abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:42:21 #1
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_45833889
Onze dochter woont en werkt een aantal maanden per jaar in het buitenland. Op dit moment zit ze op Tenerife en vanaf april 2007 gaat ze naar Menorca. Nu heeft zij gehoord, dat het mogelijk moet zijn, om op haar laptop Nederlandse TV zenders te ontvangen bijv. via een USB stick.

• Kan iemand mij en haar vertellen of dit inderdaad mogelijk is en zo ja,
  • welke zenders kan ze dan ontvangen (Bijv. alleen Ned.1/2/3 of ook SBS, RTL etc.).
  • Wat heeft ze hiervoor allemaal nodig en
  • Iemand enig idee hoe hoog de kosten zijn?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
    Ze heeft hier geen internet!

[ Bericht 3% gewijzigd door ikkemikke op 30-01-2007 19:48:22 (Toevoeging) ]
  • -Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
    pi_45834084
    Nee.. binnen Europa kun je nog wel wat met een sateliet-ontvanger, maar dat is iets meer dan een simpele 'USB-stick'.. dan zul je een USB DVB-S tuner moeten hebben met een CI en de juiste CAM.. en natuurlijk een satelietschotel (en een canaldigitaal smartcard) Niet echt eenvoudig.
    pi_45834140
    via uitzendinggemist.nl kun je een hoop terug kijken. Maar zenders ontvangen via een USB stick...
    pi_45834263
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:42 schreef ikkemikke het volgende:
    Onze dochter woont en werkt een aantal maanden per jaar in het buitenland. Op dit moment zit ze op Tenerife en vanaf april 2007 gaat ze naar Menorca. Nu heeft zij gehoord, dat het mogelijk moet zijn, om op haar laptop Nederlandse TV zenders te ontvangen bijv. via een USB stick.
    Da's een fabeltje. TV zenders ontvangen met een USB stick (een opslagmedium dus) hoe stel je je dat voor? Ging het volgens diezelfde persoon soms ook met een externe floppy drive
    quote:
  • Kan iemand mij en haar vertellen of dit inderdaad mogelijk is en zo ja,
  • welke zenders kan ze dan ontvangen (Bijv. alleen Ned.1/2/3 of ook SBS, RTL etc.).
  • Wat heeft ze hiervoor allemaal nodig en
  • Iemand enig idee hoe hoog de kosten zijn?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
  • Forget it. Als je ter plaatse kunt beschikken over een breedband internetverbinding (al dan niet draadloos) dan kun je via uitzendinggemist.nl een groot aantal programma's van de publieke omroep terugkijken. Ook via de site van RTL zijn veel programma's en fragmenten terug te kijken (SBS is niet zo scheutig). Maar live tv kijken is er niet bij als je buiten het bereik van de Astra satelliet zit die de Nederlandse TV zenders doorgeeft.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 19:51:38 #5
    35972 ikkemikke
    *lurken is mijn hobby*
    pi_45834285
    Dank voor jullie snelle reacties! Ze heeft namelijk via via gehoord dat het mogelijk moest zijn via een USB stick van bijv. Terratec? Diegene kon de publieke Ned. zenders hiermee ontvangen?!?!?! Nu heb ik al op de site van hen gekeken, maar die is helemaal in het Engels en ontzettend technisch. En ik ben maar een simpele PC gebruiker, dus ik kom hier niet verder mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikkemikke op 30-01-2007 19:52:19 (typo) ]
    -Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
    pi_45834373
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:51 schreef ikkemikke het volgende:
    Dank voor jullie snelle reacties! Ze heeft namelijk via via gehoord dat het mogelijk moest zijn via een USB stick van bijv. Terratec? Diegene kon de publieke Ned. zenders hiermee ontvangen?!?!?! Nu heb ik al op de site van hen gekeken, maar die is helemaal in het Engels en ontzettend technisch. En ik ben maar een simpele PC gebruiker, dus ik kom hier niet verder mee.
    Dat klinkt meer als een DVB-T ontvanger (dus voor Digitenne/KPN TV).. de signalen daarvoor worden alleen in Nederland uitgezonden. In het buitenland ontvang je daarmee.. buitenlandse zenders
    pi_45834709
    Is inderdaad een DVB-T ontvanger, precies zoals hier boven vermeld in Nederland ontvang je 1,2 ,3 en Regionale omroepen, en in het buitenland ontvang je (Mits deze DVB-T uitzenden) de gratis kanalen van die regio ontvangen.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 20:09:17 #8
    35972 ikkemikke
    *lurken is mijn hobby*
    pi_45835028
    Oke, duidelijk, thx! Ik heb maar eens even opgezocht wat nu precies DVB-T inhoudt en ik begin het te begrijpen! Hier heeft ze dus echt niets aan. Dat wordt dus zoeken naar andere oplossingen. Maar dan zit je al gauw aan een schotel met satellietontvanger met een heeel ander prijskaartje! Of heeft iemand nog andere ideeen om Ned. zenders in het buitenland te kunnen ontvangen, maar dan op je TV?
    pi_45835079
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:47 schreef Bigs het volgende:
    Nee.. binnen Europa kun je nog wel wat met een sateliet-ontvanger, maar dat is iets meer dan een simpele 'USB-stick'.. dan zul je een USB DVB-S tuner moeten hebben met een CI en de juiste CAM.. en natuurlijk een satelietschotel (en een canaldigitaal smartcard) Niet echt eenvoudig.
    Je hebt 100% gelijk
    En aangezien er wel USB DVB-S tuners bestaan maar niet waar de kanaal+ kaart in kan is het zo goed als onmogelijk.

Het is wel mogelijk om zelf de Nederlandse zenders via internet uit te zenden. Daarvoor moet je in een nederlandse computer een tv-kaart zetten, die daarnaast beschikking heeft over een ADSL/Kabel internet verbinding. Daarna kan je met behulp van VLC (VideoLan) of Shoutcast NVStools een willekeurig nederlands kanaal uitzenden. Deze zender kan je dan weer ontvangen op elke willekeurige plaats op deze wereld met internet.

Maar je hebt dan wel verstand van computers nodig
    ps. Talpa en regionale zenders zijn gratis via internet te kijken b.v. op http://tvtijd.npower.nl/

[ Bericht 6% gewijzigd door djexplo op 30-01-2007 20:21:09 ]
    It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
    pi_45836279
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef ikkemikke het volgende:
    Oke, duidelijk, thx! Ik heb maar eens even opgezocht wat nu precies DVB-T inhoudt en ik begin het te begrijpen! Hier heeft ze dus echt niets aan. Dat wordt dus zoeken naar andere oplossingen. Maar dan zit je al gauw aan een schotel met satellietontvanger met een heeel ander prijskaartje! Of heeft iemand nog andere ideeen om Ned. zenders in het buitenland te kunnen ontvangen, maar dan op je TV?
    Nee. Maar als je dochter voor haar werk straks op Menorca zit en ze hecht zoveel waarde aan de ontvangst van de Nederlandse TV zenders, dan is het toch geen probleem om een (complete) satellietset te kopen van pakweg 300 tot 500 euro? Er zijn zoveel Nederlanders in Spanje die zo naar de Nederlandse TV kijken, no big deal hoor. Je moet alleen een Nederlands adres opgeven voor de registratie van de smartcard.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 20:56:10 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_45836907
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:51 schreef ikkemikke het volgende:
    Nee, is echt NIET mogelijk, wat ze "gehoord" heeft is foutief.

Ze heeft in Europa (en dus ook Tenerife) de mogelijkheid om alle Nederlandse zenders te ontvangen met behulp van een in Nederland aangeschaft schotelpakket. Als ze er slechts een paar maanden zit is het dat natuurlijk niet waard.

Ze kan via www.uitzendinggemist.nl de producties van de Publieke Omproepen bekijken.

De Teratec USB adapter waarover gesproken wordt is deze:
    http://tven.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=236

Met deze USB adapter is het mogelijk om digitale TV IN NEDERLAND (en mischien net over de grens in Duitsland/Belgie) te ontvangen via het Digitenne netwerk, maar in Tenerife kun je er weinig mee. Mjah, mischien dat je ermee wellicht de Spaanse digitale (en analoge!) TV kanalen mee kan ontvangen als ze daar een vergelijkbaar systeem hebben.

Als ze daar voor langere tijd gaat wonen dient ze een satellietpakket aan te schaffen. Zoals hierboven al vermeldt moet alleen de smartcard op een Nederlands adres geregistreerd staan. Hiermee kun je alle Nederlandse kanalen ontvangen, plus een hoop gangbare buitenlandse.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:06:24 #12
    35972 ikkemikke
    *lurken is mijn hobby*
    pi_45837264
    Jammer maar helaas, niet mogelijk dus! Ik had haar net aan de telefoon en ze had het gelezen in de Aktueel. Ik zal deze morgen even halen en dan kom ik hier graag op terug!
    Voor wat de zenders op TV betreft, ik ben inmiddels driftig aan het surfen. De kosten zijn inderdaad het probleem niet, alleen is de aanschaf van een schotel voor een paar maanden niet echt handig!
    Allemaal bedankt voor jullie reacties Jullie horen weer van mij.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:55:52 #13
    110933 F4T4L_3RR0R
    R.I.P. webicon ;(
    pi_45839272
    Doet me denken aan het verhaal van een gezin die ruim 10 jaar geleden een draadloze huistelefoon had gekocht, de basis thuis had aangesloten, de handset in de koffers gedaan, het vliegtuig naar Spanje gepakt om daar tot de ontdekking te komen dat er niet gebeld kon worden... En terug in Nederland klagen bij de fabrikant.
    Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
    pi_45841194
    * Ou-Tannu kijkt op school altijd Streaming TV vanaf mn thuisserver

gaat best aardig over 1mbit
    pi_45855015
    hmm op school tv kijken.. die kids van tegenwoordig leren ook niks meer
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 22:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
    * Ou-Tannu kijkt op school altijd Streaming TV vanaf mn thuisserver

gaat best aardig over 1mbit
      woensdag 31 januari 2007 @ 14:51:34 #16
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_45856650
    quote:
    Digitale TV USB-tuner

Mobiele digitale televisie voor laptops en PC met min. Win XP of Win 2000. Overal te gebruiken waar digitale televisie terrestrisch wordt uitgezonden. De TV-ontvanger bevindt zich in een USB-stick. De videorecorderfunctie maakt het mogelijk tv-programma's op te nemen. Met Teletekst. Stroomaansluiting via USB-aansluiting. Incl. antenne met magneetvoet en makkelijk te installeren software.

nr. 139780
    89.95 EUR
    @ http://www.compass24.nl/cgi-bin/abnetshop.pl?ARTNR=139780
    (een watersport postordertoko)

Zoiets wellicht?
    pi_45857147
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 13:56 schreef funrider het volgende:
    hmm op school tv kijken.. die kids van tegenwoordig leren ook niks meer
    [..]
    moet toch wat in mn tussen uur?
      woensdag 31 januari 2007 @ 18:26:08 #18
    10710 gday
    propria cures
    pi_45857270
    quote:
    Op woensdag 31 januari 2007 18:21 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moet toch wat in mn tussen uur?
    Huiswerk maken?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      woensdag 31 januari 2007 @ 18:27:28 #19
    10710 gday
    propria cures
    pi_45857300
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 20:10 schreef djexplo het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk
    En aangezien er wel USB DVB-S tuners bestaan maar niet waar de kanaal+ kaart in kan is het zo goed als onmogelijk.

Het is wel mogelijk om zelf de Nederlandse zenders via internet uit te zenden. Daarvoor moet je in een nederlandse computer een tv-kaart zetten, die daarnaast beschikking heeft over een ADSL/Kabel internet verbinding. Daarna kan je met behulp van VLC (VideoLan) of Shoutcast NVStools een willekeurig nederlands kanaal uitzenden. Deze zender kan je dan weer ontvangen op elke willekeurige plaats op deze wereld met internet.

Maar je hebt dan wel verstand van computers nodig
    ps. Talpa en regionale zenders zijn gratis via internet te kijken b.v. op http://tvtijd.npower.nl/
    Deze oplossing gebruikte ik inderdaad ook toen ik in Zweden woonde. Ik maakte verbinding met de PC bij mijn ouders thuis die een TV-kaart had, en kon zo alle Nederlandse kanalen streamen. Wel leuk om bijv. schaatsen te kijken tijdens de Olympische Spelen, want daar hebben ze in het buitenland niet zo heel veel aandacht voor.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_45857398
    Heeft ze breedband-internet?
    dan kan ze ook via streaming internet zenders bekijken.
    sommige lokale zenders zenden ook via streaming uit.
    (vroeger stond hier ook sbs6 bij )
    zoals hier:
    http://nl.wwitv.com/
    Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
      donderdag 1 februari 2007 @ 13:02:08 #21
    35972 ikkemikke
    *lurken is mijn hobby*
    pi_45879795
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 20:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, is echt NIET mogelijk, wat ze "gehoord" heeft is foutief.

Ze heeft in Europa (en dus ook Tenerife) de mogelijkheid om alle Nederlandse zenders te ontvangen met behulp van een in Nederland aangeschaft schotelpakket. Als ze er slechts een paar maanden zit is het dat natuurlijk niet waard.

Ze kan via www.uitzendinggemist.nl de producties van de Publieke Omproepen bekijken.

De Teratec USB adapter waarover gesproken wordt is deze:
    http://tven.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=236

Met deze USB adapter is het mogelijk om digitale TV IN NEDERLAND (en mischien net over de grens in Duitsland/Belgie) te ontvangen via het Digitenne netwerk, maar in Tenerife kun je er weinig mee. Mjah, mischien dat je ermee wellicht de Spaanse digitale (en analoge!) TV kanalen mee kan ontvangen als ze daar een vergelijkbaar systeem hebben.

Als ze daar voor langere tijd gaat wonen dient ze een satellietpakket aan te schaffen. Zoals hierboven al vermeldt moet alleen de smartcard op een Nederlands adres geregistreerd staan. Hiermee kun je alle Nederlandse kanalen ontvangen, plus een hoop gangbare buitenlandse.
    Het artikel in de Aktueel gaat inderdaad over deze USB adapter en hierin wordt wel gesproken, dat je waar ook ter wereld Ned.1/2/3 kunt ontvangen! Lijkt me niet helemaal juist dus.

En om nog even antwoord te geven op alle anderen over internet, dit heeft ze thuis dus niet. Om haar email te lezen, gaat ze naar een internetcafe, dus die optie valt ook af!

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik heb weer heel wat bijgeleerd
    pi_68868991
    -spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door WyriHaximus op 10-05-2009 18:15:16 ]
      zondag 10 mei 2009 @ 18:15:29 #23
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_68878721
    spamkick = slotje
    phluphy for president!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo