abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:57:21 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45874319
Televisie zoals we het kennen is op sterven na dood. Het push concept is hopeloos achterhaald en HDTV is de zwanenzang. TV zal niet verdwijnen, de bioscoop is ook niet verdwenen, en de radio ook niet, maar TV is op haar hoogtepunt en vanaf hier gaat het bergaf.
Waarom?
Er zijn een aantal oorzaken voor.

1) De HDD recorder, deze maakt het mogelijk dat je TV kijkt wanneer je wilt, en zonder reclame. Je neemt een film, serie of show op van RTL of SBS en begint een kwartiertje later met kijken, dit heet timeshift voor de mensen die het niet kennen, iedere keer als er reclame begint spoel je vooruit en tegen de tijd dat het laatste reclame blok geweest is loop je gelijk met de normale uitzending. Je begint later met kijken, en slaat de reclame over. Hiermee lopen de commerciële omroepen hun rechtvaardiging mis want er zijn geen reclameblokken meer die bekeken worden. Over een paar jaar is de HDD recorder zo normaal als een VHS recorder. Het reclame geld gaat op zoek naar andere media en de commerciële TV heeft geen inkomen meer.


2) Dichtheid van datadragers, je koop op een aantal DVD´s Films en complete series, en als deze niet erg actueel zijn, ook nog voor een habbekrats. En de drager voor de complete serie incl verpakking heeft het formaat van een pocketboek, dus kan makkelijk verzenden. Waarom zou je dus een TV serie kijken als je de hele serie kan kopen (en daarna gewoon weer verkopen op Ebay of Amazon marketplace voor een paar euro minder dan je betaald hebt). Steeds meer mensen in mijn omgeving, inclusief ikzelf doen dit. Er is dus steeds minder reden om een serie of film nog te kijken op TV, als je de serie of film al kan kopen, alleen nieuwe producties zijn nog interessant, herhalingen niet, ingekochte Amerikaanse series niet.


3) Door de komst van internet zijn series en films te downloaden, dit is weliswaar diefstal, maar dat schrikt nauwelijks iemand af om het niet te doen. Dit maakt dat series en films tegen vrijwel geen kosten te krijgen zijn en je kan ze kijken wanneer je wilt, niet wanneer de zender besluit ze eens uit te zenden.


4) Sport, een favoriet van de TV. Door de komst van het internet en snelle verbindingen wordt het voor bv Ajax mogelijk haar eigen wedstrijden zelf uit te zenden via haar eigen internet kanaal, echter is daar ook reclame moeilijk omdat je het via timeshift kan kijken, of men kiest voor een pay per view aanpak, het laatste heeft economisch gezien zin, aangezien de club dan zelf direct de inkomsten krijgt en niet het sportkanaal. Een sportkanaal achter een decoder is in vele landen nu al een realiteit, en mensen daar (bv UK) gaan naar de Pub om te kijken.


5) Pay kanalen met een hoogwaardig aanbod zijn in de VS al een succes HBO is daar een goed voorbeeld van, maar zonder reclame.

6) Youtube Digg, & MySpace en andere aanbieders van een platform waar iedereen content kan plaatsen, maar al te vak zijn daar prachtige stukjes te zien, maar net zoals ebay begonnen is als rommelmarkt met mensen die daar wat troep van zolder verkochten en nu de retail op zijn kop zet en er krachtig verkocht wordt door bedrijven zullen dergelijke platforms het aanbieden van content veranderen. Wat valt nog te bezien, maar de armoede bij de zenders is inmiddels als zo groot dat men TV programma´s maakt waar de leukste filmpjes uit youtube en anderen laat zien, alsof je de leukste stukjes van TV op de radio laat horen…


De reclame inkomsten staan zwaar onder druk, en belangrijke kijkcijfertrekkers kiezen voor eigen media. De Publieke omroep is niet helemaal afhankelijk van reclame, maar gaat ook inkomsten missen, en de content verschraalt en wordt minder interessant, slechts tegen meerkosten (eigen producties zijn duur) is het aanbod overeind te houden, of men moet kiezen voor steeds goedkopere content.

TV zal niet verdwijnen, maar de commerciële tv gaat het extreem moeilijk krijgen geld te verdienen, en de publieke omroep staat voor de keuze om of duurder te worden en a la BBC te gaan werken, duur, zonder reclame en met veel eigen producties. Een budget publieke omroep wordt moeilijk overeind te houden want goedkoop ingekochte programma´s eindeloos herhalen trekt geen enkele kijker.

Kortom de inkomsten en de kijkers vallen weg.

De vraag is waar de vele reclame miljarden heen gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45875574
TVP
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:17:23 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45875581
Interessant topic. Kijkcijfers zijn al tijden beetje bij beetje aan het dalen. Ik denk dat nu in 2007 het aantal gekijkte uren ook weer omlaag gaat en misschien wel sterker dan normaal, omdat er geen OS en ook geen EK of WK voetbal is.
Wellicht dat de reclame tijdens het programma zelf er tussen komt: wat Rexona bijvoorbeeld deed bij Idols. Verder zal het ook wel richting pay-TV gaan. Je betaalt een vergoeding voor de content die je graag wilt zien. De investering is weliswaar hoger, maar je krijgt daarvoor wel datgene wat je graag reclamevrij wilt zien (en wil blijven zien). Dit allemaal verpakt in diverse pakketten: bijvoorbeeld 20 euro voor een heel seizoen Simpsons of 1 euro voor een losse Simpsons-aflevering.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45875596
Denk je trouwens niet dat er steeds meer aan sluikreclame gedaan wordt? Dus ipv van reclameblokken bijv. een banner tijdens de uitzending of nieuwslezers met gesponserde kleding ?
pi_45875684
Ik vind het inderdaad ook enorm achterhaald dat ik alleen iets kan kijken wanneer het een omroepvereniging uitkomt. Dat is ook de reden dat ik series die ik écht wil zien, gewoon download. Kijken wanneer het míj uitkomt, zonder reclame en in hoeveelheden die míj uitkomen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:26:11 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45875759
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:17 schreef Falco het volgende:
Interessant topic. Kijkcijfers zijn al tijden beetje bij beetje aan het dalen. Ik denk dat nu in 2007 het aantal gekijkte uren ook weer omlaag gaat en misschien wel sterker dan normaal, omdat er geen OS en ook geen EK of WK voetbal is.
Wellicht dat de reclame tijdens het programma zelf er tussen komt: wat Rexona bijvoorbeeld deed bij Idols. Verder zal het ook wel richting pay-TV gaan. Je betaalt een vergoeding voor de content die je graag wilt zien. De investering is weliswaar hoger, maar je krijgt daarvoor wel datgene wat je graag reclamevrij wilt zien (en wil blijven zien). Dit allemaal verpakt in diverse pakketten: bijvoorbeeld 20 euro voor een heel seizoen Simpsons of 1 euro voor een losse Simpsons-aflevering.
Pay TV is in de VS al populair, HBO bv toont aan dat dit kan, probleem is echter wel dat NL natuurlijk een klein taalgebied is en eigen productie per kijker dan duur zijn.
Men kan ook series aankopen, maar een serie kopen kan je als particulier ook (of downloaden), daar heb je geen TV station voor nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:29:51 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45875824
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pay TV is in de VS al populair, HBO bv toont aan dat dit kan, probleem is echter wel dat NL natuurlijk een klein taalgebied is en eigen productie per kijker dan duur zijn.
Men kan ook series aankopen, maar een serie kopen kan je als particulier ook (of downloaden), daar heb je geen TV station voor nodig.
Misschien dat het voor sommige spelers interessant kan zijn om films of series via Pay-TV te verkopen onder de prijs, die in de winkel wordt gevraagd. Het downloaden blijft een groot probleem en ik zie ook niet echt een goede oplossing daarvoor. Alleen zo'n Pay-TV-systeem zou mij wel kunnen overhalen om minder te gaan downloaden, mits de aangeleverde content van zo'n systeem van hoge kwaliteit is en het ook natuurlijk niet zo duur is .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:30:20 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45875834
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het inderdaad ook enorm achterhaald dat ik alleen iets kan kijken wanneer het een omroepvereniging uitkomt. Dat is ook de reden dat ik series die ik écht wil zien, gewoon download. Kijken wanneer het míj uitkomt, zonder reclame en in hoeveelheden die míj uitkomen.
Precies, het hele pushconcept is hopeloos achterhaald, hoe de Vara bv Omgaat met de soprano`s is daar een voorbeeld van, dat jaagt fans weg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:31:28 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45875853
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Misschien dat het voor sommige spelers interessant kan zijn om films of series via Pay-TV te verkopen onder de prijs, die in de winkel wordt gevraagd. Het downloaden blijft een groot probleem en ik zie ook niet echt een goede oplossing daarvoor. Alleen zo'n Pay-TV-systeem zou mij wel kunnen overhalen om minder te gaan downloaden, mits de aangeleverde content van zo'n systeem van hoge kwaliteit is en het ook natuurlijk niet zo duur is .
Koop de serie op Amazon, kijk hen en verpats hem op Ebay of Amazon Marketplace.
Kost je het kijken van een heel seizoen een habbekrats
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:34:29 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45875916
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:18 schreef dialMforMonkey het volgende:
Denk je trouwens niet dat er steeds meer aan sluikreclame gedaan wordt? Dus ipv van reclameblokken bijv. een banner tijdens de uitzending of nieuwslezers met gesponserde kleding ?
Je ziet dat in Duitsland nu al op de commerciele zenders, een banner die in beeld verschijnt om reclame te maken voor producten.
Maar dit kan natuurlijk niet opwegen tegen de reclameblokken, en het kijken van de programma's wordt er alleen maar irritanter door.
Wat je ook ziet is product placement, maar dat lukt natuurlijk alleen in eigen producties en wordt al gedaan (denk aan de Chenet wijnfles met de kromme hals uit GTST)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:35:41 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45875936
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:17 schreef Falco het volgende:
Interessant topic.
Inderdaad. Tevens TVP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:40:17 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45876031
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koop de serie op Amazon, kijk hen en verpats hem op Ebay of Amazon Marketplace.
Kost je het kijken van een heel seizoen een habbekrats
Hmhm is een idee, maar niet echt weggelegd voor mensen, die net zoals ik graag dingen bewaren .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45876127
Je vergeet hierbij het verschijnsel "Live Televisie".
Programma's zijn actueel en iedereen praat erover de volgende dag.
Als je dergelijke uitzendingen later bekijkt zijn ze veel minder interessant.
Kijken naar Voetval, Idols, Dancing on Ice etc. als je de uitslag al weet is veel minder leuk.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:45:21 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45876136
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Koop de serie op Amazon, kijk hen en verpats hem op Ebay of Amazon Marketplace.
Kost je het kijken van een heel seizoen een habbekrats
Ik ben te neurotisch om tweedehands dvd's en cd's te kopen. Ik ben dan te bang dat er iets mis mee kan zijn.
Als hier een concept als HBO ooit van de grond komt dan zal ik dat zeker overwegen, mits de kwaliteit goed is.
Waar ik meer naar uitkijk is video-on-demand. Dat je via Internet een film/serie besteld en kijkt op tijden dat het jou goed uitkomt.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:46:27 #15
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45876162
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je ziet dat in Duitsland nu al op de commerciele zenders, een banner die in beeld verschijnt om reclame te maken voor producten.
Dat zou voor mij helemaal betekenen dat ik zo'n zender nooit meer opzet.
GNU Terry Pratchett
pi_45876346
quote:
5) Pay kanalen met een hoogwaardig aanbod zijn in de VS al een succes HBO is daar een goed voorbeeld van, maar zonder reclame.
HBO bestaat al vele jaren in de VS en dat heeft volgens mij weinig effect op de andere zenders.

En volgens mij valt het wel mee met die kijkcijfers. Als ik zie dat er 2,7 miljoen mensen naar spoorloos kijken of dat het journaal om 20.00 elke keer rond de 2 miljoen kijkers trekt, denk ik niet dat mensen veel minder TV kijken.
Want niet alleen die programma's trekken nog steeds veel kijkers, ook de andere zender weten vaak zat een miljoen of meer kijkers te halen. Dus wat dat betreft zie ik het niet zo somber in.

De wijzigingen die de Publiek Omroepen hebben ingevoerd lijken (zeker voor Nederland 1) goed te slagen. Ned 1 staat regelmatig bovenaan in de kijkcijfer en ook Nederland drie doet het verassend goed.

Maar er moet wel veel gebeuren in Omroepland. Het zou een goede zaak zijn als al die omroepen gewoon echt gaan samenwerken ala de BBC. Nu wordt er naar mijn mening nog teveel geld opgeslokt door overbodige directeuren en de hele administratieve kant van een omroep. Ik denk dat ze daar uiteindelijk wel toe gedwongen zullen worden.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:56:06 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45876364
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:45 schreef dik_voormekaar het volgende:
Je vergeet hierbij het verschijnsel "Live Televisie".
Programma's zijn actueel en iedereen praat erover de volgende dag.
Als je dergelijke uitzendingen later bekijkt zijn ze veel minder interessant.
Kijken naar Voetval, Idols, Dancing on Ice etc. als je de uitslag al weet is veel minder leuk.
Tuurlijk, maar de vraag is hoe een commerciele zender dat betaald, als er reclameblokken in zitten, begin je een half uur later te kijken via de HDD recorder met time shift en skip je alle reclame.
Voetbal is in Duitsland en UK al vrijwel geheel op Pay TV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:05:13 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45876567
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

HBO bestaat al vele jaren in de VS en dat heeft volgens mij weinig effect op de andere zenders.
De mening die ik hier neerzet is in de VS een duidelijke vrees bij de zenders die reclame blokken hebben voor hun inkomsten. Het gaat niet om de "nu situatie " maar die trend, de ontwikkeling. In mijn omgeving hebben al meerdere mensen een HDD recorder en geen van hun kijkt reclame bij de uizendingen die ze willen zien.
quote:
En volgens mij valt het wel mee met die kijkcijfers. Als ik zie dat er 2,7 miljoen mensen naar spoorloos kijken of dat het journaal om 20.00 elke keer rond de 2 miljoen kijkers trekt, denk ik niet dat mensen veel minder TV kijken.
Want niet alleen die programma's trekken nog steeds veel kijkers, ook de andere zender weten vaak zat een miljoen of meer kijkers te halen. Dus wat dat betreft zie ik het niet zo somber in.
Dat zeg ik, eigen producties bij de publieke omroep zijn het minst bedreigt, maar blijven duur.
quote:
De wijzigingen die de Publiek Omroepen hebben ingevoerd lijken (zeker voor Nederland 1) goed te slagen. Ned 1 staat regelmatig bovenaan in de kijkcijfer en ook Nederland drie doet het verassend goed.
Het meest bedreigt zijn de commerciele zenders, publieke omroep zal echter ook minder reclame inkomsten gaan krijgen als de adverteerders weggaan van TV commercials.
quote:
Maar er moet wel veel gebeuren in Omroepland. Het zou een goede zaak zijn als al die omroepen gewoon echt gaan samenwerken ala de BBC. Nu wordt er naar mijn mening nog teveel geld opgeslokt door overbodige directeuren en de hele administratieve kant van een omroep. Ik denk dat ze daar uiteindelijk wel toe gedwongen zullen worden.
Ik ben persoonlijk dan ook heel blij met de BBC-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45876590
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

Tuurlijk, maar de vraag is hoe een commerciele zender dat betaald, als er reclameblokken in zitten, begin je een half uur later te kijken via de HDD recorder met time shift en skip je alle reclame.
Voetbal is in Duitsland en UK al vrijwel geheel op Pay TV
Mensen willen het echt live zien of het Nederlandse Elftal wint over verliest. En reclameblokken worden ook goed gebruikt om even naar de WC te gaan.
Zo'n HDD recorder (die nog lang niet iedereen heeft) voor bijvoorbeeld samenvatting uitzendingen wel effect hebben, maar voor andere programma's ook weer niet. Ik denk dat de meeste mensen het toch echt zo snel mogelijk willen zien en dan niet ook nog eens een kwartier gaan wachten om later de reclames te kunnen skippen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:07:22 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45876630
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Hmhm is een idee, maar niet echt weggelegd voor mensen, die net zoals ik graag dingen bewaren .
Dat heb je ook niet met Payperview, zeker niet als je dat digitaal hebt, (DRM)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:09:03 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45876667
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mensen willen het echt live zien of het Nederlandse Elftal wint over verliest. En reclameblokken worden ook goed gebruikt om even naar de WC te gaan.
Zo'n HDD recorder (die nog lang niet iedereen heeft) voor bijvoorbeeld samenvatting uitzendingen wel effect hebben, maar voor andere programma's ook weer niet. Ik denk dat de meeste mensen het toch echt zo snel mogelijk willen zien en dan niet ook nog eens een kwartier gaan wachten om later de reclames te kunnen skippen.
Voetbal wordt niet onderbroken door reclameblokken, maar ik voorzie dat het verdwijnt naar PayTV achter de decoder, net als in vele andere landen in europa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:28:59 #22
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_45877177
ik heb niet zo een probleem met reclame, anders komt me huishouden ook nooit aan de beurt, maar dat je verplicht bent om op een bepaald moment te zitten als je een serie graag volgt vind ik gewoon helemaal niks. Via internet heb ik vaak een betere kwaliteit, en kan ik kijken wanneer ik wil. Ik kan pauseren als de telefoon gaat etc.

O het het downloaden van films/series is geen diefstal. Is in NL gewoon legaal.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:32:01 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45877261
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heb je ook niet met Payperview, zeker niet als je dat digitaal hebt, (DRM)
Mjah, dan zou ik ook geen gebruik maken van die ene dienst. Er zijn natuurlijk allemaal varianten mogelijk bij Pay-TV: een aanbieder die alleen aan streaming content doet (iets wat je niet zo veel zou moeten kosten), een andere aanbieder die zich vooral specialiseert in sportwedstrijden, en een andere aanbieder die weer 10 films uit de jaren '60 als pakket voor 20 euro kan aanbieden. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden in principe. De voorspelde integratie van TV met internet zouden door dit soort dingen ook verder bewerkstelligd kunnen worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:36:30 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45877349
Televisie is in principe al jarenlang hopeloos verouderd.

Al heel lang hebben veel mensen behoefte aan een specifiek op hun wensen ingesteld aanbod. Dat lijkt er nu te komen via gespicialiseerde digitale zenders.
Er zullen zenders komen met alleen sport, alleen comedies, alleen films etc.
Zenders met een divers aanbod zullen verdwijnen, men gaat toch niet kijken naar zenders waar iets op kan komen wat men niet wil zien.

1van de interessantere punten is het verkrijgen van content. Echt dure series bijvorbeeld, dat moet een zender toch maar even ophoesten zo'n bedrag.
En is dat wel mogelijk voor een zender die alleen maar series uitzend bijvoorbeeld.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:43:34 #25
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_45877528
Klopt denk ik wel, maar tv is voor paupers dus.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:44:04 #26
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45877543
Wat betreft dat voetbal, maken de kanalen in duitsland dan ook eens eindelijk winst op die uitzendingen?
De laatste 5 jaar heeft in Nederland de een na de andere (Sport even, Versatel. Talpa etc) voetbal ingezet als HET trekpaard voor hun station, dat mensen massaal over moest halen om maar een abbo te nemen of zoals talpa, de zender te vinden.
In het algemeen, zijn al die pogingen mislukt.
De wedstrijden trekt (in elk geval in het begin, heb geen recente cijfers zo snel) consequent minder kijkers dan Studio Sport indertijd. Kennelijk zitten veel minder mensen te wachten op anderhalf uur al het voetbal met enorm veel gepraat er omheen, dan vroeger naar een uur het belangrijke voetbal en dan andere sporten keken.
Ik keek vroeger wel vaak naar Studio Sport, maar De wedstrijden mischien 1 keer per maand, en dan gebeurt het ook nog dat ik de tijden tuusen reclames en geouwehoer, of de lengte van topwedstrijden als Excelsior-Heracles misgok, en denk even weg te zappen naar een ander kanaal, om vervolgens te ontdekken dat de enige wedstrijd die ik eigenlijk had willen zien, net voorbij is.
Tot ik een HDD recorder heb, zal dat programma mij niet lokken, dus. En daarna zal ik de reclames lekker doorspoelen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:00:54 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45877994
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:43 schreef faberic het volgende:
Klopt denk ik wel, maar tv is voor paupers dus.
TV is een prachtig medium, alleen de meeste content is kut.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:36:08 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45878978
Vooral op sommige kanalen, maar dan is het opzet
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45900806
Mmm ja de tv zal het ongetwijfeld moeilijker gaan krijgen in de toekomst. Hoeveel moeilijker is lastig te voorspellen en zal onder andere afhangen van wat de HDD Recorder brengt.

Maar ja, echt erg vinden doe ik het niet. De meeste tv is dom en oninteressant. Paul en Witteman, DWDD, southpark en wat films... En dan heb je het wel gehad. Bovendien gun ik het die stupide call-tv-wijven wel dat ze eens een keer echt aan het werk moeten en mogen ook die astrolijers eens een keer wat anders doen dan naďeve mensen voor de gek houden met hun lamme tarotkaartjes t00t.
Ik doe hier niet aan mee.
pi_45900909
Kijk al tijden geen TV meer, buiten wat docu's en sport. Er is zoveel interessant materiaal te downloaden dat het weinig zinnig is om TV te gaan kijken wanneer het de zenders uitkomt. Kies liever zelf wanneer ik naar een film wil kijken (zonder reclame), een docu wil zien of ander materiaal dat me boeit.

Content is inderdaad kut, ook al vind ik de uitzendingen van Holland Doc en het Geschiedeniskanaal meestal wel goed te pruimen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:07:25 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45908193
Ik heb nu 4*discovery, Nat.Ge, Hooland Doc, Geschiedeniskanaal, 5 BBC kanalen....en voor de flauwe momenten E! en dergelijke kanalen, geen belspelmeisjes gezien in lange tijd
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')