abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45607897
Ik heb een digitale camera met een "mini usb b" uitgang.
Vandaag een mp3 mini spelertje (Lavod) met flash geheugen gekocht in de hoop deze als image tank te kunnen gebruiken. Hier zit ook een "mini usb b" uitgang op.

Kan ik op de Lavod alleen via de computer volzetten? Je zou denken dat als de camera de Archos (andere player met harde schijf mer "mini usb b" aansluiting) als schijf kan zien, en de computer de Lavod als schijf kan zien, dat de camera de Lavod ook als schijf kan zien?

Ofwel is het mogelijk (al dan niet via extra verloop kabels) om data vanuit de camera naar de Lavod te zetten? Beide hebben "mini usb b" in/uitgang.

Ik heb hier verschillende "mini usb b" / "usb a (male)" kabels:

en een "mini usb a" / "usb a female" kabel.:

En nog wat kabels, maar hoe knoop ik beide nu het eenvoudigst aan elkaar?

Als ik beide apparaten vul met voorhande zijnde kabels dan houd ik dus "usb a male" over. Dat zijn die normale platte usb aansluiting. Bestaan er "usb a female" / "usb a female" kabels of moet ik een soort hubje (maar dan zonder voeding) zoeken?

Het duizelt me aan mini's a's en b's
  Redactie Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 19:55:19 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_45607918
ik denk dat het niet gaat werken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_45608081
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:55 schreef dennistd het volgende:
ik denk dat het niet gaat werken
Hmmm maar ik heb een andere speler (Archos), ook met schijf en dat lukt wel omdat daar toevallig wel een" mini usb a" opzit. Of is de "a" voor in en "b" alleen voor uit? Maar dat lijkt me ook niet.
pi_45608505
gaat niet werken.. je USB heeft ook nog voeding nodig.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45609191
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:08 schreef Djarum het volgende:
gaat niet werken.. je USB heeft ook nog voeding nodig.
En waar komt die voeding dan vandaan? Van de camera?

Het verschil tussen de Lavod en de Archos:
Lavod heeft flash geheugen, Archos niet (dacht ik)
Arhos heeft ook mini usb a aansluiting.
Dat is alles.
pi_45609319
Dude, je kan niet zomaar een willekeurige MP3 spelert gebruiken als image tank. De MP3 speler moet wel over die functie beschikken, anders gebeurt er natuurlijk niets
pi_45609423
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:27 schreef baquelappe het volgende:
Dude, je kan niet zomaar een willekeurige MP3 spelert gebruiken als image tank. De MP3 speler moet wel over die functie beschikken, anders gebeurt er natuurlijk niets
Je bedoelt dat er een image viewer op moet zitten? Die zit erop, oa voor bmp, jpg.
Alsmede videospelertje (voor een of ander wazig formaat) een voice recordertje en een tekstlezer.

Het is een media spelertje om wat preciezer te zijn.
Kijk hier maar eens
Anders post je even de goede url:
http://www.lavod.com/main/index.php?module=product&func=view&sid=9&id=39

Ja het is taiwanese crap maar ik heb zo mijn redenen.
Als het écht niet kan, gaat het dingetje gewoon retour

[ Bericht 14% gewijzigd door jack4ya op 23-01-2007 20:53:12 ]
pi_45609506
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:24 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Het verschil tussen de Lavod en de Archos:
Lavod heeft flash geheugen, Archos niet (dacht ik)
Arhos heeft ook mini usb a aansluiting.
Dat is alles.
de voeding komt van je USB hub. in je computer of een externe hub die of wordt gevoed door een adapter of door je computer zelf.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45609634
Nee, dat bedoel ik niet, anders zei ik dat wel.
De MP3 speler moet letterlijk image tank functie hebben, je kan best een MP3 speler aan je camera hangen. Verder dan dat komt je echter niet, want de camera ziet niets, geen computer, geen image tank, niets. Als de MP3 speler als image tank kan functioneren dan ziet de camera hem wel en ook de image tank ziet de camera, dan kan je dmv. een druk op de knop op de MP3 speler de foto's copieren naar image tank.

Lang verhaal kort, als je MP3 speler geen image tank functie heeft kan het het wel vergeten.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef Djarum het volgende:

[..]

de voeding komt van je USB hub. in je computer of een externe hub die of wordt gevoed door een adapter of door je computer zelf.
Gezever over voeding kan ook wel stop gezet worden, camera heeft eigen voeding en MP3 speler heeft eigen voeding. Dus mocht de MP3 speler image tank functie hebben, dan is er niets aan de hand.
pi_45609648
Misschien kan je hier wat mee, succes!
Van camera naar harddisk via usb zonder comp.
Het spijt me echt hoor
pi_45609683
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:32 schreef Djarum het volgende:

[..]

Maar leg eens uit dan waarom ik mijn camera rechtstreeks aan de Archos kan hangen of vice versa, net hoe je er tegen aan kijkt. Daar komt ook geen externe voeding aan te pas.

Mijn (mogelijk incorreccte) redenatie was, dat als er bij de camera/Archos-combi geen externe voeding nodig is, dan hoeft het bij de camera/Lavod-combi ook niet...
pi_45610116
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:35 schreef baquelappe het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet, anders zei ik dat wel.
De MP3 speler moet letterlijk image tank functie hebben, je kan best een MP3 speler aan je camera hangen. Verder dan dat komt je echter niet, want de camera ziet niets, geen computer, geen image tank, niets. Als de MP3 speler als image tank kan functioneren dan ziet de camera hem wel en ook de image tank ziet de camera, dan kan je dmv. een druk op de knop op de MP3 speler de foto's copieren naar image tank.

Lang verhaal kort, als je MP3 speler geen image tank functie heeft kan het het wel vergeten.
Okay... Misschien wil je het me beter uitleggen. Of zo dat ik het beter snap
Is de "image tank" functie zoals jij het noemt iets software matigs?
Ik trek de Archos er nog maar eens bij. Die heeft (op user interface na) een gelijke indeling: Mappen met (foto) bestanden die je kan bekijken. En een soort van fotoviewer die de foto's laat zien. Wat dat betreft lijkt de Lavod (zo op het eerste gezicht) grofweg gelijk aan de Archos.

Op de Archos staat niet iets wat "image tank" heet dus, is het me niet duidelijk wat de image tank functie inhoud.

Ik begrijp dat een pure mp3 speler geen foto's kan laten zien, en dus ook geen image tank is. Maar ik heb het idee dat ik iets van je uitleg mis.

BTW, ik ben niet eigenwijs (al lijkt het misschien zo) maar ik wil graag bevatten, waarom het niet kan.
pi_45610263
je MP3 speler moet een USB-Host functie hebben, als ie die niet heeft, is het een zgn kansloos project

"USB Host

USB Host allows you to download and store files and photos directly from a compatible MP3 player, digital camera or other USB device. It is ideal for securing more MP3 files or photo storage whilst travelling.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45610563
Het is een media spelertje om wat preciezer te zijn.
Kijk hier maar eens
Anders post je even de goede url:
http://www.lavod.com/main/index.php?module=product&func=view&sid=9&id=39

Even posten dan maar
LFV-438, a flash -based MP3, and video player, that is also a highly-portable storage device with & multi-colors juke box that delivers crystal clear music playback. It's equipped with 1.8”65K color TFT display that gives vivid viewing excitement to the users together with many other valuable functions, like e-book, e-album, MTV functions. And it’s shape uses the state of the art iPod video design which has received the world wide recognition

Specifications/Features
Memory
‧ 2GB of flash memory
Display
‧ 1.8”65K color TFT display
Language interface
‧ ID 3 tag support Multi languages
Power
‧ Power by Polymer li-ion rechargeable battery.
Audio player
‧ Audio Format:MP3/WMA
‧ MP3 bit rate/sampling frequency:16 Kbps – 320 Kbps/8 KHz – 44.1 KHz
‧ WMA bit rate:16Kbps – 320Kbps
‧ ID3 tag 2:Displays artist, album, and song title
‧ Repeat function:A-B, Repeat one, Repeat all
‧ Equalizer:Normal, Pop, Classic, Rock, Jazz
‧ Synchronous lyric display:Yes
‧ Frequency response:20 Hz – 20 KHz
‧ THD:Less than 0.1%
USB flash drive
‧ USB interface:USB 2.0
‧ Plug n' play:No driver required for Windows® 2000/ME/XP
Digital voice recorder
‧ Recording rate:32 Kbps to 160Kbps in MP3 format
E-Book
‧ Support “.TXT” format
E-album(Picture viewer)
‧ Support the BMP/JPG/GIF format
MTV
‧ Proprietary SMV short film format
Size
‧ 90 (L) x 40 (W) x 8 (D) mm
Packing list
‧ MP3 player
‧ User’s guide
‧ Driver CD
‧ USB cable
‧ Earphones
pi_45610677
USB host word niet genoemd en zit er dus ook niet op, anders noemden ze het vast wel, is nl nogal een pluspunt kappen maar met dit project dus
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_45610703
Naja, ik had bij de Archos ook niets gelezen over image tank of usb host functies en dan verwacht je ook niet dat je er naar moet zoeken.

Om een of andere reden kan ik nog niet bevatten wat een USB host functie preciés is. Software matig, hardware matig, of nog anders... Maar goed da's misschien mijn onkunde.

Ik had gewoon gehoopt dat met de juiste kabels het wel zou werken, vooral omdat de Archos en Lavod voor mij zo op elkaar leken, maar kennelijk is dat niet zo.
pi_45610807
USB host is volgens mij hardware, zijn er een aantal die het hebben, bergen die het niet hebben. Google maar eens op usb host mp3
pi_45610928
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:58 schreef Sjonnjoop het volgende:
USB host word niet genoemd en zit er dus ook niet op, anders noemden ze het vast wel, is nl nogal een pluspunt kappen maar met dit project dus
Ja jammer, was leuk geweest.
Mogen ze bij Archos wel betere reclame maken met dat pluspunt, want dat doen ze dus nauwelijks!

Wat is trouwens het nut van een imageviewer op de Lavod als je niet eens direct kan koppelen...

Iemand nog een Lavodje Pas 11 uur oud
pi_45611016
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:01 schreef Sjonnjoop het volgende:
USB host is volgens mij hardware, zijn er een aantal die het hebben, bergen die het niet hebben. Google maar eens op usb host mp3
Ga ik even doen...
Waarom moet ik toch altijd alles weten, ik word soms zo moe van mezelf...

Bedankt voor alle hulp trouwens... TOP!
pi_45611416
pi_45611823
quote:
Ja ik zag ze...

Ik heb dus een hele fijne image tank en portable-muti-media dinges (Archos gmini 500 - 80 GB) maar ik vind 'm simpelweg te zwaar en te kostbaar om 'm als image tank mee te nemen. Ik heb 'm dagelijks bij me, en gebruik 'm wekelijks. Ik denk niet dat ie de reisperiode zal overleven.

Ik zocht naar een manier om op reis altijd een foto backup te hebben en dan gescheiden van mijn camera. Oa vanwege diefstal, verlies etc.

Branden op een cd/dvd bij een internetcafe ofzo kan ook, maar die zijn weer super kwetsbaar in een rugzak. Opsturen vind ik ook risicovol.

Uploaden zou een optie zijn, maar ik denk niet dat de internetcafe's ter plekke breedband verbindingen zullen hebben...

Dus.... iemand nog een licht, goedkoop (niet meer dan 50,-) en handig idee? Ik houd me aanbevolen
pi_45617774
Noot aan mezelf:

Een internetcafe oid is nu 'onvermijdelijk' dus kan misschien het volgende ook een goede optie zijn:

Ik heb een mini kaartlezer die verschillende kaarten aan kan. Ik zou de goedkoopste soort geheugen kaart van 2 of 4 gig kunnen bemachtigen en dan daarop kopieren via een computer.

Eens kijken wat de goedkoopste kaart soort is...
  woensdag 24 januari 2007 @ 01:40:30 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45619974
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:24 schreef jack4ya het volgende:
Nee, van de PC waar je de kabel instopt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_45621952
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, van de PC waar je de kabel instopt.
Anders lees je het topic even.

Er komt namelijk helemaal geen pc aan te pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')