quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:eerst wassen bij de wasplaats, dan eerst velgenreiniger er overheen sproeien, dan weer met hoge druk met heet water afspoelen, dan weer met velgenreiniger en spons...
zo doe ik het altijd... nog geen krasje meer te bekennen sinds ik de auto heb...
Mijn idee, oftewel nog één die het op deze manier doet. Als je goeie velgenreiniger gebruikt is het meeste vuil er al af. Dan kan je gewoon met een spons aan de slag, met wat lauw warm water. De velgenreiniger niet te lang laten intrekken natuurlijk, hooguit vijf minuten, anders komen je velgen er ook af. Maar goed, dat merk je wel als je wat van dat spul op je handen krijgt. Is als peper op je tong.
Nog een handige tip, als je toch je velgen iedere week, of om de 2 weken schoonmaakt, je hebt tegenwoordig spuitbussen met poets, als je dat erop spuit en dan met een zachte doek uitpoetst, zal het vuil minder snel hechten aan de velg, waardoor je de volgende keer minder lang hoeft schoon te maken.
Tip 2: deze is dan wel niet voor je velgen, maar voor de rest van de auto. Doe een klein beetje autopoets in een spuitbus, zeg 1/10e, en leng de rest aan met water. Eerst je auto wassen, schoonspuiten, en dan dat mengsel over heel je auto spuiten. Nog maals met de hogedrukreiniger of emmer erover heen, daarna eventueel droogzemen. Je krijgt nu een soort beschermlaag over je auto, waardoor vuil en vooral water minder goed hecht. Dit zorgt voor een schonere auto, en boven de 100km/u hoef je je ruitenwissers tijdens het regenen niet meer te gebruiken. Geen geintje, ik doe het zelf heel vaak bij mijn eigen auto, en hoe minder je de wissers gebruikt, hoe langer het effect.