abonnement Unibet Coolblue
pi_45605745
Waarkom kan de synthus op Arnhem nou niet 1min wachten.......?????????? Als ik wekelijks met de IC uit Amsterdam aankom heb ik 2 min om daar op arnhem de trap op- en af te rennen.......en zoals gewoonlijk zaterdag reed hij weer weg ahhhhhhhhhhhhh.

1 min svp

Owja en dat duitse materieel rijdt als een trein....echt goede coupé's
pi_45605756
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:08 schreef winterapfel het volgende:
alleen al vanwege de OP is dit topic de wel de moeite waard

Het Veolia en Maaslijn klaagtopic #2
ghehe, thanks
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:07:08 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45605802
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
Gelukkig zetten ze die IRM toch ook zo weer in elkaar?
Volgens mij zijn er wel wat balgen en een koppeling beschadigd. Maar een IRM heeft automatische koppelingen tussen de bakken, dus de rest kan wel weer vast. Ik zag nog wel dat het voorste koprijtuig door een Plan V naar station Utrecht werd gesleept, dat zag er niet uit.

Van het ontspoorde rijtuig zijn de wielen aan gort, misschien ook wel de bakoplegging en de rest van het draaistel, dat is niet echt te zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:12:55 #29
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45606069
De NS is lekker aan het kapitaalvernietigen als ik dat plaatje van de SM90 zie. Je moet je elke dag 30 minuten van tevoren melden, formeel moet je tweede klas, maar de conducteurs zijn de slechtsten niet. Als het drukker is moet je wel staan, maar dat is logisch.

Ga zelf ook de laatste 6 dagen, denk ik.Een dag van 2 uur is snel verdiend, toch?
pi_45606552
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er wel wat balgen en een koppeling beschadigd. Maar een IRM heeft automatische koppelingen tussen de bakken, dus de rest kan wel weer vast. Ik zag nog wel dat het voorste koprijtuig door een Plan V naar station Utrecht werd gesleept, dat zag er niet uit.

Van het ontspoorde rijtuig zijn de wielen aan gort, misschien ook wel de bakoplegging en de rest van het draaistel, dat is niet echt te zien.
mja,


zou je een spurt ook zo mooi kunnen combineren?

2 bakken, motor bak, weer 2 of 3 bakken motorbak en dan nog 2 bakken?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:32:49 #31
86072 thatsme
and That's you!
pi_45606918
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou je een spurt ook zo mooi kunnen combineren?

2 bakken, motor bak, weer 2 of 3 bakken motorbak en dan nog 2 bakken?
Niet zomaar, tuurlijk alles kan los. Ze kennen de GTW 4/12

kopbak-motor-wagon-wagon-motor-kopbak
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45608602
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
De NS is lekker aan het kapitaalvernietigen als ik dat plaatje van de SM90 zie. Je moet je elke dag 30 minuten van tevoren melden, formeel moet je tweede klas, maar de conducteurs zijn de slechtsten niet. Als het drukker is moet je wel staan, maar dat is logisch.

Ga zelf ook de laatste 6 dagen, denk ik.Een dag van 2 uur is snel verdiend, toch?
hoezo? je werkt dan toch maar 2 uurtjes? 8 uur per dag levert meer op
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 20:18:19 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45608914
Even een tvp plaatsen.

Ben vandaag weer eens even op pad geweest. Wilde namelijk even de GTW'tjes op Lw-Gn uitproberen.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Anderhalf uur op de brug bij Camminghaburen zijn alleen leuk met zon...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toen werd het donker
Mooie platen

Ik zag dat je ook aan het spotten geweest was, toen ik mijn spots invoerde. Volgens mij ben jij net voordat ik begon met spotten op Lw-Gn gestopt met spotten voor vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 20:23:08 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45609141
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef Xbox_360 het volgende:
Mijn buffels, wat doen jullie daar?
Dit zijn de buffels die al jaren in het noorden rijden

Voor de buffels van de maaslijn moet je kijken naar het traject Zwolle-Groningen en enkele in de achterhoek.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou je een spurt ook zo mooi kunnen combineren?

2 bakken, motor bak, weer 2 of 3 bakken motorbak en dan nog 2 bakken?
Wat niet kan, maar ik denk dat je dan het nodige moet verbouwen aan de GTW en dat is niet de bedoeling van Arriva. Bij Arriva moet alles zo goedkoop mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45609266
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Even een tvp plaatsen.

Ben vandaag weer eens even op pad geweest. Wilde namelijk even de GTW'tjes op Lw-Gn uitproberen.
[..]

Mooie platen

Ik zag dat je ook aan het spotten geweest was, toen ik mijn spots invoerde. Volgens mij ben jij net voordat ik begon met spotten op Lw-Gn gestopt met spotten voor vandaag
Thx Klopt ik was met de 13.49 (+7) trein terug naar Lw gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 20:33:49 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45609563
Vanmiddag de 233, 232 en 228 op Lw-Gn. De 233 is later afgerangeerd in Gn.

Ik zat vanmiddag in de achterste bak, een bak van de 228 en op het dubbelsporig stuk tussen Veenwouden en Grijpskerk slingerde de bak bij hoge snelheid nogal heen en weer. Dit kan veroorzaakt worden doordat het spoor niet geheel recht is. Een wadloper of een buffel heeft er echter geen last van. Wel leuk om te melden was dat de trein pas om vertrektijd vanaf het rangeerterrein arriveerde. Het rangeerterrein was daarmee op de 4028 na leeg.

Op Somda staat dat er weer 2 nieuwe GTW 2/6 stellen zijn namelijk de 237 en 238.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45609859
Twee weken geleden had ik een lullo van een machininst. Zit in de IC van Rotterdam naar Deventer (die verder naar Arhnem gaat). Gaat hij hij pas bij 200m voor Rotterdam Alexander in de remmen..... Te laat dus. Moest die achteruit!!! Nooit mee gemaakt eigelijk. Vroeger zeiden ze dan dat je bij het volgende stadion maar weer de een treintje terug moest nemen en voor de mensen op het perron was het ook vette pech.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 20:47:15 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45610214
Het gebeurt idd wel eens dat een machinist een station voorbij rijdt. Dit is in een recent verleden ook al 2 maal bij Heerenveen gebeurt. De ene keer stond de trein bij het Thialf stil en de andere keer is de trein doorgeraasd naar Steenwijk, alwaar de mensen over dienden te stappen op de andere trein om Heerenveen alsnog te bereiken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45610358
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef Baan1980 het volgende:
Zit in de IC van Rotterdam naar Deventer (die verder naar Arhnem gaat)
Die trein bestaat niet!

ik heb t wel eens meegemaakt ook bij Wolvega. Reed ie ook voorbij, mensen moesten in Heerenveen de tegentrein (stoppende IC) maar pakken om alsnog in Wolvega te komen
pi_45611764
In Wolvega moeten ook geen treinen stoppen. Ik zeg: Leeuwarden - Zwolle non-stop!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 21:31:21 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45612059
Leg dat de mensen in de plaatsen die rond de stations waar de trein stopt, wonen maar eens uit

@Socios: Hoe bevalt de GTW?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45612132
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag de 233, 232 en 228 op Lw-Gn. De 233 is later afgerangeerd in Gn.
Wat was het treinnummer ?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 21:36:21 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45612237
Die van mij was de 30245. De stellen kwamen rechtstreeks en vertraagd vanaf het rangeerterrein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:36:22 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45612239
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef Socios het volgende:
In Wolvega moeten ook geen treinen stoppen. Ik zeg: Leeuwarden - Zwolle non-stop!
Ik zeg: twee treinen per dag naar Friesland zijn voldoende. Zet het materieel elders in waar het nodig is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 21:37:10 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45612264
Grmbl
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:38:39 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45612307
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Grmbl
Ik zeg: alleen maar héén met reizigers. Laat ze niet ontsnappen!

Sorry, net Bertje Vis gekeken, oude show met een Fries erin.

Ik vind het kut dat die Railhoppers nu defi tot schroot verwerkt zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45612459
@ Duvel: LOL

@ Peterselieman: ik rijd nu ruim een maand vrijwel dagelijks in de GTW en het bevalt me prima! Ook relax dat er nu ´s avonds een lange trein rijdt, i.p.v. een mini-wadlopertje. Verder af en toe leuke omroephumor als de reiziger tussen Dronrijp en Franeker ineens welkom geheten wordt in de stoptrein naar Harlingen Haven.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 januari 2007 @ 21:42:51 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45612469
ze zullen wel geen stelletje meer bewaren. Het waren wel de stellen die er voor zorgden dat de buffels en bizons mogelijk werden gemaakt. Daarom zou er wat mij betreft wel een stel bewaard mogen blijven, al was het maar een stel dat niet meer rijvaardig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45612508
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
ze zullen wel geen stelletje meer bewaren. Het waren wel de stellen die er voor zorgden dat de buffels en bizons mogelijk werden gemaakt. Daarom zou er wat mij betreft wel een stel bewaard mogen blijven, al was het maar een stel dat niet meer rijvaardig is.
Koop dan een stel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')