abonnement Unibet Coolblue
pi_45683284
Ik weet niet helemaal zeker of dit topic past bij het doel van dit forum, maar heb een sterk vermoeden van wel. Ik heb even proberen te zoeken of er al iets gemeld is hierover maar kon niks vinden.

Een website waar ik in tijden van verveling wel eens met veel plezier rond kijk is de volgende:

Improv Everywhere

Deze site is van een Amerikaanse groep van mensen die van tijd tot tijd bepaalde publieke experimenten uithaalt of gewoon op openbare plekken bepaalde grappen uithaalt. Ze hebben al een groot aantal "missions" uitgevoerd en er zitten een aantal hele leuke tussen.

Enkele van mijn favorieten:
  • The Moebius
  • Even better than the real thing
  • Circle Line Tours
  • Suicide Jumper

    Op de site staan nog veel meer uitgevoerde missies (of is het missie's?).

    Ik hoop dat dit voor jullie een bron van inspiratie kan zijn, en zo niet, dan zal het in ieder geval interessant zijn om eens door te nemen..

  • pi_45685320
    Soort van flashmob maar dan wel grappig

    Ik las een tijdje terug die "missie" waarbij ze met 30 man kleding aantrokken die leek op bedrijfskleding van een bepaalde elektronicazaak. Vervolgens daar naar binnen gegaan en kijken wat er zou gebeuren. Het personeel wist niet wat ze er mee aan moesten en klanten raakten ook redelijk in de war.

    Classic.. die moebius ook trouwens
    pi_45713440
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 01:44 schreef Raptor2096 het volgende:
    Soort van flashmob maar dan wel grappig

    Ik las een tijdje terug die "missie" waarbij ze met 30 man kleding aantrokken die leek op bedrijfskleding van een bepaalde elektronicazaak. Vervolgens daar naar binnen gegaan en kijken wat er zou gebeuren. Het personeel wist niet wat ze er mee aan moesten en klanten raakten ook redelijk in de war.

    Classic.. die moebius ook trouwens
    In de faq (vierde vraag, zie hier) geven ze aan dat het absoluut geen flash mobs zijn. Dacht dat zelf ook eerst maar er komt toch heel veel meer bij kijken.

    Die in die elektronicazaak vond ik ook erg goed, kon hem alleen even niet vinden toen ik de OP maakte.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Never-Break op 27-01-2007 08:56:56 ]
      vrijdag 16 februari 2007 @ 13:47:42 #4
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_46366369
    Ja...gewoon flashmob immitatie. Vraag mij trouwens af wat mensen bezielt
    dit te doen of wat ze ermee pogen te bereiken dan hooguit een shock-effect en
    aandacht.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 11:11:50 #5
    152299 Maidzjel
    Ik heb een baard
    pi_46484160
    laten we zoiets eens doen! Dat is toch de reden dat je het poste neem ik aan? Ideeën?
      woensdag 21 februari 2007 @ 14:28:35 #6
    129299 Roltrapfee
    feed me a stray cat
    pi_46525955
    Aaaaaah ohmijngod wat leuk
    Die moebius, echt een geniaal idee!
    When the weather gets rough and it's whiskey in the shade
    It's best to wrap your saviour up in cellophane
    Hee, een korhoen!
    pi_46636752
    Die Moeibus moeten we doen! Echt geweldig!
    pi_47134377
    Ik heb zelf momenteel niet de mogelijkheid of de tijd dit te doen, maar hoopte wel dat het voor andere mensen een inspiratie kon zijn.

    Een ideetje wat ik laatst trouwens had was ergens in een (niet al te) drukke stad een situatie nabootsen waarbij iemand achtervolgd wordt door een zogenaamde "special agent", natuurlijk met alle mogelijke humor en actie die daarbij hoort. Hoewel ik m'n twijfels heb door het feit dat je je niet mag voordoen als een agent of iets dergelijks.

    Die Moebius trouwens blijft geweldig.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:52:11 #9
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_47470600
    Blijven we nu allemaal roepen "jaaa leuk "om vervolgens er achteraan te melden
    geen tijd te hebben of gebeurt er nog wat...
    pi_47904369
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:52 schreef sanni het volgende:
    Blijven we nu allemaal roepen "jaaa leuk "om vervolgens er achteraan te melden
    geen tijd te hebben of gebeurt er nog wat...
    kom maar op met ideeen dan..
    pi_47905299
    Ik ben van de partij!

    Geweldig... een man of 10 hebben we dus nodig. Zo'n cafésituatie zie ik wel zitten eigenlijk.
    pi_47905438
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:33 schreef Beelzebub85 het volgende:
    Ik ben van de partij!

    Geweldig... een man of 10 hebben we dus nodig. Zo'n cafésituatie zie ik wel zitten eigenlijk.
    Een soort van Moebius dus? Kan voorlopig trouwens geen beloftes maken met betrekking tot daadwerkelijke uitvoer, maar het uitwerken van ideeen etc zie ik zeker weten zitten..

    Het uitvoeren van zo'n cafesituatie vind ik trouwens niet erg origineel. Wat zijn de andere mogelijkheden? Wat is nog niet gedaan?
    pi_47905586
    edit:
    dubbel, my bad..
    pi_47905952
    Nee we moeten niet gaan kopieeren.... Maar zoiets soortgelijks is wel maf. Dat je dus meerdere mensen aan het denken krijgt. En dat die mensen dan met elkaar gaan bespreken wat de fuck er aan de hand is.
    pi_47906550
    Ik denk dat we het beste kunnen beginnen met wat vragen opzetten. Als je de vraag weet kun je namelijk antwoord geven.

    De eerste is natuurlijk:
    Wat voor een situatie / toestand / actie willen we uitvoeren en welke reactie willen we hiermee bereiken.

    Die reactie heb je al beantwoord: mensen verwarren.

    Volgende vraag, wat verwart mensen?

    Onverwachte, ongewone of onverklaarbare gebeurtenissen in situaties waarin die dus eigenlijk praktisch nooit zullen voorkomen.

    Nu weet ik alleen even niet hoe verder. We kunnen beginnen door situaties te bepalen en daar vreemde gebeurtenissen bij te zoeken of we bedenken een vreemde gebeurtenis en plaatsen die in een bepaalde situatie.

    Weet niet of dit een juiste aanpak is, ben maar wat aan het proberen, maar ik denk dat we hiermee wel een basis kunnen leggen..

    [ Bericht 20% gewijzigd door Never-Break op 01-04-2007 22:15:52 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')