Azev E black velgen 16"

Toyo proxes T1r banden.


Interieur modificaties


-standaard sport 1.6 interieurtje
-Vtec lederen stoelen
-Vtec lederen deurpanelen
-vtec electrische ramen
-Sportstuurtje poly racing
-Alu sport pedaaltjes
-Type R imi schakelpook

remmen

-standaard schijfremmen voor & achter
-Lockheed remblokken voor en achter



nou, een ongelukje


ik had dus een ongelukske gehad, heel klote. Maar schade viel goed mee. Dus ik wilde hem gelijk alles laten doen, zo begon de crx front conversion en alle spuitwerk. Maar ik moest wel zelf schuren
Maar op een gegeven moment!


Alles is klaar, schuren is klaaar 8)


Nou iedereen weet wel van dit ongeluk..

heel zuur, de zijkant redelijk in de deuk en zag eruit alsof joling en gordon erop de nacht hebben doorgebracht en de voorbumper plus zijscherm waren ook totaled... hmm oke zuur.


gekke bas kwam aan met het plan, een CRX mkII bumper erop :shock: ,
en ik in shock.. hoe hoe? nou.. zijschermen pakken van een crx en die bij de stootstrip doormidden zagen , zelfde met civic schermen.. aan elkaar lassen en voila..


nou die liggen hier te wachten op hun executie 8) , zie ze zweten..




nou, aangezien ik dacht.. dan alles maar... word die hele kant die in de deuk zit aangepakt, roest eruit nieuw scherm erin .. schuren spuiten etc.. word allemaal gedaan door mijn overbuurman..


ook de nieuwe voorruit.. 8)

nou.. auto uit elkaar gehaald.. en achterklep eraf..



ingepakt als kerstcadeautje 8) wat zit erin.. een nognietmooiehondaaa


maargoed, achterbumper moest eraan geloven..! die mistlampen eruit..

Puk belt een flexe maat op die polyesterkoning genoemd word en we polyen lekker die bumpert 8)



HOPS!

achterslotje, noooit van gehoord heur




en na een paar fanatieke uren vandaag, kreeg ik genoeg van die grijze massa en was wel ff tevreden.

ook de voorbumper was bijna klaar!



1 gat is dicht , enkel schuren.. de andere nog plamuren en schuren


achterklep logo en ruitenwisser verdwijn!!
en dat deden ze na wat las en plamuurwerk :-D








sideskirt onzin die nu eindelijk ook word aangepakt komt er ook bij kijken.




ik kan niet w88! totdat hij bij de spuiter staat!

hip hoi! pipeloi


Jaja, dankzij die lex heb ik nu deze prachtige koplampies die perfect op mijn autotje zullen staan....deze wilde graag oem elec verstelbare lampen, en ik wilde heeeel graag die doorzichtige glazen.. blackhousing projector lights..


maaarrrrrrrrrrrrrrrrr de beste sint had chrome housing angel eyes!



ACH! kein probleim...


8)

Originaaalee!



dat primeren we ( na schuren uiteraard )




Zwaarrrtt zal het zijn




Tadaaaaaaaaa!



Dus dat is de nieuwste aanwinst voor mijn civique, ook kreeg ik deze binnen van Key( vtecmoon )



die ga ik mooi in de deurlijsten beunen 8)


verder aan project, motorkap


daar hoort heel wat gekreng en gebitch bij omdat ik vandaag nog wat werk had . That's finished now!


alles is geskuurd, lekker skuren 8) , muziekje vrouwtje en een bumper .. ok, not the most romantic thing I can imagine maar het werkte 8)


goed..


Nou, goed.. dit maal de booskijkers, deze leken me toch wel leuk, en zou het oudere effect wat verdoezelen en hem wat leuker laten ogen, goed genoeg geluld, ik zal het beschrijven zoals ik altijd doe :-D .. uiteraard


Ik trommelde natuurlijk mijn broer op, ofwel de Piraat... Hij is namelijk in de maak van mijn auto Al 2 vingers( compressor gone wild ) , een flinke paar sneeën, en splinters in zijn oog , gisteren kwam daar een spoedbezoek bij naar het ziekenhuis vanwege een verbrand gezicht, steekvlam uit benzinetank waar een lasje in vloog. een flinke civic veteraan die nooit meer vrolijk wil meewerken aan een klus gezien zijn battle scars.. 8) goed.. na een tijdje wilde hij me helpen en begon octo aan mijn motorkap.


Schuren zal ie :-D



en na wat chagrijn later, had hij hem met wat laspuntjes erop zitten


zodra hij was vastgelast rondom, met spetterende las, heel vreemd..begon meneer aan het loodsmelten ofzo, geenidee.. was wel een slim idee :-) want plamuur kan breken bij het sluiten van de motorkap en werkt, lood is mooi te schuren en breekt niet .. jaja velen ideeën kwamen van hem 8)


hier word het zaakje in het vet gezet, iig substantie om met lood te kunnen werken, [IMG]






gladstrijken met mijn oude speelgoed 8)
blokje uit mijn oude blokkendoos :cry: ,alles voor het resultaat dan maar 8)


vijlen mofo
8)


en hops, na wat gezeik was het kreng klaar en we pasten haar nieuwe kledingstuk




oef wat een mooie jurk 8)


de spuiter vroeg of ik alles behalve de skirts kon monteren, zodat hij op de trailer kon. Mooi, dit werkte leuk voor mijn gevoel.. kon gelijk kijken hoe alles staat 8)

Op het plaatje hierboven zie je al de crx mkII bumper, black housing lichtunits en de booskijkers, maar ik heb nog wat in petto jaja 8)


Hoppaa


staat goed toch?


nog 1xtje de hoek 8)



zit veel werk in toch..


en het gecleande kontje, zachte billen zijn altijd beter..



geen gaten meer van de spoiler, geen logo, en geen ruitenwisser, het slotje is verdwenen en de mistlampen zijn er ook uit!

ik presenteer world's softest babybuttom 8)


uche uche, uitlaat


uitlaaat en dempert!











Het begin bij de spuitert!

Juist, spypics dan, helemaal geweldige plaatjes van een honda die van haar kanker wordt genezen.. roest, daarnaast pakt de spuiter alle deuken aan, behalve de deukjes in de deur, komen wel wat later.

ook word door hem wat aangepast aan de booskijkers, en gebruikt hij een voor mij nieuw materiaal.

zie hier de roest en de aanpak.


aargh, hmm valt eigelijk nog mee met wat ik gezien heb












Hops, metaal eraan!!




plak!




afslijpen!








zijkant nieuw plaat op gelast en geslepen! 8)




ook de achterklep werd nog afgemaakt, en bedenkt met dit nieuwe spul







ook de booskijkers waren niet af, het was te hoekig en zat vol met deukjes en de kap zelf ook, dus deze werden ook behandeld










ja er is genoeg plaatstaal weggehaald, schadehersteller die het werk doet is eg bedreven, daarnaast ook een vriend van de famillie, heb ook garantie


Bij de spuitert deel zwei! funkyzeit mit Civic!


Twan , mijn spuiter ( omg dat klinkt maf ) belde me op.. hij heeft foto's etc. Dus ik erlangs, sigaretje roken en fotos bespreken 8)


zo ziet de zijkant eruit







plamuren baby 8)




yeaaah put it ooooon





skuur de plamuuuur!







zijkantje




ook de bumpers zijn in de grondlak gezet.. even in de auto gelegd.




en er worden laatste handen aan de motorkap gelegd




hier moet nog flink geschuurd worden, alles heeft nu zijn mooie vormen en de booskijkers zijn imo perfect gelukt!


zeer blij


UPDEET


Zijkant : Strak
commentaar : Op de foto is hij nog niet afgeschuurd, maar ik wilk enkel een plaatje geven en zeggen dat die kant strak is nu



tank kleppie hoort ook bij de familie



Heeeeeel de motorkap is aangepakt want hij zat vol met boze deuken
die we eruit hebben kunnen neuken



BOem




baoeeeem



KABOEEEM




commentaar : De lijnen van de booskijkers zijn NIET met plamuur gemaakt maar met ALu epoxy, vloeibaar metaal waar je als het moet een schroefdraad in zou kunnen tappen . Niemand heeft zulke moooie booskijkertjes , kostte me veel punanies om ze zo vorm te laten geven..


zijkant ook strak




tesamen met de andere kant



en de andere kant oook! namelijk haar kontjebips!





commentaar : je ziet wat raars linksonderin op de foto hierboven, dat is verholpen met laatste plamuur beurt, ook moest het hier worden geschuurd maar is gedaan


Volgende fotosessie staat hij in zijn lakje

[ Bericht 10% gewijzigd door Pumatje op 02-02-2007 09:59:11 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45874490
Omg een lasje in de tank?? Et zal vast leuk zijn, maar zou sjonge jonge wat een 1e klas blunder
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:13:38 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45874502
dat is gisteren gebeurd, beetje meer gevoel graag, ben er zelf nogal van streek van mkay.
Me broer zit nu als een mummie beneden, niet leuk.

gaat ook over me auto dit
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45874704
tvp
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
pi_45874778
goed bezig.

Alleen..

Waarom doe je pas de distributie en waterpomp als je het blok al in de auto gehesen hebt dat had je beter van te voren kunnen doen, kon je er beter bij
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_45874784
WTF ZOEEN LASJE IN DE TANK DAN BEN JE ECHT GEVAARLIJK BEZIG!!!
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:38:17 #7
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45874885
tank was leeg, al 3 en half jaar geen benzine in gezeten. op een manier heeft waarschijnlijk wasbenzinedamp zich erin verzameld, was een steekvlam.

@ Metro
maar inderdaad.. ik had dat van de distributieriem en waterpomp veel beter eerder kunnen doen, wist toen niet dat de waterpomp kapot was , volgens koper was die in orde. en als je die vervangt, DB gelijk ook he
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:39:43 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_45874900
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:12 schreef leroytje het volgende:
Omg een lasje in de tank?? Et zal vast leuk zijn, maar zou sjonge jonge wat een 1e klas blunder
Echt, een OP van weet ik hoe veel regels tekst en foto's, en jij kan alleen dit bedenken?

Verder echt een mooi project, dit ga ik zeker volgen. Jullie weten tenminste hoe je een auto mooier maakt ipv er grote half-passende spoilers enzo op te tapen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:42:54 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45874959
Dankje, vind dit ook veel mooier

ben ook echt geen fan van spoilers, after market bumpers etc.


De voorbumper komt van een Honda CRX ed9 MKII af.
de achterbumper is origineel, met dichtgemaakte mistlampen, de lip en de sideskirts komen van de H25r set van honda af ( zeer zeldzaam, en ooit geleverd door een honda dealer in duitsland als optie )

en het spoilertje is standaard voor de 1.6 en vtec modellen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45875001
huh?
Huh?
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:47:20 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45875022
?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45875103
?
pi_45875619
Cheile stoelen!
pi_45876284
?
pi_45876334
Gaaf project. Ding komt er wel mooi uit te zien, alleen jammer van de booskijkers.
Als oom agent boos kijkt moet je auto dat niet doen
pi_45877034
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:52 schreef krimpenrik het volgende:
?
Je weet wel, die dingen waar je op zit als je een auto bestuurd?
pi_45879244
Vet project hoor! Pumatje, kun je mij even een mailtje sturen? Gaat over die versterker.. Mail staat in m'n profiel
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
pi_45879393
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:23 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Je weet wel, die dingen waar je op zit als je een auto bestuurd?
Stoelen?
pi_45879518
?
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:35:02 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45880702
Muse, kun je asjeblieft ophouden met die onzin reacties, je vervuilt mijn topic
bedankt


En kiwi_kevin, ik zal je terugmailen asap

En Gisea : booskijkers zijn goed gedaan hoor , zijn ook zo gemaakt dat het lijkt alsof ze 0em zo gebouwd zijn.. bij de meeste kloppen de lijnen niet meer na het aanbrengen ervan, die vanaf de bumper loopt. Bij mij heb ik die lijn erin gehouden

.En stoeltjes zijn idd ook erg tov
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45887454
puma! zeer mooi project! jij weet hoe je een civic mooi moet maken

ga zo door!
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:19:25 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45902225
Dank je gozer!


Er is een update mensen! vanaf het woord UPDEET!

volgende fotosessie staat hij in de lak! ik blijf updaten door openingspost aan te passen~!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45904164
Geil topic vriend!
geil bakkie ook.... ksal et volgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:54:08 #24
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_45907996
vet project weer, maar wat ik niet snap; je hebt heel dat blok uit de auto hangen en dan ga je de waterpomp e.d. vervangen als het blok IN de auto hangt... Ik ben geen monteur ofzo, maar is dat niet een beetje omslachtig?

Verder zwaar respect hoor!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:21:19 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45908399
Zijkant : Strak
commentaar : Op de foto is hij nog niet afgeschuurd, maar ik wilk enkel een plaatje geven en zeggen dat die kant strak is nu



tank kleppie hoort ook bij de familie



Heeeeeel de motorkap is aangepakt want hij zat vol met boze deuken
die we eruit hebben kunnen neuken



BOem




baoeeeem



KABOEEEM




commentaar : De lijnen van de booskijkers zijn NIET met plamuur gemaakt maar met ALu epoxy, vloeibaar metaal waar je als het moet een schroefdraad in zou kunnen tappen . Niemand heeft zulke moooie booskijkertjes , kostte me veel punanies om ze zo vorm te laten geven..


zijkant ook strak




tesamen met de andere kant



en de andere kant oook! namelijk haar kontjebips!





commentaar : je ziet wat raars linksonderin op de foto hierboven, dat is verholpen met laatste plamuur beurt, ook moest het hier worden geschuurd maar is gedaan


Volgende fotosessie staat hij in zijn lakje
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')