abonnement Unibet Coolblue
pi_45428540


Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band's very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio

Discography
1967: The Piper at the Gates of Dawn
1968: A Saucerful of Secrets
1969: Music From the Film More
1969: Ummagumma
1970: Atom Heart Mother
1971: Meddle
1972: Obscured by Clouds
1973: Dark Side of the Moon
1975: Wish You Were Here
1977: Animals
1979: The Wall
1983: The Final Cut
1987: A Momentary Lapse of Reason
1994: The Division Bell

Vorige Topics
I
II
III
IV
V
VI
VII
VIII

Verwante topics
Arrow Rock Festival met Roger Waters
Roger Waters
David Gilmour
David Gilmour - On an Island

Sites
Officiële Pink Floyd site
Roger Waters
David Gilmour



[ Bericht 2% gewijzigd door Pink_Floyd op 17-01-2007 09:11:11 ]
pi_45428575
Mijn repost-als-tvp in het nieuwe topic post:
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:01 schreef Norrage het volgende:
Wat een top gebouw is dat ding ook
Leuk dat je er geweest bent...Ik ben er ook eens in de buurt geweest, maar destijds (toen ik 10 was of z0 nooit de connectie gelegd met PF.

Weten jullie trouwens een plaats om mijn PF verzameling aan te vullen? Overal waar ik kom zijn de albums tenminste 20 euro en dat heb ik er echt niet voor over. (Liefst via internet, want mijn naaste omgeving heb ik al de winkels al afgezocht.... en heb geen zin naar maastricht te gaan of zo)
Albums als Animals/WYWH etc heb ik al wel voor 13 zien liggen maar die heb ik al

Ik kan natuurlijk geen echte PF fan zijn zonder ál de albums te bezitten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:21:17 #3
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45428853
Eigen naam topics openen. (tvp)
pi_45429436
iemand moet het doen heh
pi_45429693
Gaan er nog meer mensen naar Roger Waters in de Gelredome?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:42:40 #6
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45430709
neuh..ik zat wel lang te twijfelen, maar ik vond het toch wel veel geld voor precies dezelfde show, althans, zelfde setlist. Muzikaal was Arrow Rock niet perfect, maar qua sfeer kan zeker Gelredome daar niet aan tippen

Ik wacht geduldig totdat er een officieel bericht over de DVD uit gaat komen Hij schijnt Earl's Court op te willen gaan nemen. De reden dat hij niets in 2006 heeft laten opnemen was uiteindelijk dat hij doorhad dat de show steeds een beetje uitgebreider werd (nieuwe video's op het scherm, betere belichting, het varken) en hij wilde niet dezelfde fout als bij z'n vorige tour maken. Dus Roger gaat nu voor de in zijn ogen perfecte uitvoering van zijn huidige tour...nou, daar wil ik dan wel een jaartje extra voor wachten

Och, we worden tot die tijd wel lekker gehouden met David's 'Live At The Albert Hall'
pi_45431132
Mja, ik was er niet bij op Arrow en volgens mij heb ik toen echt iets gemist.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 12:58:14 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45434483
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:04 schreef BOKA het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar Roger Waters in de Gelredome?
Ik wel.

Een jaar na dato interesseert het me niet dat het weer hetzelfde concert is. Zoiets wil ik gewoon nóg wel een keer meemaken. Al zou het natuurlijk leuk zijn als er na de winterstop een verrassing in de setlist zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gert op 17-01-2007 13:03:39 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_45434871
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik wel.

Een jaar na dato interesseert het me niet dat het weer hetzelfde concert is. Zoiets wil ik gewoon nóg wel een keer meemaken. Al zou het natuurlijk leuk zijn als er na de winterstop een verrassing in de setlist zit.
Roger Waters speelt het hele album Images And Words van Dream Theater.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_45435004
Dream Theater
Een fijnere verrassing zal zijn als Roger Waters nummers van de Division Bell eens zou uitproberen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 14:13:48 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45436854
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:15 schreef Norrage het volgende:
Een fijnere verrassing zal zijn als Roger Waters nummers van de Division Bell eens zou uitproberen
Laat-ie het wel even van tevoren zeggen dan. Dan kan ik nog proberen m'n kaartje te verpatsen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:57:28 #12
121217 Soli
Still I am...
pi_45438423
Ik ga ook!
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:11 schreef BOKA het volgende:

[..]

Roger Waters speelt het hele album Images And Words van Dream Theater.
meen je dat nou
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45438654
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:57 schreef Soli het volgende:
Ik ga ook!
[..]

meen je dat nou
Misschien nog onwaarschijnlijker dan dat hij DB speelt (van Gilmour )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_45439815
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:57 schreef Soli het volgende:
Ik ga ook!
[..]

meen je dat nou
Hij wil ze terugpakken voor die show in de Heineken Music Hall.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:49:07 #15
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_45440197
quote:
Weten jullie trouwens een plaats om mijn PF verzameling aan te vullen? Overal waar ik kom zijn de albums tenminste 20 euro en dat heb ik er echt niet voor over. (Liefst via internet, want mijn naaste omgeving heb ik al de winkels al afgezocht.... en heb geen zin naar maastricht te gaan of zo)
Albums als Animals/WYWH etc heb ik al wel voor 13 zien liggen maar die heb ik al

Ik kan natuurlijk geen echte PF fan zijn zonder ál de albums te bezitten
Loop eens binnen bij de plaatboef, daar liggen vaak pink floyd platen voor een euro of 10,-. Makkelijker is misschien marktplaats.nl daar kosten de standaard platen en cd's (gewoon de pink floyd albums) vaak maar een paar euro... Ik heb bijvoorbeeld wel eens 6 platen gekocht voor 30euro.
pi_45449269
[vriendje van]: Ik heb beide concerten vorig jaar gezien en zal waarschijnlijk ook in dit jaar weer gaan. Nu maar weer wachten op een fotopas... duurt meestal lang dat wachten maar iig is het nu twee keer gelukt, een derde keer gaat ook vast lukken. Voor degene die de resultaten willen zien. Kijk eens op www.reflectionsofdarkness.com voor de reviews en bergen foto's!
pi_45455810
tvp
pi_45463128
Jammer genoeg zijn er alleen nog plaatsen op de tribunes, vak 123 wordt door de ticketservice genoemd als de beste optie. Is dat iets?
k ben namelijk nog nooit in een stadion (en dus ook niet in de Gelredome) naar een concert geweest en ik weet niet of ik dan wel 53 euro ga betalen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:11:22 #19
121217 Soli
Still I am...
pi_45463202
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:07 schreef BOKA het volgende:
Jammer genoeg zijn er alleen nog plaatsen op de tribunes, vak 123 wordt door de ticketservice genoemd als de beste optie. Is dat iets?
k ben namelijk nog nooit in een stadion (en dus ook niet in de Gelredome) naar een concert geweest en ik weet niet of ik dan wel 53 euro ga betalen.
Ik heb gehoord dat het geluid en de beleving dan in ieder geval een stuk minder zijn... Het scheelt je maar 10 euro dus je moet maar kijken of het je waard is...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_45463403
Waarom kom ik er ook pas zo laat achter dat hij een concert geeft.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 11:37:21 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45465569
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:07 schreef BOKA het volgende:
k ben namelijk nog nooit in een stadion (en dus ook niet in de Gelredome) naar een concert geweest en ik weet niet of ik dan wel 53 euro ga betalen.
De kwaliteit van het geluid hangt van twee zaken af: de accomodatie en het geluisdssysteem. Dat laatste zit wel goed bij Waters, perfectionist als hij is. Qua accomodatie: ik ben twee keer naar een concert in het Gelredome geweest, waarvan één keer op de tribune. Ik vond het geluid toen prima te doen. "Arena-toestanden", met één grote geluidsbrij, hoef je niet bang voor te zijn.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_45465676
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Gert het volgende:

[..]

De kwaliteit van het geluid hangt van twee zaken af: de accomodatie en het geluisdssysteem. Dat laatste zit wel goed bij Waters, perfectionist als hij is. Qua accomodatie: ik ben twee keer naar een concert in het Gelredome geweest, waarvan één keer op de tribune. Ik vond het geluid toen prima te doen. "Arena-toestanden", met één grote geluidsbrij, hoef je niet bang voor te zijn.
En hoe is het zicht?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 12:13:03 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_45466769
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef BOKA het volgende:

[..]

En hoe is het zicht?
Het is een vrij compact stadion. Maar: het blijft een stadion, dus echt dichtbij het podium zit je nooit, en als je helemaal achterin op de tribune zit, is de afstand tot het podium zelfs aanzienlijk.
Wij zaten destijds iets over de middellijn, richting podium. Dat was perfect: je had een mooi totaal-overzicht over het podium, de lichtshow en het publiek, maar het was ook weer niet zo ver weg dat je alleen maar kleine poppetjes zag. Bovendien was de geluidskwaliteit daar prima, ik vermoed dat dit op de achterste tribunes ook een stuk minder is, al heb ik wb het Gelredome daarmee geen ervaring.

Maar goed, daarom is er ook prijsverschil tussen de diverse vakken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:13:56 #24
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_45468775
Ik denk dat ik zelf een sta plek ga regelen, via marktplaats bijvoorbeeld.. dat heb ik bij de ahoy show ook voor elkaar gekregen (voor maar een 10,- meer dan de gewone prijs). Als ik ga wil ik vooraan staan, ga niet naar een concert voor een aantal legomannetjes.
pi_45470426
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:13 schreef Pudy het volgende:
Ik denk dat ik zelf een sta plek ga regelen, via marktplaats bijvoorbeeld.. dat heb ik bij de ahoy show ook voor elkaar gekregen (voor maar een 10,- meer dan de gewone prijs). Als ik ga wil ik vooraan staan, ga niet naar een concert voor een aantal legomannetjes.
Nu staan ze er voor minimaal 100 euro, dat vind ik toch echt te duur.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')