abonnement Unibet Coolblue
pi_61365115
ooooh ziet er goed uit hoor!
en mooi dat je collega's soort van positief reageren. Toch altijd weer beter dan wanneer je je bijna moet gaan lopen verantwoorden over je 'rare' lunch.
Vond je het niet teveel voor jezelf? of precies goed? en idd, wat wat wat!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 4 september 2008 @ 00:14:02 #227
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61365174
Zo, dat zijn snelle reacties, ik heb mijn post even uitgebreid met wat meer info

Ondanks mijn dikke kont had ik hier echt wel 2 keer van kunnen lunchen, maar omdat ik een deel als avondeten heb gegeten weet ik het niet precies. Was wel lekker en voor een van de eerste keren is zelfs mijn rijst goed gelukt!

En ik heb leuke collega's gelukkig, ben alleen wel bang dat ik een keer voor hun een lunch moet gaan maken nu
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61368875
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Zo, dat zijn snelle reacties, ik heb mijn post even uitgebreid met wat meer info

Ondanks mijn dikke kont had ik hier echt wel 2 keer van kunnen lunchen, maar omdat ik een deel als avondeten heb gegeten weet ik het niet precies. Was wel lekker en voor een van de eerste keren is zelfs mijn rijst goed gelukt!

En ik heb leuke collega's gelukkig, ben alleen wel bang dat ik een keer voor hun een lunch moet gaan maken nu
Jezus Christus, wat een hoop eten zit daarin!
Maar goed gedaan en tof om te horen dat het je is bevallen. Zeg eerlijk, keek je 's ochtends op je werk al helemaal uit naar lunchtijd?
Mijn collega's reageren overigens min of meer hetzelfde ("MAAK ONS EEN LUNCH!!"), al vinden ze het daarnaast ook wel een beetje raar.
Let me see you stripped down to the bone
pi_61372061
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:16 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

huh? Heb je bij dit winkeltje gekeken? Hele afdeling met scheidingswandjes hier

of zoeken op "bento dividers"
Nee, dat had ik niet gevonden, thnx, gelijk een doos gekocht

Wat een boel eten zeg BBQ-Kip Maar ziet er wel leuk uit

Mn vriend vindt een Bento maar niks Vind het maar overdreven, heeft liever gewoon boterhammen mee naar zn werk en wil geen rare vormpjes rijst. Het wordt er niet smakelijker van,, dus hij ziet het nut er niet van in. Hij zegt, wat heb je eraan dat je vrolijk wordt van je eten? Komt het er ook in die figuurtjes weer uit, dan zou het pas leuk zijn
pi_61372317
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hij zegt, wat heb je eraan dat je vrolijk wordt van je eten?
Nou jaaaa, daar kon ik toch echt geen verkering mee hebben hoor!
Ik ga -nu- boodschappen doen. Tijd voor écht eten in mijn bentootje.
Let me see you stripped down to the bone
pi_61372449
Vaag, ik heb iets van 12 dollar teruggestort op mn rekening, maar die verkoper staat helemaal niet bij de sellers van de artikelen die ik gekocht heb? En aan de prijs kan ik het ook niet zien, aangezien ik meerdere dingen van dezelfde prijs heb gekocht. En hij heeft ook geen bericht gestuurd waarom hij het geld heeft teruggestort :S

Wel leuk trouwens, je feedback lezen

Thank you for an easy, pleasant transaction. Excellent buyer.

Quick response and fast payment. Perfect! THANKS!!



[ Bericht 36% gewijzigd door _Hestia_ op 04-09-2008 12:31:25 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 12:36:32 #232
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_61372918
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Nou, het is helemaal gelukt vanochtend! was lekker vroeg opgestaan en heb voor mezelf een heerlijke bento-lunch gemaakt
Mijn collega's vonden me maar een aso zeiden ze, omdat zij gewone bruine boterhammen hadden

Zoals beloofd de foto's van mijn eerste bento ooit, beetje crappy kwaliteit maar dat komt omdat ik het met de webcam moest fotograferen:

[ afbeelding ]
Linksboven een cakepapiertje met druiven, rechts daarvan wat surimi en avocado. Rechts daarvan een bakje "kale" rijst met wat zwarte sesam erdoor en op. Linksonder 2 mega rijstballen/staven gevuld met surimi, avocado, blanke sesam en wat mayonaise en rechts daarvan een bakje maïs.
Dan nog rechts een kleine droge worst en het kleine bakje, gevuld met een klein flesje Kikkoman, beetje wasabi, 2 lolly's en wat nori
Stokjes erop en ben naar mijn werk gegaan

[ afbeelding ]
En met een deksel erop.

Ik had helaas door drukte op het werk erg weinig tijd om te lunchen, dus heb het overgrote deel als avondeten gegeten en dat was allemaal zeker niet verkeerd

Kortom, voor een ochtendhumeurig mens als ik ben, ben ik trots op mezelf

Oh ja, deze bak van de IKEA eet prima qua hoogte van de bak, hij is praktisch. Ik wil alleen natuurlijk wel een mooiere (dit is echt zo'n mannending, ik wil vrolijk en rond en vrouwelijk ) en wat extra features om de boel helemaal top te krijgen

BENTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Dat heb je mooi gedaan, zeg!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 september 2008 @ 14:54:41 #233
163650 Greys
pi_61376048
Ik vind het helemaal niet zo heel veel wat er in die bak zit
Gewoon, goed, zeg maar Tussendoor je druifjes snoepen enzo, dan schiet het al snel op hoor!
Lees: ik zou ook zo'n hoeveelheid meenemen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61376439
Hou er wel rekening mee dat de ikea lunch trommel een inhoud heeft van 1,1 L en een vrouwen bento box een inhoud heeft van 600ml.

Er zijn ook mannen bento boxen.. Die hebben ook een inhoud van 1L of meer. Let goed op de inhoud voor je een bieding doet op Ebay of iets koop van een online shop.
Life is short, eat dessert first.
pi_61384375
Wauw, sorry voor de verlate reactie aangezien ik niet meer echt op fok kom en dacht dat bento een vroege dood gestorven was. Des te leuker om te zien dat dit topic nieuw leven in geblazen is.

Om heel eerlijk te zijn ben ik redelijk snel gestopt met bento's maken. Was weer aan de boterhammen geraakt. Maar desondanks heb ik nog wat foto's met voorbeelden die misschien leuk zijn om te zien:

Ik had zelf ook nog een laptoplunchbox gekocht (die ik in dit topic ook al voorbij had zien komen).


Van links naar rechts: Inari sushi, ei, wortel, komkommersalade en edamame, onigiri en rettich salade


Van links naar rechts: Onigiri, broccoli, inari sushi, maki sushi met tamagoyaki en sugar snaps, quorn burger en maki sushi met surumi

De meeste materialen heb ik trouwens toendertijd van Ebay besteld en de Mr. Bento's via een tussenpersoon van Amazon. Het laatste kostte me een dubbele rib uit m'n lijf, omdat er ook nog invoertax bij kwam.

Mocht iemand het leuk vinden, dan heb ik nog wel een Zojirushi Mini Bento te koop. Deze is een stukje kleiner dan de Mr. Bento (die ik eigenlijk voor een lunch te groot vind). Ik had de Mini Bento zelf al gekocht en won toendertijd een tweede met een bentocontest en heb hem dus nooit zelf gebruikt.







Hij is geschikt voor warme en koude gerechten, alleen zou ik er geen soep in doen omdat de deksel niet vastgeschroefd kan worden. Ik vind hem zeer geschikt voor dolsot of bibimpap gerechtjes en er zitten dus ook nog twee kleine bakjes bij.

Het oogje van het kuikentje was trouwens een stukje nori (zeewier). Nori kan sowieso goed gebruikt worden om bento's te versieren. Je kan zelf figuurtjes knippen of hobby ponsen gebruitken.
pi_61384762
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:36 schreef Zwaalie het volgende:
-verhaal-
Wat een leuke mini-Mr. Bento! Jammer dat ik eigenlijk -juist- zo'n ding wil om mijn smakelijke zelfgemaakte soepen in te transporteren. Marreh, wat vraag je ervoor?

Zonde trouwens dat je met bento gestopt bent! Deed je het dagelijks? Ik merk zelf dat ik maar zo'n twee á drie keer per week echt een uitgebreide bento in elkaar knutsel. De rest van de week hou ik het makkelijk, met gewoon wat restjes en fruit in mijn bento. Op die manier hou ik het makkelijk vol, ik heb nooit de illusie gehad dat ik het dagelijks voor elkaar zou kunnen krijgen.
Maar vertel, wat maakte dat je weer terugkeerde naar boterhammen?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 04-09-2008 21:42:03 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_61384814
En bimimbap! Dát ga ik eens in mijn bento gooien! Eet ik normaal gesproken vooral in een kom op mijn schoot op de bank als ik alleen thuis ben..
Let me see you stripped down to the bone
pi_61385074
Mini Bento

Ik heb die onigiri vorm set ook (hello kitty, beertje & k'nijn). Had al een jaar in de kast zitten, pas vorige week gebruikt voor mooncakes

[ Bericht 54% gewijzigd door missy_c op 04-09-2008 23:05:36 ]
Life is short, eat dessert first.
pi_61385842
Die mini-bento's zijn echt lief zeg

De postbode is vandaag al aan de deur geweest met een pakketje uit Japan, maar ik was niet thuis Dus morgen komt hij terug, dan ben ik er als het goed is wel. Ik hoop echt dat het die thermo-bento is, en niet alleen accessoires ofzo.

Ik ga 2 dagen in de week bento-en, aangezien ik maar 2 dagen lang les heb op school, dus dan is het ook wel langer vol te houden denk ik. Als je het elke dag doet dan gaat het na een tijdje vervelen en teveel werk kosten denk ik.
pi_61386525
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:26 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga 2 dagen in de week bento-en, aangezien ik maar 2 dagen lang les heb op school, dus dan is het ook wel langer vol te houden denk ik. Als je het elke dag doet dan gaat het na een tijdje vervelen en teveel werk kosten denk ik.
Maar.. maar.. het is spelen met je eten! Dat blijft leuk!
Al blijft het natuurlijk altijd wat meer gedoe dan boterhammen met pindakaas.
Ik denk overigens dat als ik een keer een rijstkoker (met timer), een grotere vriezer, en een magnetron heb gekocht dat ik wél vijf dagen in de week bento's voor mij en mijn lief zal maken. Met mijn kabouteroventje, miniatuurvriezertje en gietijzeren pan voor de rijst is het tóch allemaal wat meer werk..
Let me see you stripped down to the bone
pi_61386896
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:36 schreef Zwaalie het volgende:
Wauw, sorry voor de verlate reactie aangezien ik niet meer echt op fok kom en dacht dat bento een vroege dood gestorven was. Des te leuker om te zien dat dit topic nieuw leven in geblazen is.

Om heel eerlijk te zijn ben ik redelijk snel gestopt met bento's maken. Was weer aan de boterhammen geraakt. Maar desondanks heb ik nog wat foto's met voorbeelden die misschien leuk zijn om te zien:

Ik had zelf ook nog een laptoplunchbox gekocht (die ik in dit topic ook al voorbij had zien komen).


Is dat op die foto's die laptoplunchbox? Zoiets zoek ik namelijk, ziet er erg handig uit en kunnen desnoods de boterhammen nog in als het niet bevalt
Sweet and innocent...
  donderdag 4 september 2008 @ 23:43:37 #242
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61389735
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:11 schreef missy_c het volgende:
Hou er wel rekening mee dat de ikea lunch trommel een inhoud heeft van 1,1 L en een vrouwen bento box een inhoud heeft van 600ml.

Er zijn ook mannen bento boxen.. Die hebben ook een inhoud van 1L of meer. Let goed op de inhoud voor je een bieding doet op Ebay of iets koop van een online shop.
Ik moet zeggen dat ik volgende keer niet de extra "kale" rijst erbij zou nemen, dan zou ik er een prima vullende lunch mee hebben denk ik... De 1,1 liter zit natuurlijk niet helemaal opgevuld zoals te zien is op de foto, anders zou het inderdaad een enorme hoeveelheid voer zijn

Vandaag helaas geen tijd gehad om zelfs maar boterhammen te smeren en morgen gaat het denk ik ook niet lukken Maar in het weekend wel lekker Bento, want ik ben gek op het eten wat er in kan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61392353
Zo, alle biedingen zijn afgelopen en de laatste accessoires zijn net van mij Voorlopig heb ik er wel genoeg van. Nou maar afwachten wanneer het allemaal komt, en hopen dat dat pakketje van gisteren, dat vandaag opnieuw wordt bezorgd, mn thermo-bento is
pi_61393789



ei/nori-furikake, rijst, cherry-tomaatjes uit eigen tuin balkon, met wat gesneden lente-ui, gekookt eitje, paprika om te snacken/dippen, komkommer om de gaatjes op te vullen en driekwart van een grote mandarijn. Ernaast staan nog twee bakjes, eentje met ketjap manis en eentje met sambal.

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_61394615
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:49 schreef minilot het volgende:
Wat een leuke mini-Mr. Bento! Jammer dat ik eigenlijk -juist- zo'n ding wil om mijn smakelijke zelfgemaakte soepen in te transporteren. Marreh, wat vraag je ervoor?
In principe kan je ook best soep erin doen denk ik, alleen moet je dan niet op je kop gaan staan enzo. Argh, prijzen ben ik nooit zo goed in. Ik heb ook al een paar PM's gehad van andere geïnteresseerden. Zelf zat ik te denken aan 20 euro?

De reden waarom ik weer aan de boterhammen ben geraakt, omdat ik een beetje last heb van driehonderd verschillende hobbies en andere bezigheden. Daarnaast maakte ik altijd een bento voor mezelf en voor m'n man, maar die kreeg een andere baan waarbij een boterhammenlunch handiger was.
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:03 schreef Innocence het volgende:
Is dat op die foto's die laptoplunchbox? Zoiets zoek ik namelijk, ziet er erg handig uit en kunnen desnoods de boterhammen nog in als het niet bevalt
Het leukste van de LLB is dat ie mooi roze is (trouwens ook verkrijgbaar in andere mooie kleurtjes). De vierkante bakjes maakt het 'mooie' bento's maken makkelijker dan wanneer je ronde bakjes hebt (vind ik). Verder is hij wel handig, maar hij heeft zeker ook z'n nadelen. Er is maar een bakje met een groter afsluitbare deksel (en ook nog een klein bakje met deksel voor een sausje). Ik zou in die grote bak toch niet zo snel iets van soep doen of iets wat erg kan lekken.

Goede LLB groep is op flickr te vinden.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 06:44 schreef Sylvana het volgende:
Zo, alle biedingen zijn afgelopen en de laatste accessoires zijn net van mij Voorlopig heb ik er wel genoeg van.
Heb je al wat van die grasjes/scheidings wandjes kunnen vinden? Anders kan ik ze makkelijk kopen bij Dun Yong in Amsterdam.

Tot slot nog een bento foto!

- Maki sushi met tamagoyaki, edamame, maki sushi met surumi
- Gestoomd broodje
- Biefstukrolletjes gevuld met wortel en sperziboon
- Inari sushi en tamagoyaki

[ Bericht 2% gewijzigd door Zwaalie op 05-09-2008 13:56:37 ]
pi_61395360
Huuphuup, ik kan je foto niet zien!

En Zwaalie, wél even vertellen wat er precies in die bento zit.
Toch jammer dat je ermee opgehouden bent, je creaties zijn heel fraai! En ik gun een ander graag je mini Mr. Bento. Als ik dan toch geld uitgeef aan zo'n stoer ding van Zojirushi wil ik er natuurlijk wél mee op mijn kop kunnen staan..

Tot slot mijn bento van vandaag.. Wéér geen tijd gehad voor een tof design, verdorie! Nou ja, dit is ook lekker.



Bak 1:
- Basmatirijst met chilisaus
- Gestoomde broccoliroosjes
- In limoensap, knoflook en sojasaus gemarineerde rosbief

Bak 2:
- Tamagoyaki (soort omelet)
- Bosbessen en mandarijnpartjes
- Varkentje met hete ketchup
Let me see you stripped down to the bone
pi_61396339
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:57 schreef Zwaalie het volgende:


Heb je al wat van die grasjes/scheidings wandjes kunnen vinden? Anders kan ik ze makkelijk kopen bij Dun Yong in Amsterdam.
Ja, heb al een doosje met 200 van die dingen besteld
pi_61397319
Mn Bento is binnen

Hij is alleen wel een stuk kleiner dan ik verwacht had.



Maar heb ook deze besteld, en daar kan wel een hoop in:

pi_61401322
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:28 schreef minilot het volgende:
Wéér geen tijd gehad voor een tof design, verdorie! Nou ja, dit is ook lekker.
Het ziet er heerlijk uit, so who needs design?
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:39 schreef Sylvana het volgende:
Hij is alleen wel een stuk kleiner dan ik verwacht had.
Dit is toch een Mrs. Bento? Waarschijnlijk gaat er meer in dan je denkt hoor. Ik vind de Mr. Bento namelijk voor een lunch echt aan de grote kant. Maar ik ben erg beniewd wat je gaat maken!

Heb je die andere lunchbox al binnen? Soms zien ze er op internet groter uit dan ze in werkelijkheid zijn, al scheelt het natuurlijk dat het drie bakjes zijn. Maar aan de andere kant heb je ook niet zo heel veel nodig en volstaat een iets kleinere bento doos ook.
pi_61402946
Nee, die andere lunchbox heb ik nog niet binnen, heb alleen dit nog maar binnen, rest allemaal later besteld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')