Je komt zo wel eens een filmpje tegen, maar ja jatten zonder een goede bronvermelding kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:29 schreef Wadloper het volgende:
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikel
Sommige treinen kruisen net buiten het station van Buitenpost, waardoor je idd erg lang voor de spoorbomen moet wachten. Het is vervelend, maar er is niets aan te doen voorlopig.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Dit klopt niet, omdat de stellen de gehele dag op Leeuwarden opstel staan en dezelfde zijn als in de ochtend. Misschien is er 's nachts onderhoud aan de stellen?quote:Naar aanleiding van de inzet van de nieuwe GTW treinen zijn er bij mij een aantal vragen gerezen. Zo heb ik al enkele keren de inzet van GTW treinen gezien op het traject Leeuwarden - Groningen in zowel de ochtend als middagspits. Is dit van structurele aard of worden er als er meer nieuwe treinen instromen toch weer wadlopers?
Het onderhoud aan de Spurt wordt verricht in Leeuwarden.De treinen die u ziet rijden, worden op dat moment overgebracht.Met provincies zijn afspraken gemaakt over instroom nieuw materieel per baanvak. Voor Leeuwarden -Groningen geldt dat de Spurt daar in september gaat rijden.
Wanneer is binnenkort hequote:Ook heb ik een vraag wat betreft de naamgeving van de nieuwe treinen.
Voor zover ik waar heb kunnen nemen zijn er momenteel 3 treinstellen
van een naam voorzien. Wanneer worden er meer stellen van namen voorzien?
Binnenkort zult u de andere treinen ook met hun naam zien rijden.
Dit laatste is goed nieuws.quote:Een andere vraag die ik heb is meer van technische aard. Naar ik begrepen heb is de maximale snelheid van de nieuwe GTW teruggebracht van 140 naar 120 kilometer per uur. Waarom is dit gedaan? Heeft dit te maken met de mindere staat van het spoor in het noorden, want ik heb een gerucht gehoord dat de baanvak snelheid tussen Veenwouden en Grijpskerk teruggebracht is naar 120 kilometer per uur. Als dit klopt, wordt er dan in de nabije toekomst onderhoud gepleegd aan het spoor, zodat de maximum snelheid weer omhoog kan?
De spoorwegbeheerder moet een zogeheten toelating voor 140 km/u bevestigen. Dat staat te gebeuren.
Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:34 schreef Tommeke het volgende:
Hoi! Ik had even een kort vraagje, misschien dat iemand hier mij kan helpen
Ik zag gister zo'n reclame van een treintijdschrift waarbij ook een model zat voor maar 3,95.
Weet iemand ook welke schaal dat is en waar je dat het beste kan halen? Bruna en V&D hadden het niet
ik denk het ?quote:Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
dat t geen eens een oud fototje is?quote:
Niet echt iets voor m'n baan ofzo, leuk voor erbijquote:Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Klopt. Daarbij komt dan nog dat er nog wat meer stellen Plan V en T waren die de stoppers voor hun rekening namen.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
geloof dat het met 10 jaar geleden behoorlijk schold jaquote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
Hondekop!quote:Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Hou op, ik krijg acuut rugklachtenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!quote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes
[afbeelding]
maar mn PA wel :yquote:Op maandag 29 januari 2007 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!
MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...quote:
whehhequote:Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
Lijkt op de Amsterdamse metro in de spitsquote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |