abonnement Unibet Coolblue
pi_45410028
De 'lessers':




Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

  • Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

  • Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

  • Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

  • Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

  • Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

  • Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

  • Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

  • Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78
    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.

    Geslaagden 2006:
    - Asmooh (2 januari)
    - Drizzt_DoUrden (2 januari)
    - Metalman (4 januari)
    - Popples (4 januari)
    - SuperBosch (10 januari)
    - RMU (11 januari)
    - bravo (12 januari)
    - garnage-patrick (12 januari)
    - Santjuh (13 januari)
    - Houniet (13 januari)
    - Devilnl (17 januari)
    - Toad (18 januari)
    - GrupoBalança (19 januari)
    - GotC (24 januari)
    - lokkie (24 januari)
    - Dribbel79 (24 januari) Motor
    - den smee (26 januari)
    - XxxPimxxX (26 januari)
    - lambrusco_bianco (27 januari)
    - sungaMsunitraM (31 januari)
    - WesHell (31 januari)
    - Trebweb (6 februari)
    - Jurrio (8 februari)
    - ASroma (9 februari)
    - MatiCe (14 februari)
    - nevetS (14 februari) Motor
    - Vogel87 (15 februari)
    - blup (20 februari)
    - Gronnaephos (21 februari)
    - WorkingClassHero_9 (24 februari)
    - Repeat (1 maart)
    - ALPER (2 maart)
    - reul_lb (7 maart)
    - Maikalo (17 maart)
    - MCH (20 maart)
    - WalkingDisaster (21 maart)
    - dikkedoelie (24 maart)
    - Nuna (31 maart)
    - Minisuisse (6 april)
    - CoolyBoy (7 april)
    - Thomas B (6 april)
    - Knoekie (6 april)
    - Arnout109 (12 april)
    - GSi (18 april)
    - -Jean- (21 april)
    - Randysgz (27 april)
    - Asmodean (2 mei)
    - JosvG (9 mei)
    - Tranqualizer (10 mei)
    - Mirrie1986 (11 mei)
    - Zonnestraaltje (15 mei)
    - TheUnreal (15 mei)
    - Fatality (16 mei)
    - LV (22 mei)
    - Giorgio (22 mei)
    - Mahsun (24 mei)
    - 14.gif (30 mei)
    - Kroen (30 mei)
    - MissyMirjaM (1 juni)
    - qu63 (8 juni) CCV-B Administratie
    - Radjesh (8 juni)
    - Intronic (6 juni)
    - JosvG (13 juni) CCV-B Verkeer
    - TNA (14 juni)
    - captain.lefteye (15 juni)
    - CrazyDaisy85 (26 juni)
    - Robin__ (28 juni)
    - Jorie (29 juni)
    - Demonic(30 juni)
    - JosvG (7 juli) CCV-B Techniek
    - Shirley (11 juli)
    - JosvG (12 juli) CCV-B Administratie
    - Thrilled (13 juli)
    - Jump (18 juli)
    - JNA (18 juli)
    - wetgos (27 juli)
    - FritsFluitketel (4 augustus)
    - GnAgn (4 augustus)
    - Descendant (9 augustus)
    - Korenaga (15 augustus)
    - JosvG (18 augustus) CCV-B Praktijk
    - Lotjeb (22 augustus)
    - Bazziek (27 Augustus) A (Motor)
    - Ridocar (29 augustus) CCV-B Verkeer
    - Alwaysthebest (31 augustus)
    - Maxxieh (1 september)
    - Ridocar (4 september) CCV-B Techniek
    - Ridocar (6 september) CCV-B Administratie
    - zijle (7 september)
    - Misterdico (11 september)
    - rena (18 september)
    - FranticDJ (18 september)
    - FritsFlits (18 september)
    - EsDe (18 september)
    - Doekje (19 september)
    - gurlie (21 september)
    - DR878 (25 september)
    - Ms_Furious (26 september)
    - ivetje (26 september)
    - Corleone (27 september)
    - Babbel1 (27 september)
    - Lunar (28 september)
    - Ridocar (29 september) CCV-B Praktijk
    - FranticDJ (3 oktober) Motor
    - MelvinB (3 oktober)
    - Stormqueen (9 oktober)
    - Jenny_ (11 oktober)
    - TweakersOnly (12 oktober)
    - 4gent_Orang3(12 oktober)
    - Robbiej (12 oktober)
    - Noud_ (23 oktober)
    - -Menn0- (24 oktober)
    - karoltje (26 oktober)
    - Smart-Einstein (27 oktober)
    - Stealth-B2 (4 november)
    - BoerK (6 november)
    - Venco (8 november)
    - Hamilton (13 november)
    - Immortalsean (15 november)
    - Yankee_One (16 november)
    - XfriendX (17 november)
    - Frankvbr (20 november)
    - tralalala (27 november)
    - Sylvana (28 november)
    - Warrel (12 december)
    - JapieGijs (12 december)
    - ThaBartje (12 december)
    - Slee-3r (14 december)
    - Alexxxxx (15 december)

    Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    Geslaagden Gefeliciteerd

    Aankomende examens:
    17 januari: ruudjuh31, geen idee (auto)
    17 januari: TheRuud, Heerlen, 8:55(auto)
    19 januari: pkeijsers, Horn, 9:50 (auto)
    19 januari: Skaai, Bussum, 9:50 (auto)
    22 januari: -Beer-, Bussum, 14:00 (auto)
    25 januari: Sjengdanny, Maastricht, 10:45 (auto)
    31 januari: DakDuuf, Groningen, 12:00 (auto)
    14 februari: MarcoD, Haarlem, 14:00 (auto)
    6 maart: Alcarin, Rotterdam, 8:55 (auto)

    Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

    Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

    En daar gaan we weer

    [ Bericht 1% gewijzigd door Alcarin op 16-01-2007 21:12:30 ]
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_45410057
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:52 schreef Xbox_360 het volgende:

    [..]

    Inderdaad Voorbeeld:

    Sommige bestuurders met haast rijden harder dan de toegestane maximumsnelheid. Wat vindt u van dit argument?

    A) U vindt dat haast geen argument is voor het overschreiden van de verkeersregels
    B) Tijd is geld, dus vindt u het een goed argument

    Natuurlijk vulde ik A in en dat was goed. Maar hoe kan ik deze vraag fout beantwoorden Het is toch een meningsvraag



    Staat nog open
    pi_45410111
    Precies die vraag vond ik ook raar ja, heb ik ook overgetypt in dit topic toen
    Maar dat soort vragen worden op het examen dus NIET gesteld. Gewoon duidelijke vragen, mag u hier linksaf, moet u voorrang verlenen, wat is hier de maximumsnelheid.

    http://upload.server8.org/p6954.jpg (4e plaatje in de OP) doet het bij mij niet...ligt dat aan mij?
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_45410215
    @alcarin

    je moet dus in feite wel blijven rijden he. stel nu dat je een half jaar helemaal niet zou rijden heb ik je denk ik toch echt een probleem. vooral in het begin waar je toch in 1x alles zelf moet doen.

    ik zag het aan een vriend van mij. hij heeft mij in het begin ( had net een paar dagen zen rijbewijs ) 2x op en neer naar arhnem gereden. nu 3 maanden verder zie je gewoon dat ie stukken en stukken beter rijd. hij heeft er denk ik dan ook al zo 1000km opzitten
    pi_45410251
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:58 schreef Alcarin het volgende:
    Precies die vraag vond ik ook raar ja, heb ik ook overgetypt in dit topic toen
    Maar dat soort vragen worden op het examen dus NIET gesteld. Gewoon duidelijke vragen, mag u hier linksaf, moet u voorrang verlenen, wat is hier de maximumsnelheid.

    http://upload.server8.org/p6954.jpg (4e plaatje in de OP) doet het bij mij niet...ligt dat aan mij?
    Das wel enigzins een gerusstelling, sommige vragen zijn zo vaag bij VEKABEST

    Dat 4e plaatje doet het bij mij ook niet trouwens
    pi_45410517
    Alle twee de ruuds succes morgen
    Plaatje doet het trouwens bij mij! Maar ik heb een referalhider aanstaan, zal daar wel aan liggen.
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_45410536
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:51 schreef Alcarin het volgende:

    [..]

    Lucky bastards allemaal hier zeg...
    Ik heb na mijn examen gewoon geen auto om in te rijden... Ik hoop maar dat mijn vriend een beetje snel een auto koopt, dan mag ik die vast wel af en toe lenen (en hem rondrijden)...
    je mag niet van je ouders rijden?

    ik rij nu al elke week een paar keer met mn moeder, en moet vaak de auto even in-/uitparkeren op oprit etc. en ik hoor nu al dat als ik mn rijbewijs heb 's avonds en 's nachts broertje en zusjes moet ophalen na feesten / uitstapjes en de boodschappen uiteraard. leuk zo'n rijbewijs

    eerst nog even halen though
    you and I ain't done Zeke!
    pi_45410659
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:56 schreef Xbox_360 het volgende:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:52 schreef Xbox_360 het volgende:

    [..]

    Inderdaad Voorbeeld:

    Sommige bestuurders met haast rijden harder dan de toegestane maximumsnelheid. Wat vindt u van dit argument?

    A) U vindt dat haast geen argument is voor het overschreiden van de verkeersregels
    B) Tijd is geld, dus vindt u het een goed argument

    Natuurlijk vulde ik A in en dat was goed. Maar hoe kan ik deze vraag fout beantwoorden Het is toch een meningsvraag



    Staat nog open
    Ja die kreeg ik ook
    Maar er zijn er nog een aantal
    pi_45410718
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:12 schreef Johnns het volgende:
    je mag niet van je ouders rijden?
    Nou, mijn ouders wonen 45 min. verderop, dus dat is niet zo simpel. En mijn vader leent nooit iets uit, dus ook niet zijn auto. Mijn moeder zei al dat ik misschien voor 'speciale gelegenheden' haar auto wel zou mogen lenen. Maar dat zal dus niet erg vaak zijn.
    Ik weet dat het erg belangrijk is, ik zou zelf ook het liefste elke dag rijden als ik mijn rijbewijs heb. Een vriendin van me heeft al 1,5 jaar haar rijbewijs en heeft in die tijd 3x heel even gereden, en is het waarschijnlijk alweer helemaal verleerd...
    Maar goed, voorlopig zit het er gewoon niet in...Ik ga proberen elke kans aan te grijpen om te rijden, dat wel.
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_45410799
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:02 schreef Xbox_360 het volgende:
    Das wel enigzins een gerusstelling, sommige vragen zijn zo vaag bij VEKABEST
    Daarom, probeer de cd van de ANWB te fiksen (ik heb wel een idee hoe je er aan kunt komen maar dat mag ik niet zeggen enzo), die vragen komen echt heel dicht in de buurt bij het examen zelf. Aan de andere kant, als je de vage vraagstelling van VekaBest gewend bent, kan het examen alleen nog maar meevallen!

    Hey, het plaatje doet het weer...

    [ Bericht 4% gewijzigd door Alcarin op 16-01-2007 17:31:48 ]
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_45410846
    Sandertjuh, wanneer heb jij je aanvraag ingedient en duurt het daadwerkelijk 5 werkdagen? Hier is het gemeentekantoor maar van 9 tot 14 uur open .
    pi_45410966
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:23 schreef tho_Omas het volgende:
    Sandertjuh, wanneer heb jij je aanvraag ingedient en duurt het daadwerkelijk 5 werkdagen? Hier is het gemeentekantoor maar van 9 tot 14 uur open .
    Het kan ook korter duren afhankelijk van de drukte, gewoon na een paar dagen even bellen en dan kunnen ze je vertellen hoever je op de 'stack' zit.
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_45411136
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:27 schreef Me_Wesley het volgende:

    [..]

    Het kan ook korter duren afhankelijk van de drukte, gewoon na een paar dagen even bellen en dan kunnen ze je vertellen hoever je op de 'stack' zit.
    Thanks Nouja eerst maar eens slagen dan, dit zijn zorgen voor later.
    pi_45411275
    Ach, die 5 dagen kunnen er toch ook nog wel bij? Ik zie het probleem niet zo, je bent toch (meestal) wel een paar maanden bezig, dat ene weekje telt niet eens mee. Vooral omdat het toch een blij weekje is, want je weet al dat je het ding krijgt!
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_45411281
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:22 schreef Alcarin het volgende:

    [..]

    Daarom, probeer de cd van de ANWB te fiksen (ik heb wel een idee hoe je er aan kunt komen maar dat mag ik niet zeggen enzo), die vragen komen echt heel dicht in de buurt bij het examen zelf. Aan de andere kant, als je de vage vraagstelling van VekaBest gewend bent, kan het examen alleen nog maar meevallen!

    Hey, het plaatje doet het weer...
    Cool, die van de ANWB heb ik hier ook al liggen Was al vergeten dat ik die had Heb ik gekregen van iemand die al een tijdje geslaagd is. Er staat op de voorkant:
    ANWB-RIJOPLEIDING
    EXAMENTRAINING RIJBEWIJS B

    En zo'n plaatje van een kerel die een niet al te knap meisje haar rijbewijs overhandigd en tegelijktijd haar een hand geeft. Daarachter staat een ANWB-lesauto, zo te zien een Volkswagen Golf. Is dat de goeie cd-rom?
    pi_45411342
    Me_Wesley en Drifter__ allebei gefeliciteerd! En ik weet dat ik tzt aan de spoedaanvraag ga, ik zou 't nooit nog 5 dagen kunnen volhouden.
    pi_45411379
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:37 schreef Xbox_360 het volgende:

    [..]

    Cool, die van de ANWB heb ik hier ook al liggen Was al vergeten dat ik die had Heb ik gekregen van iemand die al een tijdje geslaagd is. Er staat op de voorkant:
    ANWB-RIJOPLEIDING
    EXAMENTRAINING RIJBEWIJS B

    En zo'n plaatje van een kerel die een niet al te knap meisje haar rijbewijs overhandigd en tegelijktijd haar een hand geeft. Daarachter staat een ANWB-lesauto, zo te zien een Volkswagen Golf. Is dat de goeie cd-rom?
    Die heb ik ook, moet dus de goede zijn want ik heb 't bijbehorende boek er ook bij.
      Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2007 @ 17:40:08 #18
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_45411391
    Heb ANWB gedaan én Veka, vond Veka makkelijker
    pi_45411447
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:37 schreef Xbox_360 het volgende:
    Cool, die van de ANWB heb ik hier ook al liggen Was al vergeten dat ik die had Heb ik gekregen van iemand die al een tijdje geslaagd is. Er staat op de voorkant:
    ANWB-RIJOPLEIDING
    EXAMENTRAINING RIJBEWIJS B

    En zo'n plaatje van een kerel die een niet al te knap meisje haar rijbewijs overhandigd en tegelijktijd haar een hand geeft. Daarachter staat een ANWB-lesauto, zo te zien een Volkswagen Golf. Is dat de goeie cd-rom?
    Ehm, ik heb de CD zelf nooit gezien, weet alleen dat het van ANWB is. Lijkt me wel goed dus.

    PartyAnimal87: ik heb je usericon er maar meteen bij gezet, nu is het meteen weer een mooi vol rijtje (er stond er eentje dubbel)
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      Redactie Frontpage dinsdag 16 januari 2007 @ 17:52:18 #20
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_45411825
    Oke dan Thx!
    pi_45412067
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 17:37 schreef Alcarin het volgende:
    Ach, die 5 dagen kunnen er toch ook nog wel bij? Ik zie het probleem niet zo, je bent toch (meestal) wel een paar maanden bezig, dat ene weekje telt niet eens mee. Vooral omdat het toch een blij weekje is, want je weet al dat je het ding krijgt!
    Ja maar ik moet woensdag om 13:15 op. En het stadskantoor is maar tot 14:00u geopend. Moet ik weer een dag extra wachten, ik wil gewoon rijden.
    pi_45412344
    Ik word ook gek van het wachten, maar als het goed is kan ik hem morge ophale kan ik de laatste 2 dagen op stagen nog pimpe met een family car :p

    als ik maar kan rijden, en ik kan serieus ook niet wachte totdat ik dat kut pasje heb
    pi_45412384
    Gefeliciteerd beiden.

    Ik vanmiddag laat nog naar het gemeentehuis om mn rijbewijs aan te vragen. "Ja sorry, deze foto accepteren we niet, je lacht."

    Ik zo "Kut, das waar ook." Morgen dus maar nieuwe pasfoto's laten maken met een neutrale kop. Dat wordt nog wat.
    pi_45412598
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 18:08 schreef Rick_Dokkum het volgende:
    Gefeliciteerd beiden.

    Ik vanmiddag laat nog naar het gemeentehuis om mn rijbewijs aan te vragen. "Ja sorry, deze foto accepteren we niet, je lacht."

    Ik zo "Kut, das waar ook." Morgen dus maar nieuwe pasfoto's laten maken met een neutrale kop. Dat wordt nog wat.
    Wat een bullshit he, je mag er tegenwoordig alleen maar met een chagerijnige kutkop opstaan
      dinsdag 16 januari 2007 @ 18:18:01 #25
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_45412728
    Gefeliciteerd iedereen die is geslaagd!

    Ik kan niet wachten totdat ik af mag rijden, nog eventjes...
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')