abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 januari 2007 @ 21:32:09 #1
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_45357302
Game on
  maandag 15 januari 2007 @ 00:48:03 #2
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45361795
Dan zal ik de laatste vraag maar even herhalen...
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:27 schreef Kahuna het volgende:
thnx, ik zal jullie zeker raadplegen als ik wat onbegrijpelijks tegenkom... Wanneer is de AAPRO voor jullie?
Naar mijn weten begint de AAPRO morgen!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45363727
Succes dan maar vandaag...
pi_45371677
tvp
pi_45374237
De AAPRO is vandaag voor ons (klas sep 2006) gestart, MarchingHome zit in de klas van jan 2007 en zal ergens in maart denk ik (heb ik dat goed?) AAPRO doen.
pi_45381363
Hmm, dat zou schrikken zijn als dat zo is
Nee, begin mei pas
Jongens, heel veel succes in de AAPRO ^_^
Zware weken, maar worth it (ofcourse )

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2007 21:05:37 ]
pi_45384618
Uh ja mei natuurlijk, blijven rekenen Druid!
pi_45388132
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:21 schreef Druid het volgende:
Uh ja mei natuurlijk, blijven rekenen Druid!
Kan je nu al niet meer helder na denken? Tis pas de 1e dag van de AAPRO hahahaha

Grtz
pi_45388841
Hey, is dit een topic vol luchtverkeersleiders?

zo ja, dan tvp ik hem bij deze even, kan altijd van pas komen!
pi_45390293
Duurt de AAPRO weken?! Ik dacht één dag een simulatie... En ik me maar druk maken om mijn grading...
  maandag 15 januari 2007 @ 23:06:20 #11
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45390972
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:48 schreef Kahuna het volgende:
Duurt de AAPRO weken?! Ik dacht één dag een simulatie... En ik me maar druk maken om mijn grading...
4 weken en 4 dagen
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45408907
quote:
Kan je nu al niet meer helder na denken? Tis pas de 1e dag van de AAPRO hahahaha
Nee ik kon toch al niet rekenen
pi_45409452
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:48 schreef Kahuna het volgende:
Duurt de AAPRO weken?! Ik dacht één dag een simulatie... En ik me maar druk maken om mijn grading...
Als ik 't goed heb wordt er over 't hele traject (die 5 weken) gekeken hoe je 't doet.
Je krijgt tussentijds een test die meetelt en aan 't eind de zwaarste test die ook 't zwaarst meetelt. Bij de beoordeling daarvan nemen ze je algehele progressie in de 5 weken mee. Dacht ik
Correct me if I'm wrong......

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2007 16:40:50 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:09:43 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45423338
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:38 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Als ik 't goed heb wordt er over 't hele traject (die 5 weken) gekeken hoe je 't doet.
Je krijgt tussentijds een test die meetelt en aan 't eind de zwaarste test die ook 't zwaarst meetelt. Bij de beoordeling daarvan nemen ze je algehele progressie in de 5 weken mee. Dacht ik
Correct me if I'm wrong......
Ja, dat klopt wel zo ongeveer. Het is en blijft continues assessment. Dus het is niet zo dat je 4,5 weken goed presteren door de goot spoelt door een slechte eindtest. En vice versa werkt het ook niet. 4,5 week opkloten en dan de laatste test goed scoren. Ze letten op alles.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45447124
En daar is ie dan, mijn eerste vraag over de grading! Een vertrekkende vlucht wordt passief als hij is overgedragen aan A'dam radar, behalve als er op dat moment nog een vertrekkende vlucht binnen de TMA op dezelfde vertrekroute vliegt. Betekent dit dat niveau 12, er vanuitgaande dat eerstgenoemde vlucht op dat niveau zit, voor de rest van de tijd geblokkeerd is? Ook voor aankomende vluchten uit dezelfde richting? Wordt de eerstgenoemde vlucht ooit nog passief?
pi_45506002
Dat is inderdaad wat het betekent, maar het zal niet voorkomen dat er daarna wéér een aircraft op dezelfde route vertrekt, dus hij zal snel genoeg passief worden (zodra de 2e vlucht ook wordt overgedragen).
Voldoende beantwoord?
pi_45510308
Helemaal duidelijk, hartelijk dank!
pi_45542219
Hallo,
Hier nog iemand die met de selectie procedure bezig is.
Heb 5jan de grading gedaan en afgelopen week te horen gekregen dat ik op de reserve lijst ben geplaatst.. BAAL..
Inmiddels de medisch keuring gehad en gezond bevonden.. (even het bloed onderzoek afwachten maar moet goed zijn)
Nou is mijn vraag eigenlijk hoe de kansen zijn van de mensen op de reserve lijst...
Snap dat het afhankelijk is van het aantal mensen dat wel in 1 keer doorgaat ed, maar wat zijn gemiddeld de kansen van de mensen op de reserve lijst? Kom je uiteindelijk wel aan de beurt (zei het 1 of 2 opleidingen later oid) of valt het overgrote deel uiteindelijk toch nog af omdat er voldoende geschikte kandidaten uit de grading komen?

Groeten
WX
pi_45542695
Daar kan ik niet echt goed antwoord op geven aangezien ik niet veel weet van de samenstelling van vorige klassen. Wat ik je wel kan vertellen is dat de 12 uit mijn klas allemaal in één keer door waren. Niemand kwam van de reservelijst.
Jammer dat je niet in één keer door bent Maar je hebt 't zeker niet slecht gedaan als je op de lijst bent geplaatst
Heb ik jou toevallig gesproken in de Schipholbus die dag?
pi_45576272
Bedankt zover,
Nee: bent mij niet tegengekomen in de bus.

Druid, als ik het goed begrijp ben jij van de klas van september 2006, 1 klas eerder als MarchingHome. Zitten er bij jou mensen in de klas die uit de reserve groep komen?

Groeten
WX
pi_45578004
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:57 schreef WXjedat het volgende:
Druid, als ik het goed begrijp ben jij van de klas van september 2006, 1 klas eerder als MarchingHome. Zitten er bij jou mensen in de klas die uit de reserve groep komen?
Dacht het wel, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
pi_45579071
Ik heb nog een vraag over de grading mbt efficiency. Aankomende vluchten moeten op niveau 7 (of lager) zitten bij het passeren van het baken FIX. Ik laat nu een toestel dalen zodra het vliegtuig ervoor FIX heeft bereikt en doordaalt naar niveau 2. Ik vind dat handig omdat ik dan niet vergeet de toestellen op tijd te laten dalen. Het betekent echter wel dat vliegtuigen soms al vrij snel dalen naar niveau 7, en zal dus minder efficiënt zijn. Zal ik hierop worden afgerekend op de grading?
pi_45612646
Als het echt duidelijk ook een minuut of 3 later kan, dan zal dat zeker worden aangemerkt. Als het een halve minuut scheelt boeit 't ze juist geen fuck omdat 't alleen maar veiliger is om zeker te weten dat ie dan op niveau 7 zit.
M.a.w., doet het niet al te vroeg, maar een beetje extra tijdsmarge inbouwen kan geen kwaad

@ Druid
Jij zit dus bij DIR-01? Grappig ^_^

@ WXjedat
Ok, dat was dan iemand anders nvm..
pi_45615042
quote:
@ Druid
Jij zit dus bij DIR-01? Grappig ^_^
Klopt! Heb jullie al wel zien lopen, zal me een keer voorstellen als ik wat meer tijd heb
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:52:41 #25
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45619231
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:46 schreef Druid het volgende:

[..]

Klopt! Heb jullie al wel zien lopen, zal me een keer voorstellen als ik wat meer tijd heb
Zo druk kun je het niet hebben
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45621056
@MarchingHome
Thnx!
pi_45622032
quote:
Zo druk kun je het niet hebben
Hey poolen is uitermate belangrijk!
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:28:23 #28
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45626265
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:20 schreef Druid het volgende:

[..]

Hey poolen is uitermate belangrijk!
Ha ha. Grappig. Ik zou er gisteren nog een uitspraak over het poolen bij zetten, maar dan zou het wel erg flauw worden. Maar nu je er toch zelf over begint... poolen, internetten, darten. Schitterend toch, dat je dat tussen de bedrijven door kunt doen
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45628219
bah is hem niet geworden, en ben te oud voor eurocontrol in maastricht
Dan maar gewoon technisch bedrijfskundige worden ofzo...
pi_45635267
Jammer man
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:28 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ha ha. Grappig. Ik zou er gisteren nog een uitspraak over het poolen bij zetten, maar dan zou het wel erg flauw worden. Maar nu je er toch zelf over begint... poolen, internetten, darten. Schitterend toch, dat je dat tussen de bedrijven door kunt doen
Ja dat is wel geniaal. Misschien komen we elkaar daar wel een keer tegen en dan kan je je natuurlijk ook voorstellen Dan kan je je drukke bezigheden combineren met mensen begroeten
pi_45636696
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:34 schreef hausmaestro het volgende:
bah is hem niet geworden, en ben te oud voor eurocontrol in maastricht
Dan maar gewoon technisch bedrijfskundige worden ofzo...
Zonde, ik vond je best goed met het assessment, maar weet natuurlijk niet hoe je individuele gesprek ging. Succes met je studie!
pi_45642754
Ah jullie zaten bij elkaar.. Grappig.. Iemand in mijn klas kende ik ook al van de 1e ronde, het assessment, de oriëntatiedag en het terugkoppelingsgesprek (zag 'm ff ).
pi_45645988
Ja, alleen met het assessment zaten we bij elkaar, verder zie ik elke keer weer andere gezichten...
Heb ondertussen nog een vraag: met de grading krijg je uiteraard eerst de strippen. Ik vroeg me af of je, voordat het eerste toestel contact opneemt, nog even wat tijd hebt om alle strips door te nemen, de conflicten op te zoeken en vast wat aantekeningen te maken op die strips? Of moet ik dat op de rustige momenten doen?
pi_45667307
Goed dat je het vraagt.
Daar krijg je de tijd voor van te voren en ik raad aan daar zeker ook gebruik van te maken. Van te voren even kijken wanneer je 't druk krijgt en waar je op moet letten enzo inderdaad
pi_46064742
Mag ik jullie hartelijk bedanken, 13 februari heb ik de medische keuring, grading gehaald dus!
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:02:52 #36
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_46079048
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 07:09 schreef Kahuna het volgende:
Mag ik jullie hartelijk bedanken, 13 februari heb ik de medische keuring, grading gehaald dus!
Gefeliciteerd! Mooi man!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_46079056
Dat mag, maar je hebt 't aan jezelf te danken natuurlijk
Gefeliciteerd!
Ik hoop je over een aantal maanden te zien. April I guess eh?
pi_46079906
Afhankelijk vand e medische keuring natuurlijk zal het mei worden, dan begint het nieuwe klasje...
pi_46091046
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 07:09 schreef Kahuna het volgende:
Mag ik jullie hartelijk bedanken, 13 februari heb ik de medische keuring, grading gehaald dus!
Hey,

Gefeliciteerd

Grtz
pi_46313351
Hi! Hou het forum al een tijdje in de gaten, maar reageer nu eigenlijk pas voor het eerst...
Heb zelf afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat LVNL een goedkeurende medische verklaring heeft ontvangen ( !JIPPIE! ). Het wachten is nu nog op het medisch certificaat. Moet goedkomen lijkt me... Toch
Worden we miss. wel "klasgenootjes" Kahuna, . Grtz...
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:22:24 #41
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_46318586
Als de verklaring er al is, dan zal het probleem niet bij het certificaat liggen. Mooi hoor
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_46327755
Zo! De AAPRO zit erop
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:14:46 #43
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_46328868
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:41 schreef Druid het volgende:
Zo! De AAPRO zit erop
En?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_46330198
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:14 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En?
Morgen eindgesprekken, zal het dan wel ff posten
pi_46337910
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 22:20 schreef Mekkie het volgende:


Hi! Hou het forum al een tijdje in de gaten, maar reageer nu eigenlijk pas voor het eerst...
Heb zelf afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat LVNL een goedkeurende medische verklaring heeft ontvangen ( !JIPPIE! ). Het wachten is nu nog op het medisch certificaat. Moet goedkomen lijkt me... Toch
Worden we miss. wel "klasgenootjes" Kahuna, . Grtz...
Dat begint er wel op te lijken inderdaad... Ik heb afgelopen dinsdag de keuring gehad, moet nog wachten op wat bloeduitslagen, de rest was prima in orde!
Altijd fijn om vast wat klasgenoten van tevoren te leren kennen...
pi_46342806
Gratz Mekkie en Kahuna!

Zag jullie staan Druid, lijkt me vet spannend. Ik hoor morgen in de D-vleugel wel hoe 't ging I guess
pi_46503007
Ik zie overal staan dat de minimale eis is dat je een havo diploma hebt, zijn er eigenlijk ook mogelijkheden voor mensen met een mbo diploma om luchtverkeer te leiden?
pi_46506658
Ja je zou kunnen mailen. Ik denk dat je een goede kans krijgt om deel te mogen nemen aan de selectie als jij minimaal HAVO-denkniveau hanteert. Vast wel toch?
Mail:
recruitment at lvnl.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2007 22:00:31 ]
pi_46506682


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2007 22:00:43 ]
pi_46516670
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:14 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En?
Gehaald! (cat 1)
pi_46530517
Nogmaals gratz Druid
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:52:07 #52
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_46538583
Gefeliciteerd! Zelf al een voorkeur aan gegeven?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_46647723
@Druid: Gefeliciteerd!
pi_47015569
Goed gedaan Druid! Gefeliciteerd!!

enneh, Kahuna, inmiddels de datum voor het eindgesprek al bekend?
pi_47021412
Ik heb ze vandaag maar weer eens gebeld, hoorde al een tijdje niets meer. Maar ze had mijn dossier voor haar neus liggen, en ik mag 19 maart weer eens die kant opkomen. En jij?
pi_47032781
Nou dan ga ik hier ook maar eens posten.
Ben ook bezig met sollicitatie voor LVNL, maar wat gaat het traag.

Door eerste ronde heen gekomen, met gemak al zeg ik het zelf.
Maar tweede test voor mij was dyslexie test omdat ik had aangegeven dat ik dat had. Maar op die uitslag ben ik ondertussen ook al bijna 5 weken aan het wachten. Paar keer gebeld, met zowel IWAL (instituut dat dyslexie test afnam) en met LVNL en die werden ook niet echt vrolijk van hoe lang het allemaal duurde.

Maar ik denk dat mijn dyslexie geen invloed zal hebben op werk/opleiding dus hopelijk door.

Hopelijk snel antwoord en dan het assessment. Hopelijk voor april want dan ga ik 3 weken op vakantie.

Net eens even gekeken, ben ondertussen al van november bezig. SChiet niet echt op he.
pi_47033532
Het kan ook snel gaan hoor, ronde 3 en 4 kwamen rap achter elkaar bij mij. Alleen duurt het nu weer even een tijdje, maar ja, wachten duurt altijd lang he...
pi_47035014
Jup zeker als ik kijk dat ik afgelopen paar jaar maar wat heb aan gekloot (stoppen met studies en nu kut baantje) en nu toch echt wat ouder wordt en echt tijd is om mijn toekomst te bepalen.

Iemand nog goede tips om je bijv. op assessment of in algemeen om je voor te bereiden?
Ben iig al bezig om alle 4 de topics door te lezen en atcbox ook al gevonden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Albinoraptor op 07-03-2007 22:48:14 ]
pi_47036013
Succes Albinoraptor ^_^ Tips, oef, voor het assessment niet echt. Blijf vooral jezelf. Ga geen bepaald imago waarvan jij denkt dat ze het zoeken naleven, want dat schijnt nooit te werken. Het assessment is sowieso vaag. Als je er vandaan komt heb je geen idee of 't nou goed ging of niet. Of je moet de eerste zijn waarvan ik hoor dat ie een duidelijk gevoel er bij heeft

@ Kahuna
Zo ging 't bij mij ook. Gewoon blijven bellen en opeens worden de papieren 'net de kamer binnengebracht' Lijkt me wel tof om jullie keer te spreken als ik net de AAPRO in ga ^_^

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2007 22:50:34 ]
pi_47042238
@Albinoraptor, klinkt een beetje als mijn levensverhaal
Maar voor het assessment zoals er al gezegd wordt, blijf vooral jezelf en laat je niet gek maken. En als je eenmaal weer buiten staat, heb je geen idee wat het zal gaan worden...

@MarchingHome, voor jou was de AAPRO in mei of niet? Wij zijn er per 1 mei (day after K'dag ) We kunnen zeker wel een meet afspreken...
pi_47070156
Ja 14 mei begint het voor mij... 2-5 mei ben ik er nog wel, daarna vakantie ^_^ we spreke dan wel keertje wat af lijkt me wel tof om jullie ff te ontmoeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2007 13:05:47 ]
pi_47081128
Er is een pooltafel hè? Denk dat je me daar wel kan vinden...
pi_47117065
hehe ja, vet relaxed. ben er bijna elke dag wel te vinden. net nog gaan poolen met wat vrienden. toch ben ik er bij de lvnl niet echt op vooruit gegaan (a)
maar alles is echt zeer goed geregeld daar ^_^
pi_47117300
Kijk, en daarom ben ik zo blij dat ik door de selectie ben...
pi_47169790
Heb me net aangemeld, en wou hier ook even mijn toekomstige plan laten weten. Heb al wat pagina's doorgelezen hier en de opeliding tot luchtverkeersleider lijkt me toch wel heel interessant. Nou ben ik nog geen 19 dus kan ik nog geen selectie doen. Ben wel al bij de open dag geweest van de lvnl en beviel me allemaal wel. Afgelopen donderdag naar de HvA geweest omdat ik van plan was aviation te gaan doen, nou blijkt dat komend jaar er een nieuwe opleiding begint in samenwerking met lvnl:) Ik start dan gewoon de opleiding aviation engineering voor de eerste 1,5 jaar. Dan doe ik tijdens mijn opleiding selectie, en als ik daar doorheen kom kan ik dus terecht bij de lvnl, EN mijn opleiding aviation afmaken. Zal wel zwaar zijn denk ik, maar dat is het plan. Er was nog wel onduidelijkheid hoe dit allemaal ging lopen, het is natuurlijk nog allemaal nieuw dus kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen. Aviation engineering lijkt me ook al een leuke opleiding dus daar kan ik altijd op terugvallen. Wou iig even dit posten, heb nog niks gelezen hier dus ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gaan doen.
pi_47172084
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef Kahuna het volgende:
Ik heb ze vandaag maar weer eens gebeld, hoorde al een tijdje niets meer. Maar ze had mijn dossier voor haar neus liggen, en ik mag 19 maart weer eens die kant opkomen. En jij?
Hihi... ik ook de 19de! ... Wel toevallig. Ik neem aan dat jij 's ochtends gaat dan, want ik kan 's middags terecht. Wie weet zien we elkaar nog wel eff. Nou ja, aan de andere kant; het is wel ERRUG groot daar, he?! Ben wel benieuwd naar de 'selectieterugkoppeling', eigenlijk.
pi_47179660
Ik had al zo'n idee.... Ik word om 10.30 uur verwacht, geen idee hoe lang het gaat duren... En ja, ik ben ook zeer zeker benieuwd naar het terugkoppelingsgesprek
pi_47201452
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:39 schreef DDekkers het volgende:
Heb me net aangemeld, en wou hier ook even mijn toekomstige plan laten weten. Heb al wat pagina's doorgelezen hier en de opeliding tot luchtverkeersleider lijkt me toch wel heel interessant. Nou ben ik nog geen 19 dus kan ik nog geen selectie doen. Ben wel al bij de open dag geweest van de lvnl en beviel me allemaal wel. Afgelopen donderdag naar de HvA geweest omdat ik van plan was aviation te gaan doen, nou blijkt dat komend jaar er een nieuwe opleiding begint in samenwerking met lvnl:) Ik start dan gewoon de opleiding aviation engineering voor de eerste 1,5 jaar. Dan doe ik tijdens mijn opleiding selectie, en als ik daar doorheen kom kan ik dus terecht bij de lvnl, EN mijn opleiding aviation afmaken. Zal wel zwaar zijn denk ik, maar dat is het plan. Er was nog wel onduidelijkheid hoe dit allemaal ging lopen, het is natuurlijk nog allemaal nieuw dus kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen. Aviation engineering lijkt me ook al een leuke opleiding dus daar kan ik altijd op terugvallen. Wou iig even dit posten, heb nog niks gelezen hier dus ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gaan doen.
Welkom.
Ook ik ben op de HvA met een studie begonnen met hetzelfde plan als dat jij hebt. Ik vind het knap dat je de ambitie hebt om ook nog eens je studie af te maken, mocht je door de selectie komen, maar het klinkt een beetje onrealistisch eerlijk gezegd. Je bent echt zó gigantisch veel tijd kwijt aan de LVNL dat een studie er naast amper te doen is. Natuurlijk kan je 't proberen, want wie ben ik om je tegen te houden, maar hou in je achterhoofd dat je hele plan misschien niet door gaat, maar dat zodra je toegelaten bent en de opleiding doorloopt, je nergens anders meer door geboeid bent als dat je dan gewend raakt. Ik hoop dat m'n verhaal nog een beetje te volgen valt. Anyway, GL ^_^
pi_47204144
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:23 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Welkom.
Ook ik ben op de HvA met een studie begonnen met hetzelfde plan als dat jij hebt. Ik vind het knap dat je de ambitie hebt om ook nog eens je studie af te maken, mocht je door de selectie komen, maar het klinkt een beetje onrealistisch eerlijk gezegd. Je bent echt zó gigantisch veel tijd kwijt aan de LVNL dat een studie er naast amper te doen is. Natuurlijk kan je 't proberen, want wie ben ik om je tegen te houden, maar hou in je achterhoofd dat je hele plan misschien niet door gaat, maar dat zodra je toegelaten bent en de opleiding doorloopt, je nergens anders meer door geboeid bent als dat je dan gewend raakt. Ik hoop dat m'n verhaal nog een beetje te volgen valt. Anyway, GL ^_^
Ja zoals ik het begrepen heb plant de HvA het wel zo en rond je het allebei af. Wat ik nog wel een beetje onduidelijk vind is dat je dus na 1,5 jaar bij de lvnl begint en dat je gewoon na 4 jaar klaar bent volgens het schema. Het was het ''plan'' om bijv. 4 dagen in de week naar de lvnl en 1 dag nog aviation aan HvA. Dit zou betekenen dat je allles in een kortere periode zou moeten doen wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Ik ga iig beginnen met de opleiding aviation en we zullen verder zien. Ze zeiden ook dat het allemaal nieuw is dus dat ze moeten zien hoe het allemaal gaat lopen. Het lijkt me wel een goede vooropleiding voor de lvnl, of ik het haal geen idee ik ga er nog niks van verwachten eerst maar eens beginnen. Wat doe jij nu voor opleiding Aviation ook?? Hoe vind je over het algemeen de HvA, de opleiding?
pi_47206996
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:23 schreef MarchingHome het volgende:

[..]
Je bent echt zó gigantisch veel tijd kwijt aan de LVNL dat een studie er naast amper te doen is.
Nou vandaag om 8 uur begonnen en om 12,15 uur al weer klaar. Nog ff heerlijk gespot bij de 24 in het heerlijke middag zonnetje

Grtz Ko
pi_47208409
@ Ko
Ja na de AAPRO is het heaven (a) En dan maak je normaal nog lange dagen
quote:
Op maandag 12 maart 2007 20:27 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Ja zoals ik het begrepen heb plant de HvA het wel zo en rond je het allebei af. Wat ik nog wel een beetje onduidelijk vind is dat je dus na 1,5 jaar bij de lvnl begint en dat je gewoon na 4 jaar klaar bent volgens het schema. Het was het ''plan'' om bijv. 4 dagen in de week naar de lvnl en 1 dag nog aviation aan HvA. Dit zou betekenen dat je allles in een kortere periode zou moeten doen wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Ik ga iig beginnen met de opleiding aviation en we zullen verder zien. Ze zeiden ook dat het allemaal nieuw is dus dat ze moeten zien hoe het allemaal gaat lopen. Het lijkt me wel een goede vooropleiding voor de lvnl, of ik het haal geen idee ik ga er nog niks van verwachten eerst maar eens beginnen. Wat doe jij nu voor opleiding Aviation ook?? Hoe vind je over het algemeen de HvA, de opleiding?
Ik zit nu niet meer op de HvA Ik vond het wel een goede school voor dat ene jaartje dat ik m'n propedeuse haalde, maar het is natuurlijk allemaal k*t geregeld als je 't vergelijkt met de LVNL. Ik deed informatica, maar bij me in de klas (op de LVNL) zit wel iemand die ook Aviation op de HvA heeft gedaan en hij zegt er nu niets aan over te hebben gehouden. Vooral de eerste jaren gaat het natuurlijk nergens over Da's bij zo een beetje elke HBO-opleiding
pi_47208952
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:58 schreef MarchingHome het volgende:
@ Ko
Ja na de AAPRO is het heaven (a) En dan maak je normaal nog lange dagen
[..]

Ik zit nu niet meer op de HvA Ik vond het wel een goede school voor dat ene jaartje dat ik m'n propedeuse haalde, maar het is natuurlijk allemaal k*t geregeld als je 't vergelijkt met de LVNL. Ik deed informatica, maar bij me in de klas (op de LVNL) zit wel iemand die ook Aviation op de HvA heeft gedaan en hij zegt er nu niets aan over te hebben gehouden. Vooral de eerste jaren gaat het natuurlijk nergens over Da's bij zo een beetje elke HBO-opleiding
Ja klopt ja eigenlijk gewoon stomweg theorie erin stampen en je maakwerk bijhouden. Het is wel fijn stel ik haal de selectie, en ik zou tijdens de opleiding nog afvallen wat nog wel regelmatig gebeurd volgensmij? Dan kan ik gewoon weer mijn opleiding Aviation vervolgen vanaf waar ik gebleven was. Iig iets waar ik op kan terugvallen. Nou denk ik dat als ik eenmaal de opleiding begin ook wel gemotiveerd genoeg ben om er ook echt helemaal voor te gaan. We zullen zien het duurt nog even, misschien zie ik je ooit nog eens op de lvnl
pi_47264568
'T is maar net wat je zegt. Het is inderdaad zeer handig om een terugval te hebben. Zo kan ik ook gewoon aan 't 2e jaar informatica beginnen als ik afval over 3 maanden. Probeer daarom dan ook zonder vertraging je propedeuse te halen ^_^ Succes en misschien tot ziens
pi_47364962
klopt het dat vandaag de laatste dag is om je in te schrijven?
pi_47366597
Voor de klas van sep 2007 wel ja.
pi_47374619
tvp'tje en een vraagje:

Ben zelf ook van plan LVL te worden. Zal sowieso nog een jaar na m'n Havo (dit jaar) moeten wachten. Maar: hoe moet het gestelt zijn met je niveau Engels? Ik heb gehoord dat het niet een groot struikelblok hoeft te zijn, aangezien je bijgespijkerd kan worden bij LVNL. Ik haal nu wel voldoendes enzo, maar het is nooit m'n specialiteit geweest.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 18:39:06 #77
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47374933
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:28 schreef Tim21 het volgende:
tvp'tje en een vraagje:

Ben zelf ook van plan LVL te worden. Zal sowieso nog een jaar na m'n Havo (dit jaar) moeten wachten. Maar: hoe moet het gestelt zijn met je niveau Engels? Ik heb gehoord dat het niet een groot struikelblok hoeft te zijn, aangezien je bijgespijkerd kan worden bij LVNL. Ik haal nu wel voldoendes enzo, maar het is nooit m'n specialiteit geweest.
Je moet gewoon een beetje basic engels kunnen. Dus je moet verhalen in het engels wel kunnen begrijpen, en dan heb ik het over de niet standaard dingen. Maar je hoeft echt geen talenknobbel te hebben om LVL te worden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47374977
Op een gegeven moment in de selectie (als het goed is nog steeds na de gradingtest) wordt het niveau van je engels getest. Als dat niet voldoende is bestaat er inderdaad de mogelijkheid tot bijspijkeren.
pi_47375284
Hoeft echt geen probleem te zijn inderdaad. Sowieso krijgt iedereen tijdens de 1e module extra engelse lessen die het niveau van de middelbare school echt niet overstijgen. ^_^
pi_47376345
Ik hoor hier niet zoveel over Eurocontrol.. Weinig mensen die daar de selectie gaan proberen?? Misschien iemand met ervaring met eurocontrol hier om te vergelijken?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 20:54:36 #81
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47380065
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 19:17 schreef DDekkers het volgende:
Ik hoor hier niet zoveel over Eurocontrol.. Weinig mensen die daar de selectie gaan proberen?? Misschien iemand met ervaring met eurocontrol hier om te vergelijken?
Ik denk dat je eurocontrol redelijk kunt vergelijken (qua selectie) met de lvnl. Het feit dat hier meer mensen rondhangen die bij de lvnl in opleiding zijn, of werken bij de lvnl, komt denk ik door het feit dat eurocontrol in Luxemburg zit.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47392534
Kan iemand mij zeggen wat nu de kwaliteiten moeten zijn van een goede lvl? Ik kan natuurlijk op de site kijken maar aangezien hier veel mensen met ervaringen rondlopen leek het me goed de vraag hier neer te leggen. Ik ben dit weekend tegen deze opleiding aangelopen en vraag me af of dit wat voor mij zou zijn. De test die je op de site kan doen slaat naar mijn mening nergens op. Alvast bedankt!
pi_47397940
quote:
Op maandag 12 maart 2007 06:28 schreef Kahuna het volgende:
Ik had al zo'n idee.... Ik word om 10.30 uur verwacht, geen idee hoe lang het gaat duren... En ja, ik ben ook zeer zeker benieuwd naar het terugkoppelingsgesprek
Succes en veel plezier morgen! Gr's...
pi_47399141
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:42 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij zeggen wat nu de kwaliteiten moeten zijn van een goede lvl? Ik kan natuurlijk op de site kijken maar aangezien hier veel mensen met ervaringen rondlopen leek het me goed de vraag hier neer te leggen. Ik ben dit weekend tegen deze opleiding aangelopen en vraag me af of dit wat voor mij zou zijn. De test die je op de site kan doen slaat naar mijn mening nergens op. Alvast bedankt!
Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.

De eisen die er onder andere aan een luchtverkeersleider worden gesteld zijn de mentale weerbaarheid, goed met kritiek om kunnen gaan, kunnen multitasken, goed kunnen concentreren, leergierig zijn etc etc. Maar dat is ook allemaal terug te vinden op de website overigens...
pi_47402663
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:39 schreef Mekkie het volgende:

[..]

Succes en veel plezier morgen! Gr's...
Thnx, jij ook!
Wie weet komen we elkaar wel tegen morgen...
pi_47406394
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:10 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:

[..]

Op de website is al heel veel informatie te vinden. Als jij de testen op de site al nergens op vind slaan, is het misschien wel niets voor jou. De afzonderlijke testje zijn namelijk speciaal ontwikkeld, en geven een idee van wat je allemaal moet kunnen als luchtverkeersleider.
Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.
pi_47411317
Hoe zit het verder met het salaris. Hoe veel ga je uiteindelijk ongeveer verdienen? Het zal iig voldoende zijn om van te leven maar ze zijn niet extreem hoog toch? Lijkt me toch even leuk om te weten om een idee van te krijgen, in vergelijking met andere beroepen.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:29:51 #88
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47411509
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:24 schreef DDekkers het volgende:
Hoe zit het verder met het salaris. Hoe veel ga je uiteindelijk ongeveer verdienen? Het zal iig voldoende zijn om van te leven maar ze zijn niet extreem hoog toch? Lijkt me toch even leuk om te weten om een idee van te krijgen, in vergelijking met andere beroepen.
Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47411920
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:29 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Wat vind jij extreem. Op de website is te vinden dat je 22k bruto per jaar krijgt als je begint met de opleiding, en als je klaar bent met de opleiding, en gewoon aan het werk gaat het salaris rond de 58k bruto per jaar ligt. Daarna groeit dat nog door. Ik denk niet dat er veel beroepen zijn waar je veel meer kunt verdienen...
Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er hier ook luchtverkeersleiders op het forum die echt al fulltime werken als luchverkeerleider? Zou graag eens jullie ervaring horen.
pi_47424274
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:14 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Die testen zeggen helemaal niks of je wel of niet geschikt bent om vkl te worden.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.

Uiteraard staan die testjes in geen verhouding met wat je moet kunnen als vkl, anders zouden ze het selectietraject een heel stuk kunnen inkorten, door alleen die testjes te doen i.p.v. dagen lang op allerlei fronten te worden getest.
pi_47426994
quote:
Op maandag 19 maart 2007 08:00 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat het een idee geeft wat je capaciteiten moeten zijn. Goed geheugen, snelle reactie etc. Dat heb ik in de rest van mijn post ook nog eens uitgelegd. Kletskop zegt in zijn post dat de testen op de website nergens op slaan, en daar slaat hij naar mijn idee de plank een beetje mis.

Uiteraard staan die testjes in geen verhouding met wat je moet kunnen als vkl, anders zouden ze het selectietraject een heel stuk kunnen inkorten, door alleen die testjes te doen i.p.v. dagen lang op allerlei fronten te worden getest.
Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score was
  maandag 19 maart 2007 @ 12:49:24 #92
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431022
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:37 schreef kletskop het volgende:

[..]

Hmm ja nou ja volgens mij zijn die testen die spelletjes toch? Simon zegt enzo? Nou ja dat is leuk en aardig maar het lijkt mij niet echt de manier om je capaciteiten te testen. Ik heb dat Simon zegt ff gedaan en dacht dat ikniet ver gekomen was maar kreeg met advies direct te solliciteren omdat het zo'n goede score was
Die testen zeggen wat dat betreft helemaal niks natuurlijk. Je zult nog door een lagen sollicitatiemolen moeten gaan voordat je mag beginnen met de opleiding. Maar de verschillende testjes, van memory tot reactiespelletjes tot verkeerssituatie's uit de knoop halen, geven wel een lichte indruk van wat je allemaal moet kunnen om verkeersleider te worden. Als het je wat lijkt moet je gewoon solliciteren en beginnen met de selectie, wie weet wat daar uit komt!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 19 maart 2007 @ 12:53:49 #93
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47431145
Ah hier zitten jullie! Wie is er verantwoordelijk voor dat het vliegtuig van Icelandic Air (Santa Barbara) op zondag 25 februari omstreeks een 11:00 uur zijn start moest afbreken omdat er nog een vliegtuig voorrand had?

pi_47431702
Een vliegtuig had voorrand?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:11:04 #95
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431755
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
Ja, dat heb je soms he Druid, niet goed opgelet tijdens de lessen?

Soms moet er wel even een vliegtuig de baan kruisen, dan krijg je zulke dingen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47431802
quote:
Ja, dat heb je soms he Druid, niet goed opgelet tijdens de lessen?
Hoe weet jij dat nou weer!
  maandag 19 maart 2007 @ 13:12:37 #97
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47431805
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:09 schreef Druid het volgende:
Een vliegtuig had voorrand?
-d +g

Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:16:28 #98
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47431955
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:12 schreef Armageddon het volgende:

[..]

-d +g

Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:24:47 #99
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47432273
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:16 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Zulke dingen gebeuren wel vaker. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Om hier op een forum iemand aan te wijzen die de fout zou hebben gemaakt is wat te kort door de bocht, aangezien zulke incidenten altijd uitgebreid onderzocht worden voordat er een conclusie wordt getrokken.
Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?

Als het wel vaker voorkomt dan verbaast het mij dat er nog geen vliegtuigen tegen elkaar aan zijn geklapt trouwens.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:31:41 #100
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47432521
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:24 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik wil ook niet dat je iemand aanwijst, heb je wel eens van humor gehoord? Of doen jullie daar niet aan in zo'n toren?

Als het wel vaker voorkomt dan verbaast het mij dat er nog geen vliegtuigen tegen elkaar aan zijn geklapt trouwens.
Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 19 maart 2007 @ 13:36:24 #101
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_47432687
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:31 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat het wel vaker voorkomt betekent zeer zeker niet dat dit een wekelijks terugkerend iets is. En humor hebben we zeker wel, maar over het algemeen wordt er redelijk overdreven gereageerd door onder andere de media op incidenten in de luchtvaart. Een Telegraaf kop bij die incident zou zijn:"Passagiers ontsnappen aan ramp". Dus daarom dat ik voorzichtig ben met het praten over incidenten.
Ok duidelijk.

Ik zei al tegen mijn vriendin. Er zit een vrouw achter de stuurknuppel, dat kan nooit goed gaan.
pi_47432689
quote:
Maar even serieus, echt gebeurd. Ligt dit aan de piloot of aan de verkeersleiding?
Al ligt het aan de kerstman, in dit topic zal je niet wijzer worden
pi_47445874
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:40 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Ja oke tuurlijk het is veel! Heb zelf ook tijdje aan piloot gedacht, denk ook wel aan eurocontrol. Het feit dat je daar gewoon een stuk meer verdient is wel lekker natuurlijk Is er hier iemand met ervaring selectie eurocontrol of werkzaam bij? Of wat het verschil nou zo'n beetje is qua werkzaamheden. De LVNL ga ik zeker proberen dat heb ik al zo'n beetje besloten maar ben gewoon nog even aan het vergelijken en wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er hier ook luchtverkeersleiders op het forum die echt al fulltime werken als luchverkeerleider? Zou graag eens jullie ervaring horen.
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Je verdient bij de LVNL zat. Als je toch meer wilt en daarom zo gigantisch geïnteresseerd bent in Eurocontrol vind ik 't een beetje verdacht. Komt op mij over alsof het je alleen maar om het geld gaat
pi_47446440
quote:
Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.
  maandag 19 maart 2007 @ 20:00:41 #105
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47447553
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:36 schreef Druid het volgende:

[..]

Lol, maar voor je zover bent mag je eerst op een stukken magerder salaris je studieschuld proberen af te betalen.
Ik zou net zeggen. Die vele tonnen valt ook wel mee hoor. Ik geloof dat het eindsalaris rond de 200k ligt (verschrikkelijk veel natuurlijk), maar dat verdien je alleen de laatste jaren. Hou dus ook rekening met de schuld die je hebt nadat je zo'n opleiding hebt gedaan.

Maar zoals Marchinghome al zegt, als je voor het geld komt, zul je de opleiding niet halen
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47447696
Ok ok, genoeg commentaar van de experts hier (a) Maar jullie begrijpen m'n punt gelukkig
pi_47450640
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:22 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ga je voor het salaris? Dan moet je toch echt bij de KLS binnen proberen te komen. Intercontinentaal verdienen de gezagvoerders vaak tonnen per jaar.
Je verdient bij de LVNL zat. Als je toch meer wilt en daarom zo gigantisch geïnteresseerd bent in Eurocontrol vind ik 't een beetje verdacht. Komt op mij over alsof het je alleen maar om het geld gaat
Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.
pi_47453087
quote:
Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.?
Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:00:36 #109
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47453334
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:55 schreef Druid het volgende:

[..]

Volgens mij, maar ik ben niet 100% geinformeerd dus ik kan het prima mishebben, zijn de bruto salarissen vergelijkbaar, maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger.
Maar zit je inderdaad qua sociale verzekeringen weer een stuk minder, omdat je officieel geen inkomen in Nederland hebt. Je krijgt dus netto meer mee naar huis, maar moet ook meer dingen zelf betalen.

Mijn advies is om gewoon eens met eurocontrol te bellen/emailen/brief schrijven, en misschien eens op een open dag ofzo daar kijken!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47453453
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:05 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Ik heb het misschien een beetje verkeerd beschreven Het gaat mij zeker niet alleen om het salaris, natuurlijk mooi meegenomen maar snap wel dat het zo over kwam. Het gaat me meer om te vergelijken van op welk vlak Eurocontrol anders is. Waarom verdienen ze daar meer, meer stres etc.? Heb me niet erg verdiept in Eurocontrol, omdat het niet dichtbij is en de LVNL me gewoon meer aanspreekt.
Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.
Ik heb het idee dat Eurocontrol alleen de Upper Control Area's beheert toch? Of doen ze voor België ook wat naderingsverkeersleiding ofzo? (Vraag is voor Sandyman, Druid of DIR-01)
  maandag 19 maart 2007 @ 22:07:21 #111
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47453650
Eurocontrol is FL245 and above
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47454011
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:03 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Mkay ^_^ Foute inschatting van mijn kant dus.
Ik heb het idee dat Eurocontrol alleen de Upper Control Area's beheert toch? Of doen ze voor België ook wat naderingsverkeersleiding ofzo? (Vraag is voor Sandyman, Druid of DIR-01)
Ook even een antwoord van mijn kant al :p Ik weet wel dat Eurocontrol het vlieggedeelte vanaf een bepaalde hoogte doet. Dus vliegtuigen die op een grotere hoogte zitten. Ook hebben ze een groter gebied, bepaalde delen van buitenland waar ze ook vliegtuigen begeleiden. Dit zal wel het grote verschil zijn het luchtdeel waarin ze werken.

The service is provided by Air Traffic Controllers working at airports for the arrival and departure flight phases and in Air Traffic Control Centres for the en-route flight phase. There are around 75 of these Centres in Europe. EUROCONTROL operates one of them in Northern Europe and is developing another one in Central Europe.

Als het jou ook nog interessert de website.. www.eurocontrol.int Vlglensmij is het gewoon een veel groter en breder gebied, en werkzaamheden dat ze doen. De LVNL is echt gericht op Nederlands luchtverkeer.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:17:05 #113
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47454128
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:14 schreef DDekkers het volgende:
Als het jou ook nog interessert de website.. www.eurocontrol.int Vlglensmij is het gewoon een veel groter en breder gebied, en werkzaamheden dat ze doen. De LVNL is echt gericht op Nederlands luchtverkeer.
Dat is zeg maar de spijker wel op zijn kop

LVNL staat voor luchtverkeersleiding Nederland
En aan de andere kant heb je dan eurocontrol



Eurocontrol doet in ieder geval de bovenste luchtlagen in de benelux en grote delen van Duitsland. Dus het is qua vliegverkeer grootser verdeeld, maar je hebt dus ook te maken met heel ander verkeer, praktisch alleen overvliegers.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47454234
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:17 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Eurocontrol doet in ieder geval de bovenste luchtlagen in de benelux en grote delen van Duitsland. Dus het is qua vliegverkeer grootser verdeeld, maar je hebt dus ook te maken met heel ander verkeer, praktisch alleen overvliegers.
Dus je moet gewoon naar de LVNL gaan
  maandag 19 maart 2007 @ 22:23:29 #115
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47454435
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:19 schreef DDekkers het volgende:

[..]

Dus je moet gewoon naar de LVNL gaan
Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47454518
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Tsja als je wat langer bezig bent met de opleiding krijg je vanzelf een voorkeur. Mijn voorkeur ligt daar in ieder geval niet, maar dat is persoonlijk.
Know.. ieder moet dat voor zichzelf bepalen waar je interesse ligt.. was ook niet echt serieus maja..
pi_47455712
Eurocontrol is meer dan alleen het MUAC (Maastricht Upper Air Control Center) overigens, bijna alle standaardisatie op het gebied van Europese verkeersleiding komt bij hun vandaan.

MUAC controleert inderdaad Benelux-en-een-beetje boven FL245 (7.5 km), voor details zie http://www.eurocontrol.in(...)tor_chart_smallb.jpg
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:07 #118
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_47465447
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:52 schreef Druid het volgende:
Eurocontrol is meer dan alleen het MUAC (Maastricht Upper Air Control Center) overigens, bijna alle standaardisatie op het gebied van Europese verkeersleiding komt bij hun vandaan.

MUAC controleert inderdaad Benelux-en-een-beetje boven FL245 (7.5 km), voor details zie http://www.eurocontrol.in(...)tor_chart_smallb.jpg
Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_47478532
Jup, Frankrijk en Engeland wouden sowieso niet meedoen. Verder gelegen landen doen ze ook niet bepaald veel mee inderdaad. Mooi plan vroeger om wel alles door Eurocontrol te laten doen, maar helaas voor hen niet doorgegaan. Er zijn ook ideeën op dit moment om LVNL ook vanaf 245 te controllen.
Ikzelf heb mijn voorkeur bij de LVNL nog niet gevonden, en dat zal zich pas ook later ontwikkelen. Nu lijkt het mij een voordeel dat je bij de LVNL dus meerdere richtingen op kan en dat je bij Eurocontrol van te voren zeker moet weten dat je liever En-Route verkeer doet.
pi_47480861
quote:
Maar naar mijn weten geven ze op dit moment alleen nog maar luchtverkeersleiding in de Benelux en delen van Duitsland, of niet?
Ja dat zeg ik dus, zie die sectorchart Het ging er even om dat Eurocontrol meer dan alleen 't MUAC is.

Grote versie: http://www.eurocontrol.in(...)ges/sector_chart.jpg
pi_47492358
En Mekkie, klopte je profiel een beetje? Bij mij zaten ze goed in de buurt... Hoorde ook dat we maar een klasje van 12 hebben, ik dacht 15! En jij bent de enige waarvan ik weet dat je ook 1 mei begint, wat mij betreft mag dat morgen al wel zijn...
pi_47514854
Druid en DIR-01 zaten al in een klas van 12 Starten er tegenwoordig 3 per jaar he
pi_47518994
Ja dat begreep ik dus ook afgelopen maandag... Toch wel fijn om 1 van die 12 te zijn...
pi_47520625
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:43 schreef Kahuna het volgende:
En Mekkie, klopte je profiel een beetje? Bij mij zaten ze goed in de buurt... Hoorde ook dat we maar een klasje van 12 hebben, ik dacht 15! En jij bent de enige waarvan ik weet dat je ook 1 mei begint, wat mij betreft mag dat morgen al wel zijn...
Hahaha... Volgens mij heb je precies hetzelfde gesprek gehad! Ging nog aardig snel vond ik, de gesprekken. Ook ik vroeg ernaar en vond het een klein klasje. Was ook uitgegaan van 15. En vond het profiel inderdaad kloppen. Niets schokkends dus... Voor mij niet, althans Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...
pi_47520930
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:

[..]

Jammer alleen dat je die resultaten niet mee krijgt! Niet dat je er nog echt wat mee doet, misschien, maar vond het wel leuk. Ben wel heel benieuwd nu naar "strax"... Blijf het een beetje spannend vinden, haha. Ach, voor je het weet is het 1 mei, joh! Gaat HELEMAAL goedkomen ...
Ja, inderdaad jammer van die resultaten, weet nu al de helft van mijn scores niet meer... Oh ja, mijn kortetermijngeheugen was wat matig..
Op naar 1 mei!
pi_47521360
quote:
Starten er tegenwoordig 3 per jaar he
Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweest
pi_47521695
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:09 schreef Druid het volgende:

[..]

Gelukkig maar 12, anders was het vanmiddag helemaal een kippenhok geweest
Ja erg zijn we hè?
We hebben te horen gekregen dat ze nog nooit zo een drukke en af en toe vervelende klas mee hebben gemaakt. Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2007 19:18:31 ]
pi_47529210
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:18 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ja erg zijn we hè?
We hebben te horen gekregen dat ze nog nooit zo een drukke en af en toe vervelende klas mee hebben gemaakt. Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----
pi_47530061
quote:
Daarbij komt wel kijken dat we ook de gezelligste klas zijn
Dát zeggen ze tegen iedereen Dat eerste niet natuurlijk
pi_47530576
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:19 schreef Mekkie het volgende:

[..]

--- hmmm... tot nu toe natuurlijk ----
Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...
pi_47553505
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 22:46 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Ik ben anders een heel rustig persoon volgens mijn profiel...
Hahahaha... Dan hebben ze misschien geleerd van het klasje van MarchingHome. Een van de selctie-eisen is nu dat je je weet te gedagen ... Strenge selectie, dat wel natuurlijk... . Maar dat betekent niet dat we niet de leukste klas gaan worden...
pi_47554381
Nope, dat heb je goed gezien. Ons overtreffen wordt lastig hoor
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:12:42 #133
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47557131
Was vandaag met wat van m'n collega vliegers van de groene charter op bezoek bij LVNL.
Met als idee om wat te discussieren en ideeen wisselen van beide kanten.

Ook nog ff simulator gedraaid, erg cool! was super en leuke service van de mannen daar.

Waren ook wat mensen in opleiding aanwezig, misschien iemand hier?
FCT
pi_47558998
Ik was daarbij zelf niet aanwezig. Ik draaide vanmiddag wel op de Basic Sim, maar jullie hebben waarschijnlijk de AAA-sim gezien.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2007 20:10:20 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:54:33 #135
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47560580
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:08 schreef MarchingHome het volgende:
Ik was daarbij zelf niet aanwezig. Ik draaide vanmiddag wel op de Basic Sim, maar jullie hebben waarschijnlijk de AAA-sim gezien.
Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers? ik had 4 kisten op de east sector en moest er al 1 een 360 laten draaien

Wel een goed om te zien dat we niet de enige snel die vlot willen landen
Enorm indrukwekkend om eens de andere kant van het plaatje te zien, absoluut respect!
FCT
pi_47562771
quote:
Ehh is dat die sim voor ACC & APP met actual sim-vliegers?
Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:37:49 #137
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47564310
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:57 schreef Druid het volgende:

[..]

Indeed! 'Kopie' van het operationele systeem.
vond het echt geweldig, wou nog wel even langer zitten!
FCT
pi_47564741
Haha, zo mogen wij ook simmen bij de KLM om de andere kant te zien. Het is echt tof om het wederzijdse respect te zien wat daardoor ontstaat
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:54:09 #139
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47564975
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 22:48 schreef MarchingHome het volgende:
Haha, zo mogen wij ook simmen bij de KLM om de andere kant te zien. Het is echt tof om het wederzijdse respect te zien wat daardoor ontstaat
Ja zeker! we hadden het er nog over dat het een goede zaak zou zijn dat wij vaker met jullie mee kijken en jullie vaker met ons mee vliegen....

niet toevallig iemand hier a.s. zondag rond 0500LT aan het werk?
FCT
pi_47601554
Cool om al die enthousiaste verhalen te horen!! Zit zelf inmiddels al ruim een maand in de On-The-Job op ACC en heb ook al wat Transavia-vliegers achter me gehad tijdens een dienst.....jammer dat het precies op die momenten erg rustig was.

Voor iedereen die in de opleiding zit of nog moet beginnen: ga er echt 100% voor, want het wordt alleen maar mooier en mooier
  zaterdag 24 maart 2007 @ 09:59:20 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47605423
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 00:14 schreef LaSalle het volgende:
Cool om al die enthousiaste verhalen te horen!! Zit zelf inmiddels al ruim een maand in de On-The-Job op ACC en heb ook al wat Transavia-vliegers achter me gehad tijdens een dienst.....jammer dat het precies op die momenten erg rustig was.

Voor iedereen die in de opleiding zit of nog moet beginnen: ga er echt 100% voor, want het wordt alleen maar mooier en mooier
mooi! en er komen nog een groep of 8 geloof ik.

Morgen niet toevallig werken?
FCT
pi_47607543
Nee, vanmiddag wel tussen 15 en 21 (heerlijk dagej dus )

Las ook op zaal dat de respons van Transavia-piloten op de mogelijkheid om een kjikje te nemen echt overweldigend was! Zoals MarchingHome al zei, er is wel zeker sprake van wederzijds respect!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:58:09 #143
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_47619062
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:19 schreef LaSalle het volgende:
Nee, vanmiddag wel tussen 15 en 21 (heerlijk dagej dus )

Las ook op zaal dat de respons van Transavia-piloten op de mogelijkheid om een kjikje te nemen echt overweldigend was! Zoals MarchingHome al zei, er is wel zeker sprake van wederzijds respect!
Top! echt leuk.
FCT
pi_47630157
Hi! Alleen het topic lezen is ook niet alles, dus laat ik ook ns reageren! Ook ik ga beginnen in de klas van mei en heb dr super veel zin in Ik begrijp dat we een klasje van 12 krijgen? (bij mij konden ze nog niet zeggen hoe groot ie werd, omdat ik de 1e was die voor mei werd geplaatst ). Ben benieuwd wanneer we meer info krijgen!
pi_47644189
Welkom bluenix!
Echt leuk voor je Ik zal je dan wel keer tegen komen
pi_47652858
Bluenix, klasgenoot! Ik zit ook al met smart te wachten op het rooster en alles, maar moeten nog 1 maand wachten tot we mogen beginnen...
pi_47681562
Jippie... nu zijn we al met z'n 3-en! ... Klasje wordt steeds completer!
pi_47720146
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:48 schreef Mekkie het volgende:
Jippie... nu zijn we al met z'n 3-en! ... Klasje wordt steeds completer!
staat op atcbox ook een link waar wat mensen zitten die in de mei klas zitten
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:25:31 #149
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_47749009
Ah, klinkt allemaal hartstikke vet!, nog 3 jaartjes tot ik mijn vwo af heb, en wie weet wat dan...
pi_47761334
Een aanrader is om je aan te melden voor de eerstvolgende open dag
Dat maakt echt zoveel duidelijk over het beroep.
Of heb je al ervaring met zo een dag?
pi_48029027
Daar ben ik het helemaal mee eens! Zo krijg je een keer te zien wat er nou "in het echt" gebeurt, en kan je mensen spreken die uit ervaring over het vak vertellen.
pi_48040126
Ik ga zaterdag naar die voorlichtingsdag. Zijn er nog dingen die ik absoluut niet mag missen of iemand nog tips?
Heb er iig zin in!
pi_48083665
Nouja, die dag mag je dan gewoon niet missen hè Je krijgt een rondleiding, which is great. Verder wordt er uitgebreid over de voordelen van het vak. Je gaat er in ieder geval met een goed gevoel weg
pi_48420186
kheb 1 mei selectie! Meer mensen die dan in Amersfoort moeten wezen?
pi_48468433
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
pi_48477794
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
Hey man,

Hoe zijn de examens gegaan van de week?

Grtz Ko
pi_48479729
Ja wel goed
In totaal worden er 4 herkansingen gemaakt door onze klas. Waarvan 2 voor aircraft. Zelf heb ik alles gehaald ^_^ (onder voorbehoud, blabla je weet)
Jullie zijn nu met emergencies begonnen? Dat lijkt me wel tof man maar wij moeten eerst SVFR nog ff doorworstelen en dan zijn wij pas aan de beurt
pi_48490846
quote:
Op woensdag 18 april 2007 17:04 schreef MarchingHome het volgende:
Succes kletskop!
Hebben de mensen die 1 mei beginnen er al zin in?
1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
pi_48493297
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:30 schreef MarchingHome het volgende:
Ja wel goed
In totaal worden er 4 herkansingen gemaakt door onze klas. Waarvan 2 voor aircraft. Zelf heb ik alles gehaald ^_^ (onder voorbehoud, blabla je weet)
Jullie zijn nu met emergencies begonnen? Dat lijkt me wel tof man maar wij moeten eerst SVFR nog ff doorworstelen en dan zijn wij pas aan de beurt
Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
  donderdag 19 april 2007 @ 13:46:52 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48498863
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
Al bekend waar je naartoe gaat?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48507983
Ja goeie vraag, wordt 't inderdaad Beek zoals je in gedachte had?
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:01 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Emergencies? haha wij zijn al klaar gozer Lekker een weekje vakantie. Maandag beginnen we met APS. En daarna lekker de transitie in voor mij
Oooh, wat erg Wij zitten nog zwaar te zwoegen op deteriorating visibility
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:

[..]

1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Hehe, mooi zo Ik realiseer me elke dag weer hoe leuk ik 't wel niet vind, dus je hebt een goede reden om er naar uit te kijken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2007 17:51:18 ]
pi_48512865
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:22 schreef Kahuna het volgende:

[..]

1 mei, duurt lang!
Kan niet wachten joh!
Hahaha... Ga jij nou eerst maar van je vakantie genieten.
Heb er ONWIJS zin in!! Geloof iedereen wel, dus dat scheelt.
pi_48518615
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:46 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Al bekend waar je naartoe gaat?
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken. Me voorkeur nu ligt toch bij beek.

Grtz Ko
pi_48678275
Zo eindelijk te horen gekregen dat ik door dyslexietest ben. En als het goed is 16 mei orientatiebezoek en dan 21 mei assessments.
pi_48711751
Goed man
Heel veel plezier bij dat bezoek en alvast succes voor je assessments ^_^
pi_48754009
Nou ja niet dus, 16 mei orientatiebezoel en pas 18 Juni assessments. Nou ja we komen er wel. Ooit. Doorzetter wint.
  donderdag 26 april 2007 @ 23:06:20 #167
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48757485
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:58 schreef DIR-01 het volgende:
Nee nog niet, Ben al op beek geweest en binnenkort naar eelde om ff te kijken.
En wanneer kom je langs?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48803683
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:06 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En wanneer kom je langs?
8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.

Grtz
pi_48903084
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
pi_48903663
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jullie waren wel stil zeg
Vergeleken met dat groepje van jou lijkt een 747 nog stil man!
pi_48906841

Proud of it!
pi_48937538
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:11 schreef kletskop het volgende:
kheb 1 mei selectie! Meer mensen die dan in Amersfoort moeten wezen?
mag naar de tweede
pi_48943817
Congratz!
pi_48948406
Voor de geïnteresseerde onder ons:
Aviation Studies aan de HvA heeft inmiddels als keuze richting (vanaf 2e jaar) Luchtverkeersleider.
Dus ook voor < 19.

Meer info:
http://www.luchtverkeersl(...)622/instanceId/3856/
pi_48968522
quote:
Het mooie van de HvA-mogelijkheid is dat je bij een negatief selectieresultaat nog steeds kunt kiezen voor andere een Aviation-studierichting. Als een aspirant HvA-luchtverkeersleider de eindstreep van het interne LVNL-traject niet haalt, kan hij of zij terugstromen naar een andere studierichting. En dat zonder of met minimale studievertraging.
Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2007 15:51:00 ]
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:53:55 #176
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48971047
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:49 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Hmm, das dan ook wel 't enige voordeel. Maargoed, hoe meer mogelijkheden om in te stromen, hoe beter voor de LVNL ^_^
Maar ook meteen een groot voordeel natuurlijk. Op deze manier zijn er denk ik wel mensen die uiteindelijk beter voorbereid aan de opleiding tot vkl beginnen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48972494
In wat voor opzicht bedoel je 'beter voorbereid'? Qua voorkennis van de stof, of qua inzicht in het vak en de daarbij behorende opleiding?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 02:24:34 #178
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_48990932
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:39 schreef MarchingHome het volgende:
In wat voor opzicht bedoel je 'beter voorbereid'? Qua voorkennis van de stof, of qua inzicht in het vak en de daarbij behorende opleiding?
Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.

Dit alles zal zich natuurlijk nog wel moeten bewijzen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_48992314
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...
Maar een heerlijk gevoel om begonnen te zijn!
pi_49011877
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:39 schreef kletskop het volgende:

[..]

mag naar de tweede
Heb je dat zo snel al gehoord?

Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
pi_49011932
Verkeerde knop, hier is een foto van een man met een snor om het goed te maken.
pi_49045391
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 02:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon van wat meer luchtvaart gerelateerde zaken op de hoogte bent voordat je aan de opleiding begint. Tevens lijkt het me logisch dat als je een jaar bezig gaat met een soort 'voorstudie' dat je ook meer inzicht in het vak zelf krijgt met de bijbehorende opleiding.

Dit alles zal zich natuurlijk nog wel moeten bewijzen.
Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:56 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Geef ons even nog wat tijd, er komt zoveel info op je af, we willen gewoon alles meekrijgen...
Maar een heerlijk gevoel om begonnen te zijn!
Goedzo! Geniet vooral van het enthousiasme van de instructeurs
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:

[..]

Heb je dat zo snel al gehoord?

Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
De kansen om door te gaan naar de volgende ronde liggen steeds hoger per ronde. Ga uit van zo een 25-35% die doorgaat na de 2e en bij de derde kan je uitgaan van zo een 45% volgens mij. Maar die getallen zeggen niets en verschillen elk jaar weer. Ik weet dus niet waarom ik 't hier neerzet dus
  zaterdag 5 mei 2007 @ 21:07:52 #183
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49046378
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:33 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ik ben 't eens met dat mensen beter zijn voorbereid op de inhoud van het vak misschien, maar ik denk niet dat er veel voordeel te halen valt met het op de hoogte zijn van meerdere luchtvaart gerelateerde zaken.
Ik spreek uit eigen ervaring dat je daar daadwerkelijk wel voordeel aan hebt. Niet tijdens de selectie, maar wel tijdens de opleiding. Maar zoals ik al zei, ik weet helemaal niet hoe die opleiding er uit ziet, maar je hebt gewoon een voordeel als je meer van de luchtvaart weet voordat je met de opleiding dan dat je dat niet weet lijkt me.

Ben zeer benieuwd wat de resultaten zullen zijn van de nieuwe opleiding, en hoe het allemaal in zijn werk zal gaan!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_49061331
Ja, daar heb je wel een punt. Maargoed, ik ben ook zeer benieuwd en we zullen het wel gaan merken I guess..
pi_49063557
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:43 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

8 mei, krijgen nog te horen hoelaat we daar moeten zijn.

Grtz
half 11
pi_49065235
16mei heb ik ook een orientatiebezoek en 6 juni heb ik de assessment! echt zin in

hoop zo erg dat ik erdoor heen kom!

weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen als ik er niet doorheen kom en het volgende studiejaar komt zo snel!
poker, poker, poker
pi_49069788
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Wielman het volgende:

[..]

Heb je dat zo snel al gehoord?

Hoe zit het trouwens met de afval/doorga kansen in de tweede en derde ronde? Gaat daar ook gemiddeld maar 25% per ronde door?
Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?
pi_49085338
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:32 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

half 11
Have fun!
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:25 schreef kletskop het volgende:

[..]

Ja ik kreeg dit direct te horen nadat ik nog even een gesprekje met die vrouw had. Ik zou binnen een week gebeld worden. Nu krijg ik dus een assesment? Kan iemand mij vertellen waar dat meestal gedaan wordt en of ik daar een hele dag vrij voor moet gaan vragen?
Dagje vrij is wel handig, want 't kan behoorlijk wat uurtjes kosten... Naar mijn weten wordt het altijd in Ouderkerk aan de Amstel afgenomen.
pi_49122301
Ik ga komend jaar beginnen aan de HvA met Aviation en ga dus ook selectie doen. We zullen zien hoe dit allemaal gaat verlopen. Laat wel wat horen tegen die tijd. Misschien tot ziens;)
pi_49156465
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Jongens, hoe was de eerste dag?
Jullie waren wel stil zeg
Hmmmm.... We zijn gewoon (nog) steeds ONTZETTEND onder de indruk!!
pi_49160951
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:45:23 #192
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49161582
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerd
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_49161949
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef MarchingHome het volgende:
Mooi zo
Ik wist ook niet hoe ik moest gaan zitten toen meer dan de helft van jullie groep met André achter me kwam staan om shit uitgelegd te krijgen over de Basic Sim ^_^
Niet laten afleiden!!!
Maar het grappige is, dat ik nog geen idee heb wie wie is... Van hier op het forum dan he...
pi_49164291
Vandaag op Eelde geweest, oa ff over de baan heen gescheurd, toren geweest Leuk veld. Moeilijke keuze: Beek of Eelde? hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......

Grtz Ko
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:06:19 #195
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_49165624
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......
Hoed je dan wel voor het domino effect...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_49167994
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:45 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Onder druk presteren, ben je volgens mij op geselecteerd
Ik zat gewoon op die reactie te wachten
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:53 schreef Kahuna het volgende:

[..]

Niet laten afleiden!!!
Maar het grappige is, dat ik nog geen idee heb wie wie is... Van hier op het forum dan he...
Handig Als je met de rest afspreekt op een bepaald tijdstip of na een bepaalde les bij de pooltafel te verschijnen, dan is 't een leuke verassing en dan kom ik ook wel daarheen als ik tijd heb
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef DIR-01 het volgende:
Vandaag op Eelde geweest, oa ff over de baan heen gescheurd, toren geweest Leuk veld. Moeilijke keuze: Beek of Eelde? hmmm ik ga maar is alles op een rijtje zetten voor mezelf.......

Grtz Ko
Goed dat 't je alletwee leuke velden lijken! Succes met de keuze. Lijkt me ook lastig.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:06 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hoed je dan wel voor het domino effect...
Grappenmaker dat je d'r bent
pi_49546121
Woensdag die orientatiedag gehad. Moet zeggen heb er alleen maar meer zin in gekregen.
Maar eerst nog maar eens door de volgende rondes heen komen he.
pi_49564117
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:53 schreef Albinoraptor het volgende:
Woensdag die orientatiedag gehad. Moet zeggen heb er alleen maar meer zin in gekregen.
Maar eerst nog maar eens door de volgende rondes heen komen he.
Daar was ik woensdag ook bij Ben er ook zeer zeker enthousiaster door geworden, heb nu 6 juni de asessment, ben er benieuwd!
pi_49576499
Hier nog eentje die er afgelopen woensdag was! En 6 juni doe ik ook gezellig mee. Wel jammer dat het s'ochtends is, ik ben niet zo'n ochtendmens.
pi_49584788
Tja, je weet onderhand wel dat verkeerleiders onregelmatig draaien Wielman?
pi_49614229
Zolang die onregelmatigheid niet in de ochtend is vind ik het goed.

Trouwens niet tijd voor een leukere startpost voor in deel 5? Eentje met vliegtuigjes, torentjes, radartjes en linkjes enzo.

[ Bericht 17% gewijzigd door Wielman op 21-05-2007 18:36:36 ]
pi_49622608
Als jij er één maakt wel ^_^

Vertel jij ook bij je aanstelling dat je 's ochtends waarschijnlijk minder goed bent? Want dan heb je een excuus om wat meer Go-Arounds te hebben in de ochtend
pi_50082758
Eeey mensen,

Ik heb 25 mei mijn eerst selectieronde gehad en afgelopen week gehoord dat ik deze met zeer positieve resultaten ben door gekomen heb nu 26 juni de volgende ronde, heb er erg veel zin in. Nog meer mensen die op die dag de 2e ronde hebben toevallig?
pi_50545230
Ik heb morgen de assessments, ben benieuwd.
pi_50606138
Eey,

Heel veel succes ermee! Ik heb hem pas 20 juli, het is verplaatst.
Was jij toevallig ook 8 juni op de orientatiedag?
pi_50620773
Nee ik had 16 mei de orientatiedag.
En over assessment , ik heb geen enkel idee of ik er door ben of niet. Best frustrerend.
Andere had dat ook wel. Geen idee of het goed ging, waren wel wat dingen fout gegaan tijdens groepopdracht, maar ja de communicatie vond ik iig goed gaan. Dus of dat nou belangrijkste is of echt het antwoord.

Och we zullen wel zien.
pi_50636406
Ze kijken vooral naar hoe jij je gedraagt binnen de groep. Het resultaat doet er (bijna) niet toe. Maar een omschrijving van het gedrag dat ze willen zien, dat heeft niemand
pi_50735809
Mooi zo ik ben er door. 31 Juli de grading. Goed begin van het weekend zo'n nieuws.
pi_50845468
ik heb 12 juli de grading hoop echt dat ik het ga halen
poker, poker, poker
pi_50888772
Goed leren en je hoofd koel houden!!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:49:23 #211
184482 Surferboy
Supermoto!!
pi_50986511
Zo, heb me ook maar eens aangemeld! Ik zit bij Mekkie en Kahuna in BAT 2007-II Bevalt tot nu toe erg goed, vooral het Sim draaien is super om te doen! Iedereen in de selectie succes!!
pi_51588577
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent? En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding? Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:14:19 #213
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51604261
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef kletskop het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met studieschuld als je met de opleiding bezig bent?
De opleiding wordt geheel betaald en je krijgt een salaris, van een studieschuld is dus geen sprake.
quote:
En zijn er ergens percentages van uitval tijdens de opleiding?
Nee, er zijn geen vaste percentages. Wel is het een feit dat lang niet iedereen de eindstreep haalt. Je kunt het wel, of je kunt het niet. Wat dat aangaat hou ik zelf dus ook niet zo van percentages. Je moet naar jezelf kijken, en gewoon ontzettend hard je best doen.
quote:
Ben ook benieuwd naar hoe de opleiding eruit ziet qua uren en studielast. Ik moet als ik de Grading doorkom namelijk een moeilijke keuze maken; mijn huidige opleiding afmaken en mn hbo diploma in 2 jaar of starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Zou het mogelijk zijn een opleiding naast luchtverkeersleider te doen?
Nee, dit is niet mogelijk. Tijdens het eerste jaar van de opleiding, ben je gewone werkdagen bezig, maar daarnaast moet je thuis ook nog studeren. En na het eerste jaar ga je de 'on job training' en dat is nog wel wat zwaarder, dus ook dan zal er geen tijd zijn om ernaast nog een studie te doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51771136
ze zouden me binnen 10 dagen bellen na de grading mja nie gedaan dus
ik zal ze morgen wel ff bellen over de uitslag... wil het ondertussen wel een keer weten
poker, poker, poker
pi_51784296
Ik moest zelf ook blijven bellen voor de uitslag van de grading en de medische keuring. Die 10 dagen schijnen ze echt heel vaak te overschrijden.
pi_51895225
Ik heb vandaag ook zelf gebeld voor de uitslag voor mijn assesment, die had ze net binnen gekregen. Ik ben door
Heb nu 23 augustus de grading, heb er helemaal zin in
pi_51932321
bah ik sta op de reservelijst echt flink balen
poker, poker, poker
pi_51972644
Brrr morgen mijn grading, begin toch wel wat nerveus te worden.

Vind de theorie niet moeilijk, en is ook allemaal heel goed te begrijpen wat er in grading manual staat.
Maar toch in de praktijk brengen is dan stuk moeilijker dan dat het lijkt.

Ben benieuwd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:16:35 #219
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_51994023
@Albinoraptor: Succes in ieder geval!

@Cieva: Jammer man, afwachten nu.

@Paultje555: Ook succes met de grading!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_51997847
Nou grading gehad, mocht iig door voor engelse test en nu maar wachten.

Weet dat ik wel wat fouten had met mijn grading, maar ja kan natuurlijk ook niet in 1 keer perfect.

En als ik zo terug denk hadden er wel wat dingen efficienter gekunt, vooral later laten dalen en andere eerder laten stijgen. Nou ja, we shall see.
pi_52209830
Heb even een vraagje mbt de grading. Als je 3 vliegtuigen laat binnenkomen op niveau 8,9,10.
Wanneer laat je ze dan dalen tot niveau 7? Bij Fix moet dit niveau immmers bereikt zijn maar in de oefening wordt nergens gemeldt dat je een vliegtuig moet laten dalen (Tussen bijv. West en FIX is er sowieso geen communicatie?)

bvd!
pi_52243628
Bij FIX moet dat niveau inderdaad bereikt zijn er staat ook in het boekje dat per minuut ongeveer twee levels gezakt kan worden. Laat ze dus gewoon op tijd zakken. En waarom zou er tussen West en FIX geen communicatie zijn?
pi_52281896
Nou ja kut zooi, sta dus ook op reserve lijst.
En zo irritant omdat je na ik klaar met grading was, meteen wist wat beter had gekund en welke foutjes ik had gemaakt. Helemaal frustrerend, zeker als je er nog wat dagen over denkt en nog wat dingen tegen komt die makkelijk beter waren te doen. Nou ja, we blijven er maar op hopen.

Ik moet wel zeggen dat de grading leuk vond. Zo'n werk zou ik echt met veel plezier kunnen doen.
pi_52284705
Positieve instelling, blijf die behouden In veel klassen komen meerdere mensen van de reservelijst, dus gooi alle hoop nog niet overboord inderdaad
pi_52298454
Was ik ook zeker niet van plan. (Die hoop overboord te gooien. )
pi_52301116
Ik stond ook op de reservelijst en ben sinds gister aan het werk als verkeersleider in opleiding op Amsterdam Radar. Gewoon positief blijven denken maar wel gewoon realistisch zijn en iets achter de hand houden mocht het toch niet lukken
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:41:53 #227
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52303857
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52352206
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:41 schreef Sandyman het volgende:
@phkba, bevalt het een beetje? Met 'echte' vierkantjes werken?
Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
pi_52352874
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:55 schreef phkba het volgende:

[..]

Ja toch wel even anders als de sim hoor. Opeens ga je op 7,5 mijl separeren in plaats van strak 5 mijl.
Hoe is ie op Eelde? Binnenkort maar eens met Romeo een bakkie halen op EHGG
Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52363674
Nou ik ben inmiddels ook hard aan het leren voor de grading, theorie lijkt me inderdaad wel goed te doen hoe het in praktijk te brengen is zie ik volgende week donderdag
Ik had nog even een vraagje, weet iemand toevallig voor welke klas ik eventueel in aanmerking zou komen als ik door ga? Is de klas van januari al gevormd?
pi_52368259
Is geen klas in Januari meer, volgende klas start dus in April.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:23:46 #232
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52376087
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ah, dus het is jouw schuld dat ik weer eens 10NM noord van purmerend op final van 20NM gevectored wordt?

(of zat je niet op approach?)
Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52381083
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat is ACC hè... 5 mijl. Approach mag tot 3 mijl, maar dat weet je uiteraard als vlieger
Zat meer aan een heavy voor me te denken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:01:53 #234
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382008
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
FCT
pi_52382112
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:01 schreef Mojave het volgende:
Ik zat van de week 2,6 mijl achter een zelfde 737 op de ILS.

Ow en waar ik me ook vaak nog over verbaas is dat controllers denken dat we en kunnen reduceren en descent kunnen increasen om vervolgens weer 5 mins level te vliegen op 2000ft... kan iemand mij uitleggen waarom?
Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:29:47 #236
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52382646
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Kom omdat phkba dan afgelost wordt en de separatie dan weer 5 mijl wordt i.p.v. 7,5. Dus ben je te vroeg gezekt en moet je 5 minuten level vliegen.

Maar even ontopic moet ik zeggen dat ik de verkeersleiders in Nederland prima hun werk vind doen. Soms fucken ze het op, maar een dag later maken ze mijn fout weer goed of krijg je een visual 24 op SPL, direct NV vanuit Keulen of een "cleared TO 36L, @500ft right direct Bremen"
Ken landen waar het allemaal niet zo "makkelijk" gaat, of velden waarbij de standaard seperatie zo ongeveer 7 mijl is.


Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
FCT
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:41:54 #237
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52382913
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]



Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:01:25 #238
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52383421
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:41 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als SPL je thuisbasis is, kun je natuurlijk iets meer verwachten van piloten, dan van piloten die daar 2x per jaar komen.
Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
FCT
pi_52383633
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef Mojave het volgende:

[..]

Zeker! en dat zorgt er voor dat ook SPL leuk blijft :-)

Mijn favoriet blijft, to follow the coastline en dan een visual op de 18R...
Geen mij maar een ILS22 met breakoff 24 op een mooie dag. Lekker "laag" over Amsterdam en dan voor de parkeerplek van de baan afrijden...

Even voor de al werkenden bij de LVNL, iemand bekend met een mevrouw M Bos? (geen idee waar ze werkt, alleen dat het dfe LVNL is) (Oud klasgenoot VWO)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52395784
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:29 schreef Mojave het volgende:

[..]



Maar ben het met je eens, over het algemeen gaat het erg goed/soepeltjes... toch op de een of andere manier denken ze bij lvnl dat onze airline alles kan... gaven ze ook toe toen we een keer op bezoek kwamen
En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:18:12 #241
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52400223
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:27 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En daarom lopen er ook projecten waardoor de controllers zich meer in kunnen leven in de pilot en andersom
Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
FCT
pi_52411315
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:18 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ja dat is echt goed, wij waren ook daarom op bezoek en moet zeggen dat ik erna toch wel anders tegen bepaalde situaties aan kijk.
Het schijnt andersom ook erg goed te werken
pi_52477947
Dag mensen,

Ik heb 31 augustus m´n 1ste selectieronde
Zijn de meeste mensen die LVL willen worden meteen van het middelbaar gekomen?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:10:53 #244
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52477992
De meesten niet lijkt me. Aangezien je 19 moet zijn om te kunnen beginnen met de opleiding. Dan zit er toch grofweg zo'n 2 jaar tussen het van de middelbare school komen en bij de lvnl gaan werken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52478166
Je hebt gelijk, ik ben zelf nog bezig m´n Bsc opleiding af te ronden.

Is er nog een goede manier om op de 1ste selectie voor te bereiden (naast goed uitgerust zijn), of is deze vraag al honderd keer gesteld?

Greetz,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:27:52 #246
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52478327
Ja zo ongeveer wel. De meeste goede tips zijn wel al voorbij gekomen inderdaad. Uitgerust zijn is belangrijk. Een paar standaard iq testjes op het internet kan je een beetje in de sfeer brengen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52478435
Wij hebben hier Brain Training op de Nintendo DS, is dat wat?

Greetz,
pi_52492117
Denk vooral aan testjes die je ruimtelijk inzicht enzo testen. Volgens mij zitten die juist wat minder in Brain Training eh Probeer inderdaad gewoon wat gratis IQ-testjes op internet en je bent zo goed voorbereid als maar kan.
pi_52498300

Nog meer mensen die 31 augustus 1ste selectie hebben?

Greetz,
pi_52631651
Zo ik ben afgewezen op iets wat nooit had mogen gebeuren.
Afgewezen omdat ik voor mijn laseroperatie een te hoge sterkte had, voor de rest alles goed bij medische keuring, kom bij oogaarts. Ah ogen laten laseren van welke sterkte. En boem daar valt de bom ,te hoog afwijking voor de operatie. Wel nog rest van oogtesten gedaan ook allemaal goed.

Maar ja, ik heb helemaal in begin van mijn sollicitatie gebeld of het erg was of mijn ogen gelaserd waren, antwoord was nee. Dus ook niet meer druk om gemaakt, rest alles netjes aangegeven wat ik had, dyslexie bijv en vanaf november bezig door de testen en dan door zoiets afvallen.
Niet leuk, absoluut niet leuk.

Meteen met lvnl gebeld zelf, en zij gingen eens kijken of er nog andere vacatures waren. Nou daar maar een kaarsje voor opsteken. Iets van assistent verkeerleider oid. Nou ze zien het wel.
pi_52639949
Klote om te horen man. Ik hoop echt voor je dat er nog andere interessante vacatures voor je open staan.
pi_52790467
Hai,

Ik heb me ook maar even op FOK aangemeld. Ben namelijk wel geinteresseerd in deze (en vorige) topics

Had vandaag m'n eerste ronde in Rotterdam. Ik zat in de middag, en we zagen nog net de laatste kandidaten van de ochtend. Van de 12 waren er van hun maar 2 doorgekomen naar het interviewtje. Dus ik was m'n groepsgenoten al even aan het aankijken van hmm, als er van ons 2 het tot het einde zouden halen vandaag, zou ik daar dan bij horen?

Maar gelukkig bracht onze groep het er beter van af, en hoorde ik ook bij degenen die de capaciteiten- en persoonlijkheidstest goed genoeg gemaakt hadden.
Ik had een jonge meid bij dat motivatieinterview, en ik heb maar wat weggekletst. Maar goed, nu dus 10 dagen afwachten of ik door mag naar ronde 2.

Wel nog naar de open dag zaterdag

Kciro, of hoe je naam ook alweer was, jij veel succes vrijdag!
pi_52812649
Hey, ja bedankt!
Het is Kciroj, en als je dat omdraaid heb je m´n echte naam
Ben wel klein beetje zenuwachtig, als ik hoor hoeveel (of hoe weinig) er doorkomen

Greetz,
pi_52814713
Okee Orick

Toen ik binnenkwam had ik ook wel even iets van pfff 2/12e? Maar ligt ook maar net aan je groep natuurlijk, wij eindigden namelijk met 6 van de 11 gister.

Niet teveel zorgen maken, lekker testen maken, en hersens erbij houden Meer kun je ook niet doen!
Oo, en een beetje kletsen met je groepsgenoten tijdens het wachten. Sommigen waren zooooo stil
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:49:32 #255
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52819530
Percentages en berichten hoeveel mensen er doorkomen heb je niks aan. Als jij het in principe in je hebt, kom je waarschijnlijk wel door de selecties. Mocht je dat halen dan volgt er nog een lang traject waar je af kunt vallen. Geloof in jezelf is belangrijk.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52926207
Mmm ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik ook op de reservelijst sta. Heb binnenkort nog de medische keuring, hopen dat ik daar fatsoenlijk doorheen kom en dan maar afwachten. Hoor in januari of ik door ben of niet.
pi_53017502
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zoveel mensen dit willen worden. Het verdient goed op de korte termijn, maar van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7. Het is een megastressvolle baan en als je iets anders wil, heb je geen enkele andere diploma.

Nou ja goed, just my two cents.
Verbaal terrorist
pi_53023277
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
van de mensen die ik ken... Niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6/7.
En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2007 03:42:18 ]
pi_53066110
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 03:36 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

En hoeveel mensen ken jij die als verkeersleider bij Luchtverkeersleiding Nederland werken?
Er wordt getest hoe goed je tegen de stress kan en er wordt ook nog voldoende aandacht aan besteed bij verkeersleiders die los zijn.
Ik denk dat bijna niemand van de verkeersleiders of de aspiranten voor het salaris gaan. Natuurlijk is het een mooie bijkomstigheid die sommige mensen net over de streep weet te trekken, maar er zit vooral een soort magie in het beroep voor veel mensen, waaronder ik.
Verder is geen dag hetzelfde voor de verkeersleiders en vinden ze telkens weer een uitdaging in hun werk, waardoor er een grote voldoening is wanneer een drukke periode geslaagd is doorgeworsteld. De sfeer bij de LVNL is ook zeer relaxed and so on. Ik snap dat je je er misschien niet tot aangetrokken voelt, maar er zijn redelijk wat mensen die dat wel hebben en dat is misschien meer een kwestie van gevoel dan de feiten over het beroep op een rijtje zetten.
Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 12:24:44 #260
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53070558
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:17 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ken er 2.

Natuurlijk kunnen de mensen die er zitten goed tegen stress, maar niemand kan 100% tegen stress. Overigens kan ik me heel goed voorstellen waarom je het beroep leuk lijkt. Je moet je alleen wel beseffen dat je waarschijnlijk niet de rest van je leven dat gaat doen en dat je geen enkele zinnige diploma hebt voor een andere baan.
Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53071342
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Lekker sterk Frits. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan ook niets.
Ik heb geen flauw idee wat je er precies niet sterk aan vindt. Als je dat nu eens onder woorden brengt, dan kunnen we een discussie voeren . Ik heb een vriendin gehad die bij de verkeersleiding zat en heb een kennis die daar zit.

Er zijn mensen die prima tegen de stress van het werk an sich kunnen, maar vrijwel niemand kan tegen een constante stress. Dat was mijn punt, mocht daar verwarring over ontstaan. Die opleiding is een erg goede voor het werk wat je gaat doen, maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen) dan kun je vrij weinig anders.

Overigens is het een prima job, maar ik noem slechts even de minpunten op een rijtje. Wie weet kan een twijfelaar zo nog een betere keuze maken. At your service.
Verbaal terrorist
  maandag 10 september 2007 @ 15:49:54 #262
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53074688
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
maar mocht je ooit iets anders willen (en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen)
Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53075053
Seconded.
pi_53077061
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:49 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Hier ging het mij voornamelijk om. Waar haal je die info vandaan, want het is totale onzin, daar hou ik niet zo van. Wil er verder totaal geen discussie over voeren, maar dit zijn een beetje onzinnige stellingen, die niet op waarheid berusten.
Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Verbaal terrorist
pi_53083379
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
  maandag 10 september 2007 @ 23:56:13 #266
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53085835
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Hoezo berusten ze niet op de waarheid? Dan mag je mij uit gaan leggen wat je met je specialistische opleiding verkeersleiding nog meer kan doen waarbij je buiten dat wereldje stapt.

Ik heb verschillende mensen leren kennen die in de verkeersleiding werkten en er graag wegwilden, maar geen andere opties hadden. Aan de andere kant is het prettig blijven zitten met zo'n salaris, absoluut.
Mijn reply sloeg meer het feit dat jij begon over "en mijn ervaring is dat mensen dat na 5/7 jaar willen (ander werk zoeken)" maar genoeg erover. Als ik me maar vermaak. Als jij wilt geloven dat de meeste luchtverkeersleiders na een werkzame periode van 5 tot 7 jaar ermee op houden, dan moet je dat blijven geloven Kan je alleen verklappen dat het de grootste onzin is
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53088469
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:32 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Gozer, als ik over 10 jaar weg wil heb ik nog steeds andere diploma's waar ik ook nog wat mee kan, Bv een mooi MTS elektro diploma. Beta is nog steeds gewild, ook als ik 35 ben .

Grtz
Er zullen inderdaad veel werkgevers zitten te wachten op een dure werknemer van 35 met een mts elektro diploma.

En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:50:24 #268
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53090187
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 07:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En ja, ik geloof dat er velen zijn die willen stoppen na 5/7 jaar. Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53090652
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Laatste keer, dit is onzin. Neem nou eens iets aan van mensen die er dagelijks mee te maken hebben
Dat doe ik nou precies (zoals ik toch al een aantal keren heb aangegeven) en dat jij er anders over denkt is weer een andere kwestie.

Ik hoor andere verhalen, maar het is goed om ook een ander geluid te horen.
Verbaal terrorist
pi_53091245
quote:
Dat blijkt zo te zijn uit ervaring.
Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
pi_53091293
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Druid het volgende:

[..]

Stevige bewering als je nog geen 1% van de (civiele) verkeersleiders in Nederland kent.
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding. Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.

Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt. Ik deel slechts mijn ervaring, don't shoot the messenger.
Verbaal terrorist
pi_53091459
quote:
Gelukkig kennen hier mensen de gehele verkeersleiding.
Wie beweert dat
quote:
Daarnaast zijn er niet ZOVEEL verkeersleiders en heb ik er 5 leren kennen/gekend.
Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:52:47 #273
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53091631
Als het in dit tempo doorgaat, dan ken je over een dag of 5 alle Nederlandse verkeersleiders
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Jongens, ik vind het hartstikke leuk voor jullie. We zijn hier allemaal wel heel snel op de teentjes getrapt.
Ik kan gewoon niet zo goed tegen mensen die onzin uitkramen en het brengen alsof het de waarheid is.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sandyman op 11-09-2007 11:03:50 ]
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53092421
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Druid het volgende:

[..]

Wie beweert dat
[..]

Oh eerst waren het er 2, en nu al 5. Morgen ken je er 10?
Nee, ik ken er 2 goed. Een vriendin en een kennis. Maar goed, het wereldje is klein he. Je leert al snel wat mensen eromheen kennen. Vandaar dus 5.
Verbaal terrorist
pi_53099994
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2007 17:19:01 ]
pi_53102838
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef MarchingHome het volgende:
En de mensen waar je nu mee in discussie gaat zijn dagelijks op Schiphol en andere velden bij de verkeersleiding te vinden. Ik denk dat die wat meer verkeersleiders kennen en wat meer ervaring met het onderwerp hebben. Can you agree?
Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Verbaal terrorist
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:30:53 #277
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_53105870
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Je hebt daar helemaal gelijk in. Het is een specialistische opleiding, en naast dit kun je dan ook vrij weinig. Waar ik over val is dat jij zegt dat in de meeste gevallen luchtverkeersleiders het na 5 tot 7 jaar voor gezien houden en dat is pertinent onwaar. Maar bij meerder beroepsgroepen wordt je zo specifiek opgeleid, dat je verder weinig kunt, denk aan piloten, agenten. Kun je ook vrij weinig mee als je vliegen/mensen neerknuppelen ( ) niet meer leuk vindt.

Maar laten we het maar weer over het beroep luchtverkeersleider hebben
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_53108334
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet met jullie per se oneens. Ik ken gewoon 5 mensen, waarvan er vier letterlijk gezegd hebben dat ze graag een andere baan wilden maar niets konden krijgen. Eentje daarvan knikte instemmend.

Kijk prima dat jullie andere ervaringen hebben, maar je gaat voorbij aan het punt dat je vrij weinig kunt in de rest van de maatschappij met zo'n diploma. Het is dus best een gok en je moet er echt wel zeker van zijn dat je het de rest van je leven wil.
Normaal gesproken lees ik hier alleen mee maar hier wil ik toch even op reageren.

Ik ben verkeersleider bij de lvnl (acc) en ik heb werkelijk nog nooit gehoord van iemand die weg wil. In de tijd dat ik nu op de operationele zaal rondloop (3 jaar ongeveer) zijn er (buiten de mensen die met pensioen zijn gegaan) 2 mensen weg gegaan, 1 naar eurocontrol en de ander naar een vkl instantie in het buitenland. In beide gevallen om persoonlijke redenen, niet omdat ze het werk niet leuk vonden of de stress niet aan konden.

En buiten dat is het echt niet alleen maar stress tijdens het werk hoor, het heeft uiteraard drukke momenten wat stress met zich mee kan brengen als het niet helemaal loopt zoals je wilt maar over het algemeen heb ik na een dienst niet het idee dat ik erg heb moeten lopen stressen.

Weet je trouwens zeker dat de mensen die jij kent verkeersleiders zijn en niet een andere functie binnen ons bedrijf hebben?
pi_53138605
Ik weet zeker dat ze verkeersleider zijn. Maar goed, ik heb dus blijkbaar net de 'afvalligen' getroffen.

Overigens was 1 van de redenen die 1 van hen aandroeg zijn hoge hypotheek voor zijn huis, met een baan buiten de verkeersleiding zou hij nooit genoeg verdienen. Misschien is dat ook niet per se iets wat je met collega's deelt.

Goed, verder over de leuke dingen van het vak zou ik zeggen.
Verbaal terrorist
pi_53629969
Om maar een beetje van onderwerp te veranderen wat info over de dit jaar gestarte samenwerking van LVNL met de Hogeschool van Amsterdam. Mede omdat ik nog 17 ben en ook geinteresseerd ben in de technische kant van de luchtvaart ben ik dit jaar aan de opleiding Aviation Engineering begonnen. Bevalt to nu toe goed, eind dit jaar komen de selecties met de LVNL en dan maar kijken hoe ver ik kom.

De bedoeling is dat op de helft van het 2e studie jaar de opleiding bij de LVNL start. Dit is nog geheel nieuw dus benieuwd hoe dit gaat lopen, de opzet is om 3/4 dagen naar de LVNL te gaan en nog 1/2 dagen colleges in Amsterdam. (lijkt me pittig) Hierbij wel het voordeel stel ik val af, kan ik gewoon terugvallen op de HBO Aviation opleiding. Eind 4e jaar heb je de opleiding Aviation Engineering afgerond, en heb je de (basis) voor LVNL. Dan zal er nog zo'n jaar bijkomen om volledig luchtverkeersleider te worden. Als dit allemaal zou lukken ben ik natuurlijk wel heel breed inzetbaar;)

Ik dacht misschien interessant om hier in dit topic te plaatsen, ik denk voor veel mensen nog onbekend.
pi_53649629
Voor mij niet onbekend, alleen nog niemand hier gehoord die ook werkelijk nu met de opleiding bezig is sinds de samenwerking met de LVNL is gestart. Succes met de selecties. Mocht je alles halen, dan heb je inderdaad behoorlijk wat opties voor de toekomst

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2007 18:10:39 ]
pi_53665363
Hier nog een luchtverkeersleider bij LVNL.
Ook ik werk al een tijd als VKL en over verhalen van verkeersleiders die weg zouden willen omdat ze de baan niet leuk meer vinden of te veel stress ervaren heb ik hier nog nooit gehoord.
Je word specialistisch opgeleid maar na een paar jaar zijn er zeker ook nog genoeg doorgroei mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Waaronder doorstuderen op kosten en in tijd van de baas.
Ik ken op moment geen betere werkgever met zulke goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, werktijden en doorgroeimogelijkheden als de LVNL.

Grt
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_53679844
Ik lees al geruime tijd mee met dit topic, maar heb n.a.v. deze discussie mijn lichte afkeer van fok opzij gezet en een accountje aangemaakt. Ik moet even wat kwijt!

Ik krijg een naar gevoel bij de posts van verloren_onschuld. Ik vind het zeer generaliserend en absolute stemmingmakerij om in een serieus topic over het vak luchtverkeersleider zomaar neer te plempen dat 'je ervaring is' dat verkeersleiders na 5-7 jaar wat anders willen, maar nergens aan de bak komen voor een dergelijk salaris. Sterker nog: je schrijft: 'niemand houdt het langer vol dan een jaar of 6, 7'.

Wat een kaasverhaal man, denk eens na! Allereerst twijfel ik er lichtjes aan of je echt wel mensen kent binnen de LVNL. Zeker je signature en avatar maken je niet bepaald geloofwaardig. Maar goed, dat is niet het belangrijkste. Ook kan ik me niet voorstellen dat er meerdere mensen zijn die het vak 'zat zijn maar niet wegkunnen'. Ik heb daar in mijn tijd bij de LVNL nog nooit iets van meegekregen. Bovendien is het ook niet nodig. Er zijn voor verkeersleiders legio mogelijkheden om jezelf te ontplooien, zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Verder heeft de LVNL waanzinnige arbeidsvoorwaarden en ruimte voor opleidingen, zoals 'Airtrafficcontroller' in het bericht hierboven al aangeeft. En met de werktijden kan je er nog prima iets naast doen, van eigen bedrijf tot vrijwilligerswerk.

Ok, stél nou dat je dit toch allemaal niet zou willen en je je als verkeersleider grandioos verveelt. Of compleet stressed out bent (???) en de mogelijkheden om het rustig aan te doen niet aangegrepen hebt. Dan heb je weliswaar een specialistische opleiding gehad, maar wel een zeer representatieve. De opleiding tot verkeersleider staat dermate hoog aangeschreven, dan het bedrijfsleven staat te springen om mensen met dergelijke ervaring. Ik noem stressbestendigheid, multitasking, snelheid, probleemoplossend vermogen, relativeringsvermogen, hoofd- van bijzaken onderscheiden, prioriteiten stellen, verbaal sterk....en vooral het praktisch werken en de doorzettersmentaliteit trekt werkgevers aan. En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.

Dus verloren_onschuld, als die 'afvalligen' waar je het over hebt echt bestaan, laat ze dan dit maar eens lezen en hun CV een beetje oppimpen, want je hypotheek kun je blijven betalen hoor.
pi_53680542
pi_53723755
Zijn er nog meer mensen aanwezig hier die ook met de selecties bezig zijn?
Hoe gaat het bij jou Jorick?

Ik vond het assesment hels, maar schijnbaar vinden zij het niet erg als alle individuele opdrachten langs je heen zijn gegaan, en dat je zowat een monoloog houdt met een groepsoprdacht omdat de rest zo weinig zegt

Naja, prima, op naar de grading!
pi_53725161
@Summum

Ach nee, summum en je gebrek signature maken jou geloofwaardiger. De pot verwijt de ketel/ Ik denk dat je dat gewoon even zo moet laten zijn. Dat is internet, ik reageer on-topic en serieus hier.
quote:
zoals opleiding geven, neventaken (bv. ontwikkeling), management / supervisor, aviation safety....noem maar op.
Je moet intern blijven inderdaad en dat is wat ik bedoelde. Zolang je binnen het kleine wereldje wil blijven is het ook een superjob (qua voorwaarden, salaris en mogelijkheden binnen LVNL), maar het is de vraag of je dat de rest van je werkleven wil. En dat is aan ieder zelf, ik stipte het slechts aan.
quote:
En daar willen ze je dan ook zonder papiertje van hoger onderwijs een priiiima salaris voor geven.
Het bedrijfsleven staat minder te springen om je dan je denkt. Eenzelfde gesprek heb ik ooit met iemand gehad die een hoge functie in het leger bekleedde en dacht in het bedrijfsleven zo een baan te vinden. Dat valt dus even tegen. Natuurlijk beschik je over kwaliteiten (en ik ben de laatste die dat ontkent), maar het is daarmee niet direct gezegd dat de buitenwacht die ook als zodanig bestempeld. Je rekent jezelf dus nogal rijk met zo'n opmerking. Je zult waarschijnlijk gewoon met veel minder moeten doen als je buiten het wereldje aan de slag gaat, vandaar de opmerking over hypotheek.

Overigens wil ik niemand hier per se ontmoedigen het vak te gaan beoefenen, het lijkt me een prachtig vak. Er is echter meer dan hosanna en dat meen ik enkel hier te schetsen. Jammer dat het hier zo opgevat wordt als vloeken in eigen parochie.
Verbaal terrorist
pi_54382813
Sorry, even deze zinloze discussie te doorbreken . Heb net gesolliciteerd voor de selecties voor de klas van september 2008 en heb net een mailtje gekregen met de uitnodiging voor de 1e fase. Sinds m'n 16e ben ik echt op de hoogte van lvnl en lijkt me echt tof om dit te doen. Kan na 3 jaar wachten dus eindelijk die selecties doen. Misschien nog anderen hier die ook voor de klas van september 2008 gaan?
Groetjes Joël
pi_54390491
Volgens mij is Carla- redelijk ver gevorderd met de selectie voor Sept '08, iig heel veel succes met de selecties!
pi_54410508
Ik ga inderdaad ook voor sept 08
Heb vandaag de 3e selectieronde gehad, de grading. Het ging op zich wel aardig, nu maar weer wachten op de uitslag he.
Jij succes he Joeri!
pi_54469315
@Carla: Hou ons op de hoogte over je vorderingen! (Klopten mijn aanwijzingen trouwens?)
@Marching Home: Hoe gaat ie met je selecties bij de KLu?
pi_54496824
Ik wist wel dat jij het was
1e selectiedag is gelijk niets geworden. Dat was woensdag. Er waren 4 testjes, maar eentje had ik niet gehaald Het ging om een luistertest. In elk oor werden verschillende reeksen van cijfers en letters tegelijkertijd gezegd (via een koptelefoon) en dan kreeg je een halve seconde daarvoor via een hoge (rechteroor) of lage (linkeroor) toon te horen aan welke kant je de cijfers er uit moest filteren. Daar maakte ik te veel foutjes in ^_^
Ik zou het over een half jaar eventueel overnieuw mogen proberen, maar ik denk dat het gewoon weer HBO of WO voor mij wordt
--
(Dit is inderdaad een klein beetje offtopic mensen, maar je zou het kunnen opvatten onder het deelonderwerp "het dillema wanneer men is afgetest" )
pi_54508068
Komt mijn avatar zo goed overeen? Maaruh balen! Al een idee wat je dan wil gaan doen in HBO/WO? '

'T lijkt me idd een behoorlijk dilemma, en (om deze post toch wat nut te geven voor de rest van de mensen die deze opleiding overwegen) dat is toch wel een nadeel van de opleiding, dat je toch wel wat onzekerheid hebt....maargoed, daardoor zou je je niet moeten laten tegenhouden! (Denk dat Marching Home ook een toptijd heeft gehad bij LVNL!)

Kom je de volgende AAPRO-borrel ook?


P.s. Grappig, we zijn precies op dezelfde dag jarig (althans, volgens je profiel! )
pi_54530564
Wat in m'n profiel staat klopt wel. Grappig inderdaad.
Volgende AAPRO-borrel? Als ik wordt uitgenodigd door wie dan ook kom ik wel ja
Ik wil waarschijnlijk weer terug de ICT in. Ik heb m'n propedeuse voor HBO informatica, dus daar zou ik mee verder kunnen in het 2e jaar HBO, of een WO variant (bijv. medische informatiekunde) gaan volgen. Ach, je hoort het wel tegen de tijd dat er meer duidelijkheid is

En inderdaad weer ff ontopic:
Ik heb zeker een toptijd gehad bij de LVNL. Ik had het absoluut niet willen missen. Er is veel onzekerheid tot op het laatst van de opleiding aan toe, maar dat is inderdaad niets om je je door af te laten schrikken. Als je het echt wilt, moet je het gewoon proberen!
pi_54531476
Jullie nog last gehad van die F16's?
pi_54532797
Hahah, nou hierbij! Volgende is volgens mij ergens in Februari ofzo... Anyways, veel succes!


Verder denk ik niet dat LVNL 'Last' heeft gehad van de F16's, denk eerder dat ze er blij mee waren dat de Helikopter 'onderschept' werd......
pi_54552847
Okee dus ze zijn al aan het testen voor september '08..Ik moet nog steeds horen of ik geplaatst wordt in april. Ik heb alle testen gedaan en ook medische keurig gehaald dus is nu alleen nog maar afwachten.
Ik ben zelf momenteel nog gewoon bezig met mijn studie dus opzich is het mogelijk om jezelf redelijk in te dekken kwa onzekerheid. Als ik niet geplaatst wordt maak ik gewoon mijn studie af
Succes iedereen die bezig is met de testen!
pi_54577767
Ja, maar dat zegt niks hoor. Als je wil kun je nu ook nog voor april 08 gaan.
Maar goed, ik heb nog niks gehoord over m'n grading. Wel net even gebeld, maar ik moet nog maar wat langer geduld hebben, m'n dossier was nog totaal niet bekeken
Wat haaaaat ik dat wachten, zucht
  dinsdag 13 november 2007 @ 18:33:58 #298
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_54581444
Gaat er nog iemand naar de voorlichtingsdag 1 dec aanstaande?
Ik iig wel
pi_54626984
Reservelijst, 7,5 maand wachten
pi_54630653
Dat is even minder Carla. Maar je bent de voorselectie dus wel helemaal door. Dat is niet niets, dus gefeliciteerd
pi_58591039
Hey,

Ik heb me ook even geregistreerd om wat vragen te kunnen stellen.

Ik ben over 2 weken aan de beurt voor de Grading, ik heb nu alleen nog wel een paar vraagjes:

1) Hoe groot is het bord, waarop je de strips kan plaatsen (hoeveel kunnen er naast / boven elkaar)? Ik wil dit graag weten zodat ik weet met wat voor een indeling ik kan gaan werken. Wat is sowieso een goede indeling?

2) Mag een vliegtuig nou ook ónder niveau 7 FIX passeren? In het boek staat op de ene pagina van wel (niveau 7 óf lager), op de andere pagina staat 'alleen op niveau 7'.

3) Mag je in het boek schrijven, oftewel: is het je eigendom?

Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')