abonnement Unibet Coolblue
pi_45804345
Ik heb last van een computerprobleem waar ik zelf niet meer uitkom. Ik plaats het hier in de hoop dat iemand het herkent en weet wat eraan te doen valt.

Ik werk met Windows XP home edition. Sinds kort merk ik dat mijn computer na verloop van tijd ophoudt met het openen van websites in een nieuw venster, zeker als je iets aanklikt waarbij je een pop-up als bevestiging krijgt.

Het probleem begint ermee dat ik op een bepaald moment geen link meer kan aanklikken die naar een pop-up schermpje leidt. Het wordt dan geleidelijk steeds erger. Ik kan dan geen website meer openen in een nieuw tabblad, in Windows Verkenner krijg ik maar een paar mogelijkheden als ik met de rechtermuisknop op een mp3 klik. Ik kan het ding dan niet openen. Sluit ik een Internet Explorer-venster, dan kan ik onder Verkenner ineens WEL weer een mp3 openen. Het probleem verergert zich op den duur steeds verder. Ik moet dan uiteindelijk rebooten, waarna de computer weer gewoon werkt.

Ik heb een upgrade gedaan van IE 6 naar IE 7. Dat heeft niet geholpen. Ik heb de laatst-geïnstalleerde Java-versie verwijderd (omdat ik dacht dat het misschien iets daarmee van doen had). Ook dat hielp niet. Ik heb, zoals hier aangeraden, de cache van temporary internet files geleegd, maar ook dat heeft geen effect.

Ik scan regelmatig met een actuele versie van Ad-Aware, die alleen wat cookies vindt, verder niks bijzonders. Er draait ook nog een vrij recente versie van McAfee (hoewel deze sinds kort verlopen is). Ook deze geeft geen vreemde berichten

Ik kom er zelf niet meer uit hoe ik dit probleem kan oplossen. Suggesties/ideeën zijn daarom van harte welkom.
pi_45804650
Je zou eens kunnen kijken hoe het met het CPU en geheugengebruik zit.

CTRL+ALT+DEL->processen. Vervolgens sorteren op CPU of geheugengebruik.

Windows verkenner valt onder explorer.exe
internet explorer is iexplore.exe
outlook express is msimn.exe

Onderin het taakbeheer-venster kan je zien wat het totale CPU en geheugengebruik is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45804995
Tja een beetje n vaag probleem het kan zo veel zijn. Dus doe wat jordy zegt om er achter te komen welke taak de problemen veroorzaakt.

Eventueel overstappen op bv firefox maja das niet echt een oplossing. Verder kun je deze tool s uitvoeren: http://www.pcstress.net/en/?p=cle
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
pi_45805031
iexplore.exe zit op ongeveer 36.868 kB
explorer rond 25.184 kB

CPU-gebruik schommelt tussen 1-4 procent (al zijn nu de meeste IE-vensters gesloten). Geheugengebruik staat op 361/2461 MB.

Ik doe overigens veel zwaardere dingen met deze computer zonder problemen, zoals muziek maken met Reason (een muziekprogramma dat veel CPU vraagt)
pi_45805830
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:23 schreef endemion het volgende:
Tja een beetje n vaag probleem het kan zo veel zijn. Dus doe wat jordy zegt om er achter te komen welke taak de problemen veroorzaakt.

Eventueel overstappen op bv firefox maja das niet echt een oplossing. Verder kun je deze tool s uitvoeren: http://www.pcstress.net/en/?p=cle
Dank voor de tip. Ik heb dit programma uitgevoerd, waardoor de computer opnieuw moest starten. Zoals ik al uitlegde, zijn na het opnieuw starten de problemen weg. Ik moet nu dus even afwachten of ze terugkomen. Zo ja, dan zal ik dat hier wel weer melden.

In elk geval bedankt voor het meedenken.
pi_45810446
Helaas, het probleem blijft zich voordoen. Ik kon nu een WAV-file niet openen in een WAV-editor. Nadat ik een IE-venster sloot, lukte het wel, maar bij het knippen van stukjes WAV-file, kwam er een foutmelding: your system has very low resources.

Ik heb de indruk dat iets geheugen vreet, maar ik weet niet wat.
pi_46970819
Ik ben zo vrij om dit topic even omhoog te kicken, omdat ik nog steeds niet van het probleem af ben.

De situatie is nog steeds zoals beschreven in mijn openingspost, alleen heb ik - zoals geadviseerd - systeemherstel uitgevoerd, waardoor ik nu weer met IE 6 werk, in plaats van IE 7. De computer werkt verder stabiel, dus afgezien van het omschreven probleem heb ik geen rare klachten.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik surf op websites waarbij er een pop-up opent wanneer je iets aanklikt. Ik heb dit bij verschillende sites meegemaakt, dus het ligt niet aan één bepaalde site. Kan het misschien iets van doen hebben met java-scripts? Op het moment dat je een link aanklikt, is er immers vaak een java-script dat een pop-up venstertje genereert.

Hoe dan ook: suggesties zijn nog altijd zeer welkom.
pi_46970919
Bekijk eerst eens welke browser-helper objects (invoegtoepassingen) je in IE hebt draaien. Het kan best zijn dat er 1tje daarvan die behoorlijk loopt te kloten.
pi_46975276
Zal ik vanavond doen, weerdo. Dat kan ik toch met hijackthis redelijk eenvoudig zien, of niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 maart 2007 @ 14:44:49 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_46975382
Probeer dit tooltje eens:
Crapcleaner http://www.ccleaner.com/
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_47003843
Een kleine kans dat dit werkt maar het is ook een kleine moeite. Laat een schijfcontrole lopen tijdens booten.
Note: het zou hier weinig mee te maken moeten hebben maar houd je hd goed gedefragmenteerd. O&O defragmenter kan ik je voor x64 aan raden.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
pi_47004920
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:28 schreef dVTB het volgende:
Ik ben zo vrij om dit topic even omhoog te kicken, omdat ik nog steeds niet van het probleem af ben.

De situatie is nog steeds zoals beschreven in mijn openingspost, alleen heb ik - zoals geadviseerd - systeemherstel uitgevoerd, waardoor ik nu weer met IE 6 werk, in plaats van IE 7. De computer werkt verder stabiel, dus afgezien van het omschreven probleem heb ik geen rare klachten.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik surf op websites waarbij er een pop-up opent wanneer je iets aanklikt. Ik heb dit bij verschillende sites meegemaakt, dus het ligt niet aan één bepaalde site. Kan het misschien iets van doen hebben met java-scripts? Op het moment dat je een link aanklikt, is er immers vaak een java-script dat een pop-up venstertje genereert.

Hoe dan ook: suggesties zijn nog altijd zeer welkom.
De problemen die jij beschrijft heb ik vroeger ook meegemaakt toen ik nog veel chatte via de site van MSN, op een of andere manier vreet er inderdaad iets je geheugen op (zou eventueel inderdaad een java probleem kunnen zijn).
Misschien een idee om te kijken wat voor site's en programma's je hebt openstaan/draaien en deze een voor een te sluiten om te kijken of dat dat het probleem verhelpt of vermindert.
Misschien een ander idee om je geheugen uit te breiden.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_47005578
Dank voor de tips.

Paddokingnr1: Op het moment dat het probleem zich voordoet, MOET ik wel programma's (ook niet-Windows toepassingen zoals WinAmp) sluiten om bepaalde functies te kunnen uitvoeren.

Ik heb CCcleaner gedraaid. Die heeft het nodige opgeruimd. Het probleem was gisterenavond wat *minder*, maar deed zich nog wel voor. Ik heb via Hijackthis ook gekeken welke browser helper objects (BHO) er draaien. Daar kon ik niks vreemds ontdekken, afgezien van enkele Yahoo Messenger-dingen. Geen idee of dat een probleem kan veroorzaken.

Mijn geheugen zou op zich uitgebreid genoeg moeten zijn. Ik draai ook zware muziekprogramma's zoals Reason. Maar goed: ik zal eens onderzoeken of geheugenuitbreiding nodig is.
pi_47285379
Nog steeds ben ik niet van het euvel af. Het valt me op dat ik steeds dezelfde foutmelding krijg wanneer ik Internet Explorer 'vrijwillig' of minder vrijwillig sluit. Wellicht zegt iemand dit iets?
quote:
iexplore.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x62304390 verwijst naar geheugen op 0x62304390. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.

[OK]
Tips en reacties zijn dus nog altijd welkom.
pi_47534371
Die error hier boven lijkt op defect geheugen run memtest eens een paar uur. Gooi ook alle onnodige programma's uit de opstartlijst als je msconfig bij uitvoeren intypt (meer als 15 startup programma's is meestal onnodig veel). Check ook programma's die je niet kent via google.
Daarna kun je 1 voor 1 uitproberen of het misschien door 1 bepaald programma komt.

p.s. juched, nero en/of cd mount proggies + andere proggies die actief blijven na sluiten (o.a. office acdsee, winamp etc.) kunnen weg.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')