Hey Ik ben precies 5 jaar ouder dan jijquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Hoi
lol en je bent precies 2 jaar jonger dan Britney Spearsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey Ik ben precies 5 jaar ouder dan jij
En.. bevalt het?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:49 schreef Socios het volgende:
Ik ga nu met de Spurt.
Inderdaad zonde, dieselmotoren erin en op de Maaslijn planten die dingenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:57 schreef Tellorian het volgende:
Moet er bij het stukje over de SM90 (zonde!) niet even staan dat ze gesloopt worden?
Schroothoppersquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:29 schreef thatsme het volgende:
ik zag op een ander forum een mooie nieuwe foto voor de sm90 in de OP
[afbeelding]
Elke dag dat je moet werken moet je half uur van te voren aanwezig zijnquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
en dan ben ik m'n vraag vergeten: hoe lang van te voren moet ik in dat NS gebouw zijn? en moet dat elke dag?
Kan je mooi gelijk die nieuwe gratis krant uittesten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:47 schreef Brembo het volgende:
de krant lezen
Waarom zo moeilijk? Als je die dingen toch al per se had willen laten rijden dan had je met een beetje schuiven wel hetzelfde kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Inderdaad zonde, dieselmotoren erin en op de Maaslijn planten die dingen
Dit gebeurde vanmorgen op emplacement Utrecht Noordzijde, op een wissel dat twee jaar in dienst is ongeveer. Waren twee treinstellen IRM, allemaal weggesleept, alleen de ontspoorde bak staat er nog, en staat volgens mij met vier assen naast de rails.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:23 schreef Dichterbijer het volgende:
http://angrypix.com/page//106/2007-01-23
Lijkt op het spontaan splitsen van een VIRM? Iemand enig idee wanneer dit gebeurd is?
ghehe, thanksquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:08 schreef winterapfel het volgende:
alleen al vanwege de OP is dit topic de wel de moeite waard
Het Veolia en Maaslijn klaagtopic #2
Volgens mij zijn er wel wat balgen en een koppeling beschadigd. Maar een IRM heeft automatische koppelingen tussen de bakken, dus de rest kan wel weer vast. Ik zag nog wel dat het voorste koprijtuig door een Plan V naar station Utrecht werd gesleept, dat zag er niet uit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
Gelukkig zetten ze die IRM toch ook zo weer in elkaar?
mja,quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel wat balgen en een koppeling beschadigd. Maar een IRM heeft automatische koppelingen tussen de bakken, dus de rest kan wel weer vast. Ik zag nog wel dat het voorste koprijtuig door een Plan V naar station Utrecht werd gesleept, dat zag er niet uit.
Van het ontspoorde rijtuig zijn de wielen aan gort, misschien ook wel de bakoplegging en de rest van het draaistel, dat is niet echt te zien.
Niet zomaar, tuurlijk alles kan los. Ze kennen de GTW 4/12quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou je een spurt ook zo mooi kunnen combineren?
2 bakken, motor bak, weer 2 of 3 bakken motorbak en dan nog 2 bakken?
hoezo? je werkt dan toch maar 2 uurtjes? 8 uur per dag levert meer opquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
De NS is lekker aan het kapitaalvernietigen als ik dat plaatje van de SM90 zie. Je moet je elke dag 30 minuten van tevoren melden, formeel moet je tweede klas, maar de conducteurs zijn de slechtsten niet. Als het drukker is moet je wel staan, maar dat is logisch.
Ga zelf ook de laatste 6 dagen, denk ik.Een dag van 2 uur is snel verdiend, toch?
Mooie platenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Anderhalf uur op de brug bij Camminghaburen zijn alleen leuk met zon...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toen werd het donker
Dit zijn de buffels die al jaren in het noorden rijdenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef Xbox_360 het volgende:
Mijn buffels, wat doen jullie daar?
Wat niet kan, maar ik denk dat je dan het nodige moet verbouwen aan de GTW en dat is niet de bedoeling van Arriva. Bij Arriva moet alles zo goedkoop mogelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou je een spurt ook zo mooi kunnen combineren?
2 bakken, motor bak, weer 2 of 3 bakken motorbak en dan nog 2 bakken?
Thx Klopt ik was met de 13.49 (+7) trein terug naar Lw gegaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Even een tvp plaatsen.
Ben vandaag weer eens even op pad geweest. Wilde namelijk even de GTW'tjes op Lw-Gn uitproberen.
[..]
Mooie platen
Ik zag dat je ook aan het spotten geweest was, toen ik mijn spots invoerde. Volgens mij ben jij net voordat ik begon met spotten op Lw-Gn gestopt met spotten voor vandaag
Die trein bestaat niet!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef Baan1980 het volgende:
Zit in de IC van Rotterdam naar Deventer (die verder naar Arhnem gaat)
Wat was het treinnummer ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag de 233, 232 en 228 op Lw-Gn. De 233 is later afgerangeerd in Gn.
Ik zeg: twee treinen per dag naar Friesland zijn voldoende. Zet het materieel elders in waar het nodig is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef Socios het volgende:
In Wolvega moeten ook geen treinen stoppen. Ik zeg: Leeuwarden - Zwolle non-stop!
Ik zeg: alleen maar héén met reizigers. Laat ze niet ontsnappen!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Grmbl
Koop dan een stel?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
ze zullen wel geen stelletje meer bewaren. Het waren wel de stellen die er voor zorgden dat de buffels en bizons mogelijk werden gemaakt. Daarom zou er wat mij betreft wel een stel bewaard mogen blijven, al was het maar een stel dat niet meer rijvaardig is.
Die van vanmiddag riep alles maar om, want ze hadden de omroepstem niet aangezet. Wel zo rustigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
@ Duvel: LOL
@ Peterselieman: ik rijd nu ruim een maand vrijwel dagelijks in de GTW en het bevalt me prima! Ook relax dat er nu ´s avonds een lange trein rijdt, i.p.v. een mini-wadlopertje. Verder af en toe leuke omroephumor als de reiziger tussen Dronrijp en Franeker ineens welkom geheten wordt in de stoptrein naar Harlingen Haven.
Lap jij even, want ik zit momenteel wat krap in het kleingeldquote:
* Ou-Tannu leegt portomonee, 3 euro 53 cent ajbquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lap jij even, want ik zit momenteel wat krap in het kleingeld
in weze zou je t zo gek kunnen maken als je zelf wiltquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:32 schreef thatsme het volgende:
[..]
Niet zomaar, tuurlijk alles kan los. Ze kennen de GTW 4/12
kopbak-motor-wagon-wagon-motor-kopbak
Richt de Stichting SM'90 op, en krijg vervolgens subsidie uit het fetish-steunfonds!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lap jij even, want ik zit momenteel wat krap in het kleingeld
volgens mij mag je hem voor noppes ook nog hebben, als je hem maar ergens kan stallenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Richt de Stichting SM'90 op, en krijg vervolgens subsidie uit het fetish-steunfonds!
Er ligt nog een half ongebruikt opstelterrein bij Utrecht!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij mag je hem voor noppes ook nog hebben, als je hem maar ergens kan stallen
moet je wel snel zijn..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er ligt nog een half ongebruikt opstelterrein bij Utrecht!
Ik zal morgen in de middagpauze even langs HGB IV lopen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moet je wel snel zijn..
http://www.destentor.nl/zwolle/article1021447.ece
Ik denk wel meer dan 3 keer, aangezien de systemen elkaar ook nog eens tegengewerkt hebbenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
de SM90 had meer elektronica aan boord dan de TGV
3 verschillende computer systemen,,
oftewel 3x meer kans op een failure?
Was het niet zo erg dat er 3x een ander computersysteem is ingezet ? Vind ze zelf eigenlijk best mooi voor een stoptrein. Maar ja het is jaren '90 materieel en anno 2007 kan dat niet meer .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
de SM90 had meer elektronica aan boord dan de TGV
3 verschillende computer systemen,,
oftewel 3x meer kans op een failure?
IRM heeft ook problemen ZATquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Was het niet zo erg dat er 3x een ander computersysteem is ingezet ? Vind ze zelf eigenlijk best mooi voor een stoptrein. Maar ja het is jaren '90 materieel en anno 2007 kan dat niet meer .
Maar we mogen SM'90 wel dankbaar zijn, dat de V-IRM's vlekkenloos ingewijd zijn, en niet zoals nu bij Arriva...
Helaas ben ik vergeten die richting op te gaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zal morgen in de middagpauze even langs HGB IV lopen.
Proto ICMs?quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:21 schreef Dichterbijer het volgende:
We hebben het wel de hele tijd over treinen slopen, maar heb nog steeds niet een foto van SM90 gezien dat de tang erin word gezet.
!!!!!!Pas op!!!!!
De volgende foto's kunnen voor treinliefhebbers als schokkend worden ervaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://home.hetnet.nl/~rjybema/proto.html
Tevens wat meer foto's van de ICM-r 4011 in de klimaatkamer:
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr2.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr11.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr12.html
Hoezo werd die dan gesloopt??quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:21 schreef Dichterbijer het volgende:
We hebben het wel de hele tijd over treinen slopen, maar heb nog steeds niet een foto van SM90 gezien dat de tang erin word gezet.
!!!!!!Pas op!!!!!
De volgende foto's kunnen voor treinliefhebbers als schokkend worden ervaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://home.hetnet.nl/~rjybema/proto.html
Tevens wat meer foto's van de ICM-r 4011 in de klimaatkamer:
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr2.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr11.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr12.html
Het waren de prototypes van de koploper, die pasten niet helemaal lekker bij de rest v/d koplopers.quote:
Dan kun je het hele spoorwegmuseum ook wel weg gooien, het is allemaal niet erg zinvolquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom wil je in godensnaam een SM90 bewaren? rijvaarig houden is volgens mij niet te doen
dan kan je net zo goed t hele ding bewaren :pquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien de kop voor het NSM?
moauw dat is materiaal met een ander verledenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dan kun je het hele spoorwegmuseum ook wel weg gooien, het is allemaal niet erg zinvol
Zonder aandrijving zat zegmaar onder een zitgedeelte.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR met of zonder loc?
zondag ook al nieuwe dubbeldekker r'dam-leeuwardenquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:01 schreef Remzz het volgende:
Vanmiddag trouwens ICM Zwolle - Nijmegen en DR nogwat(z'n oude dubbeldekker) Zwolle - Leeuwarden, erg apart allebei
Bedankt Foto is genomen net voor de spoorbrug over het van Starkenborg-kanaal, op het stuk Sauwerd - Groningen Noord.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ziet er uit alsof de foto op het traject Lw-Gn gemaakt is, tussen Zuidhorn en Hoogkerk.
Mooie foto trouwens
Had ik het misquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:39 schreef Cassius het volgende:
[..]
Bedankt Foto is genomen net voor de spoorbrug over het van Starkenborg-kanaal, op het stuk Sauwerd - Groningen Noord.
Dat is weekends omloopmatig zo. Het betreft de treinen 10526 en 10561.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:15 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
zondag ook al nieuwe dubbeldekker r'dam-leeuwarden
Mijn koplopers, wat doe je?quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:21 schreef Dichterbijer het volgende:
!!!!!!Pas op!!!!!
De volgende foto's kunnen voor treinliefhebbers als schokkend worden ervaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://home.hetnet.nl/~rjybema/proto.html
Tevens wat meer foto's van de ICM-r 4011 in de klimaatkamer:
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr2.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr11.html
http://home.hetnet.nl/~rjybema/Wien4011nr12.html
Inderdaad, lekker lang foto's knallenquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
t wordt tijd voor een vakantie met mooie lange dagen, moet nodig eens meer t spoor op :]
Kun je het niet latenquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi
Het valt mee. Het was maar een prototypequote:
Ja, dat dacht ik ookquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je het niet laten
Ik dacht dat je bij de 100.000 posts gestopt was en niet meer retour zou keren.
SM90?quote:Dit milieuvriendelijke blikje doperwten is gemaakt van een gerecycelde stoptrein.
Ja precies, die discussie hebben we al gehadquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
Flesjeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!
[..]
SM90?
nee dan is het een nieuw blikkiequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, die discussie hebben we al gehad
ze hadden die lijn echt moeten Elektrificerenquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het materieeltekort op Lw-Gn was vandaag zo te lezen weer merkbaar. Een buffeltje was defect, daarom heeft trein 30347 niet gereden. Vervangend materieel is er niet, want het rangeerterrein in Lw is rond 16.00 op een enkele ICM na leeg.
Is dat hele traject nou al eens gewoon dubbel spoor?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ze hadden die lijn echt moeten Elektrificeren
neequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat hele traject nou al eens gewoon dubbel spoor?
Wel, maar behalve electrificering is ook verdubbeling noodzakelijk, wil je een enigszins fatsoenlijke dienst kunnen draaienquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee
kan je bij enkel spoor dan geen bovenleiding doen dan
hmm je kan toch gewoon de huidige dienst blijven rijden?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel, maar behalve electrificering is ook verdubbeling noodzakelijk, wil je een enigszins fatsoenlijke dienst kunnen draaien
Mwooaaa hekker al zat vanquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
HAHA dikke LoL
een nieuwe account is natuurlijk geen optie
gewoon koplopers laten rijden man stel je voor kopllopers die in Grijpskerk stoppnequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm je kan toch gewoon de huidige dienst blijven rijden?
moeten ze alleen bij Stadler ff elektrishe motorwagens bestellen voor de SPURTJES
*SCHOPquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:46 schreef Duvel het volgende:
Ha, Flesch, ook welkom. Schop een newbie uit je stoel en ga zitten.
als die op gang zijn kunnen ze al weer in de rem johquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:45 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
gewoon koplopers laten rijden man stel je voor kopllopers die in Grijpskerk stoppne
was ik net aan toequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
*SCHOP
Eerste biertje van mij
*ronddeelt
Goed plan, dank!quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
*SCHOP
Eerste biertje van mij
*ronddeelt
Ja, die bijenkorf van jou schiet ook niet echt op, is het wel?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Fles!
Je hebt het nog langer buiten FOk volgehouden dan ik dacht
Eigenlijk wel meer dan dat. Het enkelsporige traject gaf vreemdgenoeg geen enkel probleem.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus de eh Eurorailscout moet langs komen?
Veel te rustig inderdaadquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, die bijenkorf van jou schiet ook niet echt op, is het wel?
Ja, erg smalle basis relatief gezienquote:
Zo heb ik ook al eens voor de kat ze kut in Twello gestaanquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel moeten eigenlijk. Er stoppen wel treinen namelijk
quote:Het station is nog niet voltooid, maar al wel, met een tijdelijke voetgangersbrug, op 10 december 2006 in gebruik genomen. In het voorjaar van 2007 zullen het definitieve stationsgebouw en voetgangersbrug geopend worden. Dit gebouw wordt geheel in stijl gebouwd met de karakteristieke huizen in de nieuwe wijk.
Vind Leiden - Utrecht toch wel het meeste idiote stuk spoor . Moet je niet boven in, gaan zitten in een V-IRM, dan slinger je er bijna uit .quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, op Lw-Gn zijn in de spits de vertragingen talrijk. En die Sputters niet echt comfortabel op de dubbelsporig stuk. Ik werd gister mijn stoel bijna uit geslingerd, toen ik even de GTW op dat baanvak uitprobeerde
Mischien die VIRM die ze gister in Utrecht ter plekke in tweën hebben gedeeld na die ontsporing, dat ze 'm daar weer in elkaar zijn gaan zetten?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er nu al een hele dag een V-IRM op het goederenterein van Amersfoort staat. Gaat om de laatste serie van de V-IRM.
Dat is geen tijdelijke brug maar definitief! Is onderdeel van het toekomstige nieuwe station, straks heb je dus een brug én een tunnel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:38 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben de laatste dagen het eerste deel van de tijdelijke voetgangersbrug op Rotterdam Centraal geplaatst over de sporen 14 en 15.
Nee, de 8723 was gewoon compleetquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Mischien die VIRM die ze gister in Utrecht ter plekke in tweën hebben gedeeld na die ontsporing, dat ze 'm daar weer in elkaar zijn gaan zetten?
Hm ok, dat wordt nog leuk, een nieuw station daar omheen bouwen!quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:18 schreef ReisT het volgende:
Dat is geen tijdelijke brug maar definitief! Is onderdeel van het toekomstige nieuwe station, straks heb je dus een brug én een tunnel.
De WC controleren ze ook. Dus dat helpt nietquote:Op donderdag 25 januari 2007 02:25 schreef Xbox_360 het volgende:
LOL! Waarom is die gozer niet gewoon op de wc gaan zitten?
Als het goed is, staan er nog 4 SM'90 stellen te Onnen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Nouja, vanochtend was de VIRM6 weer foetsie, zal maybe een probleem mee geweest zijn.
Zijn alle SM90's nu weg uit Onnen en geperst tot nu dopertenblikje?
niet altijdquote:Op donderdag 25 januari 2007 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De WC controleren ze ook. Dus dat helpt niet
gfi ze kwamen uit de volgende bak, en de WC zat dus bij de overgang, ik was net naar de WC omdat we t station uit waren,quote:Op donderdag 25 januari 2007 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
Dan houdt de conducteur zich niet aan de procedure, want bij mijn weten zou het wel gecontroleerd moeten worden, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor persoon naar het toilet gaat. Is het een oud vrouwtje of een jonge knaap die mogelijk iets te verbergen heeft.
neequote:Op donderdag 25 januari 2007 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
Of had je iets te verbergen?
staan er nog 3quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is, staan er nog 4 SM'90 stellen te Onnen.
Lul! Als je dit topic in de gaten had gehouden, had je volgens mij al wat kunnen zien!quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar blijft die foto';s van een SM90 die gesloopt word... ik wil die body uit elkaar zien vallen ook als ze gesloopt worden
huh?quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nog wat sneller
Ik heb ook best veel gezien, maar alleen eigenlijk een SM 90 in een grijptang in verschillende poses en nog een SM 90 onderweg. En misschien een fototje van het eindresultaat, maar het gaat denk ik een beetje om het proces erheen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lul! Als je dit topic in de gaten had gehouden, had je volgens mij al wat kunnen zien!
Er staat ook nog een SM'90 op het rangeerterrein van de landmacht tussen Utrecht en Amersfoort. Mooi ingekleurd door graffiti weliswaar.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is, staan er nog 4 SM'90 stellen te Onnen.
Joh d'r zit een gat in! Dat is niet ff opschuren en een lakstift er overheen!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
[afbeelding]
zo groot is de beschadiging van die trein bij zoetermeer niet volgens mij is dit redelijk te herstellen
zo te zien valt dat best mee ja,quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
[afbeelding]
zo groot is de beschadiging van die trein bij zoetermeer niet volgens mij is dit redelijk te herstellen
Ja in stukjes alquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lul! Als je dit topic in de gaten had gehouden, had je volgens mij al wat kunnen zien!
In Onnen staat ook nog een graffity kopbak, als ze die opnieuw verven, misschien kunnen ze die erop zettenquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo te zien valt dat best mee ja,
en anders bestellen ze wel een nieuwe neus
Ik vind het het eigenlijk wel waard Ik ben dan ook eindelijk ff van mijn school gezeik af, dus ff er tussen uit kan geen kwaadquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:01 schreef Wadloper het volgende:
Denk het helaas niet, dan krijg je alleen maar meer mensen op je terrein
Ow kut, dat wordt opschietenquote:
Die waar ze alvast met slopen waren begonnen?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
En het stelletje op Vlasakkers dat recent voor die mislukte rampenoefening is gebruikt dat moet er ook nog zijn.
Ja die jaquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die waar ze alvast met slopen waren begonnen?
Was dat die IRM die toen in de buurt van Beilen op een pantservoertuig klapte?quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
Eentje ervan zijn ze momenteel aan het opbouwen in Haarlem, omdat er een kopbak onherstelbaar beschadigd geraakt is enkele jaren geleden.
Volgens mij wordt daar gewoon een nieuwe kop op gezet. Een hele nieuwe bak wordt opgebouwd om het koprijtuig van de 8728 te vervangen. Die is onherstelbaar beschadigd (geknikt) bij de aanrijding met een Belgische 25.5 in Roosendaal.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef Cassius het volgende:
[..]
Was dat die IRM die toen in de buurt van Beilen op een pantservoertuig klapte?
morgen ( vrijdag ) zouden ze allemaal weg zijn ofzo?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Boejje, maar ff een kop of als het ff kan een bak op de foto dat wil ik nog gauw ff doen eigenlijk
Zou er zaterdag nog wat staan? Of moet ik het morgenmiddag maar vast proberen?
Ik zie net dat ik dat niet gezegd had,tussen Bedum en Stedum inderdaad.Het sein staat aan de Bedum kan van de N46 en stond op groen,terwijl vanuit Bedum een trein kwam.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=14&ll=53.316877,6.668959&spn=0.038558,0.079823&om=1
gok ik ?
ik stel voor dat ze spoor en de wissels weghalenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
tis wel grappig, trein komt binnen,quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg
spoor over de afsluitdijk dan heb je bij de minste storm al een geknapte bovenleidingquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Socios het volgende:
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
combinatie trein makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
SPURT! met Diesel en Elektrische motorbakquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe stel je je dat voor?
Ja daar dacht ik ook meteen aanquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
lijkt me toch wel dat je ze in de VRIJ kan zetten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
VIRM klinkt ook zo ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
* Ou-Tannu vind t redelijk t zelfdequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
In het oorspronkelijke IRM zit de zelfde tractieinstallatie als in de Railhoppers (met geüpdate software, dat wel). In de nieuwe VIRMs (9500 & 8700) zit een iets gewijzigde installatie die ook wat anders klinkt. Allemaal hebben ze dat typische gejank bij het optrekken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :pquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:32 schreef perslucht het volgende:
VIRM trekt van minder snel op he, misschien is dat het enige verschil
Koplopers die dat geluid maken ken ik niet, maar ik weet wel dat een bepaalde serie nog met weerstanden ofzo werkt, de rest met pulsbreedte gebeuren Verder heb ik er ook niet zo'n verstand van.
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatiequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :p
Is die niet als een van de eerste gegaan (per spoor)?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
En het stelletje op Vlasakkers dat recent voor die mislukte rampenoefening is gebruikt dat moet er ook nog zijn.
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Klopt, een 3tje heeft 1 aangedreven bak, en een 4tje 2 aangedreven bakken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ---_______<> __________ __________ _______--- |___________| |__________| |__________| |__________| ** ** ** `` `` `` `` `` ICM Drietje ---_______<> __________ _______--- |___________| |__________| |__________| ** ** `` `` `` `` *=Motordraaistel `=Loopdraaistel |
Dat komt omdat in de ICM-1 nog met weerstanden wordt geschakelt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
PWM en Chopper zitten eigenlijk vrij dicht bij elkaar, beiden zijn een techniek om de stuurstroom te regelenen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Ze zouden de trein toch eerst strippen en dan slopen? Maar het lijkt erop dat alles gelijk hop er met harde hand eruit word gehaald.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?
[afbeelding]
Het doet wel pijn aan mijn ogen om het hier neer te zetten
Voordat het dubbeldeks materieel er is, zijn we toch gauw 2 jaar verder. Was toch handiger geweest om het nog 3 jaar vanaf 2005 in de vaart te houden tot 2008, nieuwe dubbeldekkers en stoptrein materieel en dan pas uit de vaart. Dan had je een mooie overgang, met nog eens extra zitplaatsen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:21 schreef thatsme het volgende:
tja je kan alles weer rijdend krijgen natuurlijk, maar dat zou een hoop geld kosten voor een serie die te klein is om echt levensvatbaar te worden. Ipv meer te inversteren in deze treinen heeft men toch maar gekozen meer dubbeldekkermaterieel aan te schaffen omdat meer zitplaatsen gewenst waren.
Toch nog wat positief nieuws in deze droeve tijden vol foto's van gesloopt materieel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Maak er maar ICMm vanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
4011 en de ?? 4012 ?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik gok op 2
Ik denk het wel... mijn stagebedrijf doet bij dit project alleen de technische realisatie en niet de hosting.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
zou je dr ook in kunnen komen?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
ja Onnen is maar 2h reizenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
Alle stroom gaat via de spoorstaven (of via andere wegen) terug, anders heb je geen gesloten stroomkring en overtreed je een aantal fundamentele natuurwetten. Het probleem zit 'm in de wisselstromen die je maakt met dat hakken. Die zouden, als ze in een bepaald frequentiegebied liggen en groot genoeg zijn, de ATB-stromen kunnen storen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.
Zal wel pas om 20 uur s'avonds zijn, zoals hierboven gepost is!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:50 schreef Fixers het volgende:
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.
Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikelquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Virm:
http://youtube.com/watch?v=zN7LBR2ThLw
ik zie ook steeds vaker ICRm delft - venloquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
komt die zeker uit t station?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
denk dat de ICMm stellen wel gezamelijk in de omloop blijven?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef ReisT het volgende:
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
[afbeelding]
[..]
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
Binnen het SGM: ze hangen bananen en vlavlippen ook aan elkaar.... die combinaties ben ik al een paar keer tegengekomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
zelfs de Citypendels worden gewoon gekoppelt :xquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:11 schreef ReisT het volgende:
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.
De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
citypendels zijn wel rustig jaquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:07 schreef ReisT het volgende:
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
De gehele week hebben er nog vier stellen gestaan, en die stonden er gistermiddag ook nog.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
Ik kom er zo langs, zal es een plaatje schietenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
mja, zal wel weinig onderhoud verschil zijn tussen weerstand en chopperen ?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |