abonnement Unibet Coolblue
pi_46058268
van die kat
+ heel leuk moment, beestje kijkt of ze laatste oortje is versnoept
- geen idee, dus zeg ik ook maar niks

ik ben ook een beetje begonnen met foto's maken en zocht een forum
dit was een probeersel

tja, verzin er maar eens een.....
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:02:28 #202
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_46059013
++mooi detail, dieptewerking.
- ruis


weer even bezig geweest in de studio, gewoon om de lampen enzo uit te proberen.
Vandaag was Teddy mijn model.



[ Bericht 1% gewijzigd door KD-fotografie op 07-02-2007 01:27:07 ]
pi_46061631
@Peek_A_Booh: tip: er zitten veel jpeg artifacts in, probeer hem in een iets betere kwaliteit op te slaan
dus
pi_46063925
@KD-fotografie
+ leuk onderwerp, leuke compositie
- ik zou naar negatieve punten moeten zoeken en dat doe ik niet

Kerkje in de weer wegtrekkende mist:
pi_46064881
Die's fraai Lynx666 Lekker sfeertje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_46065250
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 22:45 schreef Peek_A_Booh het volgende:
- geen idee, dus zeg ik ook maar niks
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:37 schreef Lynx666 het volgende:
- ik zou naar negatieve punten moeten zoeken en dat doe ik niet
hmmzzzz, dit moet geen trend worden hoor, mensen plaatsen hun foto's hier (mede) om wat te kunnen leren.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_46066103
Nee mensen plaatsen foto's om ze te showen, en het is prettig om eventueel ook wat te leren van nuttig commentaar.

Het geforceerd minpunten opnieuwen irriteert mij steeds meer eigenlijk. Geef gewoon eerlijk je mening over een foto; af en toe zie je de mooiste foto's langskomen, en daarna post een 'minder gevorderde fotograaf met een geavanceerde mobiele telefoon' een foto maar deze persoon gaat dan minpunten opnoemen als 'niet scherp, te donker, compositie zou ik anders doen' terwijl de eigen foto totaal prut is. Je krijgt vaak ook maar 1 a 2 reacties per foto door deze opzet, het onderwerp veranderd té snel.

Ik mis een simpel solo test/showcase topic waarin lekker ontspannen foto's geplaatst kunnen worden zonder geforceerd commentaar te moeten geven (op GoT loopt dit aardig goed). Ik ben zelf geen serie showcase poster, nu kan ik eigenlijk nergens anders wat plaatsen dan in dit topic.
pi_46066647
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:32 schreef DinoPK het volgende:
Nee mensen plaatsen foto's om ze te showen, en het is prettig om eventueel ook wat te leren van nuttig commentaar.

Het geforceerd minpunten opnieuwen irriteert mij steeds meer eigenlijk. Geef gewoon eerlijk je mening over een foto; af en toe zie je de mooiste foto's langskomen, en daarna post een 'minder gevorderde fotograaf met een geavanceerde mobiele telefoon' een foto maar deze persoon gaat dan minpunten opnoemen als 'niet scherp, te donker, compositie zou ik anders doen' terwijl de eigen foto totaal prut is.
Ik vind de mening van iedere kijker relevant. Het fotografisch niveau van die kijker zal me worst wezen. Je hoeft geen gevorderde fotograaf met een dure camera te zijn om je mening over een foto onder woorden te kunnen brengen. Als iemand die nog nooit een camera heeft vastgehouden mij kan vertellen wat ie niet mooi vindt aan een foto van mij, dan ben ik daar mee geholpen. Of ik er ook iets mee doe, is een tweede, maar dat geldt ook voor commentaar van zeer ervaren of hele goede fotografen.
quote:
Je krijgt vaak ook maar 1 a 2 reacties per foto door deze opzet, het onderwerp veranderd té snel.
Ik vrees dat dat onvermijdelijk is bij 1-foto-topics.
quote:
Ik mis een simpel solo test/showcase topic waarin lekker ontspannen foto's geplaatst kunnen worden zonder geforceerd commentaar te moeten geven (op GoT loopt dit aardig goed). Ik ben zelf geen serie showcase poster, nu kan ik eigenlijk nergens anders wat plaatsen dan in dit topic.
Die klacht hoor ik vaker ja, speelde niet zo gek lang geleden ook in het FB-topic. Ik weet niet meer wat er uitkwam, omdat ik zelf niet echt in zo'n topic geïnteresseerd ben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:03:14 #209
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46066758
quote:
woensdag 7 februari 2007 09:32[/url] schreef DinoPK het volgende:[/b]

Ik mis een simpel solo test/showcase topic waarin lekker ontspannen foto's geplaatst kunnen worden zonder geforceerd commentaar te moeten geven (op GoT loopt dit aardig goed). Ik ben zelf geen serie showcase poster, nu kan ik eigenlijk nergens anders wat plaatsen dan in dit topic.
Hee, er zit een knop op je teevee.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_46066892
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 02:37 schreef Lynx666 het volgende:

Kerkje in de weer wegtrekkende mist:
[afbeelding]
+ sfeer komt goed over, ook leuk met de maan er bij!
- voorgrond is erg donker. Wellicht niet anders mogelijk..?


Standbeeld + oude pakhuizen bij de Vlaardingse haven.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_46068052
+ Nette compositie met mooie kleuren.
- Beeld is onderbelicht en het verkeersbord en lantarenpaal zijn imo storend.


Vanochtend genomen in een serie over de douw die het rondhing.
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
pi_46069190
+ hele mooie foto!
- net dat bovenste wolkje.. (ps heb er geen verstand van.. Maar dat valt me op)

Hier mijn bijdrage met de mobiele telefoon weer gemaakt in een rijdende auto

pi_46071619
Peek-A-Booh: Ik vind het een hele aardige foto Heel jammer alleen, zoals eerder al gezegd, van het kwaliteitsverlies bij het verkleinen. Dit doet erg afbreuk aan de foto en dat is jammer.

KD-fotografie: mooi gelukt zo met die flitser! Witbalans lijkt me ook vrij goed
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:05:02 #214
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46071666
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:20 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Hij is op heterdaad in scene gezet
Ik zag 'm ja! leuk, ben benieuwd hoe die het gaat doen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_46071779
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:35 schreef Miss_Impulsiefjuh het volgende:
+ hele mooie foto!
- net dat bovenste wolkje.. (ps heb er geen verstand van.. Maar dat valt me op)

Hier mijn bijdrage met de mobiele telefoon weer gemaakt in een rijdende auto

[afbeelding]
Waarom toevoegen dat je er geen verstand van hebt? En wat maakt het uit waar een foto mee gemaakt is? Het is niet zo dat de foto eerder mooi gevonden wordt als hij met een telefoon gemaakt is.

Ik vind het jammer dat er zo weinig contrast in de foto zit, en dat de kwaliteit niet goed is (vermoedelijk door het verkleinen?). Verder zit er op sommige plaatsen een lichte zweem op de foto, en vind ik de compositie niet optimaal. Je hebt erg veel gras en erg veel lucht, de horizon ligt bijna in het midden van de foto. Probeer hier wat meer op te letten: door de horizon op 1/3 van je foto te leggen (van boven of van onder, ligt er maar net aan of de voorgrond of de lucht interessanter is om te zien) krijg je meestal een prettiger beeld om naar te kijken. Verder denk ik ook dat je 'm beter liggend had kunnen nemen: dat geeft beter het verloop van de windmolens (het onderwerp) aan.
Een klein pluspunt aan de foto vind ik dat de voorgrond wat onscherp lijkt, waardoor je wel meer diepte in de foto krijgt. Ook goed gezien dat er een leuk shot in zou zitten met dat rijtje molens.

Het had weer wat gevroren vannacht en meteen vielen me de spinnenwebben op in de tuin:



Ik had nog een kleiner diafragma moeten nemen denk ik achteraf, helaas liet het licht het niet echt toe...

[ Bericht 0% gewijzigd door Elefes op 07-02-2007 13:16:33 ]
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:12:49 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46071853
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 09:57 schreef Vliegvrager het volgende:

Die klacht hoor ik vaker ja, speelde niet zo gek lang geleden ook in het FB-topic. Ik weet niet meer wat er uitkwam, omdat ik zelf niet echt in zo'n topic geïnteresseerd ben.
zover ik weet kwam er niets uit...

van de opzet zo leert niemand iets
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_46072109
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:09 schreef Elefes het volgende:

[..]


Ik had nog een kleiner diafragma moeten nemen denk ik achteraf, helaas liet het licht het niet echt toe...
Kon je hem niet met een statief maken dan?
pi_46072160
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:12 schreef Re het volgende:

[..]

zover ik weet kwam er niets uit...

van de opzet zo leert niemand iets
Volgens mij heb ik toen voorgesteld om een apart dumptopic te maken, waarvan werd gezegd dat dat een goed idee was en ik dat dan maar moest doen. Aangezien ik zelf niet die behoefte heb heb ik dat toen niet gedaan.
pi_46072180
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:20 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Kon je hem niet met een statief maken dan?
Heb ik gedaan Maar ik heb niet zo'n heel goed statief en geen afstandsbediening, dus je blijft toch wat beweging houden. Bovendien waaiden de webben een beetje op en neer, dus had ik niet heel veel aan mijn statiefje..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46072294
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:22 schreef Elefes het volgende:

[..]

Heb ik gedaan Maar ik heb niet zo'n heel goed statief en geen afstandsbediening, dus je blijft toch wat beweging houden. Bovendien waaiden de webben een beetje op en neer, dus had ik niet heel veel aan mijn statiefje..
In plaats van afstandsbediening gebruik ik altijd de zelfontspanner (eerst autofocussen en daarna op manueel focus zetten). Dat waaien kom je inderdaad niet mee weg.
pi_46072561
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef ..zapper het volgende:

[..]

In plaats van afstandsbediening gebruik ik altijd de zelfontspanner (eerst autofocussen en daarna op manueel focus zetten). Dat waaien kom je inderdaad niet mee weg.
Dat is ook een goede tip, tnx
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46072698
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:05 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik zag 'm ja! leuk, ben benieuwd hoe die het gaat doen
Vind je de gecropte versie beter?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:26:33 #223
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46074117
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Vind je de gecropte versie beter?
ja ik denk het wel, alhoewel er wel ineens meer ruis lijkt te zijn. soms heb ik het idee dat het door de DPC server komt ofzo..kweetniet, maar er zijn wel meer foto's die er last van lijken te hebben.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:05:20 #224
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_46075269
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:09 schreef Elefes het volgende:

[..]

Waarom toevoegen dat je er geen verstand van hebt? En wat maakt het uit waar een foto mee gemaakt is? Het is niet zo dat de foto eerder mooi gevonden wordt als hij met een telefoon gemaakt is.
Nee, maar een foto gemaakt met een mobiele telefoon (vooral de wat oudere modellen) mist vaak wat contrast en kwaliteit:
quote:
Ik vind het jammer dat er zo weinig contrast in de foto zit, en dat de kwaliteit niet goed is (vermoedelijk door het verkleinen?).
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_46075634
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:05 schreef WurM het volgende:

[..]

Nee, maar een foto gemaakt met een mobiele telefoon (vooral de wat oudere modellen) mist vaak wat contrast en kwaliteit:
[..]

Wat maakt het uit waar een foto mee gemaakt is en dat hij daarom contrast mist? Het contrast is te laag in mijn ogen en het gaat er om dat het achteraf ook nog bewerkt kan worden, en dat dat naar mijn mening in dit geval had moeten gebeuren. Al was de foto met een EOS-1D Mark II N gemaakt en zag hij er zo uit, dan zou ik precies hetzelfde zeggen.
Het is niet zo dat dat contrast niet meetelt omdat er met een telefoon "gefotografeerd" wordt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')