abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_45822942
Naar aanleiding van Brussel wil totaal rookverbod in horeca wordt gestreefd naar een algeheel rookverbod in alle publieke ruimtes als cafés, restaurants, op de werkplek en in overdekte voetbalstadions en muziekcentra.

Met deze poll kun je niet alleen aangeven of je het een slecht of goed plan vindt maar ook of je roker of niet-roker bent. Dit omdat ik nieuwsgierig ben in hoe de keuze van dit plan afhangt van eigen rookgedrag.

Poll: Algeheel rookverbod in europa?
  • Goed plan, niet-roker
  • Goed plan, roker
  • Slecht plan, niet-roker
  • Slecht plan, roker
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    tegen beter weten in, want waarschijnlijk ontaard het weer in een "rokers zijn vies" vs "niet rokers zijn asociaal" discussie
  • Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:20:52 #2
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45822993
    dus...
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:55:10 #3
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_45824162
    goed plan van brussel . Het komt de horeca zeker ten goede, omdat mensen die wegbleven door de rokers weer lekker kunnen stappen.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:56:45 #4
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45824209
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 14:55 schreef DionysuZ het volgende:
    goed plan van brussel . Het komt de horeca zeker ten goede, omdat mensen die wegbleven door de rokers weer lekker kunnen stappen.
    en jij hebt behoefte aan zielige padvinders, beroepszeikerds en korfballers?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:57:27 #5
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45824237
    Goed plan, steeds minder mensen roken dus kun je het beleid afstemmen op de overgrote meerderheid.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:58:13 #6
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_45824257
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 14:56 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    en jij hebt behoefte aan zielige padvinders, beroepszeikerds en korfballers?
    en je argument is?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      dinsdag 30 januari 2007 @ 14:59:00 #7
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45824278
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 14:56 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    en jij hebt behoefte aan zielige padvinders, beroepszeikerds en korfballers?
    Sinds James Dean is het niet langer stoer meer om te roken
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_45824335
    Slecht plan, dat kan best op landelijk niveau geregeld worden. Voor dit soort ongein heb ik Brussel niet nodig. Er zijn genoeg dingen waarop de EU handig kan zijn maar een rookverbod...
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      dinsdag 30 januari 2007 @ 15:02:53 #9
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45824381
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 14:58 schreef DionysuZ het volgende:

    [..]

    en je argument is?
    dat mensen die niet naar de kroeg gaan omdat er gerookt wordt eigenlijk een spuitje verdienen.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_45824390
    Slecht plan, dit is een binnenlandse aangelegenheid waar Europa niks over te vertellen heeft.
    pi_45824469
    Overigens worden dan dus ook de coffeeshops afgeschaft.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 15:07:47 #12
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_45824545
    slechtplan dit moet op landelijk niveau geregeld worden en niet bij Brussel

    we hebben toen niets voor niets tegen gestemd van de grondwet
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_45824728
    Slecht plan. Brussel wil zich teveel bemoeien met interne aangelegenheden.

    Daarnaast word ik een beetje moe van al die verboden waarmee de politiek maar al te gemakkelijk strooit. Wat is de volgende stap verbod op roken in je eigen huis?

    Daarnaast is dit hele rookverbod doordrenkt van hypocrisie. Aan de ene kant roken ontmoedigen en verbieden maar aan de andere kant tabaksboeren subsidieëren. De overheid die weer eens met een gespleten tong praat.
    pi_45825069
    bij mijn weten rookt nog steeds een kwart van de volwassen bevolking.
    ik heb ook begrepen dat goede luchtververingsapparaten voor binnen in principe zo gemaakt kunnen worden, en wat is er mis met een roken/niet roken gedeelte?

    het meeste gegriep komt uit de hoek "het stinkt zo", wat ik toch best wel een onzinargument vind, zwetende mensen stinken ook, gaan we die dan ook maar verbieden?
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
    pi_45825120
    bloedende hel, zonder dat je er van te voren erg in hebt wordt het een anti-europa discussie.

    Wat maakt het nou uit waar het rookverbod vandaan komt als het maar ingesteld wordt. Nu vinden een aantal mensen het een slecht plan omdat het een europees plan is? Wat is het verschil tussen een europees rookverbod dat ook in nederland geldig is of een nederlands rookverbod??
    Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
    pi_45825351
    Ik vind een rookverbod sowieso onzin en een teken van simplisme. Als je geen last wilt hebben van rokers tijdens bijv. het stappen dan ga je naar een niet-rokerscafé, discotheek of whatever.

    Als er zoveel mensen last van roken hebben zou je zeggen dat het een gat in de markt is.
    pi_45825683
    Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
    pi_45825756
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
    Daarnaast is dit hele rookverbod doordrenkt van hypocrisie. Aan de ene kant roken ontmoedigen en verbieden maar aan de andere kant tabaksboeren subsidieëren. De overheid die weer eens met een gespleten tong praat.
    Hoe had je dat gedacht? ik neem aan dat je de accijnzen bedoeld die de nederlandse staat vangt op tabaksproducten.
    Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      dinsdag 30 januari 2007 @ 15:49:40 #19
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45825877
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik vind een rookverbod sowieso onzin en een teken van simplisme. Als je geen last wilt hebben van rokers tijdens bijv. het stappen dan ga je naar een niet-rokerscafé, discotheek of whatever.

    Als er zoveel mensen last van roken hebben zou je zeggen dat het een gat in de markt is.
    Veel vriendengroepjes hebben één of meer rokers als groepslid. Speciaal voor die ene roker zou ik al niet naar een niet-rook café gaan. Waarom? Omdat de drang van de roker groter is dan mijn behoefte rook-vrij uit te gaan. Daarbij beheerst roken mijn leven niet en als ik zou een relaxt café niet gaan mijden vanwege de rook.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_45825882
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:26 schreef Deetch het volgende:
    Wat maakt het nou uit waar het rookverbod vandaan komt als het maar ingesteld wordt. Nu vinden een aantal mensen het een slecht plan omdat het een europees plan is? Wat is het verschil tussen een europees rookverbod dat ook in nederland geldig is of een nederlands rookverbod??
    Dat Europa hun tijd beter kan besteden aan zaken waar het een echte toegevoegde waarde heeft. Gek he dat Europa steeds minder draagvlak heeft onder de inwoners als ze zich op gebieden gaat begeven waar ze geen enkele meerwaarde hebben? Om die reden vind ik het belachelijk dat dit verbod uit Europa moet komen. Wat is de meerwaarde van Europa op dit gebied? Behalve dan dat ze voorbij gaat aan wat landen zelf willen om zo iets op te leggen.

    Verder een rookverbod in de horeca zal me aan m'n reet roesten. Ik rook zelf niet dus dan is een rookverbod wel het fijnst ja.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_45826148
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:46 schreef Deetch het volgende:
    Hoe had je dat gedacht? ik neem aan dat je de accijnzen bedoeld die de nederlandse staat vangt op tabaksproducten.
    Accijnzen heffen zijn natuurlijk geen subsidie. Ik bedoel het daadwerkelijk verstreken van geld aan boeren met tabaksplantages.
    pi_45826459
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:49 schreef FJD het volgende:
    Dat Europa hun tijd beter kan besteden aan zaken waar het een echte toegevoegde waarde heeft. Gek he dat Europa steeds minder draagvlak heeft onder de inwoners als ze zich op gebieden gaat begeven waar ze geen enkele meerwaarde hebben? Om die reden vind ik het belachelijk dat dit verbod uit Europa moet komen. Wat is de meerwaarde van Europa op dit gebied? Behalve dan dat ze voorbij gaat aan wat landen zelf willen om zo iets op te leggen.

    Verder een rookverbod in de horeca zal me aan m'n reet roesten. Ik rook zelf niet dus dan is een rookverbod wel het fijnst ja.
    Maar je hebt wel goed plan gestemd dan? Je zou ook een europese belastingverlaging afkeuren?
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
    Accijnzen heffen zijn natuurlijk geen subsidie. Ik bedoel het daadwerkelijk verstreken van geld aan boeren met tabaksplantages.
    Heb je daar bronnen van?
    Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      dinsdag 30 januari 2007 @ 16:07:39 #23
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45826502
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_45827933
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef Deetch het volgende:

    [..]

    Maar je hebt wel goed plan gestemd dan? Je zou ook een europese belastingverlaging afkeuren?
    [..]

    Heb je daar bronnen van?
    quote:
    Anders gezegd: de Gemeenschap is voornemens om in 2005 bijna net zo veel uit te geven voor subsidies voor tabaksteelt (EUR 952 mln in artikel 05 02 10)[..]
    http://www.europarl.europ(...)/538423/538423nl.pdf

    Dit is dan wel de begroting van 2005 maar ik neem aan dat dit niet naar ¤0 is terug gebracht in 2006.
    pi_45830188
    Als niet-roker ben ik tegen het voorstel. Vrijheid van ondernemerschap vind ik belangrijker. Als een grote groep mensen behoefte heeft aan een rookvrije horeca dan moeten ze die zelf maar beginnen. Maar kennelijk is dat niet rendabel.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 18:03:22 #26
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45830221
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 16:07 schreef LENUS het volgende:
    [afbeelding]
    die moeder en het kind zien er heel gezond uit voor, vermeende, meerokers.

    wel een beetje onsmakelijk plaatje, is dat kanker door het roken?

    komen auto's straks ook van de loopband met verschrikkelijke foto's van ongelukken op het portier geplaatst?
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      dinsdag 30 januari 2007 @ 18:13:59 #27
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45830520
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 18:03 schreef zoalshetis het volgende:

    [..]

    die moeder en het kind zien er heel gezond uit voor, vermeende, meerokers.

    wel een beetje onsmakelijk plaatje, is dat kanker door het roken?

    komen auto's straks ook van de loopband met verschrikkelijke foto's van ongelukken op het portier geplaatst?
    34 jarige kerel, gestorven door longkanker. Rookte 2 pakjes peuken per dag.

    Foto van 2 maanden voor zijn dood


    Auto's hebben een belangrijke functie. De functie van sigaretten ben ik nog niet achter gekomen.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      dinsdag 30 januari 2007 @ 18:40:00 #28
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45831318
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 18:13 schreef LENUS het volgende:

    [..]

    34 jarige kerel, gestorven door longkanker. Rookte 2 pakjes peuken per dag.

    Foto van 2 maanden voor zijn dood
    [afbeelding]

    Auto's hebben een belangrijke functie. De functie van sigaretten ben ik nog niet achter gekomen.
    triest verhaal, fijn dat je dat hier deelt.

    onderschat de functie van genot niet.

    daarnaast kan je ook op rookworsten ranzige plaatjes van kapotte vetaders en mensen die hartaanvallen laten zien.
    en op drankflessen? nee want dat is net afgekeurd...
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:43:25 #29
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_45831443
    Goed plan!
    Roken is dom!
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 30 januari 2007 @ 18:52:54 #30
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45831792
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
    Goed plan!
    Roken is dom!
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_45837354
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:26 schreef Deetch het volgende:
    bloedende hel, zonder dat je er van te voren erg in hebt wordt het een anti-europa discussie.

    Wat maakt het nou uit waar het rookverbod vandaan komt als het maar ingesteld wordt. Nu vinden een aantal mensen het een slecht plan omdat het een europees plan is? Wat is het verschil tussen een europees rookverbod dat ook in nederland geldig is of een nederlands rookverbod??
    Ik had al zo'n vermoeden dat jij een vooringenomen mening had ipv een daadwerkelijke interesse in de publieke opinie.
    pi_45837443
    Daarom heb ik je poll gesaboteerd

    HA HA HA
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:12:04 #33
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_45837484
    Geheel tegen mijn principes in ben ik het toch een keer oneens met zoalshetis. Ik heb vorig jaar een aantal maanden doorgebracht in een land met rookvrije horeca, en na afloop was ik echt wel overtuigd. Bovendien was het bij de rokers buiten vaak bijzonder gezellig.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:51 #34
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45837657
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Geheel tegen mijn principes in ben ik het toch een keer oneens met zoalshetis. Ik heb vorig jaar een aantal maanden doorgebracht in een land met rookvrije horeca, en na afloop was ik echt wel overtuigd. Bovendien was het bij de rokers buiten vaak bijzonder gezellig.
    oh lol. nee begrijp me goed. ik ben zelf ook voorstander van goede afzuigingsinstallaties in rookruimtes. "stinken mijn kleren de volgende dag niet naar de rook" ( like if people don't wash, ma goed)

    de hetze wordt steeds hefiger en roken is kwaad.

    ons bureau heeft besloten vanaf 1 januari mensen buiten te laten roken. het is er oergezellig. en nuttig kwa verhalen en werkuitwisseling, zeg maar een soort positieve verbroedering.
    wat ik ook merk is dat ik veel minder rook. valt wel mee dus. maar het is nogmaals beregezellig.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_45837698
    Ik ben ontzettend tegen anti-rookterreur. Ik krijg jeuk van die stivoro-types.
    Al ben wel voorzichtig voor een rookverbod op bepaalde plekken. Al gaat het te ver. Rookverbod op de werkplek: prima. maar leg mij eens uit waarom ik niet mag roken in een werkplaats waar overal lasapparaten staan te dampen, snijbranders roken en de afzuiging loeit zodat je oordoppen moet dragen. Dat vind ik te ver gaan. Een kantoorruimte waar je met meerdere mensen zit, wasruimten, ontvangsthallen etc. rookvrij juich ik juist toe.

    Rookverbod in de trein? Prima voorstel. Rookverbod op het perron, in de wind en buitenlucht? Volkomen doorgeslagen stivoro-terreur. Ga dan lekker uit de wind staan, uit de rook als je er last van hebt.

    Rookvrij horeca? Ik vind het heerlijk om te roken aan de bar. maar goed, als mensen daar last van hebben, dan ga ik toch lekker buiten staan? Rookvrije horeca is prima.
    pi_45837829
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef Deetch het volgende:
    Maar je hebt wel goed plan gestemd dan? Je zou ook een europese belastingverlaging afkeuren?
    Ik heb niet gestemd en wel om de reden die ik zojuist aangeef. Ik vind het opzich een goed plan ware het niet dat het vanuit de EU komt. Daarnaast is het 'goed plan' puur op persoonlijke voorkeur, ik zou geen van beide kanten vurig kunnen verdedigen. Daarom geen stem dus.

    Een belastingverlaging zou ik wel steunen ja, dat betekent immers dat ze minder geld binnen krijgen en ze dus ook minder kunnen bekostigen. Wellicht dat er dan eens wordt gericht op zaken waar de EU een duidelijke meerwaarde heeft. Ook al zal dat wel een beetje wishfull thinking zijn.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      dinsdag 30 januari 2007 @ 22:12:58 #37
    151176 Alberto_Vermicelli
    Ook wel: Meneer Spaghetti
    pi_45839895
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 21:20 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Ik heb niet gestemd en wel om de reden die ik zojuist aangeef. Ik vind het opzich een goed plan ware het niet dat het vanuit de EU komt. Daarnaast is het 'goed plan' puur op persoonlijke voorkeur, ik zou geen van beide kanten vurig kunnen verdedigen. Daarom geen stem dus.

    Een belastingverlaging zou ik wel steunen ja, dat betekent immers dat ze minder geld binnen krijgen en ze dus ook minder kunnen bekostigen. Wellicht dat er dan eens wordt gericht op zaken waar de EU een duidelijke meerwaarde heeft. Ook al zal dat wel een beetje wishfull thinking zijn.
    Dit is dus je reinste onzin. Het feit dat je vaak alleen de "opmerkelijke" berichten leest over EU besluiten, wil niet zeggen dat er geen andere dingen gebeuren in Brussel. Elke dag komen er nieuwe beslissingen uit Brussel die over het algemeen een gunstig effect op jou als burger hebben. Bovendien, de meerwaarde van een algeheel rookverbod op Europees niveau is dat we gezonder omspringen met onze levens. Dat noem ik een grote vooruitgang, zowel economisch als gezondheidskundig.
    Echter, het is aan de Europese Raad om te beslissen of er voldoende steun is voor het plan. Als men denkt dat het subsidiariteitsprincipe toegepast moet worden, dan blijft het een zaak van de lidstaten zelf.

    "Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
      woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:10 #38
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_45852525
    Als roker ben ik voor.
    Verleden jaar ruim een week in Schotland Glasgow geweest en dacht dat het niet roken in de horeca, waar het elke avond in Glasgow goed toeven was, een zware bevalling zou worden.
    Echter niets was minder waar, een prima sfeer waarbij je niet om de 10 minuten een sigaret opsteekt maar plots maar 1 keer per uur buiten voor de pub, waar het ook gezellig was.

    Voordeel: je rookt minder op een avond, je kleding gaat niet stinken en je valt anderen niet lastig
    Nadeel: geen

    Van mij mag het rookverbod er komen.
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_45852689
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
    Dit is dus je reinste onzin. Het feit dat je vaak alleen de "opmerkelijke" berichten leest over EU besluiten, wil niet zeggen dat er geen andere dingen gebeuren in Brussel. Elke dag komen er nieuwe beslissingen uit Brussel die over het algemeen een gunstig effect op jou als burger hebben.
    Dat zeg ik toch ook niet Ik zeg alleen dat ze op dit gebied naar mijn idee 0,0 meerwaarde hebben en dat het daarom op nationaal niveau moet gebeuren. Dat impliceert tegelijkertijd dat ik van mening ben dat er wel degelijk gebieden zijn waarop de EU een meerwaarde heeft.
    quote:
    Bovendien, de meerwaarde van een algeheel rookverbod op Europees niveau is dat we gezonder omspringen met onze levens.
    Als alle landen dat zelf nu eens bepalen, als die onafhankelijk van elkaar nu eens zouden besluiten om alles rookvrij te maken. Wat is het dan precies dat het geheel groter maakt dan de som der delen? De gezondheidsbevordering wordt dan namelijk ook geboekt.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      Moderator / Redactie Sport woensdag 31 januari 2007 @ 12:38:46 #40
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_45852912
    optie 1
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
      woensdag 31 januari 2007 @ 13:25:03 #41
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45854192
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 15:26 schreef Deetch het volgende:
    bloedende hel, zonder dat je er van te voren erg in hebt wordt het een anti-europa discussie.

    Wat maakt het nou uit waar het rookverbod vandaan komt als het maar ingesteld wordt. Nu vinden een aantal mensen het een slecht plan omdat het een europees plan is? Wat is het verschil tussen een europees rookverbod dat ook in nederland geldig is of een nederlands rookverbod??
    Dat is een essentieel, en zelfs existentieel verschil. Ik ben er sowieso op tegen, maar stel dat de EU komt met een wet die alle landen in Europa verbied een rookverbod in te stellen. Dan zal ik daar principieel op tegen zijn, laten de landen dat zelf bepalen.

    EU
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      woensdag 31 januari 2007 @ 13:28:03 #42
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45854279
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef Deetch het volgende:

    [..]

    Maar je hebt wel goed plan gestemd dan? Je zou ook een europese belastingverlaging afkeuren?
    [..]
    Ja, absoluut. En ik ben voor belastingverlaging, maar wat goed is voor Nederland en Duitsland hoeft niet per definitie goed te zijn voor Portugal en Engeland.

    Laten de landen zelf dit soort zaken beslissen.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
    pi_45854624
    Waar bemoeit dat Europa zich toch mee...
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_45866243
    Goed plan, roker.

    Ik zie eigenlijk geen goede argumenten waarom dit een slecht idee is, eigenlijk alleen goede argumenten waarom het zo snel mogelijk te doen. Kusje enzoot
      woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:51 #45
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_45866607
    Slecht plan, roker. Ga je moeder vervelen met deze plannen
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
      donderdag 1 februari 2007 @ 00:10:40 #46
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45870068
    Roker. Invoeren die hap. Er wordt nu zoveel over gezeurd; ik ben wel benieuwd naar het effect.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      donderdag 1 februari 2007 @ 00:19:35 #47
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_45870325
    tussenstand: 51% nee. 49% ja.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_45883959
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 00:10 schreef Ringo het volgende:
    Roker. Invoeren die hap. Er wordt nu zoveel over gezeurd; ik ben wel benieuwd naar het effect.
    Goed plan, niet-roker.

    Ik denk dat het overwegend goede gevolgen zal hebben. Zowel voor de gezondheidszorg als voor de productiviteit van mensen. D'r gaat behoorlijk wat tijd in zitten op den duur als roker.
      donderdag 1 februari 2007 @ 15:32:55 #49
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45884643
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 15:14 schreef w8jij17 het volgende:

    [..]

    Goed plan, niet-roker.

    Ik denk dat het overwegend goede gevolgen zal hebben. Zowel voor de gezondheidszorg als voor de productiviteit van mensen. D'r gaat behoorlijk wat tijd in zitten op den duur als roker.
    Ja, bier drinken met sigaret duurt veel langer dan zonder sigaret... Wat bedoel je?
    Op de werkplaats is het al verboden, en de meeste rokers die ik ken zijn net zo productief of productiever dan niet-rokers.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
    pi_45884910
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 15:32 schreef Viajero het volgende:

    [..]

    Ja, bier drinken met sigaret duurt veel langer dan zonder sigaret... Wat bedoel je?
    Op de werkplaats is het al verboden, en de meeste rokers die ik ken zijn net zo productief of productiever dan niet-rokers.
    Rokers nemen vaak pauze, vaker dan niet rokers. Wist je beidewaj dat je meer alcohol kan verwerken als je niet rookt
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')