Naar mijn weten begint de AAPRO morgen!quote:Op zondag 14 januari 2007 21:27 schreef Kahuna het volgende:
thnx, ik zal jullie zeker raadplegen als ik wat onbegrijpelijks tegenkom... Wanneer is de AAPRO voor jullie?
Kan je nu al niet meer helder na denken? Tis pas de 1e dag van de AAPRO hahahahaquote:Op maandag 15 januari 2007 20:21 schreef Druid het volgende:
Uh ja mei natuurlijk, blijven rekenen Druid!
4 weken en 4 dagenquote:Op maandag 15 januari 2007 22:48 schreef Kahuna het volgende:
Duurt de AAPRO weken?! Ik dacht één dag een simulatie... En ik me maar druk maken om mijn grading...
Nee ik kon toch al niet rekenenquote:Kan je nu al niet meer helder na denken? Tis pas de 1e dag van de AAPRO hahahaha
Als ik 't goed heb wordt er over 't hele traject (die 5 weken) gekeken hoe je 't doet.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:48 schreef Kahuna het volgende:
Duurt de AAPRO weken?! Ik dacht één dag een simulatie... En ik me maar druk maken om mijn grading...
Ja, dat klopt wel zo ongeveer. Het is en blijft continues assessment. Dus het is niet zo dat je 4,5 weken goed presteren door de goot spoelt door een slechte eindtest. En vice versa werkt het ook niet. 4,5 week opkloten en dan de laatste test goed scoren. Ze letten op alles.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:38 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Als ik 't goed heb wordt er over 't hele traject (die 5 weken) gekeken hoe je 't doet.
Je krijgt tussentijds een test die meetelt en aan 't eind de zwaarste test die ook 't zwaarst meetelt. Bij de beoordeling daarvan nemen ze je algehele progressie in de 5 weken mee. Dacht ik
Correct me if I'm wrong......
Dacht het wel, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:57 schreef WXjedat het volgende:
Druid, als ik het goed begrijp ben jij van de klas van september 2006, 1 klas eerder als MarchingHome. Zitten er bij jou mensen in de klas die uit de reserve groep komen?
Klopt! Heb jullie al wel zien lopen, zal me een keer voorstellen als ik wat meer tijd hebquote:@ Druid
Jij zit dus bij DIR-01? Grappig ^_^
Zo druk kun je het niet hebbenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:46 schreef Druid het volgende:
[..]
Klopt! Heb jullie al wel zien lopen, zal me een keer voorstellen als ik wat meer tijd heb
Ha ha. Grappig. Ik zou er gisteren nog een uitspraak over het poolen bij zetten, maar dan zou het wel erg flauw worden. Maar nu je er toch zelf over begint... poolen, internetten, darten. Schitterend toch, dat je dat tussen de bedrijven door kunt doenquote:Op woensdag 24 januari 2007 09:20 schreef Druid het volgende:
[..]
Hey poolen is uitermate belangrijk!
Ja dat is wel geniaal. Misschien komen we elkaar daar wel een keer tegen en dan kan je je natuurlijk ook voorstellen Dan kan je je drukke bezigheden combineren met mensen begroetenquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:28 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ha ha. Grappig. Ik zou er gisteren nog een uitspraak over het poolen bij zetten, maar dan zou het wel erg flauw worden. Maar nu je er toch zelf over begint... poolen, internetten, darten. Schitterend toch, dat je dat tussen de bedrijven door kunt doen
Zonde, ik vond je best goed met het assessment, maar weet natuurlijk niet hoe je individuele gesprek ging. Succes met je studie!quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:34 schreef hausmaestro het volgende:
bah is hem niet geworden, en ben te oud voor eurocontrol in maastricht
Dan maar gewoon technisch bedrijfskundige worden ofzo...
Gefeliciteerd! Mooi man!quote:Op woensdag 7 februari 2007 07:09 schreef Kahuna het volgende:
Mag ik jullie hartelijk bedanken, 13 februari heb ik de medische keuring, grading gehaald dus!
Hey,quote:Op woensdag 7 februari 2007 07:09 schreef Kahuna het volgende:
Mag ik jullie hartelijk bedanken, 13 februari heb ik de medische keuring, grading gehaald dus!
En?quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:41 schreef Druid het volgende:
Zo! De AAPRO zit erop
Dat begint er wel op te lijken inderdaad... Ik heb afgelopen dinsdag de keuring gehad, moet nog wachten op wat bloeduitslagen, de rest was prima in orde!quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:20 schreef Mekkie het volgende:
Hi! Hou het forum al een tijdje in de gaten, maar reageer nu eigenlijk pas voor het eerst...
Heb zelf afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat LVNL een goedkeurende medische verklaring heeft ontvangen ( !JIPPIE! ). Het wachten is nu nog op het medisch certificaat. Moet goedkomen lijkt me... Toch
Worden we miss. wel "klasgenootjes" Kahuna, . Grtz...
Hihi... ik ook de 19de! ... Wel toevallig. Ik neem aan dat jij 's ochtends gaat dan, want ik kan 's middags terecht. Wie weet zien we elkaar nog wel eff. Nou ja, aan de andere kant; het is wel ERRUG groot daar, he?! Ben wel benieuwd naar de 'selectieterugkoppeling', eigenlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef Kahuna het volgende:
Ik heb ze vandaag maar weer eens gebeld, hoorde al een tijdje niets meer. Maar ze had mijn dossier voor haar neus liggen, en ik mag 19 maart weer eens die kant opkomen. En jij?
Welkom.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:39 schreef DDekkers het volgende:
Heb me net aangemeld, en wou hier ook even mijn toekomstige plan laten weten. Heb al wat pagina's doorgelezen hier en de opeliding tot luchtverkeersleider lijkt me toch wel heel interessant. Nou ben ik nog geen 19 dus kan ik nog geen selectie doen. Ben wel al bij de open dag geweest van de lvnl en beviel me allemaal wel. Afgelopen donderdag naar de HvA geweest omdat ik van plan was aviation te gaan doen, nou blijkt dat komend jaar er een nieuwe opleiding begint in samenwerking met lvnl:) Ik start dan gewoon de opleiding aviation engineering voor de eerste 1,5 jaar. Dan doe ik tijdens mijn opleiding selectie, en als ik daar doorheen kom kan ik dus terecht bij de lvnl, EN mijn opleiding aviation afmaken. Zal wel zwaar zijn denk ik, maar dat is het plan. Er was nog wel onduidelijkheid hoe dit allemaal ging lopen, het is natuurlijk nog allemaal nieuw dus kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen. Aviation engineering lijkt me ook al een leuke opleiding dus daar kan ik altijd op terugvallen. Wou iig even dit posten, heb nog niks gelezen hier dus ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gaan doen.
Ja zoals ik het begrepen heb plant de HvA het wel zo en rond je het allebei af. Wat ik nog wel een beetje onduidelijk vind is dat je dus na 1,5 jaar bij de lvnl begint en dat je gewoon na 4 jaar klaar bent volgens het schema. Het was het ''plan'' om bijv. 4 dagen in de week naar de lvnl en 1 dag nog aviation aan HvA. Dit zou betekenen dat je allles in een kortere periode zou moeten doen wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Ik ga iig beginnen met de opleiding aviation en we zullen verder zien. Ze zeiden ook dat het allemaal nieuw is dus dat ze moeten zien hoe het allemaal gaat lopen. Het lijkt me wel een goede vooropleiding voor de lvnl, of ik het haal geen idee ik ga er nog niks van verwachten eerst maar eens beginnen. Wat doe jij nu voor opleiding Aviation ook?? Hoe vind je over het algemeen de HvA, de opleiding?quote:Op maandag 12 maart 2007 19:23 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Welkom.
Ook ik ben op de HvA met een studie begonnen met hetzelfde plan als dat jij hebt. Ik vind het knap dat je de ambitie hebt om ook nog eens je studie af te maken, mocht je door de selectie komen, maar het klinkt een beetje onrealistisch eerlijk gezegd. Je bent echt zó gigantisch veel tijd kwijt aan de LVNL dat een studie er naast amper te doen is. Natuurlijk kan je 't proberen, want wie ben ik om je tegen te houden, maar hou in je achterhoofd dat je hele plan misschien niet door gaat, maar dat zodra je toegelaten bent en de opleiding doorloopt, je nergens anders meer door geboeid bent als dat je dan gewend raakt. Ik hoop dat m'n verhaal nog een beetje te volgen valt. Anyway, GL ^_^
Nou vandaag om 8 uur begonnen en om 12,15 uur al weer klaar. Nog ff heerlijk gespot bij de 24 in het heerlijke middag zonnetjequote:Op maandag 12 maart 2007 19:23 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Je bent echt zó gigantisch veel tijd kwijt aan de LVNL dat een studie er naast amper te doen is.
Ik zit nu niet meer op de HvA Ik vond het wel een goede school voor dat ene jaartje dat ik m'n propedeuse haalde, maar het is natuurlijk allemaal k*t geregeld als je 't vergelijkt met de LVNL. Ik deed informatica, maar bij me in de klas (op de LVNL) zit wel iemand die ook Aviation op de HvA heeft gedaan en hij zegt er nu niets aan over te hebben gehouden. Vooral de eerste jaren gaat het natuurlijk nergens over Da's bij zo een beetje elke HBO-opleidingquote:Op maandag 12 maart 2007 20:27 schreef DDekkers het volgende:
[..]
Ja zoals ik het begrepen heb plant de HvA het wel zo en rond je het allebei af. Wat ik nog wel een beetje onduidelijk vind is dat je dus na 1,5 jaar bij de lvnl begint en dat je gewoon na 4 jaar klaar bent volgens het schema. Het was het ''plan'' om bijv. 4 dagen in de week naar de lvnl en 1 dag nog aviation aan HvA. Dit zou betekenen dat je allles in een kortere periode zou moeten doen wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Ik ga iig beginnen met de opleiding aviation en we zullen verder zien. Ze zeiden ook dat het allemaal nieuw is dus dat ze moeten zien hoe het allemaal gaat lopen. Het lijkt me wel een goede vooropleiding voor de lvnl, of ik het haal geen idee ik ga er nog niks van verwachten eerst maar eens beginnen. Wat doe jij nu voor opleiding Aviation ook?? Hoe vind je over het algemeen de HvA, de opleiding?
Ja klopt ja eigenlijk gewoon stomweg theorie erin stampen en je maakwerk bijhouden. Het is wel fijn stel ik haal de selectie, en ik zou tijdens de opleiding nog afvallen wat nog wel regelmatig gebeurd volgensmij? Dan kan ik gewoon weer mijn opleiding Aviation vervolgen vanaf waar ik gebleven was. Iig iets waar ik op kan terugvallen. Nou denk ik dat als ik eenmaal de opleiding begin ook wel gemotiveerd genoeg ben om er ook echt helemaal voor te gaan. We zullen zien het duurt nog even, misschien zie ik je ooit nog eens op de lvnlquote:Op maandag 12 maart 2007 21:58 schreef MarchingHome het volgende:
@ Ko
Ja na de AAPRO is het heaven (a) En dan maak je normaal nog lange dagen
[..]
Ik zit nu niet meer op de HvA Ik vond het wel een goede school voor dat ene jaartje dat ik m'n propedeuse haalde, maar het is natuurlijk allemaal k*t geregeld als je 't vergelijkt met de LVNL. Ik deed informatica, maar bij me in de klas (op de LVNL) zit wel iemand die ook Aviation op de HvA heeft gedaan en hij zegt er nu niets aan over te hebben gehouden. Vooral de eerste jaren gaat het natuurlijk nergens over Da's bij zo een beetje elke HBO-opleiding
Je moet gewoon een beetje basic engels kunnen. Dus je moet verhalen in het engels wel kunnen begrijpen, en dan heb ik het over de niet standaard dingen. Maar je hoeft echt geen talenknobbel te hebben om LVL te worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:28 schreef Tim21 het volgende:
tvp'tje en een vraagje:
Ben zelf ook van plan LVL te worden. Zal sowieso nog een jaar na m'n Havo (dit jaar) moeten wachten. Maar: hoe moet het gestelt zijn met je niveau Engels? Ik heb gehoord dat het niet een groot struikelblok hoeft te zijn, aangezien je bijgespijkerd kan worden bij LVNL. Ik haal nu wel voldoendes enzo, maar het is nooit m'n specialiteit geweest.
Ik denk dat je eurocontrol redelijk kunt vergelijken (qua selectie) met de lvnl. Het feit dat hier meer mensen rondhangen die bij de lvnl in opleiding zijn, of werken bij de lvnl, komt denk ik door het feit dat eurocontrol in Luxemburg zit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:17 schreef DDekkers het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over Eurocontrol.. Weinig mensen die daar de selectie gaan proberen?? Misschien iemand met ervaring met eurocontrol hier om te vergelijken?
Succes en veel plezier morgen! Gr's...quote:Op maandag 12 maart 2007 06:28 schreef Kahuna het volgende:
Ik had al zo'n idee.... Ik word om 10.30 uur verwacht, geen idee hoe lang het gaat duren... En ja, ik ben ook zeer zeker benieuwd naar het terugkoppelingsgesprek
Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:42 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij zeggen wat nu de kwaliteiten moeten zijn van een goede lvl? Ik kan natuurlijk op de site kijken maar aangezien hier veel mensen met ervaringen rondlopen leek het me goed de vraag hier neer te leggen. Ik ben dit weekend tegen deze opleiding aangelopen en vraag me af of dit wat voor mij zou zijn. De test die je op de site kan doen slaat naar mijn mening nergens op. Alvast bedankt!
Thnx, jij ook!quote:Op zondag 18 maart 2007 14:39 schreef Mekkie het volgende:
[..]
Succes en veel plezier morgen! Gr's...
Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:10 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:
[..]
Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.
Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...quote:Op zondag 18 maart 2007 20:24 schreef DDekkers het volgende:
Hoe zit het verder met het salaris. Hoe veel ga je uiteindelijk ongeveer verdienen? Het zal iig voldoende zijn om van te leven maar ze zijn niet extreem hoog toch? Lijkt me toch even leuk om te weten om een idee van te krijgen, in vergelijking met andere beroepen.
Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:29 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:14 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.
Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score wasquote:Op maandag 19 maart 2007 08:00 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.
Uiteraard staan die testjes in geen verhouding met wat je moet kunnen als vkl, anders zouden ze het selectietraject een heel stuk kunnen inkorten, door alleen die testjes te doen i.p.v. dagen lang op allerlei fronten te worden getest.
Die testen zeggen wat dat betreft helemaal niks natuurlijk. Je zult nog door een lagen sollicitatiemolen moeten gaan voordat je mag beginnen met de opleiding. Maar de verschillende testjes, van memory tot reactiespelletjes tot verkeerssituatie's uit de knoop halen, geven wel een lichte indruk van wat je allemaal moet kunnen om verkeersleider te worden. Als het je wat lijkt moet je gewoon solliciteren en beginnen met de selectie, wie weet wat daar uit komt!quote:Op maandag 19 maart 2007 10:37 schreef kletskop het volgende:
[..]
Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score was
Ja, dat heb je soms he Druid, niet goed opgelet tijdens de lessen?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
-d +gquote:Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef Armageddon het volgende:
[..]
-d +g
Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?quote:Op maandag 19 maart 2007 13:16 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.
Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?
Als het wel vaker voorkomt dan verbaast het mij dat er nog geen vliegtuigen tegen elkaar aan zijn geklapt trouwens.
Ok duidelijk.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:31 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.
Al ligt het aan de kerstman, in dit topic zal je niet wijzer wordenquote:Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:40 schreef DDekkers het volgende:
[..]
Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.
Zijn er hier ook luchtverkeersleiders op het forum die echt al fulltime werken als luchverkeerleider? Zou graag eens jullie ervaring horen.
Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.quote:Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Ik zou net zeggen. Die vele tonnen valt ook wel mee hoor. Ik geloof dat het eindsalaris rond de 200k ligt (verschrikkelijk veel natuurlijk), maar dat verdien je alleen de laatste jaren. Hou dus ook rekening met de schuld die je hebt nadat je zo'n opleiding hebt gedaan.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:36 schreef Druid het volgende:
[..]
Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.
Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:22 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Je verdient bij de LVNL zat. Als je toch meer wilt en daarom zo gigantisch geïnteresseerd bent in Eurocontrol vind ik 't een beetje verdacht. Komt op mij over alsof het je alleen maar om het geld gaat
Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.quote:Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.?
Maar zit je inderdaad qua sociale verzekeringen weer een stuk minder, omdat je officieel geen inkomen in Nederland hebt. Je krijgt dus netto meer mee naar huis, maar moet ook meer dingen zelf betalen.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:55 schreef Druid het volgende:
[..]
Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.
Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:05 schreef DDekkers het volgende:
[..]
Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.
Ook even een antwoord van mijn kant al :p Ik weet wel dat Eurocontrol het vlieggedeelte vanaf een bepaalde hoogte doet. Dus vliegtuigen die op een grotere hoogte zitten. Ook hebben ze een groter gebied, bepaalde delen van buitenland waar ze ook vliegtuigen begeleiden. Dit zal wel het grote verschil zijn het luchtdeel waarin ze werken.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:03 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.
Ik heb het idee dat Eurocontrol alleen de Upper Control Area's beheert toch? Of doen ze voor België ook wat naderingsverkeersleiding ofzo? (Vraag is voor Sandyman, Druid of DIR-01)
Dat is zeg maar de spijker wel op zijn kopquote:Op maandag 19 maart 2007 22:14 schreef DDekkers het volgende:
Als het jou ook nog interessert de website.. www.eurocontrol.int Vlglensmij is het gewoon een veel groter en breder gebied, en werkzaamheden dat ze doen. De LVNL is echt gericht op Nederlands luchtverkeer.
Dus je moet gewoon naar de LVNL gaanquote:Op maandag 19 maart 2007 22:17 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Eurocontrol doet in ieder geval de bovenste luchtlagen in de benelux en grote delen van Duitsland. Dus het is qua vliegverkeer grootser verdeeld, maar je hebt dus ook te maken met heel ander verkeer, praktisch alleen overvliegers.
Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:19 schreef DDekkers het volgende:
[..]
Dus je moet gewoon naar de LVNL gaan
Know.. ieder moet dat voor zichzelf bepalen waar je interesse ligt.. was ook niet echt serieus maja..quote:Op maandag 19 maart 2007 22:23 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.
Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:52 schreef Druid het volgende:
Eurocontrol is meer dan alleen het MUAC (Maastricht Upper Air Control Center) overigens, bijna alle standaardisatie op het gebied van Europese verkeersleiding komt bij hun vandaan.
MUAC controleert inderdaad Benelux-en-een-beetje boven FL245 (7.5 km), voor details zie http://www.eurocontrol.in(...)tor_chart_smallb.jpg
Ja dat zeg ik dus, zie die sectorchart Het ging er even om dat Eurocontrol meer dan alleen 't MUAC is.quote:Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?
Hahaha... Volgens mij heb je precies hetzelfde gesprek gehad! Ging nog aardig snel vond ik, de gesprekken. Ook ik vroeg ernaar en vond het een klein klasje. Was ook uitgegaan van 15. En vond het profiel inderdaad kloppen. Niets schokkends dus... Voor mij niet, althans Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef Kahuna het volgende:
En Mekkie, klopte je profiel een beetje? Bij mij zaten ze goed in de buurt... Hoorde ook dat we maar een klasje van 12 hebben, ik dacht 15! En jij bent de enige waarvan ik weet dat je ook 1 mei begint, wat mij betreft mag dat morgen al wel zijn...
Ja, inderdaad jammer van die resultaten, weet nu al de helft van mijn scores niet meer... Oh ja, mijn kortetermijngeheugen was wat matig..quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...
Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweestquote:Starten er tegenwoordig 3 per jaar he
Ja erg zijn we hè?quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:09 schreef Druid het volgende:
[..]
Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweest
--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:18 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ja erg zijn we hè?
We hebben te horen gekregen dat ze nog nooit zo een drukke en af en toe vervelende klas mee hebben gemaakt. Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
Dát zeggen ze tegen iedereen Dat eerste niet natuurlijkquote:Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:19 schreef Mekkie het volgende:
[..]
--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----
Hahahaha... Dan hebben ze misschien geleerd van het klasje van MarchingHome. Een van de selctie-eisen is nu dat je je weet te gedagen ... Strenge selectie, dat wel natuurlijk... . Maar dat betekent niet dat we niet de leukste klas gaan worden...quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:46 schreef Kahuna het volgende:
[..]
Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...
Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers? ik had 4 kisten op de east sector en moest er al 1 een 360 laten draaienquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:08 schreef MarchingHome het volgende:
Ik was daarbij zelf niet aanwezig. Ik draaide vanmiddag wel op de Basic Sim, maar jullie hebben waarschijnlijk de AAA-sim gezien.
Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.quote:Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers?
vond het echt geweldig, wou nog wel even langer zitten!quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef Druid het volgende:
[..]
Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.
Ja zeker! we hadden het er nog over dat het een goede zaak zou zijn dat wij vaker met jullie mee kijken en jullie vaker met ons mee vliegen....quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:48 schreef MarchingHome het volgende:
Haha, zo mogen wij ook simmen bij de KLM om de andere kant te zien. Het is echt tof om het wederzijdse respect te zien wat daardoor ontstaat
mooi! en er komen nog een groep of 8 geloof ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 00:14 schreef LaSalle het volgende:
Cool om al die enthousiaste verhalen te horen!! Zit zelf inmiddels al ruim een maand in de On-The-Job op ACC en heb ook al wat Transavia-vliegers achter me gehad tijdens een dienst.....jammer dat het precies op die momenten erg rustig was.
Voor iedereen die in de opleiding zit of nog moet beginnen: ga er echt 100% voor, want het wordt alleen maar mooier en mooier
Top! echt leuk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:19 schreef LaSalle het volgende:
Nee, vanmiddag wel tussen 15 en 21 (heerlijk dagej dus )
Las ook op zaal dat de respons van Transavia-piloten op de mogelijkheid om een kjikje te nemen echt overweldigend was! Zoals MarchingHome al zei, er is wel zeker sprake van wederzijds respect!
staat op atcbox ook een link waar wat mensen zitten die in de mei klas zittenquote:Op maandag 26 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:
Jippie... nu zijn we al met z'n 3-en! ... Klasje wordt steeds completer!
Hey man,quote:Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
1 mei, duurt lang!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mijquote:Op woensdag 18 april 2007 21:30 schreef MarchingHome het volgende:
Ja wel goed
In totaal worden er 4 herkansingen gemaakt door onze klas. Waarvan 2 voor aircraft. Zelf heb ik alles gehaald ^_^ (onder voorbehoud, blabla je weet)
Jullie zijn nu met emergencies begonnen? Dat lijkt me wel tof man maar wij moeten eerst SVFR nog ff doorworstelen en dan zijn wij pas aan de beurt
Al bekend waar je naartoe gaat?quote:Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
Oooh, wat erg Wij zitten nog zwaar te zwoegen op deteriorating visibilityquote:Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
Hehe, mooi zo Ik realiseer me elke dag weer hoe leuk ik 't wel niet vind, dus je hebt een goede reden om er naar uit te kijkenquote:Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:
[..]
1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Hahaha... Ga jij nou eerst maar van je vakantie genieten.quote:Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:
[..]
1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken. Me voorkeur nu ligt toch bij beek.quote:
En wanneer kom je langs?quote:Op donderdag 19 april 2007 21:58 schreef DIR-01 het volgende:
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken.
8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.quote:
Vergeleken met dat groepje van jou lijkt een 747 nog stil man!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jullie waren wel stil zeg
mag naar de tweedequote:Op dinsdag 17 april 2007 15:11 schreef kletskop het volgende:
kheb 1 mei selectie! Meer mensen die dan in Amersfoort moeten wezen?
Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^quote:Het mooie van de HvA-mogelijkheid is dat je bij een negatief selectieresultaat nog steeds kunt kiezen voor andere een Aviation-studierichting. Als een aspirant HvA-luchtverkeersleider de eindstreep van het interne LVNL-traject niet haalt, kan hij of zij terugstromen naar een andere studierichting. En dat zonder of met minimale studievertraging.
Maar ook meteen een groot voordeel natuurlijk. Op deze manier zijn er denk ik wel mensen die uiteindelijk beter voorbereid aan de opleiding tot vkl beginnen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:49 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^
Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:39 schreef MarchingHome het volgende:
In wat voor opzicht bedoel je 'beter voorbereid'? Qua voorkennis van de stof, of qua inzicht in het vak en de daarbij behorende opleiding?
Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
Heb je dat zo snel al gehoord?quote:
Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 02:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.
Dit alles zal zich natuurlijk nog wel moeten bewijzen.
Goedzo! Geniet vooral van het enthousiasme van de instructeursquote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:56 schreef Kahuna het volgende:
[..]
Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...
Maar een heerlijk gevoel om begonnen te zijn!
De kansen om door te gaan naar de volgende ronde liggen steeds hoger per ronde. Ga uit van zo een 25-35% die doorgaat na de 2e en bij de derde kan je uitgaan van zo een 45% volgens mij. Maar die getallen zeggen niets en verschillen elk jaar weer. Ik weet dus niet waarom ik 't hier neerzet dusquote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:
[..]
Heb je dat zo snel al gehoord?
Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
Ik spreek uit eigen ervaring dat je daar daadwerkelijk wel voordeel aan hebt. Niet tijdens de selectie, maar wel tijdens de opleiding. Maar zoals ik al zei, ik weet helemaal niet hoe die opleiding er uit ziet, maar je hebt gewoon een voordeel als je meer van de luchtvaart weet voordat je met de opleiding dan dat je dat niet weet lijkt me.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:33 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.
half 11quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.
Grtz
Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:
[..]
Heb je dat zo snel al gehoord?
Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
Have fun!quote:
Dagje vrij is wel handig, want 't kan behoorlijk wat uurtjes kosten... Naar mijn weten wordt het altijd in Ouderkerk aan de Amstel afgenomen.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:25 schreef kletskop het volgende:
[..]
Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?
Hmmmm.... We zijn gewoon (nog) steeds ONTZETTEND onder de indruk!!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
Niet laten afleiden!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
Hoed je dan wel voor het domino effect...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......
Ik zat gewoon op die reactie te wachtenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:45 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerd
Handig Als je met de rest afspreekt op een bepaald tijdstip of na een bepaalde les bij de pooltafel te verschijnen, dan is 't een leuke verassing en dan kom ik ook wel daarheen als ik tijd hebquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:53 schreef Kahuna het volgende:
[..]
Niet laten afleiden!!!
Maar het grappige is, dat ik nog geen idee heb wie wie is... Van hier op het forum dan he...
Goed dat 't je alletwee leuke velden lijken! Succes met de keuze. Lijkt me ook lastig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
Vandaag op Eelde geweest, oa ff over de baan heen gescheurd, toren geweest Leuk veld. Moeilijke keuze: Beek of Eelde? hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......
Grtz Ko
Grappenmaker dat je d'r bentquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:06 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hoed je dan wel voor het domino effect...
Daar was ik woensdag ook bij Ben er ook zeer zeker enthousiaster door geworden, heb nu 6 juni de asessment, ben er benieuwd!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:53 schreef Albinoraptor het volgende:
Woensdag die orientatiedag gehad. Moet zeggen heb er alleen maar meer zin in gekregen.
Maar eerst nog maar eens door de volgende rondes heen komen he.
De opleiding wordt geheel betaald en je krijgt een salaris, van een studieschuld is dus geen sprake.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent?
Nee, er zijn geen vaste percentages. Wel is het een feit dat lang niet iedereen de eindstreep haalt. Je kunt het wel, of je kunt het niet. Wat dat aangaat hou ik zelf dus ook niet zo van percentages. Je moet naar jezelf kijken, en gewoon ontzettend hard je best doen.quote:En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding?
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het eerste jaar van de opleiding, ben je gewone werkdagen bezig, maar daarnaast moet je thuis ook nog studeren. En na het eerste jaar ga je de 'on job training' en dat is nog wel wat zwaarder, dus ook dan zal er geen tijd zijn om ernaast nog een studie te doen.quote:Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:41 schreef Sandyman het volgende:
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef phkba het volgende:
[..]
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vliegerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?
(of zat je niet op approach?)
Zat meer aan een heavy voor me te denken...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:01 schreef Mojave het volgende:
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.
Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.
Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:
[..]
Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:41 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
Geen mij maar een ILS22 met breakoff 24 op een mooie dag. Lekker "laag" over Amsterdam en dan voor de parkeerplek van de baan afrijden...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)
Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersomquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:
[..]
Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:27 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
Het schijnt andersom ook erg goed te werkenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Mojave het volgende:
[..]
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7.
Ik ken er 2.quote:Op zaterdag 8 september 2007 03:36 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.quote:Op maandag 10 september 2007 08:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ken er 2.
Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Ik heb geen flauw idee wat je er precies niet sterk aan vindt. Als je dat nu eens onder woorden brengt, dan kunnen we een discussie voeren . Ik heb een vriendin gehad die bij de verkeersleiding zat en heb een kennis die daar zit.quote:Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.quote:Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen)
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.quote:Op maandag 10 september 2007 15:49 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .quote:Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.
Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Mijn reply sloeg meer het feit dat jij begon over "en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen (ander werk zoeken)" maar genoeg erover. Als ik me maar vermaak. Als jij wilt geloven dat de meeste luchtverkeersleiders na een werkzame periode van 5 tot 7 jaar ermee op houden, dan moet je dat blijven geloven Kan je alleen verklappen dat het de grootste onzin isquote:Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.
Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Er zullen inderdaad veel werkgevers zitten te wachten op een dure werknemer van 35 met een mts elektro diploma.quote:Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .
Grtz
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Dat doe ik nou precies (zoals ik toch al een aantal keren heb aangegeven) en dat jij er anders over denkt is weer een andere kwestie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.quote:Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding. Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Druid het volgende:
[..]
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
Wie beweert datquote:Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding.
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?quote:Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.
Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die onzin uitkramen en het brengen alsof het de waarheid is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt.
Nee, ik ken er 2 goed. Een vriendin en een kennis. Maar goed, het wereldje is klein he. Je leert al snel wat mensen eromheen kennen. Vandaar dus 5.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Druid het volgende:
[..]
Wie beweert dat
[..]
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef MarchingHome het volgende:
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?
Je hebt daar helemaal gelijk in. Het is een specialistische opleiding, en naast dit kun je dan ook vrij weinig. Waar ik over val is dat jij zegt dat in de meeste gevallen luchtverkeersleiders het na 5 tot 7 jaar voor gezien houden en dat is pertinent onwaar. Maar bij meerder beroepsgroepen wordt je zo specifiek opgeleid, dat je verder weinig kunt, denk aan piloten, agenten. Kun je ook vrij weinig mee als je vliegen/mensen neerknuppelen ( ) niet meer leuk vindt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.
Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Normaal gesproken lees ik hier alleen mee maar hier wil ik toch even op reageren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.
Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Je moet intern blijven inderdaad en dat is wat ik bedoelde. Zolang je binnen het kleine wereldje wil blijven is het ook een superjob (qua voorwaarden, salaris en mogelijkheden binnen LVNL), maar het is de vraag of je dat de rest van je werkleven wil. En dat is aan ieder zelf, ik stipte het slechts aan.quote:zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Het bedrijfsleven staat minder te springen om je dan je denkt. Eenzelfde gesprek heb ik ooit met iemand gehad die een hoge functie in het leger bekleedde en dacht in het bedrijfsleven zo een baan te vinden. Dat valt dus even tegen. Natuurlijk beschik je over kwaliteiten (en ik ben de laatste die dat ontkent), maar het is daarmee niet direct gezegd dat de buitenwacht die ook als zodanig bestempeld. Je rekent jezelf dus nogal rijk met zo'n opmerking. Je zult waarschijnlijk gewoon met veel minder moeten doen als je buiten het wereldje aan de slag gaat, vandaar de opmerking over hypotheek.quote:En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |