abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 12:20:22 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45785862
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:29 schreef Wadloper het volgende:
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikel
Je komt zo wel eens een filmpje tegen, maar ja jatten zonder een goede bronvermelding kan natuurlijk niet.
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Sommige treinen kruisen net buiten het station van Buitenpost, waardoor je idd erg lang voor de spoorbomen moet wachten. Het is vervelend, maar er is niets aan te doen voorlopig.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 12:56:10 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45786849
Eindelijk heb ik antwoord van Arriva wat betreft mijn vragen over de GTW.
quote:
Naar aanleiding van de inzet van de nieuwe GTW treinen zijn er bij mij een aantal vragen gerezen. Zo heb ik al enkele keren de inzet van GTW treinen gezien op het traject Leeuwarden - Groningen in zowel de ochtend als middagspits. Is dit van structurele aard of worden er als er meer nieuwe treinen instromen toch weer wadlopers?

Het onderhoud aan de Spurt wordt verricht in Leeuwarden.De treinen die u ziet rijden, worden op dat moment overgebracht.Met provincies zijn afspraken gemaakt over instroom nieuw materieel per baanvak. Voor Leeuwarden -Groningen geldt dat de Spurt daar in september gaat rijden.
Dit klopt niet, omdat de stellen de gehele dag op Leeuwarden opstel staan en dezelfde zijn als in de ochtend. Misschien is er 's nachts onderhoud aan de stellen?
quote:
Ook heb ik een vraag wat betreft de naamgeving van de nieuwe treinen.
Voor zover ik waar heb kunnen nemen zijn er momenteel 3 treinstellen
van een naam voorzien. Wanneer worden er meer stellen van namen voorzien?

Binnenkort zult u de andere treinen ook met hun naam zien rijden.
Wanneer is binnenkort he
quote:
Een andere vraag die ik heb is meer van technische aard. Naar ik begrepen heb is de maximale snelheid van de nieuwe GTW teruggebracht van 140 naar 120 kilometer per uur. Waarom is dit gedaan? Heeft dit te maken met de mindere staat van het spoor in het noorden, want ik heb een gerucht gehoord dat de baanvak snelheid tussen Veenwouden en Grijpskerk teruggebracht is naar 120 kilometer per uur. Als dit klopt, wordt er dan in de nabije toekomst onderhoud gepleegd aan het spoor, zodat de maximum snelheid weer omhoog kan?

De spoorwegbeheerder moet een zogeheten toelating voor 140 km/u bevestigen. Dat staat te gebeuren.
Dit laatste is goed nieuws.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45788054
Hoi! Ik had even een kort vraagje, misschien dat iemand hier mij kan helpen
Ik zag gister zo'n reclame van een treintijdschrift waarbij ook een model zat voor maar 3,95.
Weet iemand ook welke schaal dat is en waar je dat het beste kan halen? Bruna en V&D hadden het niet
  maandag 29 januari 2007 @ 15:08:12 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45790921
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:34 schreef Tommeke het volgende:
Hoi! Ik had even een kort vraagje, misschien dat iemand hier mij kan helpen
Ik zag gister zo'n reclame van een treintijdschrift waarbij ook een model zat voor maar 3,95.
Weet iemand ook welke schaal dat is en waar je dat het beste kan halen? Bruna en V&D hadden het niet
Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45792237
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
ik denk het ?
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, en wat wil "xD" zeggen dan?
dat t geen eens een oud fototje is?
pi_45792290
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_45792510
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
pi_45792720
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
Niet echt iets voor m'n baan ofzo, leuk voor erbij
Hij zal ook wel niet kunnen rijden
  maandag 29 januari 2007 @ 16:05:16 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_45792772
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 16:08:31 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45792901
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 16:13:08 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45793096
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
Klopt. Daarbij komt dan nog dat er nog wat meer stellen Plan V en T waren die de stoppers voor hun rekening namen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45793288
Zo. Terug van m'n eerste dagje tellen. Relaxt werk.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:23:14 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45793522
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
pi_45793547
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
geloof dat het met 10 jaar geleden behoorlijk schold ja

* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes





[ Bericht 11% gewijzigd door Ou-Tannu op 29-01-2007 16:55:38 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 16:28:56 #90
86072 thatsme
and That's you!
pi_45793735
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Hondekop!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:49:26 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45794409
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
Hou op, ik krijg acuut rugklachten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 29 januari 2007 @ 16:51:19 #92
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45794482
M.i.v. nieuwste wijzingsblad: meer IR in de 1500, en drie extra DDM-1-stammen op de baan.
In de praktijk is inmiddels trouwens als veel mat'64 uit de 3700 gedonderd, hoera!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45796960
AH zijn er nieuwe IR stammetjes aangekomen ?
  maandag 29 januari 2007 @ 18:28:37 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45797768
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes

[afbeelding]

Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!

MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45799039
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!

MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
maar mn PA wel :y
  maandag 29 januari 2007 @ 19:07:44 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45799268
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar mn PA wel :y
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45800618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
whehhe

mn pa moest wel

Den Helder - Vlissingen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 20:24:22 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45802259
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakken en dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45803537
Vandaag een leuk rondje gemaakt.

Vanmorgen om kwart voor zes opgestaan. Om 06:05 stond ik bij de bushalte. Ik dacht altijd dat de eerste bus heel rustig was. Bleek er al 7 man te staan. De eerste bus was gewoon vol
afijn dat was dus geledebus 557 van Amsterdam-Noord naar Centraal
daar overgestopt op de IC naar Utrecht/Nijmegen deze bestond uit de stellen 8640+8731 vertrek 06:37 alwaar ik de eerste trein tellert alweer tegenkwam.
In Utrecht overgestapt op de stoptrein naar ik weet niet waar PlanV 451+469 vertrek Utrecht 7:15
In Houten uitgestapt en opzoek gegaan naar de "lightrail" deze zag ik net wegrijden kon spoor 3 niet vinden
die dan maar gepakt om 7:40. In Houten Castelum maar lekker blijven zitten. Was niks te zien.
Daarna terug gereden naar Houten en daar de Sprinter naar S' Hertogenbosch genomen van 7:54 bestaande uit SGMm 2977+2944.
In S' Hertogenbosch maar uitgestapt en daar de serie 3600? 3700? Genomen naar Nijmegen was een Virm 8671 vertrek om 8:44. Op Nijmegen aangekomen ging ik eindelijk dat Volia gebeuren bekijken...dat ging dus niet was net een trein uitgevallen "ivm een te grote vertraging".
Toen maar de "Heyendaal Shuttle" bus genomen ofzo. Ben ik bij station Nijmegen Heyendaal uitgestapt omdaar te wachten op de trein naar...Nijmegen. Plaatsgenomen in Wadloper 3118+3111+3222 (de groene )
Dus weer naar Nijmgen gereden en daar gewacht. En toen helemaal terug naar Roermond. Damnz wat een stuk. Kachel stond ook helemaal super heet! Heel rustig in de trein. Bij Venlo aangekomen werd er omgeroepen dat de laatste 2 "rijtuigen" achterbleven in Venlo. Aangekomen in Roermond bleken ze er alleen nog gewoon aan te hangen

Daar eindelijk overgestapt op Virm 9478 vertrek 11:34 naar Heerlen.
In Heerlen overgestapt op Veolia plan V 842 naar Kerkrade Centrum. Bleek ook de kachel super heet te staan! ze zijn niet zuinig bij Veolia ofzo vanaf Kerkrade C in dezelfde trein helemaal naar Maastricht Randwyck gereden.
Ik zat te kijken of daar nog een bus ging naar Eijsden ofzo. Niks te zien.
Dan maar terug gerden met NS plan V 909 13:34 naar Maastricht. Daar aangekomen ff naar Smullers
En ik ging ff de Belgische ic uit Brussel-Zuid opwachten. Kwam nog geen 50 man uit van wie de helf "type-petje-kraagje-schuchter-om-je-heen-kijken".
Daarna nog ff rond gekeken rond het station. Zag nog 4 1600 locs staan. Deels met "reclame"
Toen maar de ic gepakt richting Eindhoven 9405 Vertrek 14:23 waar later nog het Heerlense deel de 8741 bij kwam.
In Eindhoven "cross platform" genomen op de ick+1742 vertrek 15:33 naar Rotterdam
In Rotterdam aangekomen ff een slagje Slinge gedaan met de metro.
Daarna Virm 9514 (en nog een andere waarvoor ik de lui was om nog te kijken ) vertrek 17:59 naar Amsterdam Centraal Overigens stond het deurte van de liftschacht open. Kon ook niet meer dicht. Wel vreemd zo een gat, met een deurtje dat iedere keer open en dichtgaat.
In Amsterdam C aangekomen de bus weer gepakt 569. Aangekomen 19:30 thuis

Aantal overstappen: 15 keer ofzo
Aantal keer kaartcontrole: 3 in de trein 1 metro 2 keer in de bus
Kosten: 0,00 (fijn zo'n ov )
pi_45803616
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt op de Amsterdamse metro in de spits
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')