abonnement Unibet Coolblue
pi_45407427
GODVER waarom moet ik nu net tijdens examens migraine krijgen... het begon gisteren al, maar toen had ik m'n examens nog wel gemaakt. Vandaag was het gewoon te erg weer.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:00:17 #52
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45408329
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:57 schreef Thrackan het volgende:
De "conclusie" migraine heb ik dan ook eigenlijk alleen gebaseerd op de lichtvlekken en de druk in mijn hoofd erna. Nu lijken de twee ook wel erg op elkaar, dus is het niet helemaal gek.
Paniekaanvallen zijn ook van die malle dingen. Ineens gebeurt er van alles in je lijf: droge mond, dichtgeknepen keel gevoel, misselijkheid, draaierig, zweten, knikkende knieen, hartkloppingen en - jawel - vlekken voor je ogen. Ik denk dat je ook heel schichtig gaat rondkijken, door het gevoel: ik moet hier weg.

Het is toppie dat je je er niet te druk over maakt. Want zorgen om paniekaanvallen is vragen om paniekaanvallen. Het houdt zichzelf op die manier perfect in stand

Take care
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 16:08:16 #53
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45408550
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:29 schreef grizegrijn het volgende:
GODVER waarom moet ik nu net tijdens examens migraine krijgen... het begon gisteren al, maar toen had ik m'n examens nog wel gemaakt. Vandaag was het gewoon te erg weer.
Verdorie! Heb je nu een examen gemist?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_45413488
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef tonja het volgende:

[..]

Verdorie! Heb je nu een examen gemist?
Ja Hopelijk mag ik hem alsnog maken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:36:22 #55
104367 Thrackan
new and improved
pi_45429097
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

...en - jawel - vlekken voor je ogen. ...
Nou ja, ik ervaarde het meer als een gigantisch overbelichte film met enkele stukken die ik ook echt niet kon zien. Vanuit een halfdonkere trein op het zonverlichte perron stappen was ook niet het makkelijkste dat ik toen gedaan heb Stapje voor stapje, goed vasthouden, ik zag amper waar ik liep
Toen zo snel mogelijk een frisautomaat gevonden, wonder boven wonder en op een bankje zitten bijkomen

Nou ben ik van mezelf redelijk nuchter ingesteld als het om ziektes e.d. gaat, dus die zorgen komen wel goed. Merkte de afgelopen dagen wel weer wat ongemakkelijkheden als ik er bij na ging denken in de bus (is ook niet slim!). Maar dat was een kwestie van dan maar de muziek een tikje harder en de gedachten wegblazen met teringherrie

Voor diegenen die er last van hebben, en er niet veel aan kunnen doen, of niet weten wát, zal ik nog even uit de boekjes doen wat ik doe als ik er eentje op tijd op voel komen:

Zo snel als ik een lichte misselijkheid samen met die rare druk in mijn hoofd voelde zorgde ik dat ik ergens kon zitten, of in ieder geval mezelf goed kon neerzetten in geval van slappe knietjes.

Oordoppen uit, muziek uit, jas uit (je gaat toch zweten, elk beetje frisse lucht schijnt te helpen), de druk van je nek afhalen die je met een coltrui, tas of jas hebt dus. Beetje vrijheid die je in je paniek anders ook gaat zoeken.

Vervolgens ging ik met mijn hoofd omlaag me volledig op mijn ademhaling concentreren. Eerst wil je veel lucht, maar wel regelmatig, niet te snel, rustige, diepe teugen op een regelmatig ritme.

Daarna, als je merkt dat je wat lichter in je hoofd wordt, steeds minder lucht naar binnen halen.
Probeer af te wisselen met de frisheid van lucht door je mond en het ontlasten van je keel door met je neus adem te halen. Anders krijg je écht een zere keel

Op een gegeven moment kwam mijn ademhaling in een wel heel rustig ritme, veel rustiger dan normaal, dan haalde ik de spanning er langzaam af om weer automatisch normaal te ademen.
Dit is bij mij voldoende geweest iedere keer dat ik het op tijd doorhad. Kan een paar keer herhaald moeten worden, maar ja, altijd beter dan die vlekken en zo toch?

Wat ik ook nog wel eens deed om de focus op een rustige ademhaling te leggen is mijn ogen dicht houden, werd ik niet afgeleid (dus paniekerig, schichtig) door de rest van de wereld.

Trouwens: de enige reacties die ik héb gehad tijdens zo'n aanval waren die van mensen die me even wat extra ruimte gaven, of eentje die me een bankje aanwees een keer. De wereld is zo slecht nog niet!

Misschien heeft iemand hier wat aan! (Ondanks dat dit het migraine topic is, ik ben hier tenslotte ook terechtgekomen met het idee van migraine...)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Redactie Frontpage woensdag 17 januari 2007 @ 10:15:53 #56
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45429972
ik zou willen dat ik aan de drank was dan had ik tenminste 'gewoon' een kater, dat is dan m'n eigen schuld!
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:26:18 #57
104367 Thrackan
new and improved
pi_45430270
Etcetera, dit moest even offtopic: Woeeee Campzone! (Ik is van KoF/w32!)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Redactie Frontpage woensdag 17 januari 2007 @ 10:27:25 #58
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_45430303
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:26 schreef Thrackan het volgende:
Etcetera, dit moest even offtopic: Woeeee Campzone! (Ik is van KoF/w32!)

Eindhoven he dit jaar ga je ook heen?

nu gaat m'n moeder ook nog mekkeren dat ik met school aan de slag moet daar heb ik écht geen zin in
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_45430393
Ook ik wil weer weten hoe het met iedereen gaat.... (hier waait het over, volgens mij), tvp, dus.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:47:41 #60
104367 Thrackan
new and improved
pi_45430853
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:27 schreef Etcetera het volgende:

[..]


Eindhoven he dit jaar ga je ook heen?
uiteraard, weer FA van veldje KoF, hoe we dat gaan regelen, geen idee, maar goed...

Ik heb trouwens een vriendin die zowel paniekaanvallen gecombineerd met hyperventileren heeft als last van migraine. Beide zijn onder andere veroorzaakt door psychische problemen in de huiselijke sfeer.
Zij loopt er al jaren mee rond, maar heeft wel een keer verteld dat ze met verschillende anticonceptiepillen best veel verschil merkte voor zowel de sterkte als frequentie van de migraine aanvallen.

Bij haar komen die paniekaanvallen ook eigenlijk nooit uit het niets, meestal als ze tijdens een feestje of iets anders waar het druk is even geconfronteerd wordt met haar verleden. Hoeft maar een gedachte te zijn, of een onderbewuste trigger.
Haar paniekaanvallen zijn trouwens een stuk heftiger dan de mijne. Heeft natuurlijk ook te maken met de oorzaak neem ik aan, maar zijn kan soms meer dan een half uur bezig zijn met ongecontroleerd ademhalen, en dan moet ze ook echt op de grond gaan liggen. Kalmeren is natuurlijk ook een stuk moeilijker als je een (directe) oorzaak hebt.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 januari 2007 @ 11:57:11 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45432735
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Ook ik wil weer weten hoe het met iedereen gaat.... (hier waait het over, volgens mij), tvp, dus.
Ik hoop het voor je
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46098971
migraine sucks
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 februari 2007 @ 11:04:58 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46099014
Mijn migraine is zojuist nog even bevestigd door een neuroloog... joepie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46099408
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:04 schreef Sjeen het volgende:
Mijn migraine is zojuist nog even bevestigd door een neuroloog... joepie
Wat had je verwacht?
Ben je er "blij" mee?
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 februari 2007 @ 11:25:22 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46099634
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat had je verwacht?
Ben je er "blij" mee?
Het was terloops... ik was daar om te checken of ik carpaaltunnelsyndroom heb. Maar ze gaan dieper in op allerlei klachten. Hij vroeg door naar de klachten die ik bij de naar -mijn idee- migraine aanvallen had. En alles wat ik beschreef, klopte met migraine... Ook wat ik laatst had, dat aura gebeuren, hij gaf aan dat migraine aanvallen in de loop der jaren kunnen veranderen. Dat ik in de toekomst ook last zou kunnen krijgen van de aura's zonder hoofdpijn. Maar goed, ik stel me dus niet aan als ik zeg dat ik migraine heb, da's dan een pluspuntje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46100629
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:25 schreef Sjeen het volgende:


Het was terloops... ik was daar om te checken of ik carpaaltunnelsyndroom heb. Maar ze gaan dieper in op allerlei klachten. Hij vroeg door naar de klachten die ik bij de naar -mijn idee- migraine aanvallen had. En alles wat ik beschreef, klopte met migraine... Ook wat ik laatst had, dat aura gebeuren, hij gaf aan dat migraine aanvallen in de loop der jaren kunnen veranderen. Dat ik in de toekomst ook last zou kunnen krijgen van de aura's zonder hoofdpijn. Maar goed, ik stel me dus niet aan als ik zeg dat ik migraine heb, da's dan een pluspuntje
Ja, precies. Dat is voor jezelf fijn dat het *rot* beestje een naam heeft.
En inderdaad zijn aanvallen in beweging heb ik gemerkt over de jaren.
pi_46109736
Gelukkig ben ik van de Migraine af, paar jaar gehad maar nu al anderhalfjaar geen last meer van.

Klote ziekte.
pi_46116214
even een post van mij

ik heb 5 jaar geleden migraine gehad, toen ik een jaar of 16 was.

ik heb toen een keer of 10 een aanval gekregen, die als volgt verliep:

- het zien van een aura, beginnend als een klein stipje en steeds groter worden
- het verdwijnen van het aura
- het beginnen van de hoofdpijn
- het wegebben van de hoofdpijn

ik heb hierbij echter GEEN last van lichtschuw, en GEEN misselijkheid/overgeven.

echter, sinds een week of 2 heb ik er weer last van, nu zit er slechts een dag tussen de aanvallen ze zijn echter niet in heftigheid toegenomen (gelukkig!).

nu is mijn vraag:

- hebben jullie tips om deze aanvallen te voorkomen?
- zijn er medicijnen om het aura tegen te gaan?
- hoe vaak hebben jullie last van migraine?
- wat zijn jullie ervaringen met werkgevers en hun houding tov medewerkers met migraine?
- is migraine "te bewijzen"??? m.a.w. kan hard worden aangetoond dat je het hebt? en is het een erkende ziekte?

ik zou het heel erg waarderen als jullie deze vragen kunnen beantwoorden!

groetjes, Billy
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:01:14 #69
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_46124343
2 weken terug had ik 3 aura's in een week tijd, ik werd er helemaal gek van.
Nu had ik al wel ongelovelijk pijn in mijn nek en scjhouder.
Ik had dus ook het vermoeden dat het door mijn kussen kwam.

Inmiddels al weer een week een nieuw kussen verder, en geen klachten meer gehad.
Nog wel iets pijn, maar mijn oude kussen was blijkbaar helemaal op.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_46124486
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:26 schreef Billy_Mack het volgende:


nu is mijn vraag:

- hebben jullie tips om deze aanvallen te voorkomen?
Uitzoeken wat je triggers zijn, lees er maar eens over...
quote:
- zijn er medicijnen om het aura tegen te gaan?
Ja, ga naar een neuroloog.
quote:
- hoe vaak hebben jullie last van migraine?
Dat is voor iedereen hier verschillend
quote:
- wat zijn jullie ervaringen met werkgevers en hun houding tov medewerkers met migraine?
Lees het topic door.
quote:
- is migraine "te bewijzen"??? m.a.w. kan hard worden aangetoond dat je het hebt? en is het een erkende ziekte?
Ja.


@Curiosity, dat is wel erg veel
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:12:13 #71
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_46124801
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Uitzoeken wat je triggers zijn, lees er maar eens over...
[..]

Ja, ga naar een neuroloog.
[..]

Dat is voor iedereen hier verschillend
[..]

Lees het topic door.
[..]

Ja.


@Curiosity, dat is wel erg veel
Ja, dat kun je wel zeggen, wilde al naar de dokter gaan, werd er gek van.
Maar wat ik al zei, toch mijn kussen de oorzaak.

Mijn hele nek kraakte en ik werd ook geradbraakt wakker, maar met mijn nieuwe kussen heb ik nog geen aanval gehad.
Toch erg belangrijk een goed kussen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:53:56 #72
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_46127822
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:01 schreef Curiosity het volgende:
2 weken terug had ik 3 aura's in een week tijd, ik werd er helemaal gek van.
Bij mij komt het altijd achter elkaar gedurende een dikke week. Beginnend elke dag en dan steeds iets meer tijd ertussen, tot het weer weg is. Aan een kant is het lastig, omdat je een week of anderhalf uitgeschakeld bent, maar aan de andere kant: het went. De eerste twee aanvallen maken veel indruk (nog steeds), maar dat wordt steeds minder. De laatste twee à drie gaan meestal vrij ongemerkt voorbij. Ik stop wel met wat ik aan het doen ben, maar ga er niet eens meer voor in bed liggen. Ze worden ook steeds minder heftig (korter en met minder pijnlijke gevolgen).

Migraine sucks
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:31:00 #73
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_46130860
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Bij mij komt het altijd achter elkaar gedurende een dikke week. Beginnend elke dag en dan steeds iets meer tijd ertussen, tot het weer weg is. Aan een kant is het lastig, omdat je een week of anderhalf uitgeschakeld bent, maar aan de andere kant: het went. De eerste twee aanvallen maken veel indruk (nog steeds), maar dat wordt steeds minder. De laatste twee à drie gaan meestal vrij ongemerkt voorbij. Ik stop wel met wat ik aan het doen ben, maar ga er niet eens meer voor in bed liggen. Ze worden ook steeds minder heftig (korter en met minder pijnlijke gevolgen).

Migraine sucks
Ik ben hierdoor echt geen week uitgeschakeld, ik ga gewoon door, alleen op het moment van de aura gaat ik even zitten, omdat ik dan zo weinig zie.
De eerste had ik in de stad terwijl ik aan het winkelen was, de 2e op mijn werk en de derde gewoon thuis.

Maar het moet een erge aanval zijn wil ik op mijn bed gaan liggen.

Nee, na 20 jaar heb ik er wel mee leren omgaan, ik laat mijn leven er niet meer door leiden.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:04:42 #74
84328 Lllaura
painting pictures
pi_46131576
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:17 schreef Curiosity het volgende:
Een opvallend verschijnsel bij mij is, als ik een aura heb, en meestal is dit bij mijn linker oog, dan is mijn pupil ook groter.
Het is dus net alsof je op dat moment te veel licht binnenkrijgt waardoor je onscherp gaat zien.

Nu weet ik dat dit er niks mee te maken heeft omdat ik voor een oogonderzoek waarbij mijn pupillen zeg maar stil werden gelegd, nergens last van had.

Maar het is wel erg vreemd om te zien, ( ik vraag dan ook bevestiging van mijn man, omdat je het zelf natuurlijk moeilijk ziet)
Daar ga ik bij mezelf ook 'ns naar kijken. Bij mij begint migraine nl ook altijd aan de linkerkant. Het begint met een stijve nek, dan gaat m'n linkerneusgat dichtzitten en ga ik met m'n linkeroog minder zien.

Door de week heb ik nauwelijks migraine. Het begint zodra ik een dagje vrij ben of een lamlendige baaldag heb. Ook heb ik de laatste tijd regelmatig migraine na een avondje doorzakken. Da's helemaal moeilijk uit te leggen. 'Nee, dit ís geen kater!'

Omdat ik best wel regelmatig imigran (neusspray) gebruik, raadde de apotheek me laatst aan om iets preventiefs te gaan slikken. De huisarts raadde me dit vervolgens weer af. Dit zijn volgens hem bètablokkers die je dagelijks moet slikken. Daar zit ik inderdaad ook niet echt op te wachten. Vooral omdat m'n bloeddruk al te laag is.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:43:38 #75
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_46144249
Op zich een goed advies van die apotheker maar inderdaad niet als je bloeddruk al aan de lage kant is.
Ik heb zelf een hele tijd propranolol geslikt, maar na verloop van tijd werd ik er depressief van. Dit is een van de bijwerkingen.
Ik heb toen nog een tijdje selokeen (geloof ik) geslikt, maar dat scheelde ook niet qua depressie.

Ben je een koffie drinker? Als je gewend bent aan caffeine op een bepaald tijdstip binnen te krijgen en door uitslapen dat moment uitgesteld wordt, is dat een enorme trigger. De rust op zich is dat al, maar helemaal als je je caffeine shot niet op tijd krijgt.
Mocht dit voor jou gelden, probeer dan de caffeine af te zweren. Dat zit ook in zwarte en groene thee en in cola en redbull enzo.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')