abonnement Unibet Coolblue
pi_45719782
London baby!



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Tips
Reizen naar London:
- GoLondon (Stena Line)
- RyanAir
- EasyJet
- VLM
- Eurostar

Reizen in London doe je met de Tube:
- Transport for London
- Oystercard (OV-chipkaart voor in London)

Things to do in London:
- LondonTown
- Visit London
- Events in Westminster
- TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Overig:
- BBC Weather

FOK!kers in London
Drive-R - permanent
Stuart - permanent
Mr.Orange - sinds kort permanent
MonopolyMan - permanent
kbeurden - 27 december t/m .. januari
MaJo - misschien in januari
PeRi en Auticia - 26 t/m 28 januari
Allan24 - 30 t/m 31 januari
stpn - 1 t/m 5 februari
MCH - 5 dgn in februari

Vorige topics
London baby! - deel 6

Openingspost
Wijzigingen hier doorvoeren

[ Bericht 5% gewijzigd door Allan24 op 28-01-2007 10:26:43 ]
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_45719818
Ik vertrek dinsdagochtend vanaf Eindhoven Airport
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_45722321
ik donderdag 1 feb - maandag 5 feb ook vanaf Eindhoven
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_45722698
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:26 schreef stpn het volgende:
ik donderdag 1 feb - maandag 5 feb ook vanaf Eindhoven
Als je met Ryanair gaat, krijg je korting op de Stansted Express naar Liverpool Street

Klik!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_45723604
Bedankt voor de link!
Waarschijnlijk komt m'n reismaatje uit Thailand me ophalen, die woont vlakbij de Thames en ik blijf bij hem slapen. Mocht hij me niet op kunnen halen dan maak ik zeker gebruik van die service.
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_45727551
Een nieuw Londen topic
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45745016
Ik wil in die lijst godverdomme! Als permanent!
  maandag 29 januari 2007 @ 19:12:01 #8
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45799454
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:54 schreef Blue_ei het volgende:
Gezellig London
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Grappig joh... Vond het persoonlijk niet echt grappig omdat mijn vrienden in de tube zaten rond dat district. Eén van mijn vrienden is door het oog v/d naald gekropen...
Maarja, zelfde avond wel gewoon weer met de bus gegaan, wat een saamhorigheid toen dat was echt zó speciaal!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45812004
En weer een ouderwets TVP! Dit weekend voor het eerst naar de Comedy Store geweest, zeker een aanrader! Behoorlijk commercieel, maar erg goeie stand-up comedy! Ik ging in Amsterdam van naar Toomler, daar kan het niet aan tippen, maar toch top vermaak!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_45813444
Ik vertrek over een paar uurtjes naar London
De stad in 2 dagen bekijken (moet lukken als je geen musea en kerken ingaat...), en uiteraard naar Chelsea-Blackburn (kaarten) en Westham-Liverpool (zwarte markt). Foto's volgen

Mijn vlucht kostte trouwens 5.04 euro, waarvan 5 euro creditcardkosten haha In het kader van het 'boek een retour, krijg er een gratis' actie...
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_45815427
* Allan24 zit te wachten op Eindhoven airport, boarding in 30 minutes
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:39:39 #12
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_45821729
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:17 schreef Allan24 het volgende:
* Allan24 zit te wachten op Eindhoven airport, boarding in 30 minutes
.
pi_45823897
Must do eten - Gourmet Burger Kitchen :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Gourmet_Burger_Kitchen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:15:52 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45826790
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:47 schreef Frostie het volgende:
Must do eten - Gourmet Burger Kitchen :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Gourmet_Burger_Kitchen
Ja!!! Daar ging ik vrij vaak eten met mijn maten, echt te lekker! Soms staat er gewoon een rij voor de deur om binnen te komen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45837460
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:47 schreef Frostie het volgende:
Must do eten - Gourmet Burger Kitchen :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Gourmet_Burger_Kitchen
Wat zijn de prijzen ongeveer?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:48 #16
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45838236
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat zijn de prijzen ongeveer?
Tussen de 5 en 8 pond per burger ongeveer; je kan er ook nog friet bij bestellen. (kost je extra uiteraard) Ik nam vaak alleen een burger en dan zat ik echt vol; ik ben een gozer van 2.00m en ben zeker geen slechte eter! (die dingen zijn echt huge, er ligt onderhand een biefstuk op het broodje)
Je zit bij GBK op een soort van banken, als je geluk hebt aan een tafeltje. Je doet je bestelling bij de kassa, waar je gelijk betaalt.
Toen ik deze zomer terugging naar London, ging ik de eerste avond gelijk hier eten... Echt te lekker!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45848910
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:29 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Tussen de 5 en 8 pond per burger ongeveer; je kan er ook nog friet bij bestellen. (kost je extra uiteraard) Ik nam vaak alleen een burger en dan zat ik echt vol; ik ben een gozer van 2.00m en ben zeker geen slechte eter! (die dingen zijn echt huge, er ligt onderhand een biefstuk op het broodje)
Je zit bij GBK op een soort van banken, als je geluk hebt aan een tafeltje. Je doet je bestelling bij de kassa, waar je gelijk betaalt.
Toen ik deze zomer terugging naar London, ging ik de eerste avond gelijk hier eten... Echt te lekker!
Dat zijn nog steeds ongeveer de prijzen inderdaad

2 pond voor de friet en nog 1 pond voor een flinke hoeveelheid saus maar om eerlijk te zijn zou alleen de burger ook wel genoeg zijn geweest....

Ik had de Cajun Burger en die was erg
pi_45851260
Over 24 uur zit ik dan eindelijk in Londen
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:08:41 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45853736
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:01 schreef Frostie het volgende:

[..]

Dat zijn nog steeds ongeveer de prijzen inderdaad

2 pond voor de friet en nog 1 pond voor een flinke hoeveelheid saus maar om eerlijk te zijn zou alleen de burger ook wel genoeg zijn geweest....

Ik had de Cajun Burger en die was erg
Chiliburger is ook king! Ik had mijn laatste avond in London een garlic burger en garlic mayonaise, mijn vader kwam ons ophalen en rook op 2m afstand dat we knoflook op hadden.
Wat moeten die mensen in het vliegtuig wel niet gedacht hebben lol
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:25:37 #20
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_45854220
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:47 schreef Frostie het volgende:
Must do eten - Gourmet Burger Kitchen :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Gourmet_Burger_Kitchen
.
pi_45878565
Vlucht gecanceled vanwege de mist
Morgen een herkansing
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_45880802
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:22 schreef stpn het volgende:
Vlucht gecanceled vanwege de mist
Morgen een herkansing
Hoelang zou je gaan enzo?
pi_45881412
Do - Ma
Word nu dus Vr - Ma (als het mee zit)
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_45881641
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:57 schreef stpn het volgende:
Do - Ma
Word nu dus Vr - Ma (als het mee zit)
succes dan maar!
.
pi_45881931
Zonde van die dag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45888037
Ja inderdaad, flink fucked up.
Maar wel een goede reden om over niet al te lang nog maar een keertje te gaan
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:53:27 #27
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_45891550
17 tot en met 21 februari
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_45960252
Vandaag in de London Eye geweest. Uitzicht was schittered.
Stond er om 12:30, stond een uur in de rij tot we bijna vooraan waren (ca 5 meter ervoor) tot ze stopten met mensen erin te laten en alle wagentjes met spiegels gingen onderzoeken.
Geen enkele waarschuwing ofzo, dat duurde dus nog een half uur en toen werd dat ding stil gelegd en mocht iedereen vertrekken
Later rond 16:30 weer in de rij gestaan en precies met zonsondergang zat ik er dan in. Was ontzettend mooi om te zien en is zeker een aanrader.
Heb verder lekker weer gehad tot nu toe, 2 dagen veel zon, vandaag was de lucht zelfs strak blauw.
Foto's komen als ik terug ben
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_45965519
Een uur in de rij voor London Eye

Ik ben er dinsdag ± 12:00 uur in geweest en kon meteen instappen
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_45999894
Hoeveel geluk kan je hebben.
Stansted express kapte er vanochtend mee, toen stonden we met ca 150 man op een of ander boerentreinstation.
Vliegtuig gemist en nou ben ik van 7:30 - 17:05 aan het wachten op m'n volgende vlucht
Why?
Because we f*cking can! And because we can, we will!!
pi_46011063
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:47 schreef Frostie het volgende:
Must do eten - Gourmet Burger Kitchen :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Gourmet_Burger_Kitchen
Klinkt als een Burger restaurant..... (tent is een te min woord), als ik zondag middag heb gegeten. Om de hoek bij het British Museum. Ik ben de naam vergeten maar het waren echt super burgers . Alleen die rijen had ik geen last van, sterker nog, ze waren maar een kwart vol. En een lekker Italiaans biertje erbij. Turbo lunch zogezegd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 5 februari 2007 @ 16:40:00 #32
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46011138
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Klinkt als een Burger restaurant..... (tent is een te min woord), als ik zondag middag heb gegeten. Om de hoek bij het British Museum. Ik ben de naam vergeten maar het waren echt super burgers . Alleen die rijen had ik geen last van, sterker nog, ze waren maar een kwart vol. En een lekker Italiaans biertje erbij. Turbo lunch zogezegd.
Ze hebben alleen maar NZ biertjes (en Warsteiner/budvar), dus ik denk het niet. Maar het kan een kloon geweest zijn... Die gasten hebben trouwens dik geld gevangen voor die toko, niet normaal!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46011564
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ze hebben alleen maar NZ biertjes (en Warsteiner/budvar), dus ik denk het niet. Maar het kan een kloon geweest zijn... Die gasten hebben trouwens dik geld gevangen voor die toko, niet normaal!
Dit restaurant had alleen budweiser , en Italiaans bier (Moretti ?). Het was in ieder geval dik in orde
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 5 februari 2007 @ 17:15:08 #34
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46012421
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..] Het was in ieder geval dik in orde
In sommige van de Engelse pubs kan je ook erg lekkere hamburgers eten hoor! Ik heb nooit zo begrepen waarom de Engelse cuisine in het buitenland zo afgezeken wordt. Bij de echte oude pubs is het echt wel goed hoor!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46012640
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

In sommige van de Engelse pubs kan je ook erg lekkere hamburgers eten hoor! Ik heb nooit zo begrepen waarom de Engelse cuisine in het buitenland zo afgezeken wordt. Bij de echte oude pubs is het echt wel goed hoor!
En als je dat niet wilt ken ik hier in Manchester (in London struikel je er ook over) prima Spanjaarden, Italianen, Indiers, Thai en in Chinatown Chinezen, waar je voor een redelijk bedrag prima je buikje rond kan eten
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:00:14 #36
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46035803
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

In sommige van de Engelse pubs kan je ook erg lekkere hamburgers eten hoor! Ik heb nooit zo begrepen waarom de Engelse cuisine in het buitenland zo afgezeken wordt. Bij de echte oude pubs is het echt wel goed hoor!


Vlakbij mn huis (earls court) zit ook zo'n pub, ben de naam even kwijt, waar je een heerlijke ultimate burger kunt bestellen..... ECHT SUPER!!!
.
pi_46096826
17 feb vanuit ehv 5 dagen
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:14:54 #38
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_46097631
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:41 schreef Koentje3 het volgende:
17 feb vanuit ehv 5 dagen
idem... k ga alleen met stena line (mn mam mag niet in een vliegtuig mee vanwege medische redenen dus dan maar met de boot)
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  zondag 11 februari 2007 @ 17:24:37 #39
130755 Kinga
versier hier
pi_46209674
Voor mij is het volgende week zaterdag ook zover. Verheug me er echt op.
pi_46211000
men er afgelopen zomer geweest. super stad. heb me er zeker vermaakt.

een avond naar een chinees restaurant geweest, waar je voor ongeveer 6,50 GBP onbeperkt kon eten en als je je bord niet leeg at kreeg je een 'boete' van 10 GBP

nog nooit zoiets meegemaakt

het eten was te doen, maar denk niet dat ik er nog een keer zal komen.
you and I ain't done Zeke!
  zondag 11 februari 2007 @ 18:03:45 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46211052
Ik kon een paar dagen 'schaduw' stage lopen bij UBS, alleen ik kan niet want ik heb dan net tentamens... Anders had ik weer een gratis weekendje London
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46268018
Donderdag op vrijdag nacht vertrekken we naar Londen, we vliegen om 06.30 dus om 07.00 uur landen we op Stansted (meningen zijn verdeeld over dit vliegveld las ik zo hier en daar..). Komen volgende week dinsdag terug, vliegen dan om 19.30 uur terug, best wel fijne tijden. Geen idee hoe het gaat verlopen vanuit het vliegveld naar Londen.. iemand tips??? We moeten, als ik het goed heb, met de Stansted Express.. toch? hahaha.. hoezo niet voorbereid! We zitten met ons hotel ergens aan Oxford Street, moeten er bij Tottenham Court uit met de metro. We willen eigenlijk alle dagen vanalles gaan doen, maar hoe kunnen we dit het beste doen qua reizen. Heb gelezen over die travelcards maar die zijn of 3 of 7 dagen en wij zijn er vrijdag, zaterdag, zondag en maandag, en dinsdag moeten we dus nog terug naar Stansted. We willen er natuurlijk ook 's avonds op uit.. beter om dan niet met de bus/metro te gaan? Of juist wel!! HELP ONS!!!! Alle info is welkom..
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_46268272
Stansted naar centraal Londen kan met de Stansted Express. Kost je 25 pond voor een retourtje.:) Je kan 's avonds prima met de metro!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46269057
Maar hoe moet ik dat dan doen met de travelcards en wat is nou off peak en peak, ik wil er eentje waar ik dag en nacht mee kan reizen, bestaat zoiets?
bedankt alvast..
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_46269104
Offpeak is na 9.30 's ochtends. Als je iets voor dag en nacht wil dan kan je het beste een Oyster Card nemen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46269154
En hoe zit het met de handbagage.. mag je tegenwoordig weer gewoon een tas meenemen van 5kg of zitten ze nog met plasticzakjes? Heb namelijk ook autosleutels, papieren, camera, telefoon, lenzenvloeistof en alles bij me in de HANDBAGAGE.. mag dit wel???
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_46269483
Jup mag gewoon mee.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46271048
Oyster card is toch voor studenten???? Offpeak is na 09.30 oke.. maar tot hoelaat? En peak is dan van.. tot 09.30 neem ik aan

Dus handbagage mag gewoon weer zoals altijd, 5kg en de standaard afmetingen! Mag ook gewoon alles mee? Tuurlijk neem geen spuitbussen enzo mee maar sleutels, telefoon, camera enz.
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_46271436
Ja mag gewoon mee, zolang je maar geen flesjes water ofzo meeneemt. Check even: http://www.tfl.gov.uk/tube/
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46274041
Oyster is niet alleen voor studenten. Je hebt een speciale versie voor hun.
Oyster is een OV chipkaart eigenlijk, een elektronisch vervoersbewijs waar je of geld opzet waarna automatisch het juiste bedrag af wordt geschreven bij iedere reis, of je zet er een "travelcard" op waarmee je onbeperkt mag reizen voor 1 / 3 / 7 / 30 / 365 dagen.

Off peak voor travelcards op de tube is alles behalve 7.00 - 9.30 ma-vrij.
pi_46284531
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:15 schreef Jaguarized het volgende:
Stansted naar centraal Londen kan met de Stansted Express. Kost je 25 pond voor een retourtje.:) Je kan 's avonds prima met de metro!
die metro is helemaal niet zo prima met hun severe delays
pi_46288380
Ik vlieg ook naar london Stansted zaterdag... Die Stansted express... IS dat hetzelfde als zon ryan air bus?
pi_46290699
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 09:43 schreef Koentje3 het volgende:
Ik vlieg ook naar london Stansted zaterdag... Die Stansted express... IS dat hetzelfde als zon ryan air bus?
Nou, nee, het is een trein. Best comfortabel indien je niet tijdens de piekuren reist. Je komt dan op Liverpool Street, één van de grote terminals aan. Vandaaruit kun je alle kanten op met de metro.
pi_46292241
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:52 schreef MCH het volgende:

[..]

die metro is helemaal niet zo prima met hun severe delays
Geen last van gehad.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:40:13 #55
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_46294724
quote:
die metro is helemaal niet zo prima met hun severe delays
nooit problemen gehad met de metro daar, heel tevreden zelfs.
quote:
Nou, nee, het is een trein. Best comfortabel indien je niet tijdens de piekuren reist. Je komt dan op Liverpool Street, één van de grote terminals aan. Vandaaruit kun je alle kanten op met de metro.
je hebt ook verschillende bussen die rijden naar london vanuit Stantsted, verschillende plaatsen. Mijne ging dan naar Golders Green (Noord London). Ik moest daar ook zijn dus. Even kijken dus waar je moet zijn, anders wordt je in Liverpoolstreet afgezet terwijl je aan de andere kant van London moet zijn. Moet je weer een uur met de metro reizen oid.
pi_46298960
Ik pak de A50 bus .. 14 euro retourtje, en zet ons als af in notting hill (daar is ons hosteltje)
pi_46299532
Easybus. 2 pond enkele reis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46300344
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:10 schreef Jaguarized het volgende:
Easybus. 2 pond enkele reis.
geil

meer info over toevallig?
pi_46300630
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:35 schreef Koentje3 het volgende:

[..]

geil

meer info over toevallig?
Met zo'n klein busje (8 pers. ofzo) wordt je vanaf Tube Baker Street naar Luton Airport gebracht. Vroeg boeken betekent weinig betalen, zonder reserven kost een enkel 8 pond en het busje rijdt elke 30/40 min. Heb hem zondag ook gehad. Er zijn trouwens werkzaamheden richting Luton dus je moet rekening houden met vertraging.
  woensdag 14 februari 2007 @ 16:54:38 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46300796
quote:
Op zondag 28 januari 2007 00:50 schreef MonopolyMan het volgende:
Ik wil in die lijst godverdomme! Als permanent!
Ja ik ook!

Na al die jaren hier realiseer ik me dat ik hier misschien wel voor de rest van m'n leven blijf... Dag flexibiliteit...

Al die wilde plannen die ik had...
reset
pi_46304795
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:40 schreef Tjahzi het volgende:

[..]

nooit problemen gehad met de metro daar, heel tevreden zelfs.
[..]

je hebt ook verschillende bussen die rijden naar london vanuit Stantsted, verschillende plaatsen. Mijne ging dan naar Golders Green (Noord London). Ik moest daar ook zijn dus. Even kijken dus waar je moet zijn, anders wordt je in Liverpoolstreet afgezet terwijl je aan de andere kant van London moet zijn. Moet je weer een uur met de metro reizen oid.
Die National Express bus is ook wel handig. Hij rijdt ook dag en nacht. Ik heb het wel eens gebruikt (naar metrostation Finchley Road, vanwaar ik rechtsreeks naar huis kan), maar neem toch liever de trein.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:29:36 #62
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_46335580
Morgen rond deze tijd ben ik er .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_46384138
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:01 schreef Johnns het volgende:
men er afgelopen zomer geweest. super stad. heb me er zeker vermaakt.

een avond naar een chinees restaurant geweest, waar je voor ongeveer 6,50 GBP onbeperkt kon eten en als je je bord niet leeg at kreeg je een 'boete' van 10 GBP

nog nooit zoiets meegemaakt

het eten was te doen, maar denk niet dat ik er nog een keer zal komen.
In Greenwich, toevallig?
  zondag 18 februari 2007 @ 01:20:42 #64
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_46416215
heb k twee uur op die boot gezeten... vaart ie niet vanwege problemen nu kom k pas een dag later :(:(:(
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  zondag 18 februari 2007 @ 22:35:53 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46442434
Liebchens, listen. Ik wil in april of zo van zaterdag t/m dinsdag naar Londen.(overigens: waarom is het opeens 'in' om London te schrijven? We zeggen toch ook niet dat we een weekendje Praha hebben gedaan? ) De boel hoeft niet low-budget, maar te veel betalen is onzin natuurlijk. Wat kan ik dan het beste doen? Ticket en hotel los van elkaar boeken?

Ik ben twee keer eerder in Londen geweest, maar ik weet niet meer hoe ik het toen geregeld heb
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 18 februari 2007 @ 22:58:34 #66
45833 crew  Fogel
pi_46443301
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Liebchens, listen. Ik wil in april of zo van zaterdag t/m dinsdag naar Londen.(overigens: waarom is het opeens 'in' om London te schrijven? We zeggen toch ook niet dat we een weekendje Praha hebben gedaan? ) De boel hoeft niet low-budget, maar te veel betalen is onzin natuurlijk. Wat kan ik dan het beste doen? Ticket en hotel los van elkaar boeken?

Ik ben twee keer eerder in Londen geweest, maar ik weet niet meer hoe ik het toen geregeld heb
Vaak hebben hotels die je via een reisbureau boekt een 3e of 4e nacht gratis. Vergelijk die aanbiedingen met de nachtprijzen die je op internet vind en wie weet kan je een beter hotel pakken voor hetzelfde geld.
Holiday Inn op Kings Cross vond ik een prima hotel voor een OK prijs.

Vlucht kan je net zo goed zelf regelen, er zijn vele goedkope maatschappijen die je naar Londen bregen. Maar als je KLM wil vliegen ipv budget air, kan je dat net zo goed met een pakket met hotel en vlucht bij een reisbureau bestellen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 februari 2007 @ 23:56:03 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46445066
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
(overigens: waarom is het opeens 'in' om London te schrijven? We zeggen toch ook niet dat we een weekendje Praha hebben gedaan? )
Toen ik er woonde zei ik echt niet tegen mijn maten 'Londen' op zijn Nederlands.. Is gewoon in stand gebleven (zelfde voor de andere Londoners hier I guess...)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 19 februari 2007 @ 00:05:03 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46445312
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Toen ik er woonde zei ik echt niet tegen mijn maten 'Londen' op zijn Nederlands.. Is gewoon in stand gebleven (zelfde voor de andere Londoners hier I guess...)
Ik heb het niet over mensen die er wonen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 februari 2007 @ 00:06:46 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46445356
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vaak hebben hotels die je via een reisbureau boekt een 3e of 4e nacht gratis. Vergelijk die aanbiedingen met de nachtprijzen die je op internet vind en wie weet kan je een beter hotel pakken voor hetzelfde geld.
Holiday Inn op Kings Cross vond ik een prima hotel voor een OK prijs.

Vlucht kan je net zo goed zelf regelen, er zijn vele goedkope maatschappijen die je naar Londen bregen. Maar als je KLM wil vliegen ipv budget air, kan je dat net zo goed met een pakket met hotel en vlucht bij een reisbureau bestellen.
Ik ga eens even langs een reisbureau binnenkort

Helemaal geen zin in dat gezoek op internet. ik wil het gewoon simpel en makkelijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_46449588
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Liebchens, listen. Ik wil in april of zo van zaterdag t/m dinsdag naar Londen.(overigens: waarom is het opeens 'in' om London te schrijven? We zeggen toch ook niet dat we een weekendje Praha hebben gedaan? ) De boel hoeft niet low-budget, maar te veel betalen is onzin natuurlijk. Wat kan ik dan het beste doen? Ticket en hotel los van elkaar boeken?

Ik ben twee keer eerder in Londen geweest, maar ik weet niet meer hoe ik het toen geregeld heb
Vanuit het hoge noorden is dit een leuke aanbieding: www.golondon.nl (die zullen ze je bij het reisbureau ook als eerste willen verkopen). Als het echt niet budget hoeft, dan kun je ook vliegen vanaf Groningen-Eelde airport met www.flyvlm.com, met als bijkomend voordeel dat je dan in London City aankomt, in plaats van de verweggelegen budgetluchthavens.

Hotelaanbiedingen kun je vinden op www.expedia.nl (ook vaak 4 nacht gratis enzo) of www.bookings.nl
  maandag 19 februari 2007 @ 09:09:22 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46450012
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vanuit het hoge noorden is dit een leuke aanbieding: www.golondon.nl (die zullen ze je bij het reisbureau ook als eerste willen verkopen). Als het echt niet budget hoeft, dan kun je ook vliegen vanaf Groningen-Eelde airport met www.flyvlm.com, met als bijkomend voordeel dat je dan in London City aankomt, in plaats van de verweggelegen budgetluchthavens.

Hotelaanbiedingen kun je vinden op www.expedia.nl (ook vaak 4 nacht gratis enzo) of www.bookings.nl
Dank!!

En waarom is de Stena een leuke aanbieding vanuit het hoge noorden? Zijn we best heel lang onderweg! Anderzijds wel leuk, met het bootje gaan
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_46450104
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:09 schreef Duderinnetje het volgende:
En waarom is de Stena een leuke aanbieding vanuit het hoge noorden? Zijn we best heel lang onderweg! Anderzijds wel leuk, met het bootje gaan
Omdat de prijs inclusief treinkaartje is vanaf een NS station bij jou in de buurt naar Hoek van Holland en vervolgens ook nog van Harwich naar London. Bovendien is een nachtje slapen op de boot goedkoper dan slapen in London

Ook leuk is om heen met de boot te gaan en terug met het vliegtuig.
pi_46450679
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:
(overigens: waarom is het opeens 'in' om London te schrijven? We zeggen toch ook niet dat we een weekendje Praha hebben gedaan? )
Het is pas echt hip om LDN te zeggen. En ook echt als "el die enn" uitspreken. Nouja, dat is hier lokaal dan. En je hebt het ook over "going to Central" als je naar het centrum gaat.

Maar ehm, on-topic. Easyjet is gewoon comfortabel, vliegt vanaf Schiphol, en is erg goedkoop. Daarna kun je met een trein en de metro alle kanten op, maakt niet uit welke luchthaven je naar toe vliegt.

Qua hotels, er is vanalles. Travelodge kan erg - en zelfs belachelijk - goedkoop zijn terwijl het echt comfortabel en helemaal niet slecht is. Travelodge Docklands bijvoorbeeld, vind ik een ideaal hotel, en ik heb er eens met 3 man gezeten voor 25 pond per nacht, midden-Augustus. Maar dan moet je wel echt vantevoren boeken.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:12:01 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_46450942
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Omdat de prijs inclusief treinkaartje is vanaf een NS station bij jou in de buurt naar Hoek van Holland en vervolgens ook nog van Harwich naar London. Bovendien is een nachtje slapen op de boot goedkoper dan slapen in London

Ook leuk is om heen met de boot te gaan en terug met het vliegtuig.
We kunnen gratis met de trein reizen, was ik even vergeten erbij te zeggen

Maar ik vind het een leuk idee. Heen boot, terug vliegen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_46462133
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:57 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Het is pas echt hip om LDN te zeggen. En ook echt als "el die enn" uitspreken. Nouja, dat is hier lokaal dan. En je hebt het ook over "going to Central" als je naar het centrum gaat.
Net als die kutsong van Lily Allen ofzo
quote:
Maar ehm, on-topic. Easyjet is gewoon comfortabel, vliegt vanaf Schiphol, en is erg goedkoop. Daarna kun je met een trein en de metro alle kanten op, maakt niet uit welke luchthaven je naar toe vliegt.

Qua hotels, er is vanalles. Travelodge kan erg - en zelfs belachelijk - goedkoop zijn terwijl het echt comfortabel en helemaal niet slecht is. Travelodge Docklands bijvoorbeeld, vind ik een ideaal hotel, en ik heb er eens met 3 man gezeten voor 25 pond per nacht, midden-Augustus. Maar dan moet je wel echt vantevoren boeken.
Vrienden van mij hadden een hotel bij Earls Court voor 11pond pppn inc ontbijt
pi_46462185
Het is voor sommige (Nederlandse) mensen die op vakantie gaan naar Londen of er wonen, best stoer om tegen hun Nederlandse vrienden London te zeggen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 februari 2007 @ 18:23:26 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46464183
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:57 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Het is pas echt hip om LDN te zeggen. En ook echt als "el die enn" uitspreken. Nouja, dat is hier lokaal dan. En je hebt het ook over "going to Central" als je naar het centrum gaat.
Dat is dan wel heel lokaal, want in het zuid oosten of in de west end zeggen ze dat niet... Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen eigenlijk en ik heb m'n vrienden over de hele stad wonen...
reset
  maandag 19 februari 2007 @ 19:33:14 #78
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46466721
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:23 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is dan wel heel lokaal, want in het zuid oosten of in de west end zeggen ze dat niet... Ik heb het nog nooit iemand horen zeggen eigenlijk en ik heb m'n vrienden over de hele stad wonen...
Ik heb het ook nog nooit gehoord.... SW
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46468454
Bedoel je nu Central of LDN? Kan me niet voorstellen dat je Central niet vaak hebt gehoord.

LDN is erg hip de laatste tijd en ik zie en hoor het steeds vaker. Lily Allen heeft een nummer met die titel wat natuurlijk ook helpt.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:36:39 #80
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46472871
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef MonopolyMan het volgende:
Bedoel je nu Central of LDN? Kan me niet voorstellen dat je Central niet vaak hebt gehoord.

LDN is erg hip de laatste tijd en ik zie en hoor het steeds vaker. Lily Allen heeft een nummer met die titel wat natuurlijk ook helpt.
Central wel uiteraard, maar LDN zeker niet. Woonde ook in London zelf, dus dan slaat het ook nergens op om LDN te zeggen..
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46477329
LDN is inderdaad leuk verzonnen, maar nog nooit gehoord. Central trouwens ook niet, maar dat zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat in een 'Central' woon?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_46478226
Er is niet een "Central", Central is gewoon het centrum. Nouja, het maakt ook allemaal niet uit hoor, haha.
LDN duurt langer om uit te spreken dan London, maargoed, dan ben je natuurlijk wel erg hip!

Gisteren een erg leuk avondje gehad in de Buffalo in Islington, trouwens. Erg vreemde club met een soort van underground ambient muziek.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:02:17 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46483925
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 00:01 schreef MonopolyMan het volgende:
Er is niet een "Central", Central is gewoon het centrum.
Hoewel er geen standaard definitie is zou ik zeggen central is alles met 'central' in de postcode (WC1, EC1, ...) en alle postcodes die met een '1' beginnen (W1, N1, ...)
reset
pi_46484086
Ik weet niet of je Mile End (E1), Borough (SE1) of Canonbury (N1) nog centrum kunt noemen. Ik ga eigenlijk gewoon uit van Zone 1 over het algemeen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:40:10 #85
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46484928
central is bij mij idd ook zone 1,
.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 februari 2007 @ 11:44:16 #86
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_46485058
Ah Londen ken ik inmiddels ook wel aardig, dus we doen ook weer even mee
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:04:22 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46488987
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 11:09 schreef MonopolyMan het volgende:
Ik weet niet of je Mile End (E1), Borough (SE1) of Canonbury (N1) nog centrum kunt noemen. Ik ga eigenlijk gewoon uit van Zone 1 over het algemeen.
Zone 1 is ook wel een goed aanduiding maar;
quote:
Zone 1 refers to Central London UK Zone 1 as indicated by the London Underground Tube Map only the following postcodes are covered: W1, W2, W8, WC1, WC2, EC1, EC2, EC3, EC4, E1, N1, SE1, SE11, NW1, SW1, SW3, SW7 and SW5.
Zoals ik al zei; er is geen vaste definitie van 'central'

Het middelpunt van London is Charing Cross.
reset
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:08:06 #88
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46489086
ik mijd charing cross, heb daar een x om 3 uur 's nachts 2 uur buiten gestaan om op een taxi te wachten (ik was toen nog maar 1 maand in London) alvorens de bus te nemen
.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:08:27 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46493010
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:08 schreef Stommie het volgende:
ik mijd charing cross, heb daar een x om 3 uur 's nachts 2 uur buiten gestaan om op een taxi te wachten (ik was toen nog maar 1 maand in London) alvorens de bus te nemen
Had je die taxi al besteld dan? Anders bel je ff 118-118 en vraag je om 'minicab firms' als er geen black cabs rondrijden. Je kan ook een black cab nummer bellen ipv te wachten: 07957 696673.

Trouwens vanaf Charing X rijden heel veel nachtbussen en die zijn ook altijd leuk!
reset
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:19:29 #90
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46493445
werd dus idd nachtbus...

en had toen nog maar het nummer van 1 minicab, die vlakbij mien huus zit... Earl's Court, maar dat was te ver weg voor die vuile pakistaan....
.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:40:13 #91
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46494279
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:08 schreef Individual het volgende:

[..]

Trouwens vanaf Charing X rijden heel veel nachtbussen en die zijn ook altijd leuk!
Ik had standaard de N77, altijd erg leuke trips naar huis. (met je dronken kop in een volle bus met stappers) Altijd via Vauxhall en Clapham (common) naar Wandsworth, mooie dingen meegemaakt op die trips!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46509029
N207, Oxford Tube of de X90. De laatste twee gaan express naar waar ik moet zijn. Betaal je wel 3.5 pond in plaats van 1, maar dat is het wel waard 's nachts.
pi_46510565
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:45 schreef Coam het volgende:

[..]

In Greenwich, toevallig?
nee, het was een zijstraat van Oxford Street
you and I ain't done Zeke!
pi_46531945
Vandaag een dagje london geboekt bij ryan air, vliegen vanaf weese.
35 euro pp alles erin. (betaalde dus alleen tax) smorgens heen en savonds terug.
Lekker winkelen.
Heb er nu al zin in!!
pi_46542096
net terug.. De stad was 100x leuker als ik had verwacht!

Londen
pi_46550040
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 17:39 schreef Lassekjus het volgende:
Vandaag een dagje london geboekt bij ryan air, vliegen vanaf weese.
35 euro pp alles erin. (betaalde dus alleen tax) smorgens heen en savonds terug.
Lekker winkelen.
Heb er nu al zin in!!
Hoe kom je aan dat bedrag? Ik was een beetje rond aan het kijken en kon niks onder de 100 vinden
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:54:28 #97
130755 Kinga
versier hier
pi_46557434
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:26 schreef Koentje3 het volgende:
net terug.. De stad was 100x leuker als ik had verwacht!

Londen
I agree.

Ben ook net terug van een lang weekendje. Voeten uit me lijf gelopen, maar dat was het waard.
pi_46560907
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:55 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dat bedrag? Ik was een beetje rond aan het kijken en kon niks onder de 100 vinden
Dan kijk je echt verkeerd, Easyjet of Ryanair heeft vaak genoeg tarieven onder 100 euro all in.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46560967
je kan idd makkelijk onder de 100 eurie vliegen
.
pi_46797592
Ik heb vorig jaar 9,5 maand in Londen gewoond (Clapham, leuke buurt) en ik ga in de zomer 2 weekjes teug om nog even te au pairen bij mijn gezin

Ik kan niet wachten!

Vlucht was trouwens 72 euro met Easyjet! Kom aan op Gatwick, ben dan in een half uur met de trein in Clapham. Ideaal.
pi_46813761
Een permanente FOK!ker hier in Londen, SW om precies te zijn. Volgens de borough lijst woon ik in "Central" Londen, Borough of Lambeth.

Cool dat er een lijstje is van FOK!kers in Londen. Ik woon er nu een maand of vier, en ben omrimgd door Engelse vrienden en heb me tot nu toe verre gehouden van speciale bijeenkomsten voor Nederlandsers enzo, hahaha.

Londen is te gek, heb het hier erg naar mijn zin.

In Camden zit Trattoria Lucca (Parkway, vlak bij Camden Town metro) waar je voor weinig geld ontzettend lekker Italiaans kunt eten.

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden...

[ Bericht 89% gewijzigd door lushfemke op 01-03-2007 17:43:49 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:45:13 #102
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46828938
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:32 schreef lushfemke het volgende:
Een permanente FOK!ker hier in Londen, SW om precies te zijn. Volgens de borough lijst woon ik in "Central" Londen, Borough of Lambeth.

Cool dat er een lijstje is van FOK!kers in Londen. Ik woon er nu een maand of vier, en ben omrimgd door Engelse vrienden en heb me tot nu toe verre gehouden van speciale bijeenkomsten voor Nederlandsers enzo, hahaha.

Londen is te gek, heb het hier erg naar mijn zin.

In Camden zit Trattoria Lucca (Parkway, vlak bij Camden Town metro) waar je voor weinig geld ontzettend lekker Italiaans kunt eten.

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden...
lambeth..das nog redelijk dichtbij mij in de buurt

volgende week zaterdag maar ff naar ministry of sound

en ja londen is heeel leuk, ik woon hier al meer als een half jaar
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 1 maart 2007 @ 23:48:10 #103
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46829052
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:19 schreef Stommie het volgende:
werd dus idd nachtbus...

en had toen nog maar het nummer van 1 minicab, die vlakbij mien huus zit... Earl's Court, maar dat was te ver weg voor die vuile pakistaan....
was dat niet met mijn verjaardag en die avond in de fabric?
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46839731
I just love London baby!

Begin dit jaar nog geweest en moet binnekort ook echt weer terug!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:22:20 #105
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46839755
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 23:48 schreef don-diablo het volgende:

[..]

was dat niet met mijn verjaardag en die avond in de fabric?
nee, was met de familia van marc
.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:22:49 #106
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46839765
die andere avond hadden we niet eens geld voor een taxi
.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:26:48 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46839899
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:32 schreef lushfemke het volgende:
Een permanente FOK!ker hier in Londen, SW om precies te zijn. Volgens de borough lijst woon ik in "Central" Londen, Borough of Lambeth.

Cool dat er een lijstje is van FOK!kers in Londen. Ik woon er nu een maand of vier, en ben omrimgd door Engelse vrienden en heb me tot nu toe verre gehouden van speciale bijeenkomsten voor Nederlandsers enzo, hahaha.

Londen is te gek, heb het hier erg naar mijn zin.

In Camden zit Trattoria Lucca (Parkway, vlak bij Camden Town metro) waar je voor weinig geld ontzettend lekker Italiaans kunt eten.

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden...
Welkom!

Die speciale bijeenkomsten zijn soms wel soms niet leuk, maar ik ga ze niet uit de weg omdat ik dan Nederlanders zou tegenkomen. Zijn Nederlanders dan zo vervelend?

Ben een keer naar de NL borrel geweest op de Queen Mary, maar dat waren allemaal bankiers dus niet mijn kopje thee. De kerstmarkt in the NL kerk was wel weer leuk.

In Camden zijn veel goede restaurants (en nog veel meer), dus daar ben je nog lang niet uitgekeken!
reset
pi_46841472
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 11:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Welkom!

Die speciale bijeenkomsten zijn soms wel soms niet leuk, maar ik ga ze niet uit de weg omdat ik dan Nederlanders zou tegenkomen. Zijn Nederlanders dan zo vervelend?

Ben een keer naar de NL borrel geweest op de Queen Mary, maar dat waren allemaal bankiers dus niet mijn kopje thee. De kerstmarkt in the NL kerk was wel weer leuk.

In Camden zijn veel goede restaurants (en nog veel meer), dus daar ben je nog lang niet uitgekeken!
Nederlanders zijn helemaal niet vervelend, hoor. Ik vrees alleen voor een bijeenkomst van bank-ballen...

Is er ergens wat meer te vinden over dit soort bijeenkomsten? Ik ben een keer een site tegengekomen voor dit soort zaken, maar die gaf me niet veel info.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:31:41 #109
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46841797
ga naar the Hemms
.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:59:30 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46842766
Eh, het is een NL vriend van me hier die me van dit soort dingen op de hoogte houdt, dus ik zal het hem es moeten vragen.

In de Hems hebben ze idd ook wel eens NL bijeenkomsten, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ik ga er wel regelmatig lunchen; Frikandel speciaal, kip sate, bitterballen, erwtensoep, etc!
reset
pi_46844972
He gatver. Dat zijn nu juist de dingen die ik echt niet mis aan NL. Ik woon er sinds anderhalve maand en het is me tot nog toe uitstekend bevallen. Moet er alleen wel aan wennen dat alles 3x zo duur is. Had ik in Nederland al geld gebrek hier is het helemaal erg!

Verder... ik kan hier eindelijk doen wat ik zelf wil: films, theater, cultuur enz....

Ben nog niet naar een meeting geweest. Ook niet echt behoefte aan, maar ik kende dan ook al best wel veel mensen voor mijn verhuizing en er komen genoeg mensen langs vanuit Nederland.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:11:54 #112
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46845334
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:01 schreef martinev2 het volgende:
He gatver. Dat zijn nu juist de dingen die ik echt niet mis aan NL. Ik woon er sinds anderhalve maand en het is me tot nog toe uitstekend bevallen. Moet er alleen wel aan wennen dat alles 3x zo duur is. Had ik in Nederland al geld gebrek hier is het helemaal erg!

Verder... ik kan hier eindelijk doen wat ik zelf wil: films, theater, cultuur enz....

Ben nog niet naar een meeting geweest. Ook niet echt behoefte aan, maar ik kende dan ook al best wel veel mensen voor mijn verhuizing en er komen genoeg mensen langs vanuit Nederland.
Komt misschien nog wel als je honeymoon periode voorbij is.
reset
pi_46847016
mmm.... bitterballen! Ga daar toch maar eens een keertje kijken, hahaha

Ik heb religieus een pak hagelslag in de keukenkast staan. Call me crazy...

PS. Martine, activeer je PM box, please
pi_46851084
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:31 schreef Stommie het volgende:
ga naar the Hemms
Laatste keer kon ik niet eens in het Nederlands bestellen! Maar het is wel een leuke pub, op Macclesfield Street, een zijstraatje van Shaftesbury Ave.

Blijkbaar is het er heel leuk op Koninginnedag en tijdens Nederlandse voetbalwedstrijden, maar ik ben er alleen nog maar op 'normale' dagen geweest.
pi_46851698
Ben er een keer langsgelopen, nooit naar binnen geweest. Ben zelf ook niet zo van die Nederlandse bijeenkomsten, na een jaar wel een redelijk uitgebreid sociaal leven met genoeg Nederlanders erbij, mocht ik daar gebrek aan hebben. Verder inderdaad vaak niet mijn types daar, hoewel ik zelf ook bankier ben, maar goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_46872768
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Komt misschien nog wel als je honeymoon periode voorbij is.
Neu ik vind dat eten gewoon echt te ranzig voor woorden
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:55 schreef lushfemke het volgende:

PS. Martine, activeer je PM box, please
Gaat dat hier dan niet automatisch?

Hmm heb even in mijn profiel gekeken en in de Faq, maar eh hoe doe ik dat?

[ Bericht 39% gewijzigd door martinev2 op 03-03-2007 11:34:20 ]
  zondag 4 maart 2007 @ 02:02:08 #117
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_46896736
Misschien kan ik hier wel terecht met mijn vragen: aanstaande zaterdag ga ik voor een dagje ( ) met een goede vriendin naar Camden om te shoppen. We komen rond half 10 in de ochtend aan. Zondagochtend om 7 uur vliegen we alweer terug naar Nederland, geen hotel. Nu de vragen: we vliegen op Gatwick en we vroegen ons af hoe we het goedkoopst van het vliegveld van Gatwick naar Camden komen (en weer terug natuurlijk) en hoe laat de eerste (rechtstreekse?) trein of metro weer vertrekt vanaf Camden naar Gatwick (aangezien we om 5 uur weer op het vliegveld moeten zijn )
puurheid zonder vergankelijkheid
  zondag 4 maart 2007 @ 13:07:20 #118
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46902257
quote:
Op zondag 4 maart 2007 02:02 schreef biggetje het volgende:
Misschien kan ik hier wel terecht met mijn vragen: aanstaande zaterdag ga ik voor een dagje ( ) met een goede vriendin naar Camden om te shoppen. We komen rond half 10 in de ochtend aan. Zondagochtend om 7 uur vliegen we alweer terug naar Nederland, geen hotel. Nu de vragen: we vliegen op Gatwick en we vroegen ons af hoe we het goedkoopst van het vliegveld van Gatwick naar Camden komen (en weer terug natuurlijk) en hoe laat de eerste (rechtstreekse?) trein of metro weer vertrekt vanaf Camden naar Gatwick (aangezien we om 5 uur weer op het vliegveld moeten zijn )
de gatwick express rijdt naar king's cross st. pancras tube station en das heel dichtbij camden town. Google ff op gatwick express en kijk op www.tfl.gov.uk voor reisinformatie e.d. m.b.t de tube en alles
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46904284
Gatwick Express rijdt naar Victoria, Thameslink is goedkoper (en ietsje langzamer) en gaat wel door naar King's Cross.
pi_46907031
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Laatste keer kon ik niet eens in het Nederlands bestellen! Maar het is wel een leuke pub, op Macclesfield Street, een zijstraatje van Shaftesbury Ave.

Blijkbaar is het er heel leuk op Koninginnedag en tijdens Nederlandse voetbalwedstrijden, maar ik ben er alleen nog maar op 'normale' dagen geweest.
Klopt ja, veel personeel daar spreekt niet eens Nederlands (Maar ze begrijpen wel meteen wat een 'kroket' of 'frikandel' is, maar dat moet ook wel natuurlijk). Ondanks dat is het er best gezellig.

Is iemand van jullie toevallig vorig jaar naar het Holland House Event geweest op koninginnedag (in de Temple Gardens)? Niet dat het er zo geweldig was, maar wel een leuke plaatsvervanger voor koninginnedag Ze hadden er allemaal Nederlands eten/drinken (bier) en Nederlandse optredens. Heb me er wel vermaakt
  zondag 4 maart 2007 @ 16:39:59 #121
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46909220
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:31 schreef Stommie het volgende:
ga naar the Hems
De Hems is alleen leuk als het Nederlands elftal speelt, of als er een andere belangrijke voetbalwedstrijd is. Ik ging vaak tijdens het NL elftal, het is er dan wel megadruk. Verder ging ik af en toe een kroketje halen, erg lekker als ik al een tijdje niet in NL was geweest.
Doe voor mij qua sportwedstrijden maar O'neils Putney Bridge, daar is het heel erg gaaf tijdens de 6nations. (of als Zuid Afrika speelt bijv.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46918197
hoelang is het vanaf stansted naar centrum?
pi_46918311
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:44 schreef Dizzee het volgende:
hoelang is het vanaf stansted naar centrum?
http://www.stanstedexpress.co.uk/ of anders 1,5 uur met de bus .
pi_46918337
thanks
pi_46991030
Voor een ieder die dit voorjaar nog een bezoekje aan London overweegt..... je kan nog tot middennacht boeken voor de laagste tarieven op www.easyjet.com. Je hebt al een retourtje incl tax voor 65 euro vanaf Amsterdam naar Gatwick, Luton of Stansted.
Komt er nog wel wat bij voor het vervoer daarvandaan naar London natuurlijk
pi_46993552
wat voor soort winkeltjes zitten er allemaal in camden?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:43:00 #127
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_46995237
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:13 schreef Lassekjus het volgende:
wat voor soort winkeltjes zitten er allemaal in camden?
je koopt er:

- kansloze dingen

- eten

- t-shirst

- drugs
.
pi_47006906
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:43 schreef Stommie het volgende:

[..]

je koopt er:

- kansloze dingen

- eten

- t-shirst

- drugs
- muziek

- bier
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:19:47 #129
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_47009145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:03 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

- muziek

- bier
- junks

- gaypr0n
.
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:26:38 #130
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47015307
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:19 schreef Stommie het volgende:

[..]

- junks

- gaypr0n
jij wel ja
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:36:49 #131
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_47015733
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:26 schreef don-diablo het volgende:

[..]

jij wel ja
.
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:07:51 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47016876
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:13 schreef Lassekjus het volgende:
wat voor soort winkeltjes zitten er allemaal in camden?
Beetje dezelfde als je op het Damrak vindt, maar dan de Britse versie.
reset
pi_47018806
Ik wou al zeggen, klinkt verdacht veel als Amsterdam
pi_47030428
ook vintage?
pi_47039654
Vanavond nar PSV-Arsenal geweest... in een woord geweldig! Helemaal aangezien ik absoluut geen psv fan ben, maar het kleine legioen deed goed zijn best, de Engelsen waren aardig pissed off en het nieuwe stadion is gigantisch!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:51:19 #136
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_47040484
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:14 schreef Drive-r het volgende:
Vanavond nar PSV-Arsenal geweest... in een woord geweldig! Helemaal aangezien ik absoluut geen psv fan ben, maar het kleine legioen deed goed zijn best, de Engelsen waren aardig pissed off en het nieuwe stadion is gigantisch!
zag nog een paar fans lopen op King's Cross, heb ze maar even heel veel succes gewenst..


ohw ja, PSV is door!

om in de memorabele woorden van Billy Bright (football factory) te spreken:

YES!!! FUCKING YES!!!
.
pi_47040488
Ik ben in een pub in Islington gaan kijken. Kwam nog heel wat PSV fans tegen in King's Cross / St. Pancras.
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:34:59 #138
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47043700
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:14 schreef Drive-r het volgende:
Vanavond nar PSV-Arsenal geweest... in een woord geweldig! Helemaal aangezien ik absoluut geen psv fan ben, maar het kleine legioen deed goed zijn best, de Engelsen waren aardig pissed off en het nieuwe stadion is gigantisch!
Ik kreeg een nare flashback toen Alex die eigen goal maakte, 2 jaar geleden was ik er ook bij op Highbury toen hetzelfde gebeurde...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 11 maart 2007 @ 19:29:06 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47164694
Mijn vriendin en ik willen een weekendje naar Londen plannen, maar we hebben eigenlijk alleen tijd rond pasen.
Nu vroeg ik me dus af: Zijn de winkels en bezienswaardigheden dan open? Of is alles dicht?
So we just called him Fred
  zondag 11 maart 2007 @ 19:34:03 #140
166463 Stommie
dat zeg ik..
pi_47164852
sorry, ben er niet met easter holidays

maar gok dat alles gewoon open is
.
pi_47169852
Online kan je geen single day returns voor de Stansted Express kopen, dit kan toch wel bij de automaten? en wat kost dit ookalweer? ik dacht 16 pond
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 11 maart 2007 @ 23:58:32 #142
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_47176174
Weet iemand van jullie een beetje leuk hotel / hostel wat een beetje te betalen is voor studenten (hoeft niet extreem goedkoop)? We willen namelijk met een groepje mensen (ongeveer 15 studenten gok ik) naar Londen maar nog voordat ik de kans kreeg om iets te gaan uitzoeken kreeg ik al mensen op m'n nek die zeiden dat ze niet meegingen want het was veel te duur. Het zou gaan om 2/3 dagen en we willen natuurlijk wel een beetje in een leuke omgeving zitten waar studenten zich kunnen vermaken, jullie snappen het wel
Jawel, je keek.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:30:45 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_47183867
The Generator is niet zo duur, maar heb geen idee of daar in de buurt wat te doen is.
So we just called him Fred
pi_47184450
Ik ga het weekend van 24 maart naar London. Nooit geweest, maar ben erg benieuwd!
pi_47190039
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:58 schreef jna het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje leuk hotel / hostel wat een beetje te betalen is voor studenten (hoeft niet extreem goedkoop)? We willen namelijk met een groepje mensen (ongeveer 15 studenten gok ik) naar Londen maar nog voordat ik de kans kreeg om iets te gaan uitzoeken kreeg ik al mensen op m'n nek die zeiden dat ze niet meegingen want het was veel te duur. Het zou gaan om 2/3 dagen en we willen natuurlijk wel een beetje in een leuke omgeving zitten waar studenten zich kunnen vermaken, jullie snappen het wel
Je hebt PM.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:41:33 #146
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47195733
1 t/m 5 mei in Londen
Leuk hotel geboekt (Bayswater), OV-kaarten erbij, vluchten op gunstige tijden, kortom, helemaal goed!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 12 maart 2007 @ 17:08:58 #147
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_47196776
9 t/m 12 Juni in Londen!
Er is een leuke aanbieding van nstravel i.c.m. de Viva waar je een keuze hebt tussen reizen met de trein of het vliegtuig en verblijf in Park Palace Hotel.
Zie: http://www.nstravel.nl/di(...)n/index.pl?medium=91
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  maandag 12 maart 2007 @ 17:53:39 #148
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_47198177
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:23 schreef martinev2 het volgende:

[..]

Je hebt PM.
Geweldig.

Bedankt
Jawel, je keek.
pi_47206204
Eind april ga ik met 11 medestudenten naar Londen, nu heb ik een paar vraagjes,

- Wat is de beste/goedkoopste optie om 4 dagen met het openbaar vervoer te reizen?

- Is er iets van een transferium/parkeerplaats buiten de stad om de busjes te parkeren voor 4 dagen en dan over te stappen op de metro?

bedankt!
  maandag 12 maart 2007 @ 21:16:58 #150
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47206437
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:11 schreef ikke_ook het volgende:
Eind april ga ik met 11 medestudenten naar Londen, nu heb ik een paar vraagjes,

- Wat is de beste/goedkoopste optie om 4 dagen met het openbaar vervoer te reizen?

- Is er iets van een transferium/parkeerplaats buiten de stad om de busjes te parkeren voor 4 dagen en dan over te stappen op de metro?

bedankt!
vraag 1: gewoon een travelcard voor een paar dagen. Je kunt evt ook een oyster nemen voor een week die is 23.20 en die is een week geldig

vraag 2: ik heb geen flauw idee
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 12 maart 2007 @ 21:57:39 #151
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47208387
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:11 schreef ikke_ook het volgende:

- Is er iets van een transferium/parkeerplaats buiten de stad om de busjes te parkeren voor 4 dagen en dan over te stappen op de metro?

bedankt!
Op Heathrow, Gatwick,Luton kan dat vast wel.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47218575
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Op Heathrow, Gatwick,Luton kan dat vast wel.
Dat lijkt me heel erg duur Weet niemand goedkopere mogelijkheden?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:00:47 #153
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47219763
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:11 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel erg duur Weet niemand goedkopere mogelijkheden?
Pleur je busjes gewoon in een wijk neer, buiten de congestion charge zone?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47229439
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef jna het volgende:

[..]

Geweldig.

Bedankt
Graag gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je meer willen weten/ vragen hebben dan stuur maar een PMetje. Voordat ik hier naar toe verhuisde kwam ik wel 5 of 6 keer per jaar varierend van een weekend tot twee weken naar Londen toe en heb in veel hostels geslapen, buurten gezeten e.d.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:31:44 #155
24606 edsuit
kind of blue
pi_47232748
Ik ga met Hemelvaart (do t/m zo) naar Londen! Ik ben er 1 keer geweest, ben toen in een dag op en neer gegaan van Dordrecht naar Londen, dus toen had ik daar 3 uur de tijd ofzo. Was leuk, maar natuurlijk niet bijzonder veel meegekregen. Ik ben dus alsnog zeer benieuwd.

We vliegen met easyJet en verblijven in Hotel 65 And Annex, iemand wel eens van gehoord? Ik heb het allemaal niet geregeld, locatie lijkt in ieder geval wel ok, in de buurt van Hyde Park (ten westen).
pi_47274526
Ik heb 3 jaar in Hackney gewoont ! Leuke buurt . Maar je moet wel effe reizen voor dat je in de stad bent.
pi_47280537
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:00 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Pleur je busjes gewoon in een wijk neer, buiten de congestion charge zone?
Lijkt me niet zo veilig om ze zomaar in een wijk neer te zetten.
Er zal toch wel zoiets zijn als een transferium buiten de stad bij zo'n grote stad
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:35:37 #158
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47285914
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:49 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo veilig om ze zomaar in een wijk neer te zetten.
Er zal toch wel zoiets zijn als een transferium buiten de stad bij zo'n grote stad
Geen idee, meeste mensen nemen public transport in het centrum. Luton airport valt nog wel mee qua prijzen, en het is goed te bereiken per trein. (google long term parking London)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47368718
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:00 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Pleur je busjes gewoon in een wijk neer, buiten de congestion charge zone?
Wat heeft de CC zone met parkeren te maken? De CC zone is voor Central London, K&C en geldt van maandag t/m vrijdag als je daar doorheen wilt rijden. Als je parkeert buiten de CC zone zoals bijv. Fulham, Battersea, Wandsworth, Putney of waar dan ook moet je óók gewoon parkeergeld betalen. Parkeren heeft geen ruk met de CC zone te maken!
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_47368811
quote:
Op zondag 11 maart 2007 19:29 schreef FredvZ het volgende:
Mijn vriendin en ik willen een weekendje naar Londen plannen, maar we hebben eigenlijk alleen tijd rond pasen.
Nu vroeg ik me dus af: Zijn de winkels en bezienswaardigheden dan open? Of is alles dicht?
Hier is nagenoeg nooit iets dicht
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_47368890
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:32 schreef lushfemke het volgende:
Een permanente FOK!ker hier in Londen, SW om precies te zijn. Volgens de borough lijst woon ik in "Central" Londen, Borough of Lambeth.

Cool dat er een lijstje is van FOK!kers in Londen. Ik woon er nu een maand of vier, en ben omrimgd door Engelse vrienden en heb me tot nu toe verre gehouden van speciale bijeenkomsten voor Nederlandsers enzo, hahaha.

Londen is te gek, heb het hier erg naar mijn zin.

In Camden zit Trattoria Lucca (Parkway, vlak bij Camden Town metro) waar je voor weinig geld ontzettend lekker Italiaans kunt eten.

Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden...
Hmmmmz, Lambeth loopt door in SE en zelfs waar geen metro's rijden (aansluitend bij Southwark). Ik denk dan aan bijvoorbeeld Dulwich, wat mooi wonen is als je in Dulwich Village woont maar het blijft qua OV slecht. Ik ben blijer in Fulham en reken dat NIET tot Central London
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 17 maart 2007 @ 15:35:52 #162
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47369583
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:01 schreef Stuart het volgende:

[..]

Wat heeft de CC zone met parkeren te maken? De CC zone is voor Central London, K&C en geldt van maandag t/m vrijdag als je daar doorheen wilt rijden. Als je parkeert buiten de CC zone zoals bijv. Fulham, Battersea, Wandsworth, Putney of waar dan ook moet je óók gewoon parkeergeld betalen. Parkeren heeft geen ruk met de CC zone te maken!
Ik heb een jaar in Southfields en Wandsworth gewoond, en daar hoefde je echt niet te betalen in de residential areas om te parkeren... (langs de grote wegen weet ik niet) En natuurlijk heeft de CC wel te maken met parkeren, om je auto in de CC te parkeren moet je er toch sowieso doorheen en dus betalen?! (en aangezien hij 4 dagen gaat is dat langer dan een weekend)
quote:
Hier is nagenoeg nooit iets dicht
Behalve als er een bankholiday weekend is...
quote:
Ik ben blijer in Fulham
SW6 rules
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2007 @ 10:37:22 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47391395
ik ga in de eerste week van de zomervakantie een paar dagen naar Londen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_47396722
Wat voor bier schenken ze in de Hems?
  zondag 18 maart 2007 @ 15:14:56 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47399311
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:02 schreef Erasmusch het volgende:
Wat voor bier schenken ze in de Hems?
Hoofdbier = Oranjeboom

Daarnaast zijn er een aantal andere bieren op tap zoals Grolsch ,Hoegaarden , en de standaard pub bieren. (ales, bitters en dat soort rotzooi) Je kan ook Grolsch beugels krijgen en de rest van de bieren in flesjes.

Als je echt exotische bieren wil drinken moet je toch echt naar the Porterhouse, die hebben 100en bieren.
reset
pi_47399512
Hmm, dan ga ik wel Israel-England kijken. Nog aanraders qua pubs, niet te druk en geen 4p voor een pint?
  zondag 18 maart 2007 @ 17:20:23 #167
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47404576
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoofdbier = Oranjeboom
Sinds wanneer is dat dan? Toen ik er nog woonde was het Amstel, dat weet ik heel zeker. (glazen, van die handdoekjes bij de bar)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 18 maart 2007 @ 17:43:39 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47405452
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat dan? Toen ik er nog woonde was het Amstel, dat weet ik heel zeker. (glazen, van die handdoekjes bij de bar)
Ze hebben wel veel Amstel dingetjes, maar voor zover ik weet schenken ze al sinds 1890 (toen het nog the Macclesfield heette) Oranjeboom. Ik meende zoiets gelezen te hebben op hun nieuwe menu.

Kijk, wel een Amstel bordje, maar voor de rest Oranjeboom...
reset
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 18 maart 2007 @ 17:44:45 #169
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_47405480
De Hems

Oh en lekker een grolsch biertje
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 18 maart 2007 @ 18:08:42 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47406214
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze hebben wel veel Amstel dingetjes, maar voor zover ik weet schenken ze al sinds 1890 (toen het nog the Macclesfield heette) Oranjeboom. Ik meende zoiets gelezen te hebben op hun nieuwe menu.

Kijk, wel een Amstel bordje, maar voor de rest Oranjeboom...
[afbeelding]
Oh matig dan! Ik had altijd Amsteltjes in een soort pint 'vaasjes', incl. goude rand en Amstel bedrukking!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47406811
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze hebben wel veel Amstel dingetjes, maar voor zover ik weet schenken ze al sinds 1890 (toen het nog the Macclesfield heette) Oranjeboom. Ik meende zoiets gelezen te hebben op hun nieuwe menu.

Kijk, wel een Amstel bordje, maar voor de rest Oranjeboom...
[afbeelding]
is dit die kroeg die vlak bij Chinatown ligt? allemaal nederlands en belgisch bier hadden ze daar
you and I ain't done Zeke!
  zondag 18 maart 2007 @ 18:46:18 #172
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47407549
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:27 schreef Johnns het volgende:

[..]

is dit die kroeg die vlak bij Chinatown ligt? allemaal nederlands en belgisch bier hadden ze daar
Ja
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47409432
Maar nog tips om ergens Israel-England te kijken?
  zondag 18 maart 2007 @ 20:32:23 #174
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47411602
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:35 schreef Erasmusch het volgende:
Maar nog tips om ergens Israel-England te kijken?
Ga gewoon de O'neills in vlakbij Piccadilly. Of anders in de Montagu Pike, op Charing Cross rd. Uitstappen op Leicester square en de road een paar honderd meter naar 'omhoog' lopen en dan aan je linkerhand. Echt een hele mooie toko, supergroot met groot scherm en flatscreens all over the place.(ik vind echt dat ze daar een club van moeten maken, echt een geniale locatie!!!) Dat was in het begin altijd mijn voetbal pub, soms echt 4 wedstrijden op een dag kijken! (vroege Engelse zondag wedstrijd, late wedstrijd, vroege avond wedstrijd in Spanje en de late Spaanse wedstrijd, mooie tijden waren dat )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47609630
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
De Hems

Oh en lekker een grolsch biertje
Ik vind De Hems geen zak aan. Overigens zijn er vrij veel pubs die Grolsch, Amstel of Heineken schenken
Niet dat ik dat drink trouwens hoor, wat mijn voorkeur gaat uit naar Stella Artois
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:18:24 #176
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47610192
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vind De Hems geen zak aan. Overigens zijn er vrij veel pubs die Grolsch, Amstel of Heineken schenken
Niet dat ik dat drink trouwens hoor, wat mijn voorkeur gaat uit naar Stella Artois
Ben nu vrij vaak in de Hems aanwezig, maar eigenlijk altijd voor lunch omdat ik 2 min er vandaan werk. De Hems vind ik een mooie pub, maar het is en blijft toch het gezelschap dat een avond goed maakt.

De afgelopen tijd ben ik meer te vinden in Jewel en the Maple Leaf in Covent Garden.

Veel meer pubs schenken Grolsch dan Amstel en nog meer dan Heineken.

Je prefereert 'wife beater' tov van Grolsch?
reset
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:20:09 #177
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47611531
Ik vind Fosters ook goed te doen eigenlijk

Ga trouwens weer naar London voor een weekendje, ff West Ham - Everton pakken. Ben er van 20-23 april, pit (uiteraard) in Wimbledon
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_47611572
8 juli waarschijnlijk naar London voor het Metallica concert in Wembley Stadium.
Stop rockin' the boat.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:46:30 #179
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47615205
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:21 schreef bassieVL het volgende:
8 juli waarschijnlijk naar London voor het Metallica concert in Wembley Stadium.
Zou ik ook wel heen willen, maarja herkansingen... Concert paar jaar geleden in de ArenA was echt legendarisch! Waarschijnlijk ben ik er 1,5-2wkn vantevoren wel vanwege het Wimbledon tournament 2007
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 26 maart 2007 @ 20:24:22 #180
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_47685550
Geboekt . 31 augustus t/m 3 september ben ik weer in Londen .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:26:02 #181
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47724737
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vind De Hems geen zak aan. Overigens zijn er vrij veel pubs die Grolsch, Amstel of Heineken schenken
Niet dat ik dat drink trouwens hoor, wat mijn voorkeur gaat uit naar Stella Artois


carling
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_47736878
Pfft, Old Speckled Hen of London Pride moet je drinken. Ales!
pi_47749643
Ales

Nieuwe Wembley zag er mooi uit. Van buiten
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:47:12 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47754931
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:44 schreef Erasmusch het volgende:
Ales
ja idd en bitters mogen van mij ook thuis blijven!
reset
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:21:34 #185
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47793713
tetley's

vind kirin gek genoeg ook een erg lekker biertje moet ik zeggen, maar das gewoon pils en japans
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:18:19 #186
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_47800426
Ik ga morgen ff weekendje londen doen met de trein, slaap in strand palace.
Maar moet je voor harrods nog steeds netjes gekleed of kan tegenwoordig, spijkerbroek en sneakers ook al???
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:27:17 #187
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47800709
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:18 schreef Tito het volgende:
Ik ga morgen ff weekendje londen doen met de trein, slaap in strand palace.
Maar moet je voor harrods nog steeds netjes gekleed of kan tegenwoordig, spijkerbroek en sneakers ook al???
Strand Palace, Harrods? Zo posh hey!
quote:
Be aware of the dress requirements (no rucksacks or ripped jeans)
Zo posh zijn ze niet meer haha!
reset
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:05:39 #188
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_47801894
ach ze zien je toch als tourist en dan hebben ze zoiets van kom jij maar binnen, want jij geeft toch wel geld uit
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_47957832
Is het ook mogelijk om Easybus te boeken als je niet met Easyjet vliegt? Ik vlieg namelijk met Ryanair en heb niet zo'n heel groot budget. Een retourtje Stansted - Londen centrum met Easybus heb je al voor een paar pond dus dat zou wel handig zijn!
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:17:51 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47958310
Volgens mij wel. Wordt nergens gevraagd om een vluchtnummer voor zover ik weet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 april 2007 @ 14:22:25 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48003969
ff doorgaand op de Hems; ben er net weer geweest voor lunch en heb 36 NL en BE bieren kunnen tellen waarvan zo'n 10 op tap. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook andere bieren en een boel NL sterke dranken.
reset
pi_48034583
Ik stap straks op de trein en ben er dan tot woensdag, woon in Birmingham overigens. Verblijf deze dagen in deptford, dicht bij de markt.
Zijn er in Londen nou echt nederlandse kroegen trouwens?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 april 2007 @ 10:43:06 #193
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_48034612
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:42 schreef Asshole het volgende:
Ik stap straks op de trein en ben er dan tot woensdag, woon in Birmingham overigens. Verblijf deze dagen in deptford, dicht bij de markt.
Zijn er in Londen nou echt nederlandse kroegen trouwens?
De Hems is een soort van Nederlands.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_48036886
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:42 schreef Asshole het volgende:
woon in Birmingham overigens.
Student zie ik, waar ergens?
pi_48042278
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:57 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Student zie ik, waar ergens?
Helaas niet meer, moet mn profieltje eens updaten denk ik. Ik werk wel op een school trouwens, als systeembeheerder.
pi_48045493
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:23 schreef Asshole het volgende:

[..]

Helaas niet meer, moet mn profieltje eens updaten denk ik. Ik werk wel op een school trouwens, als systeembeheerder.
Nog wel in Brum? Ben net terug van exchange daaro.

ontopic: ik had vaker naar London willen gaan
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:12:23 #197
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_48080899
Ik ga de 16e voor 5 dagen naar Londen en wilde wat London Walks gaan doen (walks.co.uk).
Heeft iemand ooit zo'n walk gedaan, en zo ja, was het wat? Vooral de Jack the Ripper walk lijkt me erg leuk...
  maandag 16 april 2007 @ 21:51:11 #198
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48396321
Het is dan wel niet perse London maar ik wil de vriendin voor 3 a 4 dgn meenemen naar Cambridge. Uiteraard zit er 1 dag london in de planning maar heeft iemand enig idee of er wat in Cambridge te doen is?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  maandag 16 april 2007 @ 21:53:20 #199
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48396408
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:51 schreef stevengerrard het volgende:
Het is dan wel niet perse London maar ik wil de vriendin voor 3 a 4 dgn meenemen naar Cambridge. Uiteraard zit er 1 dag london in de planning maar heeft iemand enig idee of er wat in Cambridge te doen is?
opzich is er niet zoveel te doen, maar er is genoeg te zien. Cambridge is een hele mooie oude stad, maar om er nou 3 dagen te zitten nee....ik was 3 dagen naar londen gegaan en dan een dag naar Cambridge
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 16 april 2007 @ 21:59:09 #200
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48396718
ja maar mijn kameraad woont/studeerd in Cambridge dus we overnachten daar
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  maandag 16 april 2007 @ 22:00:05 #201
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48396768
Maar ik neem aan dat er genoeg te zien is in de omgeving? Kan je nog buitenactiviteiten doen zoals fietsen, raften of iets dergelijks?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  maandag 16 april 2007 @ 22:02:29 #202
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48396890
Het is absoluut een studentenstad met al die colleges etc. Ben er zelf ook geweest en het is absoluut mooi om te zien allemaal. Maar hetzelfde geldt voor Oxford dat ook een studentenstad is en Bath is ook gewoon fantastisch om te zien.

Maar jah dan heb je iig overnachting en dat scheelt ook alweer genoeg

Je kunt je dr wel vermaken, alleen is het niet heel groot. Londen is leuker natuurlijk, maar das mijn persoonlijke mening
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 16 april 2007 @ 23:16:51 #203
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48400344
Zo, Vrijdag maar weer eens in het Londonse gaan kijken. Vrijdagavond gelijk naar GBK en dan door naar the Boathouse ( ) ook in Putney. Zaterdag naar West Ham v Everton en 's avonds ergens een leuke club uitzoeken om een feestje te bouwen.
Ga echt heeel veel bekenden zien, en al mijn oude huisgenoten. Can't wait!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 17 april 2007 @ 07:33:42 #204
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48405918
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:16 schreef Public_NME het volgende:
Zaterdag naar West Ham v Everton en 's avonds ergens een leuke club uitzoeken om een feestje te bouwen.
Een feestje bouwen vanwege degradatie
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 17 april 2007 @ 07:35:54 #205
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48405932
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:02 schreef don-diablo het volgende:
Het is absoluut een studentenstad met al die colleges etc. Ben er zelf ook geweest en het is absoluut mooi om te zien allemaal. Maar hetzelfde geldt voor Oxford dat ook een studentenstad is en Bath is ook gewoon fantastisch om te zien.

Maar jah dan heb je iig overnachting en dat scheelt ook alweer genoeg

Je kunt je dr wel vermaken, alleen is het niet heel groot. Londen is leuker natuurlijk, maar das mijn persoonlijke mening
Ok, dus er genoeg te zien en te doen voor 4 dgn. Tja london vond ik meevallen maar samen met de vrouw moet het vast wel goed komen.

Een overnachting scheelt idd erg veel. Nu ben ik maar 100 euro voor vliegen + overnachtingen kwijt. 50 euro p/p voor 4 dgn Engeland
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:12:00 #206
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48408953
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:33 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

Een feestje bouwen vanwege degradatie
WHUFC is niet mijn club, dat is FFC namelijk. Maarja maat van me wilde persé naar WHUFC, dus ik ga maar mee. (lijkt me ook leuk) In de tussentijd is het met FFC ook een stuk slechter gegaan, en vliegen we er waarschijnlijk ook uit...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:43:00 #207
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48409917
i know van Fulham maar kon zijn dat je WHU's degradatie toejuicht .

Maar heb je nog tips voor london? Toch nog beetje ontopic....Is London Zoo een aanrader?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_48409975
Bath is kut
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:48:05 #209
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48410088
hahaha wel grappig Don-diablo vind Bath geweldig om te zien . Waarom is het kut dan?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_48410423
Nou ja, misschien dat het met je vriendin wel de moeite waard is, voor ons was het vooral een hinderlijke onderbreking van drinking sessions. Mooie kathedraal natuurlijk, maar iets teveel Jappen en yanks, van die ouwe kinderkopjes, ye olde english tearooms etc
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:27:06 #211
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48411425
Heeft iemand daarbij ervaringen met de London Pass?? http://www.londonpass.com/prices.asp
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:37:02 #212
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48411737
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:57 schreef Erasmusch het volgende:
Nou ja, misschien dat het met je vriendin wel de moeite waard is, voor ons was het vooral een hinderlijke onderbreking van drinking sessions. Mooie kathedraal natuurlijk, maar iets teveel Jappen en yanks, van die ouwe kinderkopjes, ye olde english tearooms etc
precies!

geweldig om te zien toch, nee gekheid. Ik vond Bath mooi om te zien omdat het zo oud was en alles. Al heb ik niet bijster veel gezien van de stad aangezien ik er 2x was. 1e x voor een toernooi en de 2e x voor een wedstrijd. De tweede keer vond ik nog een seizoenskaart voor de rugby club. Heb het maar netjes afgegeven aan het personeel in de pub aangezien het naamsgebonden was en ik waarschijnlijk toch niet vaak naar Bath zou gaan.

StevieG: London Zoo ben ik niet geweest en London pass ken ik niet. Maar wat misschien leuk is om met je vriendin te doen is de London Eye of anders een tourtje door de stad in zo'n bus.
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:40:59 #213
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48411878
@ Don, JA london Eye is inderdaad een leuk idee. Zelf zat ik toch te denken aan het Aquarium en de Zoo aangezien de vrouw een liefhebber is van dierentuinen.

Heb je enig idee of er nog wat andere buitenactiviteiten in de maand Juni ( dan gaan we namelijk) te doen zijn in en rondom London / Cambridge.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:46:39 #214
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48412048
pfffff dat durf ik zo niet te zeggen..

misschien heb je wat aan een van de volgende sites

www.viewlondon.co.uk

www.londontown.com

http://www.timeout.com/london/
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_48412151
Aquarium heb ik wel goede dingen over gehoord! London Zoo ben ik wel eens doorheen gewandeld, en het zag er wel leuk uit... maar ik ben niet zo'n dierentuin fan.
Je zit in ieder geval bij Regent's Park en Primrose Hill, een heel mooi gebied daar.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:31:14 #216
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48413555
Thanxs, ik zou de links eens proberen. Maar ik doelde eigenlijk meer op dingen zoals ergens te kunnen Raften, Mountainbiken, Kanovaren etc etc, dat soort dingen.
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_48413829
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef don-diablo het volgende:

[..]

precies!

geweldig om te zien toch, nee gekheid. Ik vond Bath mooi om te zien omdat het zo oud was en alles. Al heb ik niet bijster veel gezien van de stad aangezien ik er 2x was. 1e x voor een toernooi en de 2e x voor een wedstrijd. De tweede keer vond ik nog een seizoenskaart voor de rugby club. Heb het maar netjes afgegeven aan het personeel in de pub aangezien het naamsgebonden was en ik waarschijnlijk toch niet vaak naar Bath zou gaan.
Hehe, langer dan een middagje zou ik er niet voor uittrekken iig. En dan stappen in Bristol
pi_48427453
Gaat er iemand Koninginnedag vieren op 28 april?

Ahahahahaha

http://www.holland.com/uk/whats/hollandhouse/

Ik sleep een stel Engelse vrienden mee, wordt lachen...
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:31:13 #219
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48528373
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:49 schreef MonopolyMan het volgende:
Aquarium heb ik wel goede dingen over gehoord! London Zoo ben ik wel eens doorheen gewandeld, en het zag er wel leuk uit... maar ik ben niet zo'n dierentuin fan.
Je zit in ieder geval bij Regent's Park en Primrose Hill, een heel mooi gebied daar.
Wat vinden jullie dan echt dingen die je gewoon gedoen moet hebben als je in London bent geweest? En dan heb ik het niet over de algemene dingen zoals het kijken naar de Big Ben, London Bridge, London Eye etc etc.

Waarom is London voor jullie the place to be????
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:23:04 #220
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48533611
Rondje London in 1 dag voor de eerste keer:

Tower Bridge -> Tower of London -> HMS Belfast –> Monument/City –> Millennium Bridge -> Tate Modern/Shakespear's Globe -> Southbank -> London Eye -> Big Ben/Houses of Parliament -> Westminster Abbey -> White Hall/Downing Street/Horse guards -> Trafalgar Square/National Gallery -> Buckingham Palace -> Mayfair -> Picadilly Circus/West End en dan is de dag wel over.

Dit is allemaal te lopen en ik doe het als ik gasten heb die nog nooit in London zijn geweest en snel 'alles' willen zien. Anders ga ik liever een dagje chillen in Greenwich en Blackheath of Camden.

Hop-on/Hop-off bussen en river cruises zijn ook wel aan te raden om toeristisch London te zien.
reset
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:33:02 #221
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48533978
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:23 schreef Individual het volgende:
Rondje London in 1 dag voor de eerste keer:

Tower Bridge -> Tower of London -> HMS Belfast –> Monument/City –> Millennium Bridge -> Tate Modern/Shakespear's Globe -> Southbank -> London Eye -> Big Ben/Houses of Parliament -> Westminster Abbey -> White Hall/Downing Street/Horse guards -> Trafalgar Square/National Gallery -> Buckingham Palace -> Mayfair -> Picadilly Circus/West End en dan is de dag wel over.

Dit is allemaal te lopen en ik doe het als ik gasten heb die nog nooit in London zijn geweest en snel 'alles' willen zien. Anders ga ik liever een dagje chillen in Greenwich en Blackheath of Camden.

Hop-on/Hop-off bussen en river cruises zijn ook wel aan te raden om toeristisch London te zien.
tja ik heb ook geen aanvullingen
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:49:13 #222
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48534580
Ja deze plekken ken ik ook wel. De meeste heb ik zelf vorig jaar ook bezocht en idd makkelijk in 1 dag te doen. Maar goed na de lijst van jullie ben je nergens binnen geweest en heb je alleen fotootjes genomen.

Maar wat zijn daadwerkelijk insite tips, die je echt het gevoel geven 'Ja London is the place to be en Parijs etc etc halen het er niet bij"
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:06:44 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48535183
Verkeerd gelezen sorry..

Voor mij is the place to be Greenwich Park en the observatory. Dagje chillen (of boarden) in het park of de heath en dan naar Blackheath om te eten/drinken. Maar ja dat is waar ik woon dus allemaal lekker dichtbij.

In en rond Covent Garden kan ik me ook heel goed vermaken omdat ik in buurt werk en is makkelijk voor een kroegbezoek met (oud)collega's. Als ik een beetje zou 'reizen' kan ik me prima vermaken in Camden town en the locks.

Iets wat weinig toeristen doen is de DLR. Echt leuk om in een trein zonder bestuurder dwars door het nieuwe zakendistrict van London te 'vliegen'. De Cutty Sark is op het moment niet zoveel aan als je daar zou uitstappen.. Druk bezig met de renovatie, maar Greenwich Town zelf is geweldig.

Kensington Palace Orangerie vind ik leuk om te lunchen als je een 'posh' dagje wil hebben. Harrods is dan ook niet zo ver. Liberties in Soho voor mevrouw misschien.

Met Thames Clippers kan je met 50-60 kmph van Savoy Pier naar Greenwich Pier (of Zelfs Woolwich) scheuren over de rivier en dat is ook heel mooi. Door de week is het een commuterboot en in het weekend voor toeristen geloof ik.

Kew Gardens/Richmond is ook heel mooi en dan zou je erna aan de rivier zitten in het Duitse restaurant/terras.

Er is gewoon altijd veel te zien en doen hier.
reset
  Admin zaterdag 21 april 2007 @ 17:50:11 #224
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_48575968
We kunnen ook een FOK! London Tour verzinnen en een paar resident FOK!kers in London af en toe FOK!kers laten ontvangen. Dan kun je je helemaal uitleven met routes.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_48576539
En dat ze ook gratis overnachtingen fixen
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:14:47 #226
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48576544
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:14 schreef Erasmusch het volgende:
En dat ze ook gratis overnachtingen fixen
Juist!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:25:24 #227
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48576777
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Breuls het volgende:
We kunnen ook een FOK! London Tour verzinnen en een paar resident FOK!kers in London af en toe FOK!kers laten ontvangen. Dan kun je je helemaal uitleven met routes.
Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.

Wat voor tour zit je aan te denken? Je kan bv verschillende thema's doen als kunst, muziek, architectuur, kroegen, natuur, geschiedenis, transport, wereld cultuur, etc, etc.

Ik doe trouwens niet aan shoppen, theater of bonk-bonk-bonk-clubs.
reset
pi_48576854
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Breuls het volgende:
We kunnen ook een FOK! London Tour verzinnen en een paar resident FOK!kers in London af en toe FOK!kers laten ontvangen. Dan kun je je helemaal uitleven met routes.
omg count me in
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  Admin zaterdag 21 april 2007 @ 18:44:28 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_48577241
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.

Wat voor tour zit je aan te denken? Je kan bv verschillende thema's doen als kunst, muziek, architectuur, kroegen, natuur, geschiedenis, transport, wereld cultuur, etc, etc.
All of the above.
Al is dat lastig in 1 dag. Dus een leuke combi ofzo. Ik wil zelf ook wel zoiets verzorgen, alleen woon ik er niet dus ik moet er dan wel toevallig zelf zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:35:38 #230
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48578866
Ik wil het wel eens proberen. Vanaf 8 mei heb ik nu (nog) niet zoveel in de agenda staan dus roep maar.

Disclaimer: 21+ aub, afspraken op voorbehoud, betaling: drop, erwtensoep en andere NL dingetjes
reset
  zondag 22 april 2007 @ 09:38:55 #231
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48590463
hahahah leuk idee!!

Wij zijn 14 - 18 juni in Cambridge en zou vast wel een uitstapje richting London in die dagen zitten dus roep maar
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_48593746
Ok ok, dan doe ik de bonk-bonk-bonk-clubs wel, shoppen gaat me ook wel lukken. Verder wil ik zelf nog een keer een tour doen langs alle Banksy art, ben ik momenteel helemaal weg van en dan zie je weer eens wat anders in Londen!
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Als ik de tijd heb lijkt het me wel eens leuk te doen.

Wat voor tour zit je aan te denken? Je kan bv verschillende thema's doen als kunst, muziek, architectuur, kroegen, natuur, geschiedenis, transport, wereld cultuur, etc, etc.

Ik doe trouwens niet aan shoppen, theater of bonk-bonk-bonk-clubs.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 22 april 2007 @ 13:04:26 #233
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48594753
Banksy is geweldig! Echt jammer dat Banksy's Pulp Fiction werk weg is...

Sowieso als je een thema tour doet krijg je veel te zien.
reset
  zondag 22 april 2007 @ 13:11:03 #234
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48594971
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:38 schreef stevengerrard het volgende:
hahahah leuk idee!!

Wij zijn 14 - 18 juni in Cambridge en zou vast wel een uitstapje richting London in die dagen zitten dus roep maar
Laat maar weten wanneer jullie naar London komt en wat je interesses zijn, dan kan er misschien wel wat geregeld worden.

Als ik dan niet kan kan Drive-r misschien wel.
reset
  zondag 22 april 2007 @ 13:56:18 #235
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48596208
hahahah dat is goed!! Op het progamma staat zowiezo London Zoo en de belangrijkste must see dingen als London Eye, Big Ben aangezien de vrouw nog nooit in London is geweest.

Wat zijn jouw interesses? Dan kijken we ff of we een combi kunnen vinden
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 april 2007 @ 13:57:38 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_48596240
Nadeel van "de Hems" is dat het gehele personeel aan de crack zit
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 22 april 2007 @ 14:34:15 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48597503
London Zoo lijkt me wel leuk. Ik ben er zelfs nog nooit geweest. Regents Park wel en dat is een heel mooi park (niet zo mooi als Greenwich Park trouwens ). Komt er ook een kleine mee of is er een speciale reden om naar de dierentuin te gaan?

Mijn interesse is breed en ik ken de weg, dus ik denk dat het beste is als we de plannen daar en dan maken. Als ik iets niet wil doen laat ik het wel weten.

Deze week ga ik naar een Skatalites gig.
reset
  Admin zondag 22 april 2007 @ 14:46:18 #238
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_48598210
Grote FOK!zomerpicknick in een van de parken een idee?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 22 april 2007 @ 20:13:10 #239
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_48610725
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:34 schreef Individual het volgende:
London Zoo lijkt me wel leuk. Ik ben er zelfs nog nooit geweest. Regents Park wel en dat is een heel mooi park (niet zo mooi als Greenwich Park trouwens ). Komt er ook een kleine mee of is er een speciale reden om naar de dierentuin te gaan?

Mijn interesse is breed en ik ken de weg, dus ik denk dat het beste is als we de plannen daar en dan maken. Als ik iets niet wil doen laat ik het wel weten.

Deze week ga ik naar een Skatalites gig.
hahahah nee er komt geen kleine mee maar de vriendin houdt nu eenmaal van Dierentuinen en aangezien ik er zelf nog niet ben geweest een mooie gelegenheid ( voor de duidelijkheid, we zijn 23 en 26 dus je hoeft van ons geen musea's etc te verwachten, al kan dat heel interessant zijn! )

Verder zijn we beide buitengenieters, dus een picknick of ff relaxen in Greenwich Park zou al tof zijn hoor!. Dus een bezoekje aan Harrods zou misschien ff 1x na binnen lopen om Carin het beeld van Lady Diana te laten zien en verder hebben we het qua shoppen wel gehad
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 april 2007 @ 20:14:17 #240
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_48610765
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
Grote FOK!zomerpicknick in een van de parken een idee?
Helemaal geen slecht idee, even heen en weer naar Londen is ook zo gedaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_48614842
Banksy
pi_48616951
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef Breuls het volgende:
Grote FOK!zomerpicknick in een van de parken een idee?
In dat geval zou ik mensen aanraden om op zaterdag rond een uur of tien op Borough market te beginnen. Aldaar vast wat lekker hapjes (mooie oesters!) wegsnoepen voor de lunch en ondertussen tassen vullen met de meest mooie kaasjes, olijven, groentes, zelfgebakken broden en gezoute boter. Misschien ergens wat vleeswaar erbij zoeken en dan lekker richting Hyde Park gaan met de metro. Altijd een succesnummer!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 23 april 2007 @ 11:13:54 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48625990
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

In dat geval zou ik mensen aanraden om op zaterdag rond een uur of tien op Borough market te beginnen. Aldaar vast wat lekker hapjes (mooie oesters!) wegsnoepen voor de lunch en ondertussen tassen vullen met de meest mooie kaasjes, olijven, groentes, zelfgebakken broden en gezoute boter. Misschien ergens wat vleeswaar erbij zoeken en dan lekker richting Hyde Park gaan met de metro. Altijd een succesnummer!
Borough market is een goed idee, maar om dan naar het saaiste park van London te gaan vind ik een beetje zonde. Als je centraal wil blijven kan je beter naar St James', Victoria Embankment of Regent's Park gaan. En als je op Borough Market bent, is Greenwich Park net zover.
reset
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:44:33 #244
63673 ABBAfan
Water-loo
pi_48675304
Vriend en ik gaan van 23 t/m 26 juni vanaf Eelde naar London City. Heerlijk relaxed op 20 minuutjes vanaf onze woonplaats. Ons hotel is Days Waterloo, vlakbij de Thames.
Ik zou heel graag op de maandagavond naar het Wimbledon tennis complex gaan om de sfeer te proeven van de eerste speeldag. Heeft iemand ervaring met Wimbledon? Kom je er na bijvoorbeeld 6 uur makkelijk in of staat er dan nog een wachtrij voor de ingang?
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:51:27 #245
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48675500
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:44 schreef ABBAfan het volgende:
Ik zou heel graag op de maandagavond naar het Wimbledon tennis complex gaan om de sfeer te proeven van de eerste speeldag. Heeft iemand ervaring met Wimbledon? Kom je er na bijvoorbeeld 6 uur makkelijk in of staat er dan nog een wachtrij voor de ingang?
Als je op de eerste dag gaat kan het meevallen, ik ben in 2005 op de eerste dag geweest rond een uurtje of 4 en toen stond er geen rij. De dagen erna wel, zelfde voor 2006. Veel mensen komen uit hun werk en gaan dan nog een paar uurtjes tennis meepakken. Dat deed ik ook, als de rij te lang werd ging ik gewoon naar mijn huis op 400m afstand.
Je moet maar gewoon ff naar Southfields gaan en de straat uitlopen en kijken hoelang de rij is op de park road. Ze staan waarschijnlijk wel in het park te wachten, en dan moet je minimaal een uur wachten. (je kan dit vragen aan de stewards)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:52:47 #246
63673 ABBAfan
Water-loo
pi_48675549
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:51 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Als je op de eerste dag gaat kan het meevallen, ik ben in 2005 op de eerste dag geweest rond een uurtje of 4 en toen stond er geen rij. De dagen erna wel, zelfde voor 2006. Veel mensen komen uit hun werk en gaan dan nog een paar uurtjes tennis meepakken. Dat deed ik ook, als de rij te lang werd ging ik gewoon naar mijn huis op 400m afstand.
Je moet maar gewoon ff naar Southfields gaan en de straat uitlopen en kijken hoelang de rij is op de park road. Ze staan waarschijnlijk wel in het park te wachten, en dan moet je minimaal een uur wachten. (je kan dit vragen aan de stewards)
Bedankt voor je info.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:11:22 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48676214
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:52 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Bedankt voor je info.
No worries, je moet maar gewoon ff kijken naar de rij. Nog een tip, het is misschien makkelijker om vanaf Waterloo station de Southwest train te nemen naar Wimbledon station en daar over te stappen op de tube naar Southfields (2 stops). Dit is vele malen sneller dan de tube.

Ik ben gister teruggekomen uit London, logeerde weer in Wimbledon. Heerlijk weekend gehad, vrijdag naar SoKen geweest, daarna centrum en als afsluiten the boathouse in Putney. GBK's was weer overheerlijk, wat een concept blijft dat toch!!
Zaterdag redelijk op tijd opgestaan en toen richting Upton Park gegaan voor West Ham v Everton, geweldige sfeer vooraf in de pubs en later in het stadion. Ook nog verscheidene spelers aan zien komen in hun dure scheurijzers, waaronder de held good ol' Teddy!
Spannende wedstrijd, met een mooie goal van West Ham. Daarna naar ons adres in Wimbledon gegaan en ons klaar gaan maken om naar Kingston upon Thames te gaan. Veel oude bekenden waren in Oceana, is echt een grote club. Op Zondag naar Camden geweest, veel bier gedronken op het terras en overheerlijke dingen gegeten van de standjes. Bij The Lock17 hadden ze nu een feestje op het dakterras, incl/ house dj. Zag er echt geweldig uit... (mede door het mooie weer)
Daarna weten eten in SheBu, en ff de Walkie aangedaan. Nog erg druk op een Zondagavond; na wat warme pints toch maar weer terug gegaan naar Wim.
Gister nog ff pints gedaan in de Slut and Legless in Clapham, alvorens de trein te nemen naar Gatwick om terug te keren naar NL.
Ik wist het al, maar nu is het nog eens dubbel en dwars bevestigd. Ik moet gewoon weer terug naar London, alleen duurt het nog minimaal 1,5jr voordat ik mijn Master heb.....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48710750
Banksy art? Wa's dat?

Voor jazz tours kun je bij terecht, voor theater ook.

Voor diegenen die in Londen wonen, een coole site, is invite-only op het moment, maar erg leuk:
http://london.fridaycities.com/signup
code:jh21711ih6ct
  Admin woensdag 25 april 2007 @ 17:53:16 #249
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_48711502
Banksy is dit: http://www.banksy.co.uk/outdoors/horizontal_1.htm
Stond toevallig van de week iets over in de krant.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_48712045
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:53 schreef Breuls het volgende:
Banksy is dit: http://www.banksy.co.uk/outdoors/horizontal_1.htm
Stond toevallig van de week iets over in de krant.
Cool! Ik houd wel van dat soort dingen. Ik houd het in de gaten.
  donderdag 26 april 2007 @ 16:51:12 #251
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_48743936
don-diablo ben jij DJ Don Diablo die voor Holland House gaat optreden? Ik kreeg een uitnodiging en je naam stond op het programma. Jammergenoeg kan ik er niet bij zijn opmdat ik Koninginnedag in NL ga vieren.
reset
  donderdag 26 april 2007 @ 18:37:26 #252
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48747121
Nee helaas nie Maar de naam heb ik wel van hem, omdat ik hem een hele goede dj vindt moet em nog wel een x live meemaken maar dat komt goed
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:17:32 #253
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48949419
Net een vlucht geboekt Voor 29,82 p.p. retour naar London Stansted (Ryan Air). We komen vrijdag 8 juni 's ochtends rond tien uur aan en vertrekken maandagmorgen 11 juni rond half elf.

Nu nog een budget-technisch gezien verantwoord hotel. Heeft iemand ervaring met het Comfort Hotel Tower of London? De reviews op TripAdvisor zijn okee, alleen klagen sommige mensen over herrie van de ondergrondse. Het hotel (Chamber Street) ligt dichtbij de Tower Bridge, is dit een beetje een gunstige locatie?

Andere hoteltips zijn uiteraard van harte welkom. Is het misschien een idee om goede hotels waar Fok!kers zijn geweest te noemen in de OP?
pi_48957315
Twentemeisje, Tower Bridge is niet echt centraal, maar goed te doen met de metro.

Kijk ook eens op lastminute.com, daar kun je vaak goede hotels boeken voor een prikkie als je een hotel kiest dat 'anoniem' wil blijven. Je boekt dan blind min of meer, maar het zijn altijd goede hotels.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:40:25 #255
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48958662
Ik zal eens kijken lushfemke. Ik kwam gisteravond ook nog wat andere hotels tegen, waaronder het Adria Hotel, Hotel Wardonia en het Fairway Hotel. Die laatste twee lagen als ik me niet vergis bij Kings Cross, is dat een gunstiger locatie?
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:04:17 #256
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48961989
Centraal is maar net wat je daar zelf voor waarde aan hecht. De een zit liever in de buurt van Knightsbridge of ten noorden van Hyde Park, de ander in het zakendistrict. Je bent overal vrij snel met de metro dus mij zou het niet eens zoveel uitmaken waar ik zou verblijven. Zolang het maar zone 1+2 is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:29:05 #257
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48962993
Kwamen wij elkaar ook al niet tegen in 'New York' jaguarized (het topic dan )?
  Admin donderdag 3 mei 2007 @ 13:48:10 #258
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_48963699
Alles binnen zone 1/2 is inderdaad prima. King's Cross heeft een aantal kruisende metrolijnen, dus dat kan een voordeel zijn. Tower Bridge is een mooi stukje London, alwaar je zonder ergens heen te moeten reizen al best redelijk de toerist kunt uithangen.

Ikzelf verblijf altijd in de buurt van King's Cross, op een half uur lopen van Leicester Square en dus voor mij centraal genoeg.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:54:05 #259
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48963939
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef twentemeisje het volgende:
Kwamen wij elkaar ook al niet tegen in 'New York' jaguarized (het topic dan )?
Stalkerinnetje!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:39:47 #260
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48965781
Zijn er mensen die hier wel eens de parkeerplaatsen van de Londense vliegvelden komen? Ik probeer er achter te komen op welk vliegveld onderstaande foto is gemaakt. Wellicht dat iemand het paaltjes linksbovenin herkent. Meer pics aanwezig.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_48966401
Het vervelende is dat Tower Hill op twee van de meest trage lijnen van de metro ligt... Maar goed, het is nog zone 1 geloof ik. Ik heb daar de allereerste keer toen ik in Londen was in een hotel gezeten en het was goed te doen. Mocht je alles op loopafstand willen hebben, dan moet je toch echt meer naar het centrum. Op zich is Tower Bridge wel een leuk stukje van Londen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:55:07 #262
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_48972971
Even een vraagje.
Als ik in het piccadilly backpackers hotel overnacht welk vliegveld is dan het makkelijkst om naartoe te vliegen ivm met vervoer naar het hotel?
Jawel, je keek.
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:45:08 #263
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48974357
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:55 schreef jna het volgende:
Even een vraagje.
Als ik in het piccadilly backpackers hotel overnacht welk vliegveld is dan het makkelijkst om naartoe te vliegen ivm met vervoer naar het hotel?
Heathrow, gewoon Piccadilly line naar Piccadilly circus. Qua low-cost maatschappijen zou ik Easyjet naar Gatwick nemen en daar een gewone trein (dus niet Gatwick Express naar Victoria!) naar Waterloo nemen, en dan de bakerloo line naar Piccadilly(3 stops).
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48974415
Ik ga in augustus een paar dagen
en waarschijnlijk nog wel vaker ook
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:52:48 #265
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48974613
Ik ben 26 mei een dagje in Londen als alles goed verloopt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:28:14 #266
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_48975810
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heathrow, gewoon Piccadilly line naar Piccadilly circus. Qua low-cost maatschappijen zou ik Easyjet naar Gatwick nemen en daar een gewone trein (dus niet Gatwick Express naar Victoria!) naar Waterloo nemen, en dan de bakerloo line naar Piccadilly(3 stops).
Het wordt een low-cost maatschappij inderdaad dus dan zal het Gatwick worden
Jawel, je keek.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:31:55 #267
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48975949
Easyjet dus? Je kan ook voor 20 euro retour incl tax naar Stansted vanaf Eindhoven met Ryanair, alleen vandaag nog te boeken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:34:12 #268
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_48976042
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:31 schreef Jaguarized het volgende:
Easyjet dus? Je kan ook voor 20 euro retour incl tax naar Stansted vanaf Eindhoven met Ryanair, alleen vandaag nog te boeken.
Thanks voor de tip maar ik ga met een groep dus kan vandaag nog niet boeken want weet nog niet wie er allemaal gaat.
Jawel, je keek.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:45:53 #269
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48976431
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:34 schreef jna het volgende:

[..]

Thanks voor de tip maar ik ga met een groep dus kan vandaag nog niet boeken want weet nog niet wie er allemaal gaat.
Stansted is erg duur qua treinkosten, via Gatwick scheelt het je weer een paar pond. (trein is sowieso erg duur in de UK)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:57:30 #270
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48979133
Vanaf Stansted gaat nu ook de Easybus naar Baker Street.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:03:50 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48979408
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf Stansted gaat nu ook de Easybus naar Baker Street.
Tja, ik heb het niet zo op het verkeer in London. (ervaring lol)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49013537
Ik wil ergens in de komende twee weken naar London, 2 of 3 dagen, maar nu zoek ik dus bij ryanair en vind ik alleen maar tarieven van 100 euro of meer. Ik wil max 40 euro incl uitgeven aan de vliegreis, is dat mogelijk? Anders heeft t ook niet veel nut om even tussendoor te gaan. Meer geld kan ik niet missen helaas.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:04:34 #273
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49013966
Als je gisteren had geboekt bij Ryanair, dan had je niet meer dan 20 euro betaald. Sowieso betaal je bij Ryanair 9 van de 10 keer niet meer dan 50-60 euro voor een retourtje. Check anders even www.skyscanner.net
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_49014302
fuck, was dat alleen gister geldig.

zag het staan gisteravond, maar niet op de boekingstijd gelet.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:14:30 #275
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49014382
Nee dat was gedurende 2 weken geldig maar gister was de laatste dag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_49015748
Gisteren was het nog helemaal niet het plan, vandaag pas bedacht.. Ik kom elke keer veel duurder uit, om te beginnen niet, alleen dan komen er ineens allemaal belastingen bij. En dan de 18de en 19de is t weer goedkoop, alleen net vanaf die datum kan ik niet meer.
pi_49015799
En om 9 uur alweer terug vliegen vind ik ook te gek. wil wel een beetje kunnen relaxen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:43:46 #278
66130 Erasmusch
easy easy
pi_49022558
Wij hadden een paar jaar geleden een terugvlucht om maandagochten 7u. We dachten dat we wel konden stappen bij Picc Circus tot 5u. Groot succes was dat
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:27:37 #279
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_49024158
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wij hadden een paar jaar geleden een terugvlucht om maandagochten 7u. We dachten dat we wel konden stappen bij Picc Circus tot 5u. Groot succes was dat
Niet? Daar blijf ik dus waarschijnlijk als ik in Londen ben...
Jawel, je keek.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:39:56 #280
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49024583
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wij hadden een paar jaar geleden een terugvlucht om maandagochten 7u. We dachten dat we wel konden stappen bij Picc Circus tot 5u. Groot succes was dat
Engelsen beginnen veel eerder! (je had naar de echte clubs moeten gaan, die zijn wel vaak tot 6.30-7open)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:40:10 #281
66130 Erasmusch
easy easy
pi_49032050
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Engelsen beginnen veel eerder! (je had naar de echte clubs moeten gaan, die zijn wel vaak tot 6.30-7open)
Dat weet ik inmiddels. Maar dan moet je wel weten waar je daar moet zijn. En volgens mij hadden meesten trainers aan dus was het sowieso niet gelukt
pi_49046640
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:48 schreef Breuls het volgende:
Alles binnen zone 1/2 is inderdaad prima. King's Cross heeft een aantal kruisende metrolijnen, dus dat kan een voordeel zijn. Tower Bridge is een mooi stukje London, alwaar je zonder ergens heen te moeten reizen al best redelijk de toerist kunt uithangen.

Ikzelf verblijf altijd in de buurt van King's Cross, op een half uur lopen van Leicester Square en dus voor mij centraal genoeg.
King's Cross is niet het mooiste gebied, en is op het moment onder een grote reconstructie. Qua vervoer zit je er wel heel goed.

Tower Hill ligt inderdaad op wat langzamere metrolijnen, maar dat is voor de rest niet zo'n probleem hoor. Zo veel langzamer zijn ze niet. Maar voor mensen die het iets uitmaakt; de District, Hammersmith and City, Metropolitan en Circle zijn, vooral in het centrum, een stukje langzamer wegens het delen van sporen en de wat oudere infrastructuur. De Victoria line is de snelste lijn in Londen.
  Admin zaterdag 5 mei 2007 @ 21:34:53 #283
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_49047112
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:17 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

King's Cross is niet het mooiste gebied, en is op het moment onder een grote reconstructie.
Je bedoelt St. Pancras? Dat is al jaren, en imho netjes gedaan: je kunt overal nog lopen, soms met een omweggetje maar alles is goed bereikbaar.
quote:
Maar voor mensen die het iets uitmaakt; de District, Hammersmith and City, Metropolitan en Circle zijn, vooral in het centrum, een stukje langzamer wegens het delen van sporen en de wat oudere infrastructuur. De Victoria line is de snelste lijn in Londen.
Goh, ik wist niet eens dat er snelheidsverschillen waren. Weer wat geleerd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_49063564
Ik ben over 2 weken weer eens in Londen, om m'n vriendin op te zoeken die daar een aantal weken aan het werken is. Nog leuke dingen te doen op een zaterdagavond? Aanraders?
Alle standaard toeristische dingen hebben zij en ik allebei al vaak genoeg gezien, dus die kunnen overgeslagen worden
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:46:57 #285
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49063974
Wij vroegen ons af of de kleur van het metro-interieur overeenkomt met de kleur van de lijn. Ergo: hebben de treinstellen van de Districtlijn allemaal groene stangen?

Tijdens de laatste minuten van ons bezoek aan Londen kwam deze vraag op, en toen was het te laat om het antwoord te onderzoeken
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 16:19:44 #286
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49065026
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij vroegen ons af of de kleur van het metro-interieur overeenkomt met de kleur van de lijn. Ergo: hebben de treinstellen van de Districtlijn allemaal groene stangen?
Nee, die nieuwe Districtline vaartuigen hebben wel groene stangen maar de oude (hoge) vaartuigen niet... Dat groene is nl. bij het vernieuwe aangebracht.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 6 mei 2007 @ 16:30:13 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49065329
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, die nieuwe Districtline vaartuigen hebben wel groene stangen maar de oude (hoge) vaartuigen niet... Dat groene is nl. bij het vernieuwe aangebracht.
Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 16:57:33 #288
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49066338
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?
Nee, het is gewoon het nieuwe interieur van dat type underground trein. (er zijn nl. verschillende types, kan je meer over vinden op Wiki)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 6 mei 2007 @ 17:01:48 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49066494
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon het nieuwe interieur van dat type underground trein. (er zijn nl. verschillende types, kan je meer over vinden op Wiki)
Oh. Alles wordt groen dus?

Omdat we in de Circkeline telkens een mooi geel kleurtje op de stangen hadden
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 17:47:12 #290
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49068222
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh. Alles wordt groen dus?

Omdat we in de Circkeline telkens een mooi geel kleurtje op de stangen hadden
Nee, alleen de D-stock treinen (model) die ze vernieuwen. (foto's onderaan http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_D78_Stock). De C-stock treinen hebben geel bijvoorbeeld. (http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_C69_Stock). De treinen die onder én boven de grond gaan worden met een letter omschreven. De treinen die niet boven de grond komen met het jaargetal v/d bouw.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 6 mei 2007 @ 19:39:37 #291
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49072618
Dank voor de info Public_ETC! Ik ga even kijken
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 21:19:01 #292
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49077978
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank voor de info Public_ETC! Ik ga even kijken
Heb je een weddenschap?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 6 mei 2007 @ 21:27:51 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49078397
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb je een weddenschap?!
Nee, de rare eigenschap dat als ik iets in mijn kop heb, ik wil weten hoe het zit
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 21:52:22 #294
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49079716
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee, de rare eigenschap dat als ik iets in mijn kop heb, ik wil weten hoe het zit
Nou, ik zag al metro's met gele,groene en rode stangen op die foto's (het is achteraf niet zo gek gedacht lol)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49095581
Trainers boeit niet in London, ik kom in ieder geval overal binnen op mijn adidas-jes...
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:40 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat weet ik inmiddels. Maar dan moet je wel weten waar je daar moet zijn. En volgens mij hadden meesten trainers aan dus was het sowieso niet gelukt
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 7 mei 2007 @ 14:24:31 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49100278
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Drive-r het volgende:
Trainers boeit niet in London, ik kom in ieder geval overal binnen op mijn adidas-jes...
[..]
Bij Oceana in Kingston zijn ze wel erg streng, heren moeten nette schoenen en een overhemd aanhebben. (en ID voor iedereen) Laatst kwam een maat van mij bijna niet binnen omdat hij zwarte Adidasjes aan had...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 7 mei 2007 @ 19:37:41 #297
66130 Erasmusch
easy easy
pi_49113023
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:24 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Bij Oceana in Kingston zijn ze wel erg streng, heren moeten nette schoenen en een overhemd aanhebben. (
Behalve op maandag
pi_49155263
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar onze theorie klopt dus wel? Dat dat in elk geval de bedoeling is, dat elke lijn zijn eigen kleur krijgt, letterlijk?
Ja, de stangen zijn in de regel de kleur van de lijn.
Het werkt alleen niet overal. De oude District line treinen zijn dat niet, maar daar zijn er nog maar weinig van over. Alle andere District line treinen hebben het wel. De Circle en de Hammersmith en City (Geel en roze) delen treinen met elkaar, en hebben allemaal gele stangen. Metropolitan en East London delen ook treine, en die paar East London line treintjes hebben dan ook de kleur van de Met, paars dus.
De Jubilee en de Northern hebben lichtgele stangen in plaats van respectievelijk grijs en zwart, omdat die kleuren te onopvallend zouden zijn in noodsituaties.

Maar in theorie klopt het dus wel, ja. Metropolitan is paarse stangen, Piccadilly donkerblauw, W&C groen-blauwig, Circle geel, Central rood, Victoria lichtblauw en Bakerloo bruin.
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:34 schreef Breuls het volgende:

[..]

Je bedoelt St. Pancras? Dat is al jaren, en imho netjes gedaan: je kunt overal nog lopen, soms met een omweggetje maar alles is goed bereikbaar.
Het gebied ten noorden van King's Cross is nog steeds niet het mooiste - en is nog steeds onder constructie voor het grootste gedeelte, maar over het algemeen is het nog wel goed bereikbaar ja. Het station is wel netjes en goed bereikbaar.


Nog wat nutteloze informatie.
In de sporen zit bij London Underground stations altijd een klein heuveltje, zo dus:
1
2
3
         PLATFORM
           ____
_______----    ----__________

Op die manier remmen treinen die het station inrijden automatisch af, en komen treinen die weer vertrekken uit het station sneller op snelheid.

[ Bericht 18% gewijzigd door MonopolyMan op 08-05-2007 19:24:25 ]
pi_49183460
Ben met Kerst in Londen geweest. Was de tiende keer ofzo, maar voor het eerst met Kerst. Blijft een geweldige stad...één van mijn favoriete (grote) steden!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 01:45:28 #300
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49500127
Eind juni twee dagen naar Londen. Kost me 2 cent voor een retourtje .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')