abonnement Unibet Coolblue
pi_45691846
Ik vraag me af of hier mensen zijn die bekend zijn met EFT en er ervaringen mee hebben?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar toen ik dit las vroeg ik me af of dit echt zo goed is als dat onderstaand verhaal doet geloven.
quote:
EFT is een prettige, veilige en zeer krachtige methode/techniek die je eenvoudig en makkelijk van negatieve emoties: trauma, fobie, leerproblemen, depressies, en meer kan bevrijden.



EFT is een techniek, en is toe te passen:

- in psychotherapie, hypnotherapie, counseling, coaching, geneeskunde
en lichamelijke therapievormen, en diverse alternatieve therapievormen.
- als huiswerkmethode in therapie.
- als zelfhulpmethode, zowel therapeutisch als persoonlijke ontwikkeling
- in sport
- bij geldproblemen
- om gewicht in balans te krijgen

Stroomschema EFT:
Meten = > Behandelen = > Meten.

EFT:
Wrijven over je borst,
acceptatie-zinnetje zeggen,
kloppen op acupunten
...en weg is de klacht.




Fobie?
(claustrofobie, hoogtevrees, rijangst, spinnen, etc)
Alles al geprobeerd?
Wil je niet door je angst heen?
EFT helpt je er goed en snel van af.

Paniekaanvallen?
Suf van de medicijnen?
Genoeg gepraat?
EFT bevrijd in korte tijd.

Migraine of hoodpijn?
Wil je geen medicijnen?
EFT helpt.

Trauma?, bijv.
Is een dierbare overleden,
en kom je maar niet over je verdriet heen?
Wil je het kunnen loslaten,
en geen zin in lange praatsessies met een psycholoog?
EFT helpt snel en zacht,
meestal zonder tranen.

Kan je een leven zonder je vliegangst voor je zien?
De vrijheid van weer kunnen vliegen naar het buitenland?
Vrijheid van je beperking, vrij om niet meer aan je fobie te denken.
EFT is bevrijding.

EFT is een nieuwe manier om van je klachten af te komen, het ziet er raar uit, het lijkt op een soort emotionele acupressuur die werkt in 85+% van de gevallen bij trauma en fobie. Je ont-spant de emotie letterlijk, en de emotie lost op.

EFT = Meridian Based Desensitization (Wells). [/b]

Wat doet EFT:
Je haalt de emotionele lading of spanning van beladen of gespannen emoties of herinneringen af (= desensitisatie) zodat je de lading, pijn, angst ed niet meer voelt. Het doet je niets meer na de behandeling, en je kan het loslaten en vergeten. Opmerkelijk goede en mooie resultaten met deze EFT-methode: mensen worden op een zachte manier bevrijd van pijn, trauma's, fobieën of paniekaanvallen, maar ook van een scala van lichamelijke klachten.

Hoe werkt EFT:
Sterk emotionele ervaringen die niet goed verwerkt worden, en dus ook trauma's en fobieën, worden vastgehouden of opgeslagen in het energiesysteem van de mens. Elke verstoring kan op later tijdstip weer worden ontstoort door je aandacht te richten op de specifieke ervaring, deze te verwoorden, (zonodig onderverdeeld in aspecten) en deze dan per aspect te ontladen via de formule van EFT.

Het EFT-Basisrecept is dus:
1. Meten van de intensiteit van de ervaring.
2.Voorbereidend eventuele psychological reversal ompolen.
3. Serie punten kloppen (met herinnerzinnetje), neurologische integratiesekwentie, en weer een serie kloppen.
4. Opnieuw meten.

Eerst wil je meten om de werkzaamheid en effectiviteit te kunnen controleren. Vervolgens bereid je het energiesysteem voor door onbewuste weerstand op te heffen. Het hart van de EFT-methode is kloppen op een serie energiepunten terwijl je een herinnerzinnetje of herinnerwoordje zegt. Het klopppen doet het meeste werk.

Mogelijk de formule herhalen om de hevigheid verder te laten zakken. Uitzoeken wat voor aspecten er over blijven, of wat voorkomt dat de lading verder kan ontladen, en verder herhalen.

Wat is EFT nu eigenlijk?
EFT is een op meridianen gebaseerde psychotherapievorm (Meridian Based Therapy (MBT)), ook wel Meridiaan Energie Psychologie of Energie Psychologie.

EFT werkt!!!, maar hoe kan het werken?
EFT maakt gebruik van de meridianen als koppeling tussen lichaam en geest. Elke sterk geladen herinnering of angst wordt gezien als verstoring in het meridiaanstelsel, en de eindpunten van de meridianen worden dan ook beklopt om de verstoring weer te ontstoren.

Daarnaast maakt EFT gebruik van specifieke kennis over hoe mensen hun onprettige ervaringen kunnen loslaten. Het fenomeen van het vasthouden of blokkeren wordt in de EFT psychological reversal genoemd. Deze psychological reversal moet worden opgeheven omdat het therapie compleet blokkeert. Dat tijdelijk opheffen kan middels affirmaties terwijl er een ontstoorpunt wordt beklopt, of gewreven wordt over de gevoelige plek onder het sleutelbeen.

Het toepassen van de kennis van het tijdelijk opheffen van psychological reversal en het verwijderen van verstoringen is de essentie van EFT. Daarnaast wordt de intensiteit voor en na de behandeling een waarde gegeven om vooruitgang of de afwezigheid daarvan te kunnen kwantificeren.

EFT lijkt een beetje op EMDR in de zin dat het een techniekje is, maar slechts een deel van de EFT behandeling betreft oogbewegingen. De verklaring van de werkzaamheid zal gezocht moeten worden in meridianen, energiepunten, en het ontstoren van verstoringen.

EFT is eigenlijk theorieloos:
EFT heeft geen filosofie of theorie waar je in moet geloven. EFT bestaat louter uit praktijk die werkt; het bestaat uit een zeer effectieve methode om de lading van ervaringen en angsten af te halen. Het werkt niet via cognities (inzicht), maar cognities zijn het resultaat van EFT-werk. Weinig praten, veel doen.

Jouw probleem is nu oplosbaar met EFT.

Wil je van dat trauma af waar je maar niet van af komt? Of het nou een verkrachtingstrauma, ongeval of ander oud zeer is...Of het nou 5 jaar geleden is, of 55 jaar geleden, of je nu 1 of 14 psychologen of alternatieve hulpverleners hebt versleten, de grondige complete oplossing kan nu dmv EFT-therapie bereikt worden.

Zoek je bevrijding van je oude niet zo goede vriend, de fobie? Al 35 jaar?
Al jaren Cognitieve Gedragtherapie? Meestal met gedeeltelijk effect en terugkomen van de klachten. Het kan ook anders. Probeer niet meer van hetzelfde, probeer wat anders, los het op met EFT.

Blijvend en compleet, desensitisatie zonder "exposure", hypnose, pillen, oeverloos praten, cognitieve gedragtherapie, regressie, of een een of ander alternatief sausje, NLP of naalden. Werkt ook bij sociale fobieën, paniek en angststoornissen met agorafobie.

En het mooiste is: het kan zonder tranen, in kortere tijd dan alle andere methodes (voor zover ik ze ken). Werkt zelfs bij PTSD! Jouw trauma is niet te erg en zit niet te diep voor EFT.

EFT = echte oplossing, een universeel geneesgereedschap.

Waarom Emotional Freedom Techniques?

EFT sluit goed aan bij de therapie- en persoonlijke
ontwikelingsbehoeftes van de huidige westerse
mens: No nonsense, praktisch en pragmatisch.
Geen alternatief sausje. Geen geheimzinnigheid.
Helder. Niets geloven. Werkt, direct effect.

Eenvoudig en a-technisch. Makkelijk te leren.

Zelf actief doen, dat maakt zelfstandig.

EFT belooft bevrijding van angsten, fobieën,
trauma's en verdriet (en meer), en EFT maakt waar
wat EFT belooft:

- Zeer effectief beperkende emoties (angsten, fobieën, trauma's, etc) oplossen.
- Opmerkelijk mooie resultaten, zonder tranendal of drama. Veilig, en zacht.
- Je hoeft vaak je levensverhaal NIET te vertellen.
- Geen naalden, pillen, hypnose of NLP, geen oeverloze praatsessies. Weinig
praten, gewone taal. Niet praten maar oplossen.
- Meestal blijvend effect. waarom niet altijd?
- Biedt pijnloze, echte, complete en blijvende oplossing waar andere methodes
dat niet doen. Voor velen een laatste redmiddel.
- Wetenschappelijk bewezen effectief. Zie rechter kolom.
- Beter en sneller dan EMDR bij trauma (geen abreacties). Zie rechter kolom.

Nee, EFT is geen wondermiddel en ook geen magie, EFT is een techniek.
EFT werkt niet voor iedereen en alles met compleet succes.
EFT lijkt op emotionele acupressuur (acupunctuur zonder naalden) ....
EFT is een beetje als hypnose ...
EFT lijkt op een ontspanningstechniek....


Bron: http://www.realisatietrainingen.nl/pb/index.html
Op youtube staan een aantal filmpjes over EFT. Gewoon op "EFT" zoeken. Het ziet er echt maf uit, maar goed.... als het mensen kan helpen.

Zitten we straks allemaal massaal te kloppen?

Nog wat sites met info:
http://www.tapping.com
http://www.emofree.com/
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:44:59 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_45692405
Klinkt placeboig
A.F.C. Ajax
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:59:43 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45692798
Volgens mij doet mijn vader hier wat mee beroepsmatig, zal het es vragen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:02:22 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45692862
Dus, bij geldproblemen moet ik even over mijn borst wrijven, een zinnetje prevelen en mezelf opkloppen en dan groeit er een geldboompje op mijn rug?
Sweet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45692884
Toevallig heb ik in mijn therapie daar ook mee te maken. Heb inderdaad ook dat "schamaatje" en heb specifieke punten waar ik moet kloppen. Het is niet zo dat je alles moet doen wat er op staat. Het word afgestemd op je behoeften op dat moment ( boosheid,frusratie,zelfvertrouwen ed.)
Het klinkt allemaal erg zweverig, of wat soupnazi zegt; placeboig, maar kan het echt aanraden. het is geen wondermiddel maar het helpt mij zeker!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45693034
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:02 schreef Copycat het volgende:
Dus, bij geldproblemen moet ik even over mijn borst wrijven, een zinnetje prevelen en mezelf opkloppen en dan groeit er een geldboompje op mijn rug?
Sweet.
Nee, jammergenoeg werkt het niet zo :/ maar als je nog een geldboomstekje over hebt... ik hou me aanbevolen

Maar het helpt je wel om je eigen overtuigingen "aan te passen" en stress bijvoorbeeld te reduceren
.
Probeer het maar eens, als je ergens erg gestressed voor/om bent, klop eens met je wijsvinger op het "kuiltje" net boven je bovenlip... Zoals ik al zei, geen wondermiddel, maar zeker wel effect!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45693718
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:03 schreef BubbleBabe het volgende:
Toevallig heb ik in mijn therapie daar ook mee te maken. Heb inderdaad ook dat "schamaatje" en heb specifieke punten waar ik moet kloppen. Het is niet zo dat je alles moet doen wat er op staat. Het word afgestemd op je behoeften op dat moment ( boosheid,frusratie,zelfvertrouwen ed.)
Het klinkt allemaal erg zweverig, of wat soupnazi zegt; placeboig, maar kan het echt aanraden. het is geen wondermiddel maar het helpt mij zeker!
Het leuke is dat je het inprincipe helemaal zelf kunt leren. Misschien dat ik me er ook eens in ga verdiepen. Lijkt me wel lekker als je zelf negatieve emoties makkelijk kunt uitschakelen. Ik denk wel dat het een kwestie is van oefenen. Veel oefenen.
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:02 schreef Copycat het volgende:
Dus, bij geldproblemen moet ik even over mijn borst wrijven, een zinnetje prevelen en mezelf opkloppen en dan groeit er een geldboompje op mijn rug?
Sweet.
Nee muts Geen geldboompje... je gaat Euro's schijten.

Een stukje uit de EFT Basics manual.

Healthy Skepticism

A new innovation usually meets with skepticism because it violates people's beliefs. And EFT flies in
the face of just about every belief there is about psychology and emotional healing. Rapid remedies for
"difficult" emotional problems are, in some circles, considered impossible and anyone who purports to do
them rapidly is labeled a charlatan. "After all", the belief goes, "these things are deeply ingrained in people
and therefore they must take a long time to remedy."

Beliefs are very powerful. We fight wars over them. We build monuments to them. Medicine, psychology
and political systems are built on them. But, alas, sometimes they aren't true. We just think they are.
Sometimes we believe in fairy tales. If your reaction to the promises made in the
preceding pages includes an "it's too good to be true" attitude...or anything like that...then I have probably
already violated your beliefs. This is healthy and to be expected. New ideas should be subject to rigorous
scrutiny. It lends them strength in the long run. You hold in your hand a major innovation. As you
will see, it is based on the soundest of scientific principles. But because it is so dramatically different
from "conventional wisdom," it is consistently, and understandably, greeted with skepticism. EFT is not
alone in this. Other innovations have met with similar attitudes.

Here are a few quotes from history:
"Heavier-than-air flying machines are impossible." Lord Kelvin, President Royal Society
"Everything that can be invented has been invented." Charles H. Duell, Director of U.S. Patent Office, 1899
"Sensible and responsible wo men do not want to vote." Grover Cleveland, 1905
"There is no likelihood man can ever tap the powerof the atom." Robert Milikan, Nobel Laureate in
Physics, 1923
"Who the heck wants to hear actors talk?" Harry M. Warner, Warner Brothers Pictures, 1927

But even if you have no skepticism whatsoever and soak this up quickly and
enthusiastically...like I did...I guarantee that you will run into major skepticism from others
that you try to help with it. How do I know this? Years f experience. This skepticism is not to be criticized,
however. But it does need to be understood because there are some unique features to it regarding EFT.
Here's an example. On many occasions I have demonstrated these techniques (to newcomers) from the
stage with 5 or 10 volunteers from the audience. Within a few minutes at least 80% of them have obvious major reductions...or outright eliminations...of physical and emotional problems. Fears subside, headaches go away, breathing clears up and emotional trauma disappears.

I then ask the audience, "Who here is skeptical about this?" and, invariably, at least half of the hands go up. I then ask them if they think the changes these people made were real and...yes...they always agree that the changes were real. After all, the people who made the changes are usually strangers to me and friends of the audience. They know the people are reporting honestly. " So why are you skeptical?", I ask. And then I get a barrage of reasons as to why it worked....

**I am told that I hypnotized the people . This is interesting because I don't know the first thing about
hypnosis...and neither do the people who offer the reason.
**I am told that it is just positive thinking. Even though they have never before seen positive thinking
make these kinds of changes this fast.
**I am told that the people just wanted to get over their problems. It was simply a case of "mind over
matter." Then why didn't they get over the problems
before they came on stage?
**I am told that it won't last because there is no such thing as a "quick fix." Yet they take drugs like
penicillin to "quick fix" other ailments.
**I am told that the tapping techniques were distractions that took people's minds off their
problems. This ignores the requirement that people
"tune in" to their problem for EFT to work. It is the exact opposite of distraction.
Now here's what's really fascinating about this
phenomenon....none of the reasons given include EFT.

EFT is somehow excluded from the list of possibilities!! What an odd reaction. You would think people,
after seeing these unmistakable benefits, would bombard me with questions as to how the techniques
worked so they could better understand the process. Instead, they tend to ignore the process and offer other explanations. They don't ask me what happened. Theytell me instead. They each reach into their own bag of knowledge and experience and link what just happened to what they already "know" to be true. EFT isn't in that bag (yet) and so they have difficulty making the link. Now I know how our scientists of several centuries ago felt when they tried to tell flat earth believers that the world was round.

Hardly ever, does anyone say to me, "Oh...it's like you said. You balanced their energy system while they
were tuned in to the problem and thereby eliminated the cause." Yet that is what happened. And it is exactly what I spent the previous half hour telling the audience would happen. It is the only thing that happened during the few minutes these people were on stage and it is the only thing that brought about the changes.

I used to be critical about this and thought people were being belligerent, stubborn or stupid. "Why can't they see the obvious?", I would say to myself. But then I realized that people weren't being belligerent, stubborn or stupid because this reaction came from people from all walks of life. It didn't matter whether they were bus drivers or PhD's. Some of my closest friends would simply "explain away" these stunning results and snicker a bit at the "silliness" of the process.

Often even the people making the changes will credit something else for creating the change. And it's usually something totally unrelated like a recent earthquake or a raise in pay they just received. Mind you, they don't deny the change occurred or that it happened while doing EFT. They just aren't able to link it with the tapping techniques. To them it doesn't compute. It doesn't make sense. There must be some other explanation. Dr. Roger Callahan, from whom I received my initial introduction to these procedures calls this the APEX problem.

Again, it is not to be criticized. But it is important to observe and understand because it does happen with
great frequency. In fact, most people experience it and, there is a high likelihood you are among them.
That's why I am telling you this. If you are not aware of it you may "explain it away" and turn your
back on your ticket to emotional freedom and all the lifetime benefits it offers.

Another reason for skepticism is that EFT looks weird. I mean really, really weird. These techniques
will have you talking to yourself, rolling your eyes around in your head and humming a song while tapping
on various parts of your body. They don't even remotely resemble psychology as most people know it
and may be waaaay outside your belief system. However once you understand the logic behind them,
these techniques become obvious. And you may wonder why they weren't discovered earlier.

That being said, here's an interesting aside. You do not have to believe in these techniques for them to work. Some people mistakenly conclude that EFT gets resultssimply because people believe in it. That is a
particularly strange conclusion because it is usually made by those who are skeptical. The fact is, people rarely believe in these techniquesat first. They are almost always skeptical...at least to a degree. Despite the usual lack of belief by newcomers the results obtained by EFT occur undiminished. People make their improvements in spite of their skepticism.

[ Bericht 0% gewijzigd door jagermeister1 op 26-01-2007 14:24:01 ]
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_45722791
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:29 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Het leuke is dat je het inprincipe helemaal zelf kunt leren. Misschien dat ik me er ook eens in ga verdiepen. Lijkt me wel lekker als je zelf negatieve emoties makkelijk kunt uitschakelen. Ik denk wel dat het een kwestie is van oefenen. Veel oefenen.
[..]

Nee muts Geen geldboompje... je gaat Euro's schijten.

Een stukje uit de EFT Basics manual.
Ja, het word je "voorgedaan" en er word verteld wanneer en hoe vaak enzo.. en red je er maar mee
Jij omschrijft het beter dan ik, negatieve emoties uitschakelen.
Ik weet uit de eerste hand hoe geweldig het voelt als je eens een discussie kan hebben zonder dat je allerlei negatieve dingen zegt en achterdochtig word.. Wat je normaal als verwijt zou op vatten, nu als opmerking ziet. Heerljk. Het verhoogt de kwaliteit van zo veel dingen!

En euro's schijten.. tja.. pijnlijk lijkt me.. maar zeker de moeite waard
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45759680
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:47 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]

Ja, het word je "voorgedaan" en er word verteld wanneer en hoe vaak enzo.. en red je er maar mee
Jij omschrijft het beter dan ik, negatieve emoties uitschakelen.
Ik weet uit de eerste hand hoe geweldig het voelt als je eens een discussie kan hebben zonder dat je allerlei negatieve dingen zegt en achterdochtig word.. Wat je normaal als verwijt zou op vatten, nu als opmerking ziet. Heerljk. Het verhoogt de kwaliteit van zo veel dingen!

En euro's schijten.. tja.. pijnlijk lijkt me.. maar zeker de moeite waard
Mijn interesse is in iedergeval gewekt. Ik heb die EFT manual nu voor een deel gelezen en ik moet zeggen... als het echt zo is wat er wordt beloofd, dan heb je echt iets heel krachtigs in handen. Aan de andere kant is het dan wel weer vreemd dat er weinig aandacht aan wordt geschonken. Ik bedoel... het lijkt me toch wel een revolutionaire doorbraak op het gebied van de psychologie. Te meer omdat het prima als zelfhulp-methode gebruikt kan worden.

Vraagje: Voel jij jezelf niet maf als je EFT zit te doen en doe je het vaak? Het ziet er, van wat ik er van gezien heb echt wel debiel uit

Beetje pijn in mijn derde oog heb ik er wel voor over hoor
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_45761427
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:07 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Mijn interesse is in iedergeval gewekt. Ik heb die EFT manual nu voor een deel gelezen en ik moet zeggen... als het echt zo is wat er wordt beloofd, dan heb je echt iets heel krachtigs in handen. Aan de andere kant is het dan wel weer vreemd dat er weinig aandacht aan wordt geschonken. Ik bedoel... het lijkt me toch wel een revolutionaire doorbraak op het gebied van de psychologie. Te meer omdat het prima als zelfhulp-methode gebruikt kan worden.

Vraagje: Voel jij jezelf niet maf als je EFT zit te doen en doe je het vaak? Het ziet er, van wat ik er van gezien heb echt wel debiel uit

Beetje pijn in mijn derde oog heb ik er wel voor over hoor
Net als NEI is een een vrij revolutionaire maar vrij onbegrepen techniek, het word als iets zweverigs ervaren. Het is niet uit te leggen als een blindedarm operatie... het is iets waar je vertrouwen in moet hebben. Je weet pas wat het is als je het geprobeerd hebt, maar de meeste mensen schrijven het meteen af als onzin omdat ze het niet kennen en het dus als zweverig word ervaren. Geest over lichaam of lichaam over geest, het is maar net waar je in gelooft. of van uit gaat.
Het is dus niet speciaal psychologie. Maar is meer te vinden aan de alternatieve kant. Denk niet dat je een reguliere psycholoog er snel mee zal zien werken.

In het begin vond ik et echt te grappig voor woorden, en lag ik steeds in een deuk... Ik moet het "officieel" 2 keer per dag 2 weken lang doen.. maar om heel eerlijk te zijn doe ik het het liefst als ik alleen ben ( selfconcious..)
Ik kan het niet verklaren, maar je "voelt"echt dat het werkt.
Je voelt dingen stromen, je voelt een verandering in je steming...
En dat is door sceptici heel vaak uit te leggen als "je praat het jezelf aan" Maar dat is ook juist het doel toch?

Ikzelf heb ( in combinatie met andere dingen) er erg veel aan. Niet alleen geestelijk, maar ook op lichamelijk vlak.
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45762074
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:39 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]

Net als NEI is een een vrij revolutionaire maar vrij onbegrepen techniek, het word als iets zweverigs ervaren. Het is niet uit te leggen als een blindedarm operatie... het is iets waar je vertrouwen in moet hebben. Je weet pas wat het is als je het geprobeerd hebt, maar de meeste mensen schrijven het meteen af als onzin omdat ze het niet kennen en het dus als zweverig word ervaren. Geest over lichaam of lichaam over geest, het is maar net waar je in gelooft. of van uit gaat.
Het is dus niet speciaal psychologie. Maar is meer te vinden aan de alternatieve kant. Denk niet dat je een reguliere psycholoog er snel mee zal zien werken.

In het begin vond ik et echt te grappig voor woorden, en lag ik steeds in een deuk... Ik moet het "officieel" 2 keer per dag 2 weken lang doen.. maar om heel eerlijk te zijn doe ik het het liefst als ik alleen ben ( selfconcious..)
Ik kan het niet verklaren, maar je "voelt"echt dat het werkt.
Je voelt dingen stromen, je voelt een verandering in je steming...
En dat is door sceptici heel vaak uit te leggen als "je praat het jezelf aan" Maar dat is ook juist het doel toch?

Ikzelf heb ( in combinatie met andere dingen) er erg veel aan. Niet alleen geestelijk, maar ook op lichamelijk vlak.
Het schijnt juist zo te zijn dat je het jezelf niet aanpraat. Het heeft namelijk te maken met de energiebanen in je lichaam... de 'Meridianen'. EFT gaat uit van het volgende principe:
quote:
The cause of all negative emotions is involved
with the body's energy system.
Door het kloppen op bepaalde punten wanneer je een negatieve emotie ervaart, kun je die 'storing' in je energiebanen opheffen. Het schijnt dus ook gewoon te werken wanneer je een zeer sceptische houding t.o.v. EFT hebt.

Maaruh.. super dat het voor jou goed werkt! Ik ga het binnenkort ook eens proberen denk ik. Ik vind het alleen wel heel moeilijk om mijn gedachten bij een bepaalde emotie te houden en om een gevoel te classificeren als emotie. Ik denk dat ik echt veel zal moeten oefenen voor het zijn vruchten afwerpt.
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_45762918
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:55 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Het schijnt juist zo te zijn dat je het jezelf niet aanpraat. Het heeft namelijk te maken met de energiebanen in je lichaam... de 'Meridianen'. EFT gaat uit van het volgende principe:
[..]

Door het kloppen op bepaalde punten wanneer je een negatieve emotie ervaart, kun je die 'storing' in je energiebanen opheffen. Het schijnt dus ook gewoon te werken wanneer je een zeer sceptische houding t.o.v. EFT hebt.

Maaruh.. super dat het voor jou goed werkt! Ik ga het binnenkort ook eens proberen denk ik. Ik vind het alleen wel heel moeilijk om mijn gedachten bij een bepaalde emotie te houden en om een gevoel te classificeren als emotie. Ik denk dat ik echt veel zal moeten oefenen voor het zijn vruchten afwerpt.
Ik bedoelde ook niet het niet werkt als je het niet geloofd, maar meer dat er veel mensen zijn die er niet in geloven dus gewoon niet proberen.
Doordat ze als vooroordeel hebben dat het iets zweverigs is.
Het is idd het "vrij maken" van energie banen. (en dat voel je.. tintel tintel tintel)

Op zich hoef je niet veel te oefenen hoor, en je hoeft ook niet het hele riedeltje af te werken... Alleen de dingen die betrekking hebben op wat je op dat moment nodig hebt en voelt. Ik heb van mijn therapeute gewoon een stencil gekregen waar op staat aangekruist wat en waar ik moet doen. Met de uitleg etc. Je "opent"eerst, en daarna gaan eigenlijk alle afleidende gedachtes vanzelf wel weg...

Maar zou het zeker proberen hoor. En ls je nog behofte hebt aan een schema oid in het nederlands dan kan ik de mijne wel kopieeren...
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45767619
Ik denk dat ik wel voldoende info heb verzameld, maar als dat stenciltje van jou wezenlijk anders is dan de reguliere handleidingen die op het net zweven, dan hou ik me zeker wel aanbevolen.

Overigens... Voel je op ieder punt waar je op klopt getintel? Ik heb net eens op een paar van die punten zitten tikken, maar voel eigenlijk alleen een soort stroompje als ik onder de nagelriem van mijn duim tik. Heb dus misschien wel een beetje een probleem met het localiseren van de punten.

[ Bericht 36% gewijzigd door jagermeister1 op 28-01-2007 19:56:04 ]
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_45774794
ik denk dat je verkeerd klopt.. want je moet de zijkant van je duim hebben net daar waar je nagel begint aan de binnenkant... Maar zal wel eens even kijken of ik hem in kan scannen voor je...

Morgen. nu eerst ZZzz...

Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_45783670
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef BubbleBabe het volgende:
ik denk dat je verkeerd klopt.. want je moet de zijkant van je duim hebben net daar waar je nagel begint aan de binnenkant... Maar zal wel eens even kijken of ik hem in kan scannen voor je...

Morgen. nu eerst ZZzz...

Waarschijnlijk Ik ben benieuwd!
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  maandag 29 januari 2007 @ 11:05:38 #16
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_45783803
Ik vind het maar BS. Alsof mijn hoogtevrees weg gaat als ik een beetje ga tikken op me lichaam.
Thinking about thinking of you.
pi_45784116
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:05 schreef shifto het volgende:
Ik vind het maar BS. Alsof mijn hoogtevrees weg gaat als ik een beetje ga tikken op me lichaam.
Yep... het klinkt inderdaad als de reinste onzin. Ik heb ook moeite dergelijke dingen te geloven, maar goed..... nadat ik er veel over heb gelezen ben ik minder sceptisch geworden. Nu wil ik het zelf eigenlijk weleens ervaren.
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_45844605
Ik maak er al een hele tijd gebruik van en heb zojuist mijn Level I certificaat gehaald
Ik heb al een aantal mensen meegemaakt die na een sessie lichamelijke klachten en fobiën kwijt waren De manual is op zich al een hele goede basis, maar de dvd`s van Gary Craig zijn zeker de moeite waard. weet niet precies wat er nog meer online staat op Youtube enzo. Maar door zulke voorbeelden leer je iig een hoop meer dan van een lap tekst.

En voor de sceptici: baat het niet, schaadt het niet. `t leuke van EFT is dus dat het ook werkt als je er niet in gelooft
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:07 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
.......Probeer het maar eens, als je ergens erg gestressed voor/om bent, klop eens met je wijsvinger op het "kuiltje" net boven je bovenlip... Zoals ik al zei, geen wondermiddel, maar zeker wel effect!
Voor stress en onrust kun je het punt op de binnenkant van je pols gebruiken. Die schijnt vooral daarvoor nogal effectief te zijn
pi_45856122
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:34 schreef PhonyRules het volgende:
Ik maak er al een hele tijd gebruik van en heb zojuist mijn Level I certificaat gehaald
Ik heb al een aantal mensen meegemaakt die na een sessie lichamelijke klachten en fobiën kwijt waren De manual is op zich al een hele goede basis, maar de dvd`s van Gary Craig zijn zeker de moeite waard. weet niet precies wat er nog meer online staat op Youtube enzo. Maar door zulke voorbeelden leer je iig een hoop meer dan van een lap tekst.
Bedankt voor je reactie! Die DVD's lijken me ook wel interessant. Eens kijken of er toevallig ergens kopietjes rondzwerven. Op dit moment ben ik niet dermate overtuigd van EFT, dat ik ook bereid ben om er geld aan uit te geven.

Ben zelf al een beetje aan de slag gegaan om te kijken of het effect heeft, maar ik kan nou niet echt verandering ontdekken. Ik merk dat ik het moeilijk vindt om een probleem op te splitsen in meerdere kleine aspecten en daar dan ook gevoel bij te hebben en dat ook nog eens vast te houden.

Het kloppen opzich voelt ook absurd aan.. haha.. laat staan hoe het eruit ziet Toch is er heel veel te vinden over EFT hetgeen aangeeft dat het weldegelijk mensen helpt.

Is het voelbaar als je op de juiste punten klopt? Het voelt namelijk niet alsof je op bijzondere punten in je lichaam aan het tikken bent waardoor je een beetje het gevoel krijgt voor Jan Joker bezig te zijn. Ik zou eerder verwachten dat je een soort van stroomstootjes of prikkels zou moeten ervaren.
quote:
En voor de sceptici: baat het niet, schaadt het niet. `t leuke van EFT is dus dat het ook werkt als je er niet in gelooft
Ik wil er best in geloven. Ik denk alleen dat ik dingen niet goed bij de kern aanpak. Moeilijk om te weten waar je moet beginnen. Er zijn zoveel dingen die ik wel zou willen aanpakken en zie door de bomen het bos niet meer.

Kortom, ik wil er best mee aan de slag, maar ik krijg een beetje het gevoel dat het voor mij niet gaat werken. Ik geloof in iedergeval niet meer in de verhaaltjes dat trauma's, depressies en fobieën als sneeuw voor de zon verdwijnen na een enkele tapsessie.
[..]
quote:
Voor stress en onrust kun je het punt op de binnenkant van je pols gebruiken. Die schijnt vooral daarvoor nogal effectief te zijn
Laat ik nu net al een hele tijd last hebben van stress en onrust Heb alleen nog niet eerder over 'het punt aan de binnenkant van je pols' gelezen. Dat is nieuw voor mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door jagermeister1 op 31-01-2007 14:39:38 ]
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_61620851
Voor het gemak, even een topic kick.

Een aantal mensen uit mijn vrienden/familiekring gaan naar een therapeut die werkt met verschillende energie-technieken (waaronder EFT) en hebben hier zo'n goede resultaten door behaald dat ik toch wel nieuwsgierig raakte. Mijn instelling was vooralsnog zeer sceptisch, vond het nogal zweverig allemaal wat ze mij vertelden en eigenlijk geloofde ik er totaal niet in dat dit mij zou kunnen helpen. Ik sta open voor veel, maar ben ook erg wetenschappelijk ingesteld; wil alles begrijpen, moet eerst logisch kunnen beredeneren of zien/ervaren voor ik ergens echt in geloof.

Wel heb ik het idee gekregen, door bepaalde ervaringen in mijn leven, dat er bepaalde energiebanen in het lichaam zijn en dat zich door nare emoties (en ook door verkeerde voeding) blokkades kunnen opwerpen in die energiebanen. Een keer had ik een shiatzu massage gehad, die zoveel had losgemaakt (zowel bij mezelf als bij de masseur), dat mij dit erg aan het denken heeft gezet. Ook heb ik het idee dat chakra's bestaan, maar het hoe en wat precies, is nog erg vaag voor me, moeilijk uit te leggen. Tuurlijk valt er veel over te lezen op het internet, maar ik ben gewoon niet iemand die dingen snel klakkeloos aanneemt.

Even heel kort samengevat over mijn leven: Door mijn leven heen heeft zich er erg veel negativiteit in me opgebouwd, door teveel negatieve en beklemmende toestanden om me heen, waardoor ik eigenlijk vrijwel altijd depressief en met negatieve gedachten gestemd ben. Wel vanalles geprobeerd om dit te verwerken en ervan los te geraken en dat hielp soms voor even, maar het voelde als erg krampachtig iets proberen te bereiken wat ik toch nooit zal bereiken en ik verviel elke keer weer, te snel naar mijn zin, terug in mijn oude gedachtenpatronen.

De laatste tijd was ik vooral bezig te accepteren dat ik toch nooit zal veranderen, dat ik het beter kan accepteren; het is gewoon te complex en het gaat te diep. Er zijn bepaalde issues die zo diep gaan, dat telkens als ik geprobeerd heb daar een schone lei mee te maken, dat ik me halverwege zo ontzettend slecht en ziek begon te voelen, dat ik me ziek moest melden van werk en vroegtijdig het verwerkingsproces moest afkappen, omdat ik anders eraan onderdoor zou gaan. Ik heb gewoon een full-time baan en die wil ik ook behouden, dus stopte ik liever alles ver weg en probeerde er niet te veel mee bezig te zijn, maar uiteindelijk brak het me toch op, zowel in emotionele als fysieke zin. Ik heb gelukkig niet veel meer te klagen op dit moment, veel dingen om me heen zijn inmiddels helemaal goed en op hun pootjes terecht gekomen, maar in mijn lichaam heb ik helaas toch nog heel veel blokkades zitten, die voortkomen uit die negatieve emoties, die hoe langer hoe meer toch meer zijn op gaan breken (denk aan zware hoofdpijnen, hyperventilatie-aanvallen, extreme moeheid e.d.).

Uiteindelijk besloot ik dus ook maar eens de stoute schoenen aan te trekken en naar die therapeut te gaan. Het was best vermoeiend, want ik moest me natuurlijk focussen op bepaalde emoties die een heel nare sensatie geven (en die ook nog uitspreken ) en tegelijk was ik ook sceptisch, want die therapeut beweert bepaalde energieën ook echt te kunnen voelen/zien enzo. Ik sluit niet uit dat zij ze werkelijk kan zien, maar ik kan het nu eenmaal niet controleren of zij ze ook echt kan zien, omdat ik ze zelf niet kan zien, dus ja, was erg sceptisch.. Enfin, ik wilde het toch proberen dus onderwierp ik me aan de sessie en probeerde zo goed mogelijk mee te werken, hoe belachelijk het soms ook leek met al die klopjes op het lichaam e.d. Na de eerste sessie voelde ik me kalmer, maar ook slaperig, had echt nog geen idee wat ik ervan moest denken en had ook niet de puf om er veel over na te denken. Ik vond het eigenlijk vooral erg zweverig overkomen allemaal, dus ik voorzag al dat ook deze therapeut mij niet zou kunnen helpen...

Raar maar waar, de volgende dag was ik wel heel opvallend kalm, positief en energiek voor mijn doen, like wtf.. huh?!.. Ik koppelde dit aanvankelijk totaal niet aan de EFT-sessie van de dag ervoor, dat zou te zot voor woorden zijn. Er waren 'gelukkig' wel andere redenen ervoor die me meer logisch leken..

Echter, die andere redenen werden na een paar dagen alweer ontkracht. Ik snapte er niets meer van, maar het moest dus toch dankzij de EFT zijn geweest?!...

De effecten waren zeer merkbaar, maar ik linkte het aanvankelijk dus niet aan de EFT, later wel. Vanaf toen ben ik me meer gaan inlezen in de EFT en na gaan denken over hoe dit valt te plaatsen (verklaren) en hoe ik EFT op mezelf kan toepassen. Afgelopen woensdag heb ik mijn tweede sessie gehad, en ook deze sessie heeft heel duidelijk zijn vruchten afgeworpen..

Ik weet nog steeds niet exact 'hoe/waarom' en in hoeverre EFT kan helpen, maar het effect is best groot (in ieder geval groot genoeg om er versteld van te staan). Ik pas het nu ook op mezelf toe buiten de sessies om en kan niet ontkennen dat het me erg helpt. Het is niet dat ik nu in één klap geen last meer heb van die negatieve gedachten en emoties. Sommige dingen hebben nu eenmaal hun tijd nodig om volledig en goed verwerkt te worden (om al niet te spreken van alle shit die het naar boven haalt) en zullen dus zeker wel een bepaalde volharding vereisen om stug door te gaan met het aanpakken ervan (hoe belachelijk het ook uitziet ) maar het helpt wel om meer 'positief' te zijn en minder snel moe te geraken en dat is zeer duidelijk merkbaar! Het komt eigenlijk neer op het jezelf confronteren met negatieve emotionele innerlijke blokkades en tegelijk in jezelf beetje bij beetje die blokkades direct op te heffen (hetgeen direct meer energie geeft en meer positief en creatief denkvermogen).

It may look ridiulous, but actually it helps, a lot!...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo belachelijk is het in wezen niet; ik zie het meer als een vorm van accupunctuur, maar dan op een manier dat je het ook thuis op jezelf kan toepassen. Desalniettemin raad ik wel aan, aan mensen die hiermee kennis willen maken, om toch eerst de begeleiding van een goede therapeut op te zoeken. Je kan helaas niet altijd van te voren weten of een therapeut echt beschikt over bepaalde 'gaven' om de energieën aan te voelen of te 'zien', maar als het wel zo iemand is, dan kan dat heel erg helpen, want hij/zij kan dan precies zien waar die blokkades zitten en daarop inspelen. Nogmaals, ik begrijp het zelf ook nog niet helemaal en moet nog veel ontdekken op dit gebied, maar heb wel ondervonden dat het helpt, veel meer dan ik voor mogelijk had gehouden. Dat wilde ik toch even met jullie delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Escaflowne op 14-09-2008 15:16:45 ]
  zondag 14 september 2008 @ 15:25:22 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61621281
interessant dat zeker

er zijn natuurlijk tegenstanders, vooral het niet falsificieerbare van deze "techniek" is natuurlijk iets om rekening mee te houden

http://www.geocities.com/pseudoscience_2000/eft.htm
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')