abonnement Unibet Coolblue
pi_45626923
Na aanleiding v.d. vorige topic die gesloten is, is hier deel 38.

Hierbij wil ik graag een mening over de Lay-Out van mijn nieuwe portfolio, (niet op de inhoud letten maar puur op de layout):

(*(*KLIK*)*)

Heb nog geen eige domein (is al bezet) dus gebruik ik ook tijdelijk deze..

De achtergrond is ook niet vast, die word nog vervangen, omdat ik op dit moment nog geen mooie heb
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:00:28 #2
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_45627251
haal alstublief de maquee weg.. das lelijk!
Tabelletjs onder my designs zou ik wat mooier maken.
Misschien iets meer line spacing tussen je karakters maken (knoppen)
Verder vind ik je logo niet heel erg duidelijk http://www.sempati-crew.com/images/Portfolio_03.jpg (die)
Dat is het wel. verder wel netje. header tekst veranderen van je site natuurlijk
-- ViPeRII --
pi_45627627
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:00 schreef ViPeRII het volgende:
haal alstublief de maquee weg.. das lelijk!
Tabelletjs onder my designs zou ik wat mooier maken.
Misschien iets meer line spacing tussen je karakters maken (knoppen)
Verder vind ik je logo niet heel erg duidelijk http://www.sempati-crew.com/images/Portfolio_03.jpg (die)
Dat is het wel. verder wel netje. header tekst veranderen van je site natuurlijk
Ok, marquee gaat weg, daar in de plaats komt een Flash-MP3 player. meer linespacing? hoe bedoel je met meer linespacing maken tussen de karakters?
Wat vind je niet duidelijk aan mijn Header? Ik design, en als ik een design site maak, dan hoort er toch wel design inte zitten he?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_45627902
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Na aanleiding v.d. vorige topic die gesloten is, is hier deel 38.

Hierbij wil ik graag een mening over de Lay-Out van mijn nieuwe portfolio, (niet op de inhoud letten maar puur op de layout):

(*(*KLIK*)*)
Ik krijg een dubbel gevoel bij je site. Je hebt de 'skills' om iets moois te maken; op het eerste gezicht ziet het er stijlvol uit. Maar als ik iets langer kijk gaan me toch een aantal dingen storen:
  • Je logo is erg druk en over de top. Dat moet kunnen, maar haal in ieder geval de icoontjes helemaal rechts weg, die voegen niks toe aan het geheel en passen er helemaal niet bij.
  • Zoals al gezegd, die lichtkrant moet gewoon weg, of je moet het aanpassen. Hij loopt niet mooi in de layout. Aan de rechterkant krijg je nog een beetje de indruk dat hij verdwijnt in de layout, maar aan de linkerkant begint het te vroeg waardoor het óp de layout lijkt te zitten in plaats van er in.
  • Al die lichtpuntjes zijn imo ook nogal overdreven, zorg er iig voor dat ze niet afgekapt worden zoals die ene aan de rechterkant.
  • Inclusief de inhoud tel ik 4 lettertypes, waarvan 2 tamelijk onleesbaar. Probeer je te beperken.
  • Ga je nog iets met het lege vak aan de linkerkant doen? Zo nee, sloop het er uit
  • In IE is de achtergrond van je iFrame met de actieve pagina wit.
  • pi_45632113
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 13:23 schreef Nevermind het volgende:

    [..]

    Ik krijg een dubbel gevoel bij je site. Je hebt de 'skills' om iets moois te maken; op het eerste gezicht ziet het er stijlvol uit. Maar als ik iets langer kijk gaan me toch een aantal dingen storen:
  • Je logo is erg druk en over de top. Dat moet kunnen, maar haal in ieder geval de icoontjes helemaal rechts weg, die voegen niks toe aan het geheel en passen er helemaal niet bij.
  • Zoals al gezegd, die lichtkrant moet gewoon weg, of je moet het aanpassen. Hij loopt niet mooi in de layout. Aan de rechterkant krijg je nog een beetje de indruk dat hij verdwijnt in de layout, maar aan de linkerkant begint het te vroeg waardoor het óp de layout lijkt te zitten in plaats van er in.
  • Al die lichtpuntjes zijn imo ook nogal overdreven, zorg er iig voor dat ze niet afgekapt worden zoals die ene aan de rechterkant.
  • Inclusief de inhoud tel ik 4 lettertypes, waarvan 2 tamelijk onleesbaar. Probeer je te beperken.
  • Ga je nog iets met het lege vak aan de linkerkant doen? Zo nee, sloop het er uit
  • In IE is de achtergrond van je iFrame met de actieve pagina wit.
  • `hmm ja Thanks voor je adviezen! ik ga iets doen met het legevak, daar komt later iets in alleen ik weet niet wat op dit moment
    de marquee word zoals gezegt vervangen door een MP3Player.
    de header word zoals je adviseerde verniewd, de icoontjes gaan weg
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      woensdag 24 januari 2007 @ 15:59:24 #6
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_45632913
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef Turquaz52 het volgende:
    Na aanleiding v.d. vorige topic die gesloten is, is hier deel 38.

    Hierbij wil ik graag een mening over de Lay-Out van mijn nieuwe portfolio, (niet op de inhoud letten maar puur op de layout):

    (*(*KLIK*)*)

    Heb nog geen eige domein (is al bezet) dus gebruik ik ook tijdelijk deze..

    De achtergrond is ook niet vast, die word nog vervangen, omdat ik op dit moment nog geen mooie heb
    Misschien is het een idee om de text in je header een andere kleur te geven aangezien het nu geel op geel is . Dat leest een stuk beter gok ik zo. En een MP3 player by een webdesign website? Kan aan mij liggen maar vind dat er niet helemaal bij passen .

    * WyriHaximus gaat vanavond zijn nieuwste site hier posten .
    phluphy for president!
    pi_45662457
    http://www.glitterbase.com

    Het is een site waar je 'glitters' kan toevoegen op plaatjes.

    1) Ik wil graag weten of jullie het makkelijk vinden om aan een plaatje glitters toe te voegen.
    (Je kan eventueel een template plaatje kiezen in het template menu om te testen).
    2) Is de site duidelijk?
      donderdag 25 januari 2007 @ 15:52:56 #8
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_45664011
    @Skorpija,

    1) Het is wel makkelijk opzich. Site zou iets sneller mogenz zijn.
    2) Site is opzich wel duidelijk, jammer van de reclame die er op zit.
    3) Jammer dat je maar kleine plaa tjes mag doen!
    -- ViPeRII --
      donderdag 25 januari 2007 @ 15:54:27 #9
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_45664064
    @Turquaz52:

    Met line spacing bedoel ik dat je je letters iets uit elkaar moet halen.
    Zorg bij de flash mp3 speler er voor dat je standaard geen geluid af speelt. zou mij irriteren namelijk.
    Design is prima, alleen wat ik bedoelde was eigenlijk hetzelfde als Nevermind zei: Je logo is erg druk en over de top.
    -- ViPeRII --
      donderdag 25 januari 2007 @ 16:37:33 #10
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_45665345
    http://mail2wii.com/

    mail2wii.com is een service die me ik ontwikkeld heb om het mailen van en naar de Wii makkelijker te maken. Het basis idee is dat je niet iedereen meer in je adresboek van je Wii hoeft te zetten en dat je niet je wii email adres maar een alias kan geven aan iedereen.
    quote:
    Why should you use mail2wii.com instead of your Wii email address? First of all you get a simple email address like yourname@mail2wii.com instead of your long Wii email address. Also, you only have to add one email address in your Wii address book instead of one for everyone that might email with you. Plus you don't have to give your Wii console code away to anyone.
    Graag hoor ik of dingen direct of vrij snel duidelijk zijn op de site en dat het niet verwarrend is.

    [ Bericht 6% gewijzigd door WyriHaximus op 25-01-2007 17:16:26 ]
    phluphy for president!
    pi_45733796
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:52 schreef ViPeRII het volgende:
    @Skorpija,

    1) Het is wel makkelijk opzich. Site zou iets sneller mogenz zijn.
    2) Site is opzich wel duidelijk, jammer van de reclame die er op zit.
    3) Jammer dat je maar kleine plaa tjes mag doen!
    Ben er 100% mee eens
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_45734777
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:00 schreef Skorpija het volgende:
    http://www.glitterbase.com

    Het is een site waar je 'glitters' kan toevoegen op plaatjes.

    1) Ik wil graag weten of jullie het makkelijk vinden om aan een plaatje glitters toe te voegen.
    (Je kan eventueel een template plaatje kiezen in het template menu om te testen).
    2) Is de site duidelijk?
    Leuke site
      zaterdag 27 januari 2007 @ 22:15:47 #13
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_45739076
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:00 schreef Skorpija het volgende:
    http://www.glitterbase.com

    Het is een site waar je 'glitters' kan toevoegen op plaatjes.

    1) Ik wil graag weten of jullie het makkelijk vinden om aan een plaatje glitters toe te voegen.
    (Je kan eventueel een template plaatje kiezen in het template menu om te testen).
    2) Is de site duidelijk?
    Zeer leuk gedaan! Ben er zelf geen fan van dat soort dingen maar ik denk dat je het goed in elkaar heb gezet voor je doelgroep. Het is allemaal heel simpel en makkelijk gehouden (ala een soort online paint ipv online photoshop)!
    phluphy for president!
    pi_45777920
    Ik zou graag willen weten wat jullie puur van de lay-out vinden van de volgende site, zodat ik het eventueel nog zou kunnen aanpassen.

    http://www.outy.distortgaming.com/24/

    Wees graag kritisch.
    pi_45786881
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:52 schreef ViPeRII het volgende:
    @Skorpija,

    1) Het is wel makkelijk opzich. Site zou iets sneller mogenz zijn.
    2) Site is opzich wel duidelijk, jammer van de reclame die er op zit.
    3) Jammer dat je maar kleine plaa tjes mag doen!
    1) Ik zal binnenkort eens kijken of ik de site 'kleiner' kan maken.
    2) Tja, ik moet toch ergens de kosten mee compenseren. Als je een ander idee hebt hoe ik mijn kosten kan compenseren hoor ik het graag
    3) Heeft te maken met de rekencapaciteit van de huidige conversie server. Misschien in de toekomst als ik een snellere server heb, kunnen er grotere plaatjes ge-upload worden.

    Thanks iedereen die ernaar gekeken heeft
    pi_45788088
    www.feestje-bouwen.nl

    Mijn eigen DJ webpage....ik kan alleen dat stuk maar niet goedkrijgen bij Offerte..Iemand enig idee en nog verdere tips?
    Hoor ik die Griekse melodie...
    pi_45788235
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 13:35 schreef mark_dabomb het volgende:
    www.feestje-bouwen.nl

    Mijn eigen DJ webpage....ik kan alleen dat stuk maar niet goedkrijgen bij Offerte..Iemand enig idee en nog verdere tips?
    De tekst in het menu is niet zo mooi, Beter ander lettertype gebruiken.
    Verder is het me niet duidelijk of je alleen als DJ te bestellen bent, of dat je ook je eigen lichtshow etc meeneemt...
    pi_45790633
    Bedankt voor je feedback, is inderdaad niet eenduidig wat dat betreft.

    iemand enig idee waar het offerte errortje aan ligt?
    Hoor ik die Griekse melodie...
    pi_46002762

    ff een layout gemaakt, beoordeel a.u.b. (is een school opdracht, was al binne 30min. klaar)

    [ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 05-02-2007 13:49:45 ]
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 5 februari 2007 @ 12:51:05 #20
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_46003962
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 12:02 schreef Turquaz52 het volgende:
    [afbeelding]
    ff een layout gemaakt, beoordeel a.u.b. (is een school opdracht, was al binne 30min. klaar)
    Ik zou voor copyright 2007 - 2008 gaan niet voor 7002 en 8002 . Voor de rest is het te grafish denk ik, misschien wat platter/strakker.
    phluphy for president!
    pi_46005554
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 12:51 schreef WyriHaximus het volgende:

    [..]

    Ik zou voor copyright 2007 - 2008 gaan niet voor 7002 en 8002 . Voor de rest is het te grafish denk ik, misschien wat platter/strakker.
    En nu?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 5 februari 2007 @ 13:54:30 #22
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_46005794
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 13:46 schreef Turquaz52 het volgende:

    [..]

    En nu?
    Dat ziet er een stuk beter uit . Heb je al met content er in gegeken hoe het er uit ziet, heb namelijk een beetje het gevoel dat het iets te druk word maar dan zou ook kunnen zijn vanwege je antijat text er door heen .
    phluphy for president!
    pi_46006247
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 13:54 schreef WyriHaximus het volgende:

    [..]

    Dat ziet er een stuk beter uit . Heb je al met content er in gegeken hoe het er uit ziet, heb namelijk een beetje het gevoel dat het iets te druk word maar dan zou ook kunnen zijn vanwege je antijat text er door heen .
    haha, dat is de 'antijat' text ja je verwacht toch niet dat ik zo'n layout zonder compyright text ga posten he (niet dat het super the bomb is ofzo) maar er zijn mensen die zo zielig zijn dus.
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 5 februari 2007 @ 16:09:24 #24
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_46010057
    URL
    Mijn Portfolio

    Wat is het voor site?
    Voor m'n opleiding (informatica) moeten we een portfolio in de vorm van een website hebben, om je studieresultaten aan anderen te kunnen tonen (leraren, vrienden, familie, etc).

    Bedoelde opzet
    Het gaat me er vooral om, om informatie te verspreiden. Iaw, niet teveel fancy stuff erop.

    Gebruikte technieken
    Even voor de duidelijkheid, ik heb voor deze site absoluut geen gebruik gemaakt van een bestaande CMS als Joomla e.d. Ik heb totaal geen bestaande scripts gebruikt, maar alles from scratch gecode. Maar verder:

    - XHTML
    - CSS
    - PHP
    - JavaScript
    - Het geheel wordt ondersteund door een MySQL database

    Wat moet er nog gebeuren?
    Ik wil dat ie uiteindelijk XHTML Strict wordt gevalideerd, maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad. En de rest hoor graag van jullie
    *BURP*
    pi_46630401
    alle NS stations van NL op de foto..

    wat kan er eventueel verbeterd worden aan de site>? ontrbreken er dingen die leuk zijjn enzo>
    pluspunten?
    minpunten?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_46632604
    quote:
    Op maandag 5 februari 2007 16:09 schreef H4ze het volgende:
    URL
    Mijn Portfolio

    Wat is het voor site?
    Voor m'n opleiding (informatica) moeten we een portfolio in de vorm van een website hebben, om je studieresultaten aan anderen te kunnen tonen (leraren, vrienden, familie, etc).

    Bedoelde opzet
    Het gaat me er vooral om, om informatie te verspreiden. Iaw, niet teveel fancy stuff erop.

    Gebruikte technieken
    Even voor de duidelijkheid, ik heb voor deze site absoluut geen gebruik gemaakt van een bestaande CMS als Joomla e.d. Ik heb totaal geen bestaande scripts gebruikt, maar alles from scratch gecode. Maar verder:

    - XHTML
    - CSS
    - PHP
    - JavaScript
    - Het geheel wordt ondersteund door een MySQL database

    Wat moet er nog gebeuren?
    Ik wil dat ie uiteindelijk XHTML Strict wordt gevalideerd, maar hier heb ik nog geen tijd voor gehad. En de rest hoor graag van jullie
    Goede site hoor, leuke verhalen ook!

    Je moet je alleen afvragen waarom je XHTML strict aan het werken bent, is het alleen om die XHTML Strict Valid knop of om de gedachten erachter?
    Nu omzeil je de <a target="_blank" dmv Javascript.. Dit gaat ten koste van de usability en accessibility, en dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')